Sähköautoilun edullisuus

Anonyymi

Olen vakavasti harkinnut siirtyväni sähköauton omistajaksi.
Sain taanoin sähkölaskun ja laskin sähkön kilowattihinnan.
Ei ollut kovin lohdullista tietoa, 26,4 senttiä kilowatti.
Laittaa ajattelemaan sähköauton mielekkyyttä.
Mummoni mökki on tyhjillään eikä sähköä kulu lainkaan siis kulutus on 0,000 W
Sähkölasku kuitenkin oli 86,60€ , pidän kummallisena että laskua tulee vaikka en lainkaan käytä sähköä. Soitin sähköyhtiöön ja selitys oli valmiina ja pätevä heidän mielestään. ”Kun teillä on mahdollisuus kuluttaa sähköä niin siitä pitää maksaa” ?.?.?
Taju lähti , kun toivuin oksensin. Oli mahtava tälli ja tyttö huusi haloota puhelimeeni ja kyseli onko kaikki hyvin kun oli kuulut puhelimen putoava lattialle.
Sydänvikaisena olin aivan shokissa.
Siis voiko noin edes kukaan täysijärkinen ajatella. Kaikillahan meillä on sitten mahdollisuus käyttää vaikka mitä , tilata helikoperi kauppareisulle, mahdollisuus käyttää lekaa kun haluamme jotain kaupan näyteikkunasta. Ja ties mitä mahdollisuuksia , ja näistä kaikista niin kuin pitäisi maksaa kun on mahdollisuus käyttää. Onko tämä enää tästä maailmasta, onko uusi Attendo syntynyt.
Jotenkin alkoi tuntumaan koko sähköajoneuvo vastenmieliseltä lelulta.
Hetken kuluttua laitetaan hähkölaskuun kerroin perään että näin paljon teillä olisi ollut mahdollisuus kuluttaa maksa pois.
Usko isänmaahan on alkanut horjumaan pahemman kerran.
Mitä mieltä on muut sähkölaskustaan.
Kuinka paljon lasku nousee kun Olkiluoto 3 alkaa tuottamaan sähköä kun meillä kaikilla olisi mahdollisuus kuluttaa paljon enemmän.
Ja jonnekkin he sen sähkön pukkaavat onko se siperia vai Kreikka.
Ja me tietysti maksamme.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen mahdollisuuden voi peruuttaa yhdellä puhelimen soitolla. Loppuu veloitukset heti. Tosin sen jälkeen ei mummon mökillä ole mahdollista käyttää sähköä valtakunnan verkosta.

• Anonyymi

Ottavatko rumat sähkölinjat myös pois tontilta, Jos hommoo aurinkopaneeli systeemin?

• Anonyymi

Viddu sä olet tyhmä.

• Anonyymi

Mä uskon, että harvan sähköauton ostajan suurin intressi on sähkön edullisuus. Ainakin itselleni suurin vaikutus oli ajamisen helppous ja ketteryys, eli vaihteiston puute, jatkuva voima ja äänettömyys, käytön edullisuus tuli kaupan päälle.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Enemmän sähköautoilussa halutaan tuoda esiin vihreitä arvoja

• Anonyymi

Sähköauton voi ladata kätevästi kotona ulkorakennuksen pistokkeesta. Eikä tarvitse maksaa erittäin kallista litrahintaa bensasta tai dieselistä !! Tekisivät vaan halvan auton ilman turhia herkkuja.

Onneksi on 400v myös kuten lähes kaikissa vanhemmissa taloissa, Vanhan zetori perässä on vielä generaattori jota voi pyörittää halvalla venäjän dieselillä ! jolla ajan jo

Auton käytön kustannukset on saatava alemmaksi kaikille suomalaisille. Pellet valtiolla polttaa rahaa minne sattuu.

• Anonyymi

Kyllä tuosta 220v pistokkeestakin saa ihan mukavasti myös virtaa akkuun, Voi pitää kokoajan töpselissä ja varsinkin viikonloppuja kokoajan kun on auto pihassa.

Tyhmät taloyhtiöt ovat vaihtaneet niitä lämmitystolppia niihin 2H kellollisiin.

Savossa 4 vuotta sitten sanoin tästä yhtiökokouksessa taloyhtiössä josta omistin osakkeen että ei ole järkeä tässä. Kerroin että vanhoihin tulee jatkuva virta joka erittäin tärkeää, ladattaville hybrideille ja sähköautoille.

Repivät ehjät sähkötolpat pois ja tilalle tuli 2h kelloilla, remontti maksoi erittäin paljon jossa ei myöskään mitään hyötyä, ei saisi pois koskaan rahoja takaisin.

Kyllä tässä maassa on sitten perkeleen tyhmää ihmistä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      88
      4464
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3860
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3529
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3210
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2792
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2372
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2076
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1772
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe