Nimettömänä voi rehellisesti kertoa, paljonko menee kuukaudessa päihteisiin?
Paljonko menee alkoholiin ja tupakkaan?
30
57
Vastaukset
- Anonyymi
Noin max 5-10 e. Riippuu huvittaakseen juoda saunakaljan tai lonkeron. Toisinaan viikonloppuna illalla tulee oltua viihteellä jolloin saattaa mennä 50e. Kaverit tarjoaa toisilleen vuorotellen. Viihteellä ollaan max 2 iltaa kuukaudessa.
- Anonyymi
50 euroa tupakkaan, 250 euroa alkoholiin, lähinnä kaljaan. Ruuat haen ilmaiseksi, jakopaikkoja pk-seudulla piisaa. Reilu huntti kuussa menee ABC-lippuun, sillä voi pitkin ja poikin matkustaa.
- Anonyymi
Tupakkaa en ole koskaan polttanut.
Alkoholiin meni lähes kaikki rahat mitä ikinä vaan sain.
Noin 30 putkareissun jälkeen tajusin ettei alkoholi sovi minulle.
Yli 30 vuotta sitten lopetin käytön kokonaan.- Anonyymi
Noin 5 vuotta sitten valmistelin viinejä ja kaljoja sitten sai vielä viron viinojakin, masennuksen päälle hörpin ja oleminen oli sellaista renkuttamista, jotain ihme ongelmia koko ajan.
2 putkareissua ni siellä mietin tän on loputtava ja puoli vuotta selvinpäin niin mitään ongelmia ollutkaan ne loppu kuin seinään. Nykyään kylläkin olusia ostan mutta kontrolloin. En lähde mihinkään baareihin nahisteleen.
- Anonyymi
Tupakasta olen luopunut, joten siihen menee 0 €/kk.
Lähes kaikki kuukaudet ovat alkoholittomia, mutta Uudenvuoden räiskettä sietääkseni ja kesähelteellä terassivirvoitukseksi voin ottaa muutaman oluen. Alkoholiin menee keskimäärin ehkä 5 €/kk.
Hasista olen nuorena kokeillut, mutta se oli viime vuosisadalla, joten siihenkin 0 €/kk.
Muita päihteitä en ole käyttänyt, joten kokonaismenot ovat noin 5 €/kk.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Punaviiniä kuluu kolmen litran pänikkä viikossa ja siihen lisänä yksi saunakalja viikossa. Ei muita päihteitä.
- Anonyymi
En polta. Alkoholiin kuluu keskimäärin kuukaudessa ehkä 10e.
- Anonyymi
Kyllä 100eur helposti kaljoihin menee kuukaudessa.Justiin olen köyhyysrajan alapuolella tulojen perusteella eikä oikeutta toimeentulotukeen.
- Anonyymi
2 purkkia viikossa olutta eli kuussa menee n.8 euroa.
Tupakkiin 0 euroa
Autoon 0 euroa
Hyvään, terveelliseen ruokaan 250 euroa kuussa
Liikuntaan 0 euroa, pyöräily, voimistelu
= sairaalaan, lääkkeisiin 0 euroa
t. eläke ukkeli - Anonyymi
En polta tupakkaa, ainoastaan korkealuokkaisia havannalaisia sikareita. En juo alkoholia, ainoastaan Meukov-konjakkia n. 2 litraa vuorokaudessa. Täten tulen toimeen oikein hyvin.
- Anonyymi
Heh kyllä asiat järjestyy kun 2 litraa meukovia päivässä. Kauppareissut ei yhtään hullumpia pienessä maistissa.
- Anonyymi
Tupakkaan menee n. 120 €/kk. Alkoholiin ehkä kymppi kuussa. Kesäfestareilla tms. tapahtumassa voi mennä enemmän.
- Anonyymi
Tupakkiin menee tasan 0 euroa, samoin alkoholiin 0 euroa. Kahviin ja teehen 0 euroa.
- Anonyymi
Eikös aloituksen voi tulkita kahdella eri tavalla ja nyt kysymys siitä kun käyttää alkoholia ja sauhuttelee.
Entäpäs sitten peleihin.- Anonyymi
Aivan, lisätään vielä huumeet ym. mömmöt ja väärin käytetyt lääkkeet.
- Anonyymi
Tupakkaan ei mene yhtään, koska en ole koskaan polttanut tupakkaa, ellei nuoruuden kokeiluja lasketa.
Alkoholiin ei mene kovinkaan paljoa, kerran viikossa saunaolut, joskus siideri ja oluet, sekä siiderit on hankittu Virosta tai laivalta tms. halvemmasta paikasta. Pari 3 litran hanaviinipänikkää menee vuoden aikana, kun juhlapyhinä ruuan kanssa nautimme viiniä, joskus vieraita myös ruokailemassa kanssamme. Vuodessa siis rahaa menee muutamia kymmeniä euroja alkoholiin, kun 24purkin olut ja siiderisalkku maksaa n. 10€ ja hanaviinipänikkä n. 13€ , joten 50€ -70€ saa jo paljon meidän tarpeisiin juomia. - Anonyymi
Tupakka on ihan turhaa rahan ja terveyden menoa, oli sitten köyhä taikka rikas. Kun näen tupakoitsijan, niin en anna mitään arvoa sellaiselle henkilölle.
- Anonyymi
Jaa että tupakkako vie sun silmissä ihmisarvon? Miksi, sillä sehän on pahe muiden joukossa ja kyllä heissäkin ihmisiä laidasta laitaan niinkuin yleensäkin.
Lajijasuris - Anonyymi
Minulle kaikki ihmiset on samanarvoisia ihmisinä, oli sitten rikas tai köyhä tai vaikkapa tupakkaa vetävä juoppo. Millä tavalla sinä ajattelet olevasi parempi kuin muut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että tupakkako vie sun silmissä ihmisarvon? Miksi, sillä sehän on pahe muiden joukossa ja kyllä heissäkin ihmisiä laidasta laitaan niinkuin yleensäkin.
LajijasurisTupakoitsija ei tosiaan ole minulle mitään. Jos ihminen on NIIN tyhmä, että polttaa tupakkaa, niin mitä arvoa sellaisella on. Ja jos tupakoitsija vielä valittaa köyhyyttään, niin oma valinta ja vika. Tupakoitsijat aiheuttavat niin paljon haittaa yhteiskunnassa, että en käsitä miksi tupakointia ei ole mitenkään kriminalisoitu, ettei se olisi ongelma. Nythän tupakoitsijat sotkevat joka paikassa ja pilaavat ilmaa. Moni auton ikkunasta heitetty tupakka aiheuttaa tulipaloja, mistä yhteiskunnalle huomattavia kuluja.
Tupakoitsijoilta voisi evätä kaikki tuet, saisivat olla omillaan, kun kerta tuhoavat teveyttään ja aiheuttavat yhteiskunnalle kustannuksia.
Tupakoimattomat asetan samaan arvoon, olivat sitten köyhiä tai rikkaita. - Anonyymi
Kyllä noita sormella osoittajia löytyy ja kuitenkin olet lihava...... omistat rasvamaksan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tupakoitsija ei tosiaan ole minulle mitään. Jos ihminen on NIIN tyhmä, että polttaa tupakkaa, niin mitä arvoa sellaisella on. Ja jos tupakoitsija vielä valittaa köyhyyttään, niin oma valinta ja vika. Tupakoitsijat aiheuttavat niin paljon haittaa yhteiskunnassa, että en käsitä miksi tupakointia ei ole mitenkään kriminalisoitu, ettei se olisi ongelma. Nythän tupakoitsijat sotkevat joka paikassa ja pilaavat ilmaa. Moni auton ikkunasta heitetty tupakka aiheuttaa tulipaloja, mistä yhteiskunnalle huomattavia kuluja.
Tupakoitsijoilta voisi evätä kaikki tuet, saisivat olla omillaan, kun kerta tuhoavat teveyttään ja aiheuttavat yhteiskunnalle kustannuksia.
Tupakoimattomat asetan samaan arvoon, olivat sitten köyhiä tai rikkaita.En ole koskaan saanut astmakohtausta lihavan ihmisen lähellä, mutta tupakoivain lähellä kylläkin. Asiat ovat nyt paremmin ja harvoin enää joutuu pakenemaan tupakan savua. Siitä olen kovin iloinen ja myös kiitollinen kaikille jotka eivät enää tupakoi. En koskaan oikein uskonut että tämä aika tulisi. Tupakkalaki on hyvä ja suojelee muiden terveyttä, tupakoija sauhutelkoon omissa oloissaan. Haitoista toki joudun osani maksamaan. Elämääni en päästä minäkään ainuttakaan tupakoitsijaa vaikka olisi kuinka mukava ihminen. Olen kyllä vähän ylipainoinen mutta siihen lie vaikeampi saada jotakin läskilakia, mutta kyllä lihavuuskin on itse aiheutettu terveysriski ja tulee kalliiksi.
- Anonyymi
Niin eikö sinua autojen pakokaasut sitten häiritse yhtään täh niin vertaa tupakin savuja pakokaasuihin. Se tupakin savu mikä tulee niin todellisuudessa sinua ärsyttää muut ihmiset. Tupakointi voi olla terveydelle haitallista,alkoholi,lihavuus ja sitten yleisesti liikkumattomuus. Negatiivisuus sairastuttaa sinut ennenpitkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä noita sormella osoittajia löytyy ja kuitenkin olet lihava...... omistat rasvamaksan.
En ole lihava, enkä omista rasvamaksaa. Käyn säännöllisesti lääkärintarkastuksessa. En myöskään osoittele sormella tupakoitsijoita, en vain ole heidän kanssaan tekemisissä, kuin aivan pakosta. En aja tupakoitsevan autoilijan perässä autollani, ohitan tai jättäydyn riittävän kauas tai ajan toista reittiä, ettei minun tarvitse haistella sitä tupakansavua.
Harrastan hyötyliikuntaa ja pidän siten kunnostani huolta. - Anonyymi
Sinähän nyt oikeen varsinaisen tyhmyyden paljastit että sinulla oikeus saastuttaa pakokaasuilla heko heko äo 37
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle kaikki ihmiset on samanarvoisia ihmisinä, oli sitten rikas tai köyhä tai vaikkapa tupakkaa vetävä juoppo. Millä tavalla sinä ajattelet olevasi parempi kuin muut?
"Minulle kaikki ihmiset on samanarvoisia ihmisinä"
Sinulle lapsenraiskaaja-murhaaja on aivan yhtä arvokas ihminen kuin tavallinen kunnon kansalainen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minulle kaikki ihmiset on samanarvoisia ihmisinä"
Sinulle lapsenraiskaaja-murhaaja on aivan yhtä arvokas ihminen kuin tavallinen kunnon kansalainen?Rikolliset aivan erikseen, niille en laske arvoa. Tupakoimattomat lakia noudattavat kansalaiset ovat samanarvoisia.
- Anonyymi
Ei mene alkoholiin,ei mene tupakkaanalkoholiin,ei mene autoon. Silti menee rahaa... Ruokaan,kenkiin,koska liikun paljon ... Terveellinen ruoka maksaa...
- Anonyymi
Ei terveellinen ruoka maksa, ruoka on kuitenkin halpaa ja varsinkin terveellinen ruoka.
ruokaonhalpaa
- Anonyymi
Ei yhtään, vain jos satun lähtemään äiti Venäjälle niin muutama vodka pullo lähtee, en osaa euroissa sanoa, mutta alle 30e vuodessa. Venäjällä tykkään käydä kun on halpaa, mutta Helsinki-Moskova junaa en suosittele, kallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872