Olen vakavasti harkinnut siirtyväni sähköauton omistajaksi.
Sain taanoin sähkölaskun ja laskin sähkön kilowattihinnan.
Ei ollut kovin lohdullista tietoa, 26,4 senttiä kilowatti.
Laittaa ajattelemaan sähköauton mielekkyyttä.
Mummoni mökki on tyhjillään eikä sähköä kulu lainkaan siis kulutus on 0,000 W
Sähkölasku kuitenkin oli 86,60€ , pidän kummallisena että laskua tulee vaikka en lainkaan käytä sähköä. Soitin sähköyhtiöön ja selitys oli valmiina ja pätevä heidän mielestään. ”Kun teillä on mahdollisuus kuluttaa sähköä niin siitä pitää maksaa” ?.?.?
Taju lähti , kun toivuin oksensin. Oli mahtava tälli ja tyttö huusi haloota puhelimeeni ja kyseli onko kaikki hyvin kun oli kuulut puhelimen putoava lattialle.
Sydänvikaisena olin aivan shokissa.
Siis voiko noin edes kukaan täysijärkinen ajatella. Kaikillahan meillä on sitten mahdollisuus käyttää vaikka mitä , tilata helikoperi kauppareisulle, mahdollisuus käyttää lekaa kun haluamme jotain kaupan näyteikkunasta. Ja ties mitä mahdollisuuksia , ja näistä kaikista niin kuin pitäisi maksaa kun on mahdollisuus käyttää. Onko tämä enää tästä maailmasta, onko uusi Attendo syntynyt.
Jotenkin alkoi tuntumaan koko sähköajoneuvo vastenmieliseltä lelulta.
Hetken kuluttua laitetaan hähkölaskuun kerroin perään että näin paljon teillä olisi ollut mahdollisuus kuluttaa maksa pois.
Usko isänmaahan on alkanut horjumaan pahemman kerran.
Mitä mieltä on muut sähkölaskustaan.
Kuinka paljon lasku nousee kun Olkiluoto 3 alkaa tuottamaan sähköä kun meillä kaikilla olisi mahdollisuus kuluttaa paljon enemmän.
Ja jonnekkin he sen sähkön pukkaavat onko se siperia vai Kreikka.
Ja me tietysti maksamme.
Sähköautoilun edullisuus
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sen mahdollisuuden voi peruuttaa yhdellä puhelimen soitolla. Loppuu veloitukset heti. Tosin sen jälkeen ei mummon mökillä ole mahdollista käyttää sähköä valtakunnan verkosta.
- Anonyymi
Ottavatko rumat sähkölinjat myös pois tontilta, Jos hommoo aurinkopaneeli systeemin?
- Anonyymi
Viddu sä olet tyhmä.
- Anonyymi
Mä uskon, että harvan sähköauton ostajan suurin intressi on sähkön edullisuus. Ainakin itselleni suurin vaikutus oli ajamisen helppous ja ketteryys, eli vaihteiston puute, jatkuva voima ja äänettömyys, käytön edullisuus tuli kaupan päälle.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Enemmän sähköautoilussa halutaan tuoda esiin vihreitä arvoja
- Anonyymi
Sähköauton voi ladata kätevästi kotona ulkorakennuksen pistokkeesta. Eikä tarvitse maksaa erittäin kallista litrahintaa bensasta tai dieselistä !! Tekisivät vaan halvan auton ilman turhia herkkuja.
Onneksi on 400v myös kuten lähes kaikissa vanhemmissa taloissa, Vanhan zetori perässä on vielä generaattori jota voi pyörittää halvalla venäjän dieselillä ! jolla ajan jo
Auton käytön kustannukset on saatava alemmaksi kaikille suomalaisille. Pellet valtiolla polttaa rahaa minne sattuu. - Anonyymi
Kyllä tuosta 220v pistokkeestakin saa ihan mukavasti myös virtaa akkuun, Voi pitää kokoajan töpselissä ja varsinkin viikonloppuja kokoajan kun on auto pihassa.
Tyhmät taloyhtiöt ovat vaihtaneet niitä lämmitystolppia niihin 2H kellollisiin.
Savossa 4 vuotta sitten sanoin tästä yhtiökokouksessa taloyhtiössä josta omistin osakkeen että ei ole järkeä tässä. Kerroin että vanhoihin tulee jatkuva virta joka erittäin tärkeää, ladattaville hybrideille ja sähköautoille.
Repivät ehjät sähkötolpat pois ja tilalle tuli 2h kelloilla, remontti maksoi erittäin paljon jossa ei myöskään mitään hyötyä, ei saisi pois koskaan rahoja takaisin.
Kyllä tässä maassa on sitten perkeleen tyhmää ihmistä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432792
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222372- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151772Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725