Sain toisessa ketjussa eräältä ymmärrykseltään alaikäiseltä henkilöltä nuhteita, kun kutsuin häntä idiootiksi hänen idioottimaisen raamattulogiikkansa (Raamattu =Jeesus Kristus) ansiosta. No, jos ihminen kykenee em. kaltaiseen idiotismiin, hän toki kykenee tällaisen idiotismin vallassa samaan hengenvetoon myös ilmoittamaan opponentilleen, ettei tämä ole uskossa. Erityisen huvittavaksi tilanne muotutui siinä vaiheessa, kun hän perinteisen uhriutumisriitin suoritettuaan (jonka hän tekee ennemmin tai myöhemmin kaikissa ketjuissa, jonne menee idiotismiensa kera viisastelemaan) päätti "siunata vainoojaansa" (!!!) eli minua toteamalla lipevän hurskaasti: "Joten siunausta sinulle, Herrani Jeesus sinua siunatkoon ! :)". Siis: HerraNI Jeesus. Ei: Herra Jeesus eikä HerraMME Jeesus, vaan HerraNI Jeesus. Tämä jotenkin huvitti itseäni, kun tulin aikoinaan uskoon lukiessani eräästä vihkosesta jakeet 1 Piet. 1:3-5 ja Tiit. 3:5.
1 Piet. 1: 3-5 kuuluu: " Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten, jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana."
Joku, joka on milloinkaan vähänkään Raamattua lukenut, huomaa, etteivät (etenkään) apostolit "omi" Herraa Jeesusta itselleen hokien "MINUN Herrani". Ainoa, joka sen tekee, on Tuomas, eikä kyseinen hetki mitenkään hriveästi imartele Tuomasta ja hänen uskoaan. Johtopäätös; tällainen Jeesuksen Kristuksen "omiminen" viittaa siihen, että individualisti-omija on uskossaan vastasyntyneen "Tuomaksen" tasolla.
Olisi hiukan lapsellista, jos ihmiset näillä foorumeilla esimerkiksi politiikasta puhuessaan höpöttäisivät: "MINUN PRESIDENTTINI Sauli Niinistö - - ei sinun, vaan MINUN!" Mutta tällaisiin lapsen ymmärryksen tasolle jääneisiin "raamatunopettajiin" täällä törmää. Huikeat on maisemat. :D
"Joten siunausta sinulle, Herrani Jeesus sinua siunatkoon ! :)"
Anonyymi
2
56
Vastaukset
- Anonyymi
Kas kun se sarjauhriutuja ei ole TÄHÄN nyt tullut uhriutumaan.
- Anonyymi
Tuttua huttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?5412455Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh661393Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831340- 961260
- 1371218
- 1051098
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro133984- 48910
- 47841
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60780