En ole koskaan käynyt juurihoidossa ja nyt saattaa olla, että edessä sellainen lähitulevaisuudessa on... Lapsena 80-luvulla juurihoidosta puhuttiin kamalana, hirvittävänä asiana josta hädin tuskin selvisi hengissä kertomaan tarinaa, mutta miten nykyään? Puudutusaineet taitaa olla kuitenkin paremmat?
Nykyaikainen juurihoito, sattuuko?
10
118
Vastaukset
- Anonyymi
Se juurihoito sattuu viikon rassaamisen jälkeen kovemmin. Sitten jos jää hermoja hoitamatta niinkuin minulla niin kipu on kestänyt nyt 3kk ja syytä ei löydy. Painekipu on mahtavaa. Tuntuu että 3 ylähammasta räjähtää. Voihan se olla että vielä on viereinen hammas juurihoidettavassa kunnossa. On kestänyt tuskat pitkään.
- Anonyymi
Höpö höpö pelkkää pelottelua. Puudutettu hoito ei tunnu missään.
- Anonyymi
Puolituntia on puudutuksen aikaa kivut pois. Sitten alkaa kivut. Ei mitään höpöhöpöä tuo.
- Anonyymi
Helmikuussa -19 kävin juurihoidossa. Puudutuspiikkejä laitettiin kaksi. Auttoi hyvinkin.
Tietty se ohuella neulalla rassaaminen hiukan tuntui, mutta ei satu. Hiukan vihlaisee, jos neula osuu hermoon, mutta nykyään hammaslääkärit ovat aika hyviä tekemään juurihoitoa. Ei ole sellaista 80-luvun kokeilua ja välineet ovat myös parantuneet unohtamatta puudutusaineita.
Oikeasti ei juurihoitoa tarvitse pelätä. - Anonyymi
Kaikki eivät suosittele juurihoitoja. Ongelma on siinä, että kaikkia bakteereita ei saada tuhottua hampaan juurelta. Suussa siis tavallaan pidetään kuollutta hammasta. Jos mikä tahansa muu ruumiinosa on kuoliossa se poistetaan. Hampaan kohdalla se "hoidetaan". Ja jokainen tietää, mitä ikäviä seurauksia suun tulehduksista on. Bakteeri pääsevät ikenestä helposti verenkiertoon ja esim. aivoihin.
Hyvä vaihtoehto on sairaan hampaan poisto. Todennäköisesti se on julkisella yleisempi vaihtoehto. - Anonyymi
Tuokin taitaa riippua hammaslääkäristä. Itselleni täytyi kerran tehdä yhteen hampaaseen juurihoito. Kauhutarinoita kuulleena tietenkin jännitin kovasti, mutta hammaslääkäri oli ammattimies ja hoiti homman nopeasti ja varsin vaivattomasti. Minulla tuo ei siis ollut kovinkaan ikävä kokemus, mutta vähemmän pätevän kanssa voi olla toisin.
Sama lekuri huolehti myös viisaudenhampaideni poistamisesta ja myös se sujui varsin näpsäkästi. Viisarit poistettiin kahdessa erässä, ensin toiselta sivulta ja jonkin ajan parantelun jälkeen toiselta. Ylähampaat lähtivät valehtelematta naps vain muutamassa sekunnissa, eikä alahampaidenkaan kanssa ollut suuria ongelmia. Toisesta hampaasta tosin katkesi juuri, mutta ammattimies sai katkenneen juuren kaivettua ulos varsin näppärästi.
-TheRealJ - Anonyymi
Mulle laitettiin pari päivää sitten väliaikainen paikka juurihoidettuun hampaaseen. Onko normaalia et jomottavaa kipua on vieläkin?
- Anonyymi
Ei satu! Minulla on vuosikymmenten mittaan juurihoidettu useita hampaita. Koskaan ei ole ollut merkittävää kipua eikä muuta ongelmaa.
Mistä nuo kauhutarinat oikein syntyvät? Mitään perustetta niille ei kokemukseni mukaan todellisuudessa ole! - Anonyymi
Juurihoidettuu ei saa laittaa paikkaa jos jomottaa. Se on hoitovirhe.
- Anonyymi
Olen ollut kolme kertaa eri hampaan juurihoidossa ja koskaan en tuntenut kipua. Kaikki meni siis erittäin hyvin. Puudutuspiikki tietysti sattuu, mutta se on ainoa. Olen iloinen ettei hampaita tarvinnut poistaa kuin yksi, johon juurihoitokaan ei auttanut.
Rohkeasti vaan. Minulla oli eri hammaslääkärit näissä ja kaikki osasivat.
Olen hammaslääkäripelkoinen ihminen, ja selitän aina käyntien alussa että minulle pitää puhua rauhallisesti ja kertoa etukäteen mitä tehdään. Ja sovitaan esim. että kun porataan lasketaan kolmeen ja pidetään tauko. Ja että jos sattuu nostan käden, ja poraaminen lopetetaan. Ym ym. niin kaikki menee hyvin. . Lapsuudesta on peräisin hammaslääkäripelko, mutta aikuisena kaikki on mennyt hyvin.
Sinne vaan juurihoitoon, suosittelen. On se parempi kuin poistaa hammas.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837