Wikpedian mukaan juristi-hallitustunnustelija Rinteellä on tunnollaan useampia kyseenalaisia tekoja.
Vuosina 1995-1996 Rinne joutui maksamaan taloyhtiölleen vahingonkorvauksia 10000 markkaa. Isännöidessään taloyhtiötään, Rinne oli maksattanut omat puhelinlaskunsa, ei toimittanut vuoden 1991 tositteita, piti taloyhtiön rahaliikenteestä kirjaa puuteellisesti, aiheuttaen siten taloyhtiölle vahinkoa.
Vuonna 1996 Rinne joutui eroamaan AKT:n lakimiehen paikalta, koska oli laskuttanut samoista työmatkoista kahteen kertaan.
2009 Rinne sai finanssivalvonnalta moitteet ilmaistuaan sisäpiiritietoa laittomasti puhelinkeskusteluissa. Rinne paljasti UPM:n ay-johtajille luottamuksellisia tietoja paperitehtaan sulkemisesta ennen UPM:n pörssitiedotteen lähettämistä vahinkoa.
Vuonna 2016 Rinne tuomittiin Helsingin käräjäoikeudessa päiväsakkoihin, koska oli työriitojen sovittelussa syyllistynyt lain rikkomiseen.
Rinteen arvopohja on pettävä. Ihme, että kehtaa edes mainita sanan hallitusneuvotteluissa, onko edes itse sopiva pääministeriksi?
Arvopohjaan vedoten
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo 2016 työlainsäädäntörötös oli jatkokäsittelyssä joulukuussa 2018. Sakot tuli.
- Anonyymi
Wikipedia kertoo myös autohurjastelusta Lahden moottoritiellä. Sakko 1716€.
Nyt taitaa olla niin kestosairas että ei autoile, matkustaa Z-junalla?
- Anonyymi
Eli pulstasin arvopohja on tarkalleen poliitikolle sopiva. Poliitikon epärehellisyyteen voi aina luottaa!
- Anonyymi
Rinne on oikeustieteen kandidaatti,hänestä ei voida käyttää juristi nimikettä.Vain loppututkinnon(oikeustieteen maisteri) suorittanut saa käyttää juristi titteliä.Olen kuullut Rinteen usein puhuvan "minä juristina" sitä ja tätä tiedän.
- Anonyymi
Samakko-antin puheista muutenkaan ei aina tiedä mikä kolmasosa niistä on totta.
- Anonyymi
Älä valejtele, että kaksi kolmasosaa olisi totta.
- Anonyymi
No ei ihan tarkkaan noinkaan?
Koska wikissä titulerataan Sauli Väinämöä myös juristiksi, ja hän ei myöskään ole suorittanu ku kandin tutkinnon. Mutta saanut kylläkin varatuomarin arvon matkan varrella, ja joka vaatii sit hieman tuomioistuinharjoittelijan lisäopintoja.
Ja varatuomareita sit taas voi selkeesti kutsua myös juristeiks, vaikkei maistereita olekaan.
- Anonyymi
Kelpaako Rinne edes kansanedustajaksi?
Kansanedustajan kelpoisuudesta Suomen perustuslaissa:
"Jos rikos osoittaa, ettei tuomittu ansaitse edustajantoimen edellyttämää luottamusta ja kunnioitusta, eduskunta voi hankittuaan asiasta perustuslakivaliokunnan kannanoton julistaa hänen edustajantoimensa lakanneeksi päätöksellä, jota on kannattanut vähintään kaksi kolmasosaa annetuista äänistä."
Toistuvista rikoksista huolimatta Rinne näyttää "ansaitsevan" eduskunnan luottamuksen - entäpä kansalaisten...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362