Kun on seurannut uskispalstoja vuosia niin kaikki lahkolaiset ja muutkin kertoo kuinka on saaneet jonkun kääntymään uskoon ja kun on pistänyt videon nettiin ja höpötelly muutamia raamatunlauseita ja vetäny niistä vähän omia juttuja niin valtaisa määrä on kokenut herätyksen. Sitten kun on näitä kokouksia niin jälkeenpäin niitä mainostetetaan että tuli valtavasti ihmisiä uskoon ja tuli valtava herätys. Täälläkin jotkut saarnaa että profetoidaan että tulee valtavat herätykset jokapaikkaan. Tätä on siis ollu niin kauan kuin netti on ollu pystyssä. Tai oli jo silloin kun Yli-Vainio saarnasi. Minä olin lapsi sillon ja en kyllä muista että olis kukaan tullu uskoon. Mutta ihmiset puhu aivan muista asioista. Uteliaisuudesta monet kävi kun ei ollu sinä aikana paljon ohjelmaa telkkarista eikä videoitakaan. Saati nettiä. Jos nämä kaikki herätykset pitäis paikkaansa niin koko Suomi olis heränny jo moneen kertaan. Mutta kun näyttää siltä että mitä enemmän sivistys leviää niin sitä vähemmän ihmiset uskoo mihinkään uskontoihin. On jopa karvaat kokemukset uskikista. Ihmisistä on tullut paljon vapaampia ja suvaitsevampia ja ääri-ihmisiä on vain vähän vaikkakin ne mesoaa sitten sitäkin enemmän netissä ja omilla hörhökanavillaan kun on tota aikaa kun ei ehkä tarvi käydä töissä tai joku muu maksaa mersut, ehkä kolehti mitä saa kerätä jne? Nämä on joittenkin saarnaajien suuria puheita vaan luulen, nämä herätysjutut. Vai onko niin, että kun ihminen tulee herätykseen niin se herätys välillä menee pois ja hän herää taas uudelleen jossain uudessa telttakokouksessa? Hän ei tullutkaan niinku pysyvästi herätykseen? Joku heräs mut nukahti sitten uudestaan? Vai olisko nää herätyspuheet vaan joko liioiteltua tai täysin kukkua. Että joku kuvittelee vaan siitä, että ihmisiä tuli uskon vaikka ne tuli oikeesti hakemaan vaan EU-ruoka-avun, jota nää yhistykset jakaa, mutta pakottaa ihmiset ensin kuuntelemaan vastentahtoisesti sitä esiintyjää, jolla on kova esiintymistarve ja halu uskoa että saa ihmisiä muuttumaan. Mä uskon että se on enempi se ruoka-apu joka kiinnostaa.
Sama asia on parantumisten kans. Kovasti joku sanoo parantuneensa taikka kaatuilleensa. Mun yksi naapuri tuli ihan innoissaan kertomaan kuinka kävi kaatumiskokouksessa, että oli aivan mahtavaa. Kysyin että kaaduitko tai paranitko. Se sanoi ettei kumpaakaan. Oli yhtä sairas kuin ennenki ja pahemmaksi meni. Kun sai oikeat neuroleptit niin uskonhorinatkin katos. Sitten on näitä jotka väittää parantuneensa, mutta sitten jotenkin vaan joutuu taas meneen lääkäriin tai kuolee pois mutta sille evankelistalle ja saarnaajalle tää on joku sulka hatussa, että se on parantunut, vaikkei olekaan. Ja se painaa sen jopa johonkin lehteen, että nämä ja nämä parani syövästä, vaikka oikeesti ne potilaat oli jo kuollu.
Mulle herätys on sitä että kännykkä hälyttää aamulla ja sitten nousen ylös.
Mitä se herätys oikein on?
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637