Lätkän MM-kisat ja VPN

Hei kaikille!

Olisin kiinnostunut kysymään miten paljon jengi käyttää VPN-sovelluksia ja millaisia kokemuksia teillä on niiden toimivuuksista.

Jos joku ei tiedä miten VPN:n pitåisi toimia, niin noilla ohjelmilla pystyy vaihtamaan oman netin antamaa sijaintia, jotta voit katsoa esimerkiksi Suomesta estettyä ohjelma. Esimerkiksi Suomessa Areena ja Katsomo yms. ovat nähtävästi estettyjä ulkomailta katsoessa, joten ulkomailla olevat suomalaiset käyttävät VPN:ää voidakseen katsoa sitä.

Esim. Netflixissä on USA:n puolella moninvertainen määrä ohjelmaa verrattuna Suomen vastaavaan ja ne kaikki pitäisi pystyä katsomaan ihan vain vaihtamalla oma lokaatio Yhdysvaltojen palvelimelle. Se miksi olen nyt kiinnostunut tästä on se, että jääkiekon MM-kisat alkavat ja olen ulkomailla muutaman viikon, joten hyvälaatuinen striimi on tarpeellinen. VPN-SUOMI.fi-sivuston (https://vpn-suomi.fi/jaakiekko/mm/) mukaan Youtube esittäisi kaikki ottelut suorana ja englannin kielisellä selostuksella ja ne pitäisi olla mahdollista katsoa VPN:n avulla kun vaihtaa tietyn maan sijaintiin.

Itsellä se ongelma, etten ole aiemmin moista sovellusta tilannut ja ne ovat aina vaikuttaneet vähän kyseenalaisilta, vaikka ilmeisesti ovat laillisia. Olen viime kisoissa kokeillut jotain ilmaisia "striimejä" joiden laatu on kammottava ja ilmaiset VPN:t ovat vaikuttaneet todella hämäriltä, että niitä ei uskalla asentaa.

Eli onko porukalla jakaa kokemuksia VPN:stä ja mitä kaikkea olette sillä katsoneet? Olisiko vinkata luotettavia VPN:iä, jotka eivät olisi törkykalliita?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmaisiakin VPNiä on olemassa. Itse käytän ProtonVPN:ä, jonka ilmaisversiolla voi valita muistaakseni alankomaalaisen, yhdysvaltalaisen tai japanilaisen verkon, mutta en ole koskaan käyttänyt sitä striimien katseluun. Olen tällä hetkellä kytkeytynyt alankomaalaiseen verkkoon ja näyttää siltä, että pystyn katsomaan esimerkiksi IIHF:n striimin YouTubesta. Ilman VPN:ä kyseinen video sanoo, ettei sitä voi katsoa maassani, mutta nyt alankomaalaisella IP:llä sanoo että alkaa 3 tunnin päästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe