Hei Jumala.
Kunpa vastaisit.
Tiedät mitä minulle kuuluu.
Täällä ihmiset väittelevät pienistä ja turhista asioista,
liekö niillä oikeita ongelmia olemassakaan.
Ei ne mitään ymmärrä.
Mutta sinä tiedät, mitä minulle kuuluu.
Nyt on hyvä paikka vastata.
Kuulen, jos vastaat.
Silloin uskon, että osaat vastata.
Hei Jumala.
Hei Jumala
89
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala tietää, näkee ja ymmärtää. Jumala kuulee rukoukset.
Me emme aina ymmärrä. Emmekä osaa kuunnella.- Anonyymi
Jumala, vastasit minulle.
"olen alati vaiti, enkä koskaan ihmisille vastaa,
heidän murheisiin en tuo lohdutusta."
Ja sitten on niitä, jotka kulkevat kuvitelmissaan ja ennustavat
linnun sulistakin tulevaisuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala, vastasit minulle.
"olen alati vaiti, enkä koskaan ihmisille vastaa,
heidän murheisiin en tuo lohdutusta."
Ja sitten on niitä, jotka kulkevat kuvitelmissaan ja ennustavat
linnun sulistakin tulevaisuuden.Saatana puhuu noin. Yrittää viedä ihmisen todellisen ilon.
- Anonyymi
Se on aina se teillä se saatana, johon vetoatte.
Mitä typeryksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä typeryksiä.S. on keskeinen HELL-untailaisten hahmo. Ymmärtäkäämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä typeryksiä.Sehän se kiusaa uskovia. Urittää saada epäilemään ja syyttää
- Anonyymi
Pelkkä kuvitteellinen hahmo. Ei saatanaa ole olemassa, muuta kuin uskovien aivoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä kuvitteellinen hahmo. Ei saatanaa ole olemassa, muuta kuin uskovien aivoissa.
Onko Jumalaa olemassa?
Rukoile omin sanoin. Jumala jos olet olemassa, anna minun löytää sinut ja anna usko tulla Jeesuksen kautta luoksesi. Jos on rehellinen ja tosissaan, ei jää vastausta vaille.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Rukoile omin sanoin. Jumala jos olet olemassa, anna minun löytää sinut ja anna usko tulla Jeesuksen kautta luoksesi. Jos on rehellinen ja tosissaan, ei jää vastausta vaille.
Olen varmasti tehnyt niin satoja kertoja, kierrän kuin hiiri kehäympyrää realiteetin ja uskon kanssa.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Jumala voi ilmestyä vaikkei olisi rehellinen ja tosissaan. Jumala ilmestyi myös Saulille raamatussa.
Ihmisen ei tarvitse pyrkiä omin voimin olemaan mitään. - Anonyymi
Minä aina jaksoin uskoa, että Jumala auttaa ja Jumala parantaa.
Ja sitten huomasin, että samat ongelmat tulivat vastaan.
Aloin miettiä, mihin tarvitsen Jumalaa edes, jos kaikki on siitä kiinni,
mitä itse olen. Olen parempi ihmisenä eiuskovana, koska silloin en jätä vastuuta Jumalalle,
vaan tiedän muutoksen mahdollisuuden aina olevan itsessäni. En odota ihmeitä silloin, en odota vastauksia hiljaisuuden sijaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä itse olen. Olen parempi ihmisenä eiuskovana, koska silloin en jätä vastuuta Jumalalle,
vaan tiedän muutoksen mahdollisuuden aina olevan itsessäni. En odota ihmeitä silloin, en odota vastauksia hiljaisuuden sijaan.Niin 😣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan tiedän muutoksen mahdollisuuden aina olevan itsessäni. En odota ihmeitä silloin, en odota vastauksia hiljaisuuden sijaan.Ei kannatta laittaa touvoaan ihmeisiin. Raamattu opettaa tuosta.
Se tuo vain pettymyksen ja katkeruuden.
Ylösnoussut Jeesus on meidän uskovien toivo. Syntien sovitus. Se tuo ilon ja rauhan elämäntilanteesta huolimatta. - Anonyymi
Juu ei millään typerillä ihmejutuilla ole merkitystä muutein kuin sillä vain, että saisi avun kun sitä kaipaa, ei edes itselleen vaan muita ajatellen. Usein uskovaisuus kaiken leimaa ihmeiden tavoitteluksi kuin kirosanana, vaikka ihminen epätoivoissaan toivoo Jumalan vastauksia ja Jumalan apua ja elämässä selviytymistä. Pahimpina epätoivon hetkinään ihminen voi miettiä, olisiko parasta päättää päivänsä, niin uskovaiset sanoisivat sellaiselle ihmiselle, että "älä odota ihmeitä Jumalalta ja siihen toivoasi laita" ja tietenkin ihmisraukka ajattelee, että ei se Jumalakaan sitten koskaan auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei millään typerillä ihmejutuilla ole merkitystä muutein kuin sillä vain, että saisi avun kun sitä kaipaa, ei edes itselleen vaan muita ajatellen. Usein uskovaisuus kaiken leimaa ihmeiden tavoitteluksi kuin kirosanana, vaikka ihminen epätoivoissaan toivoo Jumalan vastauksia ja Jumalan apua ja elämässä selviytymistä. Pahimpina epätoivon hetkinään ihminen voi miettiä, olisiko parasta päättää päivänsä, niin uskovaiset sanoisivat sellaiselle ihmiselle, että "älä odota ihmeitä Jumalalta ja siihen toivoasi laita" ja tietenkin ihmisraukka ajattelee, että ei se Jumalakaan sitten koskaan auta.
Saattaa olla, että ihminen voi ajatella epätoivoissaan noinkin. Kun on oikein epätoivoinen, sitä voi ajatella vaikka mitä ja hädissään hakea turvaa vaikka ja mistä.
Jumala on tosin luvannut olla hädänkin hetkellä kanssamme.
Mutta sen sanon, että on ne epätoivon pohjat kauhun hetkiä. Ei sitä silloin paniikissa ja kauhuissaan tai täysin näänyksiin uuvutettuna jaksa aina olla toiveikkaana, vaan roikkuu pienestä elämänsäikeestä kiinni juuri ja juuri.
Olisi hyvä, jos asiat Jumalan kanssa olisivat kunnossa jo hyvinä päivinä, että äärimmäisenä hädän hetkellä on turva jonka puoleen ehkä jaksaa ojentautua.
Silloin kun on hätä pahin, voi olla ettei enää Jeesus käy mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan tiedän muutoksen mahdollisuuden aina olevan itsessäni. En odota ihmeitä silloin, en odota vastauksia hiljaisuuden sijaan.Kyse on siitä uskooko Jumalaan, vaan uskooko itse luomaansa jumalan kuvaan. Raamatun Jumala on pyhä, Hänellä on oma tahto, oma aikataulu ja Hän myös kouluttaa ihmistä ja vaatii häneltä jotain.
Ihmiset kehittävät joskus oman jumalan, jonka tehtävänä on helpottaa elämää ja tehdä ihmeitä. Ihminen haluaa myös itse määritellä miten Jumalan pitäisi kulloinkin toimia. Ja hän pettyy tai heittää hanskat naulaan, jos niin ei tapahdukaan. Tällainen vääristyneeseen jumalankuvaan perustuva usko ei tietenkään kestä koetuksissa.
Toki Jumalalta saa pyytää asioita. Jumala ei kuitenkaan anna lapsensa keskittyä enemmän lahjoihin, kuin kasvamiseen Kristuksen tuntemisessa. Paavali kirjoittaa: te anotte, ettekä saa, koska teillä on väärät motiivit ja käyttäisitte Jumalan antamia lahjoja ehkä väärin. Jumala voi myös kasvattaa ihmistä vaikeuksien kautta. Hän ei poistanut Paavalin lihasta pistintä, vaan sanoi: Minun armossani on sinulle kylliksi.
Ennen laulettiin: "Sinun tiesi on sittenkin parhain, vaikka meistä ei tuntuisi niin." Jumala ei aina paranna, mutta suurin ihme voi tapahtua korvien välissä. Jumala haluaa opettaa, että Hänen armonsa kantaa, eikä uskovan mielenrauhan tarvitse riippua olosuhteista. - Anonyymi
Sanonpa sinulle sen, en kaipaa Jumalaa, joka kouluttaa minua kuin koiraa. Joka odottaa käytöstä jota en koe saavuttavani koskaan, ja jota ei tule koskaan saavuttamaankaan.
En usko, että koirana oleminen koulutettavana, tuo koskaan onnea. En välitä palvoa sellaista pyhyyttä, joka ei arvosta minua eikä välitä minusta. Millainen on sellainen Jumala, joka antaa kärsiä ihmisen ja ihan vain kouluttaakseen. Sairas sairas sairas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä uskooko Jumalaan, vaan uskooko itse luomaansa jumalan kuvaan. Raamatun Jumala on pyhä, Hänellä on oma tahto, oma aikataulu ja Hän myös kouluttaa ihmistä ja vaatii häneltä jotain.
Ihmiset kehittävät joskus oman jumalan, jonka tehtävänä on helpottaa elämää ja tehdä ihmeitä. Ihminen haluaa myös itse määritellä miten Jumalan pitäisi kulloinkin toimia. Ja hän pettyy tai heittää hanskat naulaan, jos niin ei tapahdukaan. Tällainen vääristyneeseen jumalankuvaan perustuva usko ei tietenkään kestä koetuksissa.
Toki Jumalalta saa pyytää asioita. Jumala ei kuitenkaan anna lapsensa keskittyä enemmän lahjoihin, kuin kasvamiseen Kristuksen tuntemisessa. Paavali kirjoittaa: te anotte, ettekä saa, koska teillä on väärät motiivit ja käyttäisitte Jumalan antamia lahjoja ehkä väärin. Jumala voi myös kasvattaa ihmistä vaikeuksien kautta. Hän ei poistanut Paavalin lihasta pistintä, vaan sanoi: Minun armossani on sinulle kylliksi.
Ennen laulettiin: "Sinun tiesi on sittenkin parhain, vaikka meistä ei tuntuisi niin." Jumala ei aina paranna, mutta suurin ihme voi tapahtua korvien välissä. Jumala haluaa opettaa, että Hänen armonsa kantaa, eikä uskovan mielenrauhan tarvitse riippua olosuhteista.Noin minäkin sen näen. Minusta tuo on turvallista tietää, että Jumala pitää huolen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pahimpina epätoivon hetkinään ihminen voi miettiä, olisiko parasta päättää päivänsä, niin uskovaiset sanoisivat sellaiselle ihmiselle, että "älä odota ihmeitä Jumalalta ja siihen toivoasi laita" ja tietenkin ihmisraukka ajattelee, että ei se Jumalakaan sitten koskaan auta."
Vielä vaarallisempaa on luvata, että Jumala sanoo simsalabim, ja kaikki ongelmat ovat poissa. Jumala voi kyllä parantaa myös epätoivosta ja masennuksesta. Ja siihen on hyvä syy, ettei se tapahdu hetkessä.
Laastarit eivät sielun haavoihin auta. Niissä tarvitaan taivaallista terapeuttia eikä taikuria. Ihmisen on myös itse tiedostettava masennuksen alkusyyt ja epäterveet reaktionsa. Vasta sitten Jumala voi puhdistaa haavat ja vapauttaa. Eihän ihminen muutoin oppisi mitään.
Tiedän mitä kuolemanvarjon laaksossa möyriminen on. Jumala johdatti minut kuitenkin opettavaiseen parantumisprosessiin. Ja olen saanut olla sen jälkeen masennuksesta vapaa jo 30 vuotta. Kiitos siitä Herralle!
- Anonyymi
Täällä uskovaiset väittelevät ja kinaavat, koska asiat ovat liian hyvin seurakunnissa. Vainojen alla elävät eivät ensimmäisenä kirjoittelisi legginssien ym vaateparsien käytöstä tai tappelisi siitä, kuka on oikeaoppisin. Onneksi Jumala kuulee hiljaisten ja sivussaolevien huokauksetkin. Tässä ja nyt.
- Anonyymi
Hiljaisuus alkaa jo tympiä.
ei kiitos.
Jumala on hyvä ilkikurisuudessaan.
Ei hyvä hyvyyttään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisuus alkaa jo tympiä.
ei kiitos.
Jumala on hyvä ilkikurisuudessaan.
Ei hyvä hyvyyttään.Saatana kuiskii noinkin.
- Anonyymi
Jumala on oikea oppinen Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kahteen kivitauluun omalla sormellaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana kuiskii noinkin.
Alan olla kyllästynyt teidän uskovien aivopesuun saatanoidenne kautta.
Te syyllistätte ihmisen pettymystä uskoon ja sen kautta koetatte tehdä ihmisen epävarmaksi.
Hallintaa ja syyllistämistä.
Oksennan ulos kaiken tuollaisen.
Te niiaatte ja kumarratte kaikenmaailman huuhentaaleille, mutta mitään aitoa siinä ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alan olla kyllästynyt teidän uskovien aivopesuun saatanoidenne kautta.
Te syyllistätte ihmisen pettymystä uskoon ja sen kautta koetatte tehdä ihmisen epävarmaksi.
Hallintaa ja syyllistämistä.
Oksennan ulos kaiken tuollaisen.
Te niiaatte ja kumarratte kaikenmaailman huuhentaaleille, mutta mitään aitoa siinä ei ole.Mikä saa sinut uskovien palstalle? Jos inhoat, eikö silloin olisi paras pysyä erossa uskovista?
- Anonyymi
Ajattelin kertoa miltä pettymys Jumalaanne tuntuu ja miten sen kokee.
jotain 15 vuotta hukkaan heitettyä aikaa Jumalanne uskossa, itseä rääkäten ja syyllistäen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jotain 15 vuotta hukkaan heitettyä aikaa Jumalanne uskossa, itseä rääkäten ja syyllistäen.Jos se on tuolta tuntunut, silloin käsitys uskomisesta, armosta ja rakkaudesta on mennyt väärille urille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jotain 15 vuotta hukkaan heitettyä aikaa Jumalanne uskossa, itseä rääkäten ja syyllistäen.Kuulostaa valitettavasti siltä, että et ole uskonut raamatun ja minun Jumalaani, vaan itse kehittämääsi armottomaan jumalankuvaan.
- Anonyymi
Sinäkö se olit ketjussa, joka kehoitti uskomaan Jumalan kouluttavan kuin koiraansa. Mikä paskiainen se on joka heittää jonkin armon namipalan jos osaa hyppiä ja tehdä ympyrää tarpeeksi nokkelasti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö se olit ketjussa, joka kehoitti uskomaan Jumalan kouluttavan kuin koiraansa. Mikä paskiainen se on joka heittää jonkin armon namipalan jos osaa hyppiä ja tehdä ympyrää tarpeeksi nokkelasti?
No, miten se Jumalan lemppaaminen elämästä on toiminut? Et ainakaan kuulosta onnelliselta ja tasapainoiselta, vaan pohjattoman katkeralta. Sätkit kuin vankina verkossa. Ja tiedät varmasti itsekin, että itkupotkuraivarit eivät sinulle mielenrauhaa tuo, eivätkä sitä keneltäkään muulta vie.
- Anonyymi
Ei ne ole itkupotkuraivareita. Se on havahtumista todellisuuteen. Kun vuosikaudet pyydät Jumalaa auttamaan ja hän kantaa lahjaksi kultaisessa rasiassa koiranpaskaa, niin kummasti se uskokin kaikkoaa.
- Anonyymi
Jes.1:15. 59:3. Sananl.1:28 Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua mutta eivät löydä. Hes.8:18
Olen ollut uskossa pian 50 vuotta ja en ole pettynyt Jumalaan. Taitaa olla nyt syy pettyjän omassa sielun kapinoississa. Jos päästää katkeruuden, itsesäälin puseronsa alle niin rukous ei nouse kattoa korkeammalle ja Jumala vaikenee. Ja eihän ole pakko olla uskossa. Jos ei halua niin niin siitä sitten vain oman tahdon tielle. Turhaa täällä kerjää sääliä ja surkutteluja. Minä en ainakaan jätä Jeesustietä.
- Anonyymi
Se on sinun asiasi. Mitä tulet kettuilemaan ja piruilemaan. Tyypillistä uskovaisuutta.
Jos välittäisit, niin et siinä piruilisi.
Ja juuri kaltaistesi kusipäiden vuoksi tajuankin totuuden.
- Anonyymi
olen vähän myös miettinyt, että ehkä uskovaiset eivät ole penaalin terävimpiä kyniä tai kovin suurella liekillä palavia lamppuja.
Olen alkanut niin miettiä.- Anonyymi
Näin voi käydä, kun ajattelee pienellä päällä liian isoja ajatuksia.:)
- Anonyymi
Joskus on hiljaista. Joskus ei jaksa. Joskus ei välitä.
Joskus ei halua. Joskus on sanoja vailla.
Joskus ei usko edes.
Joskus on väsynyt. Joskus on tyhjä.
Joskus on luovuttanut.
Joskus Herra nostaa. Joskus Hän kantaa.
Joskus Hän ohjaa ja neuvoo.
Joskus täytyy odottaa hiljaista hetkeä. Joskus tulee se hetki, kun Hän tulee ja sinä saat asua Herran huoneessa päiviesi loppuun asti.
Joskus se tulee, kiitos Herralle.
Usko ja toivo, että kolkuttavalle avataan.
Joskus se muuttuu näkemiseksi.
Kun et itsessäsi mitään voi.
Kun Jeesus on sydämmessäsi, voit olla varma, ettei mikään erota sinua Hänen rakkaudestaan.- Anonyymi
Kiitos se oli kauniisti kirjoitettu.
Minulla on hieman vaikea hetki.
Huomasin tiettyjä asioita.
Ehkä Jumala puhuikin hiljaisuuden kautta.
Mutta se oli täydellistä piruilua Häneltä.
Ainaista piruilua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos se oli kauniisti kirjoitettu.
Minulla on hieman vaikea hetki.
Huomasin tiettyjä asioita.
Ehkä Jumala puhuikin hiljaisuuden kautta.
Mutta se oli täydellistä piruilua Häneltä.
Ainaista piruilua.Tuskinpa. Me ihmiset vain olemme tunteinemme ja kokemuksinemme kuin myrskytuulen heittämiä välillä. Mikään ei ole Jeesukselle outoa.
Vetää hiljaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa. Me ihmiset vain olemme tunteinemme ja kokemuksinemme kuin myrskytuulen heittämiä välillä. Mikään ei ole Jeesukselle outoa.
Vetää hiljaiseksi.Jumala pitää hiljaisuudesta.
Selkis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala pitää hiljaisuudesta.
Selkis.Jumala haluaa, että pelastut ja että jokainen ihminen pelastuisi. Muulla ei ole niin suurta väliä. Oli hiljaista tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala haluaa, että pelastut ja että jokainen ihminen pelastuisi. Muulla ei ole niin suurta väliä. Oli hiljaista tai ei.
On asioita, joilla on enemmän väliä kuin sillä pelastunko vai en.
Kovin monella asialla ei ole suurempaa merkitystä, mutta on asioita, jossa ihmnen haluaisi pyrkiä epäitsekkyyteen ja jättää sen vähemmälle huomiolle, mitä itse tarvitsee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On asioita, joilla on enemmän väliä kuin sillä pelastunko vai en.
Kovin monella asialla ei ole suurempaa merkitystä, mutta on asioita, jossa ihmnen haluaisi pyrkiä epäitsekkyyteen ja jättää sen vähemmälle huomiolle, mitä itse tarvitsee.Jumalalle sillä on väliä, että pelastut ja ihmiset pelastuvat.Usein uskovalla onkin suurempi hätä epäuskovien pelastuksesta kuin omastaan. Eikä tuo tarkoita sitä, että he kuvittelevat pelastusvarmuudessaan olevansa parempia kuin epäuskoiset, vaan he ovat jättäneet oman pelastumisensa Jumalan käsiin ja luottavat armolupauksiin.
- Anonyymi
Jaa, olipa taas mitäänsanomaton kommentti. Tyypillinen uskontojen oppikirjan vastaus.
Ihmisillä on väliä, he välittävät esimerkiksi joskus jopa lähimmäisistään enemmän kuin itsestään, ei jonkin ikuisen sadan neitsyen taivaspaikan perässä juosten vaan toivoen oikeasti ihmisten elämään hyvää ja parempaa tulevaisuutta siis tässä elämässä ei jossain kuvitellussa kolmansissa taivaissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, olipa taas mitäänsanomaton kommentti. Tyypillinen uskontojen oppikirjan vastaus.
Ihmisillä on väliä, he välittävät esimerkiksi joskus jopa lähimmäisistään enemmän kuin itsestään, ei jonkin ikuisen sadan neitsyen taivaspaikan perässä juosten vaan toivoen oikeasti ihmisten elämään hyvää ja parempaa tulevaisuutta siis tässä elämässä ei jossain kuvitellussa kolmansissa taivaissa.Ei, kyllä se oli minun oma vastaukseni. Ehkä uskonasiat ovat kokemusperiltään samantyyppisiä, joten joku joka ei ole kokenut samaa, voi ajatella, että jaa tuo on tuota samaa oppikirjaa taas.
Onhan se oppikirja eli raamattu. Kun uskoo Jumalansanan mukaan, uskovien usko on samansuuntainen ja vastaukset sen mukaisia eli Jumalansanaa myötäileviä.
Noista neitsyistä sun muista en tiedä mitään.
Jumala on luvannut jättää rauhan meille, ei sitä rauhaa minkä maailma antaa. Rauha tulee ainak - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä se oli minun oma vastaukseni. Ehkä uskonasiat ovat kokemusperiltään samantyyppisiä, joten joku joka ei ole kokenut samaa, voi ajatella, että jaa tuo on tuota samaa oppikirjaa taas.
Onhan se oppikirja eli raamattu. Kun uskoo Jumalansanan mukaan, uskovien usko on samansuuntainen ja vastaukset sen mukaisia eli Jumalansanaa myötäileviä.
Noista neitsyistä sun muista en tiedä mitään.
Jumala on luvannut jättää rauhan meille, ei sitä rauhaa minkä maailma antaa. Rauha tulee ainakOho lähti lapasesta.....niin rauha tulee siittä, että tietää kaiken olevan paremmissa käsissä ja Jumalan ohjauksessa. Vaikka elämä näyttäisi miltä, tuntee iloa ja rauhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa. Me ihmiset vain olemme tunteinemme ja kokemuksinemme kuin myrskytuulen heittämiä välillä. Mikään ei ole Jeesukselle outoa.
Vetää hiljaiseksi.Kyse on siitä, uskonko enemmän tunteisiini kuin Jumalaan? Omista tuntemuksistaan voi näet tehdä myös epäjumalan.
Inhimilliset tunteet ovat kuin lentohiekkaa, jolle ei voi pelastusvarmuuttaan - tai mitään muutakaan - rakentaa. Jeesus opetti, että hiekalle rakennettu rakennus ei kestä elämän myrskyissä. Uskon rakennus on sen vuoksi rakennettava Jumalan sanan kalliolle.
On myös hyvä tiedostaa, että pahan hyökkäykset tulevat lähes aina ihmisen tunne-elämän kautta. Ja sitä vastaan voi taistella vain Jumalan sanalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä, uskonko enemmän tunteisiini kuin Jumalaan? Omista tuntemuksistaan voi näet tehdä myös epäjumalan.
Inhimilliset tunteet ovat kuin lentohiekkaa, jolle ei voi pelastusvarmuuttaan - tai mitään muutakaan - rakentaa. Jeesus opetti, että hiekalle rakennettu rakennus ei kestä elämän myrskyissä. Uskon rakennus on sen vuoksi rakennettava Jumalan sanan kalliolle.
On myös hyvä tiedostaa, että pahan hyökkäykset tulevat lähes aina ihmisen tunne-elämän kautta. Ja sitä vastaan voi taistella vain Jumalan sanalla.Näimhän se on. Jeesus kuitenkin ymmärtää ja tietää tuon. Hän on puolustajamme pahan nuolia vastaan.
Tunteillakin on oma merkityksensä. On hyvä oppia tunnistamaan omia tunteitaan ja niiden alkuperiä.
Pietari oli esim kiivas.
- Anonyymi
Aika hyvä, paitsi lasta ei voi kasvattaa valmiiksi homoksi. Hän ei siis ole noin niinkuin, kun jopa 7hmisilläkin on käytöstavat.
- Anonyymi
Mitä kummaa kirjoitat?
- Anonyymi
Toimittajien polvilumpiot paskaksi.
- Anonyymi
Maailma voi kohdella julmasti.
HELLjumala on raha.
- Anonyymi
Luuk.6:46 Biblia Mitä te siis minua kutsutte Herra, Herra! Ja ette tee, mitä minä sanon?
- Anonyymi
Hei Jumala Anonyymi 3.5.2019 17:41
Hei Jumala. Kunpa vastaisit. Tiedät mitä minulle kuuluu.
Täällä ihmiset väittelevät pienistä ja turhista asioista, liekö niillä oikeita ongelmia olemassakaan. Ei ne mitään ymmärrä. Mutta sinä tiedät, mitä minulle kuuluu.
Nyt on hyvä paikka vastata. Kuulen, jos vastaat. Silloin uskon, että osaat vastata.
Hei Jumala.
Tällainen aloitus, eli tyypillinen "heippa Jumala" juttu.
Eli kyse on ihmisen luomasta jumalasta, jossa hän vastaa - "Kuulen, jos vastaat---- Silloin uskon, että osaat vastata ja päätös "Hei Jumala"!
Eli asenneoidutaan luomaansa jumalankuvaan ja odotetaan, ,että tässä kun tulee vastaus , on uskoni kohdallaan ja jumalakin osaa vasta kuin minä sitä esitän. jne.
Aika huvittava - mutta yleinen ihmisen asennoituminen yleensä uskoon. Mutta, ei se noin mene. Tosin, sen heikon lepattavan sydämen kohdalla, Herra kuulee, mutta kun yleensä ihminen tulee rinnassa teksti- Ylileveä.- homma ei pelaakaan.
Ihminen on siinä Baabelijumalansa alttarilla, ei muussa. Ja tämä juuri on tätä Baabelilaista - uskoa, jota ateismi yleensä on. Se lähtee ihmisestä ja kun veistetään se kultainen vasikka. KM- Anonyymi
Sanoo itseänsä opettajaksi luuleva, joka rehvastelee oman uskonsa määrällä ja laadulla. Haista home. Luuletko että mielipiteesi merkitsee mitään.
- Anonyymi
jälkikirjoitus. Itselläsi on baabelinjumalat.
- Anonyymi
Jos oikeasti kaikki uskovat ovat tuollaisia itsensä koroittajia, nokka pystyssä kulkevia, ei kiitos tuota hevosen sontaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo itseänsä opettajaksi luuleva, joka rehvastelee oman uskonsa määrällä ja laadulla. Haista home. Luuletko että mielipiteesi merkitsee mitään.
sattuiko kohdalleen, eli Jumala - Luoja - SapatinHerra - ei olekaan rukouksesi kohde.
Kaujenkulmillako ajattelit rukoilla - vai mitä tarkoitit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikeasti kaikki uskovat ovat tuollaisia itsensä koroittajia, nokka pystyssä kulkevia, ei kiitos tuota hevosen sontaa.
Etkö kyennyt lukemaan asian sisältöä? Heippa - jumala - on yleisin rukousmuoto, joka ei saata ihmistä Pyhän eteen näkemään - ketä rukoilee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sattuiko kohdalleen, eli Jumala - Luoja - SapatinHerra - ei olekaan rukouksesi kohde.
Kaujenkulmillako ajattelit rukoilla - vai mitä tarkoititKysyykö asiaa paskiainen? Joka luulee olevansa jotenkin parempi.
Painu hemmettiin siitä lässyttämästä. Tai mene pulisemaan jollekin jotain liirum laarumia uskonnostasi, väitelkää onko aidan seiväs kenossa vai pystyssä parempi vai onko parempi että matteuksen kolmas luku jae viisi on parempi kuin matteuksen viides luku jae seitsemän. - Anonyymi
Sana kehottaa sinua vastaamaan. Mutta, tuskin tuo sydänasenne on muutakuin omaa lihaasi.
- Anonyymi
"Täällä ihmiset väittelevät pienistä ja turhista asioista, liekö niillä oikeita ongelmia olemassakaan. Ei ne mitään ymmärrä. Mutta sinä tiedät, mitä minulle kuuluu."
Itsekeskeinen runoilija. Vain minun ongelmani ovat tärkeitä, eikä kenelläkään muilla voi olla ongelmia. Kaikki muut ova tyhmiä paitsi minä. Jumala kyllä tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan opettama viisaus on jumalattomalle typeryyttä, koska se on hänen elämänkokemuksensa ulkopuolella. Ja ne, jotka eivät halua käydä Jumalan koulua käydä, eivät tietenkään viisastu.
Jumala ei jätä lapsiaan hiekkalaatikolle leikkimään. Usko on kasvamista Kristuksen tuntemisessa. Ja niiden, jotka vastustavat Jumalan kasvatusta, on turha odottaa siunauksia.
Kapinalliset päätyvät erämaahan ja harhailevat siellä niin kauan kun tekevät parannuksen. Monet ovat tehneet vuosien erämaareissuja, ennen kuin ovat nöyrtyneet Jumalan väkevän käden alle. Ja ymmärtäneet ehkä ensimmäisen kerran, mistä Jumala-suhteessa on oikeastaan kysymys.
HELLuskonto on hyvien aikojen tuote. Kun loppuu rahat niin loppuu HELL uskokin...
- Anonyymi
Jospa Jumala on deistinen? Jumala on kyllä taivaassa muttei maan päällä? Siksi ei kuule eikä kykene vastaamaan. Ja jos tahtoa olisi, niin kykyä ei, koska ei osaa kirjoittaa eikä puhua Suomea?
Jumala on rajoittuneempi mitä ajatellaan?- Anonyymi
Tai ihminen on rajoittunut kuvitellessaan oman Luojansa rajoittuneeksi. Nairettavaa. Me ihmiset olemme siyten tyhmisä.
- Anonyymi
Tässä linkissä Jumala vastaa kaikille kyselijöille:
https://youtu.be/CXg-DxmwNWE
Vapauttavaa. Parantavaa. vakavaa. - Anonyymi
No Jumala tässä moi. Tiedän toki mitä teit mm. viime kesänä ja juuri äsken.
Kuule ihan ensiksi pitää sanoa, että tuollainen maaninen masturbointi sulattaa selkärankasi ja ennepitää sokeudut.
Pidäppäs näppisi kurissa.- Anonyymi
Menehän seksististen ajatusten kanssa johonkin omaan ketjuusi, jossa voit purkaa intohimoasi seksuaalisuuden puolella. Tähän ei tarvitse tulla urputtamaan.
- Anonyymi
Valitsen mieluummin todellisen rakkauden aitoihin ihmisiin kuin rakastaa jotain mitä ei koskaan näy ja mikä ei koskaan vastaa tai jos vastaa, vastaa aina niin, ettei koskaan aidosti halua hyvää minulle eikä aidosti pyri siihen että voisin saavuttaa olla onnellinen. Joku taivaslupaus tulevassa on vain harha jota uskovat odottavat.
- Anonyymi
Ehkäpä aloittajan potema masennus ja ahdistuneisuus vaikutta Jumalkuvaan?
Jeesus ruloilen sinua, käännyn puoleesi. Auta aloittajaa. Tiedät miten.
Amen- Anonyymi
Eli syyllistetään valmiiksi aloittajaa leimaamalla mielenterveysongelmalliseksi. Nokkelaa, mutta kuuluu vuosisatojen jälkeiseen ajatteluun.
- Anonyymi
Ihmiskuvaan myös.
- Anonyymi
saahan sitä kuvitella omiansa siellä ruudun toisella puolella. Mitä Jumala pitää sellaisista jotka valehtelevat toisen ihmisen päähän asioita, jotka eivät pidä paikkaansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saahan sitä kuvitella omiansa siellä ruudun toisella puolella. Mitä Jumala pitää sellaisista jotka valehtelevat toisen ihmisen päähän asioita, jotka eivät pidä paikkaansa?
Tässä ketjussa olet ollut ahdistunut, alakuloinen ja erittäin pettynyt. Ja vihainen.
- Anonyymi
Koska kuvittelet sen niin. Mistä tiedät kuinka ahdistunut olisin? Ei ahdista yhtään, enkä ole alakuloinen. Pettynyt, no kyllä, koska Jumala on niin hiljainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli syyllistetään valmiiksi aloittajaa leimaamalla mielenterveysongelmalliseksi. Nokkelaa, mutta kuuluu vuosisatojen jälkeiseen ajatteluun.
Ei syyllistetä mielenterveysongelmasta. Masentuneiisuus ja ahdistuneisuus ovat tunnetiloja. Niitä voi esiintyä ilman suurempaa mielenterveysongelmaa. Ei se, että ihminen tuntee alakuloa ja masentuneisuutta tarkoita, että hänet olisi heti diagnosoitava mielenterveysongelmaiseksi.
Mielenterveyshoitajakin tietää tuon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kuvittelet sen niin. Mistä tiedät kuinka ahdistunut olisin? Ei ahdista yhtään, enkä ole alakuloinen. Pettynyt, no kyllä, koska Jumala on niin hiljainen.
Minusta vaikutat hyvin ahdistuneelta. Tuli tunne, että olet käsittämättömän ahdistunut ja hyvin raskaassa olotilassa. Ihan kuin paksun taakan alla. Anteeksi, jos tunnistin väärin, se oli sitten oma väärä tulkintani.
- Anonyymi
Kyllä, oma mielentilasi tulkinta. Ei vastaa olotilaani, joka on rauhallinen ja levollinen... mutta pettynyt Jumalaan tosin.
Jos minä olisin Jumala, rakastaisin toki itseäni ja haluaisin kaikkea parasta itselleni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, oma mielentilasi tulkinta. Ei vastaa olotilaani, joka on rauhallinen ja levollinen... mutta pettynyt Jumalaan tosin.
Jos minä olisin Jumala, rakastaisin toki itseäni ja haluaisin kaikkea parasta itselleni.Ymmärrän sen. Jos saisim valita tai osaisin valita niin että näen kaikki valintani seuraukset, minkäkin haluaisin olla täysin terve yms
- Anonyymi
"jumala" vastaa yhtä paljon ihmisten huutoihin tai rukouksiin kuin laborantti vastaa väärin menneen bakteerikokeilun lopputulosten jälkeen yksittäisen kuolevaisen bakteerin huutoon.
- Anonyymi
onko Jumala ja Allah sama kaveri?
- Anonyymi
En nyt vastaamaan ehdi, kun minulla juttelu, auringon ja lumen kanssa. Job.9:7 hän kieltää aurinkoa, ja se ei nouse, ja hän lukitsee tähdet sinetillään. Job.37:6 Sillä hän sanoo lumelle: Putoa maahan......
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448981
- 785492
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383954- 523336
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543322Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273165- 412276
- 341962
- 2091747