Olen ihmetellyt miksi itseään uskovina pitävät ovat kovin kateellisia muille ihmisille. Olen tavannut monta lähinnä fundisuskovaa jotka kadehtivat meitä jotka emme tarvitse heidän natisevia kainalosauvojaan. Jos he noudattaisivat Jeesuksen käskyä rakastaa lähimmäistään, heidän odottaisi olevan iloisia lähimmäistensä menestymisestä, mutta näin ei ole.
Miksi uskovat ovat kateellisia?
34
88
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät taida uskovaiset itsekään tietää miksi ovat kateellisia heidän mielestään ateisteille
- Anonyymi
Uskovat ovat kateellisia maallistuneille ihmisille koska maallistuneet ihmiset saavat nauttia seksistä, alkoholijuomista, maallistuneista puheista ja monista muistakin asioista, jotka Raamattu kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovat ovat kateellisia maallistuneille ihmisille koska maallistuneet ihmiset saavat nauttia seksistä, alkoholijuomista, maallistuneista puheista ja monista muistakin asioista, jotka Raamattu kieltää.
Ehkä uskovissa on entisiä alkoholisteja ja muita laitapuolen kulkijoita.
Jotka on pelastettu sieltä jeesustelun avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateellisia ja ahneita suurin osa.
- Anonyymi
Aloittaja on varmaan 1. täydellinen ihminen maailmassa.
- Anonyymi
Kateellisen uskovan kommentti.
- Anonyymi
He epäilevät kuolemanjälkeistä paratiisia, sillä jollain on maan päällinen paratiisi.
Elämä on realismia, kuoleman jälkeinen elämä on utopiaa.- Anonyymi
Jokin kateus tai katkeruus siitä kyllä heijastuu. Heille kun ykkösasia on estää muita elämästä tavallaan.
Olisiko heidän oma elämänsä mennyt vituiksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin kateus tai katkeruus siitä kyllä heijastuu. Heille kun ykkösasia on estää muita elämästä tavallaan.
Olisiko heidän oma elämänsä mennyt vituiksi?>Ei kyllä se niillä mennyt jotka sitä hokevat yhtenään !
- Anonyymi
No niin keksikääpäs jotain johon edes itse uskotte haha näitä naureita tarujanne !
kukaan ei kadehti jumalatonta elämää sekuntiakaan.- Anonyymi
Kateellisen uskovan tyypillinen kommentti.
- Anonyymi
Uskovaiset ovat lähes poikkeuksetta palkkatöissä eivät lonkeroi yhteiskunnan elätteinä vaan hoitavat asiansa ja pitävät teitäkin luusereita elossa !
- Anonyymi
Asuvat isoissa omakotitaloissaan, itse maksamissaan, eivät loju kaupunkien vuokraluukuissa pikkuisissa betonilootissa siivoavat jälkensä ei tarvita yhteiskuntaa siivoamaan kokoontumisiaan niinkuin poikkeuksestta kaikki teidän kaljapileenne josta ei jöäö jöälelle muuta kuin soivat korvat ja iso siivouslaksu jota ette titenekään itse maksa, kuten ei paljon muutakaan.
tuotako pitäisi sitten kadehtia hyi olkoon ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuvat isoissa omakotitaloissaan, itse maksamissaan, eivät loju kaupunkien vuokraluukuissa pikkuisissa betonilootissa siivoavat jälkensä ei tarvita yhteiskuntaa siivoamaan kokoontumisiaan niinkuin poikkeuksestta kaikki teidän kaljapileenne josta ei jöäö jöälelle muuta kuin soivat korvat ja iso siivouslaksu jota ette titenekään itse maksa, kuten ei paljon muutakaan.
tuotako pitäisi sitten kadehtia hyi olkoon !"kaljapileenne josta ei jöäö jöälelle"
Kirjoituksesta päätellen ole aika jurrissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaljapileenne josta ei jöäö jöälelle"
Kirjoituksesta päätellen ole aika jurrissa.ole --> olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kaljapileenne josta ei jöäö jöälelle"
Kirjoituksesta päätellen ole aika jurrissa.OOOO Hienoa!
löysit kuin löysitkin asiasta sen olennaisen ytimen!
kyllä sinusta vielä jotain tulee isona sitten - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OOOO Hienoa!
löysit kuin löysitkin asiasta sen olennaisen ytimen!
kyllä sinusta vielä jotain tulee isona sittenÄlä ole kateellinen, vaikka sinusta ei mitään isona tullutkaan.
- Anonyymi
Minua pidetään ateistina, mutta minä en kyllä kadehdi paljoakaan muita ihmisiä, kaikkein vähiten uskovia jotka elävät omissa harhoissaan. Ainoastaan säälittää. Olen huomannut että uskovat sukulaiset kyllä kadehtivat minua vaikka en kovin varakas olekaan. Sitä en ymmärrä.
- Anonyymi
Hauska kuitenkin on noitten kymmeniin eri kristinuskon lahkoihin kuuluvien keskinäistä tappelua seurata.
- Anonyymi
Eikä katellisuus liity itsekkyyteen? Itsekkyys ja omahyväisyys on edellytyts sille että on ääriuskoivainen.
- Anonyymi
Uskovat, ovat kateellisia, eskä toisille uskoville että maailman ihmisille, eli jumalattomille.
Malakia:
13 Ynseät ovat teidän puheenne minua vastaan, sanoo Herra. Mutta te sanotte: "Mitä me olemme puhuneet sinua vastaan?"
14 Te sanotte: "Herran palveleminen on turha; ja mitä hyötyä siitä on ollut, että me olemme hänelle suorittaneet säädetyt tehtävät ja että olemme vaeltaneet murheellisina Herran Sebaotin kasvojen edessä.
15 Nyt me kiitämme julkeitten onnea. Ne, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ne tulevat raketuiksi. He kiusaavat Jumalaa, mutta pelastuvat."
Matt. 20:21
20 Silloin Sebedeuksen poikain äiti tuli poikineen hänen tykönsä ja kumarsi häntä, aikoen anoa häneltä jotakin.
21 Niin hän sanoi vaimolle: "Mitä tahdot?" Tämä sanoi hänelle: "Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi".
22 Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".
23 Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut".
24 Kun ne kymmenen sen kuulivat, närkästyivät he näihin kahteen veljekseen.
Äiti tuli ja pojat!
ja muut: närkästyivät heihin!
ette te saa olla Herran oikealla ja vasemmalla puolella, meitä isompia!
ei ja ei ja ei.
to be indignant,
moved with indignation
be very displeased
olla närkästynyt
liikkui vihaisesti
olla hyvin tyytymätön
http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Mat&c=20&v=1#conc/24
Monet, olivat, hyvin närkästyneitä Paavalille!
Paavalin työn hedelmät olivat kaikkien edessä ja tiedossa, mutta, ne joille oli annettu tehtävä saarnata juutalaisille oli heikkoa "hedelmää".
joten kateus, kuten nyt on monissa seurakunnissa, eli lasketaan kenellä on ison seurakunta.
mitä Jeesus sanoo:
26 Näin älköön olko teillä keskenänne, vaan joka teidän keskuudessanne tahtoo suureksi tulla, se olkoon teidän palvelijanne,
27 ja joka teidän keskuudessanne tahtoo olla ensimmäinen, se olkoon teidän orjanne;
KUKA, seurakunnan paimen, ja monet kutsuvat itseään, PASTOR, eli isä!
on tämän Herran "testin" mukaan oikea?
oletko ollut seurakunnassa, viime vuosikymmeninä, joissa paimen palvelee lampaita, ja on KAIKKIEN ORJA!
Orja ei kysele mitä ja miksi vaan TOTTELEE!
eli kateus on monilla uskovilla, selvästi esillä.
nyt se miksi monet kadehtivat maailma ihmisiä, jumalattomia, niin sekin on jo kerrottu.
Joh. 15:19
Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
Maailma saa iloita ja riemuita ja juhlia ja kaikkea hyvää, ja me saamme vain kärsimystä, vaivaa ja pilkkaa.
joten, monet tahtovat iloita ja riemuita ja juhlia kuten maailma.
ja Jumala, erittäin harvoin sen sallii.
mutta tietäkää tämä:
2. Kor. 12:10
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Kuka uskova tahtoo olla suuri ja mahtava? "istua Herran oikealla puolella"?
Tässä on se tie että pääset sinne! ja Paavalille, olitiin kateellisia, mutta ei oltu kaikkien orjia eikä tahdottu, mennä ja olla kivisateessa.
Joten Paavalilla OLI VOIMA JA VALTA!
Joten jokainen, uskovainen, joka tahtoo, niin toki saa suuren vallan ja voiman:
2. Kor. 12:10
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Joten itku pois ja seuraa Paavalia :)Paavali vainosi kristittyjä perhekunnittain ja varmaan näitten murhattujen jälkeenjääneiden sukulaisten mukaan mieli ei pahemmin mettä keittänyt.
Minä en Paavalia kunnioita enkä hänen tekojaan.- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Paavali vainosi kristittyjä perhekunnittain ja varmaan näitten murhattujen jälkeenjääneiden sukulaisten mukaan mieli ei pahemmin mettä keittänyt.
Minä en Paavalia kunnioita enkä hänen tekojaan.Jumalan työ tulee hyvin ilmi Paavalissa. Jumala muutti Jeesuksen seuraajien vainoajan Jeesuksen seuraajaksi,
- Anonyymi
fari.g kirjoitti:
" Olkoon teidän orjanne., "
Hyväksytkö orjuuden ?"" Olkoon teidän orjanne., "
Hyväksytkö orjuuden ? "
Kelpaako sana : palvelija?
ja se mitä minä hyväksyn tahi en ei ole väliä, mitä Jumala hyväksyy ja sanoo, VAIN SILLÄ ON VÄLIÄ.
Joten, kaikin tavoin, pyrin aina olemaan samaa mieltä mitä Jumala.
vaikka en ymmärrä mitä ja miksi Jumala sanoo ja tekee tahi sallii, niin tiedän että Jumala tietää mitä tekee.
ME, jokainen olemme syönneet kielettyä hedelmää, eli Hyvän ja pahan tiedon puusta, joten me ei tiedetä, mikä on hyvää ja mikä pahaa.
joku asia mikä meidän mielestä on hyvä, saattaa olla hetken päästä paha.
no sama se.
- Anonyymi
Haluisin saada uskovaisen naisen palvottavakseni. Tekis mieli olla hellä hänelle.
- Anonyymi
Mitä karehdittavaa muka on teissä synnissä elävissä ja kadotukseen menossa olevissa?
- Anonyymi
Tuolla tavalla sanoo fariseus.
(kui2) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla tavalla sanoo fariseus.
(kui2)Ei vaan minä.
- Anonyymi
"karehdittavaa"
Noin sanoo "uskopistevainen".
- Anonyymi
ei kaikki elä niin moraalittomasti, kun hellarit ENNEN uskoontuloa !!
- Anonyymi
En ole huomannut hellareissa kuin näennäistä muutosta. Kyllä he ovat aivan samanlaisia kuin ennen uskoontuloaankin. Naamari vain on vaihtunut.
Voisiko se olla niin, että aikuiskasteen kokeneista osa tarkoituksellisesti korostaa entisen kasteessa muuttuneen minuutensa pahuutta vai siksi, että se kastettu uusi minuus tuntuisi suhteessa paremmalta ja se kaste tärkeämmältä. Eli siinä ihminen todistelee itselleen muuttuneensa, tulleensa vähintäänkin taivaskelpoiseksi.
Kastetuilla tai muuten uskoon tulleilla, voi osalla olla pikkuisen isoksi pullahtanut ego ja tuon egonsa ohjaamana jokunen fundis on sitten jakelemassa suurille massoille ohjeitaan, joita edes fundikset itse eivät noudata.
Sari Tanus on yksi hyvä esimerkki, nainen saarnaa väärää seksiä ja väärää avioliittoa vastaan, on perinteisen äärikonservatiivi ja palvoo Tapio Puolimatkaa, mutta on itse eronnut ja hänellä on antamiensa vihjeiden perusteella erittäin aktiivinen ja tyydyttävä seksielämä ilman avioliittoa.
Että kun se seksi piti olla vain ja ainoastaan aviorakkauden korkein toteuttamismuoto, mutta Sarille se onkin jotain, josta saa nauttia myös avioliiton ulkopuolella.
Eli aika tarkkaan fundamentalistit ja äärikonservatiivit osaa asettaa ne moraalirajoituksensa niin, ettei ne rajoita heidän omaa elämäänsä.
- Anonyymi
Olen ollut suurimman osan elämästäni ateisti, mutta tuona aikana en tavannut ainoatakaan Jeesus-uskoa tunnustavaa, joka olisi kadehtinut lähimmäistään.
Muistelen, että kristillisessä opetuksessa on mainittu seitsemän pahetta, joista muut synnit seuraavat, ja kun kateus on niistä jo kakkosena, niin johtuneeko siitä, että tunnustavien kristittyjen keskuudessa en ole havainnut vielä tähän päivään mennessä lähimmäiskateutta.
Vapauduin itsekin tuosta ,ei onneksi kovin voimakkaasta, luonteenominaisuudestani uskoontultuani.
Näyttää brittiläinen psykoanalyytikko Joseph Berkekin tulleen kateudesta samaan tulokseen kuin alkukristinusko, koska hän on todennut: ”..kateus on pahin kuolemansynti ja syy sille, että ihmiselle muodostuu tahto tehdä pahaa. Kateus ei ole vain tunne. Se on myös voima, joka vääristää havainto- ja ajattelukyvyn sekä tuhoaa moraalin ja myötätunnon mahdollisuuden. Pahuus ja julmuus, kiusaaminen, vahingonteko sekä tuskan tuottaminen ovat tällöin mahdollisia”.
Kun Työterveyslaitoksen tutkimusten mukaan työpaikoilla muhii paljon kateutta, ja kun me suomalaiset olemme työpaikkakiusaamisessakin maailman johtomaita, niin johtuneeko työpaikkakiusaaminen kateudesta?
Koulukiusaamisessakin olemme johtomaita. Johtuneeko koulukiusaaminenkin kateudesta?
WIKI:n mukaan:
”Kateutta esiintyy yksilöiden, ryhmien, yhteisöjen ja jopa kansojen välillä. Yksilöiden väliseen kateuteen liittyvät kohteet, joita toisella koetaan olevan enemmän tai paremmin kuin itsellä. Kateellinen vertaa itseään ja havaitsee huonommuutta, joka häiritsee hänen omaa sosiaalista elämäänsä”.
Tutkimusten mukaan ihmistunteen yksi luonteenpiirreosanen näyttää olevan kateus, ja koska aloituksesi sisällöstä päättelen sinun olevan vapaa lapsuudestasi lähtien moisesta tunteesta, niin kertoisitko, johtuuko se geeniperimästäsi vai itsekasvatuksestasi, ja kuinka monta prosenttia lähimmäisistäsi arvelet olevan, ei-kateellisen luonteenpiirreominaisuutesi, takana?
-jeesusfani1-
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252396- 1132011
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87935Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929