Olen alkoholisti

Anonyymi

Olen viina pirun orja. Olen yrittänyt lopettaa juomisen monta kertaa. Mutta tämä viina piru vie aina voiton. Ja kun olen yrittänyt lopettaa niin iskee kovat vieroitusoireita. On ollut monta haimatulehdusta jo. Että pelottaa milloin on se viimeinen. Ja en kuulu mihinkään uskontoon.

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin olin siihen aikaan kun olin jehovantodistaja. Oli kamalaa pitää esitelmiä kauhian darran kanssa.
      Sitten päätin erota seurakunnasta ja myöhemmin tulin uskoon. Sinne meni myös viinapiru.
      Pyydä Jeesukselta apua. Hän auttaa.

      • Anonyymi

        Kannattaa ottaa silai pienesti sievästi laatujuomaa, niin kuin ameriikan isot jehovapojat. Siemailee silleen tasaisesti, ei tarvi ruveta alkoholistiksi ja tulla "uskoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa ottaa silai pienesti sievästi laatujuomaa, niin kuin ameriikan isot jehovapojat. Siemailee silleen tasaisesti, ei tarvi ruveta alkoholistiksi ja tulla "uskoon".

        Tämä on foorumi, jossa mollataan J-todistajia porukalla, mutta
        älkää samalla unohtako niitä alkoholistuneita pappeja!
        Sama ongelma on omissa uskonlahkoissanne kuin todistajilla.
        Prosentuaalisesti ehkä enemmän.
        Jehovan todistajat eivät täytä kapakoita, yleisiä paikkoja häiriten muita.
        He ryypiskelevät salaa kotonaan ja häpeävät.
        Kun taas muihin uskontoihin kuuluvat pitävät humalaa oikeutena rentoutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on foorumi, jossa mollataan J-todistajia porukalla, mutta
        älkää samalla unohtako niitä alkoholistuneita pappeja!
        Sama ongelma on omissa uskonlahkoissanne kuin todistajilla.
        Prosentuaalisesti ehkä enemmän.
        Jehovan todistajat eivät täytä kapakoita, yleisiä paikkoja häiriten muita.
        He ryypiskelevät salaa kotonaan ja häpeävät.
        Kun taas muihin uskontoihin kuuluvat pitävät humalaa oikeutena rentoutua.

        Olen kyllä sinun kanssasi samaa mieltä 👍.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on foorumi, jossa mollataan J-todistajia porukalla, mutta
        älkää samalla unohtako niitä alkoholistuneita pappeja!
        Sama ongelma on omissa uskonlahkoissanne kuin todistajilla.
        Prosentuaalisesti ehkä enemmän.
        Jehovan todistajat eivät täytä kapakoita, yleisiä paikkoja häiriten muita.
        He ryypiskelevät salaa kotonaan ja häpeävät.
        Kun taas muihin uskontoihin kuuluvat pitävät humalaa oikeutena rentoutua.

        Äläkä unohda Lappia ja Tenerifaa.


    • Satuolennot eivät auta. Ammattiapua. Esim. päihdeterapeutti ja antabusta tms. naamariin. Kaksi vaihtoehtoa: joko lopetat kokonaan tai jatkat. Muita vaihtoehtoja ei käytännössä ole.

      • Anonyymi

        Justiinhan kerroin, että pyysin Jeesukselta apua ja Hän poisti viinapirun.
        Jeesus on ylösnoussut ja elää ja auttaa niitä jotka oikeita asioita pyytävät.
        Jeesus antaa voiman lopettaa. Ja se tapahtuu rukouksen avulla.
        Rukoile sinäkin että pääset eroon tuosta asenteestasi.


      • Anonyymi

        >> Muita vaihtoehtoja ei käytännössä ole<<
        Korjaan hieman. Kyllä on muitakin vaihtoehtoja. Runsas suolikaasun päästely, sekä kerran elämässä suoritettu pyhiinvaellus kärsämäen palokunna pihalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Justiinhan kerroin, että pyysin Jeesukselta apua ja Hän poisti viinapirun.
        Jeesus on ylösnoussut ja elää ja auttaa niitä jotka oikeita asioita pyytävät.
        Jeesus antaa voiman lopettaa. Ja se tapahtuu rukouksen avulla.
        Rukoile sinäkin että pääset eroon tuosta asenteestasi.

        Höpöpöpöpöpöä! Aku Ankka auttaa tasan yhtä paljon kuin joku jessuli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Muita vaihtoehtoja ei käytännössä ole<<
        Korjaan hieman. Kyllä on muitakin vaihtoehtoja. Runsas suolikaasun päästely, sekä kerran elämässä suoritettu pyhiinvaellus kärsämäen palokunna pihalle.

        Tuo auttaa kyllä moneen uskonasiaan, mutta ei aloittajan asiaan.


      • Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

        Höpöpöpöpöpöä! Aku Ankka auttaa tasan yhtä paljon kuin joku jessuli.

        Tottahan se on, mutta usko voi tarjota psykologisen helpotuksen. Jos ihminen kovasti uskoo että Jeesus auttaa, niin ehkä mieliteon yli pääsee helpommin silloin. Jos kovasti uskoo että esimerkiksi saa synnit anteeksi, niin varmasti olo helpottuu siltäkin osin, vaikka kukaan ei ole todellisuudessa antanut mitään anteeksi.
        Usein riippuvuus vaihdetaan toiseen. Alkoholistista voi tulla hihhuli. Mutta onhan tämä paljon parempi vaihtoehto kuin jatkaa juomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on, mutta usko voi tarjota psykologisen helpotuksen. Jos ihminen kovasti uskoo että Jeesus auttaa, niin ehkä mieliteon yli pääsee helpommin silloin. Jos kovasti uskoo että esimerkiksi saa synnit anteeksi, niin varmasti olo helpottuu siltäkin osin, vaikka kukaan ei ole todellisuudessa antanut mitään anteeksi.
        Usein riippuvuus vaihdetaan toiseen. Alkoholistista voi tulla hihhuli. Mutta onhan tämä paljon parempi vaihtoehto kuin jatkaa juomista.

        Minulle uskonto on toiminut mainiosti oopiumin sijaan. En kykene vielä arvioimaan kummasta on enemmän vahinkoa. Siis, VAHINKOA!
        Pysyykö vesi hanhen selässä? Pysyykö väkisin ängetty usko sydämessä?

        Minä tulin uskoon lapsena Suomen kauniissa saaristossa. Kun juoksi ulos aamulla ja
        näki koko luonnon raikkauden aamu-usvassa, niin sydän laajeni niin että rintaa pakotti!
        Tai kun isä savusti päivällä ongittuja kaloja ja illalla sytytettiin nuotio rannalla ja uitiin.
        Tai ne mahtavat elokuun myrskyt, kun Taivaan Isä lyö nyrkkiä pöytään, niin että salamoi.
        Nämä hetket saivat minut arvostukseen, kiitollisuuteen ja sen kautta uskoon.

        Rippikoulut pappeineen ja kaiken maailman järjestäytyneet kuppikunnat vallan väärinkäyttäjineen ja teattereineen kuolettavat hengen. Kuten rakas kirjailijamme toteaa:" Elämän korkeimpien totuuksia ei ajeta päähän käsipampun avulla. Jumalan kiitos, ettei minun enää tarvitse käydä kirkossa.!"

        Suuri onnettomuus, jota ei jaksa kantaa yksin, voi saada etsimään ja löytämään jotain,
        mihin uskoo; koska sai sieluunsa huojennusta. "Mielenrauhaa, joka ylittää ymmärryksen".
        Itse olen kokenut uskoon tulemisen epätoivon kautta teini-iässä, kun nuorten riennot eivät miellyttäneet. Kuka jaksaa tanssipaikoilla kiehnätä tai ryypiskellä uhmaiän mentyä?

        Ihmisen elämässä on tapahduttava jotain hänen sieluaan koskettavaa,
        joka herättää tunteen ja ajatuksen, ennenkuin voi uskoa Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle uskonto on toiminut mainiosti oopiumin sijaan. En kykene vielä arvioimaan kummasta on enemmän vahinkoa. Siis, VAHINKOA!
        Pysyykö vesi hanhen selässä? Pysyykö väkisin ängetty usko sydämessä?

        Minä tulin uskoon lapsena Suomen kauniissa saaristossa. Kun juoksi ulos aamulla ja
        näki koko luonnon raikkauden aamu-usvassa, niin sydän laajeni niin että rintaa pakotti!
        Tai kun isä savusti päivällä ongittuja kaloja ja illalla sytytettiin nuotio rannalla ja uitiin.
        Tai ne mahtavat elokuun myrskyt, kun Taivaan Isä lyö nyrkkiä pöytään, niin että salamoi.
        Nämä hetket saivat minut arvostukseen, kiitollisuuteen ja sen kautta uskoon.

        Rippikoulut pappeineen ja kaiken maailman järjestäytyneet kuppikunnat vallan väärinkäyttäjineen ja teattereineen kuolettavat hengen. Kuten rakas kirjailijamme toteaa:" Elämän korkeimpien totuuksia ei ajeta päähän käsipampun avulla. Jumalan kiitos, ettei minun enää tarvitse käydä kirkossa.!"

        Suuri onnettomuus, jota ei jaksa kantaa yksin, voi saada etsimään ja löytämään jotain,
        mihin uskoo; koska sai sieluunsa huojennusta. "Mielenrauhaa, joka ylittää ymmärryksen".
        Itse olen kokenut uskoon tulemisen epätoivon kautta teini-iässä, kun nuorten riennot eivät miellyttäneet. Kuka jaksaa tanssipaikoilla kiehnätä tai ryypiskellä uhmaiän mentyä?

        Ihmisen elämässä on tapahduttava jotain hänen sieluaan koskettavaa,
        joka herättää tunteen ja ajatuksen, ennenkuin voi uskoa Jeesukseen.

        KUka jaksaa tanssipaikoilla kiehnätä -tai ryypiskellä , "
        Taitaa olla viime vuosisadalla tanssissa käynnistäsi , Ei nykytanssijat ryyppää , kuulin siitä itse suuren tanssipaikan omistajalta . J akun käymme jatkuvasti tanssipaikoissa , eikä siellä , tuttavilla ole muuta juomista ,kuin kahvi ja pulla , useimmat ovat autolla , Ja puhe juomisesta on usein pelkkää hurskastelua , kun vain muutama prosentti on niitä ongelmajuojia , olutta juodaan niin valtavat määrät että nuo kassikaljajuojat ovat jotain 2- 3 % . Heillä on vain yksi vaihtoehto , ja se on se korkin kiinni pano , moni tuttavani on niin tehnyt , se motiivi on jokaisella omansa , mutta juomiseen pätee vain se , ettei juo ,
        Siis korkin kiinni pano on se hoito , kaikki puheet Uskonnosta tai muusta ovat pelkkää harhaa ,

        ..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUka jaksaa tanssipaikoilla kiehnätä -tai ryypiskellä , "
        Taitaa olla viime vuosisadalla tanssissa käynnistäsi , Ei nykytanssijat ryyppää , kuulin siitä itse suuren tanssipaikan omistajalta . J akun käymme jatkuvasti tanssipaikoissa , eikä siellä , tuttavilla ole muuta juomista ,kuin kahvi ja pulla , useimmat ovat autolla , Ja puhe juomisesta on usein pelkkää hurskastelua , kun vain muutama prosentti on niitä ongelmajuojia , olutta juodaan niin valtavat määrät että nuo kassikaljajuojat ovat jotain 2- 3 % . Heillä on vain yksi vaihtoehto , ja se on se korkin kiinni pano , moni tuttavani on niin tehnyt , se motiivi on jokaisella omansa , mutta juomiseen pätee vain se , ettei juo ,
        Siis korkin kiinni pano on se hoito , kaikki puheet Uskonnosta tai muusta ovat pelkkää harhaa ,

        ..."

        Tarjoilijana ravintoloissa on nähnyt ne "pullat ja kahvit", pyhimys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoilijana ravintoloissa on nähnyt ne "pullat ja kahvit", pyhimys!

        Tarjoilijana olen nähnyt ... " Niin juuri varmaan , kyllä noilla suurilla tanssipaikoilla ravinteli on , - mutta ei niiss ole kuin pari kolme asiakasta , olemme käyneet vuosia tanssimassa , eikä se alkoholi kiinnosta pätkääkään suurinta osaa tanssijoita . nykyään tanssi otetaan liikuntana , mitä se onkin ja musiikki , ;
        " yö kerran unhoa annoit , väsyneenä kun helmaasi jäin , " - siinä on huumetta sikseen , tangoon on mentävä ihan selvänä, vieden tyttöä tanssiväen keskellä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoilijana olen nähnyt ... " Niin juuri varmaan , kyllä noilla suurilla tanssipaikoilla ravinteli on , - mutta ei niiss ole kuin pari kolme asiakasta , olemme käyneet vuosia tanssimassa , eikä se alkoholi kiinnosta pätkääkään suurinta osaa tanssijoita . nykyään tanssi otetaan liikuntana , mitä se onkin ja musiikki , ;
        " yö kerran unhoa annoit , väsyneenä kun helmaasi jäin , " - siinä on huumetta sikseen , tangoon on mentävä ihan selvänä, vieden tyttöä tanssiväen keskellä .

        Hienoa, että saatte iloa tanssin liikunnasta ja toistenne huomaavaisesta läheisyydestä!
        Sinähän parhaiten tiedät, oletteko raittiina ja minkälaisessa seurassa liikutte!
        Tanssipaikoissa kävin 14-18-vuotiaaseen vanhempien neuvosta. Olen "lukutoukka".
        Tarjoilijana työskentelyni loppui lyhyeen ja siitäkin on vierähtänyt aikaa.
        Minä en ole koskaan viihtynyt hälinässä, ravintoloissa ja siellä ilmaistussa moraalissa.
        Minulla on kotona DVD:tä afrikalaisesta suomalaisiin ja zumpaa juuri liikunnan tähden.
        Tanssiin ei tarvitse partneria saadakseen siitä liikunnan hyödyn.
        Se parisuhde ei ole kaikille suurin onni ja autuus. Meitä on moneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että saatte iloa tanssin liikunnasta ja toistenne huomaavaisesta läheisyydestä!
        Sinähän parhaiten tiedät, oletteko raittiina ja minkälaisessa seurassa liikutte!
        Tanssipaikoissa kävin 14-18-vuotiaaseen vanhempien neuvosta. Olen "lukutoukka".
        Tarjoilijana työskentelyni loppui lyhyeen ja siitäkin on vierähtänyt aikaa.
        Minä en ole koskaan viihtynyt hälinässä, ravintoloissa ja siellä ilmaistussa moraalissa.
        Minulla on kotona DVD:tä afrikalaisesta suomalaisiin ja zumpaa juuri liikunnan tähden.
        Tanssiin ei tarvitse partneria saadakseen siitä liikunnan hyödyn.
        Se parisuhde ei ole kaikille suurin onni ja autuus. Meitä on moneksi.

        onhan niitä , jotka haluavat eristäytyä , omiin oloihinsa , Mutta raamattu sanoo näistä Uskonliikkeistä , että ne "ensiksi haluavat eristää teidät , jotta alkaisitte juoksemaan heidän asioitaan ,,"-
        I(hmiset haluavat usein sellaisen rajatun tilan , koska he eivät syystä tai toisesta tule toimeen ulkomaailman kanssa , Joku kovinkin kontrolloiva porukka tuntuu silloin Pakopaikalta jostain ,
        Tuo ajatus tanssipaikkojen moraalista on Pietistien vanhaa puhetta , - haitaria sanottiin niissä piireissä " Pirunkeuhkoiksi ; Nyt kuitenkin ammattisoittaminen on yleensä pitkän oppimisen tulos , Ja tanssiminen sinänsä ; Olemme käyneet tanssikoulussa kymmenen vuotta , ja meillä on maan parhaat kilpatanssiopettajat , ,
        katso nyt ihmeessä vaikka " tanssii tähtien kanssa " - ohjelmaa , se on kovan tason amatöörikilpailu , ja kokeile käydä sitten vaikka kesälavalla , niin näet , että se vaatii harrastusta , Ja parin vieminen välillä kahville on iso tapahtuma , Nopean foksin soidessa jää jalkoihin , jos ei ole opetellut ,


    • Polta kannabista viinan sijaan ja ala lukemaan raamattua , se toimi itsellä.
      Terveisin Jeesuksen seuraaja ;)

    • Anonyymi

      >>Polta kannabista viinan sijaan ja ala lukemaan raamattua<<
      Väärin taas. Ala syömään mämmiä ja ala lukemaan jallua. Tämä toimii itsellä.
      Terveisin Aku Ankan seuraaja.

    • Anonyymi

      Hakeudu katkolle?

    • Anonyymi

      Minkä verran juot? Voisiko määrää vähentää asteittain?

    • Anonyymi

      Hakeudu katkolle?
      Joo mä hakeudun jatkolle.

    • Anonyymi

      Kannattaa jatkaa yrittämistä, vaikkei helppoa olekaan. Yhteiskunnakunnalla on tarjota tukitoimintoja päihteiden ongelmakäytön lopettamisen avuksi, vaikka en eivät mitään hopealuoteja olekaan. Niitäkin kannattaa harkita.

    • Anonyymi

      Minä kiitän kaikkien vastauksianne. Yritän toimia niin. Juon melkein päivittäin viinaa ja kaljaa. Häpeän jo tässä lähteä viinakaupan kun siellä aina samat myyjät. Että kaikki työrahat menevät sinne. Häpeään jo tässä itsekin itseäni. Ei vieläkin kun kiitos paljon teille vastauksistanne.

    • Anonyymi

      Itse pääsin viinasta irti neljä vuotta sitten. Käyttö oli päivittäistä ja menetin mm. työpaikkani viinan takia. Huomautuksia tuli ja kaksi varoitusta. Kolmatta ei enää tullut, minut riisuttiin ammatillisen luottamuksen tunnuksista. Join vielä 9 vuotta sen jälkeenkin, kunnes keväällä 2015 aloin pitää viikkojen taukoja. Aloitin sopia maksujärjestelyistä ja jo 1987 menettämäni luottotiedot puhdistuivat tänä keväänä.

      Juominen alkoi "vahvistavana" ja "ruokahalua lisäävänä" kohottavien nauttimisena 13 vuotiaana. Menestyin hyvin koulussa ja osallistuin ajoittain myös opetukseen ja kokeisiin lievästi päihtyneenä. Yo-kirjoituksissa oli myös viiniä mukana. En jäänyt kiinni koskaan, autolla ajaessa on puhallutettu muutama kerta ja promillet ovat aina jääneet alle 0,5:n rajan.

      Akateeminen ura torpedoitui viinan käytön takia jo ensimmäisinä opiskeluvuosina. Pääsin kuitenkin mukaan töihin osaamistani hyödyntäviin yrityksiin ja sain useiksi vuosiksi kerrallaan hyviä työtehtäviä ylioppilaan koulutuksella. Viinan juonti jatkui kasvavasti myös työaikana, toisinaan erittäin raskaana.

      En ollut huolissani alkoholinkäytöstäni, vaan etsin lisää juomamotivaatiota lukemalla taitelijoiden ja tiedemiesten elämäkertoja, joissa viina oli mukana menestyksessä. Vasta n. 20 vuoden juomisen jälkeen aloin kyseenalaistaa elämäntapaani. Kalliit viskit alkoivat korvautua halvemmilla viinoilla ja oluen juonnin osuus kasvoi. 35 vuotiaana hakeuduin A-klinikalle hoitoon.

      Juominen jatkui, tauot pitenivät.

      A-klinikalla näin vanhoja alkkiksia, jotka olivat selviytyneet ja lopettaneet juonnin esim. 50 vuoden paikkeilla. Heidän tarinansa oli tärkeä osa muutosta kohti raitista elämää. Join edelleen vielä 10 vuotta, mutta pidempiä taukoja pitäen. Katkaisuhoitokertoja kertyi n. 2,5 vuoden välein. Kaksi putkareissua ja muutama ensiapukäynti. Tässä vaiheessa työtehtävieni hoito alkoi olla heikkoa muutaman kerran vuodessa. En jaksanut enää aina edes pukeutua kunnolla ja vanha viina haisi. Häpesin tietenkin ankarasti. Ja usein odotin iltaa, että pääsee taas "rentoutumaan".

      Joulukuussa 2013 sain idean "raittiusrahastosta" omaan käyttöön. Jokainen täysraitis päivä kartuttaisi rahastoa 50 eurolla. Tämä oli laskennallinen summa, jossa oli huomioitu tulevat säästöt terveydenhoidossa sekä riskien pienentymisenä työnantajalle ym. Idea toimi itselläni, koska aloin opetella raittiina elämistä ja onnistuinkin vuosina 2013-2014 pitämään 3 kk täysraittiita aikoja. Rahaston laskennallinen pääoma karttui ja reaalinenkin rahatilanne koheni jo kahdessa vuodessa merkittävästi.

      Vuonna 2015 juominen loppui toistaiseksi kokonaan. Raittiudesta on tullut houkuttelevampaa kuin aiemmasta alkoholivetoisesta elämäntavasta. Minulle on ollut hyötyä toisten elämänkulun antamista esimerkeistä, tarinoista ja kavereista, jotka ovat päässeet raittiiksi. Myös A-klinikan ammattilaisten hoteisiin hakeutuminen oli erittäin merkittävä käänne omassa suhtautumisessa alkoholiin.

      Ihminen toipuu. Viinanhimo hellittää. Toivon kevyempää elämäntapaa kaikille!

      • Anonyymi

        Tuo "raittiusrahaston" kerääminen oli hyvä idea. Mutta vielä enemmän kuin säästit rahaa säästit aikaasi. Kertoisitko, mihin sinulla on nyt mahdollisuuksia, kun aikaa kertyi siitä viinan odotuksesta, hausta, juonnista, hortoilusta, "jälkimainingeista"?
        Vaikutat älykkäältä, luovalta, toisia huomioon ottavalta ihmiseltä, joka kykenee nousemaan liukastuttuaankin.

        Minä voisin alkaa kerätä aikaa ja rahaa TV:n ja netin käyttöä vähentämällä.
        Terveyttä vahingoittava riippuvaisuus sekin. Istuminen on vaarallisempaa kuin ylipaino.
        Ajattelin pistää "detox-rahastooni" hiukan, kun tyydyn vain opiskeluun ja tiedonhakuun.
        Sitten syyskuussa saisi varmaan pikku terveyskurssin tai -matkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "raittiusrahaston" kerääminen oli hyvä idea. Mutta vielä enemmän kuin säästit rahaa säästit aikaasi. Kertoisitko, mihin sinulla on nyt mahdollisuuksia, kun aikaa kertyi siitä viinan odotuksesta, hausta, juonnista, hortoilusta, "jälkimainingeista"?
        Vaikutat älykkäältä, luovalta, toisia huomioon ottavalta ihmiseltä, joka kykenee nousemaan liukastuttuaankin.

        Minä voisin alkaa kerätä aikaa ja rahaa TV:n ja netin käyttöä vähentämällä.
        Terveyttä vahingoittava riippuvaisuus sekin. Istuminen on vaarallisempaa kuin ylipaino.
        Ajattelin pistää "detox-rahastooni" hiukan, kun tyydyn vain opiskeluun ja tiedonhakuun.
        Sitten syyskuussa saisi varmaan pikku terveyskurssin tai -matkan.

        Kiitos kommentistasi. Mahdollisuuksia ei tunnu olevan enää rajattomasti. Tavoitteet ja toimet ovat tulleet lähemmäksi todellisuutta. Olen kuitenkin saanut raitistuttuani edelleen ammattiini liittyen työtoimeksiantoja entisiltä työnantajilta, yhteistyökumppaneilta sekä kollegoilta. Aika ja innostus myös alan harrastustoimintaan on tullut korvaamaan viinan käytön odotusaikoja, hakujen, juomisen, hortoilun sekä jälkimainingeissa vietetyn ravintolaelämän ottamaa aikaa. Olen toki ollut taloudellisesti ahtaalla raitistuttuani ja viihde-elämän ystäviä on tällä hetkellä merkittävästi vähemmän. Kaipaan todella monia ihmisiä, mutta uskoisin, että mahdollisuudet syvempiin ystävyyssuhteisiin ovat raittiina kestävämmällä pohjalla. Viina ei ole lujittanut ainakaan minun ihmissuhteitani. Todella varhaisia ystäviä on ollut nyt antoisaa tavata jälleen selvin päin. Jonkinlaista elvytystä sekä tietoista jälleenrakentamista itselle vielä alkuvaiheessa olevalle raittiille elämäntavalle.

        Olen varovainen kaikkiin kosteisiin kutsuihin liittyen, eikä niitä enää juuri ole tullutkaan. Yllätys on ollut toisaalta sekin, että edelleen alkoholistin elämäntapaa jatkavat kaverit ovat kannustaneet minua raittiin elämäntavan jatkamisessa. En ole ainakaan vielä ollut erityisen kova paasaamaan aiheesta, mutta kerron mielelläni samoja havaintoja raittiudesta, kuin nyt tässä olen kertonut.

        Ruutuaikaa kuluu minullakin liikaa. Raittiina olen istunut koneen ääressä paljon myös juomiselta vapautunutta aikaa kulutellen. Millä keinoilla itse olet aikonut vaikuttaa TV:n ja netin käyttöösi? Oletko saanut kavereilta motivaatiota? Kiitos sinulle kannustavasta palautteesta ja onnea omille hankkeillesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Mahdollisuuksia ei tunnu olevan enää rajattomasti. Tavoitteet ja toimet ovat tulleet lähemmäksi todellisuutta. Olen kuitenkin saanut raitistuttuani edelleen ammattiini liittyen työtoimeksiantoja entisiltä työnantajilta, yhteistyökumppaneilta sekä kollegoilta. Aika ja innostus myös alan harrastustoimintaan on tullut korvaamaan viinan käytön odotusaikoja, hakujen, juomisen, hortoilun sekä jälkimainingeissa vietetyn ravintolaelämän ottamaa aikaa. Olen toki ollut taloudellisesti ahtaalla raitistuttuani ja viihde-elämän ystäviä on tällä hetkellä merkittävästi vähemmän. Kaipaan todella monia ihmisiä, mutta uskoisin, että mahdollisuudet syvempiin ystävyyssuhteisiin ovat raittiina kestävämmällä pohjalla. Viina ei ole lujittanut ainakaan minun ihmissuhteitani. Todella varhaisia ystäviä on ollut nyt antoisaa tavata jälleen selvin päin. Jonkinlaista elvytystä sekä tietoista jälleenrakentamista itselle vielä alkuvaiheessa olevalle raittiille elämäntavalle.

        Olen varovainen kaikkiin kosteisiin kutsuihin liittyen, eikä niitä enää juuri ole tullutkaan. Yllätys on ollut toisaalta sekin, että edelleen alkoholistin elämäntapaa jatkavat kaverit ovat kannustaneet minua raittiin elämäntavan jatkamisessa. En ole ainakaan vielä ollut erityisen kova paasaamaan aiheesta, mutta kerron mielelläni samoja havaintoja raittiudesta, kuin nyt tässä olen kertonut.

        Ruutuaikaa kuluu minullakin liikaa. Raittiina olen istunut koneen ääressä paljon myös juomiselta vapautunutta aikaa kulutellen. Millä keinoilla itse olet aikonut vaikuttaa TV:n ja netin käyttöösi? Oletko saanut kavereilta motivaatiota? Kiitos sinulle kannustavasta palautteesta ja onnea omille hankkeillesi!

        Pidän tässä kahvitaukoa, joten sallin itselleni tämän ajatuksenvaihdon noin niinkuin kahvitellessa;-D
        Unohtui ihan, että olemme nyt "oikea suora&vasen koukku-jw.org" foorumilla.
        Minulla meni nimittäin elämä Harmagedonin pelossa - ja muitakin sillä pelotellen ;-D.
        Vastan.4 vuotta sitten oli aikaa ja mahdollisuutta hankkia TV & "Sini"- datorini,
        josta tuntuu tulleen jatkeeni eetteriin.

        Oli mentävä kurseille senkin taidon oppiakseni ja niin kävi, että huomasin hypänneeni väärään "jw.org-tynnyriin". Ilmankos vanhimmat antoivat minulle tekemistä niin etten saanut opetella IT_tietoa.
        Tulos on nyt, minkä he arvelivatkin tulevaksi. Usko heihin meni, kun epäilys kasvoi.

        Sitä on kerännyt valtavat määrät DVD:tä, ja nyt käyn you tuben kautta kursseja jos jonkinlaista.
        Kielikurssit ovat tehokkaampia netin kautta kuin kouluissa.
        Suomalaisena noitana olen ollut aina kiinnostunut yrteistä, intialaisesta, kiinalaisesta terveydenhoidosta. Niitä kiinnostuksia olen netin kautta laajentanut.

        Mutta samalla sitä tuntee hajoittaneensa kiinnostuksensa useanpaan asiaan kuin,
        mitä aivoilla on kapasiteettia. Keskittymiskyky on heikentynyt.
        Välillä täytyy musisoida, kirjoitella omaa "Aikakirjaansa" niitä mahtavia oivalluksia -
        olen kuin västäräkki noukkimassa tiedon jyviä sieltä täältä ja nälkä kasvaa.

        Tänä kesänä haluaisin maalata internetin kautta lapsuudenmaisemiani.
        Istua luonnossa rauhaisassa paikassa samalla mietiskellen. Kuten Claude Monet.
        Kirjahyllyt notkuvat monenlaisesta harrastelijan maalausoppaasta.
        Värityskirjoista on tullut nykyajan meditaatio apuvälineitä.

        Nyt on myös lenkkeilyn aika, eikä sitä tarvitse lähteä Espanjaan tai Lappiin jalkapatikalle.
        Ottaa vain repun, kepin, vettä, evästä ja pistää töppöstö toisen eteen aamusta iltaan kävelypoluilla ja rannoilla! Kyllä sitä voi mietiskellä kotiympäristössäänkin!

        Tässä nyt osittain pikkupuuhia hengen nälän lievittämiseksi.
        Tiedäthän että alkoholismi johtuu siitä sielun tyhjän syöverin täyttöyrityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidän tässä kahvitaukoa, joten sallin itselleni tämän ajatuksenvaihdon noin niinkuin kahvitellessa;-D
        Unohtui ihan, että olemme nyt "oikea suora&vasen koukku-jw.org" foorumilla.
        Minulla meni nimittäin elämä Harmagedonin pelossa - ja muitakin sillä pelotellen ;-D.
        Vastan.4 vuotta sitten oli aikaa ja mahdollisuutta hankkia TV & "Sini"- datorini,
        josta tuntuu tulleen jatkeeni eetteriin.

        Oli mentävä kurseille senkin taidon oppiakseni ja niin kävi, että huomasin hypänneeni väärään "jw.org-tynnyriin". Ilmankos vanhimmat antoivat minulle tekemistä niin etten saanut opetella IT_tietoa.
        Tulos on nyt, minkä he arvelivatkin tulevaksi. Usko heihin meni, kun epäilys kasvoi.

        Sitä on kerännyt valtavat määrät DVD:tä, ja nyt käyn you tuben kautta kursseja jos jonkinlaista.
        Kielikurssit ovat tehokkaampia netin kautta kuin kouluissa.
        Suomalaisena noitana olen ollut aina kiinnostunut yrteistä, intialaisesta, kiinalaisesta terveydenhoidosta. Niitä kiinnostuksia olen netin kautta laajentanut.

        Mutta samalla sitä tuntee hajoittaneensa kiinnostuksensa useanpaan asiaan kuin,
        mitä aivoilla on kapasiteettia. Keskittymiskyky on heikentynyt.
        Välillä täytyy musisoida, kirjoitella omaa "Aikakirjaansa" niitä mahtavia oivalluksia -
        olen kuin västäräkki noukkimassa tiedon jyviä sieltä täältä ja nälkä kasvaa.

        Tänä kesänä haluaisin maalata internetin kautta lapsuudenmaisemiani.
        Istua luonnossa rauhaisassa paikassa samalla mietiskellen. Kuten Claude Monet.
        Kirjahyllyt notkuvat monenlaisesta harrastelijan maalausoppaasta.
        Värityskirjoista on tullut nykyajan meditaatio apuvälineitä.

        Nyt on myös lenkkeilyn aika, eikä sitä tarvitse lähteä Espanjaan tai Lappiin jalkapatikalle.
        Ottaa vain repun, kepin, vettä, evästä ja pistää töppöstö toisen eteen aamusta iltaan kävelypoluilla ja rannoilla! Kyllä sitä voi mietiskellä kotiympäristössäänkin!

        Tässä nyt osittain pikkupuuhia hengen nälän lievittämiseksi.
        Tiedäthän että alkoholismi johtuu siitä sielun tyhjän syöverin täyttöyrityksestä.

        Kylläalkoholin juominen johtuu vain siitä , että Kun henkilö on juonut 3etyylialkohola , alkoholia , - hän haluaa juoda lisää etyylialkoholia , ..
        Ja kun paljon juo, kasvaa paha sisu , ja halu näyttää , että on maailman herra , .. sitten juo Karhuviinaa , ..Pieksää vaimonsa , ..tai kaverinsa , ja sanoo Että enhän minä mittään , minähän olin vain humalassa , .. Ja Paha Akka ei ymmärrä.
        Ja vaimot on uskovinaan ,.. kerta toisensa jälkeen ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläalkoholin juominen johtuu vain siitä , että Kun henkilö on juonut 3etyylialkohola , alkoholia , - hän haluaa juoda lisää etyylialkoholia , ..
        Ja kun paljon juo, kasvaa paha sisu , ja halu näyttää , että on maailman herra , .. sitten juo Karhuviinaa , ..Pieksää vaimonsa , ..tai kaverinsa , ja sanoo Että enhän minä mittään , minähän olin vain humalassa , .. Ja Paha Akka ei ymmärrä.
        Ja vaimot on uskovinaan ,.. kerta toisensa jälkeen ,

        Ja sitten huudellaan päätoimistoon käytävillä ja haukutaan kaikki kun kuuluu hallintoelimeen, kun ei tänä aamuna tullutkaan aamupuuron kanssa Amarettoa.


    • Yksi työkaveri kuoli haimasyöpään runsaan juomisen seurauksena. Hänellä oli nainen, joka ei Jumalan silmissä ollut hyvä hänelle. Noin 10-12 vuotta ennen kuin mies kuoli Jumala sanoi minulle, ellei tuo mies luovu tuosta naisesta ja hänen seurastaan niin tuo nainen ajaa hänet kuolemaan. Niin siis siinä kävikin lopulta.

      Aina ei ole alkoholi se asia, josta luovumme. Jos tahdomme luopua alkoholista niin joudumme luopumaan myös ehkä siihen liittyvästä kaveriporukasta, naisystävästä yms. Ja mitä sitten jos sukulainenkin on kieli pitkällä odottanut kuolemaasi. Häntä sinun raitistumisesi saattaa myös häiritä.

      Mistä voit löytää alkoholin luopumisen jälkeen uudet ihmissuhteet? Hyvät ihmissuhteet ja sinua tukevat ihmissuhteet? Asia on monimutkainen eikä helppo. Ei mullakaan ole mitään vastauksia, vaan joudun raamatun lukemista ja rukoilua vain suosittelemaan. Hyväntoivoja vaikka olenkin niin sellaisistakaan ei ole apua henkilökemiaan. Eivät sovi kaikki ihmistyypit toistensa seuraan ja joskus Hare Krishna liikkeen kirjat kertovat, että hyväntoivojakin on vihollisen puolella taistelussa.

      Mä yritän joka päivä tehdä parannusta myös. Mulla on kavereita, jotka eivät ole hyväksi mulle välttämättä. Olen yrittänyt pesäeroa, mutta siteet, joita kaveruus luo ovat vahvoja ja niitä on vaikea purkaa. Sellainen laulukin on kuin: Old bridges burn slow. Yhden kuukauden ajan, joka oli onnellisinta aikaa elämässäni kykenin olemaan vihainen ja erossa kavereistani. Mutta nyt olen taas jumissa entisessä tilanteessa.

      • Anonyymi

        "...Vähän ennen kuin mies kuoli , jumala sanoi minulle ... "-
        No nyt on käynyt niin , kuin eräässä tieteisseikkailukirjassa , jossa ihmisille kerrottiin , että Avaruuden keskipisteessä on tietokono , jolta voi kysyä mitä tahansa , ..ja jokainen kaikkeuden olento voi käydä kerran kysymässä jotain ; Ihmisetkin lähetti lähetystön , ja kysymys kuului ; "
        " MItä tämä kaikki on ? mikä on kaiken tarkoitus ? Kone vastasi;"-
        " 42 ,
        Ihmiset tuli takaisin , ja päättivät kysyä uudestaan ; " ..emme oikein ymmärtäneet vastausta ; ?
        kone vastasi ; Te vain ette kysyneet oikeata asiaa ..! ja kysyä sai vain kerran , " -
        Fässä on käynyt samoin , Kun olet puhunut Jumalan kanssa , niin et ole huomannut kysyä , onko tämä taas 42 ,


    • Anonyymi

      Olen miettinyt tuota, että perheissä voi olla pari, jotka ovat alkoholisteja ja pari, jotka ottavat lasillisen ruoan kanssa tai erikoissyistä, mutta eivät koskaan humaltumiseen asti. Aika ikävääheidän on seurustella niiden humalaisten kanssa. Miehet jättävät nopeammin alkoholistivaimonsa, kun vaimosta tulee miehen apu ja valehtelija peittääkseen miehen tilan, kun tämä ei kykene työhön.
      Oman perheen jäseniä on vaikeaa jättää, mutta kavereiden kanssa ei tarvitse jatkaa. Minä en menisi työkavereiden kanssa edes yhteisiin ryyppyjuhliin tai häviäisin paikalta, ennen hortoiluja.
      Ihmeellistä, jos joku HAKEE KAVERIA niistä piireistä! Sellaisen täytyy olla oma taipumus ja halu.

      Ajattelin sanoa, että tulevaisuuden toivo ja rakentava seura estää alkoholin liikakäytön. VÄÄRIN!
      Seurakunnassamme on liuta vanhimpia, joille on tullut terveysongelmia liiallisesta juomisestaan.
      Muistan myös konventtimatkat lautalla, kun kokouksessa muistutettiin, että raamatulliset moraaliperiaatteet ja lait ovat voimassa myös laivalautalla ja Suomen rajojen ulkopuolella!
      Nuoret julistajat kokeilivat ensi kertaa "tulijuomia", mutta vanhimmat olivat armollisia ottaen huomioon, ettei ole helppo tietää omia rajojaan ja miten tuntemattomat aineet vaikuttavat.
      Veivät varmaan yliottaneet hytteihin nukkumaan ja selvittämään päänsä.
      Mutta jotkut vanhimmista olivat myös langenneet kiusaukseen.

      Moni alkaa juomaan sairaalassa käynnin jälkeen, kun on saanut huumelääkkeitä esim. leikkauksien hoidossa. Tulevat niin kutsuttuja "sekakäyttäjiä". Lääkkkeiden jälkeen etsii alkoholia jännitysten poistamiseksi. Tai syvä menetys ja suru voidaan lääkitä alkoholilla.

      Ihmiselämä on lyhyt; en ymmärrä, että se halutaan lyhentää ja oma terveys vaarantaa luonnollisen kehon rappeutumisen lisäksi, sillä alkoholi ei ole terveysjuoma!

    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, mutta tuo " oman perheen jäseniä on vaikea jättää", meni metsään.
      Nimenomaan jehovantodistajille se on helppoa kun järjestö-jumala määrää karttamaan eronneita/erotettuna.

    • Anonyymi

      Alkoholi ja uskonto paikkaavat samaa oman riittämättömyyden tunnetta eli sikäli ovat saman asian ilmenemismuotoja.

      • Anonyymi

        Juuri niin! Ilmankos uskontoa kutsuttiin oopiumiksi kansalle! Kansalla ei ollut varaa kalliinpaa. Molemmat auttavat pakenemaan arkipäivää illuusioiden maailmaan.
        Luulin, että hengellisten ihmisten ei tarvitse etsiä lohtua ja ahdistuksen poistoa alkoholista.
        Miksi siinä tapauksessa niin suuri osa seurakunnissa juo? Pettyneinä, tyytymättöminä elämäänsä?


    • Anonyymi

      Onko seudullasi AA-kerhoa. Hae se ja ala käymän muutaman kerran viikossa. Saat sielltä uskomatonta tukea ja huomata että viinasta VOI päästä eroon. Sinäkin. Muutkin ovat päässeet.
      katso jos netistä loytäisit AA-kerhon ja sitäkautta voit myoskin osallistua ja saada tukihenkiloitä.

      Olet jo puoliksi irti viinasta kun itse tiedostat miten kovasti haluat siitä eroon. Se on aina tärkein startti. Toisen, saman kokeneen, tuki on valtavasti avuksi.

      Pystyt kyllä raittiuteen, tiedät sen itsekin!

      • Anonyymi

        AA-kerhot? Niin, niissä istutaan pari tuntia kerta ja mikä on puheenaihe?
        Viina ja suhde siihen ja mitä siitä on seurauksena.
        Viina ja riippuvaisuus ovat alttarilla ja niitä kukin palvoo ja kumartaa.
        Omalla vuorollaan kertoo itsesäälin vallassa omasta Viinajumalastaan.
        Puheenaiheena ei ole koskaan mitään vaihtoehtoa.
        Eli ollaan kuivahumalassa takertuneena siihen, minkä asetti ensimmäiseksi.
        Ymmärrän AA:n hyvän tarkoituksen, mutta haluaisin tilalle parempaa.


    • Anonyymi

      Yksi apu voisi tulla reseptilääkkeestä Revia. Siitä ei tule merkittäviä sivuoireita, mutta alkoholi vain ei oikeen maita.

      Noh yks kokonainen pilleri tekee vähän flegun olon, mut puolikas ei nii enää ja voi ottaa neljänneksenkin. Aine kai puolittuu kehossa neljässä tunnissa ja ite otin aiemmin neljänneksen perjantaisin kun tulin treeneistä kotiin noin klo 19 ja ilta meni hyvin selvin päin tai jos otti pari kolme bissee nii ei halunnu enempää. Kannattaa harkita, sillä kuningas alkoholi on salakavala kaveri.

    • Anonyymi

      Antabus on yksi tapa, akuutiksi avuksi.
      Olen kuullut, että jos rupeaa jakamaan todistajien postiluukkuihin valokopioita vartiotornien vanhojen numeroiden valokopioita, kohdista, joissa ennustellaan maailmanloppuvuosia, taikka on sellaisia vanhoja oppeja jotka nykyään lahko kiistää koskaan olleenkaan, niin siinä mielialakin paranee ja alkoholihimo heikkenee.

      • Kohtuu kaljanjuonnilla on hyvä katkasta ryyppyputki.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Kohtuu kaljanjuonnilla on hyvä katkasta ryyppyputki.

        Niin , ja tuleehan siinä ulkoiltua kun menee lähikauppaan ja tullessaan taluttaa mäyräkoiraa


    • jehovilla on omat salaiset ryyppyporukat. Sillä touhulla on jehovauskonnon hyväksyntä, ja siitä ei huudella ulkopuolisille. Exjehova on kirjassaan kertonut tämän. Ei ole syytä epäillä hänen todistustaan.

    • Anonyymi

      Olisikohan jollakin syvästi vakaumuksellisella ja oikein hartaalla jehovantodistajalla oivallista neuvoa, jolla voisi karttaa vaikkapa lopun ikänsä seurapiireihini kuulumatonta veroviranomaista, joka aina tilaisuuden tullessa KÄRTTÄÄ minulta saataviaan?? Olen yrittänyt mököttääkkin tälle onnettomalle kärttääjälle, mutta mikään ei ole auttanut. Olisiko mahdollista liittyä jehovantodistajiin ja saada siten vaikkapa lahjalaatikosta jäsenen ominaisuudessa hieman avustusta verorästeihini?

    • Anonyymi

      Mikäs se olikaan se uuden laulun numero joka oli lainattu Hectorilta: "Juodaan viinaa . ."? Olikos se laulun numero; 666 ?

      • Anonyymi

        " ..; Juodaan viinaa .." -Onhan näitä opetuslauluja ;
        Vanha kipale menee näin " ; : _Jos akkasi kieltää sua juomasta , niin juo , juo ja juo , ja kieltää naisia kotiisi tuomasta , niin juo juo ja juo . -Ja jos hän ei sinua kieltmästä lakkaa , nii ota sinä iitelle Parempi akka , ja juo juo ja juo " -
        Siinä sitä on neuvo kerrakseen , Mutta Hectorkin lopetti juomisen , voi voi


    • Anonyymi

      Todistajat eivät käännytä, eivätkä puhu alkoholisteille, koska he haisevat pahalle. Kertoi entinen todistaja.

      (Pelastusarmeija on Raamatusta löytänyt, että tarjoavat ensin saippuaa ja sitten soppaa, ja, jos hyväksyy, Jumalan Sanaa vielä)

      • Anonyymi

        Ja Jehovan todistaja naiset haisevat salilla halvoilta hajuvesiltä. Saan niistä hengenahdistuskohtauksen Ja sitte syyttävät minua että haisen valkosipulilta, tuolta terveelliseltä Jehovan luomalta kynsilaukalta ja elämän eliksiiriltä.


    • Anonyymi

      Minäkin olen alkoholisti......omasta tahdosta. Olen onnellinen....juon viinaa ja nautin. Mitään uskontopaskaa en kaipaa. viiinaa riittää...siis kaikki hyvin. Uskonnon höpisiät painukoot helvettiin....juon kunnes kuolen...hyvä niin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1503
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1162
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1150
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      76
      1022
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      839
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      742
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      77
      714
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      657
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      626
    Aihe