Lääkärini on määrännyt minulle suullisen ajokiellon sairauteni takia. Päätin kuitenkin pitää autoni. Nyt minua ja lapsiani kuskaavat autollani vaihtelevasti eri henkilöt. Vakuutus on minun nimissäni. Vakuutusyhtiön sivulla kuitenkin lukee, että vakuutus pitäisi olla sen nimellä, kuka autoa käyttää. Miten tässä tapauksessa?
Kenen nimiin vakuutus
8
75
Vastaukset
- Anonyymi
Helppoa ja järkevää olisi myydä auto pois ja ajella taksilla. Se olisi varmasti halvempaa ja huolettomampaa ja sukulaisetkin kiittäisi sinua siitä että evät joudu noloihin tilanteisiin takiasi ja keksimään verukkeita kieltäytymiseen.
- Anonyymi
Kyllä tulis kalliimmaksi kuskata lapsia harrastuksiin taksilla. Ja ystävät kyllä uskaltavat kieltäytyä jos eivät viitsi auttaa. Ja tyytyväisiäkin ovat, kun saavat halutessaan autoa lainaa. Ei voi olla totta ettei saisi omistaa autoa vaikkei sitä pysty ajamaan.
- Anonyymi
Omistaa saa mutta ei pitää liikenteessä. Pihakoristeena voi olla.
- Anonyymi
Missään ei sanota, että autoa ei saa omistaa ja vakuutusta pitää, vaikkei sillä ajakaan! Ihan fakta tieto. Yhtiölle on ihan se ja sama kuka laskun maksaa kunhan maksaa. Autoa ei vain saa ajaa jos on sairaus joka estään sen eli ei ole turvallista kanssakulkijoille. Se on tärkeintä eli ei itse rattiin jos ei ole enää turvallinen kuski. Omaiset saa autollai kurvailla sinua ja omia ajojaan vaikka kuinka!
- Anonyymi
Soitin vakuutusyhtiölle ja niille sopi, että vakuutus on mun nimissäni, koska ajokielto on väliaikainen ja autolla ajetaan niin vähän.. Jos ajokielto pitkittyy tai tulee totaalikielto, niin sitten pitää olla autolla haltija. Mutta vakuutus voisi silti olla minun nimissäni.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaa sillä auton vakuutus on aina oltava sen nimissä joka sitä käyttää ihan sama kuka omistaja on. Eli halitjan maksaa aina vakuutukset jos sellainen on ja ei voi edes rekisteröidä autoa nykyisin niin että omistaja ja haltija on ja omistaja maksaa vakuutukset. Enään ei ole laillista edes oman lapsen autoa ottaa nimiinsä ja maksaa vakuutukset sillä siitä tulee 10 vuoden takautuvat maksut jos jää kiinni.
- Anonyymi
Nyt tarvittaisiin taas kelpo bulvaani, auton omistajaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaa sillä auton vakuutus on aina oltava sen nimissä joka sitä käyttää ihan sama kuka omistaja on. Eli halitjan maksaa aina vakuutukset jos sellainen on ja ei voi edes rekisteröidä autoa nykyisin niin että omistaja ja haltija on ja omistaja maksaa vakuutukset. Enään ei ole laillista edes oman lapsen autoa ottaa nimiinsä ja maksaa vakuutukset sillä siitä tulee 10 vuoden takautuvat maksut jos jää kiinni.
Höpö höpö. Tayttä soopaa tuo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869