Siis jos autolla ei ajeta?
Sähköauto/ladattava hybridi, kauanko varaus säilyy ajoakussa?
10
217
Vastaukset
- Anonyymi
3-5 vuotta
- Anonyymi
Talvella, riippuen pakkasista, muutamasta päivästä, muutamaan viikkoon.
Miinus 20 niin kaikki ajat puoliintuvat akuilla.
Miinus 30 antoteho jää kolmasosaan nimellistehostaan.
En suosittele naisille, jotka pelkäävät sähkötuolia ja paksuja kaapeleita.
Ambulanssit pelkäävät sähköautojen kolaritilannetta oikosulkuineen.
- Anonyymi
"Miinus 30 antoteho jää kolmasosaan nimellistehostaan."
Jos herää aamulla ja mittari näyttää -30 niin tietää asuvansa marginaalissa. Autonvalmistajia ei paljon kiinnosta miten auto toimii noissa olosuhteissa kun raha tehdään aivan muualla.- Anonyymi
Onko näihin marginaaleihin esim. Pohjois-Suomeen pakko hankkia sätikäinen valtion veropainoatuksen vuoksi ???
Siis myönnetään, että sätikäinen on vain etelän kapine !!!
- Anonyymi
Tarkoittelin että kun ajaa patteriauton mökin pihaan, niin voiko juopotella rauhassa 2 viikkoa ja olettaa pääsevänsä samoilla sähköillä pois? Vai tyhjeneekö patteri itsekseen.
- Anonyymi
Lithium ioniakusta häviää ensimmäisen 24 tunnin aikana 5%. Senjälkeen paljon hitaammin eli 1-2 % kuukaudessa. Akun valvontapiiri voi tuhlata vielä 3 % kuukaudessa. Puolen vuoden kuluttua lienee yleensä yli puolet varauksesta jäljellä, jos ei ole kyse vanhasta elinkaarensa loppupuolella olevasta akusta, jossa purkausvirta on oleellisesti suurentunut.
- Anonyymi
Vieppä Ipad tai Iphone pakkaseen tunniksi.
Litiumakku ei kestä Suomen pakkasia.
Valitettavasti litiumakku on etelän tekele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vieppä Ipad tai Iphone pakkaseen tunniksi.
Litiumakku ei kestä Suomen pakkasia.
Valitettavasti litiumakku on etelän tekele.Nyt puhutaan laitteesta, joka ei ole päällä. Sammuta iPhone ja vie tunniksi pakkaseen, niin akku ei mene miksikään.
Sähköautoissa on suurjänniteakun lisäksi myös 12-voltin järjestelmä ja sen tyhjentyminen säilytyksessä pysäyttää koko auton, vaikka suurjänniteakku olisi täynnä.
- Anonyymi
Riippuu sähköautosta. Tesla valitettavasti on pahimpia tässä suhteessa. Siinä on jos jonkinlaista ylläpitotoimintoa, jotka imee sähköä vastustamattomasti, ellei niitä kaikkia sulje manuaalisesti. Ei todellakaan puhuta vuosista vaan muutamasta viikosta korkeintaan. Jos lähtee useamman viikon matkoille, ehdottaisin auton jättämistä piuha kiinni latauspisteeseen, jos vain voi. Lentokentällä tuo ei välttämättä aina onnistu. Ja todella vaikea auto kesäautona, jota säilytettäisiin talven yli hallissa. Saattaa akut mennä vielä pilallekin jos ne on kuukausia tyhjänä.
"Pitkän käyttökatkoksen aikana
korkeajänniteakkua pitää ladata vähintään kolmen kuukauden
välein, jotta sen varaus ei purkaudu kokonaan. Akkuvaraus pitää
tarkistaa säännöllisesti varastoinnin aikana ja ladata osittain purkautunut korkeajänniteakku välittömästi täyteen. "
https://www.hyundai.fi/wp-content/uploads/2019/01/IONIQ_electric_käsikrija_2017-.pdf
t:p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631812- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281297- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j66638