täällä on äänessä asiantuntijat!

Anonyymi

ihmisten asioitten asiantuntijat! ikävä että kaikilla ihmisillä ei mene niin hyvin kuin teillä menee. vai kadehditteko te jostakin kumman syystä niitä jotka joutuvat apua hakemaan? ihmisillä on lukemattomia kohtaloita minkä takia menee huonosti, ei pitäisi yleistää.

34

<50

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeilepa tätä:

Älä juo, älä polta, älä käytä huumeita, älä käytä lääkkeitä väärin, älä pelaa, älä osta turhaa.

Toimi tällä tavoin puoli vuotta ja analysoi sitten, kannattaisiko sinun jatkaa samalla tavalla vai palata vanhaan?

• Anonyymi

Juuri näin. Surkeat ruikuttajat voisivat katsoa peiliin.

• Anonyymi

Miksi luulet että työtön on noita kaikkia? Jos sulla on nuo ongelmat, ei se merkitse että muilla ne olisi. Kun tunnistat itsesi heikkoudet, hae apua. Nyt kun tiedät ongelmasi.

Riittikö sulle tuo puoli vuotta? Kerro topiumisestasi ja kuin kauan se vei... mitä sen jälkeen?Retkahditko uudelleen. Tsemppaamme sua kaikki , pidä lippu korkeella, selviit kyllä jaloillesi. Hieno alku tuo puoli vuotta, älä lannistu,,, hyvää jatkoa. Yritä kovasti pärjäät kyllä.... hyvä hyvä...olemme täällä tukenasi...

• Anonyymi

Heh justiin noin ihminen käsittelee asioita ettei sitä ongelmaa nyt sitten olisikaan vaan nälvii.
        Mikä ja kuka työtön nyt sitten jotenkin parempi on täh... muuta kuin rasitteena yhteiskunnalle.Kipin kapin harjoitteluun siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi luulet että työtön on noita kaikkia? Jos sulla on nuo ongelmat, ei se merkitse että muilla ne olisi. Kun tunnistat itsesi heikkoudet, hae apua. Nyt kun tiedät ongelmasi.

Riittikö sulle tuo puoli vuotta? Kerro topiumisestasi ja kuin kauan se vei... mitä sen jälkeen?Retkahditko uudelleen. Tsemppaamme sua kaikki , pidä lippu korkeella, selviit kyllä jaloillesi. Hieno alku tuo puoli vuotta, älä lannistu,,, hyvää jatkoa. Yritä kovasti pärjäät kyllä.... hyvä hyvä...olemme täällä tukenasi...

"Miksi luulet että työtön on noita kaikkia? Jos sulla on nuo ongelmat, ei se merkitse että muilla ne olisi. " ...............Niin, geeniperimälleen ei tietenkään kukaan mitään voi. Jos on perinyt tyhmyyden ja yksioikoisuuden, niin harvoin siihen mikään auttaa.

Olen itse juonut ja polttanut nuorena paljonkin, mutta siitä huolimatta hoidin itseäni ja asioitani hyvin, opiskelin ammattiin ja sain töitä. En siis nuoruusvuosinani juonut ja polttanut niin paljoa, että siitä olisi aiheutunut minulle haittaa. Siinä puolivälissä kolmeakymmentä kun perustin perheen jätin juomisen ja polttamisen kokonaan. Tai no, edelleen voin nauttia alkoholia (juuri noilla sanoilla) silloin tällöin enkä juo koskaan humalaan asti. Lapseni ovat jo aikuisia, joten näin olen tehnyt lähes koko aikuisen elämäni ajan.

Huumeet ja lääkkeiden väärinkäyttöä minulla ei ole koskaan ollut. Joskus harvoin voin pelata vähän lottoa, mutta muutoin en rahojani pelaamiseen tuhlaa. Turhaa olen todennäköisesti elämässäni jonkin verran ostanut, sillä talomme varastot ovat pullollaan kaikenlaista peliä ja vehjettä. Pitäisi päästä niistäkin vähitellen eroon. Mutta kun on nykyään omat maat ja mannut, työpaikka, terveys ja onni, niin mikäs sitä on ollessa, kun kuitenkin tullaan puolison kanssa taloudellisesti ja muutenkin hyvin toimeen.

Samanlaiset elämänohjeet ollaan opetettu lapsillekin ja samalla lailla ne näyttää elämässään pärjäilevän.

Hyvät on siis ohjeet olleet. Kannattaisi tämänkin palstan vakiruikuttajien kokeilla. Edes se puoli vuotta.

• Anonyymi

Meidän Kela-järjestelmä on ajanut tähän viimeiset 50 vuotta, jopa kolmannen polven Kelan järjestelmäss pyörii, kuten tutkimuset osoittavat Kelasta.
      On hyvä, että yhteiskunnassa on turva, mutta ei siitä saa tulla sukupolvia kestävä ansiojärjestelmä. Tähän on menty, asumistukineen ym. Jossainvaiheessa kylmätodellisuus tulle vielä eteen tälle maalle. Eli rahat loppuu!

• Anonyymi

Kyllä ne rahat käyttää ihan joku muu kuin vähävarainen. Miten luulet miljonäärien saavansa miljoonansa ellei huijaamalla yhteiskuntaa.
        Pientä on ne rahat joita vähävaraiset saavat ja he saavat ihan tarpeeseen.

Katsoppas nyt vanhusten hoitoa? Se on niin hävettävällä tolalla että ei voisi ikinä uskoa suomessa olevan niin.
        Verot ovat sitä varten että niitä maksellaan jotta niillä voi auttaa heikompia ihmisiä, mutta nekin menevät sinne missä sitä rahaa jo on. Joten lopetahan se syyllistäminen, ja syyllistä heitä, jotka sitä ammatikseen harrastaa, ne rikkaat joille mikään ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne rahat käyttää ihan joku muu kuin vähävarainen. Miten luulet miljonäärien saavansa miljoonansa ellei huijaamalla yhteiskuntaa.

Katsoppas nyt vanhusten hoitoa? Se on niin hävettävällä tolalla että ei voisi ikinä uskoa suomessa olevan niin.
        Verot ovat sitä varten että niitä maksellaan jotta niillä voi auttaa heikompia ihmisiä, mutta nekin menevät sinne missä sitä rahaa jo on. Joten lopetahan se syyllistäminen, ja syyllistä heitä, jotka sitä ammatikseen harrastaa, ne rikkaat joille mikään ei riitä.

Rikkaita on vähän. Varsinkin Suomessa ja varsinkin tosi rikkaita on todella vähän. Nämä rikkaat työllistävät toisia ihmisiä, koska he ostavat tavaraa ja palveluita.

Suomessa on paljon työikäisiä mutta kuitenkin tuottamattomia ihmisiä. Nämä elätettävät kuluttavat yhteiskunnan varoja, koska työssäkäyvät joutuvat verorahoistaan kustantamaan heidän tarpeensa.

Minä kävin kaikki ilmaiseksi saamani koulut Suomessa ja osaan päätellä edellisen valossa, että iso joukko köyhiä tulee yhteiskunnalla paljon kalliimmaksi kuin pieni joukko rikkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpäs kommunisti taa ihan fulaa väännä. Rikkaat, ne vähät maksaa suuren osan veroista yhteiskunnalle, eivätkä mitään huijaa. Ei täällä huijaamalla rikastuta! Tyypillistä kommunistein kateutta ja katkeruutta, kun on itse sössitty omat asiat, eikä kyetä hoitamaan omia asioita. Minä ainakin näin köyhäksi luokiteltuna pärjään hyvin täällä, on yhteiskunnan maksamat koulut ja terveydenhuollot, on kirjastot ja vaikka mitä palvelua ilmaiseksi tarjolla. Rahaa jaetaan mitä erilaisempina tukina, jos vain viitsii hakea.
        Kyllä on Suomessa hyvin asiat, muuta muualle, jos täällä noin ahistaa. Voitko kertoa, että missä on muka paremmin?

Suomihyvämaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpäs kommunisti taa ihan fulaa väännä. Rikkaat, ne vähät maksaa suuren osan veroista yhteiskunnalle, eivätkä mitään huijaa. Ei täällä huijaamalla rikastuta! Tyypillistä kommunistein kateutta ja katkeruutta, kun on itse sössitty omat asiat, eikä kyetä hoitamaan omia asioita. Minä ainakin näin köyhäksi luokiteltuna pärjään hyvin täällä, on yhteiskunnan maksamat koulut ja terveydenhuollot, on kirjastot ja vaikka mitä palvelua ilmaiseksi tarjolla. Rahaa jaetaan mitä erilaisempina tukina, jos vain viitsii hakea.
        Kyllä on Suomessa hyvin asiat, muuta muualle, jos täällä noin ahistaa. Voitko kertoa, että missä on muka paremmin?

Suomihyvämaa

Kyllä mä olen tyttömyyskorvauksilla, asumistuella tt tuella elänyt yksin loistokkaasti. Matkoillakin käyn kolme neljä kertaa vuodessa ulkomailla. Ruokaa on ja lisää saa ilmaseksi kun käy leipäjonoissa. teen käsityöitä ja ukko tekee puutöitä ja ne kun myy kirpparilla niin taas saa rahaa.

Paremmin me eletään kotona kuin et oltas molemmat töissä, ei se meille käy, näin on meillä talous kunnossa kun tuet tulee aijallaan ja lisätienestit kirpparimyynnillä.
        Ei haaveillakkaan työhön menosta. Miksi pitäisi kun tämä on parempaa elämää.

Jos töissä olisi ei ehtisi kaikkea sitä mitä nyt ehtii. harastuksia ja matkustelua.

• Anonyymi

Yhteiskunnan kuuluukin elättää lapset, nuoret, sairaat, vammaiset ja vanhukset.

Yhteiskunnan ei kuuluisi joutua elättämään työikäisiä tuottamattomia ihmisiä, jotka kieltäytyvät työstä, opiskelumahdollisuuksista jne. jotka edesauttaisi heidän työllistymistään. iso osa näistä elätettävistä työikäisistä on kaiken lisäksi itse aiheuttanut ahdinkonsa.

• Anonyymi

Äläppä yleistä. Vähän on heitä jotka tahelteen on työttömänä, kyllä se on vähemmistö.

Toisekseen, palkanmaksajat puuttuu, ei kukaanmene hinnalla millä hyvänsä töitä tekemään kenellekkään, palkkaa ptiää saada, se on työn teon tarkoitus. Kunnon palkkaa, niin tekijäitä olisi. Ei kukaan mene korvuakisa pienemmällä hinnalla duuniin. Se olisi ihan idioottimaista
        Joten älä puhu kaikista, vaan puhu muutamasta.

Kumma että kun asia on työttömyys, niin ihmiset on kaikki !!!!! Miksi???

Jos palkalla joutuu ahdinkoon niin se on sanomatta selväää ettei sitä töitä tee.

• Anonyymi

Kyllähän omaan tilanteeseen voi vaikuttaa hyvinkin paljon aikuisena etteikö jotain työskentelemistä olis tai aikuiskoulutusta.Eihän siitä mitään tule jos esim, 57 vuotiaana jää pyöritteleen kotio peukaloita.
      Ei hyvää päivää kun ihmisillä ongelmia jo 3 sukupolvessa.
      Ihmisten pariin hakeutua vaikka jonnekki pajalle tai vapaaehtoistyöhön.

• Anonyymi

Eipä nykyisillä palkoill akukaan elä. Sipilän hallitus on polkenut kaikkien pakat paitsi omat palkkansa niin, ettei työt enää kannata.
        Miksi tehdä työtä jos ei saa palkkaa?

Vapaaehtoistyötä ei kukaan fiksu tee, kyllä työstä pitää palkka saada.

• Anonyymi

57-v pitkäaikaistyötön joutaisi kyllä sille eläketuelle. Kuka semmosta enää palkkaa ku nuoriakin työttömiä vaikka kuin. Eikä nuin vanhan kannata kouluunkaan enää mennä. Harmi sinänsä että eläketukea voi hakea vasta 61-vuotiaana.

• Anonyymi

Kuka on tuo 57vuotias,joka sinua selvästi kismittää mene hänelle suoraan sanomaan.

• Anonyymi

"Ei hyvää päivää kun ihmisillä ongelmia jo 3 sukupolvessa."

Suurimmalla osalla ihmisistä on kyllä ollut enemmän kuin kolme ongelmaa sukupolvessa.

• Anonyymi

Jos esimerkkinä tuo 57v työtön ja parisuhteessa ja suurinpiirtein puolison kanssa saman ikäisiä niin pyöritteleekö toi toinen 6 vuotta peukaloita ennen kun eläkkeelle pääsee. Jos 57 vuotiaana työttömäksi jää niin kyllä vielä puuhastelua löytyy. Jos ei muuta niin jatkaa harrastuksia.
      Ei kaikilla harrastuksia niin siinähän olet sitten eikä ole varmaa että se puolisokaan kattelee.

• Anonyymi

Kyllä monella ikääntyneellä /- 60-vuotiaalla ja eläkeläiselläkin on paljon harrastuksia! Monet matkustelee sillä se on nykyisin hyvin edullista, moni asuu talvet esim. Espanjassa, jos se suinkin on mahdollista niin miksi kärvistellä Suomen pimeässä ja loskaisessa syksyssä!? Ja jos terveys on vielä hyvä moni ikääntynyt urheilee! Jopa maratoneja juoksee ja harrastaa painonnostoa, meidänkin paikkakunnalla varmaan urheiluseuran asiakkaista suurin osa on viriileitä senioreita. Ja lisäksi kesäisin voi harrastaa puutarhatöitä jos asuu omakotitalossa, sienestys, kalastus, marjastus...taitaa aika harva seniori niitä peukkuja pyöritellä :) Sen sijaan niitä NUORIA työttömiä näkyy kaupungilla juopottelemassa yllättävänkin paljon. Vähän ihmettelen tätä ikäihmisten mollaamista.

• Anonyymi

Eipä se nyt sitten noinkaan ruusuista ole tekemiset vai mitenkä selität räjähdysmäisen kasvun 2 tyypin diabetes.
        Höpö höpö alle 60 vuotiaana kirvestä ei heitetä kaivoon heko heko Espanjaan. Olet köyhyyspalstalla ni siirry noiden satufantasioiden kanssa toiselle palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se nyt sitten noinkaan ruusuista ole tekemiset vai mitenkä selität räjähdysmäisen kasvun 2 tyypin diabetes.
        Höpö höpö alle 60 vuotiaana kirvestä ei heitetä kaivoon heko heko Espanjaan. Olet köyhyyspalstalla ni siirry noiden satufantasioiden kanssa toiselle palstalle.

No jaa, minä täytän pian 61 vuotta. Työtä ei löydy kuin pieniä pätkiä silloin tällöin, eiköhän se ikä ole siihen syynä. Hyvässä kunnossa olen ja siitä kiitollinen, no pidänkin itsestäni hyvää huolta harrastamalla kestävyysjuoksua. Lihan syömisen lopetin jokunen vuosi sitten. Tietenkään en tupakoi enkä käytä alkoholia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jaa, minä täytän pian 61 vuotta. Työtä ei löydy kuin pieniä pätkiä silloin tällöin, eiköhän se ikä ole siihen syynä. Hyvässä kunnossa olen ja siitä kiitollinen, no pidänkin itsestäni hyvää huolta harrastamalla kestävyysjuoksua. Lihan syömisen lopetin jokunen vuosi sitten. Tietenkään en tupakoi enkä käytä alkoholia.

Et varman ole ainoa, kaikki ei vaan pidä itsestään meteliä!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin täytän muutaman päivän päästä myös 61 vuotta, mutta aina on ollut töitä. Työttömäksi piti oikein jäädä omasta tahdostaan, kun kokeilin sitäkin. Töitä vain tarjottiin, että ei päässyt töistä eroon. Näillä näkymin teen töitä 72 vuotiaaksi. Taidat valkata töitä, jos töitä ei löydy!

tekevälletöitälöytyy

• Anonyymi

Suuri osa ns, köyhistä on tosi huonossa kunnossa ja polttaa tupakkia,ryyppäilee. Syö rasvaisia makkaroita ja pupeltaa vehnäleipää.
      Työttömillä on aikaa vaikka kuinka paljon tahansa hoitaa kuntoaan mutta ei ei kotona vaan istuu päivät pitkät.
      Rahaa täytys tulla istumisesta.

• Anonyymi

Tuo on kuvaus sinusta itsestäsi. Nyt kun olet tietoinen itsestä, niin voit alkaa tekemään sille asialle jotain.

Kaikki työssäolijat istuu töissä päivät pitkät eikä takapouoltaan penkistä nosta, syö pakasteåitsaa ja juo kahvia ja on vaan, tupalkalla käyvät alinomaa monta kertaa tunnissa. He ovat menneet töihin siksi ettei joudu kotona hoitamaan lapsia ja tekemään kotitöiä, e jos mikä on raskasta. Kaikki työlliset sanookin että menevät töihin siksi, kun siellä pääsee helpomalla.

Raha tulee heille laiskottelusta ja istumisesta ja tupakoinnista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on kuvaus sinusta itsestäsi. Nyt kun olet tietoinen itsestä, niin voit alkaa tekemään sille asialle jotain.

Kaikki työssäolijat istuu töissä päivät pitkät eikä takapouoltaan penkistä nosta, syö pakasteåitsaa ja juo kahvia ja on vaan, tupalkalla käyvät alinomaa monta kertaa tunnissa. He ovat menneet töihin siksi ettei joudu kotona hoitamaan lapsia ja tekemään kotitöiä, e jos mikä on raskasta. Kaikki työlliset sanookin että menevät töihin siksi, kun siellä pääsee helpomalla.

Raha tulee heille laiskottelusta ja istumisesta ja tupakoinnista.

Olipas surkea kommentti "Tuo on kuvaus sinusta itsestäsi..." Taidat kirjoittaa kaikille samalla lailla, kun olet kerran kuvitellut keksineesi nasevan ilmaisun.

Kuvauksesi työssäolijoista kertoo, että sinulla ei tosiaankaan ole mitään omaa kokemusta työelämästä, mahdollisesti kuntouttavaa työtoimintaa lukuun ottamatta.

• Anonyymi

Niin heh onko se työnteko tupakointia ja istumista,- no ei tosiaankaan ole vaan laitetaan pois tuollaiset.
        Työ hyvä kommentti ettei muuta kokemusta kuin kuntouttavasta työtoiminnasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas surkea kommentti "Tuo on kuvaus sinusta itsestäsi..." Taidat kirjoittaa kaikille samalla lailla, kun olet kerran kuvitellut keksineesi nasevan ilmaisun.

Kuvauksesi työssäolijoista kertoo, että sinulla ei tosiaankaan ole mitään omaa kokemusta työelämästä, mahdollisesti kuntouttavaa työtoimintaa lukuun ottamatta.

Mitä on kuntouttava työtoiminta? En ole kuulut moista asiaa. Kuntillaanko siellä punttirssalilla vai mitä? En edes tunne ketäänketkä kuntilevat työssänsä. Lienee alholisoituneita ihmisiä. Oletko sinä?
        Joo toisen palveluksessa minulla ei ole mitään kokemusta, olen ollut aina yrittäjä, oman elämäni herra. En tupakoi enkä käytä alkoholia, se on typerää.
        Että revi siitä ennenkuin olet mulle katteellinen.

• Anonyymi

Jahas että yrittäjä joka vierailee köyhyyspalstalla 7.45 nooh minkähän alan yrittäjä olet. Köyhyyspalstalta löytyy satufantasiakirjailijoita.
        Haaveita mitä tehdä ja raha-asiat kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on kuntouttava työtoiminta? En ole kuulut moista asiaa. Kuntillaanko siellä punttirssalilla vai mitä? En edes tunne ketäänketkä kuntilevat työssänsä. Lienee alholisoituneita ihmisiä. Oletko sinä?
        Joo toisen palveluksessa minulla ei ole mitään kokemusta, olen ollut aina yrittäjä, oman elämäni herra. En tupakoi enkä käytä alkoholia, se on typerää.
        Että revi siitä ennenkuin olet mulle katteellinen.

Tämä anonyymi-muka-yrittäjä vaikuttaa melko yksinkertaiselta. Kommentit on helppo yhdistää samaan ihmiseen. Hänen maailmansa on täysin mustavalkoinen. Hänen mielipiteensä ja käsitykseksensä perustuvat hänen omaan vaatimattomaan kokemusmaailmaansa. Hänet löytää juuri sieltä kuntouttavan työtoiminnan kahvihuoneesta tupakkaa polttamasta ja kahvia kiskomasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä anonyymi-muka-yrittäjä vaikuttaa melko yksinkertaiselta. Kommentit on helppo yhdistää samaan ihmiseen. Hänen maailmansa on täysin mustavalkoinen. Hänen mielipiteensä ja käsitykseksensä perustuvat hänen omaan vaatimattomaan kokemusmaailmaansa. Hänet löytää juuri sieltä kuntouttavan työtoiminnan kahvihuoneesta tupakkaa polttamasta ja kahvia kiskomasta.

No voi että kun olette katkeria ihmisiä! Harrastatte tätä - minä arvaan millainen sinä olet- leikkiä. On todella typerää arvioida ihmistä jota ei tunne. Mutta sehän on joidenkin päätyö, arvaiflla kuka on mitäkin ja mitä ei ole!!!!
        Kun noin hyvin tunnette tuommoiset ihmiset niin luulempa että olett juuri itse noita tyyppejä. Mutta minäpä en lähde tuohon leikkiin mukaan.

• Anonyymi

Niin kirjoituksen perusteella hyvin helppo arvioida ihmistä kun antaa itsestään tietyn kuvan mitä kirjoittaa.
        Keskustelupalstalla jos on niin mitään ota itteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voi että kun olette katkeria ihmisiä! Harrastatte tätä - minä arvaan millainen sinä olet- leikkiä. On todella typerää arvioida ihmistä jota ei tunne. Mutta sehän on joidenkin päätyö, arvaiflla kuka on mitäkin ja mitä ei ole!!!!
        Kun noin hyvin tunnette tuommoiset ihmiset niin luulempa että olett juuri itse noita tyyppejä. Mutta minäpä en lähde tuohon leikkiin mukaan.

Te ette taida lainkaan ymmärtää, mitä paljastatte omilla kirjoitusvirheillänne:

"No voi että kun olette katkeria ihmisiä!" Pilkku puuttuu.

" Harrastatte tätä - minä arvaan millainen sinä olet- leikkiä." Väliviivoja on käytetty väärin.

" On todella typerää arvioida ihmistä jota ei tunne." Pilkku puuttuu.

"Mutta sehän on joidenkin päätyö, arvaiflla kuka on mitäkin ja mitä ei ole!!!! " Virke alkaa virheellisesti mutta-sanalla. Kirjoitusvirhe. Sekava virkkeen sisältö. useita huutomerkkejä.

"Kun noin hyvin tunnette tuommoiset ihmiset niin luulempa että olett juuri itse noita tyyppejä. " Pilkku puuttuu. Luulenpa-sana on kirjoitettu väärin. Kirjoitusvirhe.

"Mutta minäpä en lähde tuohon leikkiin mukaan." Virke alkaa virheellisesti mutta-sanalla.

• Anonyymi

Aloitukseen sen verran ettei tällä palstalla kukaan nyt sitä kehu kuinka hyvin menee jos tulojen puolesta jää alle köyhyysrajan ja itse juuri ja juuri jään alle.
      Työkyvyttömyyseläkkeellä olen ja asumisen ja muiden kulujen jälkeen jää käyttöön hieman yli mitä toimeentulotuki on.
      Vaikka henkilö saisikin toimeentulotukea 500eur kk niin kyllä pärjää kun katsoo mihin rahansa laittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4822
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3952
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3850
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      119
      2257
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      78
      1980
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1366
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1324
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      168
      1296
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      546
      1178
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1135
    Aihe