Tänään Nelosella 21.00 elokuvateattereissa jättikatsojaflopiksi jäänyt Valmentaja Jari Sarasvuosta kertova elokuva. Oliko elokuva huono ja siksi katsojia ei riittänyt? Sehän selviää vain katsomalla kyseinen elokuva. Oliko Mikko Nousiaisen rooli Sarasvuona uskottava ja niin hyvä ettei parempaan olisi kukaan pystynyt vai niin huono jo trailerin perusteella ettei edes houkuttanut elokuvaa katsoa.
Onko Valmentaja Suomen historian huonoin vai aliarvostetuin elokuva. Katso se 21.00 Neloselta ja päätä itse.
PÄIVÄN VALINTA
Valmentaja 21.00 Nelosella Jari Sarasvuon elämänkertaelokuva
11
125
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen elokuvan nähnyt ja joko suomen kansa oli sympatia mielensäpahoittajia Sarasvuolle kun leffa tehty ilman hänen hyväksyntää, eli omasta mielestäni aliarvostettu leffa laatuunsa nähden.
Meillä katsojilla on mahdollisuus tehdä historiaa TV:n puolella. Tarvitseeko elokuvan TV ensisillankin flopata kuten Sarasvuon bisnesten. Sinä päätät, mutta jos et katso ihmettelet ehkä mistä muut seuraavana päivänä tai uuden viikon alettua kohisevat. Mikä Valmentaja? Kuka Sarasvuo? - Anonyymi
Aila lailla pipertäjältä juulosti Tuukka Temosen selostus pari päivää sitten, kuinka hän käski lavastajien repiä Radio Cityn lavasteet alas jo ennen kuvauksia. Ei ollut kuulema sen näköinen kuin Temosen mielestä oli 90-luvulal ollut.
Elokuvan budjetti oli nirkoiset 1,5 miljoonaa euroa. Silti Temonen revitytti kaiken alas, ja teetätti kalliisti uudelleen. Minä en usko että elokuvallinen kerronta olisi siitä heikennyt, vaikka olisi pikkuisen vääriä värisävyjä City-luolan seinillä ja väärän tyyppisiä graffiteja.
Samaa tyrmäävää mieltä Temosen elokuvasta olivat myös katsojat, joita elokuva keräsi vaivaiset 11.000 kappaletta kaikkiaan.
Elokuvasäätiön tukea Valmentaja-elokuva sai 525 000 €. Jokainen noista leffan katsoneista siis nautti 47,70 € arvosta verorahoista kustannettua elokuvasäätiön tukea.- Anonyymi
Budjetti ei aina takaa hyvää elokuvaa tai tv-sarjaa. Siitä osoituksena on Iron Sky 2 ja Muumilaakso sarja. Yli 20 miljoonan budjetilla tehtyjä molemmat ja lopputulos ei näy rahan määrässä.
- Anonyymi
En ole seurannut, mikäs tällä hetkellä on katsojien ja kansalaisten mielipide uudesta Muumilaakso versiosta?
Olihan se aikuisen silmään, ja on edelleen heti ensisilmäyksellä paljon tyhjempi ja sisällöttömämpi kuin ne 1990-luvulla Japanissa piirretut aikaisemman version tarinat. Pikkulapset jotka ensi kertaa katsovat, ne voi ajatella ihan toisin. - Anonyymi
Ainakin katsojalukujen perusteella täysi floppi. Itse sarjaa katsoin 2 ja puoli jaksoa ja totesin ei kiitos enempää. Huonohkoa ääninäyttelyä, ei ole niin uskollinen alkuperäisille kirjojen tarinoille ja musiikit irrallisia sarjan tyyliin nähden.
Ensimmäinen jakso hätyytteli vielä miljoonalukuja, mutta muutama 100 000 kerännyt vain ensimmäisen jakson jälkeen sarja yhteen laskettuna tv ja areena katselut.
Olen kuullut myös, että pikkupalpsetkaan eivät ole tykänneet. Aivan varmasti jos 90 luvun sarja tuotaisiin remasteroituna ja alkuperäisillä ääninäyttelyllä se keräisi edelleen isomman yleisön kuin tämä uusi sarja.
Toki on fakta ettei ensikertaa muumeja näkevillä ole vertailukohtaa, mutta veikkaan, että nämäkin lapset innostuisivat 90-luvun sarjasta paljon enemmän.
Eipä ole kauheaa muumihysteriaa ollut uuden sarjan tiimoilta, mutta 90-luvulla se oli valtaisaa.
PUHE OLI Muuten Valmentaja elokuvasta, joten se tästä muumeista. - Anonyymi
Kun itse kävin elokuvan katsomassa niin ainakin monet samassa salissa olleet katsojat tykkäsivät elokuvasta ja kehuivat sitä. Samoin monet kriitikot. Erityisesti kiitosta sai Mikko Nousiaisen Sarasvuo rooli ja Tatu Sinisalon näyttelemä Jussi Parviainen.
Tyrmäävää mieltä ovat olleet lähinnä he, jotka leffaa eivät ole nähneet. Tuominneet perinteisellä näkemättä p****a. - Anonyymi
>>Aivan varmasti jos 90 luvun sarja tuotaisiin remasteroituna ja alkuperäisillä ääninäyttelyllä se keräisi edelleen isomman yleisön kuin tämä uusi sarja.>>
Hetkinen, onko niihin 90-luvun Muumipeikkoihinkin laitettu jotkut uudet ääninäyttelijät?
Jos on, niin aika typerää. Vähän samaa kuin 1970-luvun originaaleihin Star Trek elokuviin lisättiin hurjia digitaalitehosteita. Ei oikein toimi kumpikaan näistä kököistä jälkilämmittelyistä. - Anonyymi
Kyllä on siinä versiossa mikä on MTV:llä. Yle omistaa ääninäyttelyn ja ilmeisesti pyysi niin kovaa hintaa, että näkivät maikkarilla paremmaksi ääninäytellä ne uusiksi. Taas joku eri taho omisti animaation oikeudet ja siksi Ylekään ei ole enää voinut näyttää alkuperäistä 90-luvun sarjaa Suomessa kun heillä ei enää ole oikeutta kuvaan, mutta alkuperäiseen ääninäyttelyyn on.
Kato Valmentaja ja unohda tämä surkea muumilaakso sarja, mikä ei ole vain katsojafloppi vaan myös oikeasti huono.
- Anonyymi
Olen elokuvan katsonut ja ei se missään nimessä täydellinen ollut, mutta mielestäni selvästi parempaa keskisastia kotimaisten elokuvien sarjassa. Mikko Nousiaisen roolisuoritus Sarasvuona taas oli yksistään yksi hienoimpia suomalaisia elokuvaroolisuorituksia. Käsittämätöntä ettei saanut edes Jussi ehdokkuutta roolistaan. Ali Ar Vos Tettu
- Anonyymi
Jokainen meistä voi ottaa oppia kuinka rikastua, mutta minkä virheen Valmentaja ei ku Sarasvuo teki menettäessään kaiken?
Täytyypä katsoa tosta leffasta. - Anonyymi
Kohta mennään! Sarasvuo tekee paluun telkkariin vaikkei aitona itsenään. Erityisesti kaikkien Sarasvuo fanien tulisi nähdä tämä leffa. Toki kaikkien muidenkin. Näette että pienemmällä rahallakin saa aikaan parempaa jälkeä kuin monet paljon isommilla leffabudjeteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291869Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1621844Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3631639- 1501237
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151199Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 121071
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51019- 2851005
- 82991