Mitä se herätys oikein on?

Anonyymi

Kun on seurannut uskispalstoja vuosia niin kaikki lahkolaiset ja muutkin kertoo kuinka on saaneet jonkun kääntymään uskoon ja kun on pistänyt videon nettiin ja höpötelly muutamia raamatunlauseita ja vetäny niistä vähän omia juttuja niin valtaisa määrä on kokenut herätyksen. Sitten kun on näitä kokouksia niin jälkeenpäin niitä mainostetetaan että tuli valtavasti ihmisiä uskoon ja tuli valtava herätys. Täälläkin jotkut saarnaa että profetoidaan että tulee valtavat herätykset jokapaikkaan. Tätä on siis ollu niin kauan kuin netti on ollu pystyssä. Tai oli jo silloin kun Yli-Vainio saarnasi. Minä olin lapsi sillon ja en kyllä muista että olis kukaan tullu uskoon. Mutta ihmiset puhu aivan muista asioista. Uteliaisuudesta monet kävi kun ei ollu sinä aikana paljon ohjelmaa telkkarista eikä videoitakaan. Saati nettiä. Jos nämä kaikki herätykset pitäis paikkaansa niin koko Suomi olis heränny jo moneen kertaan. Mutta kun näyttää siltä että mitä enemmän sivistys leviää niin sitä vähemmän ihmiset uskoo mihinkään uskontoihin. On jopa karvaat kokemukset uskikista. Ihmisistä on tullut paljon vapaampia ja suvaitsevampia ja ääri-ihmisiä on vain vähän vaikkakin ne mesoaa sitten sitäkin enemmän netissä ja omilla hörhökanavillaan kun on tota aikaa kun ei ehkä tarvi käydä töissä tai joku muu maksaa mersut, ehkä kolehti mitä saa kerätä jne? Nämä on joittenkin saarnaajien suuria puheita vaan luulen, nämä herätysjutut. Vai onko niin, että kun ihminen tulee herätykseen niin se herätys välillä menee pois ja hän herää taas uudelleen jossain uudessa telttakokouksessa? Hän ei tullutkaan niinku pysyvästi herätykseen? Joku heräs mut nukahti sitten uudestaan? Vai olisko nää herätyspuheet vaan joko liioiteltua tai täysin kukkua. Että joku kuvittelee vaan siitä, että ihmisiä tuli uskon vaikka ne tuli oikeesti hakemaan vaan EU-ruoka-avun, jota nää yhistykset jakaa, mutta pakottaa ihmiset ensin kuuntelemaan vastentahtoisesti sitä esiintyjää, jolla on kova esiintymistarve ja halu uskoa että saa ihmisiä muuttumaan. Mä uskon että se on enempi se ruoka-apu joka kiinnostaa.

Sama asia on parantumisten kans. Kovasti joku sanoo parantuneensa taikka kaatuilleensa. Mun yksi naapuri tuli ihan innoissaan kertomaan kuinka kävi kaatumiskokouksessa, että oli aivan mahtavaa. Kysyin että kaaduitko tai paranitko. Se sanoi ettei kumpaakaan. Oli yhtä sairas kuin ennenki ja pahemmaksi meni. Kun sai oikeat neuroleptit niin uskonhorinatkin katos. Sitten on näitä jotka väittää parantuneensa, mutta sitten jotenkin vaan joutuu taas meneen lääkäriin tai kuolee pois mutta sille evankelistalle ja saarnaajalle tää on joku sulka hatussa, että se on parantunut, vaikkei olekaan. Ja se painaa sen jopa johonkin lehteen, että nämä ja nämä parani syövästä, vaikka oikeesti ne potilaat oli jo kuollu.

Mulle herätys on sitä että kännykkä hälyttää aamulla ja sitten nousen ylös.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
        Maailman menoa
        98
        4446
      2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
        Ikävä
        29
        3303
      3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
        Ikävä
        45
        2370
      4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
        Ikävä
        35
        1378
      5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
        Ikävä
        34
        1113
      6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
        Ikävä
        32
        1036
      7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
        Sotkamo
        12
        1033
      8. 158
        997
      9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
        Ikävä
        6
        924
      10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
        Äänekoski
        12
        862
      Aihe