Tampereen Hämeenkadusta kannataisi tehdä nyt uusi vetonaula. Sitä voisivat tulla turistit ihmettelemään ympäri maailmaa. Se voisi olla esimerkkinä miten tuhotaan toimiva katu. Turkulaiset voisivat tulla katsomaan miten ratikkatyömaa valmiiseen kaupunkiin tärvelee koko keskustan. Ne kaupungin asukkaat joissa pohditaan pormestarimallia saisivat hyvän kuvan siitä kun amatööri pistetään kaupungin johtoon.
Liike-elämä voisi pitää seminaareja siitä miten myynti sakkaa kun liikkeisiin ei pääse sisään. Stokkan, Sokoksen ja HM:n myymäläpäälliköt esittelisävät graafeja siitä miten myynti on kehittynyt viimeisen viiden vuoden aikana. Näihin seminaareihin ei kutsuttaisi kaupungin edustajia tai poliitikkoja kertomaan satujaan. Heitä varten pidettäisiin erikseen standup iltoja. Niissä ihmiset saisivat nauraa itsensä kippuralle.
Uusi nähtävyys
100
62
Vastaukset
- Anonyymi
Ne ympäri maailmaa tulevat turistit näkevät varmaan ratikkatyömaita omilla kotikonnuillaan, joten tuskin heitä Tampereen ratikkatyömaa kiinnostaa? Ratikoita on ja uusia rakennetaan kaikkialla Maapallolla Tampereen kokoisiin kaupunkeihin. Toiseksi, vanha sanonta kuuluu, että keskeneräistä työtä ei pitäisi näyttää hulluille eikä herroille.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tram_and_light_rail_transit_systems- Anonyymi
Aika paljon isommat kaupungit maailmalla uusivat trollikoitaaan eli niitä sähköbusseja ilmalangoilla, ei tarvitse katuja pilata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon isommat kaupungit maailmalla uusivat trollikoitaaan eli niitä sähköbusseja ilmalangoilla, ei tarvitse katuja pilata.
Fiksujakin kaupunkeja ja päättäjiä on olemassa, ehkä sillaiten vähemmän lobattuja.
- Anonyymi
Halvempi ja monin tavoin parempi. rollikka, trolleybussi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus_usage_by_country - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvempi ja monin tavoin parempi. rollikka, trolleybussi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus
https://en.wikipedia.org/wiki/Trolleybus_usage_by_countryMiksei tuo kelvannut tänne?
- Anonyymi
Sitä sopii kysyä niiltä, jotka aikanaan lopettivat Tampereen (ja Helsingin) johdinautoliikenteen. Homma hiipui ja hiipui -- ja loppui. Ei ostettu uusia autoja ja vanhat tulivat lopulta liian vanhoiksi.
Raitiovaunu on iso, esteetön ja kulkee vakaasti verrattuna mihin tahansa kumipyöräkulkineeseen. - Anonyymi
Lukaisepa tuo "Trolleybus usage by country" linkki ja katso missä se on rollikka kummasti kelvannut, uudet hienot trollikat. Niiin USA:ssa kuin Kanadassakin ja tietysti paljon muissakin suurkaupunungeissa ja vähän pienemmissä.
Kisakobussiliikneteen ymmärrän siten kuin vanhat lättähatut sitä hoitivat, se toimi ja toi väen töihin Tampeereelle keskustaan maakunnista ja ympäristöstä ja lähikaupungeistä melko vauhdikkaasti., vaihdolla sitten busseilla loput matkasts ympäri kaupunkia oleviin työpaikkoihin. - Anonyymi
Tampereen trollikka oli aikanaan oikein kiva järjestelmä. Kohtuu iso ja toimiva. Autot alkoivat loppuaikoina tuntua jo aikansa eläneiltä, mutta ei vaan ostettu uusia.
1960/70 -luvulla Turun ratikka sekä Tampereen (ja Helsingin) johdinautot lakkautettiin vähän samalla logiikalla: ylläpitoon ei haluttu laittaa rahaa, koska dieselbussit arvioitiin halvemmiksi eikä sähköliikenteen etuja nähty. Päätös oli tavallaan negatiivinen: Helsingissä johdot lopulta vaan napsittiin pois roikkumasta.
Helsingin viisaat ratikkaihmiset eivät tuolloin antaneet periksi ja heillä oli kaupunkilaisten tuki takanaan. Kiskoja, vaihteita, halleja ja vaunuja pidettiin sitkeästi yllä ja uusittiin pihistellen, mutta ihan kunnollisesti. Metron piti korvata suuri osa kiskoista, mutta ei. Tähänkään päivään mennessä metriäkään ratikkakiskoa ei ole purettu metron takia. Ratikkaa tehdään lisää, metron laajennukset on jäissä.
Raitiotien vastaansanomattomat edut ovat taas päättäjien tiedossa. Raitiotie on hieno asia, ja se tullaan näkemään myös Tampereella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei tuo kelvannut tänne?
Grynderit eivät halunneet. Liian halpa ja jäisi isot massit saamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grynderit eivät halunneet. Liian halpa ja jäisi isot massit saamatta.
Tuo varmaan oli yksi syy, se tärkein. Ratikka on huono tapa matkustaa ja isompi häiriö liikentessä muutenkin. Rollikat oliai olleet hyviä, olisi jäänyt turha teiden auki repiminenkin ja se älytön teiden ahtaaksi tekeminen niin, että hälyajoneuvvot jäävät pillit päällä piipittään liikenneruuhkiin.
- Anonyymi
Ratikka on hyvä tapa matkustaa. Yhteistä kaistaa kumipyörille ja kiskoille tulee lähinnä Hämeenkadulle. Harvat sekakaistat sekä ratikan ja muun liikenteen risteyskohdat häiritsevät varmasti vähemmän kuin mitä bussiliikenne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on hyvä tapa matkustaa. Yhteistä kaistaa kumipyörille ja kiskoille tulee lähinnä Hämeenkadulle. Harvat sekakaistat sekä ratikan ja muun liikenteen risteyskohdat häiritsevät varmasti vähemmän kuin mitä bussiliikenne.
Kokemusta on muualta maailmalta ja varsinkin Helsingistä, ratikka troimii joten kuten jos ei tarvitse isommin vaihtaa liikenenvälinettä,mutta ei sitä kehumaan kannata alkaa, muistaa pitää vanha "viharatikka"
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/tympiiko_viharatikka_talla_kikalla_kierrat_kanniset_laivamatkustajat
ja muutokset. ""Kävelen mieluummin kuin kuljen ratikalla!" "
https://yle.fi/uutiset/3-9788532 - Anonyymi
Noidenkin lähteiden mukaan Stadilaiset ja matkailijat haluavat, että spårat kulkevat usein eikä niiden reittejä saa muuttaa. Varioitumisesta ei pidetä kiskoillakaan.
"Viharatikka" syntyi siitä, kun Viron liikenteen satamaan ja samalla uudelle isolle asuntoalueelle Jätkäsaareen rakennettiin raitiotie, mutta linjalle laitettiin aivan liian vähän vaunuja ja matkustajat joutuivat jonottamaan lippuja kuskeilta. Tuloksena puuro.
Vika ei ollut raitiotiessä, vaan siinä, että suunnittelijat eivät uskoneet raitiotien suureen suosioon aiempaan tukkoiseen bussiliikenteeseen verrattuna eivätkä reagoineet heti suureen kysyntään -- ties mistä syystä. Onhan se itsestään selvää, että ratikassa pystyy roudaamaan matkalaukkuja ja olutta paljon enemmän kuin bussissa. Kallista taksia ei tarvi käyttää. Siispä matkustajamäärä nousi, kun vihdoin päästiin kiskoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noidenkin lähteiden mukaan Stadilaiset ja matkailijat haluavat, että spårat kulkevat usein eikä niiden reittejä saa muuttaa. Varioitumisesta ei pidetä kiskoillakaan.
"Viharatikka" syntyi siitä, kun Viron liikenteen satamaan ja samalla uudelle isolle asuntoalueelle Jätkäsaareen rakennettiin raitiotie, mutta linjalle laitettiin aivan liian vähän vaunuja ja matkustajat joutuivat jonottamaan lippuja kuskeilta. Tuloksena puuro.
Vika ei ollut raitiotiessä, vaan siinä, että suunnittelijat eivät uskoneet raitiotien suureen suosioon aiempaan tukkoiseen bussiliikenteeseen verrattuna eivätkä reagoineet heti suureen kysyntään -- ties mistä syystä. Onhan se itsestään selvää, että ratikassa pystyy roudaamaan matkalaukkuja ja olutta paljon enemmän kuin bussissa. Kallista taksia ei tarvi käyttää. Siispä matkustajamäärä nousi, kun vihdoin päästiin kiskoille.Heh eihän siellä mahtunut "viharatikkaan" juuri kukaan mihinkään, kun väki toi pari kauppakassia matkassa, sama ongelma tuleeTamperelle.
Testasin minäkin ko.ratikan. - Anonyymi
Hermostuivat ns. alkuperäiset helsinkiläiset matkatavaroista jotka veivät paikkoja ja estivät kulkua, samoin kännisistä 'maalta tulleista' matkaajista. Eikös Tamperellakin aiota tehdä se typerä istumajärjestys jossa joudutaan olemaan lärvit vastakkain joidenkin outojen matkustajien kanssa? Mikäpä sen typerämpi tapa matkustaa toisia nilkoille potkien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on hyvä tapa matkustaa. Yhteistä kaistaa kumipyörille ja kiskoille tulee lähinnä Hämeenkadulle. Harvat sekakaistat sekä ratikan ja muun liikenteen risteyskohdat häiritsevät varmasti vähemmän kuin mitä bussiliikenne.
Sammonkatu, siellä on jo nyt hälytysajoneuvoilla ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sammonkatu, siellä on jo nyt hälytysajoneuvoilla ongelmia.
Hämeenkadulla kanssa jokin iakaa sitten sinne jäi amublanssi huutaan kaupungintalon eteen, mtta ei päässyt mihinkään ruuhkassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hermostuivat ns. alkuperäiset helsinkiläiset matkatavaroista jotka veivät paikkoja ja estivät kulkua, samoin kännisistä 'maalta tulleista' matkaajista. Eikös Tamperellakin aiota tehdä se typerä istumajärjestys jossa joudutaan olemaan lärvit vastakkain joidenkin outojen matkustajien kanssa? Mikäpä sen typerämpi tapa matkustaa toisia nilkoille potkien.
Helsinkiläinen sietää maalaisia ja juoppoja ihan hyvin, itsekin ovat ajoittain liikkeellä pikku tuiskeessa matkalaukun kanssa. Ongelma oli se, että vaunuja oli liian vähän. Nyt vaunujen määrää on lisätty Jätkäsaaressa aika lailla ja vieläkin on välillä turhan tiukkaa.
Kaksisuuntainen raitiovaunu on sellainen tapaus, että penkit on parempi laittaa osin toiseen ja osin toiseen suuntaan. Ei niitä penkkejä pysty kääntämäänkään påätepysäkillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hermostuivat ns. alkuperäiset helsinkiläiset matkatavaroista jotka veivät paikkoja ja estivät kulkua, samoin kännisistä 'maalta tulleista' matkaajista. Eikös Tamperellakin aiota tehdä se typerä istumajärjestys jossa joudutaan olemaan lärvit vastakkain joidenkin outojen matkustajien kanssa? Mikäpä sen typerämpi tapa matkustaa toisia nilkoille potkien.
"se typerä istumajärjestys jossa joudutaan olemaan lärvit vastakkain joidenkin outojen matkustajien kanssa? "
Kuvottavaa, ällöttävä tapa matkustaa, ei sovi tamperelaisille jotka eivät pidä edes siitä että bussissa puhutaan.
- Anonyymi
Kyllä nyt Pub Lordin ala- ja yläbaareille on tilaan. Terassit ja kaikki tietty.
- Anonyymi
1918 sisällissota, talvi- ja jatkosodan pommituksetkaan eivät saaneet Tamperetta yhtä huonoon kuntoon, mitä vihervasemmiston ja demareiden poliitikot, joita kokoomuksen bulvaanit käyttivät sätkynukkeina, kahmiessaan taloudellisia etuja.
- Anonyymi
NO selvähän se kun taitamattomat suunittelee ja laittaa osaamattomat ns. toteuttamaan olemattomia niin EIPÄ MENE TURHA TYÖ HUKKAAN
- Anonyymi
Jatkosodassa Tamperetta ei pommitettu, vaikka täällä tehtiin tykkejä ja korjattiin lentokoneita. Kuka tietää, miksi?
- Anonyymi
Turistit pitäisi viedä kohtaan, jossa ennen oli Viistokatu, ja heille pitäisi väittää naama pokkana että Viistokadun palauttaminen ratkaisisi kaikki Tampereen liikenteelliset ongelmat. Pian olisi maailma täynnä viistokatuja.
- Anonyymi
Kun turisteille näytettäisiin ne kaikki kadut jotka suljettiin (Viistokatu, Aleksis Kivenkatu, Hämeenpuisto, Kuninkaankatu, Keskustori, Kirkkokatu ja Kauppakadun ja Puutarhakadun ajosuuntien muuttaminen, niin jokainen ymmärtäisi, miksi liikenne tukkeutuu.
Kun tähän nyt vielä lisätään Hämeenkatu ja sen poikkikatujen sulkeminen, niin liikenteen toimimattomuutta ei yksikään tervejärkinen ihmettele. - Anonyymi
Keskusta on vain yksi osa ja sitten vielä se on niin paljon ettei ole mitään syytä sille miksi se on niin huono. Liikkeet ovat olleet paikallaan mutta se oli vain siksi ettei sitä ole enää mitään muuta. Jatkossa onkin sitten toinen kysymys mikä on paras vaihtoehto kuin ei mitään uutta.
- Anonyymi
Huvittavaa on, että kadut kavennetaan niin, että hälyytysjoneuvot jäävät jumiin, aivan kuten Pariisissakin kun Notre Dame paloi, palokunnat jäivät liikennetruuhkiin kavennetuille kaduille, sielläkin hälyytysajoneuvot ovat ongelmissa ja nyt sama mokaus tehdään täällä, ilmeisesti kukaan ei ole edes tajunut ajatella asiaa.
Ongelma tietysti on myös se, että nyt rakennusmieht pitkin kaupunkia eivät enää muutenkaan löydä parkkipaikkoja töihin tullessaan, vaan ovat laittomilla paikolla ja pelastusteillä tukkeena. Tässäkin lähistöllä kaupan pelastustiellä on ollut jo pitkään parikymmentä autoa päivittäin parkissa. Sama myös hassusti suunniteltujen talojen pihoissa, pelastustiet päivittäin täynnä autoja, niin huolto- kuin henkilöautoja, parkkifirmatkin näyttävät nostaneet kätensä pystyyn ja käyvät enää vain harvakseltaan iltaisin ihmetelemässä vaikka pysäköintimaksuja olisi tulossa pilvin pimein pikin päivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa on, että kadut kavennetaan niin, että hälyytysjoneuvot jäävät jumiin, aivan kuten Pariisissakin kun Notre Dame paloi, palokunnat jäivät liikennetruuhkiin kavennetuille kaduille, sielläkin hälyytysajoneuvot ovat ongelmissa ja nyt sama mokaus tehdään täällä, ilmeisesti kukaan ei ole edes tajunut ajatella asiaa.
Ongelma tietysti on myös se, että nyt rakennusmieht pitkin kaupunkia eivät enää muutenkaan löydä parkkipaikkoja töihin tullessaan, vaan ovat laittomilla paikolla ja pelastusteillä tukkeena. Tässäkin lähistöllä kaupan pelastustiellä on ollut jo pitkään parikymmentä autoa päivittäin parkissa. Sama myös hassusti suunniteltujen talojen pihoissa, pelastustiet päivittäin täynnä autoja, niin huolto- kuin henkilöautoja, parkkifirmatkin näyttävät nostaneet kätensä pystyyn ja käyvät enää vain harvakseltaan iltaisin ihmetelemässä vaikka pysäköintimaksuja olisi tulossa pilvin pimein pikin päivää.Missähän pysäköiin valvonta luuraa? Onko ne jossain sakkorysissä vaan nykyään, sairallalla kiusaamassa ja kyttäämässä hoitajien parkkeja ja lääkärien...Entä poliisi, ei taida enää paljon sakotella kaupungilla, vaan ajelee ohi kiiruusti väärin pysäköidyistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän pysäköiin valvonta luuraa? Onko ne jossain sakkorysissä vaan nykyään, sairallalla kiusaamassa ja kyttäämässä hoitajien parkkeja ja lääkärien...Entä poliisi, ei taida enää paljon sakotella kaupungilla, vaan ajelee ohi kiiruusti väärin pysäköidyistä.
Kaupungin sakkorysät, ne olisi hyvä laittaa esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittavaa on, että kadut kavennetaan niin, että hälyytysjoneuvot jäävät jumiin, aivan kuten Pariisissakin kun Notre Dame paloi, palokunnat jäivät liikennetruuhkiin kavennetuille kaduille, sielläkin hälyytysajoneuvot ovat ongelmissa ja nyt sama mokaus tehdään täällä, ilmeisesti kukaan ei ole edes tajunut ajatella asiaa.
Ongelma tietysti on myös se, että nyt rakennusmieht pitkin kaupunkia eivät enää muutenkaan löydä parkkipaikkoja töihin tullessaan, vaan ovat laittomilla paikolla ja pelastusteillä tukkeena. Tässäkin lähistöllä kaupan pelastustiellä on ollut jo pitkään parikymmentä autoa päivittäin parkissa. Sama myös hassusti suunniteltujen talojen pihoissa, pelastustiet päivittäin täynnä autoja, niin huolto- kuin henkilöautoja, parkkifirmatkin näyttävät nostaneet kätensä pystyyn ja käyvät enää vain harvakseltaan iltaisin ihmetelemässä vaikka pysäköintimaksuja olisi tulossa pilvin pimein pikin päivää.Oikeasti luulet, ettei katusuunnittelussa huomioida hälytysajoja? Kannattaa muuten tarkistaa tiedot Notre Damen palosta palokuntaa koskien. Väite palokunnan viivästymisestä liian kapeiden katujen takia on osoitettu vääräksi jo monta kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti luulet, ettei katusuunnittelussa huomioida hälytysajoja? Kannattaa muuten tarkistaa tiedot Notre Damen palosta palokuntaa koskien. Väite palokunnan viivästymisestä liian kapeiden katujen takia on osoitettu vääräksi jo monta kertaa.
Missä palokunta viipyi, kun Notre Dame paloi? Eksyili liian leveillä kaduilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti luulet, ettei katusuunnittelussa huomioida hälytysajoja? Kannattaa muuten tarkistaa tiedot Notre Damen palosta palokuntaa koskien. Väite palokunnan viivästymisestä liian kapeiden katujen takia on osoitettu vääräksi jo monta kertaa.
Iltalehti kuvasi asiaa paikallisten Sternille kertomana:
"Pariisin pormestarin Anne Hidalgon hallinnon käyttöön ottamat liikennerajoitukset. Autokaistoja on vähennetty, ja kaupungin politiikkana on ollut suosia kevyttä liikennettä kuten pyöräilyä ja kävelyä. Tuloksena on kuitenkin ollut Pariisin liikenteen pysyvä ruuhkautuminen, jossa pelastusajoneuvot, paloautot tai poliisi jäävät muun liikenteen sekaan jumiin."
Sen jälkeen sitten alettiin selittelleen ettäkunmutta.
" - Anonyymi
Akkojen hommia, selvä se
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungin sakkorysät, ne olisi hyvä laittaa esille.
Aaamulehden jutussa sakkorysiastä ja muustakin, kommentoijat eivät ilmeisesti siellä osaa edes erottaa parkkifirmojen hommia kunnan pysäköinninvalvonnasta.
https://www.aamulehti.fi/a/5882837c-9fa2-4fd5-a990-b14cf1a99d24?c=1522737894164 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä palokunta viipyi, kun Notre Dame paloi? Eksyili liian leveillä kaduilla?
Se joka on käynyt Pariisissa, tietää, että Notre Damen katedraali sijaitsee pienellä saarella keskellä Seine-jokea. Autoliikenne kulkee siltojen kautta.
Suuri osa kyseisen saaren kaupunkirakenteesta on keskiaikaista ja historialllisista syistä suojeltua. On keskiaikaisia rakennuksia, kapeita katuja ja kujanteita, joille ei mahdu edes jalkakäytävää, aikanaan hevosliikenteelle suunniteltuja, nykyisin yksisuuntaisia, sekä pieniä puistikkoja.
Olen asunut Pariisissa ja kävellyt hienon alueen ympäriinsä kymmeniä kertoja.
On selvää, että liikenne sumputtaa Pariisissa yksityisautojen valtavan määrän ja kapeiden katujen takia. Parkkipaikkaa on aivan mahdoton löytää. Autoja pysäköidäänkin väkisin runnomalla pitkin ja poikin.
Liikenneruuhkien takia onkin ollut pakko rakentaa uusi metrolinja n:o 1 Seinen rantaan entisen raitiovaunulinjan paikalle. Monet pariisilaiset ovat harmitelleet vanhan raitiotielinjan purkamista ja toivovat raitiovaunujen uudelleen käyttöön ottamista Pariisissa. Ovathan ne turisteillekin mukavampia kuin maanalainen metro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aaamulehden jutussa sakkorysiastä ja muustakin, kommentoijat eivät ilmeisesti siellä osaa edes erottaa parkkifirmojen hommia kunnan pysäköinninvalvonnasta.
https://www.aamulehti.fi/a/5882837c-9fa2-4fd5-a990-b14cf1a99d24?c=1522737894164Tuossa ongelma on tietysti, että ei enää rakenneta vierailijoille ja huoltotyöntekijöille autopaikkoja läheskään riittävästi, tehdään ihan liian tiivistä ja porukat pysäköi minne sattuu ja naapurin tontillekin.
- Anonyymi
"Dokumentti paljastaa: Tästä syystä ilmaisesta ja ”liian edullisesta” pysäköinnistä halutaan nyt luopua"
https://www.is.fi/autot/art-2000005980659.html
Taustoja. - Anonyymi
Pelkkää rahastusta kuten linkissä kerrotaankin:
"Käytännössä enimmäismäärä tarkoittaisi tässä yhteydessä sitä, että kun jollekin asuinalueelle valmistuu esimerkiksi uusi parkkihalli, vastaava määrä pysäköintipaikkoja vähennetään automaattisesti kadunvarsilta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se joka on käynyt Pariisissa, tietää, että Notre Damen katedraali sijaitsee pienellä saarella keskellä Seine-jokea. Autoliikenne kulkee siltojen kautta.
Suuri osa kyseisen saaren kaupunkirakenteesta on keskiaikaista ja historialllisista syistä suojeltua. On keskiaikaisia rakennuksia, kapeita katuja ja kujanteita, joille ei mahdu edes jalkakäytävää, aikanaan hevosliikenteelle suunniteltuja, nykyisin yksisuuntaisia, sekä pieniä puistikkoja.
Olen asunut Pariisissa ja kävellyt hienon alueen ympäriinsä kymmeniä kertoja.
On selvää, että liikenne sumputtaa Pariisissa yksityisautojen valtavan määrän ja kapeiden katujen takia. Parkkipaikkaa on aivan mahdoton löytää. Autoja pysäköidäänkin väkisin runnomalla pitkin ja poikin.
Liikenneruuhkien takia onkin ollut pakko rakentaa uusi metrolinja n:o 1 Seinen rantaan entisen raitiovaunulinjan paikalle. Monet pariisilaiset ovat harmitelleet vanhan raitiotielinjan purkamista ja toivovat raitiovaunujen uudelleen käyttöön ottamista Pariisissa. Ovathan ne turisteillekin mukavampia kuin maanalainen metro.Pienellä saarella joo, sitten vaan lukee tuon Iltalehden uutisen kappaleen uudelleen ja koittaa tajuta sen mitä siinä sanotaan, se alkaa : "Autokaistoja on vähennetty, ..."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se joka on käynyt Pariisissa, tietää, että Notre Damen katedraali sijaitsee pienellä saarella keskellä Seine-jokea. Autoliikenne kulkee siltojen kautta.
Suuri osa kyseisen saaren kaupunkirakenteesta on keskiaikaista ja historialllisista syistä suojeltua. On keskiaikaisia rakennuksia, kapeita katuja ja kujanteita, joille ei mahdu edes jalkakäytävää, aikanaan hevosliikenteelle suunniteltuja, nykyisin yksisuuntaisia, sekä pieniä puistikkoja.
Olen asunut Pariisissa ja kävellyt hienon alueen ympäriinsä kymmeniä kertoja.
On selvää, että liikenne sumputtaa Pariisissa yksityisautojen valtavan määrän ja kapeiden katujen takia. Parkkipaikkaa on aivan mahdoton löytää. Autoja pysäköidäänkin väkisin runnomalla pitkin ja poikin.
Liikenneruuhkien takia onkin ollut pakko rakentaa uusi metrolinja n:o 1 Seinen rantaan entisen raitiovaunulinjan paikalle. Monet pariisilaiset ovat harmitelleet vanhan raitiotielinjan purkamista ja toivovat raitiovaunujen uudelleen käyttöön ottamista Pariisissa. Ovathan ne turisteillekin mukavampia kuin maanalainen metro.Notre Damen edessä, n 50 metrin päässä on leveä katu, viereiselle sillalle myös mahtuu hyvin. Sopisi kolme paloautoa rinnakkain vaivatta. On siellä muutkin käyneet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltalehti kuvasi asiaa paikallisten Sternille kertomana:
"Pariisin pormestarin Anne Hidalgon hallinnon käyttöön ottamat liikennerajoitukset. Autokaistoja on vähennetty, ja kaupungin politiikkana on ollut suosia kevyttä liikennettä kuten pyöräilyä ja kävelyä. Tuloksena on kuitenkin ollut Pariisin liikenteen pysyvä ruuhkautuminen, jossa pelastusajoneuvot, paloautot tai poliisi jäävät muun liikenteen sekaan jumiin."
Sen jälkeen sitten alettiin selittelleen ettäkunmutta.
"Stern korjasi jo aikoja sitten sen virheellisen uutisen. Ekat autot oli paikalla alle kymmenessä minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stern korjasi jo aikoja sitten sen virheellisen uutisen. Ekat autot oli paikalla alle kymmenessä minuutissa.
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi, lue nyt tuo kokonaisuudessaan ja ajattele isompaa kuvaa:
"Autokaistoja on vähennetty, ja kaupungin politiikkana on ollut suosia kevyttä liikennettä kuten pyöräilyä ja kävelyä. Tuloksena on kuitenkin ollut_ Pariisin liikenteen pysyvä ruuhkautuminen_, jossa pelastusajoneuvot, paloautot tai poliisi jäävät muun liikenteen sekaan jumiin."
Monilla suomalaisilla näyttäisi olevan lukemisen ymmäretämisessä joko kovasti vaikeuksia, tai sitten ymmärretään tahallan pieleen ettei oma ideologia tai maailmankuva kärsi.
- Anonyymi
Miksei täti enää käytä nimimerkkiään?
- Anonyymi
Koska en ole täti. Toisen kerran jo luullaan, että avaukseni ovat tädin kirjoittamia. Täti itse ei ole avannut pitkään aikaan mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska en ole täti. Toisen kerran jo luullaan, että avaukseni ovat tädin kirjoittamia. Täti itse ei ole avannut pitkään aikaan mitään.
Ihan vaan sattumalta kirjoitat täysin samanlaisella tyylillä. Melkoinen yhteensattuma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan sattumalta kirjoitat täysin samanlaisella tyylillä. Melkoinen yhteensattuma.
Ikävä kyllä kirjoitustyylilleni en mitään voi. Se on hioutunut tuoksi vuosien saatossa. Uskoisin tädin käyttävän omaa nimimerkkiään kun kirjoittelee. Vähään aikaan en kylläkään ole hänen huomannut mitään kirjoittavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä kirjoitustyylilleni en mitään voi. Se on hioutunut tuoksi vuosien saatossa. Uskoisin tädin käyttävän omaa nimimerkkiään kun kirjoittelee. Vähään aikaan en kylläkään ole hänen huomannut mitään kirjoittavan.
Eilen viimeksi kirjoitit 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen viimeksi kirjoitit 😁
Jaaha. Jos minä olen täti niin sinä olet kyselijäpösilö. Tai vielä pahempi, järkipäätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha. Jos minä olen täti niin sinä olet kyselijäpösilö. Tai vielä pahempi, järkipäätös.
Päätä nyt jo, kumpi 🤣🤣
- Anonyymi
Stand-up illoissa kerrottaisiin vakiovitseinä että ratikka tuo rahat tuplana takaisin. Ja että rakentaminen ei juuri häiritse, koska se tehdään paloissa. Lisäksi esitettäisiin liikkeiden kasvaneita myyntilukuja ja näytettäisiin kuvia täysistä liiketiloista. Yleisö nauraisi näille vääränä.
- Anonyymi
Onhan meitä monia, jotka käymme Tampereella säännöllisin väliajoin. Hämeenkatu oli kovasti muhkurainen vuosikymmeniä kestäneen raskaiden bussien rallin jäljiltä. Kivikatua on peruskorjattava oli siinä raitiotie tai ei. Myös puustoa on pakko uudistaa, etteivät oksat ja rungot ala olla vaaraksi kadullakulkijoille. Turistille ratikkaliikenne on aikanaan selkeämpi kuin nykyinen järjestelmä. Eiköhän se remppa ole jo voiton puolella. Hämeenkadullekin tulee taas puita.
- Anonyymi
Turistille ratikkaliikenne on epäilemättä selkeä. Ei mitään apua, ota taksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turistille ratikkaliikenne on epäilemättä selkeä. Ei mitään apua, ota taksi
Selkeästi ei mitään apua. Tietysti, jos ei ole menossa erityisesti minnekään, voi ratikalla ajella edestakaisin
- Anonyymi
Hervannasta pääsee bussilla keskustaan monta eri reittiä. Kaikki on varmaan tullut kokeiltua vuosien varrella. Jos ei ole kiire, niin käyhän se ja tulee samalla tutustuttua Tampereen nähtävyyksiin.
Kun on ratikka, niin ei tarvitse ihmetellä linjanumeroita ja apukirjaimia sekä selailla pakkasessa mobiilinäytöltä reittioppaan aikatauluja ja karttakuvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hervannasta pääsee bussilla keskustaan monta eri reittiä. Kaikki on varmaan tullut kokeiltua vuosien varrella. Jos ei ole kiire, niin käyhän se ja tulee samalla tutustuttua Tampereen nähtävyyksiin.
Kun on ratikka, niin ei tarvitse ihmetellä linjanumeroita ja apukirjaimia sekä selailla pakkasessa mobiilinäytöltä reittioppaan aikatauluja ja karttakuvia.Kun kotona PeräPersiössä on vain yksi bussilinja, tietysti yksilinjainen ratikka tuntuu turvalliselta. Ankaraa pohdintaa vielä aiheuttaa ratikan kulkusuunta, jonka valinnassa alussa tulee virheitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hervannasta pääsee bussilla keskustaan monta eri reittiä. Kaikki on varmaan tullut kokeiltua vuosien varrella. Jos ei ole kiire, niin käyhän se ja tulee samalla tutustuttua Tampereen nähtävyyksiin.
Kun on ratikka, niin ei tarvitse ihmetellä linjanumeroita ja apukirjaimia sekä selailla pakkasessa mobiilinäytöltä reittioppaan aikatauluja ja karttakuvia.Eli ratikkaa tahtoivat niin tyhmät ihmiset, joille jopa bussin linjanumeron ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ratikkaa tahtoivat niin tyhmät ihmiset, joille jopa bussin linjanumeron ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
Jos linjoja on yhtä enemmän, se menee yli ymmärryksen. Linjat alkavat "varioitua"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ratikkaa tahtoivat niin tyhmät ihmiset, joille jopa bussin linjanumeron ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
Numerot ovat aina olleet hankalia vihreille.
- Anonyymi
Varioitumista on se, että jokin linja voi ajaa eri aikoina tai päivinä eri reittiä, esim pitempää tai lyhyempää variaatiota. Jos linjatunnuksessa on myös kirjain, niin joskus erikirjaimiset linjat on kuitenkin melkein sama reitti, joskus taas aika eri lailla varioituneita. Aikataulukauden vaihduttua voi linjoilla olla ties mitä varioitumis-tapauksia.
Satunnainen turisti joutuu olemaan tosi tarkkana linjabiiliin astuessaan, ettei tule yllätyksiä. Sinänsä tietoa kyllä on tarjolla netissä ja pysäkeillä, jos on kykyä sitä ottaa vastaan.
Kiskoilla kulkevat linjat eivät voi varioitua yhtä eloisasti kuin kumipyörälinjat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varioitumista on se, että jokin linja voi ajaa eri aikoina tai päivinä eri reittiä, esim pitempää tai lyhyempää variaatiota. Jos linjatunnuksessa on myös kirjain, niin joskus erikirjaimiset linjat on kuitenkin melkein sama reitti, joskus taas aika eri lailla varioituneita. Aikataulukauden vaihduttua voi linjoilla olla ties mitä varioitumis-tapauksia.
Satunnainen turisti joutuu olemaan tosi tarkkana linjabiiliin astuessaan, ettei tule yllätyksiä. Sinänsä tietoa kyllä on tarjolla netissä ja pysäkeillä, jos on kykyä sitä ottaa vastaan.
Kiskoilla kulkevat linjat eivät voi varioitua yhtä eloisasti kuin kumipyörälinjat.Olisikohan bussireittien varioijia vaihdettava? Reitit kun eivät itsekseen varioidu 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varioitumista on se, että jokin linja voi ajaa eri aikoina tai päivinä eri reittiä, esim pitempää tai lyhyempää variaatiota. Jos linjatunnuksessa on myös kirjain, niin joskus erikirjaimiset linjat on kuitenkin melkein sama reitti, joskus taas aika eri lailla varioituneita. Aikataulukauden vaihduttua voi linjoilla olla ties mitä varioitumis-tapauksia.
Satunnainen turisti joutuu olemaan tosi tarkkana linjabiiliin astuessaan, ettei tule yllätyksiä. Sinänsä tietoa kyllä on tarjolla netissä ja pysäkeillä, jos on kykyä sitä ottaa vastaan.
Kiskoilla kulkevat linjat eivät voi varioitua yhtä eloisasti kuin kumipyörälinjat.Vähä-älyisiä satunnaisia turisteja varten sitten piti tehdä ratikka.
- Anonyymi
Ihan sama ilmiö koskee monia paikallisiakin matkustavaisia. Ratikka on monessa suhteessa bussia helpompi ja selkeämpi kulkuväline. Siispä matkustajamäärä nousee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama ilmiö koskee monia paikallisiakin matkustavaisia. Ratikka on monessa suhteessa bussia helpompi ja selkeämpi kulkuväline. Siispä matkustajamäärä nousee.
Eli vähä-älyiset paikallisetkin hyötyvät ratikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli vähä-älyiset paikallisetkin hyötyvät ratikasta.
Tyypillistä vähä-älyisten keskinäistä solidaarisuutta
- Anonyymi
Tukholman Skansenin 7-ratikan pysäkillä T- Centralenissa voi seurata kiskojen suosiota livenä. Spåran matkustajamäärä on noussut, kun reittiä on jatkettu ihan keskustaan asti. Lisää ja isompia vaunuja on tilattu, mutta ei vielä ole saatu linjalle.
Uusia vaunuja odotellessa linjalla on "hög belastning" eli kaameesti tulijoita. Siksi ratikkalinjaa tukee myös joitakin busseja samalla linjatunnuksella 7 ja päämäärätekstillä Djurgården. Muitakin busseja lähtee samaan suuntaan samalta pysäkiltä.
Silti se vaan on niin, että ratikka tulee aina täyteen, mutta bussi ei. Väki haluaa odottaa sitä täyteen tulevaa ratikkaa, vaikka usein puolityhjäksi jäävä kumipyöräbussi on välillä tarjolla. Uskottava on, kun näkee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukholman Skansenin 7-ratikan pysäkillä T- Centralenissa voi seurata kiskojen suosiota livenä. Spåran matkustajamäärä on noussut, kun reittiä on jatkettu ihan keskustaan asti. Lisää ja isompia vaunuja on tilattu, mutta ei vielä ole saatu linjalle.
Uusia vaunuja odotellessa linjalla on "hög belastning" eli kaameesti tulijoita. Siksi ratikkalinjaa tukee myös joitakin busseja samalla linjatunnuksella 7 ja päämäärätekstillä Djurgården. Muitakin busseja lähtee samaan suuntaan samalta pysäkiltä.
Silti se vaan on niin, että ratikka tulee aina täyteen, mutta bussi ei. Väki haluaa odottaa sitä täyteen tulevaa ratikkaa, vaikka usein puolityhjäksi jäävä kumipyöräbussi on välillä tarjolla. Uskottava on, kun näkee.Ihmiset pelkää, että bussireitti varioituu kesken matkan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukholman Skansenin 7-ratikan pysäkillä T- Centralenissa voi seurata kiskojen suosiota livenä. Spåran matkustajamäärä on noussut, kun reittiä on jatkettu ihan keskustaan asti. Lisää ja isompia vaunuja on tilattu, mutta ei vielä ole saatu linjalle.
Uusia vaunuja odotellessa linjalla on "hög belastning" eli kaameesti tulijoita. Siksi ratikkalinjaa tukee myös joitakin busseja samalla linjatunnuksella 7 ja päämäärätekstillä Djurgården. Muitakin busseja lähtee samaan suuntaan samalta pysäkiltä.
Silti se vaan on niin, että ratikka tulee aina täyteen, mutta bussi ei. Väki haluaa odottaa sitä täyteen tulevaa ratikkaa, vaikka usein puolityhjäksi jäävä kumipyöräbussi on välillä tarjolla. Uskottava on, kun näkee.Hulluja nuo ruotsalaiset.
- Anonyymi
Sepä se. Mistä sen varsinkaan ulkopaikkakuntalainen tietää, mihin se bussi voi varioitua!! Nytkin oli joku juoksutapahtuma meneillään... Kiskoihin ei sellaset vaikuta. Jos se ratikka jonnekin ylipäätään menee, niin Skansenille. Muualle ei ole rataa.
Puheenparresta päätellen osa Skansenin asiakkaista tulee suoraan ikivanhasta Itä-Ruotsista ja vieläpä Hämeen Härkätien varrelta. Haluavat nähdä, miten asiat nykyään tehdään. Ja kyllä. Päivän sana on Raitiotie. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se. Mistä sen varsinkaan ulkopaikkakuntalainen tietää, mihin se bussi voi varioitua!! Nytkin oli joku juoksutapahtuma meneillään... Kiskoihin ei sellaset vaikuta. Jos se ratikka jonnekin ylipäätään menee, niin Skansenille. Muualle ei ole rataa.
Puheenparresta päätellen osa Skansenin asiakkaista tulee suoraan ikivanhasta Itä-Ruotsista ja vieläpä Hämeen Härkätien varrelta. Haluavat nähdä, miten asiat nykyään tehdään. Ja kyllä. Päivän sana on Raitiotie.Sillähän turisti pääsee kätevästi esim hotelli Rosendalista Tampere-talolle
- Anonyymi
Hämeenkatu ja puoli Tamperetta on muhkurainen ratikkatyömaiden takia, ei muuten,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeenkatu ja puoli Tamperetta on muhkurainen ratikkatyömaiden takia, ei muuten,
Ne muutkin kadut siellä ratikkatyömaiden ympäristössä on hajoamassa kunnolla, kun niiden liikenne on lisäänty nyt, Väki (joista osa on aivan eksykissä) ajelee estotta pitkin ihmisten pihojakin oikoakseen minne sattuu ja jättele autoja mihin sattuu, myös kielletyille paikoille pelastusteille ja jopa toisten maksamille tolppapaikoille.
- Anonyymi
Eikö väkivalta jo riitä?
- Anonyymi
Lähikuntien keskustat ammottavat tyhjyyttään. Liikekinteistöt ovat tyhjillään. Ne kuuluisat Kebabkioskitkin lopettelevat. Parkkipaikkoja oli pilvinpimein,jopa ilmaisia. Miksi ei kauppa käynyt?
Tampere näyttää esimerkkiä kuinka tehdään toimiva ydinkeskusta. Ihmisiä ei ajeta pellolle. On vara hinnoitella parkkipaikat,tunkua on liikaakin. Valitusten määrä vain lisääntyy,syystä ettei rupusakkien anneta ajella eestaas.- Anonyymi
Älä ota enää
- Anonyymi
Niinpä, tyhjänä koppa kuin lähikuntien keskukset. Mutta ei hätää lähikauppoja löytyy keskustassa. Virkistävää janojuomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tyhjänä koppa kuin lähikuntien keskukset. Mutta ei hätää lähikauppoja löytyy keskustassa. Virkistävää janojuomaa.
Joop, siinä se sitten onkin, juottoloita ja ruokaa, jossain vielä rätei ja lumpui, ei ole keskustassa enää mitään mikä oikeasti kiinnostaa, se on pakkorako käydä kun vaihtaa bussia, ei muuta, läpiajopaikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ota enää
Ei Tamperella enää selvin päin ilkee olla, on se jo sen verran ruma mesta.
- Anonyymi
Unohtuiko alkuperäinen viesti. Kuntakeskukset, onko niitä? Tyhjät autiot kadut,ei edes juottoloita. Katkeruus loistaa viesteissänne. Minä pystyn ylpeydellä tukemaan Tampereen rakentamista. Te menette Sukarin selän taakse itkemään. On kauppoloi,juottoloi,vittuloi,mut onko teillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtuiko alkuperäinen viesti. Kuntakeskukset, onko niitä? Tyhjät autiot kadut,ei edes juottoloita. Katkeruus loistaa viesteissänne. Minä pystyn ylpeydellä tukemaan Tampereen rakentamista. Te menette Sukarin selän taakse itkemään. On kauppoloi,juottoloi,vittuloi,mut onko teillä.
Korkki kiinni heti.
- Anonyymi
Esimerkillistä.
"Kivijalkakaupat lirissä Tampereella: ensin tuli myllerrys, sitten parkkimaksujen korotukset – ”Lopputuloksena voi olla aika monta tragediaa”
Tampereen ydinkeskusta on myllerryksessä ainakin kahdella tapaa. Hämeenkatu on ainakin vielä pari vuotta ratikkatyömaan hallinnassa, mutta keskustan ilmettä muuttaa myös katujen varsilla käytävä pudotuspeli, jossa etenkin pienyrittäjät ovat ahdingossa."
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000006092468.html
- Anonyymi
Se on jo nähtävyys, kuten lehdessä kirjoittelevat:
"Ihan kauhea paikka, kuin jonkun apokalypsin jälkeinen maailma" – Vauva.fi käy kuumana Tampereesta
https://www.aamulehti.fi/uutiset/ihan-kauhea-paikka-kuin-jonkun-apokalypsin-jalkeinen-maailma-vauvafi-kay-kuumana-tampereesta-200458036- Anonyymi
Näköjään halutaan ilmaisia parkkipaikkoja. Niinpä. Jos henkilöauton pysäköinnistä joutuu maksamaan, niin maailmanlopultahan se tuntuu.
- Anonyymi
Hyvää mainosta. Kyllä sitä tullaan nyt katsomaan. Ja kannattaa tulla. Ei kukaan voi edes pahimmissa painajaisissa kuvitellä tätä tuhoa. Jokaisen pitää se itse nähdä.
- Anonyymi
Köyhillä huvinsa,ei edes parkkiaikaa varaa lunastaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhillä huvinsa,ei edes parkkiaikaa varaa lunastaa .
Miksi maksaa jostain jota saa ilmaiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi maksaa jostain jota saa ilmaiseksi?
"Miksi maksaa jostain jota saa ilmaiseksi? "
Oikeampi ja asiallisempi muoto asukkaita ja asiakkaita palvelevassa kaupungissa olisi:
"Miksi maksaa jostain jonka pitäsi ilman muuta ola olla ilmainen" ja verorahoilla hyvin hoidettu vielä kaupan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi maksaa jostain jota saa ilmaiseksi? "
Oikeampi ja asiallisempi muoto asukkaita ja asiakkaita palvelevassa kaupungissa olisi:
"Miksi maksaa jostain jonka pitäsi ilman muuta ola olla ilmainen" ja verorahoilla hyvin hoidettu vielä kaupan päälle.Verorahoilla kaikki julkiset palvekut hoidetaan. Saisivat autoilijat jotain vastinetta maksamilleen veroilleen.
- Anonyymi
Autoilijoiden rahoilal maklsellaan paljon muutakin, vain pikku summa autoveroista menee tienpitoon yms.
- Anonyymi
Se olisikin mielenkiintoinen uudistus, jos verovaroista pitäisi kustantaa ilmaiset parkkipaikat kaikille niitä haluaville.
- Anonyymi
Parkkipaikathan ovat aina olleet ilmaisia, kunnes ahneus iski, aiemmin vain aivan keskustassa parkkimaksuilla vain hieman ohjattiin ruuhkaisimmissa liikepaikoissa että muutkin pääsevät asioimaan , tarkoitus ei ollut rahastaa kertään sen kummemmin, vaan palvella yrittäjiä ja asiakkaita, se kaupungin palveluajatus on kadonnut jo aikaa sitten, että asukkaita palvellaan ja vieläpä verorahoilla.
- Anonyymi
Ratikkaa tarvis vetää Ruovedelle, kun sinne ei pääse enää kuin laivalla ja joskus harvoin bussilla, tai omalla autolla, tai sieltä pois.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14675528/bussien-aikataulut - Anonyymi
Nyt sitten saadaan kunnon turistivyöry Tampereelle. Tampereen omasta likasta tulee liikenneministeri. Nyt muualta Suomesta tullaan pällistelemään miten hyvin Sanna on hoitanut Tampereen liikenneasiat.
- Anonyymi
Sannan näytöt Tampereen liikennesuunnittelusta ovat sen verran kovat, että kyllä niillä ministeripesti irtosi.
Tervetuloa muu Suomi katsomaan ja ihmettelemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sannan näytöt Tampereen liikennesuunnittelusta ovat sen verran kovat, että kyllä niillä ministeripesti irtosi.
Tervetuloa muu Suomi katsomaan ja ihmettelemään.Mitäs ne Sannan näytöt on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs ne Sannan näytöt on?
Käy katsoon Hämeenkatua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy katsoon Hämeenkatua.
Olen täällä Hämeenkadulla, mutta sinua ei näy missään selittämässä kysymääni asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täällä Hämeenkadulla, mutta sinua ei näy missään selittämässä kysymääni asiaa.
Katso nyt edes vähän ympärillesi. Älä enää ota, jos havaintokykysi on noin huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso nyt edes vähän ympärillesi. Älä enää ota, jos havaintokykysi on noin huono.
No mitä kaikkea tästä on Sannan aikaansaamaa?
- Anonyymi
lapsiperheet rattainensa kanssa saatiin pois minimaalisilta jalkakäytäviltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4626574Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1863907Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262040Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1371424Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751315- 681166
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771089- 451028