Tajuavatko naiset mitä on todellinen yksinäisyys?

Anonyymi

Yleensä naisilta kuulee valitusta miten heitä rasittaa epäkiinnostavien miesten lähtentymisyritykset, tai se että mies muuttuu roikkujaksi. Sitten valittavat että ovat yksinäisiä.
Myöskin se ettei sitä heidän "yksinäisyyttään" lieventämään riitä ns. epäkiinnostava mies, eli tietty joku liian ruma, tylsä tms..

Juuri yksi päivä jouduin kuuntelemaan kaverinaiselta valitusta siitä miten hänellä oli joku, taas uusi, mies kelle pystyi uskoutumaan mutta hänestä heti tuli roikkuja. Tietty tässä itse ei vuosien tuntemisen jälkeen siihen riitä kun ei ole tarpeeksi jännä, kiihottava tms..

Onko todella niin etteivät naiset pysty ymmärtämään mitä todellinen yksinäisyys on, sitä ettei kukaan lähesty tai ota yhteyttä, ettei todellakaan ole mistä valita? Suurin osa yksinäisistä miehistä ei todellakaan alkaisi valittamaan siitä että naiset ottavat liikaa yhteyttä.

82

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se roikkuja on todennäköisesti paremman näköinen kuin se kamunaisesi ja vaikka kamunaisesi olisi alle 24v malli, niin silmänräpäyksen päästä hän on vanha haaska ja rumempi kuin kuka tahansa mies.

    • Tuskin minä ainakaan ihan täysin tuosta näkökulmasta, kun olen parisuhteita saanut ja parisuhteessa elänyt ja elän parhaillaankin. Mutta toki yksinäisyys on tuttua. Jopa parisuhteessa.

      Se ettei ole ketään samanhenkistä missään tiedossa, joka ymmärtäisi minua tai tilannetta jossa elän..se on tuttua. Joskin sekään ei ole jäänyt pysyväksi olotilaksi.

      Siinä mielessä sanon, etten ymmärrä vaikka haluaisinkin ymmärtää.

      • Anonyymi

        Naiset eivät pääasiassa pysty käsittämään millaista monilla miehillä on, monella yksinäisellä miehellä voi mennä pitkiäkin aikoja ilman että saa minkäänlaista kontaktia ja sekin voi olla työn takana.

        Jos kyse olisi ruoasta, niin nainen valittaisi kun ei saa hyvää ruokaa kun mies taas sitä että joutuu olemaan kokonaan nälässä.


      • Anonyymi

        Ja miehet eivät ymmärrä, millaista on monella yksinäisellä naisella. Moni yksinäinen nainen joutuu olemaan pitkiäkin aikoja yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miehet eivät ymmärrä, millaista on monella yksinäisellä naisella. Moni yksinäinen nainen joutuu olemaan pitkiäkin aikoja yksin.

        Naimisissa, huolehdin kaiken yksin. Tajuavatko miehet, miten yksinäinen vaimo voi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miehet eivät ymmärrä, millaista on monella yksinäisellä naisella. Moni yksinäinen nainen joutuu olemaan pitkiäkin aikoja yksin.

        Miten niin moni yksinäinen nainen joutuu olemaan pitkiäkin aikoja yksin? Selitäpä oikein juurta jaksain.

        Sellainen selitys ei kelpaa että mies ei tee mitään ja on aina poissa.


      • "Siinä mielessä sanon, etten ymmärrä vaikka haluaisinkin ymmärtää."

        Tämä!

        Mut toisaalta kyllä mä ymmärrän meidän miesten yksinäisyyden, vaikka enhän miä sellanen ole. Tunnen muutamia kavereita jotka ovat. En tie miks useimmat heistä on holin kans vahvasti tekemisissä.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        "Siinä mielessä sanon, etten ymmärrä vaikka haluaisinkin ymmärtää."

        Tämä!

        Mut toisaalta kyllä mä ymmärrän meidän miesten yksinäisyyden, vaikka enhän miä sellanen ole. Tunnen muutamia kavereita jotka ovat. En tie miks useimmat heistä on holin kans vahvasti tekemisissä.

        Semmoinen konkreettinen kokemusperäinen ymmärrys ainakin puuttuu meikäläiseltä. Kun ei ole vuosikausia ollut niin yksin ihan perusteellisen yksin, että koskaan ei tuntuisi kukaan vievän yksinäisyyttä läsnäollessaan pois.

        Mä voin mielessäni koittaa eläytyä toisen asemaan ja kuvitella mitä hän käy läpi ja tuntee. Oikeasti haluaisin tietää ja ymmärtää. Mutta oikeastihan en täysin siihen koskaan yllä, edes yksinäisenä. Kun jokainen tunteekin vielä omalla tavallaan...

        Saatan silti olla jäljillä. 😉

        Sen tiedän, että yksinäisyys tuntuu ikuisuudelta.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Semmoinen konkreettinen kokemusperäinen ymmärrys ainakin puuttuu meikäläiseltä. Kun ei ole vuosikausia ollut niin yksin ihan perusteellisen yksin, että koskaan ei tuntuisi kukaan vievän yksinäisyyttä läsnäollessaan pois.

        Mä voin mielessäni koittaa eläytyä toisen asemaan ja kuvitella mitä hän käy läpi ja tuntee. Oikeasti haluaisin tietää ja ymmärtää. Mutta oikeastihan en täysin siihen koskaan yllä, edes yksinäisenä. Kun jokainen tunteekin vielä omalla tavallaan...

        Saatan silti olla jäljillä. 😉

        Sen tiedän, että yksinäisyys tuntuu ikuisuudelta.

        Olet jo hoodeilla.
        mulla oli yllättävästi yksinäinen lapsuus, vaikka olinkin neljäs lapsi. Kuopus. Mut kun menin kouluun, syntyi iltatähti.


        Olen aika omanlainen. Ei mulla identiteettikriiisiä kai ole, mut tota pitää miettiä. Salolaisilla kavevereilla oli sen nimiminen bändi Turusssa. Tutustuin kitaristiin Karjaalla? Delas syksynä.
        Pikkasen koitettiin yhdessä soittaakin. Ei siit nyt mitään tullut, mut hyvä bändin nimi silti: Pappadagis


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Olet jo hoodeilla.
        mulla oli yllättävästi yksinäinen lapsuus, vaikka olinkin neljäs lapsi. Kuopus. Mut kun menin kouluun, syntyi iltatähti.


        Olen aika omanlainen. Ei mulla identiteettikriiisiä kai ole, mut tota pitää miettiä. Salolaisilla kavevereilla oli sen nimiminen bändi Turusssa. Tutustuin kitaristiin Karjaalla? Delas syksynä.
        Pikkasen koitettiin yhdessä soittaakin. Ei siit nyt mitään tullut, mut hyvä bändin nimi silti: Pappadagis

        Piipahdan tauoilla..välillä joutuu odottamaan hetkiä ennen kun pääsee etenemään.

        Oliko isot ikäerot teillä lapsilla?


      • HortenMarket kirjoitti:

        Piipahdan tauoilla..välillä joutuu odottamaan hetkiä ennen kun pääsee etenemään.

        Oliko isot ikäerot teillä lapsilla?

        Ei ollu isot. Vanhin sisko sytyi 6, varför jag vet inte... vi e alla på 60's


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei ollu isot. Vanhin sisko sytyi 6, varför jag vet inte... vi e alla på 60's

        60 luvulla? Ajattelin, että joskus saattaa isot ikäerotkin aiheuttaa sen, ettei sisaruksista ole seuraa. Mutta voihan erilaiset luonteetkin sen tehdä..


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Ei ollu isot. Vanhin sisko sytyi 6, varför jag vet inte... vi e alla på 60's

        Mulle yks tyyppi onnistui laittamaan sellasen lukon, et en pysty tottelemaan itseäni. En toteuta, mut on tämä silti vaikeaa.


        Kyse on vähän sellasesta sarjasta ku Jessica Jones.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mulle yks tyyppi onnistui laittamaan sellasen lukon, et en pysty tottelemaan itseäni. En toteuta, mut on tämä silti vaikeaa.


        Kyse on vähän sellasesta sarjasta ku Jessica Jones.

        Mites se tapahtuu? Jessica Jones on ihan outo mulle.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Mites se tapahtuu? Jessica Jones on ihan outo mulle.

        Se on Netflix sarja. Mä en Marvel -jutuista muuten pidä, mut tästä diggasin. Kai siinä oli se röökikinikoholistijuttu.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Se on Netflix sarja. Mä en Marvel -jutuista muuten pidä, mut tästä diggasin. Kai siinä oli se röökikinikoholistijuttu.

        Aa, ilmankos. Mulla ei ole Neflix käytössä, eikä muutenkaan maksukanavat tms. katselen telkkaakin äärettömän harvoin. Jos kerran kuukaudessa, niin bueno. Uutiset tulee katseltua nekin netistä.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Aa, ilmankos. Mulla ei ole Neflix käytössä, eikä muutenkaan maksukanavat tms. katselen telkkaakin äärettömän harvoin. Jos kerran kuukaudessa, niin bueno. Uutiset tulee katseltua nekin netistä.

        Mulla senverran onnillinen tapaus, et 77-vuotias mutsi haluaa tarjota elokuvia. Mut toisaalta se kuuntelee myös Rammsteinia.
        Vanha hippi se oikeesti on, niinku mieki.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Mulla senverran onnillinen tapaus, et 77-vuotias mutsi haluaa tarjota elokuvia. Mut toisaalta se kuuntelee myös Rammsteinia.
        Vanha hippi se oikeesti on, niinku mieki.

        Rammstein...*sormet korviin'. 😜


      • HortenMarket kirjoitti:

        Rammstein...*sormet korviin'. 😜

        Eller kormet sorviin...

        Vai johtuko tää siitä et mun ekan gimmakaverin hevonen on Kormet. Se meni vanhana lihoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset eivät pääasiassa pysty käsittämään millaista monilla miehillä on, monella yksinäisellä miehellä voi mennä pitkiäkin aikoja ilman että saa minkäänlaista kontaktia ja sekin voi olla työn takana.

        Jos kyse olisi ruoasta, niin nainen valittaisi kun ei saa hyvää ruokaa kun mies taas sitä että joutuu olemaan kokonaan nälässä.

        Tiedän kyllä, millaista on todellinen yksinäisyys, mutta parisuhteessa -niin seurustelu- kuin vakiintunut suhde- haluan myös omaa aikaa joka päivä. Oli mies, joka roikkui kokopäiväisesti meikässä kiinni, tein sitten mitä tahansa. Se oli liikaa, kun työrauhaa (niin ammatillinen kuin kotitalous) ei ollut lainkaan. Jos olimme erillään (seurusteluvaihe), niin hän soitti vartin välein, joten suunnitellusta itsenäisestä työstä ei tullut mitään.


    • Anonyymi

      Mutta jotkut naisettomat miehet eivät silti näytä kaipaavan edes ystävää naisesta.

      • Anonyymi

        Eihän se silloin mikään ongelma ole jollei jotain kaipaa. Suuri osa miehistä kyllä haluaisi mutta ei siihenkään kelpaa.


      • Anonyymi

        "Mutta jotkut naisettomat miehet eivät silti näytä kaipaavan edes ystävää naisesta. "

        Tämähän sopisi hyvin muhun ja moneen muuhunkin mieheen. Kolme naista on ehdotellut nyt vuoden aikana ystävyyttä. Miksi kuvitellaan naisettomasta miehestä joka ei siis seurustele että olisi naisystävää vailla. Naisystävyys ei ole mitään ellei siihen sisälly myös seksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta jotkut naisettomat miehet eivät silti näytä kaipaavan edes ystävää naisesta. "

        Tämähän sopisi hyvin muhun ja moneen muuhunkin mieheen. Kolme naista on ehdotellut nyt vuoden aikana ystävyyttä. Miksi kuvitellaan naisettomasta miehestä joka ei siis seurustele että olisi naisystävää vailla. Naisystävyys ei ole mitään ellei siihen sisälly myös seksiä.

        Ihanko totta? Mies ei voi kiintyä naiseen ihmisenä ja nauttia naisen seurasta muutoin?


      • Anonyymi

        Sellaisista ihmissuhteista ei tule mitään hyvää kenellekään, missä toinen ajattelee, että kyseessä on yksi neutraali tuttavuus, yksi kymmenistä ihmisistä... ja toinen taas, että "tuttavuus" on olemassa vain siksi, että se on oikeasti iskualusta. Jälkimmäisestä voi tulla sellainen "roikkuja", josta ei ollut mitään iloa myöskään neutraali tuttavuus -merkityksessä.

        Onhan ihmisten hyvä olla edes vähän samalla sivulla, mikä joku ihmissuhde on – ihmissuhteet kun perustuvat vastavuoroisuuteen eivätkä ole pasianssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta? Mies ei voi kiintyä naiseen ihmisenä ja nauttia naisen seurasta muutoin?

        Totta on. Ei voi kiintyä ilman kosketusta. Työpaikkatuttavuudet eri asia. Vapaa-ajalla miesten seura riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta? Mies ei voi kiintyä naiseen ihmisenä ja nauttia naisen seurasta muutoin?

        Ja miten se Anssi Kelan biisi meni?
        Kaksi sisarta.
        Tai Pelle Miljoonan "Kolme särkynyttä sydänäntä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on. Ei voi kiintyä ilman kosketusta. Työpaikkatuttavuudet eri asia. Vapaa-ajalla miesten seura riittää.

        Miehet on sitten aika rajoittuneita. Ei ole yllätys kylläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on sitten aika rajoittuneita. Ei ole yllätys kylläkään.

        Miksi naisten tapa kiintyä olisi muka parempi ja oikeampi kun miesten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi naisten tapa kiintyä olisi muka parempi ja oikeampi kun miesten?

        Miksi olisi joku naisten ja miesten tapa, miksei vaan yksilön oma tapa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi naisten tapa kiintyä olisi muka parempi ja oikeampi kun miesten?

        Koska toi voi tulla helvetin kipeänä ylläytksenä naiselle joka luuli miehen pitävän hänestä itsenään, aidosti, ei vain p*llun toivossa.


    • Anonyymi

      Naisten ja miesten vertaaminen tasa arvoisesti oli jo konseptina epäonnistunut viritys.

      Salaisuus on se että miehet on suojelijoita ja naiset suojeltavia. Se on biologiassa.olet joko suojelija tai suojelijan liittolainen tai vieras muukalainen eli ahdistelija. Mikään ei sitä voi muuttaa.

      Jossaki tapauksessa nainen voi toki olla yksin ilman laumaa ja suojelijaa tai olla laumassa yksin jos suojelia ei hänestä ole kiinnostunut.

      • Anonyymi

        Ei monista miehistä ole suojelemaan edes itseään vaan ovat huomionhakuisia nysveröitä ketkä hakevat naisista turvaa.

        Ja on aivan väärin sanottu että "mikään ei sitä voi muuttaa", evoluutiota tapahtuu suuntaan jos toiseen.


      • Anonyymi

        Sinä koitat vaan harhauttaa minua etten koittais vahvistaa itseä ja tulla paremmaksi suojelksi mitä nykyiset. Sitten sinä joudutsyrjään sinne mistä minä tulin.


      • Anonyymi

        Naiset suojelee lapsiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä koitat vaan harhauttaa minua etten koittais vahvistaa itseä ja tulla paremmaksi suojelksi mitä nykyiset. Sitten sinä joudutsyrjään sinne mistä minä tulin.

        Sä luulet olevasi vahvempi koska olet mies.
        Se ei mene niin, naiset on aina vahvempia. Ei ehkä fyysidesti, mut muuen.


      • Siinä on perää, ryhmätasolla olemme erilaisia, mutta biologia ei kerro takana olevista mekanismeista.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään eroa miehen yksinäisyydellä ja naisen yksinäisyydellä. Yksinäinen on yksinäinen, sukupuolesta riippumatta. Käsite roikkuja ?? Enemmänkin kuulee naisilta sellaista valitusta, että mieshenkilö on liian välinpitämätön, passiivinen, laiska jne.

      • Anonyymi

        Tunne on tunnetta mutta pointti on siinä että naisilla se yksinäisyys on useimmiten valinta koska seuraa kyllä olisi mutta se ei kelpaa. Kun yksinäinen mies voi olla pitkäänkin ilman minkäänlaista kontaktia muihin.
        Joo toki naiset valittavat omista miehistään, mutta nyt puhuttiin sinkuista ja roikkujamiehistä ketkä saatuaan yhteyden naiseen heitä pommittavat viesteillä, uhriutuvat kun eivät kelpaakaan yms..


    • Anonyymi

      Kun palstaa lukee niin alkaa tuntua siltä että monen yksinäisen miesten yksinäisyys johtuu kohtuuttomista vaatimuksista naiselle. Ainakaan palstan miehille ei kelpaa esimerkiksi pienirintainen, se on tullut moneen kertaan selväksi (pienirintainen ei kuulemma ole edes nainen). Ei myöskään pullukka kelpaa. Hoikka mutta runsasmuotoinen on suht harvinainen ilmestys. Osalle kelpaa vain aasialainen, koska suomalaiset on rumia, sanovat. Ja auta armias jos olet liian pitkä tai liian lyhyt. Tuossa oli vasta ulkonäkövaatimukset, luonteellekin on aika tiukat kriteerit. Ehkä joku ulkonäöltään tai luonteeltaan epätäydellinen on heitäkin yrittänyt lähestyä muttei vaan ole kelvannut? Ja väittävät että kukaan ei lähesty, kellekään ei kelpää.

      • Anonyymi

        Niin ja tietysti naisen historian pitäisi olla myös heidän mielen mukainen.. Eli hyvin tarkat vaatimukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tietysti naisen historian pitäisi olla myös heidän mielen mukainen.. Eli hyvin tarkat vaatimukset.

        Niin ja tietenkään aisurilla ei saa olla vaatimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tietenkään aisurilla ei saa olla vaatimuksia.

        Täydellisyyden vaatiminen on se ongelma, ei hyväksytä yhtään virhettä luonteessa eikä ulkonäössä. Sen verran noita naisettomia miehiä tuntenut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellisyyden vaatiminen on se ongelma, ei hyväksytä yhtään virhettä luonteessa eikä ulkonäössä. Sen verran noita naisettomia miehiä tuntenut...

        Tulee mieleen palstan rääväsuut jotka vaatii kilttiä ja hyväkäytöksistä naista :D


      • Anonyymi

        Pienirintainen nainen kelpaa vallan mainiosti mutta sellaiset vastaukset kai sitten sivuutetaan koska naiset ei itsekään usko sitä todeksi. Pienirintainen on aika usein myös hoikempi joille on ottajia kaikille muille paitsi välimerkittömälle. Hänen ihannenainen on 150cm/250kg .


    • Anonyymi

      Naisia alkaa heti ahdistamaan mies ja naiset kuitenkin itkee että ovat yksin. Naiset ei kykene seurustelemaan, suurin osa eroista on naisten aloittamia.

      • Anonyymi

        Miehet valittaa etteivät kellekään kelpaa, mutta sitten kun nainen on kiinnostunut niin ei nähdä paskaakaan vaivaa vaikka se nainen täyttäisi lähes kaikki kriteerit. Jos on pienikin vika niin ei voida yhtään joustaa.


    • Anonyymi

      Luultavasti yksinäisyyden kokemuksella on jotain kaikille yhteistä, mutta joka ainoa ihminen tuntee ja kokee sen erilailla.

      Miksi edes pitäisi tajuta kaikkien nyanssit yksinäisyyden tuntemisessa?

      Älytöntä hokea, että "kukaan ei ymmärrä minua". No ei niin varmasti ymmärräkään. Sitten osaa ottava "ymmärrän miltä sinusta tuntuu" koetaan loukkaukseksi, koska kuitenkaan kukaan ei voi päästä toisen pään sisälle ja ymmärtää miltä toisesta tuntuu.

      Niin tai näin, uli-uli... Osaako aloittaja itse olla osaa ottava ja läsnä kun joku jossain kokee yksinäisyyttä? Aloittajankin yksinäisyys näyttäisi olevan enemmänkin naisen puutetta, vai kelpaako samaa sukupuolta oleva vanhus vaikkapa ystäväksi? Vanhusten hoitolaitoksiin vaan seuraa pitämään, auttaa valittajan omaan yksinäisyytteenkin.

      xLiner

      • Anonyymi

        Ota huomioon, että eivät kaikki nuoret/nuorehkot miehet sovellu vanhustyöhön !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon, että eivät kaikki nuoret/nuorehkot miehet sovellu vanhustyöhön !

        Kyse ei ole mistään vanhustyöstä vaan yksinäisyydestä ja sen hoitamisesta. Pitäisikö samalla tavalla ottaa huomioon, ettei samaiset tapaukset sovellu myöskään parisuhteeseen eivätkä ystävyyteen?

        Sitten olis hyvä miettiä, tulisiko samalla tavalla sosiaalisesti vammaiset toimeen keskenään. Perustakaa vaikka joku nettiryhmä ja järkkäilkää tapaamisia kaltaistenne kanssa.

        xL


      • Anonyymi

        On paljon ihmisiä, varsinkin miehiä, jotka soveltuvat ystävyyteen tai ehkä jopa parisuhteeseen, mutta eivät mitenkään sovellu vanhusten kanssa ystävystymiseen.


    • Niin no, kaikkien yksinäisyyden kokemus ei lievene sillä, että on vaan joku, jonka kanssa kuitenkaan ei ole mitään syvempää yhteyttä. Moni sellainenkin voi tuntea olonsa yksinäiseksi, joka muiden silmissä elää vilkasta sosiaalista elämää, jos kokee, ettei kuitenkaan kukaan ole oikeasti läheinen. Yksinäisyyttä voi kokea niin monella tavalla. Usein ihmiset kaipaavatkin aitoa henkistä läheisyyttä, ei vaan sitä, että näön vuoksi on joku fyysisesti lähellä.

    • Anonyymi

      Miksi te miehet aina miellätte sinkkuuden tarkoittavan yksinäistä?

      • Anonyymi

        Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan.

        Tässä nainen, jolla ei ole miestä eikä ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nainen, jolla ei ole miestä eikä ystäviä.

        Eikö äidinkään kanssa jutut vaihdu? Jos ei niin sitten olet yksinäinen nainen, enkä minä kiistä sitä etteikö sellaisiakin olisi. Mutta useimmat naiset eivät ymmärrä etteivät he pahimmalla hetkelläkään ole niin yksinäisiä kuin suurin osa yksinäiseksi itsensä kokevia miehiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö äidinkään kanssa jutut vaihdu? Jos ei niin sitten olet yksinäinen nainen, enkä minä kiistä sitä etteikö sellaisiakin olisi. Mutta useimmat naiset eivät ymmärrä etteivät he pahimmalla hetkelläkään ole niin yksinäisiä kuin suurin osa yksinäiseksi itsensä kokevia miehiä on.

        Saako yksinäinen mies lohtua netissä juttelusta ihmisten kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan.

        Aina voi vaikka harrastusten, työpaikan, yms. kautta yrittää ystävystyä jonkun kanssa. Liikkuminen ihmisten ilmoilla on avain juttu. Kotona mököttäessäsi kukaan ei tiedä sinusta mitään, etkä kiinnosta ketään.

        Ei tämä ole mitään rakettitiedettä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan.

        Kukaan ei jaksa tyyppiä, joka vaan tarvii jokun kuuntelemaan omia asioitaan. Kyllä se ystävyys ja kaveruus ja tuttavuus on sitä että on kiinnostunut myös toisesta sen mukaan mitä yhteistä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan.

        "Miksi te naiset ette koskaan ymmärrä että teidän yksinäisyytenne ei ole kovinkaan yksinäistä?

        Teillä on usein se mies, vaikka se ei aina tuntuisikaan kovin läheiseltä. Ja lähes poikkeuksetta teillä on ystäviä - edes se yksi - jonka kanssa jakaa huolia ja murheita sekä iloja. Joku, jolle kertoa asioista.

        Ettekö te naiset tajua kuinka paljon vähemmän yksinäisiä te olette sellaiseen mieheen verrattuna, jolla ei ole ketään kelle niistä asioistaan kertoisi? Ei ystävää sen enempää kuin kumppaniakaan. "

        Enpä usko, että sellaiset ihmiset yksinäisyyttä valittavatkaan, joilla on puoliso ja ystäviä, joiden kanssa jakaa murheita ja iloja. Mutta aina se puoliso ei oikeasti kuuntele tai halua jakaa niitä murheita ja iloja, ja aina ei ole sellaisia ystäviäkään - ehkä jotain kavereita ja tuttuja. On hirveän iso ero siinä, ovatko ihmiset henkisesti kaukana vai lähellä. Aina niille elämässä oleville ihmisille ei oikeastaan voi puhua omista asioistaan. Joskus ihminen voi tosi asiassa olla yksinäinen, vaikka ulkopuolisen silmin näyttää, että hänellä on läheisiä.

        Onhan sellainen yksinäisyys silti toki erilaista kuin silloin, jos ei ole edes niitä näennäisiä kavereita - voihan tällaistenkin kanssa viettää aikaa vaikka korttipeleissä tai vaihtaa pinnallisia kuulumisia.


    • Anonyymi

      Tässäpä minun vaatimukseni :laiha tai hieman pullukka on ok.Rintojen koolla ei väliä.Raitis pitäisi olla kumminkin(itse olen täysinraitis).Mieluiten alle 170cm.Huumorintajua pitäisi olla.Vällyjen pelemuuttaminenkaan ei niin pakollista,kunhan vain olisi sellaista läheisyyttä,vaikka vain kainalossaoloa ja hyväilyä suukottelua ja hellyyttä.Että semmosia. Ukkeli 64v oulusta.

    • Anonyymi

      Miksi yksinäiset eivät tajua, että siitä yksinäisyydestä pääsee eroon niin että kiinnostuu toisista ihmisistä? Eli siirtää sen huomion pois omasta navasta ja alkaa nähdä kaikkea mitä maailmassa on, että on muita ihmisiä, joilla on omat ongelmansa ja osittain samat kuin itsellä.

      Jos on tällainen yksinäisyys päällä, että viruu kotona netissä valitamassa että mikä tahansa seura on parempaa kuin yksin, niin voi mennä vaikka jonnekin ostoskeskukseen missä on nettiliittymän tms myyjiä ja antaa niiden puhua itselleen. Se on ihan yhtä paljon läheisyyttä tuovaa kuin naisille joku tuntemattoman miehen vonkaus. Tai enemmäkin. Että miksei käytä yksinäinen mies tätä keinoa hyödykseen?

      • Anonyymi

        Jos mies tarvitsisi liittymän niin sitten sellaisen ottaisi kun mahdollista, eikä valittaisi että myyjät jatkuvasti niitä tyrkyttävät mutta kukaan ei tarpeeksi hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies tarvitsisi liittymän niin sitten sellaisen ottaisi kun mahdollista, eikä valittaisi että myyjät jatkuvasti niitä tyrkyttävät mutta kukaan ei tarpeeksi hyvää.

        Kyse onkin siitä että tässä jutussa mies ei tartte sitä liittymää vaan on siinä muka myytävänä tyrkyllä siksi että saisi jonkun ihmisen puhumaan itselleen. Ja näin kokee vähemmän yksinäisyyttä. Täähän on se ruikkuätmin valitus yksiinäisyydestä, että miksi ei naisille jotkut random vonkaajat kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse onkin siitä että tässä jutussa mies ei tartte sitä liittymää vaan on siinä muka myytävänä tyrkyllä siksi että saisi jonkun ihmisen puhumaan itselleen. Ja näin kokee vähemmän yksinäisyyttä. Täähän on se ruikkuätmin valitus yksiinäisyydestä, että miksi ei naisille jotkut random vonkaajat kelpaa.

        Se vonkaajakin haluaa toista, vaikka nainen ei siitä vonkaajasta kiinnostuisikaan niin silti tietää olevansa haluttu ja ettei tarvitsisi olla yksin jollei haluaisi. Mutta ei myyjä välitä siitä ostaako joku jotain vai ei, ja siinäkin vastuu siitä keskustelusta on asiakkaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vonkaajakin haluaa toista, vaikka nainen ei siitä vonkaajasta kiinnostuisikaan niin silti tietää olevansa haluttu ja ettei tarvitsisi olla yksin jollei haluaisi. Mutta ei myyjä välitä siitä ostaako joku jotain vai ei, ja siinäkin vastuu siitä keskustelusta on asiakkaalla.

        Myyjillä on provikkapalkka, joten kyllä on kovasti väliä että ostaako asiakas vai ei. Joka tapauksessa poittina on, että molemmissa tapauksissa joku lähestyy toista vaan omat tarpeet mielessään ja vänkää rasittavasti sitten niistä käsin. Jos sattuu vänkäyksen kohteella olemaan se tarve niin sitten toimii, jos ei niin rasittaa vaan ihan helvetisti.

        Menikö nyt rautalangasta jakeluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyjillä on provikkapalkka, joten kyllä on kovasti väliä että ostaako asiakas vai ei. Joka tapauksessa poittina on, että molemmissa tapauksissa joku lähestyy toista vaan omat tarpeet mielessään ja vänkää rasittavasti sitten niistä käsin. Jos sattuu vänkäyksen kohteella olemaan se tarve niin sitten toimii, jos ei niin rasittaa vaan ihan helvetisti.

        Menikö nyt rautalangasta jakeluun?

        Ei kyse ole kenenkään rasittavuudesta vaan siitä ettei naisten kuitenkaan tarvitse olla yksin jolleivat halua. Suurin osa oikeista yksinäisistä on mieluummin vaikka vähän rasittavan kaverin kanssa kuin aivan yksin.

        Menikö nyt rautalangasta jakeluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole kenenkään rasittavuudesta vaan siitä ettei naisten kuitenkaan tarvitse olla yksin jolleivat halua. Suurin osa oikeista yksinäisistä on mieluummin vaikka vähän rasittavan kaverin kanssa kuin aivan yksin.

        Menikö nyt rautalangasta jakeluun?

        Ei tarvii miestenkään olla yksin jolleivät halua kun aina voi
        1) mennä ostoskeskukseen jossa tulee joku myyjä juttelemaan
        2) mennä vanhustentaloon ja ryhtyä ystäväksi vanhukselle
        3 ) kutsua jehovantodistajan kylään

        Niin että revi siitä äläkä valita, jos kerran mikä tahansa seura käy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole kenenkään rasittavuudesta vaan siitä ettei naisten kuitenkaan tarvitse olla yksin jolleivat halua. Suurin osa oikeista yksinäisistä on mieluummin vaikka vähän rasittavan kaverin kanssa kuin aivan yksin.

        Menikö nyt rautalangasta jakeluun?

        Enemmistö yksinäisistä on yksinäisiä juuri siksi että pitävät muita ihmisiä rasittavina. On hirveän tarkat kriteerit sille mitä seuralta halutaan. Etenkin ne, jotka valittavat yksinäisyyttään.

        Ja ei muuten näy naisia itseään valittamassa yksinäisyyttään tällä palstalla. On vaan miehet selittämässä miten jotkut mielikuvituksessaan keksimänsä naiset valittavat.


    • Anonyymi

      Tajuavatko miehet mitä on todellinen ulkonäön takia syrjiminen? Eli että ei voi rauhassa kävellä kadulla kun miesporukka keksii jotain moitittavaa ja sanoo sen kovaan ääneen? Onko täällä miehiä joille naiset on julkisesti huudelleet?

      • Anonyymi

        Miehet kyllä tajuu että rumille naisille ei kelpaa samantasoinen ruma mies.


      • Voi olla että ei. Rumakin mies on mies, ja mies saakin olla ruma.
        Nainen taas ei saa olla ruma.
        Gössehän laulo: tässä naamassa arpikin kaunistus olisi...

        Mut sit toinen asia on, et mies ei saa olla kaunis!


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Voi olla että ei. Rumakin mies on mies, ja mies saakin olla ruma.
        Nainen taas ei saa olla ruma.
        Gössehän laulo: tässä naamassa arpikin kaunistus olisi...

        Mut sit toinen asia on, et mies ei saa olla kaunis!

        (No emmä kaunis ole... viiskybänen gubbe saparot päässä. Men det e bara jag.)


    • Vielä viime syksynä olin todella yksinäinen: ainoat jotka olivat jossain kontaktissa silloin tällöin olivat sukulaiset (lähinnä täti, isä ja yksi serkuista).

      Nyt syksystä kevääseen on kertynyt 5 uutta tuttavaa. Se nyt vaan vähän rassaa että kaikki heistä ovat miehiä, mikä taas on johtanut siihen, että ainakin kolmella näistä viidestä oli/on alunperin ajatus alkaa tapailla (yksi niistä kahdesta muusta on taas säilynyt täysin kaverina eikä ole osoittanut että haluaisi suhdetta tai seksiäkään, ja yhden kanssa vietin yhden yön intiimeissä merkeissä mutta hän pisti pari kk sen jälkeen whatsappiin estot).

      Naisten on niin vaikea löytää pelkkiä kavereita (ilman taka-ajatuksia), varsinkin jos kouluajat ovat jo takanapäin eikä vielä ole vakituista työpaikkaa. Minulle siis kyllä kelpaisivat sekä nais- että miespuoliset kaverit, mutta kun jälkimmäisillä on taipumus odottaa jotain "vastalahjaksi" (yleensä joko seurustelusuhdetta tai seksiä).

      Mites, palstan miehet: voisiko joku nainen olla teille pelkkä kaveri? Kykenettekö erottamaan kaverit sukupuolesta riippumatta potentiaalisista treffikumppaneista? Vai onko käytännössä "kuka vaan jolla on pillu" potentiaalinen deittikumppani, jonka kanssa ette halua pelkkää kaverisuhdetta?

      Kerran eläissäni minulla on ollut pidempiaikainen miespuolinen kaveri ja sittemmin jopa ystävä, joka ei ensikohtaamiseltakaan odottanut suhdetta tai edes pelkkää seksiä kanssani, yliopistoaikoinani. Valitettavasti vaan juuri siihen ihmiseen satuin itse aika kovasti ihastumaan, ellen jopa rakastumaan. Mutta hän kyllä keskusteli mielellään kanssani ja yritti tsempata senaikaiseen ujouteeni ja hiljaisuuteeni liittyen. Muistan kun viimeisellä kerralla kun koskaan tapasimme (erään yhteisen luokkalaisen läksiäisbileissä) hän sanoi illan myötä istuessamme viimein ko. huoneessa kahden: "Mä pidän susta enemmän kuin 90 % ihmisistä ja siksi mä haluan sanoa sulle, että ei me miehet teitä naisia rakasteta, me halutaan vaan seksiä. Joten jos sä haluat pitää hauskaa, niin siitä vaan, mutta älä odota liikoja." (hän ei siis tarkoittanut hauskanpidolla itseään, vaan tarkoitti että yleisesti minun pitäisi "pitää hauskaa" jos halusin, sillä hän ei ikinä noin 3-vuotisen tuttavuutemme aikana tehnyt aloitteita siihen suuntaan - ja totesi vielä tuon "puheensa" jälkeen ettei yrittänyt iskeä minua) Sen jälkeen hän tunnusti minulle, että hänen suuri elämän rakkautensa oli minun silloinen lähes paras kaverini... Totta kai se kolahti, mutta tein kuitenkin parhaani ja lopulta kerroinkin kyseiselle kaverilleni tuon mitä jätkä oli tunnustanut .

      • Anonyymi

        " ei me miehet teitä naisia rakasteta, me halutaan vaan seksiä" Sen jälkeen hän tunnusti minulle, että hänen suuri elämän rakkautensa oli minun silloinen lähes paras kaverini.

        Eli tyyppi pönkitti vain omaan kilpeään, kuinka hän on ainoa rakastamaan kykenevä mies maailmassa, ja sinä uskoit tuonb bullshitin. Juuri tuollaisiin valehtelijoihin naiset aina rakastuvat.


      • Anonyymi

        "Mites, palstan miehet: voisiko joku nainen olla teille pelkkä kaveri? Kykenettekö erottamaan kaverit sukupuolesta riippumatta potentiaalisista treffikumppaneista? "

        Joku sanoi toisessa ketjussa etteivät miehet kaipaa naisesta kaveria koskaan, kaverinainen on täysin turha jossei tipu p*llua. Eli naisen seura ei kiinnosta itsessään. Ilmankos JOIDENKIN on niin helppo lopettaa yhteydenpito tuntematta tuskaa ja ikävää, eivät taida kiintyä naiseen ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mites, palstan miehet: voisiko joku nainen olla teille pelkkä kaveri? Kykenettekö erottamaan kaverit sukupuolesta riippumatta potentiaalisista treffikumppaneista? "

        Joku sanoi toisessa ketjussa etteivät miehet kaipaa naisesta kaveria koskaan, kaverinainen on täysin turha jossei tipu p*llua. Eli naisen seura ei kiinnosta itsessään. Ilmankos JOIDENKIN on niin helppo lopettaa yhteydenpito tuntematta tuskaa ja ikävää, eivät taida kiintyä naiseen ihmisenä.

        Niin ja se olikin tämä sama ketju. Toivon kuitenkin ettei ihan kaikki miehet koe noin.


      • Anonyymi

        Kyllä miehenä pystyy olemaan naisen pelkkä kaveri mutta sehän ei tarkoita etteikö olisi tunteita tai näkisi toista vaikkapa seksikkäänä, vaikkei haluaisikaan seksiä tai parisuhdetta. Yleensä siinä vain tuppaa käymään niin että itse saa risut kun muut miehet ruusut, koska se naista kiinnostava mies voittaa joka osa-alueella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mites, palstan miehet: voisiko joku nainen olla teille pelkkä kaveri? Kykenettekö erottamaan kaverit sukupuolesta riippumatta potentiaalisista treffikumppaneista? "

        Joku sanoi toisessa ketjussa etteivät miehet kaipaa naisesta kaveria koskaan, kaverinainen on täysin turha jossei tipu p*llua. Eli naisen seura ei kiinnosta itsessään. Ilmankos JOIDENKIN on niin helppo lopettaa yhteydenpito tuntematta tuskaa ja ikävää, eivät taida kiintyä naiseen ihmisenä.

        Kaverinaisen kanssa tv,n katselu samanlaista kuin mieskaverin kanssa, metri pari väliä sohvalla. FWB naisen kanssa tiiviisti iholla kiinni. Kumpi tapa mukavampi?
        Yöksi jääminen toisen luo, toinen nukkuu sohvalla, toinen sängyssä vai molemmat sängyssä, kumpi tapa mukavampi?
        Autolla yhdessä jonnekin, voi pitää toista välillä vaikka kädestä kiinni vai voiko?
        Kävellä käsi kädessä, välillä voi antaa pusunkin vaikka ei seurustelua? Eihän se ole mukavaa. jne.jne.jne
        Jos mikään noista ei käy niin sitten pelkkä naiskaveri on ok, voi jutella talvisäästä.


    • Anonyymi

      Naisten ei tarvii koskaan olla ja elää yksin. Se on naisille vapaaehtoista. Rumat miehet joutuu elää yksin pakosti 40-60 vuotta tai koko elämän.

    • Anonyymi

      Miehet tottuu olee yksin, jotkut sitä ei kestä ja menevät junan eteen.

    • Anonyymi

      Ihminen on usein sosiaalisten suhteidensa summa. Itse olen tekemisissä pääasiassa lasten ja vanhojen ihmisten kanssa. En edes tiedä mistä oma ikäiseni nykyään puhuvat tai ovat kiinnostuneet.
      Yksinäisyyttä en ole kokenut vuosiin. Minulle eivät kelpaa itseäni yli 20 vuotta vanhemmat miehet, eli ei-papat. Olen toki saanut heiltä imartelevaa huomiota. Tunnen itseni väliinputoajaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe