3 eri nimet samassa hautakivessä

Anonyymi

Mun vaarin äitin, vaarin ja isän nimet on samassa hautakivessä. Mietin tässä vaan, että kuinka yleistä se on ja oletteko nähteet hautausmailla että olisi 3 eri henkilön nimet samassa kivessä?

6

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei ole kyllä yleistä, kannattaisi kysyä hautasmaan hoitajalta voitaisiinko nimet vaihtaa eri kiviin

      • Anonyymi

        Ja minkähän takia pitäisi vaihtaa, vaikka ovat samasata suvusta?


    • Anonyymi

      Miten muut samalla hautausmaalla kivessä nimet ovat? Tiedän että samassa haudassa olevat ovat nimet ovat yhdessä samassa kivessä. En vielä ole nähnyt samassa haudassa oleville eri kiviä.

    • Anonyymi

      Meillä on kahdessa hautakivessä neljä nimeä. Toisessa hautakivessä on isolla 2 eri sukunimeäkin (sekä naisilla omat tyttönimet). Kolmas kivi neljällä nimellä on tuloillaan, kun isäni kuolee joskus.

    • Anonyymi

      Meilläpäin ihan tavallista.

    • Anonyymi

      Tottakai perheissä voi olla erinimisiä henkilöitä, samaten hautakivessä. Kyllä tämä on ihan yleistä. Riippuu perheistä.

      Isoissa sukuhaudoissa voi olla ylinnä suvun itse nimi, vaikkapa "Järvinen", mutta hautaan laitettu mahd. myös perheen naimisissa ollut tytär "Virtanen", jolla siis eri sukunimi ja mahd. tämänkin sisaria tai tyttäriä, joilla eri sukunimet ("Mäkinen", "Nieminen"?). Mummot, vaarit, siskot, tädit ja heidän perheensä ovat useinkin meillä monilla erinimiset kuin me itse...

      Itse tuon sukuhaaran alkunimi siis ylinnä ja sitten vainajien kohdalla heidän omat nimensä. Etenkin vanhoissa, - ei-köyhälistön - suurissa hautakivissä (på svenska) näkee nimen kohdalla usein lisämaininnan, esim. "tytär" tai "heidän poikansa", ym.

      Itselläni kuoli iäkkäät vanhemmat lähekkäin, n. 1,5 - 1 vuosi sitten ja kirjoitinkin silloin pitkät ajatelmani tänne, kaiketi helpottaakseni kaikista näihin liittyvästä, kuten isoista järjestelyistä saamaani stressiä. Onneksi on muitakin lähiomaisia ja suurin työ tässä toimessa kasautunut suvun miespuolisen henkilön harteille.

      Hautakivi on jo paikoillaan, talven aikana hiukan siirtynyt, mutta se korjataan tänä kesänä. Maahan annetaan ensin painua, ennenkuin päälle laitetaan kivi. Seurakunta hoitaa kukkaistutukset.

      Kahdet eri perintöverot ovat olleet huikeat ja köyhälle vain suuria numeroita, jotka pitäisi jotenkin onnistua poistaa pankkitililtä. Olen pitemmän aikaa nähnyt numeroiden tanssivan niin kirjeissä kuin pankkitileillä, tällä hetkellä numerosaldo on erittäin pieni mutta kirje verotoimistolta muistuttaa, että valtio ei silti ole minua unohtanut.

      Kun kuolen, saan viimeisen leposijani mahd. juuri tuossa samaisessa haudassa ja nimeni kivessä on toinen kuin vanhemmillani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe