Miksi suomalaiset suosivat ISOJA autoja?

Anonyymi

Kun taas muualla Euroopassa pieni viistoperä ja pienet autot on suosituinta. Meillä sensijaan ajellaan isoilla SUV maastureilla kun oltaisiin jossain USA:ssa. En ole muita Smart kuskeja paljoo täällä tavannut

13

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Isoja SUV:ja nyt ei kovin paljoa ole, mutta keskikokoisia, SUV- ja muita autoja, lienee enemmistö.
      Syy on yksinkertainen eli Suomessa matkat ovat pitkiä verrattuna vaikkapa ’muualla Euroopassa’ oleviin matkoihin. Silloin ei pikkuinen ’kauppakassi’ ole se mukavin ja tarkoituksenmukaisin.

• Anonyymi

Älä nyt viitsi! Olen pikkuautolla ajanut pitkiäkin matkoja - pisin yhtämittaa 1200 km, sitten torkut kun ei aivo enää ymmärtänyt sitä minkä silmä näki, ja sitten viimeiset sata km.
        Möhköautojen suosio Suomessa johtunee jostakin alemmuuskompleksista joista yleisin lienee pienei pili. Minulla se on juhlakunnossa 19 cm ja pikkuauto riittää kunhan on hyvä ja halpa ajaa. Näissä suurissa malmikasoissa ei sisätilat välttämättä ole yhtään isommat kuin pikkuautoissa. Se on kun järki loppuu, niin pannaan rautaa ja taas palaa uusiutumattomia luonnonvaroja, mutta mitä väliä kun minäminäminäminä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt viitsi! Olen pikkuautolla ajanut pitkiäkin matkoja - pisin yhtämittaa 1200 km, sitten torkut kun ei aivo enää ymmärtänyt sitä minkä silmä näki, ja sitten viimeiset sata km.
        Möhköautojen suosio Suomessa johtunee jostakin alemmuuskompleksista joista yleisin lienee pienei pili. Minulla se on juhlakunnossa 19 cm ja pikkuauto riittää kunhan on hyvä ja halpa ajaa. Näissä suurissa malmikasoissa ei sisätilat välttämättä ole yhtään isommat kuin pikkuautoissa. Se on kun järki loppuu, niin pannaan rautaa ja taas palaa uusiutumattomia luonnonvaroja, mutta mitä väliä kun minäminäminäminä....

Oho aika hyvä pätkä, mulla päivä loppui joo 800 km tosin siin oli laiva aamupäivästä, mut aamu 2 ajoin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tuo sinun alemmuuskompleksisi ole vielä yleisempi. Eli kehuskella pilillään, kun auto on vaatimaton eikä varaa ole parempaan.
        Ei halpuus ole kaikille se ykköskriteeri, kun autoa hankitaan, vaikka sinulle olisikin. Toki taloudelliset resurssit on viisasta tai pakosti ottaa huomioon, mutta sinulla se kuitenkin näyttää tuovan tarvetta kehuskella pililläsi. Hmmm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se pikkuautolla pidempien matkojen ajaminen mitenkään mahdotonta ole, parhaimmissa pikkuautoissa ajo-ominaisuudet ovat varsin hyvät maantielläkin. Se missä pieni koko yleensä tuntuu on melutaso ja pitkällä matkalla tuo melu aiheuttaa väsymystä yllättävän paljon. Toinen yleinen syy hieman isommille autoille on tavaratilat, pikkuautosta tavaratila loppuu nopeasti kesken jos on perhettä tai muuten tarvetta kuljettaa enemmän tavaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä otan aina vakavasti pippelinmittaajien jutut, hyvä poika!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tuo sinun alemmuuskompleksisi ole vielä yleisempi. Eli kehuskella pilillään, kun auto on vaatimaton eikä varaa ole parempaan.
        Ei halpuus ole kaikille se ykköskriteeri, kun autoa hankitaan, vaikka sinulle olisikin. Toki taloudelliset resurssit on viisasta tai pakosti ottaa huomioon, mutta sinulla se kuitenkin näyttää tuovan tarvetta kehuskella pililläsi. Hmmm

Rahasta se auto ei ole kiinni niinkuin sinulla. Heti löytyisi sata tuhatta euroa ja parin päivän viiveellä ainakin yksi miljoona euroa lisää. Kai niillä jonkinlaisen uudenkin saisi? Vaan niin hölmö en ole, että rahani autoon panisin!
        Eikä se pieni auto välttämättä melua, ranskalaiset osaavat/osasivat tehdä hiljaisiakin autoja. Tilat riittää yhdelle, tarvittaessa useammallekin, vaan harvemmin on tarvetta ollut.
        Ja kun se pilin pituus tuntuu sinua kiinnostavan, niin kyllä sitä se 19 senttiä löytyy. Vaan miten on sinulla, jääkö paljonkin vajaaksi kymmenestä?

• Anonyymi

Tuliko mieleen, että autoja ostetaan ihan kulloisenkin tarpeen mukaan. Voi sitä yrittää maaseudulla lähteä talvikelillä Smartilla kauppaan, mutta jo 3 metrin päässä pihalla se on mahastaan kiinni. Sen vuoksi pitää olla se Subaru tai vastaava.
      Kehä 3 sisäpuolella asuvilla minä-minä-minä ihmisillä taas pitää olla näyttävä auto.
      Saattaa myös olla perheessä useampi henkilö tai pitää välillä vedellä perävaunua, jolloin on hyvinkin tarpeellista olla tukeva ja tilava auto.
      Euroopassa taas on oikeissa suurkaupungeissa niin ahdasta, että 2 Smarttia saa helposti parkkeerattua yhden ökymaasturin tilaan. Ja ajetaan pelkkää taajamaliikennettä.

• Välimeren maissa kaupunkien kadut ja monet tiet ovat niin kapeita, ettei sinne halua isolla autolla mielellään mennä. Tämä lienee yksi syy varallisuuden rinnalla.

• Jokainen toivottavasti hankki auton omien käyttötarpeidensa mukaan. Tai on hankkimatta.

Ei kai mulla muuta...

• Anonyymi

Pieneen viistoperään ei mun perhe mahdu kyytiin eikä tavarat. Ei mulla millekään suburbanillekaan käyttöä olis.

• Anonyymi

Aika harvalla Suomalaisella on oikeasti varaa hyvään autoon. Sama Virolaisilla. Auto pitää kuitenkin olla ja hieno, vaikka asuntoa ei olisikaan. Toisten haukkuminen vähävaraiseksi ja pienipiliseksi on osoitus pienistä aivoista, eikä mistään muusta. Pieni auto on edullinen hankkia ja sen kulut on myös paljon isoa autoa pienemmät. Rahaa saattaa jäädä muuhunkin.

• Anonyymi

Parasta aina on nämä yleistykset, ne toimii aina. Toisena vanhat uskomukset, ne ovat kanssa hyviä ja toimivat ikuisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1891
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1186
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      78
      986
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      978
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      835
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      85
      806
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      782
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe