HSL liput: ajakaa / menkää B-vyöhykkeen liityntäpysäköintiin!

Anonyymi

HSL:n epäonnistunut lippu-uudistus satunnaisesti valittuine vyöhykemaksuineen ei ole toimiva. Muutokseen voi antaa vauhtia vain kuluttajakäyttäytymisellä: täytetään B vyöhykkeen asemat autoilla, fillareilla, mopoilla jne kovakuntoisimmat voivat kävellä tai juosta tai vaikka rullaluistella.

Itse kävelen aamuisin 500 metriä (Espoon sisällä) ja säästän 50% lipun hinnassa. Onhan tämä malli aivan järjetön!

10

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan kreisii: 15 kilometrin matka Espoon keskuksesta Pitäjänmäellä maksaa 100% enemmän kuin 29 kilometrin matka Itäkeskuksesta Matinkylään!

      Kuka tollo tän homman on suunnitellut ja vielä tollompi hyväksynyt?

      Inka Hopsu ja Tiina Elo ovat sentään kyseenalaistaneet mallin ja vaatineet c- vyöhykkeen poistoa. Muutos voidaan tehdä nopeasti, kun on tarpeeksi halua.

      Jajuu, painetta vaan B vyöhykkeelle Espoossa ja Vantaalla eli sinne vaan asemille ja pysäkeille! Tikkurilassakin varmasti myös aika monta pettynyttä kuluttajaa, jotka maksavat samaa kunnallisveroäyriä kuin muutkin vantaalaiset.

      • Anonyymi

        Minäkin kyseenalaistan uudistuksen, kun entinen sisäinen lippu poistettiin käytöstä. Esim. B-B-lippua ei ole, vastaavasti muut sisäiset yhteydet poistuivat. Halvin vaihtoehto on A-B-lippu, kun liikkuu B-vyöhykkeen sisällä, esim. pelkän Espoon alueella. Kertalipun hinta nousi entisen sisäisen lipun alueella.


      • Anonyymi

        Hei aivoton sossunelätti! Espoon keskuksesta pääsee Pitäjänmäelle BC-lipulla, joka maksaa 2.80 euroa eli saman verran kuin isis-keskuksesta Matinkylään (AB-lippu). Saman verran maksaa matka Puistolasta Tikkurilaan (BC-lippu).
        Koittakaa nyt sossunelätit tajuta, että ne vyöhykerajat on oltava jossakin, ja jokainen valitsee asuinpaikkansa itse, paitsi te sossunelätit, jotka valitsette sen asuinpaikan, minkä sossu teille verovaroin kustantaa. Jos sossun kustantama elintaso ei riitä, opiskelkaa ammatti ja menkää töihin, jos teitä nyt kukaan suostuisi ottamaan töihin edes ilmaiseksi. Korkeintaan julkisia vessoja voisitte päästä siivoamaan.


    • Anonyymi

      Onneksi köyhät kauniaislaiset pääsivät nauttimaan B-vyöhykkeen edullisemmista hinnoista. Minä, rikas Suvelan asukki, sen sijaan maksan helsinginmatkastani 1,8 euroa enemmän. Laskin kävelyn hinnaksi Tuomarilasta Koivuhoviin (<2km) 6-7 euroa/tunti. Kuntohan siinä samalla tietysti kohenee, ehkä siitäkin tulevaisuudessa verotetaan? Lentoasemalle sentään pääsen halvemmalla kuin helsinkiläiset. Se on suuri etu kun matkustaa lentämällä ehkä n. joka 5. vuosi kuten minä.

    • Anonyymi

      Typerä, sekava ja hyödytön uudistus, kuten HSL:n kaikki muutkin touhut käytännössä.

      En suhtaudu enää kielteisesti liputta matkustamiseen ja yksityisautoiluun pääkaupunkiseudulla. Myös kaluston tärveleminen on itselleni nykyään samantekevää. Antakaa mennä vaan, jos siltä tuntuu.

      Itse aion lopettaa länsimetrolla matkustamisen ensimmäiseksi. Ei ole tuonut kuin lisää haittaa ja huolta arkeeni. Olisi sitä omasta takaakin riittänyt, kiitos kuitenkin HSL:lle aina uusista lisäkuormista...

    • Anonyymi

      HSL on ihan läppä. Katsoin just että julkisilla täältä p-espoosta otaniemeen menee TUNTI. Ei auta uudet bussit yhtään.

      Siis Espoon sisällä TUNTI.

      Ei tässä ole mitään järkeä, heti kun vaan voin myydä tuon toisen auton niin myyn. HSL ei vain mahdollista sitä.

    • Anonyymi

      Kaikkien muidenkin espoolaisten pitäisi liikkua yksityisautooilla, kuten tässä kolmen auton huushollissa on tehty aina. Naurettavaa kykkiä jollain junapysäkillä talvipakkasilla ja syksyn sateissa.

      Autoilu on nykyaikaa, ja Espoo on autoilun kaupunki, jos mikä

    • Anonyymi

      VAADIN VEROISTA MAKSETTAVAA MATKUSTAJALLE MAKSUTONTA JULKISTA LIIKENNETTÄ ESPOO/VANTAA/HELSINKI -ALUEILLE!!!!! TOIMIKAA, HETI!!!

      Harmi kun ei saa isompaa fonttia, tekis niin mieli kiljua. Siis huutaa, ei juotavaa.

    • Anonyymi

      > Itse kävelen aamuisin 500 metriä (Espoon sisällä) ja säästän 50% lipun hinnassa.

      Olisiko ollut parempi, ettei olisi tehty uudistusta? Sitten et olisi säästänyt edes tuolla tavalla vaan olisit maksanut saman verran kuin nytkin eli seutulipun.

      • Anonyymi

        Anonyymi korjaa:
        "Olisiko ollut parempi, ettei olisi tehty uudistusta? Sitten et olisi säästänyt edes tuolla tavalla vaan olisit maksanut saman verran kuin nytkin eli seutulipun. "

        Loppuun: Sitten et olisi säästänyt edes tuolla tavalla.... vaan olisit maksanut aina seutulipun. Sinun lippusi hintaa ei nostettu 100 % vaan Helsinkiä lähinnä olevien hintaa laskettiin 50 %. :-)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe