Turha kiittäminen joutavaa.

Anonyymi

Astun bussiin ja maksan siitä ja kun bussi jättää minut määräpisteeseen, miksi minun kuuluisi kiittää
bussikuskia siitä matkasta?
Ihmiset kiittävät joka paikassa milloin mistäkin turhasta. eri asia jos joku lahjoittaa minulle jotain tai vaikkapa nostaa minulta putoavan esineen.
Jopa suojatiellä kadun ylittämisestä pitää kiittää autoilijaa, että hän pysäyttää että pääsen yli.
Siitäkö ihmiset kiittävät, että autoilija ei ajanut yli vai mistä? Autonhan kuuluukin pysähtyä.
Ja bussin kuuluukin kuljettaa minut kun maksan siitä.
Keskusteluissakin usein juttu menee siihen, että yksi kiittää jostain ja toinen kiittää siitä kiittämisestä ja taas toinen sanoo lopuksi, että ei mitään kiitos vaan itellesi.
Näin livenä elämme, mutta kun ollaan netissä niin haukutaan joka ilmansuuntaan kaikkia ihmisiä surutta. Eli olemme tekopyhiä pellejä kaikki.

27

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näinhän se oikeasti on, mutta tavat on opittuja. Kaikenlaiset käytöstavat voidaan muuttaa, mutta jos haluaa niitä noudattaa niin senkun vain noudattaa. On se joskus kuitenkin parempi puhua vaikka säästä, kuin olla aivan hiljaa ja katsella seiniä. Olisi muuten aika hassua jos tuttun ohi käveli mitään puhumatta, voisi pian olla entinen tuttu.

• Anonyymi

Hutseille ja tutuille irvistän.

• Anonyymi

Minä mottaan bussikuskia turpaan ja haukun huonosta kyydistä.

• Anonyymi

minä taas ajan jalankulkijoiden yli jos koittavat kävellä eteen autoillessani.

• Anonyymi

Itse haistatan aina vanhaa hiivaista vittua matkan päätteeksi.

• Anonyymi

Ei tarvitse muualla kiittää bussimatkoista. Me täällä Espoossa olemme niin sivistyneitä, että kiitämme puolestanne bussikyydeistä, kiitämme tietä antavia autoilijoita, kiitämme kun joku päästää meidät suojatien yli.
      Luojalle kiitos ettei tarvitse asua muualla sivistymättömässä Suomessa.

• Anonyymi

Turhaa meluamista on se kiittäminen bussista lähtiessä. Joskus ihan pelästyy, kun kaikessa rauhassa istuu ja sit joku karjaisee KIITOS. Kiittelijät voivat mennä etu-ovesta ulos ja kiitellä ja toivotella hyvää päivänjatkoa jne.....Eihän nuo kuljettajatkaan kaikki edes tervehdi kun bussiin menee.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä kamalaa karjumista jopa korvan juuressa eikö se bussi pysähdy kun sitä halutaan ja kuskin työtä se on ilman huutamistakin kas kun ette pyydä vielä anteeksi kun piti pysähtyä, hulluksi on mennyt.

• Anonyymi

Sitten on hirmu itku jos bussikuski ei pysähdy pysäkille. Sitä saa mitä tilaa.

• Minä sanon että siitos.

• Anonyymi

Kas kun ette käy kättelemässä bussikuskia ihanasta kyydistä ja kumarra maahan asti kun auto pysähtyy eteenne suojatiellä, onhan se nyt kauhea vaivakin painaa jarrua. Olen senkin huomannut kun auto joutuu pysähtymään eteen, enkä edes vilkaise autoon päin, autoilija painaa kaasun pohjaan kun lähtee,
      kuin mielenosoituksena kun en huomannut hänen kaunista elettään.

• Anonyymi

Bussikyydistä kiittäminen on tarpeeton tapa, olisiko jäänne muinaishistoriasta jolloin postibussit saapuivat syrjäkylille? Se oli silloin niin iso juttu että kuskeja alettiin kiittämään siitä kun he tekivät työnsä.

Tervehdin kyllä kaikkia bussikuskeja astuessani bussiin, mutta en koe tarpeelliseksi hakea kontaktia minulle tuntemattomaan ihmiseen poistuessani bussista.

• Anonyymi

Kiitän aina jalkojani. Jokaisesta askelesta annan kiitoksen kullekin jalalle. Jos kuulette lähestyvää kiittelyä, se olen minä.
      Frekvenssistä voi päätellä vauhtini, ettette jää alle. Kiitän myös kaikkia, jotka väistävät minua. Ja minua ehkä sen vuoksi juurikin väistetään varsin tehokkaasti.

Kiitos, kun luit tämän viestin.

• Anonyymi

Autistit pysty mihinkään mitenkään reakoimaan. Toljottavat vain silmät tyhjyyttä täynnä etiäpäin.

• Iso osa viestinnästämme sisältää ihan muun tarkoituksen, kuin jonkin uuden asian esiin tuomisen. Yksi keskeisistä tarkoituksista on sosiaalisten suhteiden luominen ja ylläpitäminen. Peruskohtelias käytös tukee yhteisöllisyyttä; esimerkiksi tervehtiminen, kiittäminen jne. Ystävällinen ja huomaavainen käytös monesti myös saa vastaansa samanlaista. Mutta jos siitä mielipahaa tulee, niin mikäpä estää olemasta epäkohtelias.

Netissäkin kohteliaisuus on ihan sallittua. Ei täällä ole pakko heittää käytöstapoja romukoppaan ja sikailla.

• Kiitos. Hyvä kannanotto.

• Kiitollisuuden kokeminen ja osoittaminen lisää tutkitusti onnellisuutta. Samoin kuin optimismi ja myötätunto. En tosin tiedä sopiiko onnellisuuteen pyrkiminen kaikkien puolueiden kannattajille? Joillekin näyttää katkeruuden, pessimismin ja vihan lietsominen olevan tärkeämpää.

• Anonyymi

En ikinä kiitä bussinkuljettajaa koska se on hänen työ kuljettaa minua koska maksan siitä. Sen sijaan tervehdin häntä astuessani bussiin VAIN jos hän on Suomalainen tai valkoinen. Niitä somppuja en tervehdi koskaan, en ikinä.

• Anonyymi

Ristinmerkin teen joka kerta.

• Anonyymi

Perussuomalaiset eivät ole saaneet kiitoksia, ei ainakaan tällä palstalla.

• Anonyymi

Se on muuten vielä sellainen tapa, ettei kukaan ole tuominnut rasismiksi ! Kiittääkö muu kulttuuri bussikuskia, kuin suomalainen ?

• Anonyymi

Tarkoitatko että perusnatsi ei halua noudattaa suomalaisia tapoja, vaan ulkomaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko että perusnatsi ei halua noudattaa suomalaisia tapoja, vaan ulkomaisia?

En muista tilannetta, jossa "piip" henkilö olisi kiittänyt bussikuskia, ei edes kättä heilauttanut astuessaan kulkuneuvosta ulos. Heps, vedän äskeisen takaisin, olen tavannut, mutta he ovat ollee koululaisia.

• Anonyymi

Onko näkemiin sanominenkin aloittajan mustalla listalla?

• Anonyymi

Tietysti, koska rajalla pitää sanoa vain, tervetuloa.

• Anonyymi

Sano hyvästi!

• Anonyymi

Kuka k*sipää vaati sellaista Suomea takaisin, jossa noudatettaisiin hyviä tapoja!? Se on iäksi mennyt.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe