Sähköauto/ladattava hybridi, kauanko varaus säilyy ajoakussa?

Anonyymi

Siis jos autolla ei ajeta?

10

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      3-5 vuotta

      • Anonyymi

        Talvella, riippuen pakkasista, muutamasta päivästä, muutamaan viikkoon.
        Miinus 20 niin kaikki ajat puoliintuvat akuilla.
        Miinus 30 antoteho jää kolmasosaan nimellistehostaan.
        En suosittele naisille, jotka pelkäävät sähkötuolia ja paksuja kaapeleita.
        Ambulanssit pelkäävät sähköautojen kolaritilannetta oikosulkuineen.


    • Anonyymi

      "Miinus 30 antoteho jää kolmasosaan nimellistehostaan."

      Jos herää aamulla ja mittari näyttää -30 niin tietää asuvansa marginaalissa. Autonvalmistajia ei paljon kiinnosta miten auto toimii noissa olosuhteissa kun raha tehdään aivan muualla.

      • Anonyymi

        Onko näihin marginaaleihin esim. Pohjois-Suomeen pakko hankkia sätikäinen valtion veropainoatuksen vuoksi ???
        Siis myönnetään, että sätikäinen on vain etelän kapine !!!


    • Anonyymi

      Tarkoittelin että kun ajaa patteriauton mökin pihaan, niin voiko juopotella rauhassa 2 viikkoa ja olettaa pääsevänsä samoilla sähköillä pois? Vai tyhjeneekö patteri itsekseen.

    • Anonyymi

      Lithium ioniakusta häviää ensimmäisen 24 tunnin aikana 5%. Senjälkeen paljon hitaammin eli 1-2 % kuukaudessa. Akun valvontapiiri voi tuhlata vielä 3 % kuukaudessa. Puolen vuoden kuluttua lienee yleensä yli puolet varauksesta jäljellä, jos ei ole kyse vanhasta elinkaarensa loppupuolella olevasta akusta, jossa purkausvirta on oleellisesti suurentunut.

      • Anonyymi

        Vieppä Ipad tai Iphone pakkaseen tunniksi.
        Litiumakku ei kestä Suomen pakkasia.
        Valitettavasti litiumakku on etelän tekele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieppä Ipad tai Iphone pakkaseen tunniksi.
        Litiumakku ei kestä Suomen pakkasia.
        Valitettavasti litiumakku on etelän tekele.

        Nyt puhutaan laitteesta, joka ei ole päällä. Sammuta iPhone ja vie tunniksi pakkaseen, niin akku ei mene miksikään.

        Sähköautoissa on suurjänniteakun lisäksi myös 12-voltin järjestelmä ja sen tyhjentyminen säilytyksessä pysäyttää koko auton, vaikka suurjänniteakku olisi täynnä.


    • Anonyymi

      Riippuu sähköautosta. Tesla valitettavasti on pahimpia tässä suhteessa. Siinä on jos jonkinlaista ylläpitotoimintoa, jotka imee sähköä vastustamattomasti, ellei niitä kaikkia sulje manuaalisesti. Ei todellakaan puhuta vuosista vaan muutamasta viikosta korkeintaan. Jos lähtee useamman viikon matkoille, ehdottaisin auton jättämistä piuha kiinni latauspisteeseen, jos vain voi. Lentokentällä tuo ei välttämättä aina onnistu. Ja todella vaikea auto kesäautona, jota säilytettäisiin talven yli hallissa. Saattaa akut mennä vielä pilallekin jos ne on kuukausia tyhjänä.

    • "Pitkän käyttökatkoksen aikana
      korkeajänniteakkua pitää ladata vähintään kolmen kuukauden
      välein, jotta sen varaus ei purkaudu kokonaan. Akkuvaraus pitää
      tarkistaa säännöllisesti varastoinnin aikana ja ladata osittain purkautunut korkeajänniteakku välittömästi täyteen. "
      https://www.hyundai.fi/wp-content/uploads/2019/01/IONIQ_electric_käsikrija_2017-.pdf
      t:p

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1812
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1297
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      66
      638
    Aihe