Lääkärini on määrännyt minulle suullisen ajokiellon sairauteni takia. Päätin kuitenkin pitää autoni. Nyt minua ja lapsiani kuskaavat autollani vaihtelevasti eri henkilöt. Vakuutus on minun nimissäni. Vakuutusyhtiön sivulla kuitenkin lukee, että vakuutus pitäisi olla sen nimellä, kuka autoa käyttää. Miten tässä tapauksessa?
Kenen nimiin vakuutus
8
124
Vastaukset
- Anonyymi
Helppoa ja järkevää olisi myydä auto pois ja ajella taksilla. Se olisi varmasti halvempaa ja huolettomampaa ja sukulaisetkin kiittäisi sinua siitä että evät joudu noloihin tilanteisiin takiasi ja keksimään verukkeita kieltäytymiseen.
- Anonyymi
Kyllä tulis kalliimmaksi kuskata lapsia harrastuksiin taksilla. Ja ystävät kyllä uskaltavat kieltäytyä jos eivät viitsi auttaa. Ja tyytyväisiäkin ovat, kun saavat halutessaan autoa lainaa. Ei voi olla totta ettei saisi omistaa autoa vaikkei sitä pysty ajamaan.
- Anonyymi
Omistaa saa mutta ei pitää liikenteessä. Pihakoristeena voi olla.
- Anonyymi
Missään ei sanota, että autoa ei saa omistaa ja vakuutusta pitää, vaikkei sillä ajakaan! Ihan fakta tieto. Yhtiölle on ihan se ja sama kuka laskun maksaa kunhan maksaa. Autoa ei vain saa ajaa jos on sairaus joka estään sen eli ei ole turvallista kanssakulkijoille. Se on tärkeintä eli ei itse rattiin jos ei ole enää turvallinen kuski. Omaiset saa autollai kurvailla sinua ja omia ajojaan vaikka kuinka!
- Anonyymi
Soitin vakuutusyhtiölle ja niille sopi, että vakuutus on mun nimissäni, koska ajokielto on väliaikainen ja autolla ajetaan niin vähän.. Jos ajokielto pitkittyy tai tulee totaalikielto, niin sitten pitää olla autolla haltija. Mutta vakuutus voisi silti olla minun nimissäni.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaa sillä auton vakuutus on aina oltava sen nimissä joka sitä käyttää ihan sama kuka omistaja on. Eli halitjan maksaa aina vakuutukset jos sellainen on ja ei voi edes rekisteröidä autoa nykyisin niin että omistaja ja haltija on ja omistaja maksaa vakuutukset. Enään ei ole laillista edes oman lapsen autoa ottaa nimiinsä ja maksaa vakuutukset sillä siitä tulee 10 vuoden takautuvat maksut jos jää kiinni.
- Anonyymi
Nyt tarvittaisiin taas kelpo bulvaani, auton omistajaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaa sillä auton vakuutus on aina oltava sen nimissä joka sitä käyttää ihan sama kuka omistaja on. Eli halitjan maksaa aina vakuutukset jos sellainen on ja ei voi edes rekisteröidä autoa nykyisin niin että omistaja ja haltija on ja omistaja maksaa vakuutukset. Enään ei ole laillista edes oman lapsen autoa ottaa nimiinsä ja maksaa vakuutukset sillä siitä tulee 10 vuoden takautuvat maksut jos jää kiinni.
Höpö höpö. Tayttä soopaa tuo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812356- 1831954
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1721801Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1181616Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311555- 1141370
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1661106Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771103Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591045