Nöyryys, miten opetella nykyaikana

Anonyymi

Nykyajan ihminen on kaikkea muuta kuin nöyrä.
Miten yrittää harjoittaa nöyryyttä?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Punkkien nyhtäminen lähimmäisestä. Tai vielä parempaa: ehdotella lähistöllä oleville, että kukas voisi tulla nyhtämään punkkeja itsestä. Karvaisesta serkusta voisi ottaa oppia, kun emme nyt kuitenkaan monilta osin ole niin kaukaisia sukulaisia, kuin luulisi.

      • Anonyymi

        Ja karvainen pastori on tosi tyytyväinen, kun tarjoutuu etsimään punkkeja hänen parrastaan. Pyytämättä tietenkin ja yllätyksenä.


    • Anonyymi

      Ortodoksikirkossa nöyryys tarkoittaa sitä että tiettyjä ihmisiä nöyristelemällä pääset hyviin asemiin. Varsinkin jos on jotain muutakin meriittiä ja taustaa.

      Persona non gratana sinun kannattaisi olla nöyrä eikä missään nimessä olettaa olevasi yksi muista ja tasavertainen jäsen. Jos virhe tapahtuu niin sinut tullaan hyvin nopeasti asettamaan omalle paikallesi hiljaisena veronmaksajana ja jatkossa saat aina paheksuntaa. Joten miksi et tekisi kuten minä. Auo päätäsi ja kritisoi kun kuitenkin olet syyllinen ja riesa oletpahan sentään ihan syystä sitten.

    • Anonyymi

      Miten mauttomia vastauksia!

      Oletteko te oikeasti ortodokseja?
      En usko.

      • Anonyymi

        juujaa no en minäkään usko että sinä olisit se jumala joka sen määrittelee


    • Anonyymi

      Sama katkera ihminen joka vastaili tuossa toisellakin palstalla näihin aikoihin.
      Ymmärrän tavallaan että kun on yksinäinen ja ei ole muuta ilonaihetta elämässä, niin katkeruutta voi tulla purkamaan tälle palstalle yön hetkinä.

      Noilla sinun vastauksilla ei tosin ole mitään yhteyttä itse uskon asioihin, kunhan vain katkeruutta ja kielteisyyttä purat. No pura sitten jos helpottaa.

    • Anonyymi

      Nöyryys tulee Jumalan armosta. Ei nöyryyttäkään ansaita tekemällä niin tai näin. Tulee toki kilvoitella, vaivannäkö on ihmisen osa. Jumala antaa sitten nöyryyttä, kun on sen aika. Nöyryyteen muuten liittyy sellainen jännä piirre, että mitä nöyrempi ihminen, sitä epänöyremmäksi hän itsensä tuntee. Jos joku kokee olevansa nöyrä, on todennäköisesti enemmänkin ylpeä. Kuten minä olen.

      Ylpeänä ja varmana kestävyydestäni olen rukoillut Jumalalta vastoinkäymisiä ja nöyryytyksiä, jotta nöyrtyisin. Jokaisen vastoinkäymisen kohdalla huudan kuitenkin: Hyvä Jumala, anna minulle mitä tahansa muita koettelemuksia muttei tätä.

      • Anonyymi

        Sovellappa tätä palstan miesnarsisti eläkeläiseen.

        Ei tule onnistumaan hullu mikä hullu.


    • Anonyymi

      Näinhän se on.

      Kaikki koettelemukset ja vastoinkäymiset ovat "terveellisiä", oppii paljon nöyryyttä.
      Minulla oli aikoinani kirja että miten sairaudet opettavat ja ovat Jumalan rakkautta (moni ei tätä näin käsitä). Se kirja hävisi jonnekin.
      Muistaako joku sen kirjan nimen, oli Ortokirjan julkaisu, sellainen kaponen, ohut vihkonen?

      • Anonyymi

        Elämässä havaittua: ei ne kyllä kaikkia opeta. Onnettomuudet, syöpä, lapsen psykiatrikäynnit,jne. eivät ainakaan ole minun kohtaamiani henkilöitä näköjään juurikaan opettaneet-ainakaan nöyrryttäneet. Päinvastoin: saavatpahan itselleen vielä lisää näkyvyyttää työpaikoilla. Jos on ennekin tanssittu noiden pillien mukaan, niin vielä enemmän sitten kun joutuvat onnettomuuteen, sairastuvat, tms. Näin siis yleensä eikä mitenkään ortodokseja koskien.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä katsoa ihan toisesta näkökulmasta asioita.
      Luepa tuo edellä esitetty kirja, tulee uusi näkökulma asioihin.

      • Anonyymi

        Nöyryyttä olisi varmaan sekin, ettei haasta seurakuntaa oikeuteen. Mikä tulevaisuus on sellaisella papilla?


    • Anonyymi

      Nöyryyttä ei yrittämällä opi. Nöyristelyksi se menee jos on pakko yrittämällä oppia. Antaudu elämälle. Salli kaiken tulla kohdallesi - vastustelematta. Tämä on ainut keino oppiaksesi jotain nöyryydestä - askel askeleelta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe