Valtio tunnustaa yliluonnollisen Jumalan

Anonyymi

Suomessa valtio ja kirkko ovat yhtä.Kirkon tunnustuskirjoissa sanotaan Jumalasta että tämä on yliluonnollinen olento.
Tunnustaako Suomen valtio näin yliluonnollisten olentojen olemassaolon?

40

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun valtio ja kirkko ovat yhtä, niin ei siinä ole tunnustuksesta kyse - ei instanssi nimeltä valtio voi mitään tunnustaa, vaan ihmiset tunnustavat - vaan vallankäytöstä, koska ei mikään instanssi mitään tunnusta, ihmiset uskovat tai eivät usko.

Suomessa on outo tapa puhua taloista, rakennuksista ja instansseista kuin ne puhuisivat ja niillä olisi oma tahto ja mieli.

Esimerkiksi Verotoimisto ilmoitti, että... tai Eduskunta on päättänyt tai Valtio haluaa seuraavaksi tai Liikenneministeriö tiedottaa jne. Tuo on niin normaalia suomen kielellä, ettei kukaan edes huomaa siinä mitään vikaa.

Vaihtoehto ja mitä muualla tiedän käytettävän on: Verotoimistosta se ja se henkilö ilmoitti, Eduskunnan kokouksessa ne ja ne päättivät, valtionvirastosta henkilö se ja se on tiedottanut.

Kun Suomessa käytetään rakennusta tai instanssia puhujana ja ilmoittajana, jää vastuunkantaja puheesta kokonaan pois.

Miksiköhän tällainen tapa on Suomessa tullut edes hyväksytyksi?

• "Miksiköhän tällainen tapa on Suomessa tullut edes hyväksytyksi?"

Ja logiikkaasi myötäillen: ketkä se ovat hyväksyneet?

• Anonyymi

<<<Tunnustaako Suomen valtio näin yliluonnollisten olentojen olemassaolon?<<<

Mietipä nyt vielä, että kuinka hassu tämä lause on - tunnistamaton, muotoilematon olento nimeltä valtio, jolla olisi mieli ja ajatuksia - niinkö? - tunnustaa jotakin.

• Anonyymi
        Asian_ytimessä kirjoitti:

"Miksiköhän tällainen tapa on Suomessa tullut edes hyväksytyksi?"

Ja logiikkaasi myötäillen: ketkä se ovat hyväksyneet?

Kansalaiset, kun kerran hyväksyvät itselleen puhuttavan asioista niin, ettei henkilö, ihminen selviä määräyksen tai päätöksen tai ilmoituksen taustalta - tuo vastuunkantaja. Myös tiedotusvälineet, jotka uutisoivat tuolla tavalla.

• Anonyymi

<<Ja logiikkaasi myötäillen: ketkä se ovat hyväksyneet?<<

Logiikka on vastuun ottamisessa ja vastuun kantamisessa - tiedottaa, kertoa asioista siten, että ilmoituksella ja tiedotuksella on henkilönimi vastuunkantajana. Tämä oli ensimmäinen asia, johon kiinnitin huomioni, kun muutin toiseen Euroopan maahan jo kauan sitten, ja huomasin, että kaikissa puheissa ja tiedotuksissa olikin jonkun henkilön nimi ja joka uutisessa ja edelleenkin on.

• Anonyymi

Miten niin vastuunkantaja jää pois?Kyllä nämäkin asiat aina henkilöityvät ja esityksille ja päätöksille löytyvät tekijät allekirjoituksia myöten.

"Eduskunnan vastaus hallituksen esitykseen laiksi kirkkolain muuttamisesta

Ministeri
        -----------
        Esittelija
        -----------

Esitys
        Valtioneuvosto esittää, että Tasavallan Presidentti vahvistaa lain kirkkolain muuttamisesta ja määrää lain tulemaan voimaan "

• Anonyymi kirjoitti:

Kansalaiset, kun kerran hyväksyvät itselleen puhuttavan asioista niin, ettei henkilö, ihminen selviä määräyksen tai päätöksen tai ilmoituksen taustalta - tuo vastuunkantaja. Myös tiedotusvälineet, jotka uutisoivat tuolla tavalla.

Mielestäsi näyttää olevan vailla moitteen sijaa esittää kansalaisten heille itse olettamiasi mielipiteitä, vaikka pidät moitittavana sitä, että jokin julkilausunto annetaan kollektiivisessa muodossa, esim. jonkin viraston esittämänä henkilöitä yksilöimättä. Onko noissa asioissa oikeastaan mitään merkittävää eroa?

• Anonyymi

• Anonyymi

Tässä on yksilöitävissä oleva henkilö - Tasavallan Presidentti.

<<Valtioneuvosto esittää, että Tasavallan Presidentti vahvistaa lain kirkkolain muuttamisesta ja määrää lain tulemaan voimaan<<

• Anonyymi kirjoitti:

<<Ja logiikkaasi myötäillen: ketkä se ovat hyväksyneet?<<

Logiikka on vastuun ottamisessa ja vastuun kantamisessa - tiedottaa, kertoa asioista siten, että ilmoituksella ja tiedotuksella on henkilönimi vastuunkantajana. Tämä oli ensimmäinen asia, johon kiinnitin huomioni, kun muutin toiseen Euroopan maahan jo kauan sitten, ja huomasin, että kaikissa puheissa ja tiedotuksissa olikin jonkun henkilön nimi ja joka uutisessa ja edelleenkin on.

"Logiikka on vastuun ottamisessa ja vastuun kantamisessa - tiedottaa, kertoa asioista siten, että ilmoituksella ja tiedotuksella on henkilönimi vastuunkantajana."

Mitään loogista pakkoa ei kuitenkaan ole siihen, että vastuunkantajan olisi oltava nimenomaan luonnollinen henkilö, vaan vastuuta voidaan edellyttää oikeushenkilöltä, joka puolestaan voi olla luonnollisten henkilöiden ryhmä.

"Tämä oli ensimmäinen asia, johon kiinnitin huomioni, kun muutin toiseen Euroopan maahan jo kauan sitten, ja huomasin, että kaikissa puheissa ja tiedotuksissa olikin jonkun henkilön nimi ja joka uutisessa ja edelleenkin on."

Ehkä siinä toisessa maassa on noissa yhteyksissä päätetty, että vastuun kantaa aina luonnollinen henkilö. Se, että yhdessä maassa on noin päätetty ei tarkoita, että kaikissa muissakin maissa olisi tai edes tulisi olla päätetty vastaavasti.

• Anonyymi

<<<vastuuta voidaan edellyttää oikeushenkilöltä, joka puolestaan voi olla luonnollisten henkilöiden ryhmä.<<<

<<<Ehkä siinä toisessa maassa on noissa yhteyksissä päätetty, että vastuun kantaa aina luonnollinen henkilö.<<<

Kyse oli ilmoitusvastuusta - kuka henkilö nimellään ilmoittaa mitä ja mistä.

• Anonyymi kirjoitti:

<<<vastuuta voidaan edellyttää oikeushenkilöltä, joka puolestaan voi olla luonnollisten henkilöiden ryhmä.<<<

<<<Ehkä siinä toisessa maassa on noissa yhteyksissä päätetty, että vastuun kantaa aina luonnollinen henkilö.<<<

Kyse oli ilmoitusvastuusta - kuka henkilö nimellään ilmoittaa mitä ja mistä.

Mutta sillä, että kyse on nimenomaan "ilmoitusvastuusta" ei ole nyt mitään merkitystä pointtini kannalta, koska pointtini koski vastuuta ylipäätään, ja erästä vastuuta se on se ilmoitusvastuukin. Pointtini siis oli se, että käytäntö siitä langetetaanko vastuunkanto nimenomaan luonnolliselle henkliölle vai oikeushenkilölle, joka puolestaan voi edustaa moniakin luonnollisia henkilöitä, voinee vaihdella maittain ja on sopimusasia. Kysymys kuuluu, että miten perustelet sen, että toinen noista vaihtoehdoista olisi toista parempi?

• Anonyymi

<<<Kysymys kuuluu, että miten perustelet sen, että toinen noista vaihtoehdoista olisi toista parempi?<<<

Maija Meikäläinen Helsingin Sanomissa tiedottaa Verotoimistosta, että.... Ja kuka tahansa voi sitten kysyä Maija Meikäläiseltä, jos on jotakin epäselvää tai vaatia toimittajaa selvittämään, että mitä se Maija Meikäläinen nyt tiedotti.

Tämä on parempi vaihtoehto kansalaisen kannalta uutisoida kuin uutisoida, että Verotoimisto tiedottaa, että...

Yhdessä Euroopan kaupungissa olen nähnyt jopa kaupunkin lakaisukoneen kyljessä sen henkilön jättimäisen naamakuva, joka vastaa kaupungin kunnossapidosta. Tämä nyt esimerkkinä. Näin jokainen tietää, että kenen vastuulla on katujen ja kaupungin siivoustoimi, jos haluaa ottaa yhteyttä tai reklamoida. Suomessa ei tällaista voisi edes kuvitella, kun kaikki tieto on jemmattua.

• Anonyymi kirjoitti:

<<<Kysymys kuuluu, että miten perustelet sen, että toinen noista vaihtoehdoista olisi toista parempi?<<<

Maija Meikäläinen Helsingin Sanomissa tiedottaa Verotoimistosta, että.... Ja kuka tahansa voi sitten kysyä Maija Meikäläiseltä, jos on jotakin epäselvää tai vaatia toimittajaa selvittämään, että mitä se Maija Meikäläinen nyt tiedotti.

Tämä on parempi vaihtoehto kansalaisen kannalta uutisoida kuin uutisoida, että Verotoimisto tiedottaa, että...

Yhdessä Euroopan kaupungissa olen nähnyt jopa kaupunkin lakaisukoneen kyljessä sen henkilön jättimäisen naamakuva, joka vastaa kaupungin kunnossapidosta. Tämä nyt esimerkkinä. Näin jokainen tietää, että kenen vastuulla on katujen ja kaupungin siivoustoimi, jos haluaa ottaa yhteyttä tai reklamoida. Suomessa ei tällaista voisi edes kuvitella, kun kaikki tieto on jemmattua.

"Maija Meikäläinen Helsingin Sanomissa tiedottaa Verotoimistosta, että.... Ja kuka tahansa voi sitten kysyä Maija Meikäläiseltä, jos on jotakin epäselvää tai vaatia toimittajaa selvittämään, että mitä se Maija Meikäläinen nyt tiedotti."

Nyt näyttää siltä, että väitteesi sisältää olettamuksen, ettei verotoimistosta annettaisi mitään yhteystietoa, ellei sieltä anneta juuri luonnollisen henkilön yhteystietoa. Riippuu töiden järjestelystä, että pystyykö yksittäinen ihminen vastaamaan kaikkiin tiedusteluihin vai ei. Jos ei ole, niin on ihan samantekevää meneekö tiedustelu jonkin nimettömän kirjaamon kautta vai suoraan jollekin henkilölle.

"Tämä on parempi vaihtoehto kansalaisen kannalta uutisoida kuin uutisoida, että Verotoimisto tiedottaa, että..."

No itse en kyllä näe mitään merkityksellistä eroa siinä, että esitänkö tiedusteluni etukäteen tietylle henkilölle, vai henkilölle, joka asiaankuuluvien työntekijöiden joukosta valikoituu vastaamaan tiedusteluuni. Minua kiinostaa ensisijaisesti se asiointini sujuvuus eikä se, että hoitaako asiaani juuri Sirpa Sirpsanen. Tämä on oma mielipiteeni tavallisena kansalaisena, mutta mielipiteitähän on tietysti joka lähtöön.

"Yhdessä Euroopan kaupungissa olen nähnyt jopa kaupunkin lakaisukoneen kyljessä sen henkilön jättimäisen naamakuva, joka vastaa kaupungin kunnossapidosta."

Aidossa avoimuuden ja luottamuksen kultuurissa ja rehdissä ja asiallisessa, ja ennen kaikkea normaalijärkisten ihmisten terveessä yhteisöllisessä ilmapiirissä tuo on tietysti ihan OK. Voin kuitenkin kertoa, että aina asiat eivät ole noin OK, vaan jotain aivan muuta.

"Näin jokainen tietää, että kenen vastuulla on katujen ja kaupungin siivoustoimi, jos haluaa ottaa yhteyttä tai reklamoida."

Mitään estettä kuitenkaan sille, että vastuut on nimetty jossain muualla kuin juuri lakaisukoneen kyljessä, ei ole. Oleellista on, että ilmenee jokin kanava, mitä kautta ottaa tarvittaessa yhteyttä.

"Suomessa ei tällaista voisi edes kuvitella, kun kaikki tieto on jemmattua."

Anekdoottina kerrottakoon, että itse olen työskennellyt julkisella alalla Suomessa, juuri eräänlaisissa kunnossapitotehtävissä. Satun tietämään, että eräät vastuuasemissa työskennelleet henkilöt ovat saaneet kohtuuttomia määriä henkilökohtaista vihapostia hulluilta ja vainoavilta kansalaisilta. Ja ovat paskaa saaneet niskaansa muutkin.

Mutta juuri siksi emme ns. kentällä jaa suu vaahdossa huutaville kylähulluille vaikkapa esimiestemme numeroita, saatikka omiamme, vaikka ja sylki päällemme roiskuen niitä vaatisivat. Heidät ohjataan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jotka kautta heidän asiansa sitten ohjautuu oikealle, vastuulliselle taholle. Pointtini on nyt se, että on käytännön syitä, joista osa on jopa turvallisuussyitä, ettei kaikessa ole niin tärkeää toitottaa kadulla ja kuuluttaa kirkossa, että juuri tämä on vastuussa tästä ja tuosta, koska asia voidaan hoitaa sisäisestikin.

On harmi, jos tällaine sinun luottamustai kansalaisena instituutioihin heikentää, mutta itse suhtaudun tähän täysin pragmaattisesti. Toistaiseksi olen luottanut siihen, että Suomessa asiat hoituvat asiallisesti kaikesta huolimatta. Toisessa näkemyksessä saattavat olla sellaiset, jotka organisaatio- ja vastuukysymysten vuoksi tai niistä huolimattakin ovat joutuneet hakeamaan lähestymiskieltoa pakonomaisten avohoitotapausten takia.

• Anonyymi kirjoitti:

>Yhdessä Euroopan kaupungissa olen nähnyt jopa kaupunkin lakaisukoneen kyljessä sen henkilön jättimäisen naamakuva, joka vastaa kaupungin kunnossapidosta.

Tuo oli varmaan Budapest. Unkarissahan asiat ovat jo monta vuotta menneet avoimempaan, vapaampaan ja läpinäkyvämpään suuntaan. Seuraavaksi ehkä siirtyvät siellä suoraan demokratiaan.

• Anonyymi

"Maija Meikäläinen Helsingin Sanomissa tiedottaa Verotoimistosta, että.... Ja kuka tahansa voi sitten kysyä Maija Meikäläiseltä, jos on jotakin epäselvää tai vaatia toimittajaa selvittämään, että mitä se Maija Meikäläinen nyt tiedotti."

Nyt näyttää siltä, että väitteesi sisältää olettamuksen, ettei verotoimistosta annettaisi mitään yhteystietoa, ellei sieltä anneta juuri luonnollisen henkilön yhteystietoa. Riippuu töiden järjestelystä, että pystyykö yksittäinen ihminen vastaamaan kaikkiin tiedusteluihin vai ei. Jos ei ole, niin on ihan samantekevää meneekö tiedustelu jonkin nimettömän kirjaamon kautta vai suoraan jollekin henkilölle.

"Tämä on parempi vaihtoehto kansalaisen kannalta uutisoida kuin uutisoida, että Verotoimisto tiedottaa, että..."

No itse en kyllä näe mitään merkityksellistä eroa siinä, että esitänkö tiedusteluni etukäteen tietylle henkilölle, vai henkilölle, joka asiaankuuluvien työntekijöiden joukosta valikoituu vastaamaan tiedusteluuni. Minua kiinostaa ensisijaisesti se asiointini sujuvuus eikä se, että hoitaako asiaani juuri Sirpa Sirpsanen. Tämä on oma mielipiteeni tavallisena kansalaisena, mutta mielipiteitähän on tietysti joka lähtöön.

"Yhdessä Euroopan kaupungissa olen nähnyt jopa kaupunkin lakaisukoneen kyljessä sen henkilön jättimäisen naamakuva, joka vastaa kaupungin kunnossapidosta."

Aidossa avoimuuden ja luottamuksen kultuurissa ja rehdissä ja asiallisessa, ja ennen kaikkea normaalijärkisten ihmisten terveessä yhteisöllisessä ilmapiirissä tuo on tietysti ihan OK. Voin kuitenkin kertoa, että aina asiat eivät ole noin OK, vaan jotain aivan muuta.

"Näin jokainen tietää, että kenen vastuulla on katujen ja kaupungin siivoustoimi, jos haluaa ottaa yhteyttä tai reklamoida."

Mitään estettä kuitenkaan sille, että vastuut on nimetty jossain muualla kuin juuri lakaisukoneen kyljessä, ei ole. Oleellista on, että ilmenee jokin kanava, mitä kautta ottaa tarvittaessa yhteyttä.

"Suomessa ei tällaista voisi edes kuvitella, kun kaikki tieto on jemmattua."

Anekdoottina kerrottakoon, että itse olen työskennellyt julkisella alalla Suomessa, juuri eräänlaisissa kunnossapitotehtävissä. Satun tietämään, että eräät vastuuasemissa työskennelleet henkilöt ovat saaneet kohtuuttomia määriä henkilökohtaista vihapostia hulluilta ja vainoavilta kansalaisilta. Ja ovat paskaa saaneet niskaansa muutkin.

Mutta juuri siksi emme ns. kentällä jaa suu vaahdossa huutaville kylähulluille vaikkapa esimiestemme numeroita, saatikka omiamme, vaikka ja sylki päällemme roiskuen niitä vaatisivat. Heidät ohjataan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jotka kautta heidän asiansa sitten ohjautuu oikealle, vastuulliselle taholle. Pointtini on nyt se, että on käytännön syitä, joista osa on jopa turvallisuussyitä, ettei kaikessa ole niin tärkeää toitottaa kadulla ja kuuluttaa kirkossa, että juuri tämä on vastuussa tästä ja tuosta, koska asia voidaan hoitaa sisäisestikin.

On harmi, jos tällaine sinun luottamustai kansalaisena instituutioihin heikentää, mutta itse suhtaudun tähän täysin pragmaattisesti. Toistaiseksi olen luottanut siihen, että Suomessa asiat hoituvat asiallisesti kaikesta huolimatta. Toisessa näkemyksessä saattavat olla sellaiset, jotka organisaatio- ja vastuukysymysten vuoksi tai niistä huolimattakin ovat joutuneet hakeamaan lähestymiskieltoa pakonomaisten avohoitotapausten takia.

<<<Anekdoottina kerrottakoon, että itse olen työskennellyt julkisella alalla Suomessa, juuri eräänlaisissa kunnossapitotehtävissä. Satun tietämään, että eräät vastuuasemissa työskennelleet henkilöt ovat saaneet kohtuuttomia määriä henkilökohtaista vihapostia hulluilta ja vainoavilta kansalaisilta. Ja ovat paskaa saaneet niskaansa muutkin.

Mutta juuri siksi emme ns. kentällä jaa suu vaahdossa huutaville kylähulluille vaikkapa esimiestemme numeroita, saatikka omiamme, vaikka ja sylki päällemme roiskuen niitä vaatisivat.

Heidät ohjataan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jotka kautta heidän asiansa sitten ohjautuu oikealle, vastuulliselle taholle. Pointtini on nyt se, että on käytännön syitä, joista osa on jopa turvallisuussyitä, ettei kaikessa ole niin tärkeää toitottaa kadulla ja kuuluttaa kirkossa, että juuri tämä on vastuussa tästä ja tuosta, koska asia voidaan hoitaa sisäisestikin.

On harmi, jos tällaine sinun luottamustai kansalaisena instituutioihin heikentää<<<

Ovatko he saaneet apua 'vastuulliselta asiakaspalvelulta', jos niin raivoissaan ovat, että vaativat jopa suoria numeroita?

No niin, sanoit juuri sen mitä hain. Ei tämä luottamustani heikennä, vaan tämä systeemi todistaa sen, ettei siihen ole luottamista. Kerrot sen itse tuossa. Ja siksi ihastelinkin tuota lakaisukonetta, jonka kyljessä oli vastuuhenkilön kuva ja kadut suorastaan kiilsivät puhtautta. Johtaja on varmasti ylpeä työntekijöistään ja kaupunkilaiset tyytyväisiä!

Olisikohan syytä sitten Suomessa miettiä, että jossakin on jotakin vikaa?

• Anonyymi kirjoitti:

<<<Anekdoottina kerrottakoon, että itse olen työskennellyt julkisella alalla Suomessa, juuri eräänlaisissa kunnossapitotehtävissä. Satun tietämään, että eräät vastuuasemissa työskennelleet henkilöt ovat saaneet kohtuuttomia määriä henkilökohtaista vihapostia hulluilta ja vainoavilta kansalaisilta. Ja ovat paskaa saaneet niskaansa muutkin.

Mutta juuri siksi emme ns. kentällä jaa suu vaahdossa huutaville kylähulluille vaikkapa esimiestemme numeroita, saatikka omiamme, vaikka ja sylki päällemme roiskuen niitä vaatisivat.

Heidät ohjataan ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jotka kautta heidän asiansa sitten ohjautuu oikealle, vastuulliselle taholle. Pointtini on nyt se, että on käytännön syitä, joista osa on jopa turvallisuussyitä, ettei kaikessa ole niin tärkeää toitottaa kadulla ja kuuluttaa kirkossa, että juuri tämä on vastuussa tästä ja tuosta, koska asia voidaan hoitaa sisäisestikin.

On harmi, jos tällaine sinun luottamustai kansalaisena instituutioihin heikentää<<<

Ovatko he saaneet apua 'vastuulliselta asiakaspalvelulta', jos niin raivoissaan ovat, että vaativat jopa suoria numeroita?

No niin, sanoit juuri sen mitä hain. Ei tämä luottamustani heikennä, vaan tämä systeemi todistaa sen, ettei siihen ole luottamista. Kerrot sen itse tuossa. Ja siksi ihastelinkin tuota lakaisukonetta, jonka kyljessä oli vastuuhenkilön kuva ja kadut suorastaan kiilsivät puhtautta. Johtaja on varmasti ylpeä työntekijöistään ja kaupunkilaiset tyytyväisiä!

Olisikohan syytä sitten Suomessa miettiä, että jossakin on jotakin vikaa?

"Ovatko he saaneet apua 'vastuulliselta asiakaspalvelulta', jos niin raivoissaan ovat, että vaativat jopa suoria numeroita?"

Kyllä se raivoissaan oleminen näissä tapauksissa, jotka esimerkiksi otin, johtuu ihan jostain päänsisäisestä syystä, eikä mistään menettelyistä. Huoman kyllä, että sinulla on nyt joku väärinkäsitys tästä asiasta.

"No niin, sanoit juuri sen mitä hain."

En sanonut. Mutta siihen saattaa olla hyvä syy, miksi niin käsitit. Siitä edempänä.

"Ei tämä luottamustani heikennä, vaan tämä systeemi todistaa sen, ettei siihen ole luottamista."

Minä puhuin vain siitä, että on harmi jos se, että sen luonnollisen henkilön identiteetti vastuuhenkilönä jätetään ilmoittamatta, ja ohjataan sen sijaan asiakaspalvelun kautta asioimaan, heikentää luottamustasi. Tämän yhteydessä mainitsin, että juuri se kun kaiken maailman sekopäät ottavat kohteekseen jonkun yksittäisen ihmisen, mikäli se heille on jossain tilanteessa mahdollista, varmaan heikentää noiden kohteiden luottamusta asioihin.

Itse näkisin, että se asiakaspalvelumalli, missä kuka tahansa hourimo ei suoraan pääse jonkun vastuuhenkilön kurkkuun kiinni ja laittamaan paskaa postilaatikkoon, on parempi. En näe mitään hyvää syytä siihen, miksi tässä tapauksessa jokin toinen malli olisi parempi. Minä en ainakaan elä sellaisessa maailmassa, missä annetaan vain asiallista palautetta silloin, kun kaikki on mennyt hyvin.

"Kerrot sen itse tuossa."

Ei vaan puhuin ihan muuta, päin vastoin. Olisin tosiaan voinut olla tarkempi ja mainita, että tämä yhteydenoton ohjaaminen asiakaspalveluun sen sijaan kuin vaikkapa pomon puhelinnumeron antaminen, mitä on tehty ennen, on se ongelmia seurannut eikä aiheuttanut toimenpide.

"Ja siksi ihastelinkin tuota lakaisukonetta, jonka kyljessä oli vastuuhenkilön kuva ja kadut suorastaan kiilsivät puhtautta. Johtaja on varmasti ylpeä työntekijöistään ja kaupunkilaiset tyytyväisiä!"

Silloin kun tuo toimii, niin se on hyvä homma. Ei minulla sitä vastaan mitään. Olet ilmeisesti asunut kaupungissa, missä on vähemmän jotain obsessiiviisia sekopäitä.

"Olisikohan syytä sitten Suomessa miettiä, että jossakin on jotakin vikaa?"

No jos ajatellaan esim. sitä, että kun täysillä pyöräilevä euroopanomistaja kylähullu krapuloissaan matkalla viinakauppaan alkaa jo kaukaa huutaa, että "painukaa v*ttuun mun tieltä tai mä ammun teiät", niin kyllä siinä mielummin kääntää sen henkilökorttinsa niin päin, ettei nimi näy. Varsinkin kun osa noista tyypeistä tulee kirjaimellisesti iholle.

Olen kommentointisi perusteella sitä mieltä, että sinä et ole nähnyt sitä asiakaspalvelun nurjaa puolta, missä "yhteydenotot" eivät ole asiallisia, eikä niillä ole mitään tekemistä palvelun kehittämisen kanssa ja sen kanssa, että ai kun saadaan olla ylpeitä siitä kaikesta työstä, mikä on tehty hyvin. Olen koettanut nyt tehdä selväksi, että on olemassa järkeviä, suorastaan työsuojeluperusteisia syitä sille, että aina ei tyrkytetä kaikkia henkilöllisyyksiä ihan joka paikassa.

• Anonyymi

"Ovatko he saaneet apua 'vastuulliselta asiakaspalvelulta', jos niin raivoissaan ovat, että vaativat jopa suoria numeroita?"

Kyllä se raivoissaan oleminen näissä tapauksissa, jotka esimerkiksi otin, johtuu ihan jostain päänsisäisestä syystä, eikä mistään menettelyistä. Huoman kyllä, että sinulla on nyt joku väärinkäsitys tästä asiasta.

"No niin, sanoit juuri sen mitä hain."

En sanonut. Mutta siihen saattaa olla hyvä syy, miksi niin käsitit. Siitä edempänä.

"Ei tämä luottamustani heikennä, vaan tämä systeemi todistaa sen, ettei siihen ole luottamista."

Minä puhuin vain siitä, että on harmi jos se, että sen luonnollisen henkilön identiteetti vastuuhenkilönä jätetään ilmoittamatta, ja ohjataan sen sijaan asiakaspalvelun kautta asioimaan, heikentää luottamustasi. Tämän yhteydessä mainitsin, että juuri se kun kaiken maailman sekopäät ottavat kohteekseen jonkun yksittäisen ihmisen, mikäli se heille on jossain tilanteessa mahdollista, varmaan heikentää noiden kohteiden luottamusta asioihin.

Itse näkisin, että se asiakaspalvelumalli, missä kuka tahansa hourimo ei suoraan pääse jonkun vastuuhenkilön kurkkuun kiinni ja laittamaan paskaa postilaatikkoon, on parempi. En näe mitään hyvää syytä siihen, miksi tässä tapauksessa jokin toinen malli olisi parempi. Minä en ainakaan elä sellaisessa maailmassa, missä annetaan vain asiallista palautetta silloin, kun kaikki on mennyt hyvin.

"Kerrot sen itse tuossa."

Ei vaan puhuin ihan muuta, päin vastoin. Olisin tosiaan voinut olla tarkempi ja mainita, että tämä yhteydenoton ohjaaminen asiakaspalveluun sen sijaan kuin vaikkapa pomon puhelinnumeron antaminen, mitä on tehty ennen, on se ongelmia seurannut eikä aiheuttanut toimenpide.

"Ja siksi ihastelinkin tuota lakaisukonetta, jonka kyljessä oli vastuuhenkilön kuva ja kadut suorastaan kiilsivät puhtautta. Johtaja on varmasti ylpeä työntekijöistään ja kaupunkilaiset tyytyväisiä!"

Silloin kun tuo toimii, niin se on hyvä homma. Ei minulla sitä vastaan mitään. Olet ilmeisesti asunut kaupungissa, missä on vähemmän jotain obsessiiviisia sekopäitä.

"Olisikohan syytä sitten Suomessa miettiä, että jossakin on jotakin vikaa?"

No jos ajatellaan esim. sitä, että kun täysillä pyöräilevä euroopanomistaja kylähullu krapuloissaan matkalla viinakauppaan alkaa jo kaukaa huutaa, että "painukaa v*ttuun mun tieltä tai mä ammun teiät", niin kyllä siinä mielummin kääntää sen henkilökorttinsa niin päin, ettei nimi näy. Varsinkin kun osa noista tyypeistä tulee kirjaimellisesti iholle.

Olen kommentointisi perusteella sitä mieltä, että sinä et ole nähnyt sitä asiakaspalvelun nurjaa puolta, missä "yhteydenotot" eivät ole asiallisia, eikä niillä ole mitään tekemistä palvelun kehittämisen kanssa ja sen kanssa, että ai kun saadaan olla ylpeitä siitä kaikesta työstä, mikä on tehty hyvin. Olen koettanut nyt tehdä selväksi, että on olemassa järkeviä, suorastaan työsuojeluperusteisia syitä sille, että aina ei tyrkytetä kaikkia henkilöllisyyksiä ihan joka paikassa.

Kirkon asiakaspalvelussa toimii laillisesti hyväksytty yliluonnollinen olento joka ei yhteydenotoista huolimatta vastaa.Mitä teen?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirkon asiakaspalvelussa toimii laillisesti hyväksytty yliluonnollinen olento joka ei yhteydenotoista huolimatta vastaa.Mitä teen?

Otat yhteyttä mielenterveyspalveluihin.

• Anonyymi

Otat yhteyttä mielenterveyspalveluihin.

Entä tilanteessa missä tämä kirkon asiakaspalvelun yliluonnollinen olento vastaa tai ottaa itse yhteyttä asiakkaaseen.Onko asia mielestäsi silloin OK?

• Anonyymi kirjoitti:

Entä tilanteessa missä tämä kirkon asiakaspalvelun yliluonnollinen olento vastaa tai ottaa itse yhteyttä asiakkaaseen.Onko asia mielestäsi silloin OK?

No minä en itse usko yliluonnolliseen, niin en voi ottaa kantaa, että onko tuommoinen minun mielestäni OK.

• "Suomessa valtio ja kirkko ovat yhtä."

Suomen evankelis-luterilaisella kirkolla on Suomen perustuslakiin pohjautuen erityinen julkisoikeudellinen asema. Tämä ei tarkoita sitä, että Suomen valtio ja tuo kirkko olisivat yhtä.

"Kirkon tunnustuskirjoissa sanotaan Jumalasta että tämä on yliluonnollinen olento. Tunnustaako Suomen valtio näin yliluonnollisten olentojen olemassaolon?"

Ainakin laissa on säädetty uskonrauhan rikkomisesta sellaisin sanankääntein, että näyttäisi valtio tunnustavan ainakin Jumalan olemassaolon, mutta siihen laissa ei kylläkään oteta kantaa, että se olisi yliluonnollinen. Ainakin luulisi, etteivät yliluonnolliset entiteetit tarvitse maallisen vallan suojaa. Kyseisen kohdan voisikin hyvin poistaa lain muotoilusta.

• Anonyymi

Ei valtioneuvosto esityksessään ja Presidentti kirkkolain allekirjoituksellaan hyväksyessään tuota yliluonnolista olentoa ja sen olemassaoloa myöskään ole kieltänyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei valtioneuvosto esityksessään ja Presidentti kirkkolain allekirjoituksellaan hyväksyessään tuota yliluonnolista olentoa ja sen olemassaoloa myöskään ole kieltänyt.

Mutta ne eivät ole myöskään kyseisissä yhteyksissä ole kieltäneet Saunatonttua eivätkä Russelin teekannua eivätkä sitä, että Paavo Pesusieni johtaisi maailmaa Antarktiksella sijaitsevasta salaisesta tukikohdastaan.

• Anonyymi

Mutta ne eivät ole myöskään kyseisissä yhteyksissä ole kieltäneet Saunatonttua eivätkä Russelin teekannua eivätkä sitä, että Paavo Pesusieni johtaisi maailmaa Antarktiksella sijaitsevasta salaisesta tukikohdastaan.

Mutta kirkkolain hyväksyessään nämä/he ovat hyväksyneet yliluonnollisen olennon olemassaolon.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kirkkolain hyväksyessään nämä/he ovat hyväksyneet yliluonnollisen olennon olemassaolon.

Se voi olla totta. En ole tarkastanut määritelläänkö kirkkolaissa asia noin, että kyse olisi yliluonnollisen olennon olemassaolon hyväksymisestä.

• Anonyymi

Ei, vaan kirkon kautta tapahtuvan vallankäytön.

• Kirkko on saanut verotusoikeuden ja valtion suoljelun, ja vastalahjaksi kirkko antaa valtiolle synnit anteeksi ja siunaa hallitusväkeä ja sotia, kehoittaa kansaa nöyryyteen ja hiljaisuuteen, työtä tekemään ja herroja palvelemaan.

• Anonyymi

Juuri näin, ja onkin hyvin kuvaavaa, että Suomi-Ruotsi noitaoikeudenkäynnit Ahvenanmaallakin 1666 käytiin valtion oikeuslaitoksen toimesta, ei kirkon.

<<Jo 1500-luvulla oli järjestetty jonkin verran noitaoikeudenkäyntejä, jotka perustuivat lähinnä Vanhassa testamentissa annettuihin noituuskieltoihin. Ensimmäiset länsieurooppalaisten noitateorioiden mukaiset noitaoikeudenkäynnit Ruotsin valtakunnassa käytiin Ahvenanmaalla vuonna 1666, ja ne alkoivat ilmeisesti Ahvenanmaan kihlakunnantuomariksi nimitetyn Nils Psilanderin aloitteesta.[25] Psilander oli opiskellut Tarton yliopistossa, jossa hän oli tutustunut saksalaisiin noitateorioihin ja noitasapattiin, ja hän ilmeisesti katsoi perustaneensa tekonsa aikakautensa uusimpaan tietoon.<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot_Ruotsin_valtakunnassa

Tämä tapahtui liki satavuotta uskonpuhdistuksen jälkeen, jotan syyllinen ei ollut katolinen kirkko, ja tuskin olisi ollut mahdollista valtiokäräjillä käsitellä näitä asioita (linkissä laajemmin) elleivät valtio ja kirkko olisi olleet yhdessä jo tuolloin. Ja kun luette linkin, niin näette, että suurimpia motiiveja naapurin noituussyytteisiin liittyen oli kateus, joten tuossa voitiin jo tuolloin pelata melkoisella valtiokorruptiolla.

• Anonyymi

Tämä on tätä sivistyneen Suomen kirkkohistoriaa yhdessä valtion kanssa - on tämä ollut järkyttävää aikaa.

<<<Ruotsin alueella vahingoittava noituus oli tavanomaisin syytös 1610-luvun puoliväliin asti, jonka jälkeen yleisimmäksi syytteeksi nousi taikuus. Suomessa taikuussyytökset yleistyivät vasta 1660-luvun jälkeen.[26] 1670–1680-luvulla naisista tuli suurin noituudesta ja taikuudesta syytetty ryhmä. Noina vuosikymmeninä jo yksistään Suomen alueella oli syytettyinä yli 200 ihmistä, joista useita tuomittiin kuolemaan. 1680-luvulla noitavainot alkoivat vaimentua ja kuolemaan tuomittujen määrä väheni hyvin nopeasti, vaikka noitaoikeudenkäyntejä oli vielä 1700-luvun alussakin.[11]

Ruotsin valtakunnassa enemmistö syytetyistä ei ollut yhteiskunnan vähäosaisimpia vaan itsenäisiä maanviljelijöitä ja kaupungeissa kauppiaita vaimoineen. Ilmeisesti oli yleistä, että syytteitä esitettiin useammin suhteellisesti varakkaita vastaan kuin köyhiä. Yleensä yhdessä oikeudenkäynnissä käsiteltiin vain yhden syytetyn tapausta kerralla. Syytetty ja syyttäjä tunsivat yleensä toisensa ja asuivat samassa kylässä.[11] Oli kuitenkin sosiaaliryhmiä, jotka olivat ilmeisesti noitavainosyytöksien ulkopuolella. Tällaisia ryhmiä oli muun muassa aateli, papisto ja pappien rouvat.<<<

On ilmiselvää, että tässä on se perussyy, että miksi Suomessa ovat kirkko ja valtio yhdessä.

• Anonyymi

Turhaan on luterilaista kirkkoa syytetty naisen aseman vähettelystä kirkon piirissä.
        Jo tuolloin 1600-luvulla noidiksi todetut naiset pääsivät osalliseksi kirkollisiin toimituksiin.
        Muutoin niin pimeää keskiaikaa valaisivat tuhannet noitaroviot, joissa syytetyt naiset paloivat soihtuina.
        Turhaan siis puhutaan pimeästä keskiajasta.

• Anonyymi

Samat luterilaiset noitavainot jatkuvat edelleenkin, kohde vain vaihtuu Paavalin syntiopin ja Jumalan sanan nimissä tälläkin palstalla ja koko ajan.

• Anonyymi

Sinne edelle - vaino ei kohdistunut vain naisiin, joita olisi poltettu roviolla - kohteena oli yhtälailla miehet. Edellä olevasta linkistä:

<<Marko Nenonen on esittänyt myös, ettei miesten suurta osuutta noituudella syytetyistä voida sitoa vanhaan šamanistiseen perinteeseen, koska esimerkiksi Ruotsissa miesten osuus syytetyistä kasvoi vasta 1700-luvulla.[42] Oppineiden maagikkojen oikeudenkäyntejä alkoi ilmaantua 1650-luvulla, ja niissä oli yleensä kyse kiellettyjen kirjojen hallussapidosta. Syytetyt olivat lähes yksinomaan Turun akatemian oppineita ja ylioppilaita.[43]<<

Eli kyse oli väärästä ajattelusta, ei teoista. Tässä tukahdutettiin niiden oppineiden ajattelu, jotka osoittivat jotakin sellaista linjaa, jota valtiokirkko luterilaisuus ei hyväksynyt.

• Anonyymi

Fari.g, juutalaisethan oli tunnettuja kauppiaita jo kauan sitten, ja rikkaita. Suurin osa Suomenkin kaupankäynnistä ja sukufirmoista (ellei sitten jopa kaikki) liittyy vanhoihin Saksasta tulleisiin juutalaissukuihin - onko sinulla tietoa, että liittykö juutalaisuus mitenkään näihin noitavainoihin? En huomannut, että tuossa linkissä olisi mainittu mitään.

Linkistä:

<<Historioitsija Heikki Ylikangas on esittänyt teorian, jonka mukaan noitaoikeudenkäyntien esiintyminen taloudellisesti toimeliailla alueilla, kuten tervakaupan vaurastuttamalla Pohjanmaalla, olisi saanut henkistä taustaansa osittain myös varhaiskapitalismin mentaliteetista. Vaurastumistoiveita vaalivat ihmiset alkoivat pelätä kateellisia ja vahingoittamishaluisia tai hyvinvointia varastavia noitia.[46]<<

• Anonyymi

Vaikuttaa siltä, kun koitin katsoa, että noitavainoaikaan juutalaisilla ei edes ollut asumisoikeutta Suomessa, joten nämä rikastumiset ja kaupankäyntiasiat liittynevät vasta 1900-lukuun, eikä esille tullut myöskään tunnettujen suomenjuutalaisten nimien kohdalla ketään heihin liittyvää.

• Anonyymi

"Suomessa valtio ja kirkko ovat yhtä."

Tilanne on aivan liian pitkälle juuri näin. Olisi korkea aika siirtyä aitoon länsimaiseen demokratiaan ja erottaa kirkko ja valtio toisistaan, ja purkaa kirkon etuoikeudet.

• Anonyymi

Aidossa demokratiassa kaikilla muillakin yliluonnollisilla olennoilla tulisi olla sama tunnustettu asema kuten evlut kirkon yliluonnollisella jumalalla.Tämä vasta olisi demokratiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Aidossa demokratiassa kaikilla muillakin yliluonnollisilla olennoilla tulisi olla sama tunnustettu asema kuten evlut kirkon yliluonnollisella jumalalla.Tämä vasta olisi demokratiaa.

Ei vaan se olisi polyteokratiaa.

• Anonyymi

Ei vaan se olisi polyteokratiaa.

Google eikä Wikipedia tunne termiä polyteokratiaa,keksitkö sinä usein itsellesi tuntemattomia sanoja?

• Anonyymi kirjoitti:

Google eikä Wikipedia tunne termiä polyteokratiaa,keksitkö sinä usein itsellesi tuntemattomia sanoja?

Google ja Wikipedia eivät tunne kaikkia maailman sanoja. Sanoja voidaan muodostaa toisista sanoista, ja rajana on vain mielikuvitus. Koska on teokratioita ja polyteismiä, voidaan aivan hyvin sanoa olevan polyteokratia erotuksena vaikkapa monoteokratiasta, mikäli näin halutaan tehdä. Minä keksin kyllä jatkuvasti uusia sanoja, vastaavalla tavalla eli yhdistellen jo olemassa olevia sanoja. Toiset nimittäin johtavat, ja toiset seuraavat. Toiset keksivät, ja toiset vain ihmettelevät. Sinä olet meistä kahdesta se ihmettelijä. Opastan sinua kuitenkin mielelläni, mikäli sinulla on liää kysymyksiä tai haluat muutoin neuvoja intellektuaalisessa suossasi tapahtuvassa ilmeisen köykäisessä taivalluksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5197
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2189
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1927
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1444
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1046
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe