Kaikki ketipinoria syövät/syöneet, kertokaa kokemuksia, miten vaikuttanu, onko auttanu, onko aiheuttanu sivuvaikutuksia lyhyestä ja pitkäaikaiskäytöstä, kuinka kauan käytitte ja miten muutuitte lääkkeen lopettamisen jälkeen. Ja myös muista psykoosilääkkeistä/neurolepteistä mitä on ootte käyttäny/käytätte parhaillaan, hyviä/huonoja kokemuksia, sivuvaikutukset jne. Oon kiinnostunu kuulemaan kokemuksia!!
Ketipinor/muut psykoosilääkkeet
10
199
Vastaukset
- Anonyymi
No tarina kaikista psykoosilääkkeistä/neurolepteistä mitä oon käyttänyt olisi niin pitkä tarina ja niin valtava määrä eri lääkkeitä, kai melkein koko kirjo käyty läpi, mulla on mennyt myös kasa muita lääkkeitä samaan aikaan ja myös muita psykoosilääkkeitä
Ja söin ketipinoria 8 vuotta
Sehän toki riippuu paljon mihin vaivaan syöt ketipinoria tai muuta vastaavaa
Mä oon syönyt vuorokausiannoksella 300-850mg, viimein ennen lopettamista 25mg iltaisin, välillä otan tarvittaessa 25, jos syystä tai toisesta tarvii unirytmiä korjailla
Mut joo, itse ketpinoriin, kai siitä jonkin apua oli, mutta isoilla vrk annostuksilla alkoi tilanne olla se, että haitat oli suuremmat kuin hyödyt
Nielemisvaikeudet todella pahoja, ruokahalun valtava kasvu=suuri painonnousu, yleinen sumuisuus (no sitä aiheutti kyl koko cocktail mitä söin), muistihäiriöitä
Oon ketipinorin lopettanut puolitoista vuotta sitten, levozinin kanssa yhtä aikaa
Luulin et olisi vaikeaa varmaan pitkään nukkumisen kanssa, kun nuo lopetin, mutta itseasiassa unet alkoi suht nopeasti tasaantua, nykyään nukun päivästä riippuen 7-11h ilman lääkkeitä, olo on virkeä ja selkeä aamuisin toisin kuin ennen, paino on laskenut noin 15kg, hitaasti, mutta laskenut... nielemisvaikeuksia ei ole ollenkaan - Anonyymi
Oon monesti järkyttynyt, kuinka suuria annoksia porukka vetelee Ketipinoria! Itse otan 25 mg satunnaisesti iltaisin nukahtamisvaikeuksiin. Kärsin paniikkikohtauksista, jotka sijoittuvat iltaan ja yöhön. Tätä ennen kokeilin joitakin kuukausia melatoniinia, mutta ei vaikutusta.
Tunnin päästä lääkkeenotosta alkaa syvä väsymys. Silmät sulkiessa näkyy valokuvioita, puhe saattaa vähän sammaltaa ja liikkuminen olla kömpelöhköä. Pahinta on levottomat jalat!! Tästä syystä välttelen lääkettä ja koitan saada kohtaukset kuriin muuten.- Anonyymi
Olen vastannut tuossa ylempänä, normaalistihan ketipinor annos on suht pieni, kun sitä käytetään esim avuksi nukkumiseen
Yleeensä sivuoireet on myös lievempiä pienemmillä annostuksilla, tosin ihmisillä on hyvin erilaiset lääkkeensietokyvyt ja toisille tulee helposti sivuvaikutuksia
Ketipinoria kyllä määrätään nykyisin lähes vaivaan, kuin vaivaan ja mä en oo kyllä itse taas sen puolesta puhuja...
Mulla itselläni on 1 tyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö ja silloin, kun oireili, en meinannut nukkua yhtään millään ja maanisissa jaksoissa ketipinoria on käytetty myös aamuisin/iltapäivällä/illalla hidastamaan vauhtia
Mulla on sitä myös yritetty käyttää ahdistuneisuuden lievittämiseen ja paniikkikohtauksiin, mutta apua niihin ei ole ollut (enkä ihmettele, koska jo muutenkin syönyt suuria määriä lääkkeitä)
Nykyään olen ollut yli puolitoista vuotta remissiossa eli oireeton
- Anonyymi
Minä välttelen myös, huonot kokemukset Ketipinorista ja kaikista muistakin antipsykooteista. Ketipinor laski verenpaineen niin alas että kaaduin pääni kivilattiaan ja sain aivotärähdyksen. Myös teki sen, että vaivuin hyvin syvään uneen josta oli vaikea herätä. Sitten päivällä pöhnä olo eikä mitään saanut tehtyä. Kaikki antipsykootit lihottaa ja altistaa diabetekselle ym.
- Anonyymi
Pitemmällä tähtäimellä parempi olla ilman. Ehkä jos on ihan kauhean paha olo, sitä voi siirtää Ketipinorilla eteenpäin ja säilyä hengissä.
- Anonyymi
Ite käyttäny nyt 4kk ketipinoria joka ilta 25mg ja huomannu sivuvaikutuksia, ihanku ois aineissa ku ketipinoria ottaa, mulla on alkanu olla pupillit laajat kokoajan, sillonki ku en oo lääkettä ottanu, puhe sammaltaa enkä millään meinää löytää sanoja, puhun koko ajan, sönkötän, sormi ja lihakset alkanu nykimään kipeästi (sormessa tuntuu pahiten kipu nykiessä), tuntuu kuin olisin sumussa ja mieliala on pelkkää viivaa, en naura enää millekkää enkä itkekkää, harhat ei oo lievittyny yhtää, voisin jopa väittää että musta on tullu vainoharhasempi päivisin mitä ennen, muisti menny tosi huonoksi, hyväku muistan mitä tein eilen tai tunti sitten, oudot ja todentuntuiset unet, kauhea himo jotain ruokaa kohtaan jne .Mut toisaalta ketipinor autto mut pois masennus, itsetuhosuus ja unettomuus kierteestä, ja ennen jännittävät tilanteet ei tunnu niin pahalta paitsi se jännitys ennen jännittävää tapahtumaa nii on vahvistunu.
- Anonyymi
Kuka täysjärkinen syö ketipinoria on karsea mömmö. Tukehtumis oireet, sydän hakkaa,verenpaine laskee liian alas.
- Anonyymi
No ite en aikanaa voinu kieltäytyä, mulle sanottii että sä syöt tätä lääkettä syksyyn asti ja sit lopetetaan terapia ja lääkitys seinään. No samapa se oli syyä ku sain apua lääkkeestä.
- Anonyymi
Heittäkää vain psykologien mielipiteet romukoppaan. Niin alentavaa heidän suhtautumisensa ihmisiin. Tiesittekö, että jos heiltä skitsofreniadiagnoosin tai bipolaarisuusdiagnoosin saatte, elinaikanne tippuu 10-20 vuotta. Ja mikä parasti, heidänkin myönnetyllä diagnostisella mittapuullaan noin 40% diagnooseista on vääriä. On pitkäaikaistutkimuksia, jotka kertovat, että ne jotka eivät alkuunkaan ota lääkkeitä, pärjäävät selvästi parhaiten pitkässä juoksussa. Näitähän ei tietysti ainakaan lääketehtaiden toimesta sponsoroida. Vetäkää mömmöjä vaan, jos olette tarpeeksi herkkäuskoisia. Kyllä psykiatri 5500 euron keskikuukausipalkallaan kiittää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837