Nykyajan ihminen on kaikkea muuta kuin nöyrä.
Miten yrittää harjoittaa nöyryyttä?
Nöyryys, miten opetella nykyaikana
13
84
Vastaukset
- Anonyymi
Punkkien nyhtäminen lähimmäisestä. Tai vielä parempaa: ehdotella lähistöllä oleville, että kukas voisi tulla nyhtämään punkkeja itsestä. Karvaisesta serkusta voisi ottaa oppia, kun emme nyt kuitenkaan monilta osin ole niin kaukaisia sukulaisia, kuin luulisi.
- Anonyymi
Ja karvainen pastori on tosi tyytyväinen, kun tarjoutuu etsimään punkkeja hänen parrastaan. Pyytämättä tietenkin ja yllätyksenä.
- Anonyymi
Ortodoksikirkossa nöyryys tarkoittaa sitä että tiettyjä ihmisiä nöyristelemällä pääset hyviin asemiin. Varsinkin jos on jotain muutakin meriittiä ja taustaa.
Persona non gratana sinun kannattaisi olla nöyrä eikä missään nimessä olettaa olevasi yksi muista ja tasavertainen jäsen. Jos virhe tapahtuu niin sinut tullaan hyvin nopeasti asettamaan omalle paikallesi hiljaisena veronmaksajana ja jatkossa saat aina paheksuntaa. Joten miksi et tekisi kuten minä. Auo päätäsi ja kritisoi kun kuitenkin olet syyllinen ja riesa oletpahan sentään ihan syystä sitten. - Anonyymi
Miten mauttomia vastauksia!
Oletteko te oikeasti ortodokseja?
En usko.- Anonyymi
juujaa no en minäkään usko että sinä olisit se jumala joka sen määrittelee
- Anonyymi
Sama katkera ihminen joka vastaili tuossa toisellakin palstalla näihin aikoihin.
Ymmärrän tavallaan että kun on yksinäinen ja ei ole muuta ilonaihetta elämässä, niin katkeruutta voi tulla purkamaan tälle palstalle yön hetkinä.
Noilla sinun vastauksilla ei tosin ole mitään yhteyttä itse uskon asioihin, kunhan vain katkeruutta ja kielteisyyttä purat. No pura sitten jos helpottaa. - Anonyymi
Nöyryys tulee Jumalan armosta. Ei nöyryyttäkään ansaita tekemällä niin tai näin. Tulee toki kilvoitella, vaivannäkö on ihmisen osa. Jumala antaa sitten nöyryyttä, kun on sen aika. Nöyryyteen muuten liittyy sellainen jännä piirre, että mitä nöyrempi ihminen, sitä epänöyremmäksi hän itsensä tuntee. Jos joku kokee olevansa nöyrä, on todennäköisesti enemmänkin ylpeä. Kuten minä olen.
Ylpeänä ja varmana kestävyydestäni olen rukoillut Jumalalta vastoinkäymisiä ja nöyryytyksiä, jotta nöyrtyisin. Jokaisen vastoinkäymisen kohdalla huudan kuitenkin: Hyvä Jumala, anna minulle mitä tahansa muita koettelemuksia muttei tätä.- Anonyymi
Sovellappa tätä palstan miesnarsisti eläkeläiseen.
Ei tule onnistumaan hullu mikä hullu.
- Anonyymi
Näinhän se on.
Kaikki koettelemukset ja vastoinkäymiset ovat "terveellisiä", oppii paljon nöyryyttä.
Minulla oli aikoinani kirja että miten sairaudet opettavat ja ovat Jumalan rakkautta (moni ei tätä näin käsitä). Se kirja hävisi jonnekin.
Muistaako joku sen kirjan nimen, oli Ortokirjan julkaisu, sellainen kaponen, ohut vihkonen?- Anonyymi
Elämässä havaittua: ei ne kyllä kaikkia opeta. Onnettomuudet, syöpä, lapsen psykiatrikäynnit,jne. eivät ainakaan ole minun kohtaamiani henkilöitä näköjään juurikaan opettaneet-ainakaan nöyrryttäneet. Päinvastoin: saavatpahan itselleen vielä lisää näkyvyyttää työpaikoilla. Jos on ennekin tanssittu noiden pillien mukaan, niin vielä enemmän sitten kun joutuvat onnettomuuteen, sairastuvat, tms. Näin siis yleensä eikä mitenkään ortodokseja koskien.
- Anonyymi
Olisi hyvä katsoa ihan toisesta näkökulmasta asioita.
Luepa tuo edellä esitetty kirja, tulee uusi näkökulma asioihin.- Anonyymi
Nöyryyttä olisi varmaan sekin, ettei haasta seurakuntaa oikeuteen. Mikä tulevaisuus on sellaisella papilla?
- Anonyymi
Nöyryyttä ei yrittämällä opi. Nöyristelyksi se menee jos on pakko yrittämällä oppia. Antaudu elämälle. Salli kaiken tulla kohdallesi - vastustelematta. Tämä on ainut keino oppiaksesi jotain nöyryydestä - askel askeleelta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,961804Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171621Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141475Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2741328Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita461184- 451098
- 105977
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53883- 85875