Veropolitiikasta

Anonyymi

Suomessa korkein palkkavero ja kalleimat hinnat tai ainakin EU.n 3 kärjessä. Sekä pienimmät palkat näistä kehittyneimmistä maista.
Palkkaverotuksen nostoon ei ole varaa. Suuntamuutokseen olisi syytä. Asuanajajat ja lääkärit yms. verolle heistä suurin osa kierrättää tulonsa pääomaverotuksen kautta ja näin välttyvät maksuilta. Heidänkin perheet nauttivat sosialiturvasta.

Suomessa teknologia kehittyy ja korvaa ihmisiä. Pistäkää robotit verolle! Nyt syydetään tukia toisensa perään näille pörssiyhtiöille. Käytännössä valtio maksaa palkat ainakin osittain, ei järjenhäivääkään. Kyllä ne kiristää osa siitä ei ole epäilystäkään.

Lakatkaa jakamasta valtion omaisuutta ilmaiseksi yhtiöille! Viittaan Sipilän kiemuroihin mm. Samoin maamme malmivarojen jakamista ylikansallisille yhtiöille /- periaatteella.

Tämän globaalin hömöyden aika , pistäkää siihen piste! Ja jos ette itte ymmärrä kysykää niiltä profilta ja muilta koulutetuilta joilla ei ole oma lehmä ojassa!

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt jo verotus on huippua ja silti A. Rinne aikoo nostaa sitä. Ja turha puhua etteikö myös köyhien ja duunareiden verotus kiristyisi, kyllä elintarvike-, ympäristö- ja päästöverot tulevat puremaan heitäkin. Etenkin määräsuuruiset pisteverot.

Suomalaisen ostovoima kasvaa vain kjn hän muttaa ulkomaille. Mm. asumisen kulut ovat useimmissa EU-maissa halvemmat kuin Suomessa ja elintarvikkeet halvempia, autoista, alkoholista ja vaatteista puhumattakaan

Mutta Antti pitää kyllä huolen ettei köyhällä ole varaa muuttaa ulkomaille.
      Ulkomailla asuvat suomalaiset ovat muutenkin tuskallinen pala purtavaksi virkamiehille, kiroavat kun EU on sen tehnyt helpommaksi. Eikä tunnu löytyvän pykälää joka estäisi suomalaista hyötymästä EU:sta, ihannetilanne olisi että suomalaisen osuus EU:sta olisi vain jäsenmaksun maksaminen.

• Anonyymi

Porvarit taas valittamassa.

• Anonyymi

Vihervassarit valittavat myös. Itse he eivät veroja maksa kun loisivat, mutta muilta pitäisi saada puristettua lisää.

• Anonyymi

Verotusta on salakavaloitettu eli pilkottu vaikeasti hahmotettavaksi.

Minulla viisi erää joista viides on "eläketulon lisävero" noin 1½ %
      Kolmosena on "Sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksu" sekin noin 1½ %
      Selvempiä ovat valtionvero, kunnallisvero ja yle-vero

Työssäkäyvillä muistaakseni eläkevakuutusmaksu

• Anonyymi

Itseasiassa on palkkaverotuksen "nostoon" varaa ja reilusti, se tapahtuu palkkoja nostamalla edes lähelle pohjoismaista keskitasoa, verotuotot nousee samalla. Tätä hyvää keinoa et kuule porrrrvarin suusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7199
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5015
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4422
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3513
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2321
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      309
      1836
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1736
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe