Televisiossa pe otettiin esiin eräs tutkimus, jossa tutkittiin syitä miksi kirkon papit eivät tule mukaan julkiseen some-keskusteluihin. Lueteltiin kuusi kohtaa, mutta valitettavasti en muista kuin yhden eli sen, että uskallus ei riitä. Miksi eivät uskalla? Eräs pelko oli piispojen pelko ja samoin muiden pappien pelko. Piispat ja kirkkoherrat liian innokkaasti alkavat "neuvoa" keskusteluun osallistuvia pappeja. Itse ottaisin esiin myös sen, että papeista enemmistö alkaa olla ns. liturgisteja. Heillä ei ole enää suhdetta eikä edes minkäänlaista näkökantaa kristinuskoon, vaan tyytyvät toimittamaan vain sallitut rituaalit ja nostavat palkkaa. Tietenkin tulee muistaa, että tekevät myös diakonia-työtä paljon ja osallistuvat ihmisten erilaisiin elämäntilanteisiin ja juhliin. Myös kriiseissä papit ovat tarpeellisia.
Miksi kirkon papit eivät uskalla tulla someen?
116
619
Vastaukset
Ilmeisesti papit eivät tule someen trollien ja muiden häiriköiden takia.
Edesmenneellä Kiku-palstalla se ala-arvoisten törkeyksien määrä mitä papit saivat niskaansa oli aika järkyttävä.
a-teisti kirjoitti:
Edesmenneellä Kiku-palstalla se ala-arvoisten törkeyksien määrä mitä papit saivat niskaansa oli aika järkyttävä.
Kyllä, asiallisia keskusteluja papit kyllä kestävät, mutta näiden häiriköiden kanssa keskusteleminen ja edes sietäminen on kyllä muillekin vaikeaa.
- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Kyllä, asiallisia keskusteluja papit kyllä kestävät, mutta näiden häiriköiden kanssa keskusteleminen ja edes sietäminen on kyllä muillekin vaikeaa.
Eivät ainakaan tule someen kuten tuo tutkimus osoitti. Olikohan se muuten SannikkaUkkola-ohjelma jossa tämä otettiin esiin?
- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Nyt ne törkeydet saa vain uskovat.
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ainakaan tule someen kuten tuo tutkimus osoitti. Olikohan se muuten SannikkaUkkola-ohjelma jossa tämä otettiin esiin?
Minä en tiedä mitä SannikkaUkkkola-ohjelmassa käsiteltiin. Olen vain oman muistikuvani varassa.
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Kyllä uskovatkin heittävät täällä törkeyksiä tämän tästä.
a-teisti kirjoitti:
Juuri näin, ja onhan kirkon pappeja tälläkin palstalla näkynyt. Kukaan ei vain ehdi puolustaa pappiparkoja, kun pari lahkopersereikää aloittaa kurapaskantamisensa. Sääli, sillä näkemäni papit olivat esimerkikillisen fiksuja kirjoittajia.
Hyvä esimerkki on myös Dogmatikos, joka sai niskaansa lahkouskovien vihaa enemmän kuin varmaan kukaan täällä, ja se on jo todella paljon. Ihmeesti sairas vanhus silti jaksoi.Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös usko.vainen, montako "Mitä HomoRepe?" -viestiä sain "vastauksina" tänä aamuna siinä 8-9 haarukassa? Kaikkihan näkyvät omassa vastauslistassani, vaikka ylläpito ainakin jokseenkin jokaisen poistikin.
Kuusitoista (16).
Olen siis sinun mielestäsi ilmeisesti hartaasti uskomassa? 🤔RepeRuutikallo kirjoitti:
Juuri näin, ja onhan kirkon pappeja tälläkin palstalla näkynyt. Kukaan ei vain ehdi puolustaa pappiparkoja, kun pari lahkopersereikää aloittaa kurapaskantamisensa. Sääli, sillä näkemäni papit olivat esimerkikillisen fiksuja kirjoittajia.
Hyvä esimerkki on myös Dogmatikos, joka sai niskaansa lahkouskovien vihaa enemmän kuin varmaan kukaan täällä, ja se on jo todella paljon. Ihmeesti sairas vanhus silti jaksoi." Kukaan ei vain ehdi puolustaa pappiparkoja, kun pari lahkopersereikää aloittaa kurapaskantamisensa. Sääli, sillä näkemäni papit olivat esimerkikillisen fiksuja kirjoittajia."
Tässäpä se ero sivistyksessä näkyy papin ja kuran paskantajien välillä.
"Hyvä esimerkki on myös Dogmatikos, joka sai niskaansa lahkouskovien vihaa enemmän kuin varmaan kukaan täällä, ja se on jo todella paljon. Ihmeesti sairas vanhus silti jaksoi."
Kovanahkainen ja sekös näitä ärsytti ja yllytti. Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa.a-teisti kirjoitti:
" Kukaan ei vain ehdi puolustaa pappiparkoja, kun pari lahkopersereikää aloittaa kurapaskantamisensa. Sääli, sillä näkemäni papit olivat esimerkikillisen fiksuja kirjoittajia."
"Hyvä esimerkki on myös Dogmatikos, joka sai niskaansa lahkouskovien vihaa enemmän kuin varmaan kukaan täällä, ja se on jo todella paljon. Ihmeesti sairas vanhus silti jaksoi."
Kovanahkainen ja sekös näitä ärsytti ja yllytti. Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa.>Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa.
Markkinasegmentti jossa nämä aitouskovamme eivät koskaan väsy on äärimmäisen vastenmielisen kuvan antaminen heistä itsestään.
Tietenkään ei voi olla älyn jättiläinen kun lähtee äärilahkotouhuihin mukaan, ja normaalit käytöstavatkin tuntuvat olevan sillä Jeesus-tiellä pelkkä rasite.
Sitten on joku vapaakirkkolainen Tipale, joka ei koskaan sano pahasti kenestäkään ellei häntä vasiten kunnolla suututeta jollain ihmisten halventamisella, ja silloinkin hänen käytöksensä pysyy aina täysin korrektiuden rajoissa. Yhtä fiksu kuin nuo persereiät ovat epäfiksuja.- Anonyymi
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa.
Markkinasegmentti jossa nämä aitouskovamme eivät koskaan väsy on äärimmäisen vastenmielisen kuvan antaminen heistä itsestään.
Tietenkään ei voi olla älyn jättiläinen kun lähtee äärilahkotouhuihin mukaan, ja normaalit käytöstavatkin tuntuvat olevan sillä Jeesus-tiellä pelkkä rasite.
Sitten on joku vapaakirkkolainen Tipale, joka ei koskaan sano pahasti kenestäkään ellei häntä vasiten kunnolla suututeta jollain ihmisten halventamisella, ja silloinkin hänen käytöksensä pysyy aina täysin korrektiuden rajoissa. Yhtä fiksu kuin nuo persereiät ovat epäfiksuja.Niin metsä vastaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin metsä vastaa....
Dogmatikos ei varmaankaan kestänyt uskovien asiantuntemusta suhteessa kristinuskoon. Dog on vain luterilaisuuden asiantuntija, ei kristinuskon. On aina tärkeää korjata valheelliset mielikuvat ja siihen tarvitaan meitä uskovaisia yhä.
a-teisti kirjoitti:
" Kukaan ei vain ehdi puolustaa pappiparkoja, kun pari lahkopersereikää aloittaa kurapaskantamisensa. Sääli, sillä näkemäni papit olivat esimerkikillisen fiksuja kirjoittajia."
Kovanahkainen ja sekös näitä ärsytti ja yllytti. Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa."Kovanahkainen ja sekös näitä ärsytti ja yllytti. Dogmatikoshan itse kertoi olevansa hyvin sairas ja mitä nämä paskiaiset tekivät: löivät kuin koiraa."
Helpointahan on heikon oloisen kimppuun käydä.Anonyymi kirjoitti:
Niin metsä vastaa....
Okei. Jos allekirjoitat tuon, niin muista se myös silloin kun esim. minä ammun täyslaidallisen esim. räyhä.väiselle kun hän kiusaa täällä muita. Tästä metsästä nimittäin vastataan poskea kääntämättä. Mutta sinullehan se varmaan passaa.
Tiedätkös usko.vainen, montako "Mitä HomoRepe?" -viestiä sain "vastauksina" tänä aamuna siinä 8-9 haarukassa? Kaikkihan näkyvät omassa vastauslistassani, vaikka ylläpito ainakin jokseenkin jokaisen poistikin.
Kuusitoista (16).
Olen siis sinun mielestäsi ilmeisesti hartaasti uskomassa? 🤔Omia vastaavia fuduvittuiluja en edes laske, mutta jokunen tulee tämän tästä. Noin puolet kaikista kommenteista on noita parin fudun aivoripuleita.
Asian_ytimessä kirjoitti:
Okei. Jos allekirjoitat tuon, niin muista se myös silloin kun esim. minä ammun täyslaidallisen esim. räyhä.väiselle kun hän kiusaa täällä muita. Tästä metsästä nimittäin vastataan poskea kääntämättä. Mutta sinullehan se varmaan passaa.
Muista Erno Paasilinnan sarkastinen ohje, "Käännä toinenkin poski siltä jota lyöt".
Anonyymi kirjoitti:
Dogmatikos ei varmaankaan kestänyt uskovien asiantuntemusta suhteessa kristinuskoon. Dog on vain luterilaisuuden asiantuntija, ei kristinuskon. On aina tärkeää korjata valheelliset mielikuvat ja siihen tarvitaan meitä uskovaisia yhä.
Korkkiruuvilla jaksaa kukkia tuo omalaatuinen huumori. 😃
qwertyilija kirjoitti:
Omia vastaavia fuduvittuiluja en edes laske, mutta jokunen tulee tämän tästä. Noin puolet kaikista kommenteista on noita parin fudun aivoripuleita.
En minäkään niitä ennen ole laskenut, mutta tuossa kiusaus kävi ylivoimaisen suureksi. Suuri oli kyllä Superräyhis-paskan tulvakin.
En minäkään niitä ennen ole laskenut, mutta tuossa kiusaus kävi ylivoimaisen suureksi. Suuri oli kyllä Superräyhis-paskan tulvakin.
Siitähän ne on listasta äkkiä laskettu. Koko vastaamattomien lista auki ja vastaa asiallisille ja loput bittiavaruuteen, reippaasti puolet. Niin se minulla toimii.
ps taas tuli yksi vaimoani koskeva tiedustelu- Anonyymi
Muistaako joku Pertsan? Hän, tuo Jumalan kultasuu, iloitsi pastalla kun "nyt on saatu papit pois palstalta ja voimme jutella rauhassa!
Kiitos kovasti, niin saamme jutella,
He eivät ole tottuneet interaktiiviseen tiedonvälitykseen, eli vuorovaikutteiseen keskusteluun, he pelkäävät, että tulee liian vaikeita kysymyksiä, joihin heillä ei ole vastauksia, ei ole tarvinnut koskaan olla.
He ovat tottuneet vain sanomaan mitä pitää uskoa ja uskoa ei saa kyseenalaistaa, se on Jumalan pilkkaa.
Peräti merkillinen syy, joka erässä kirjoituksessa tuli esille, oli se, että täällä on Diabolos, joka hyökkää heitä vastaan.
He itse ovat niin pyhiä, että se joka kyseennalaistaa, on Diabolos, eli paholainen
Hannu Nyman , Sana lehden päätoimittaja kirjoittaa...
"Kristillisessä kielenkäytössä vastustajamme on saanut melkoisen määrän nimiä. Ei niin, että rakkaalla lapsella olisi paljon nimiä, vaan vastustajamme toiminta on synnyttänyt joukon luonnehdintoja. Milloin hän on Sielunvihollinen, milloin taas pelkkä Vihtahousu. Kunnon suomen kielen mukaan hän on Perkele, ja raamatullisen kielen mukaan Diabolos – suomennettuna myös erilleen heittäjä.
Diabolos on aina siellä, missä vaan voi iskeä sorkkansa hajottamaan yhteen kokoontuneita. Sopivia aiheita löytyy aina. Toisinaan erilleen heittämiseen riittää yksi teema, ja toisinaan taas toinen."
Kirjoitus löytyy linkistä
https://www.seurakuntalainen.fi/blogit/diabolos--erilleen-heittaja/Oli hyvä ja mielenkiintoinen kirjoitus tuo Diaboloksesta kertova juttu.
Vaikka en mihinkään yliluonnolliseen uskokaan, niin minustakin tuo Diabolos kuvaa hyvin sitä, miten kaikissa ryhmissä on heitä, joille sen oman ryhmän hajottaminen tai kohtalo on yhdentekevää. Heille ilmeisen ainoa tavoite on yrittää saada valtaa rikkomalla muiden välit."He eivät ole tottuneet interaktiiviseen tiedonvälitykseen..."
Aika monessa seurakunnassa tosin tuota tehdään.
Olisiko itsellesi mahdollista kirjoitella sovittelevasti kaikkein törkeimpienkin kirjoittajien kanssa. Vastata toistuvasti samoihin pilkallisiksi suunniteltuihin typeryyksiin.
Toisaalta "kirkkokin" selittää monin eri tavoin miksi kukaan haluaisi yksin omistaa " kirkon" äänen?
Tukin kukaan joka hiukan syvemmin tuntee ilosanomaJos minulta kysyt, niin kyllä, olen kirjoittanut mielestäni asiallisesti sen mitä olen kirjoittanut. Henkilöön menevää herjaa en ole harrastanut. Voin keskustella kaikkien kanssa.
Pappi , joka täällä oli kirjoittamassa, sanoi, että hän ei keskutele minun kanssani. Minä voin silti keskustella hänen kanssaan.
Evankeliumin ilosanomasta voi kysyä, että kenelle se ilosanoma? Ei ainakaan juutalaisille, sehän tekee heistä paholaisen lapsia.fari.g kirjoitti:
Jos minulta kysyt, niin kyllä, olen kirjoittanut mielestäni asiallisesti sen mitä olen kirjoittanut. Henkilöön menevää herjaa en ole harrastanut. Voin keskustella kaikkien kanssa.
Pappi , joka täällä oli kirjoittamassa, sanoi, että hän ei keskutele minun kanssani. Minä voin silti keskustella hänen kanssaan.
Evankeliumin ilosanomasta voi kysyä, että kenelle se ilosanoma? Ei ainakaan juutalaisille, sehän tekee heistä paholaisen lapsia.tämä kohdistui sinuun fari.g vaikka tarkoitin aloittajalle - anteeksi
Mikä soppa siitä tulisi jos kirkon papit riitelisivät täällä. Hehän eivät ole edes omasta opistaan yksimielisiä 🤔
InhottavaRealisti kirjoitti:
Täällähän on myös fundamentalisteja, jotka riitelevät keskenään opppinsa eroista?
Kuten mistä 🤔❓
usko.vainen kirjoitti:
Kuten mistä 🤔❓
Lue läpi ketjut. Sieltä vain etsit sitten ne tapaukset! Aikaahan Sinulla on koko päivä.
Voin auttaa sen verran, että eri ryhmiä on olemassa juuri oppierojen takia. Jokainen väittää toki olevansa "raamatullinen"...InhottavaRealisti kirjoitti:
Lue läpi ketjut. Sieltä vain etsit sitten ne tapaukset! Aikaahan Sinulla on koko päivä.
Voin auttaa sen verran, että eri ryhmiä on olemassa juuri oppierojen takia. Jokainen väittää toki olevansa "raamatullinen"...Poimi sinä ne minulle koska esitit väitteen 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Poimi sinä ne minulle koska esitit väitteen 🤓
Jos oppieroja ei ole, Sinä ilmeisesti olet samaa mieltä niin adventistien, helluntailaisten kuin eri lestadiolaistenkin ryhmien kanssa KAIKESTA. Niinkö asia on?
Jos oppieroja ei ole, Sinä ilmeisesti olet samaa mieltä niin adventistien, helluntailaisten kuin eri lestadiolaistenkin ryhmien kanssa KAIKESTA. Niinkö asia on?
Nyt puhuit tästä ketjusta ja pyydän esimerkkejä tästä ketjusta niin tarkastellaan väitettäsi 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Nyt puhuit tästä ketjusta ja pyydän esimerkkejä tästä ketjusta niin tarkastellaan väitettäsi 🤓
Ehei. Minä puhuin laajemmin aiheesta enkä tästä ketjusta. Älä siirrä maalia. Se on noloa.
usko.vainen kirjoitti:
Kuten mistä 🤔❓
Onko sapatti lauantai vai sunnuntai, saako kastaa vauvana jne. Näistä asiosta täällä riidellään, jos ei ole päivänpolttamaa yhteiskunnallista aihetta minkä kautta syytää vihaa liberaaleja uskovia, uskonnottomia, poliittisesti "väärää" mieltä olevia tai erilaisia vähemmistöä vastaan. Hyvä esimerkki on myös se herättelijäjankuttaja, jonka kulttiin ei tahdo millään löytyä kelpuutettavia täältä. Niin, että ette te yhteistä säveltä täällä soita muuta kuin silloin, kun yhdistätte "viholliseni vihollinen on ystäväni" -periaatteella voimanne edellä mainittuja tahoja vastaan.
Ehei. Minä puhuin laajemmin aiheesta enkä tästä ketjusta. Älä siirrä maalia. Se on noloa.
Esitä sitten esimerkkejä laajemmasti. Tarkastellaan sitten niitä 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Esitä sitten esimerkkejä laajemmasti. Tarkastellaan sitten niitä 🤓
Koeta nyt vastata!InhottavaRealisti kirjoitti:
Koeta nyt vastata!Kyllä minä olen heidän kanssan kristillisestä opista täysin samaa mieltä kuten hekin ovat keskenään 🤓 käytönnönasioissa saattaa toki on painotuseroja mutta ne eivät ole oppikysymyksiä.
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä minä olen heidän kanssan kristillisestä opista täysin samaa mieltä kuten hekin ovat keskenään 🤓 käytönnönasioissa saattaa toki on painotuseroja mutta ne eivät ole oppikysymyksiä.
Ahaa. Eli kun esim. vanhoillislestadiolaiset ovat surutta määritelleet muita Helvettiin, se EI ole oppikysymys, vaan "käytännön asia"...
Nyt en viitsi enää käyttää kallista aikaani kanssasi. Koetas nyt Sinäkin keksiä jotakin järkevämpää puuhaa.
Moi moi.InhottavaRealisti kirjoitti:
Ahaa. Eli kun esim. vanhoillislestadiolaiset ovat surutta määritelleet muita Helvettiin, se EI ole oppikysymys, vaan "käytännön asia"...
Nyt en viitsi enää käyttää kallista aikaani kanssasi. Koetas nyt Sinäkin keksiä jotakin järkevämpää puuhaa.
Moi moi.Helvetti on totta ja sinne joutuu ne joiden Herra ei Jeesus ole. Joten mitäs pahaa sen kertomisessa on 🤔❓
Mene salille purkaan pahaa oloasi, moi moi!InhottavaRealisti kirjoitti:
Voin auttaa sen verran, että eri ryhmiä on olemassa juuri oppierojen takia. Jokainen väittää toki olevansa "raamatullinen"...>Lue läpi ketjut. Sieltä vain etsit sitten ne tapaukset! Aikaahan Sinulla on koko päivä.
Mutku se menee huomion kihnuttamiseen...- Anonyymi
>Lue läpi ketjut. Sieltä vain etsit sitten ne tapaukset! Aikaahan Sinulla on koko päivä.
Mutku se menee huomion kihnuttamiseen...Kihnuta, kihnuta mutta ei uskis sulle vastaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kihnuta, kihnuta mutta ei uskis sulle vastaa.
Ja kyllä se kihnuttaakin 😂😂😂
Anonyymi kirjoitti:
Kihnuta, kihnuta mutta ei uskis sulle vastaa.
Taas vastasit kuin luonnonvoiman pakottamana! 🤣
Taas vastasit kuin luonnonvoiman pakottamana! 🤣
Minä sain hänet luovuttamaan. Jopa anony.moisesti lahkeessa roikkuminen on vähentynyt, koska tuo alkaa oppia ymmärtämään paikkansa.
- Anonyymi
Joillakin on jatkuva nylkky päällä 😜
- Anonyymi
Mutta ei tämä ole mikään syy tuomita vanhoillisia. Heillä on omat käsityksensä, mutta Jeesus on kuitenkin se joka tuomitsee. Uskon että vanhoillisten, adventistien ja myös Jehovan todistajien joukossa on Jeesukseen aidosti uskovia ihmisiä tavallaan ohi järjestönsä virallisten oppien. Heidän vaan tulee olla porukassaan aika hiljaa aidosta uskostaan, mutta silti Jeesus heidät pelastaa.
Kukaan ei voi tehdä sitä sinun puolestasi. Sinun ihan itse täytyy lopettaa tuo nylkyttäminen. Jos tarvitset siihen apua, niin mene sitten v*ttuilemaan vaikka liivimiehille, mutta me täällä emme voi sinua auttaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei tämä ole mikään syy tuomita vanhoillisia. Heillä on omat käsityksensä, mutta Jeesus on kuitenkin se joka tuomitsee. Uskon että vanhoillisten, adventistien ja myös Jehovan todistajien joukossa on Jeesukseen aidosti uskovia ihmisiä tavallaan ohi järjestönsä virallisten oppien. Heidän vaan tulee olla porukassaan aika hiljaa aidosta uskostaan, mutta silti Jeesus heidät pelastaa.
Eivät siis pelastu mikäli uskovat lahkojensa oppien mukaan mutta pelastuvat jos uskovat ”oikein” Kuinka? Jotta ovat oikeassa uskossa ja pelastuvat? Minkä lahkon opin mukaan?
usko.vainen kirjoitti:
Helvetti on totta ja sinne joutuu ne joiden Herra ei Jeesus ole. Joten mitäs pahaa sen kertomisessa on 🤔❓
Mene salille purkaan pahaa oloasi, moi moi!Kävin jo salilla. Sinä sen sijaan "päivystät" täällä koko päivän?
- Anonyymi
a-teisti kirjoitti:
Eivät siis pelastu mikäli uskovat lahkojensa oppien mukaan mutta pelastuvat jos uskovat ”oikein” Kuinka? Jotta ovat oikeassa uskossa ja pelastuvat? Minkä lahkon opin mukaan?
"Eivät siis pelastu mikäli uskovat lahkojensa oppien mukaan mutta pelastuvat jos uskovat ”oikein” Kuinka? "
Se oikea tapa pelastua ja elää siinä pelastuksessa on riittävän hyvin kuvattu lähinnä Uudessa Testamentissa. Anonyymi kirjoitti:
"Eivät siis pelastu mikäli uskovat lahkojensa oppien mukaan mutta pelastuvat jos uskovat ”oikein” Kuinka? "
Se oikea tapa pelastua ja elää siinä pelastuksessa on riittävän hyvin kuvattu lähinnä Uudessa Testamentissa."Se oikea tapa pelastua ja elää siinä pelastuksessa on riittävän hyvin kuvattu lähinnä Uudessa Testamentissa."
Jota tulkitsemalla on muodostunut erilaisia kirkkokuntia joiden sisällä tulkitsemalla niistä on muodostunut erilaisia haaroja ja lahkoja joiden sisällä sitten kiistellään oikeasta tulkinnasta...InhottavaRealisti kirjoitti:
Kävin jo salilla. Sinä sen sijaan "päivystät" täällä koko päivän?
En suinkaan päivystä täällä mutta työhöni kuuluu tänään päivystys klo 19 saakka ja sinä aikana käyn täällä viihdyttämässä sinua 😂
a-teisti kirjoitti:
"Se oikea tapa pelastua ja elää siinä pelastuksessa on riittävän hyvin kuvattu lähinnä Uudessa Testamentissa."
Jota tulkitsemalla on muodostunut erilaisia kirkkokuntia joiden sisällä tulkitsemalla niistä on muodostunut erilaisia haaroja ja lahkoja joiden sisällä sitten kiistellään oikeasta tulkinnasta...Haluatko ottaa jonkun asian ja eri lahkojen tulkinnan siitä niin tarkastellaan niitä 🤓❓
- Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Haluatko ottaa jonkun asian ja eri lahkojen tulkinnan siitä niin tarkastellaan niitä 🤓❓
Niin ,ne lestadiolaiset uskovat että VAIN he pelastuvat - ei kukaan muu kuin lestadiolainen pelastu heidä oppinsa mukaan, oletko samaa mieltä siitäkin?
"Helvetti on totta ja sinne joutuu ne joiden Herra ei Jeesus ole. Joten mitäs pahaa sen kertomisessa on 🤔❓"
- Sinä siis kommentoit edellä ketjussa noin, kun sinulta kysyttiin:
"Eli kun esim. vanhoillislestadiolaiset ovat surutta määritelleet muita Helvettiin, se EI ole oppikysymys, vaan "käytännön asia"..."
Etkö ymmätänyt "usko.vainen" että kun he määrittelevät kaikki muut tuonne niin miten sinunkin silloin käy tuon määrittelyn mukaan, uskotko siis heidän kanssaan samalla tavalla, ihanko totta? Vai etkö ajatellut..hoksannut ajatella nyt tuota..tai tiennyt
(kui2)
(kui2) Anonyymi kirjoitti:
Niin ,ne lestadiolaiset uskovat että VAIN he pelastuvat - ei kukaan muu kuin lestadiolainen pelastu heidä oppinsa mukaan, oletko samaa mieltä siitäkin?
"Helvetti on totta ja sinne joutuu ne joiden Herra ei Jeesus ole. Joten mitäs pahaa sen kertomisessa on 🤔❓"
- Sinä siis kommentoit edellä ketjussa noin, kun sinulta kysyttiin:
"Eli kun esim. vanhoillislestadiolaiset ovat surutta määritelleet muita Helvettiin, se EI ole oppikysymys, vaan "käytännön asia"..."
Etkö ymmätänyt "usko.vainen" että kun he määrittelevät kaikki muut tuonne niin miten sinunkin silloin käy tuon määrittelyn mukaan, uskotko siis heidän kanssaan samalla tavalla, ihanko totta? Vai etkö ajatellut..hoksannut ajatella nyt tuota..tai tiennyt
(kui2)
(kui2)Minä en ainakaan tunne yhtään lestistä, joka väittäisi vain heidän pelastuvan. 🤔Minun tuntemani lestikset ajattelevat pelastumisesta juuri kuten Raamattu opettaa. Joh 3:16. ...ettei YKSIKÄÄN joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
usko.vainen kirjoitti:
Minä en ainakaan tunne yhtään lestistä, joka väittäisi vain heidän pelastuvan. 🤔Minun tuntemani lestikset ajattelevat pelastumisesta juuri kuten Raamattu opettaa. Joh 3:16. ...ettei YKSIKÄÄN joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Lestadiolaiset ovat kanssasi eri mieltä:
”Jo lestadiolaislapsi tietää, että lestadiolaiset ovat liikkeen seurakuntaopin mukaan ainoita oikeita Jumalan valtakunnan edustajia maan päällä.”
”Vanhoillislestadiolaiset puolestaan rajaavat käsitteet ”kristitty”, uskovainen” ja ”elävä kristillisyys” koskemaan pelkästään vanhoillislestadiolaisia.”
Omat polut ”Pelastuvatko muut kuin vanhoillislestadiolaiset?”
Kristillinen helvetti oli aikoinaan tarkoitettu pelotteeksi kaikille, jotka eivät käänny kristityiksi.
Eritoten juutalaisille, heille toivottiin ikuista kärsimystä . Se tarkoitti, että juutalaisia sai surmata, vainota, kiduttaa, ja juutalaisia vastaan laaditiin lainsäädäntö joka esti kaikkien ammattien harjoittamisen´ja sysäsi heidät köyhyyteen ja kurjuuteen. Tämän juutalaisille valmistetun helvetin oli tarkoitus osoittaa, että Jumala on heidät hyljännyt ja kristinusko on oikea uskonto.
Ihmiset siis voivat tehdä toisille helvetin. Jumala ei sitä tee.Voiko siis kirkosta tulla mitään hyvää, kun sen aatokset ovat alun alkaen olleet pahat ja viheliäiset.
Yksi paavi on syyttänyt, heidän lapsiin kohdistuvasta pedofipiasta lapsia ja kertonut, että lapset houkuttelivat.
Eräs paavi joka piti puheensa holokaustin muistopäivänä , syytti juutalaisia siitä, että kirkkoa vastaan nyt hyökätään.- Anonyymi
Fari.g
"Eräs paavi joka piti puheensa holokaustin muistopäivänä , syytti juutalaisia siitä, että kirkkoa vastaan nyt hyökätään".
Missä ja koska?
Annetaan anteeksi "papille" Miten ammatti voisi tehdä ihmisestä erehtymättömän
Ollaanko siitä yksimielisiä
Jos se tuntuu ylitsepääsemätömältä anna itsellesi anteeksi se että papille anteeksiantaminen tuntuu ylitsepääsemättömältä, eikö itselleen saa olla armollinen, tätä ainakin itselleni opetan.
Jos raamatussa on jokin sanoma, eikö juuri armo ja anteeksianto ole ilosanoma"Eikö juuri armo ja anteeksianto ole ilosanoma "
Ei, koska sitä ei tarvitse se, joka ei ole tehnyt väärin, vaan se, joka on tehnyt väärin.
Ja tässä opissa uhri jää ilman oikeutta.
Jos joku polttaa sinulta talon, et varmasti hehkuta antavasi anteeksi vaan vaadit korvauksen ja tekijälle rangaistuksen.- Anonyymi
fari.g kirjoitti:
"Eikö juuri armo ja anteeksianto ole ilosanoma "
Ei, koska sitä ei tarvitse se, joka ei ole tehnyt väärin, vaan se, joka on tehnyt väärin.
Jos joku polttaa sinulta talon, et varmasti hehkuta antavasi anteeksi vaan vaadit korvauksen ja tekijälle rangaistuksen.Joilakin uskovilla on ilosanoma antaa armoa ja antaa anteeksi. Joillakin sen sijaan on kosto ja hyvitys.
Anonyymi kirjoitti:
Joilakin uskovilla on ilosanoma antaa armoa ja antaa anteeksi. Joillakin sen sijaan on kosto ja hyvitys.
Kolmas osapuoli ei voi antaa uhrien puolesta anteeksi. Uhri antaa jos haluaa, mutta ei ole pakko, hän voi viedä asiansa oikeuteen, siksi oikeuslaitos on olemassa.
Laillinen rangaistus ei ole kosto, se on tiedossa oleva rikoksen laadusta riippuva rangaistus. Rangaistuksen voi välttää vain sillä, että ei tee rikosta.
Kosto on sitä, että uhri, tai uhrin omainen lähtee itse rankaisemaan. Josta taas seuraa, että hän itse myös lankeaa rikokseen.fari.g kirjoitti:
"Eikö juuri armo ja anteeksianto ole ilosanoma "
Jos joku polttaa sinulta talon, et varmasti hehkuta antavasi anteeksi vaan vaadit korvauksen ja tekijälle rangaistuksen.Ja tässä opissa uhri jää ilman oikeutta
-----------------------
Joten sivuutetaan anteeksianto:
Isä anna anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
----------------------
Eikö juuri "uhrin" pelastus ole anteeksianto, "Olet tänään kanssani paratiisissa" Mihin tarvitaan kostoa tai rangaistusta kun anteeksianto on ainoa ratkaisu.
Se joka ei anna anteeksi jää ristille omasta kostonhalustaan??odotamaan kostoa
Päästän asiaan.
Kun vahingontekijä esim. se ryöväri joka Jeesuksen vieressä ristillä sai armon, "olet tänään kanssani paratiisissa" (ulkomuistista) ei ilmesesti mennyt kehonsa kanssa minnekään. Eikö Jeesus puhunut hengelle, ei keholle?
Tämä osoittaa että ihmsisessä on erikseen henki ja erikseen keho, henki saa armon.
Nyt ajatellaan että ryöväri polttaa talon, miten silloin toimitaan. Kidutetaan kehoa kaikin voimin, miten pitää menetellä ryövärin hengen kanssa, Olisiko Jeesuksen toiminnasta otettavissa jokin ajatus tai toimintatapa, avaako ryövärin kehon piekseminen taivasmaailman pieksäjälle vai ryövärille vai molemmille.Nykyisin ei ketään pieksetä, jos on paatunut massamurhaaja, tai raiskaaja, sekin pääsee terapiaan, eli keskustelu hoitoon. Paraneeko? En usko.
En tunne mitään sääliä heitä kohtaan, ei ole minun tehtäväni antaa anteeksi tai armahtaa hänelle kuuluu rangaistus.
Uhrit voivat armahtaa jos haluavat. Koraanin mukaan siitä saa plussapisteitä taivaassa. Luukkaan mukaan Jumala on hyvä kiittämättömille ja pahoille. Outo ajatus niiden kanalta, jotka eivät ole pahoja.
Lapsia piestiin aikoinaan pahan karkottamiseksi ja kurittomuuden karsimiseksi. Mutta enää ei saa niin tehdä.
Miksi kirkon papit eivät uskalla tulla someen:
kirjoitetaan papin nimissä jokin ajatus ja pieksäjäiset alkaa- Anonyymi
juu tota setämies jucca tässä, jos ilmanen kysely kiinnostaa ni käykää toki vastaamassa :) https://forms.gle/sgRA6Fa6iEqroYQQ8 someen liittyvä kysely :)
- Anonyymi
Tehän voitte mennä kirkkoherranvirastoon keskustelemaan pappien kanssa pelastuksesta, riivattuna olemisesta, lapsikasteesta ja muista mielenkiintoisita aiheista. Papit mielellään auttavat ja opettavat lampaitaan.
- Anonyymi
Voi kuinka mielellään pappi ottaa lampaan syliinsä, silittää päätä kauniisti ja selittää Jumalan sanan salaisuuksia lampailleen.
- Anonyymi
Yksinäisiä ovat kirkkoherrat siellä omassa kopissaan. Menkää ihmeessä lampaat moikkaamaan pappia.
- Anonyymi
Pelastakaa pappinne lampaat ja menkäää tervehtimään ja keskustelemaan luterilaisen teologian ihmeistä.
- Anonyymi
Tässä on eräs teologi, joka kyllä puhuu sosiaalisessa mediassa. Kannattaa muuten kuunnella hänen videoitaan.
http://www.tubettajat.net/ville-makipelto-vaittelen-tohtoriksi-raamatun-muutoshistoriasta/ - Anonyymi
Raamatun Jumalan Sanan pohjalla on hyvä seisoa. Suurin osa on liberaaliteologian valheen nimiin puhuvia eksyttäjiä ja vastustajat pelkäävät sanoa mielipiteitään tai heiltä evätään vapaus evankelioida Raamatun mukaan?
Jotain tämän suuntaista siinä on? Ettei olisi ihan nappiin lausuttu, amen? Valehtelijoilla tuli seinä vastaan kirkko kuulolla palstan aikaan jo vuosia sitten? - Anonyymi
Menkäähän lampaat käymään siellä oman kirkkoherranne virastossa. Hän saattaa hyvinkin keittää teille ilmaiset kahvitkin pullan kanssa. Hänellä on kyllä siihen varaa. Elämäsi aikana sinäkin maksat 40 000 euroa kirkolle kirkollisveroa.
- Anonyymi
Tai sitten hän perii siitä euron tai pari.
- Anonyymi
Fiksut ihmiset, eivät osallistu riitoihin.
- Anonyymi
Mihin riitoihin?
Ei ole mitään riitaa olemassa, faktat vs. taikausko -ottelussa faktat voittavat aina ja joka kerta.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei ole mitään riitaa olemassa, faktat vs. taikausko -ottelussa faktat voittavat aina ja joka kerta.
Olisit nukkunut vaan!
Anonyymi kirjoitti:
Olisit nukkunut vaan!
Ei kelpaa taikauskon puolusteluksi, faktat voittivat taas.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Ei kelpaa taikauskon puolusteluksi, faktat voittivat taas.
Mene nukkuun vaan!
- Anonyymi
Kyllä papit uskaltavat ja haluaisivatkin, mutta kun täälläkään ei mistään keskustella asiallisesti. Tönkköuskovaiset hokevat vain omia mielenliikkeitään Jumalan sanaksi. Luuletko että korkeasti koulutetut papit alentuisivat kuuntelemaan tuollaista jankutusta mitä multipöljä usko.vainenkin täälllä edustaa.
- Anonyymi
Kuka heidät on sii skorkeasti kouluttanut?
Eikö se ole jumalaton laitos joka ei siedä Jeesuksen opetuslapsia ollenkaan.
se on kuule ihan sama kuinka korkea se koulu on ollut kun sieltä tule eulos ateisteja j akaikkea muuta kuin sitä mitä pitäisi tulla.
- Anonyymi
Menkäähän tervehtimään niitä kirkkoherroja sinne toimistoon. Sitä varten ne toimistot ovat olemassa. Kysykää aluksi vaikka lapsikasteesta, homoseksuaalisuudesta, pelastuksesta, helvetistä, katolisista pedofiileistä ja apostoli Paavalista.
- Anonyymi
Liberaalin ei kuulu olla pappina. Rotan ei kuulu olla pappina.
- Anonyymi
Tuotako pohdit aamuyöstä klo 3.46?
Joo. Aika tiukasti sanoin mutta sanoinko väärin? Mua niin suututtaa jumalattomia puhuva ja siten opettava paimen että päässä kiehuu. Myönnän etten sanoisi kuin kovasti ärsytettynä ehkä suoraan vastalauseeni vasten pahan paimenen kasvoja.
Olen äänettömästi tehnyt kantaani selväksi. Naispaimenen kun näen niin lähden pois saman tien.Poikkeus siunaustilaisuus. Omaan testamenttiini kuuluu että siunaustilaisuuteen ei missään nimessä liberaalia pappia, tämä koskee kelvottomia miespaimenia, liberaalisontateologeja.
Siunaustilaisuus jätettävä väliin jos ei Raamatun Jumalaa kunnioittavaa paimenta löydy hautaan mua siunaamaan.
T: CommandoHauis49cm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Aika tiukasti sanoin mutta sanoinko väärin? Mua niin suututtaa jumalattomia puhuva ja siten opettava paimen että päässä kiehuu. Myönnän etten sanoisi kuin kovasti ärsytettynä ehkä suoraan vastalauseeni vasten pahan paimenen kasvoja.
Olen äänettömästi tehnyt kantaani selväksi. Naispaimenen kun näen niin lähden pois saman tien.Poikkeus siunaustilaisuus. Omaan testamenttiini kuuluu että siunaustilaisuuteen ei missään nimessä liberaalia pappia, tämä koskee kelvottomia miespaimenia, liberaalisontateologeja.
Siunaustilaisuus jätettävä väliin jos ei Raamatun Jumalaa kunnioittavaa paimenta löydy hautaan mua siunaamaan.
T: CommandoHauis49cmKysykää myös naispappeudesta. Paitsi jos se kirkkoherra on nainen, silloin älkää kysykö mitään.
- Anonyymi
Papinkoulussa ei ole koskaan kukaan tullut Jeesuksen seuraajaksi, vaan luterilaisen opin puolesta kiivailijaksi,
¨
jos et tiedä eroa, en voi auttaa ikävä kyllä. - Anonyymi
Älkää antako niiden pappienne kapseloitua sinne koppiinsa vaan menkää tervehtikää heitä ja kysykää luterilaisen uskon perusteita heiltä.
- Anonyymi
Jos kaikkivaltias jumala olisi olemassa se epäilemättä käyttäisi nykyaikaisia viestintävälineitä - mutta ei ole.
- Anonyymi
Mutta luterilaisia pappeja on olemassa.
”…miksi kirkon papit eivät tule mukaan julkiseen some-keskusteluihin…”
Kuinka niin ei? Some on varsin laaja systeemi, joten aivan varmaan on monenlaisia mahdollisuuksia. Monella papilla on niin Facesta, Instagramissa, Twitterissä yms. omia juttuja. Moni pappi tekee YouTubeen kaikenlaista.
Jos tarkoitat näitä muita, kuten Suomi24 alustaa, lienee aika selvää, miksi heitä ei juuri täällä ole. Sama koskee eri lehtien keskustelupalstoja. Nämä ovat niin laajoja, että ei varmaan kenenkään aika riitä istumaan ympäri vuorokauden täällä ja vastailla?
”Lueteltiin kuusi kohtaa, mutta valitettavasti en muista kuin yhden eli sen, että uskallus ei riitä. Miksi eivät uskalla?”
Olisi mukava tietää, mistä tuo tieto on ensinnäkin peräisin.
Toisekseen, papit ovat joutuneet kohtamaan sellaista vihamielisyyttä, ettei kai ole ihme, että pelätään? Eräs vanha uutinen
”Viime aikoina yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuneet papitkin ovat joutuneet avoimen vihapuheen kohteeksi. Esimerkiksi tällä viikolla turvapaikanhakijoiden auttajana tunnettu pappi Ma rjaana Toiv iainen ilmoitti muuttavansa pois Suomesta rasismin takia.”
KS "Naispappeihin kohdistuu tappamis- ja raiskaamispuhetta"23.04.2017
Meno on tainnut vain pahentua?Kuka sanoo ettei uskalla.
Mitä lisäarvoa ammatin kertominen tuo keskusteluun. Miksi aloittaja ei "uskalla" kertoa ammattiaan tai oppiarvoaan? Menee jopa anonyymin suojaan, ehkäpä olet itse pappi?
Gallupin tekijät sanovat että osa on sitämieltä osa on tätä mieltä ja sitten arvottavat omasta viisaudestaan käsin että osa ei tiedä.
Se joka ei halua sanoa on leimattava tietämättömäksi.
Samalla periaatteella minäkin voisin sanoa että aloittaja ei tiedä omaa ammattiaan tai oppiarvoaan?? Voidakseen sitten vertailla papin oppineisuutta tai oppimattomuutta vastaan
Minä olen pappi itselleni ja tämän saarnan kirjoitin omasta oppineisuudestani käsin”Mitä lisäarvoa ammatin kertominen tuo keskusteluun.”
Ehkä tuossa haettiin sitä, että ev. lut. kirkon papit tulisivat ”töihin” näille sivustoille?
Vaikkei täällä taida minkään muunkaan kirkkokunnan pappi tai yhteisön saarnaaja olla millään tavalla virallisesti mukana?
”Miksi aloittaja ei "uskalla" kertoa ammattiaan tai oppiarvoaan?”
Olisiko sillä merkitystä, jos on vain halu haastaa väittelyyn?mummomuori kirjoitti:
”Mitä lisäarvoa ammatin kertominen tuo keskusteluun.”
Ehkä tuossa haettiin sitä, että ev. lut. kirkon papit tulisivat ”töihin” näille sivustoille?
Vaikkei täällä taida minkään muunkaan kirkkokunnan pappi tai yhteisön saarnaaja olla millään tavalla virallisesti mukana?
”Miksi aloittaja ei "uskalla" kertoa ammattiaan tai oppiarvoaan?”
Olisiko sillä merkitystä, jos on vain halu haastaa väittelyyn?Kiitos kommentista, halusin minäkin kärjistää...haastaa.
Totahan se on että tiettyyn virkaan valitun pitää olla virkansa odotusten mukainen. Lääkäri tai poliisi on aina "virassa" jos tilanne vaatii, onhan niitä muitakin.
Onkohan mistää ammatista niin monipuolisia odotuksia tai uskomuksia kuin papin tai yleensä kasvattajan toimesta?enkelipallo kirjoitti:
Kiitos kommentista, halusin minäkin kärjistää...haastaa.
Totahan se on että tiettyyn virkaan valitun pitää olla virkansa odotusten mukainen. Lääkäri tai poliisi on aina "virassa" jos tilanne vaatii, onhan niitä muitakin.
Onkohan mistää ammatista niin monipuolisia odotuksia tai uskomuksia kuin papin tai yleensä kasvattajan toimesta?Kyllähän niitä varmaan on, mutta nuo lienevät ehkä suurimpia ammattiryhmiä.
- Anonyymi
Kirkon papithan julistavat Kirkoissa ja erilaisissa tilaisuuksissa sekä netissä evankeliumia omalla nimellään ja Jumalan heille antamilla kasvoilla.
Miksi heidän pitäisi tulla anonyymiin ympäristöön keskustelemaan omilla nimillään kun palstan aidot tosiuskovatkaan eivät uskalla sitä tehdä, vaikka tuhansia vuosia sitten Jeesuksen oikeat seuraajat henkensä kaupalla julistivat omilla nimillään Pyhiä Sanoja.
Pappien kanssa olen itse voinut keskustella kasvotusten ilman ongelmia.”…kun palstan aidot tosiuskovatkaan eivät uskalla sitä tehdä…”
Eli vaaditaan jälleen muilta sitä, mitä ei edes itse tehdä?
”Pappien kanssa olen itse voinut keskustella kasvotusten ilman ongelmia.”
Samoin, ja nykyään on mahdollista somen kautta tavoittaa vaikka ketä pappeja.
- Anonyymi
"Heillä ei ole enää suhdetta eikä edes minkäänlaista näkökantaa kristinuskoon, vaan tyytyvät toimittamaan vain sallitut rituaalit ja nostavat palkkaa. Tietenkin tulee muistaa, että tekevät myös diakonia-työtä paljon ja osallistuvat ihmisten erilaisiin elämäntilanteisiin ja juhliin. Myös kriiseissä papit ovat tarpeellisia."
Mitäs se sinun oma suhteesi kristinuskoon sitten on, johon eivät liity millään tavalla esim. diakonia-auttaminen, ihmisten elämäntilanteet ja kriisit?
Kuulostaa tosi kummalliselta kristinuskolta.
Erilaisten nykyajan uskonpuhdistajien ja kirkonkirkastajien kannattaisi monesti aloittaa omasta uskostaan ja seurakunnallisuudestaan. Muiden tuomitsemisen sijaan. - Anonyymi
Kun liityin kirkkoon, niin pappi soitti minulle kotiin. Varmaankin jostain rekisteristä sai puhelinnumeroni ja soitti minulle, vaikka minulla oli selkeä suoramarkkinointikielto asetettu digitaalisesta kansalaisen rekisteristä suomi.fi:stä. Aika erikoista, että kirkkokin on alentunut soittelemaan ihmisille. Minähän liityin kirkkoon, eikä minulle enää olisi tarvinnut markkinoida kirkkoa. Kävinkin siellä pari kertaa, mutta varmaan eroa siitä kun tuollaisten temppujen takia. Meditaatio on se mikä pitää minut kunnossa. Ei kirkossa käyminen ja lampaana oleminen. Uskon kyllä jeesukseen, sillä hän oli todellinen rakkauden lähettiläs ja rohkea mies, mutta kirkko haluaa vai lannistaa ihmisiä. Ei Jeesus sellaista halunnut että ihmisiä kontrolloidaan. Minä eroan kirkosta. Luulen, että vapaus, kirkkaus ja rakkaus olivat niitä mistä Jeesuskin puhui. Mediaatiossa ja Jeesuksen sanomassa on mielestäni paljon samaa, elleivät ne ole täysin samaa. Kollektiivinen mieli ei ole kuin vankila, ja ehkä mielikin on vain jotain mikä pitää ylittää.
- Anonyymi
Eivät saa niin paljon palkkaa, että pitäisi keskustella tai pikemminkin ottaa vastaan kaikkea mahdollista kuraa jota aitouskovat heille kirjoittelisivat.
- Anonyymi
Kristinuskon puolustaminen
Mitä Raamattu sanoo kristinuskon puolustamisesta. Pitääkö kristinuskoa puolustaa. Kuka hyökkää kristinuskoa vastaan. Hyökkäävätkö amerikkalaiset lahkot kristinuskoa vastaan. Kenen pitää puolustaa kristinuskoa. Onko kristittyjä olemassakaan.Millä välineillä kristinuskoa puolustetaan, miekallako.Tämä on erittäin outo aihepiiri, kun sitä vähänkin miettii.
Raamatusta seviää jotain.
Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Matteuksen evankeliumi:
15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
Sananlaskut:
4:23 Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
Matteuksen evankeliumi:
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
2.Timoteuksen kirje:
2:2 Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
2.Timoteuksen kirje:
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.
Taistelu ei ole lihaa ja verta vastaan vaan henkivaltoja vastaan, oman sydämen pahuutta vastaan, vääriä profeettoja (omassa seurakunnassa) vastaan ja vääriä oppeja vastaan. Vihollinen hyökkääkin sisältäpäin, omasta sydämestä ja omasta seurakunnasta eikä ulkopuolelta.
Oikeiden kristittyjen kuuluisi siis pitää oma sydämensä puhtaana ja oma seurakuntansa puhtaana ja sillä tavalla taistella rukouksen, Pyhän Hengen ja Sanan kuulemisen kautta. - Anonyymi
Kuopatulla Kirkko kuulolla -palstalla kysymykseesi oli vastaus nähtävillä. Papit saivat niin tolkuttomasti kuraa ja törkeyksiä niskaansa, ettei mitään rajaa. Eikä ollut aitouskovien riemullakaan rajaa kun oikein vauhtiin pääsivät solvauksissaan.
-a-teisti-Totta, ja kaikki ns. tavalliset luterilaiset saavat kuraa ja solvauksia siinä määrin, etten ihmettele sitä ettei täällä kukaan juuri ole.
- Anonyymi
Papit ovat itse kuranneet kirkon.
Anonyymi kirjoitti:
Papit ovat itse kuranneet kirkon.
Vaikka ei aina voi hyväksyä jonkun näkemyksiä, ei silti tarvitse käyttäytyä huonosti.
- Anonyymi
mummomuori kirjoitti:
Vaikka ei aina voi hyväksyä jonkun näkemyksiä, ei silti tarvitse käyttäytyä huonosti.
Papit eivät hyväksy Raamatun näkemyksiä ja kapinoivat.
- Anonyymi
Papit on vellihousuja. Vähän on joku eri mieltä heidän kanssaan niin. papit vetäytyvät nurkkaan itkemään. Jos ei kestä kuraa, on sopimaton papiksi
- Anonyymi
Täytyy myös muistaa, mistä tämä uskonto tullut, eli Vatikaani salaa oikeaa tietoa uskonnosta. koska itse tiedän, että Maria Magleena ei ollut huora, mutta näin Raamattu kertoo eli oli Jeesuksen vaimo ja heillä lapsia. Mutta Vatikaani salaa kaikki oikeat tiedot raamatusta, eli vain vallan halua ja alistaa kansalaisia ja myös naisia. Tiedän, että ennen pitkään kansalaiset hyökkäävät Vatikaanin salaisiin kirjastoihin, koska ei voi pitää kansalaisia salassa, että Raamatun sanat tulevat julkisuuteen ihan oikealla tavalla, Siinä ei väheksytä naista, että ihan miehen kylkiluusta tehty nainen? Vaikka olisi metafoora, niin se loukkaa naisia. Kyllä kirjastoista tulee myös ilmi Jeesuksen äiti, että oli ihan selvän näkijä ja näki kaiken. Hän ei todellakaan itkenyt ristillä. Mutta toki Raamattu kautta aikojen tulkinnut ja kirjoittanut näitä ohjeita. Mutta naisia ei arvosteta lainkaan. Onko tasa-arvoa vai onko oikeasti ihan Jumala päättänyt näin? Tämä päätös koskee vain miesten egoa ja vallan halua, siinä ei ole mitään tekemistä enää uskonnon kanssa tai Jumalan kanssa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604996Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362269Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti612144- 2212138
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2161351Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä181168- 89966
Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai47943- 66887
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12859