Fiksut ihmiset ei käy töissä

Anonyymi

Se vähän on niin, kun rahaa saa muutenkin kuin töissä olemisella. Jotkut ei vaan ole hokannut sitä. Kun menet töihin joka aamu, ja olet tietyn ajan ja tulet kotiin, saat rahaa.
Kun olet kotona koko päivän ja teet omia juttuja tai et tee mitään, saat rahaa.

Kun miettii, niin miski mennä töihin kun lopputulos on sama.
Tietysti summa on erilainen, sillä erilainenhan se on jokatapiuaksessa erilaisesta työstä, ei saa samaa palkkaa.
Kumpi on fiksumpi tapa, työnteko vai työttömänä olo? Kyllä se on työttömänä olo, sillä ei tarvi raataa.
Itse olen ollut työttömänä useita useita vuosia, enkä tykkää yhtään olla työssä, joten olen vapaahetoisesti työtön. Koska, rahaa tulee silti. Ansiosidonnaninen juoksee tälläkin hetkellä ja on niin suuri ettei töihin kannata mennä.

108

2242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos työnteko olisi elämäntarkoitus niin kaikki rikkaat myös juoksisi jokapäivä töissä? Näin ei kuitenkaan ole vaan rikkaat enimmäkseen nautiskelee elämästä.

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö taasen! Yleensä rikkaat ovat todella ahkeria ja tekevät aika paljon töitä. Toki raha tekee heillä myös töitä, mutta moni rikas tekee töitä vaikka ei edes tarvitsisi tehdä.
        Kyllä köyhäkin voi ottaa oppia rikkaista!

        rikkaidenkaveri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö taasen! Yleensä rikkaat ovat todella ahkeria ja tekevät aika paljon töitä. Toki raha tekee heillä myös töitä, mutta moni rikas tekee töitä vaikka ei edes tarvitsisi tehdä.
        Kyllä köyhäkin voi ottaa oppia rikkaista!

        rikkaidenkaveri

        Moni rikas on vain syntynyt parempaan perheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni rikas on vain syntynyt parempaan perheeseen.

        Just joo, tuota mantraa sitä aina hoetaan, vaikka totuus on, että rikkaus on hankittu kovalla työllä ja säästäväisyydellä.
        Näin myös aikoinaan opiskeluaikanani, kun opiskelin rikkaiden perheiden jälkipolven kanssa samaan aikaan (kavereiden perheistä laulettiin sitä pilkkalaulau 20 rikkaasta perheestä https://fi.wikipedia.org/wiki/Laulu_20_perheestä )
        Ja voin vakuuttaa, että kaverit eivät saanneet kotoaan paljoa rahaa ja jopa olivat meihin köyhien perheiden jälkeläisiin verraten huonommissa vaatteissakin. Vieläkin olen heidän kanssaan tekemisissä ja kaverit muistelevat, kuinka rahaa löysikin enempi, mitä sai kotoa. Rahan eteen he joutuivat tekemään tosi rankasti töitä perheiden firmoissa tai maatiloilla, usein vielä ihan paskahommia. Yksikin tyttö, joka on yhden Suomen rikkaimman suvun jäsen, joutui perheen maatilalla tyhjentämään kanalaa, on sellaista hommaa, että harva työtön edes lähtee sellaiseen.

        rikkaidenkaveri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, tuota mantraa sitä aina hoetaan, vaikka totuus on, että rikkaus on hankittu kovalla työllä ja säästäväisyydellä.
        Näin myös aikoinaan opiskeluaikanani, kun opiskelin rikkaiden perheiden jälkipolven kanssa samaan aikaan (kavereiden perheistä laulettiin sitä pilkkalaulau 20 rikkaasta perheestä https://fi.wikipedia.org/wiki/Laulu_20_perheestä )
        Ja voin vakuuttaa, että kaverit eivät saanneet kotoaan paljoa rahaa ja jopa olivat meihin köyhien perheiden jälkeläisiin verraten huonommissa vaatteissakin. Vieläkin olen heidän kanssaan tekemisissä ja kaverit muistelevat, kuinka rahaa löysikin enempi, mitä sai kotoa. Rahan eteen he joutuivat tekemään tosi rankasti töitä perheiden firmoissa tai maatiloilla, usein vielä ihan paskahommia. Yksikin tyttö, joka on yhden Suomen rikkaimman suvun jäsen, joutui perheen maatilalla tyhjentämään kanalaa, on sellaista hommaa, että harva työtön edes lähtee sellaiseen.

        rikkaidenkaveri

        Niillä "paskahommillako" heistä on rikkaita tullut?

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, tuota mantraa sitä aina hoetaan, vaikka totuus on, että rikkaus on hankittu kovalla työllä ja säästäväisyydellä.
        Näin myös aikoinaan opiskeluaikanani, kun opiskelin rikkaiden perheiden jälkipolven kanssa samaan aikaan (kavereiden perheistä laulettiin sitä pilkkalaulau 20 rikkaasta perheestä https://fi.wikipedia.org/wiki/Laulu_20_perheestä )
        Ja voin vakuuttaa, että kaverit eivät saanneet kotoaan paljoa rahaa ja jopa olivat meihin köyhien perheiden jälkeläisiin verraten huonommissa vaatteissakin. Vieläkin olen heidän kanssaan tekemisissä ja kaverit muistelevat, kuinka rahaa löysikin enempi, mitä sai kotoa. Rahan eteen he joutuivat tekemään tosi rankasti töitä perheiden firmoissa tai maatiloilla, usein vielä ihan paskahommia. Yksikin tyttö, joka on yhden Suomen rikkaimman suvun jäsen, joutui perheen maatilalla tyhjentämään kanalaa, on sellaista hommaa, että harva työtön edes lähtee sellaiseen.

        rikkaidenkaveri

        Ensimmäinen sukupolvi voi olla tehnytkin työtä. Mutta jälkipolvet on enimmäkseen siivellä eläjiä. Monesti kun Isän perustama yritys siirtyy lapsille, niin vähän aikaa firma menee alamäkeä ja sitten häsissään myydään koko firma pois.
        Moni toisen sukupolven omistaja olisi leipäjonossa, jos olisi hieman toisenlaiset lähtökohdat.


      • Anonyymi

        Rikkaat työskentelevät 24/7 ja työn ulkopuolella käyvät vain nukkumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, tuota mantraa sitä aina hoetaan, vaikka totuus on, että rikkaus on hankittu kovalla työllä ja säästäväisyydellä.
        Näin myös aikoinaan opiskeluaikanani, kun opiskelin rikkaiden perheiden jälkipolven kanssa samaan aikaan (kavereiden perheistä laulettiin sitä pilkkalaulau 20 rikkaasta perheestä https://fi.wikipedia.org/wiki/Laulu_20_perheestä )
        Ja voin vakuuttaa, että kaverit eivät saanneet kotoaan paljoa rahaa ja jopa olivat meihin köyhien perheiden jälkeläisiin verraten huonommissa vaatteissakin. Vieläkin olen heidän kanssaan tekemisissä ja kaverit muistelevat, kuinka rahaa löysikin enempi, mitä sai kotoa. Rahan eteen he joutuivat tekemään tosi rankasti töitä perheiden firmoissa tai maatiloilla, usein vielä ihan paskahommia. Yksikin tyttö, joka on yhden Suomen rikkaimman suvun jäsen, joutui perheen maatilalla tyhjentämään kanalaa, on sellaista hommaa, että harva työtön edes lähtee sellaiseen.

        rikkaidenkaveri

        Siitä oppii että pitää kouluttautua ja
        J n edelleen
        Niin tiit pääsee ansiolle


    • Anonyymi

      Jos työnteko olisi kivaa ja siitä saisi kunnon korvauksen niin jokainen johtaja tekisi sitä kilvan. Hullu paljon tekee , viisas ei mitään. Ennen oli toisin silloin sai tyhjän pyytämättä nyt tyhjää ei tunneta ainoastaan työntäyteistä köyhyyttä.

      • Anonyymi

        Johtajienhan työtyytyväisyys on korkeimmillaan. Kyllästyin jo aikaa sitten Talouselämä -lehteen. Siellä on aina yhden aukeaman juttu, jossa joku johtaja itkee ilosta, kun se työ on niin ihanaa ja täyttää elämän. ja ilman sitä ei voisi olla.

        Luulis sitten puolta pienemmänkin liksan riittävä, kun yleensä niiden palkka on jotan 500 keur vuodessa.

        --> Taitaa sittenkin vaan olla se raha.


    • Anonyymi

      Työnteko on tehty rangaistukseksi, työnantaja on maksavinaan palkkaa, verottaja sakottaa kun olet mennyt toisen työhön ronkkimaan. Kirkko nyppii kymmenykset ja liitto nappaa sijoitusrahastoon oman siivunsa. Sinulle luvataan yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista kun teet 55vuotta työtä . Eläkkeelle pääsyä odottaa jokainen
      eläkeyhtiö lähettelee kirjelmiä että kun teet vielä 5 vuotta lisää eläkkeesi nousee 18€ kuukaudessa. Eläkeikä on täysi kolmenviikon päästä mutta voit huonosti ja pari päivää voihkit ja vippaat vintilän närikköön , kirkkomaasta saat lainaksi kovaan hintaan montun johon sinut tungetaan matojen näverrettäväksi.
      Siinä taas eläkeyhtiö hykertelee tilipussiaan kun viesti meni perille ei arvinnut tuollekkaan ääliölle mitään maksaa. Mitäs oli niin helvetin tyhmä että uskoi kun luvattiin se 18€ kuukausilisä. Eläkettä olisi voinut nauttia sen 56vuotta eikä olisi tarvinnut tehdä tuntiakaan työtä , vielä eläke oli suurempi kun ei edes yrittänyt tehdä työtä. Näin se menee hauskasti ikävä kyllä. Monelle ruttulle on käynyt juuri näin , eräs tuttuni sai kuukauden eläkkeen sen jälkeen kun oli jo kuopattu. Siitä oli hänelle pirusti hyötyä ja suunnaton ilo. Olisikohan tämä se eläke pommi mitä yhteen aikaan niin kovin pelättiin ja uumoiltiin , kun ne suuret ikäluokat. Nyt ollaan luomassa vielä suurempia ikäluokkia eikä edes Suomalaiset itse ole heitä kitkuttaneet alulle heitä virtaa solkenaan ilman mitään estettä. Isämme kitkutti liian laiskasti kun vielä pitää tuontityöttömiä haalia.

      • Anonyymi

        "Kirkko nyppii kymmenykset ja liitto nappaa sijoitusrahastoon oman siivunsa. "

        Molempiin yhteisöihin kuuluminen on täysin vapaaehtoista.

        Tietämättömyytesi, sivistymättömyytesi ja katkeruutesi näkyvät muutenkin kirjoituksestasi. Tekstisi on täynnä hölynpölyä ja kirjoitusvirheitä.


    • Anonyymi

      Työhän on tehty orjuutta varten. Ne ihmiset jotka perustaa yrityksen, ja haluaa rikastua sillä, ottaa muita ihmisiä jotka tekevät netyöt ilman palkkaa tai 9 e pvä, ja itse he keräävät rahat yrityksestä. Niin ja se verotoimisto kerää sitten työntekijöiltä kun ovat menneet sinne firmaan!!! Mikä järki? Työnteosta rangaistaan kovemman mukaan.
      Kyllä korvuakistakin joutuu maksaan veroa, mutta eipähän tarvi tehdä mitään se rahan eteen.
      Kunansiosidonnainen loppuu tulee TT tuki tilalle.

      Minusta on fiksuutta käyttää näitä tahoja. Ei se työ kuitenkaan palkitse, se palkitsee heidät jotka ovat niitä yrittäjiä ja he keräävät ne rahat. Kyllä fiksuutta on olla työtön ja antaa toisten raataa.

      • Anonyymi

        Miten noin tyhmä ihminen on oman apunsa varassa? Kehitysvamma jäänyt diagnosoimatta?


    • Anonyymi

      Älä nyt Sauli viitsi..Oletko oiekasti ylpeä itsestäsi?

    • Anonyymi

      Työ on joskus terapiaa, ja jotkus ovat töissä vaan ajan kuluksi. Eihän näillä palkoilla kukaan toiselle tosissaan varmastikaan tee työtä Työn pitää olla kannustavaa ja palkka sen saa aikaan. Jos palkkaa maksetaan 3000- 6000 e kk niis sillon tyä kannattaa. Muuten lähinnä harrastus.

      Työn teko on murroksessa, uudet systeemit antaa vallan teettää palkatta, ja se ei ole tarkoitus. Mutta ikävä kyllä suomessa annetaan siihen mahdollkisuus, sen mahdollistaa poliitikot, joille rahaa tulee vaikke tee mitään.
      Siksi kanntaa olla poliitikko, kaikki raha hanat aukee.

    • Anonyymi

      Ei kuulosta kovin kestävältä kehitykseltä jos työnteko joutuu kilpailemaan joutenolon kanssa?
      Looginen ratkaisu on että joutenolosta tullaan tulevaisuudessa maksamaan hyvin paljon vähemmän jos sama tahti jatkuu. Työnteosta ei tulla maksamaan enempää koska se veisi globaalissa markkinataloudessa kilpailukykyä Suomelta, jolla sitä ei enää liikaa ole muutenkaan.
      Ikävä tietysti niiden kohdalle, joilla on oikeita esteitä työnteolle.

      Vai miten itse olette ajatelleet tulevaisuudessa käyvän? Minä en ainakaan keksi muuta tulevaisuuden näkymää.

      • Anonyymi

        Ei tulottomia koskaan jätetä heitteille, aina jostain läytyy heille rahaa. Leipäjooista saa ruokaa ja vaatteitakin jostain. Mitä muut ihminen tarvii? Jokainen on käsitään kätevä, pystyy tekeen jotainmitä voi myydä ja taas tulee rahaa. Onhan nytkin poliitikot ryhtyneet innolla laittamaan suomea takapajulaan, missä työ ei ollut kaikista tärkein eikä siitä maksettu. Niin nytkin, työstä ei enää saa kunnon palkkaa jolloin pitää keksiä muuta.

        Kansa on orjatyövoimaa, ja poliitikot niitä jotka kerää rahat. Aivan kuin nytkin, on ilmaistöitä ja nolla sopimuksia ja 9 e päiväpalkkaa... orjaksi on suomenkansa myyty.
        Pimeesti vaan samoin kuin poliitkot, kerää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulottomia koskaan jätetä heitteille, aina jostain läytyy heille rahaa. Leipäjooista saa ruokaa ja vaatteitakin jostain. Mitä muut ihminen tarvii? Jokainen on käsitään kätevä, pystyy tekeen jotainmitä voi myydä ja taas tulee rahaa. Onhan nytkin poliitikot ryhtyneet innolla laittamaan suomea takapajulaan, missä työ ei ollut kaikista tärkein eikä siitä maksettu. Niin nytkin, työstä ei enää saa kunnon palkkaa jolloin pitää keksiä muuta.

        Kansa on orjatyövoimaa, ja poliitikot niitä jotka kerää rahat. Aivan kuin nytkin, on ilmaistöitä ja nolla sopimuksia ja 9 e päiväpalkkaa... orjaksi on suomenkansa myyty.
        Pimeesti vaan samoin kuin poliitkot, kerää rahaa.

        Mitä rahaa muka poliitikot kerää?? Kyllä sitä rahaa keräävät ihan toiset henkilöt, kuin poliitikot! kansanedustajan palkko on niin olematon, jos vertaa sitä johonkin muualta saatuun korvaukseen. Pääministerin palkkio on myös vaikka yritysjohtajiin verraten aivan naurettavan pieni. Pääministeriksi ei Suomessa kukaan lähde rahan vuoksi!

        Ottaisit asioista selvää, niin et laukoisi tuollaisia aivopieruja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulottomia koskaan jätetä heitteille, aina jostain läytyy heille rahaa. Leipäjooista saa ruokaa ja vaatteitakin jostain. Mitä muut ihminen tarvii? Jokainen on käsitään kätevä, pystyy tekeen jotainmitä voi myydä ja taas tulee rahaa. Onhan nytkin poliitikot ryhtyneet innolla laittamaan suomea takapajulaan, missä työ ei ollut kaikista tärkein eikä siitä maksettu. Niin nytkin, työstä ei enää saa kunnon palkkaa jolloin pitää keksiä muuta.

        Kansa on orjatyövoimaa, ja poliitikot niitä jotka kerää rahat. Aivan kuin nytkin, on ilmaistöitä ja nolla sopimuksia ja 9 e päiväpalkkaa... orjaksi on suomenkansa myyty.
        Pimeesti vaan samoin kuin poliitkot, kerää rahaa.

        Ei, mutta jos jaatte riittävästi toimettomuuden ilosanomaa, niin pakkohan siihen yhtälöön on vastata.

        Ehkä toimettomat kerätään aluksi kaupungeista pois autioituville maaseuduille, ehkä rahan sijasta ruvetaan jakamaan kuponkeja joilla voi ostaa ruokaa, mutta ei esimerkiksi tupakkaa ja alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä rahaa muka poliitikot kerää?? Kyllä sitä rahaa keräävät ihan toiset henkilöt, kuin poliitikot! kansanedustajan palkko on niin olematon, jos vertaa sitä johonkin muualta saatuun korvaukseen. Pääministerin palkkio on myös vaikka yritysjohtajiin verraten aivan naurettavan pieni. Pääministeriksi ei Suomessa kukaan lähde rahan vuoksi!

        Ottaisit asioista selvää, niin et laukoisi tuollaisia aivopieruja!

        Otappa kuule itse selvää mitä rahaa poliitikot kerää.

        Ei ole montaa vuotta kun eräs uusi kansaedustaja sanoi että " on se jännä kun menee kauppaa ja voi ostaa mitä tahansa, ei tarvi hintalappuja katella, ja aina vaan rahaa riittää tilillä. " Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

        Susanna Koski sanoi , että " ei sitä rahaa paljon kulu kun ei tarvi käydä moneen viikkoon ruoka kaupassa kun aina on lounaita ja päivällisiä , kotona ei tarvi syödä oikeesti ollenkaan."

        Kun onilmaset junat, taksit, bussikyydit, lahjuksia tulee lomamatkoille, alkosta saa vuodessa 24 pulloa uutuus viinejä, s kaupasta 50 % alennuksen ostoksista, ruoka on usein ilmaista kun tahot tarjoaa, palkkaa tulee, kookouspalkkioita, ym sitä vaan tulee. Vielä on sopeutumisraha 6 tonnia kun eduskunta hylkää!!!! Kuule kyllä poliitikko saa rahaa jokapuolelta, kansa ei edes kaikkea tiedä mistä sitä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappa kuule itse selvää mitä rahaa poliitikot kerää.

        Ei ole montaa vuotta kun eräs uusi kansaedustaja sanoi että " on se jännä kun menee kauppaa ja voi ostaa mitä tahansa, ei tarvi hintalappuja katella, ja aina vaan rahaa riittää tilillä. " Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

        Susanna Koski sanoi , että " ei sitä rahaa paljon kulu kun ei tarvi käydä moneen viikkoon ruoka kaupassa kun aina on lounaita ja päivällisiä , kotona ei tarvi syödä oikeesti ollenkaan."

        Kun onilmaset junat, taksit, bussikyydit, lahjuksia tulee lomamatkoille, alkosta saa vuodessa 24 pulloa uutuus viinejä, s kaupasta 50 % alennuksen ostoksista, ruoka on usein ilmaista kun tahot tarjoaa, palkkaa tulee, kookouspalkkioita, ym sitä vaan tulee. Vielä on sopeutumisraha 6 tonnia kun eduskunta hylkää!!!! Kuule kyllä poliitikko saa rahaa jokapuolelta, kansa ei edes kaikkea tiedä mistä sitä tulee.

        Normaalilla työssäkäyvällä keskituloisella suomalaisella on juuri sellainen tilanne, että tavalliseen markettiin mennessä voi ostaa mitä haluaa.

        Jos siis ei kärsi jostain päihde- tms. riippuvuudesta. Mulla on ollut näin koko aikuisen ikäni. Enkä ole yritysjohtaja enkä poliitikko, vaan tavallinen normaali työssäkäyvä ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otappa kuule itse selvää mitä rahaa poliitikot kerää.

        Ei ole montaa vuotta kun eräs uusi kansaedustaja sanoi että " on se jännä kun menee kauppaa ja voi ostaa mitä tahansa, ei tarvi hintalappuja katella, ja aina vaan rahaa riittää tilillä. " Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

        Susanna Koski sanoi , että " ei sitä rahaa paljon kulu kun ei tarvi käydä moneen viikkoon ruoka kaupassa kun aina on lounaita ja päivällisiä , kotona ei tarvi syödä oikeesti ollenkaan."

        Kun onilmaset junat, taksit, bussikyydit, lahjuksia tulee lomamatkoille, alkosta saa vuodessa 24 pulloa uutuus viinejä, s kaupasta 50 % alennuksen ostoksista, ruoka on usein ilmaista kun tahot tarjoaa, palkkaa tulee, kookouspalkkioita, ym sitä vaan tulee. Vielä on sopeutumisraha 6 tonnia kun eduskunta hylkää!!!! Kuule kyllä poliitikko saa rahaa jokapuolelta, kansa ei edes kaikkea tiedä mistä sitä tulee.

        Minä saan ihan tavantallaajana yhtälaisia etuja, kuin poliitikot. Esimerkiksi saamme kilometrikorvaustakin enempi mitä moni kansanedustaja saa lehtitietojen mukaan, lähes Hakkaraisen luokkaa vuodessa. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005927230.html

        Kokouspalkkioita saadaan myös, kun ollaan luottamustehtävissä ja omiin asioiden hoitamisiin saadaan edusvalvonnasta korvaukset, vaikka ollaan oltu joskus työttömänäkin. Luottamustehtävistä maksetuista kokouspalkkioista kertyi jopa eläkettäkin. Tosin se maksettiin minulle kertakorvauksena muutamia vuosia sitten ja oli tosi hyvä, kun kerralla tuli enempi rahaa, sen sijoitin ja nyt sijoitus tuottaa.

        Saan myös monia etuja ilmaiseksi erilaisilla jäsenyyksillä, vaikka olen ihan tavantallaaja ja ollut työttömänäkin. Ilmaisia matkojakin olen saannut ihan samoista paikoista, mistä kansanedustajatkin. Monet kerrat olen ollut samoilla lennoilla jonkun poliitikon kanssa.

        syrjäseudunasukki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan ihan tavantallaajana yhtälaisia etuja, kuin poliitikot. Esimerkiksi saamme kilometrikorvaustakin enempi mitä moni kansanedustaja saa lehtitietojen mukaan, lähes Hakkaraisen luokkaa vuodessa. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005927230.html

        Kokouspalkkioita saadaan myös, kun ollaan luottamustehtävissä ja omiin asioiden hoitamisiin saadaan edusvalvonnasta korvaukset, vaikka ollaan oltu joskus työttömänäkin. Luottamustehtävistä maksetuista kokouspalkkioista kertyi jopa eläkettäkin. Tosin se maksettiin minulle kertakorvauksena muutamia vuosia sitten ja oli tosi hyvä, kun kerralla tuli enempi rahaa, sen sijoitin ja nyt sijoitus tuottaa.

        Saan myös monia etuja ilmaiseksi erilaisilla jäsenyyksillä, vaikka olen ihan tavantallaaja ja ollut työttömänäkin. Ilmaisia matkojakin olen saannut ihan samoista paikoista, mistä kansanedustajatkin. Monet kerrat olen ollut samoilla lennoilla jonkun poliitikon kanssa.

        syrjäseudunasukki

        Et varmana saa sellaisia etuja kuin kansanedustajat ja ministerit. Laitanpa tuohon Eduskunnan sivuilta, jos jaksat lukea.
        Kansanedustajien palkkiot ja kulukorvaukset
        Kansanedustajan palkkio on vaalikauden 2019–2022 alusta lukien 6 614 euroa kuukaudessa. Neljän eduskuntavuoden jälkeen palkkio kohoaa 6 945 euroon ja 12 vuoden jälkeen 7 408 euroon kuukaudessa. Puhemiehen palkkio on 13 390 euroa kuukaudessa ja varapuhemiesten 10 441 euroa kuukaudessa.

        Kansanedustajan palkkion lisäksi valiokuntien puheenjohtajille maksetaan 744 euron lisäpalkkio kuukaudessa. Suuren valiokunnan, perustuslaki-, ulkoasiain- , valtiovarain- ja tarkastusvaliokunnan puheenjohtajan lisäpalkkio on 1 226 euroa kuukaudessa.

        Valtiovarainvaliokunnan verojaoston puheenjohtajan lisäpalkkio on 744 euroa ja valiokunnan muiden jaostojen puheenjohtajien lisäpalkkio 491 euroa. Jaoston puheenjohtajan lisäpalkkiota ei makseta, jos jaoston puheenjohtaja on oikeutettu valiokunnan puheenjohtajan lisäpalkkioon.

        Eduskuntaryhmissä, joissa on 16 tai enemmän kansanedustajia, puheenjohtajalle maksetaan 1 226 euron lisäpalkkio ja eduskuntaryhmissä, joissa on 3-15 kansanedustajaa, 744 euron lisäpalkkio. Lisäpalkkiota ei makseta yhden tai kahden edustajan eduskuntaryhmän puheenjohtajalle.

        Palkkiot ovat veronalaista tuloa.

        Tiedot päivitetty 17.4.2019

        Palkkiotoimikunta vahvistaa edustajanpalkkioiden määrät
        Palkkiotoimikunnan puheenjohtajan ja kaksi muuta jäsentä, joista kukaan ei voi olla kansanedustaja tai eduskunnan virkamies, valitsee eduskunnan puhemiehistö neljäksi vuodeksi.

        Puheenjohtaja kutsuu toimikunnan koolle. Toimikunta on päätösvaltainen kaikkien sen jäsenten ollessa sen kokouksessa läsnä. Puhemiehistö voi antaa toimikunnan toimintaa koskevia täydentäviä määräyksiä.

        Eduskunnan puhemiehistö on nimittänyt palkkiotoimikunnan toimikaudelle 1.1.2017-31.12.2020. Eduskunnan palkkiotoimikunnan puheenjohtajana toimii varatuomari Jouni Ekuri ja jäseninä OTL Riitta-Leena Paunio sekä pääsihteeri emeritus Seppo Junttila. Palkkiotoimikunnan nimittämänä sihteerinä toimii KTM Erkki Kurikka.

        Kulukorvaus
        Kansanedustajan palkkion ohella edustajalle maksetaan joka kuukauden 15. päivä kulukorvaus, joka on tarkoitettu kansanedustajan tehtävästä aiheutuvien kustannusten maksamiseen. Kulukorvaus on verotonta. Valiokuntakokouksista ei makseta erillisiä kokouspalkkioita. Myöskään yö- ja viikonloppuistunnoista ei edustajalle makseta lisäpalkkiota.

        Edustajan kotipaikasta riippuen hän saa kulukorvausta 30 prosentin (986,81 euroa), 40 prosentin (1 315,75) tai 55 prosentin (1 809,15) mukaan. Edustajalle, joka on valittu muusta kuin Helsingin tai Uudenmaan vaalipiiristä, suoritetaan kulukorvaus 40 prosentin mukaan laskettuna.

        Jos edustajalla on muussa kuin Helsingin tai Uudenmaan vaalipiirissä olevan asunnon lisäksi edustajantoimen hoitamista varten omistus- tai vuokra-asunto Helsingissä, Espoossa, Kauniaisissa tai Vantaalla, suoritetaan kulukorvaus 55 prosentin mukaan laskettuna. Uudenmaan vaalipiiristä valitun kansanedustajankulukorvaus lasketaan 40 prosentin mukaan, jos hänen asuntonsa on yleistä kulkutietä käyttäen kauempana kuin 30 kilometrin päässä Eduskuntatalosta. Pääkaupunkiseudulla vakinaisesti asuvien kansanedustajien kulukorvaus lasketaan 30 prosentin mukaan.

        Vaalipiirissä sijaitsevaa vakinaista asuntoa tulee käyttää edustajan varsinaiseen asumiseen. Kesähuvila tai muu vapaa-ajan asunto ei oikeuta korotettuun kulukorvaukseen.

        Kunkin vaalikauden alussa on tehtävä uusi selvitys asunto-olosuhteista. Mikäli asunto-olosuhteet muuttuvat kesken vaalikauden, tulee muutoksesta ilmoittaa eduskunnan tilitoimistolle. Kulukorvaus suoritetaan muuttuneen tilanteen mukaisesti muutosajankohtaa seuraavan kuukauden alusta lukien.

        Kansanedustajien eläkkeet ja sopeutumisraha
        Kansanedustajan ja ministerin uran perusteella muodostuu yksi eläke, jonka saa lähtökohtaisesti vanhuuseläkkeenä 65 vuoden iässä.

        Kansanedustaja voi olla oikeutettu myös määräaikaiseen sopeutumisrahaan.

        Kansanedustajien eläkkeet ja sopeutumisrahan myöntää ja maksaa Keva, jonka verkkosivuilta löytyvät yksityiskohtaisemmat tiedot aiheesta.

        ​Kansanedustajan eläke
        Kansanedustajan ja ministerin uran perusteella muodostuu yksi eläke, jonka saa vanhuuseläkkeenä 65 vuoden iässä tai työkyvyttömyyseläkkeenä, jos menettää työkyvyn ennen tätä ikää. Kansanedustajan leskellä ja alle 18-vuotiailla lapsilla on oikeus perhe-eläkkeeseen, jos edunsaajien eläke-ehdot täyttyvät.

        Kansanedustajan eläke lasketaan uran pituuden ja enintään viimeisten 15 vuoden aikana uralta saadun ansion perusteella.

        Työeläkkeet, joita edustaja on ansainnut poliittisen uransa lisäksi, huomioidaan edustajaeläkkeissä ja ne voivat vähentää edustajaeläkkeen määrää.

        Edustajaeläkkeitä korotetaan vuosittain ns. eläkeindeksillä kuten muitakin työeläkkeitä.

        Sopeutumisraha
        Eduskunnasta ennen eläkkeellesiirtymisikää pois jäänyt kansanedustaja voi saada sopeutumisrahaa, jos hän ei työllisty edustajantyön jälkeen. Sopeutumisraha korvaa sopeutumiseläkke


    • Anonyymi

      Nainen, joka suunnittelee perhettä lapsien kanssa, sijoittaa minusta parhaiten olemalla kotona, antamalla lapsille huomiota ja auttaen läksyissä, harrastuksissa.
      Katsokaa, miten huonosti lapset voivat ja vanhemmat yhtä stressaantuneita!
      Kotona jää hetki naiselle itselleenkin omiin tarkoituksiin lasten ollessa koulussa.
      Niitä arkitoimia riittää kotona aamusta iltaan.
      Naiset suvussani olivat ajoittain töissä, mutta kotona ollessaan tekivät paljon hyödyllisempää muillekin ja kehittivät kykyjään.
      Minulla ainakin menee tunteja oppimassa uusia asioita yhteiskunnasta, kun kaikkea muutetaan koko ajan. Sääntöjä vaihdetaan ja ne tulee tuntea.

    • Anonyymi

      Fiksu ihminen ymmärtää, että pelkkä rahan ansaitseminen ei riitä syyksi käydä missä tahansa työssä. Hän voi silti käydä töissä, koska työllä on muitakin merkityksiä.

      Utelias, älykäs ihminen voi opiskella pitkään jo siksikin, että on kiinnostunut ymmärtämään maailmaa, vaikka se saattaa vaatia köyhänä elämistä ja voi johtaa velkaantumiseen. Tuon jälkeen opiskelun kautta saadun lisäymmärryksen muuttaminen rahaksi työmarkkinoilla on sinänsä normaaliälyinen valinta. Mutta jos onnistuu löytämään sellaisen työn, josta pitää sen monien kiinnostavien tehtäviensä vuoksi, voi kokea suurta tyytyväisyyttä elämäänsä.

      Työ voi olla myös arvovalinta. Isänmaallisesti ajatteleva suomalainen saattaa suhtautua työhönsä osana oman yhteiskunnan rakentamista ja ylläpitämistä. Siihen voi liittyä edellisten sukupolvien arvostamista siitä, että ovat luoneet monella tavalla hyvän yhteiskunnan, jota kannattaa tukea työnteolla ja veronmaksulla.

      Mekin voimme tällä palstalla kaikessa rauhassa arvostella valtiomme johtavia poliitikkoja, mutta esimerkiksi itärajan takana sellaisesta voisi seurata vakavia vaikeuksia. Samojen yhteiskuntien vertailu saattaa kelvata myös eri vähemmistöille syyksi tukea omalla työpanoksellaan Suomea, oli kyse sitten maailmankatsomuksellisista, seksuaalisista, sukupuolisista, etnisistä tai muista vähemmistöistä.

      Monissa yhteiskunnissa työllään voi myös omin käsin tai rahallisesti ylläpitää tukea tarvitsevia ihmisiä, kuten vaikkapa vammaisia tai vanhuuseläkeläisiä, mikä on empaattiselle henkilölle merkityksellistä.

      Pitkäaikatyötön

      • Anonyymi

        Sinulla on mahdollisuus ehkä parempaan työhön yhteiskunnassa kuin työssä käydessäsi.
        Minun sukulaiseni hääräsi työttömänä aamusta iltaan ja niin
        moni kuin hänen luonaan kävi, ei koskaan lähtenyt nälkäisenä tai
        ilman toivoa matkaan; sai vielä tarvittavaa vaatetta lämmikkeeksi.
        Ei sodanaikan käteväksi kehittynyt mitään kouluja käynyt.
        Itseoppinut ja teki, mitä väki tarvitsi.
        Minä rakastan ja ihailen näitä suomalaisia naisia,
        jotka sodankin koulussa tekivät paskasta hyvää!


    • Anonyymi

      Näinhän se nykyään valitettavasti on, että kukaan ei nälkään kuole, vaikka olisi millainen lusmu tahansa.

      • Anonyymi

        Ja kateus paistaa.


      • Anonyymi

        Totta, kateellisten puhetta. Miksi varattoman tai käyhn tai työttömn pitäisi kuolla nälkään? Sama oiekus heillä on syödä kuin muillakin. Helppo vaan mollaa ihmisiä jotka ei käy töissä. Miksi? Ei kaikki ihmiset käy harrastuksissakaan. Mikä ihme on se työ, josta jotkut ovat katkeria kun ovat siellä? Ei kenenkään ole pakko.

        Suomessa on tapana pitää kaikista ihmisistä huolta.... niin no ei vanhuksista, heistä ei kukaan pidä huolta.

        Lusmu??? Mikä on lusmu? Semmonen joka ei ole työssä vai? No siintapauksessa, eläkeläiset, lapset, opiskelijat, vanhukset, sairaat, poliitikot ym ovat lusmuja. Kyllä poliitikot ovat lusmuja, ei he työtä tee, vaan syövät kakkua ja käyttävät ilmaisia palveluita. Heitä ei käy kateeksi, niin haukuutu en haluisi olla. Mutta muuten politiikka on p:tä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kateellisten puhetta. Miksi varattoman tai käyhn tai työttömn pitäisi kuolla nälkään? Sama oiekus heillä on syödä kuin muillakin. Helppo vaan mollaa ihmisiä jotka ei käy töissä. Miksi? Ei kaikki ihmiset käy harrastuksissakaan. Mikä ihme on se työ, josta jotkut ovat katkeria kun ovat siellä? Ei kenenkään ole pakko.

        Suomessa on tapana pitää kaikista ihmisistä huolta.... niin no ei vanhuksista, heistä ei kukaan pidä huolta.

        Lusmu??? Mikä on lusmu? Semmonen joka ei ole työssä vai? No siintapauksessa, eläkeläiset, lapset, opiskelijat, vanhukset, sairaat, poliitikot ym ovat lusmuja. Kyllä poliitikot ovat lusmuja, ei he työtä tee, vaan syövät kakkua ja käyttävät ilmaisia palveluita. Heitä ei käy kateeksi, niin haukuutu en haluisi olla. Mutta muuten politiikka on p:tä.

        Käyhän sekin työstä, kun johtaja/poliitikko käy aamulla ripustamassa takkinsa tuolin selkänojaan läsnäolonsa merkiksi.
        Vai onko se paikalla oleva, hirsiä vetävä, enemmän läsnä?
        Kyllä niistä nuokkuvista, unten mailla olevista, on kuvia nähty.
        Miten paljon ovat tietoisia nappeja painaessaan päätöksien teoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kateellisten puhetta. Miksi varattoman tai käyhn tai työttömn pitäisi kuolla nälkään? Sama oiekus heillä on syödä kuin muillakin. Helppo vaan mollaa ihmisiä jotka ei käy töissä. Miksi? Ei kaikki ihmiset käy harrastuksissakaan. Mikä ihme on se työ, josta jotkut ovat katkeria kun ovat siellä? Ei kenenkään ole pakko.

        Suomessa on tapana pitää kaikista ihmisistä huolta.... niin no ei vanhuksista, heistä ei kukaan pidä huolta.

        Lusmu??? Mikä on lusmu? Semmonen joka ei ole työssä vai? No siintapauksessa, eläkeläiset, lapset, opiskelijat, vanhukset, sairaat, poliitikot ym ovat lusmuja. Kyllä poliitikot ovat lusmuja, ei he työtä tee, vaan syövät kakkua ja käyttävät ilmaisia palveluita. Heitä ei käy kateeksi, niin haukuutu en haluisi olla. Mutta muuten politiikka on p:tä.

        Lusmu on ihminen, joka ei tee omaa osuuttaan yhteiskunnan eli meidän kaikkien hyväksi.

        Työikäisen ja terveen ihmisen velvollisuus muita kohtaan on tehdä työtä.

        Kaikki saavat vuorollaan olla tarvitsevia silloin kun se luonnostaan kuuluu ihmisen elinkaareen eli lapsena, opiskelijana, sairaana ja eläkeläisenä.


    • Anonyymi

      Töissä kannattaa käydä puolenkymmentä vuotta, että saa ison työkyvyttömyyseläkkeen. Sen jälkeen vain keplottelemaan kuntoutustukien kautta päättymättömälle riemulomalle. Paljon parempi vaihtoehto kuin työttömyys.

      • Anonyymi

        Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, kun vaikka hyppää kerrostalon katolta ja jää henkiin.


      • Anonyymi

        Ei riitä, hulluuden perusteella vain 15 % saattaa yrittää pyrkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee, kun vaikka hyppää kerrostalon katolta ja jää henkiin.

        Tai sitten voi kertoa hypänneensä ja lähteneensä lentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, hulluuden perusteella vain 15 % saattaa yrittää pyrkiä.

        Voi sitä myös esimerkiksi selkäänsä valitella.


      • Anonyymi

        Valittaminenkin voi johtua mielenterveydellisistä syistä (quadrophenia), eikä se syyksi kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittaminenkin voi johtua mielenterveydellisistä syistä (quadrophenia), eikä se syyksi kelpaa.

        Valittamista voi höystää puheilla siitä, miten Naton agentit ovat säteilyttäneet sen selän kipeäksi, niin alkaa kelvata.


    • Anonyymi

      Oikeasti kun ajattelee , tuo on täysin totta. Työhän ei nykypalkoilla edes elätä, vaan on haettava tt tukea, käytävä leipäjonossa ym tukia kelasta.

      Eiksuuttahan on se kun tulee ilamn työntekoa toimeen,, ihan samoilla tavoillakin kuin työssäolija, tuilla ja lipäjolla. Paitsi työllinen vielä raataa töissä, ja joutuu silti hakemaan samat avut kuin työtönkin.

      • Anonyymi

        Sellaisilla töillä elättää itsensä hyvin, jotka on vaatineet jonkin verran koulutusta. Suomessa on ilmaiset koulut ja opiskelut. Omaa syytä, jos järki ei riitä opiskeluun ja sitä kautta parempiin töihin.


    • Anonyymi

      Minun mielestä ei pitäisi ikimaailmassa rehvastella sillä että vaikka pärjäisi yhteiskunnan tukien varassa. Siinä tekee vain hirveän karhunpalveluksen muille työttömille.
      Sellainen toiminta vain antaa kuvan siitä, että leikattavaa olisi sosiaalituista. Työtön rehvastelia saa muut ihmiset ärsyyntymään ja yleistämään kaikki työttömät laiskotteleviksi loisisksi.

      • Anonyymi

        Minkäs sä sille seikalle teet ettei työtön saa lainaa. Ni. Rahalla mitään työpaikkaa saada.


      • Anonyymi

        Sellainen toiminta saa sinut vain maksamaan perheenjäsenesi työhön meno kulut joka siitä valitat. Lopuksi kärsit siitä itse.


      • Anonyymi

        Rehvasteevathan työlliset sillä kuinka ahkeria he ovat!!! 9 e päiväpalkalla ei luulisi itkevän ilosta.
        Onhan niitä jotka tienaa hyvin, niinkuin minä. Työttömyyskorvaukset on keksitty siksi että ei tarvi tehdä töitä ilamseksi eikä sillä 9 e päivä. Vaikkei korvaus ole iso, mutta eipä sen eteen tarvi tehdä mitään, se on jo voitto, sillä kuka tekee ilmasieksi tai 9 e töitä? Ei kukaan fiksu.

        Palkan takia töitä tehdään ei työttömyyskorvauksen takia. Se ei ole palkkaa vaan korvaus ettei ole töitä. Kuka raataisi sillä?? Ei se fiksu ainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehvasteevathan työlliset sillä kuinka ahkeria he ovat!!! 9 e päiväpalkalla ei luulisi itkevän ilosta.
        Onhan niitä jotka tienaa hyvin, niinkuin minä. Työttömyyskorvaukset on keksitty siksi että ei tarvi tehdä töitä ilamseksi eikä sillä 9 e päivä. Vaikkei korvaus ole iso, mutta eipä sen eteen tarvi tehdä mitään, se on jo voitto, sillä kuka tekee ilmasieksi tai 9 e töitä? Ei kukaan fiksu.

        Palkan takia töitä tehdään ei työttömyyskorvauksen takia. Se ei ole palkkaa vaan korvaus ettei ole töitä. Kuka raataisi sillä?? Ei se fiksu ainkaan.

        Et ymmärtänyt yhtään mistä tuolla ylempänä puhuttiin.


    • Anonyymi

      Tällaiset työtäkarttelevat "viksut" eivät tee vapaa-aikaankaan mitään. Eihän se kannata, kun ei osaa mitään. Täällä sitä vaan roikutaan.

      • Anonyymi

        Ei osaa mitään????? Jos sinä et osaa mitään, niin ei se tarkoita ettei muut osaisi. Niin olet katkera ja ankea ihminen, että meneppäs sinä sinne kouluun ja opiskelemaan niin osaisit edes kunnioittaa muita ihmsiiä.


      • Anonyymi

        Mene itse sinne hevonmuuseen johonkin kouluun, ei sulla oo varaa siihen.


    • Anonyymi

      Jos ei osaa maksaa vuokraakaan niin voi olla ettei asu missään.

    • Anonyymi

      Aikas kyllästynyt ihminen on jos mukamas viihtyy kotona työttömänä ja reteilee että nostaa työttömyyskorvausta noooh empä usko että parisuhteessa elää tuollainen. Kyllä se niin prkl on että pinna kiristyy terveellä ihmisellä jos ei töitä ole siis sellainen joka tottunut työntekoon.
      Liitonrahoilla toki jos on niin eipä välttämättä vielä niin tiukkaa mutta eipä kannata tuudittaua kyllä tää tästä.

      • Anonyymi

        Niillä paska rahoilla kukaan ei mene minnekään.


      • Anonyymi

        Kotona on töitä yllin kyllin ja jos ei ole keksitään. Me ollan molemmat työttöminiä omaehtoisesti, koska saamme enempi rahaa näin kuin että oltaisiin töissä. Ja yhteinen vapaa aika on arvokkaampaa kuin raha. yhteinen tekeminen nyt jo lastenalasten kanssa on arvokasta. Omat lapsetkin hoisin kotiäitinä.

        Pinna meillä kiristyi töissä ollessa. Koskaan ei jaksanut enää tehdä kotona mitään, ei olla lsten kanssa ei mennä kylille ei harrastaa, senkun kotia, syötiin ja nukkumaan. Se oli meidän elämää vuosia.

        Nyt on kiva kun koti on siisti, voi leipoa ja nautttia olosta, ja lapset ja lastenlapsetkin on kiva kun käy. Töisä ollessa ei jaksanut kun rähjätä ja huutaa. Tuollanen ihminen olin minä töissä ollessa. Kun jätin työttömäksi olin iloinen jaksava ja ihana ihminen. En kaipaa töihin enää ikinä.

        Liitonrahoilla ollaan taas ja kun loppuu tulee tt tukea ym korvauksia ja vois mennä johonkin pilipalihommaan missä ei tarvi kun lukea päivän lehtiä ja pelata tietsikalla 6 kk, välillä sairalomalla, , ja taas tulee liitonrahaa 2 v .Fiksu todella on työtön.


    • Anonyymi

      Ei koko elämä ole työtä. Me eletään toisiamme varten, omaa itseämme varte, emme työtä varten. Ihminen ei ole luotu työntekoon.

      Vilpillisesti saaneet ihmiset ottavat muita ihmisiä orjiksi, pienellä palkalla tai ollenkaanpalkalla. Jos työ olisi kivaa he tekisivät sen itse. heillä on päämääränä vain saada rahaa tekemättä mitään, siksi he ottavat orjaksi ihmisiä.

      Jos tehdään muille töitä, siitä pitää sitten saada rahaa, se minkäjolainen itse haluaa saavansa. Ei sitä kukaan sanele paljonko saat, vaan se tekijä itse.
      Jos minä menisin töihin vieraalle, niin yhdestä pivästä pitisi saada ainakin 600 e, siippuen mitä tehdä. Likaisesta työstä tuplasti ja kevyesti 600 e, sen alle ei tehdä työtä.

      • Anonyymi

        "Jos tehdään muille töitä, siitä pitää sitten saada rahaa" Kyllä ja jos ei tehdä työtä, niin siitä ei kuulu saada rahaa.


      • Anonyymi

        Kyllä ainakin alakohtainen tes. Joskus aikoinaan kun olin työtön niin sanoin työkkärissä etten mihinkään lähde harjoittelijaksi tuottavaan työhön mutta valtiolle,kaupungille kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ainakin alakohtainen tes. Joskus aikoinaan kun olin työtön niin sanoin työkkärissä etten mihinkään lähde harjoittelijaksi tuottavaan työhön mutta valtiolle,kaupungille kylläkin.

        Eli kannustinloukku, joka korjaantuu sillä että leikataan tuista? Sitten alkaa kiinnostaa ylpeääkin ihmistä.


    • Anonyymi

      Huonompi homma teillä kun olette alkaneet pelkään töitä voi voi että hermot kiristyy oikeen töissä.
      Itsestä se on ihan kiinni mitä hommia tekee niin turhat rutinat pois.En kylläkään kehuis yhtään jos työttömänä ai niin minkälainen teidän lähipiiri oikeen on.Ei jouten olo tee kenellekkään hyvää niin turhaa sepittää että kotona jotain hommia höpö höpö. Voi voi sossuelättinä.

      • Anonyymi

        En minäkään kehuis jos olisn sun tavoin palkattomassa työssä! Se vasta on näyryyttävää ja omituista, et ihmetelen kukasiihen alistuu omasta tahsota!

        Kuule kyllä sitä on paljon tekemistä, kotonakin, jos sinä olet kotona jouten, niin se on sun asia. Etpä taida töissäkään tehdä mitään kun täällä valitat ja olet katkera muille.


      • Anonyymi

        Kyllä niin työttömän päänupilla kirjoitettu toi teksti huh huh kun menee puurot ja vellit sekaisin mukamas pikkupalkkaisessa töissä höh vaikka eläkkeellä. Ottakaa kännit ja menkää baariin leuhkiin työttömyydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niin työttömän päänupilla kirjoitettu toi teksti huh huh kun menee puurot ja vellit sekaisin mukamas pikkupalkkaisessa töissä höh vaikka eläkkeellä. Ottakaa kännit ja menkää baariin leuhkiin työttömyydellä.

        Sulla on sopat ja muusit sekasin. Samanlainen päänuppi se on kaikilla vaikka olisit itse ukko jumala.
        Kuule alkoholi ei ole hyvä asia edes työllisille, se vasta nupin sekasin laittaakin, sulla siitä on varmasti kokemusta kun vetoat säälittävästi sina siihen.

        Työlliset leuhkii työllisdyydetä 9 e päiväpalkalla, miksi siitä et manaa? Siksi koska teet itse niin.
        Työ on arvokasta vasta sillon kun siitä makstaan, muuten ei viitsi endes mainita sanaa työ, palkaton ja pienipalkkainen homma ei ole työtä vaan orjuutta.


    • Anonyymi

      Miks noista töistä pitäsi itse maksaa. Perkele. Jos niitä ei omalla alueella ole sitten ei ole.

    • Anonyymi

      Maksele sillä perustoimeentuella mitään niin ei onnistu. Perkele.

    • Anonyymi

      Sellaiset ihmiset, jotka eivät haluakaan käydä töissä, eivät osaa mitään.

    • Anonyymi

      Niimpä... uskaltaa uhota pahaa oloaan köyhyyspalstalla reteillen työttömyydellä kuinka makaamalla saa rahaa.

    • Anonyymi

      oON vITTU IHAN SAMAA MIELTÄ TYHMÄ PALJON TYÖTÄ TEKEE ITSE OLEN MYÖS hahhahhaa

    • Anonyymi

      Ei kenenkään idä tehdä töitä ilamseksi, Ei 9 e päiväpalkalla, ei näitä pellehommia työkokeiluita. Siinä ei muuta kun jotkut haluaa hyötyä toisista ihmisistä.

      Kenenkään ei pidä sortua moisiin orjuutuksiin.

      Jos tehdän työtä siitä itää saada palkkaa. Palkka on sellainen jolla tulee toimeen. Minimipalkka pitää olla 4000 e kk, ja sitä alle ei ole kelvollinen palkka.

      Jo lapsikin ymmärtää että kun tekee kotititä hän pyytä siitä heti rahaa. Miksi aikuinen tekisi mitään ilmaseksi, hän kuitenkin maksaa laskuja ja elmisen. Ottakaa lapsista mallia. Mitään ei tehdä ilamseksi. Ei edes kissaaa sanota.

      • Anonyymi

        Siinäkö ei hyödytä muista ihmisistä. Kun töissä käyvät joutuvat maksamaan veroista toisten elämisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkö ei hyödytä muista ihmisistä. Kun töissä käyvät joutuvat maksamaan veroista toisten elämisen?

        En ole pyytänyt mitään, korvuakset ym tuet ja etuudet kuuluu minulle, aivan kuin kaikille muillekin. Sinullekkin. Et voi väittää ettet itse ottaisi niitä vastaan. Niitä saa työssäolijatkin, asumistukea ym lapsilisiä.
        Ihan samoin korvauksita maksetaan veroa jopa enempi kuin palkoista.

        Pienellä palkalla tai ilmaiseksi ei vaan työ kannata. Enempi saa näin kun ei tee töitä. Idioottihan se on joka menee 9 e töihin jos korvuksia saa paljon enempi.


      • Anonyymi

        Sitä vaan kun syöjiä on alati enemmän kupin äärellä ja kupin täyttäjiä alati vähemmän, niin jossain vaiheessa kuppi on tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaan kun syöjiä on alati enemmän kupin äärellä ja kupin täyttäjiä alati vähemmän, niin jossain vaiheessa kuppi on tyhjä.

        Se kuppi on täynnä hyvin hätään jos teet ilamaiseksi töitä. Kun raadat etkä saa palkkaa, niin et kauaa jaksa.


    • Anonyymi

      Fiksuutta saattaa olla myös se, että aikanaan painaa töitä sutena, elää kohtuullisesti ottamatta ulkopuolisia paineita.
      Suunnittelee elämäänsä eteen päin ja 50:n pinnassa, terveenä ja hyväkuntoisena, tökkää pensselit santaan alkaen elämään itselleen mukavaa elämää omilla rahoillaan ilman tukiaisia.
      Nyt, runsaan parinkymmenen joutovuoden vuoden jälkeen en pidä ansaitsemaani, pienehköä työeläkettä tukiaisena vaan ansion jatkeena.

    • Anonyymi

      Kolikolla on aina kaksi puolta. Niin tässäkin. Työttömyys ja tyllisyys.

      Pitää kasoa järjen kautta ei sen mitä muut sanoo. Kyllä työttömyys on useinmiten parempi vaihtoehto kuin työssä olo. Miksi mennä palkattomana tai 9 e töihin jos et sillä elä, käyt leipäjonossa ja tt tukea ym kelan etuuksia pitää hakea. Ei työ enää elätä. Jos elät korvauksilla paremmin kuin työssä niin miski mennä töihin? Ei käy järjeen.

      Ne jotka siitä mollaavat, ovat katkeria ja kateellisia kun joituvat tekemään töitä palkatta. Ja istten mennään tt tukea ja muita avusttuksia hakemaan. Hölömn hommaa.

      KYLLÄ SEN JÄRKI SANOO ETTÄ JOKAINEN TEKEE NIIN, ETTÄ PÄRJÄÄ RAHHALLISESTI, EI NIIN ETTÄ TÖITÄ TEHDÄÄN MUTTA ET MITÄÄN SAA.

      Kyllähän poliitikot keksii vaikka mitä jottei tavallinen kansa elä van joutuu ruinaa avustuksia. Sehän on päivänselvää kun he itse saavat rahaa vaikkei mitää tee, ovat vaan. Kieroilevat rahaa itselleen senkun kerkiää.

      Minä en palkattomaan työhön mene, ja minua saa mollaa mielin määrin, koska tiedän että heillä on niin paha olo ja katkera olo, etteivät muuta osaa. Sillon tuntisivat itsensä vähän paremmaksi itse, kun sanovat jotain muka sovaavaa. Niistä ei kannata välittää. Minulle tärkein on että pääasia että rahaa tulee että elää, Muu on ilmaa. Toisesta

      • Anonyymi

        Mitenkähän tuokin kirjoittaja on selvinnyt peruskoulusta läpi tuollaisella kirjoitustaidolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tuokin kirjoittaja on selvinnyt peruskoulusta läpi tuollaisella kirjoitustaidolla?

        Varmaan ihan hyvin. Tuon mittaisessa kirjoituksessa on vain muutama kirjoitusvirhe, ja tekstin saa sisällöstä hyvin selvää. Viimeinen lause jäi kyllä pahasti kesken heti ensimmäiseen sanaan.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Kyllähän suomessa töitä ihmisillä on ja palkkaa maksetaan vaan on liikaa porukkaa ettei kaikille töitä löydy.
      Siellä kotona voitte kylläkin uhota kela-sossurahojen kanssa pyöritellen peukaloita.Väärä asetelma ajatella mitä rahaa kotio saa elikä ottaa vastaan myös pienempi palkkainen työ.

      • Anonyymi

        Ei kannata otaa pienipalkkaista, se on sama sitten olla työttömänä jos siitä sama raha tulee. Ennemmin istten on työtön kun raataa sen saman rahan eteen. Minä olen hienosti onnistunut olemaan työtön ja nostamaan tukia ja nautin tästä olo tilasta. Jos joku haluaa mennä raatamaan samalla rahalla kuinsaa kelasta niin menkööt oma on hänen asia, mutta itse kunnioitan ja arvostan itseäni niin paljon etten ota vastaan muuta kun iso palkkaisia töitä. Kukaan ei halua nykysin enää maksaa palkkaa vaan kyttää orja työvoimaa koska se on sallittu valitettavsti. Siksi työttömyys on niin suurta koska onihmisiä jotka arvostavat itseään ja haluavat itse maksa laskunsa.

        Ei ole mitään järkeä olla töissä ja käydä leipäjonossa ja nostaa tt tukea. ihanjärjentöntä.


    • Anonyymi

      Olen jonkin aikaa seuraillut köyhyyspalstan kirjoituksia niin huomannut kuinka syvältä köyhyyspalstan kirjoitukset ovat.
      Osa pärjää toimeentulotuella mutta jotkut ei sitten mitenkään.
      Toki tietenkin sekaan tulee provoja.
      Ala-arvoista kirjoitusta että nauttii työttömyydestä ja pah, terve ihminen haluaa tehdä töitä tai osallistua asioihin.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki haluaa tehdä töitä siitä ei ole yse. Kyse on siitä että millä hinnalla niitä tehdään!!!! Se on tullut kaikille selväksi, niin paljon isitä on puhuttu, mutta on sitten näitä jotka tahalteen eivät sitä halua ymmärtää.

        Laitetas vielä kerran rautalangasta:

        1. Kukaan ei lähde töihin ilmaiseksi.
        2. Kukaan ei lähde töihin palkalla jos etuuksia ja tukia saa enemepi.
        3. Töihin lähdetään vasta sitten kun saadaa palkkaa.

        Meneeköhän nyt kaaliin???? Epäilen, on niitä idiotteja jotka hannaa kaikkeen lapsellisesti. Tai sitten he vaan ovat idiootteja jotka ovat sivistymättömiä ja idiootteja.


      • Anonyymi

        Eli siis tukia saa liikaa? Kyllä työnteolla on itseisarvonsa, vaikkei sillä rikastumaan pääse. Loisen virka ei ole koskaan minkään oikean työn veroinen.
        Minä käyn töissä sen takia että se nostaa arvoani ihmisenä ja pitää minut osana yhteisöä. Olen ylpeä työstäni vaikken sillä rikastu ansaittu raha on aina arvokkaampi kuin ilman saatu. Tiedän myös tukevani hyvinvointiyhteiskuntaa veroillani josta sinäkin nautit.
        Ei hyvinvointia rakenneta ja ylläpidetä tuollaisella asenteella. Et itsekkään töivoisi sitä että kaikki ajattelisivat samalla tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis tukia saa liikaa? Kyllä työnteolla on itseisarvonsa, vaikkei sillä rikastumaan pääse. Loisen virka ei ole koskaan minkään oikean työn veroinen.
        Minä käyn töissä sen takia että se nostaa arvoani ihmisenä ja pitää minut osana yhteisöä. Olen ylpeä työstäni vaikken sillä rikastu ansaittu raha on aina arvokkaampi kuin ilman saatu. Tiedän myös tukevani hyvinvointiyhteiskuntaa veroillani josta sinäkin nautit.
        Ei hyvinvointia rakenneta ja ylläpidetä tuollaisella asenteella. Et itsekkään töivoisi sitä että kaikki ajattelisivat samalla tavoin.

        Kyllä me kaikki ollaan ihan samanarvoisia, oli sitten työtön, työssä, sairas vammainen, terve, tms. Kukaan ei ole vähempi toista.
        Ty ei märittele ihmistä millainen se on. Jotkut ylimieliset vaan ja katkerat ihmiset niin tekevät kun heillä ei ole muuta elämää.
        Raha on arvosta oli se sitten tullut tukina tai työn kautta. Samaa rahaa se on.

        Eli et vieläkään ymmärrä työttömyyden tarkoitusta! En voi sulle sitä kauhalla ammentaa, kaikki pitää ymmärtää itse, jotta voi moittia muita.

        Miksi ei saisi ajatella haluavansa työstä palkkaa? Miksi sinusta pitäisi tehdä työtä ilmaiseksi? Jos sinä niin teet, niin se on sun asia, kaikki ei halua olla orjana, muilla on itsekunnioitus kohdallaan ja arvostavat itseään.
        Tuolla sinun asenteella työtä tekevä ihminen ei ole mitään eikä häntä tarvi pitää edes ihmisenä, palkattomana orjana vaan. Surullista että ajatusmaailmasi on noin alhainen.
        Ihmettelen, millä maksat laskusi jos olet palkattomassa työssä vaikka olisi mahdollisuutta saada tukia jotta eläisit. Ilmeisesti asustelet äitisi nurkissa ja nautit ilmaisesta ruuasta ja asumisesta. Se selittäisi sen, että olet palkattomassa. Onnea sinulle valitsemallasi tiellä, Kaikista ei ole asumaan vanhempien luona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me kaikki ollaan ihan samanarvoisia, oli sitten työtön, työssä, sairas vammainen, terve, tms. Kukaan ei ole vähempi toista.
        Ty ei märittele ihmistä millainen se on. Jotkut ylimieliset vaan ja katkerat ihmiset niin tekevät kun heillä ei ole muuta elämää.
        Raha on arvosta oli se sitten tullut tukina tai työn kautta. Samaa rahaa se on.

        Eli et vieläkään ymmärrä työttömyyden tarkoitusta! En voi sulle sitä kauhalla ammentaa, kaikki pitää ymmärtää itse, jotta voi moittia muita.

        Miksi ei saisi ajatella haluavansa työstä palkkaa? Miksi sinusta pitäisi tehdä työtä ilmaiseksi? Jos sinä niin teet, niin se on sun asia, kaikki ei halua olla orjana, muilla on itsekunnioitus kohdallaan ja arvostavat itseään.
        Tuolla sinun asenteella työtä tekevä ihminen ei ole mitään eikä häntä tarvi pitää edes ihmisenä, palkattomana orjana vaan. Surullista että ajatusmaailmasi on noin alhainen.
        Ihmettelen, millä maksat laskusi jos olet palkattomassa työssä vaikka olisi mahdollisuutta saada tukia jotta eläisit. Ilmeisesti asustelet äitisi nurkissa ja nautit ilmaisesta ruuasta ja asumisesta. Se selittäisi sen, että olet palkattomassa. Onnea sinulle valitsemallasi tiellä, Kaikista ei ole asumaan vanhempien luona.

        Mitä luulet käyvän sitten kun yhä useampi ajattelee laillasi ja kotiin makaamaan?
        Kyllä minä saan palkan mikä on isompi kuin mitä saisin tukina. Siitä suuri osa menee vuokraan.
        Periaatteessa ihmiset on samanarvoisia mutta käytännössä ei. Ylimielinen oloneuvos on harvojen arvostama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet käyvän sitten kun yhä useampi ajattelee laillasi ja kotiin makaamaan?
        Kyllä minä saan palkan mikä on isompi kuin mitä saisin tukina. Siitä suuri osa menee vuokraan.
        Periaatteessa ihmiset on samanarvoisia mutta käytännössä ei. Ylimielinen oloneuvos on harvojen arvostama.

        No mitä on käynyt? V 1990 lama pisti työnteon kannattamattomaksi ja työttömiä on ollut siitä asti paljon. Osa on edelleen työtön, osa on eläkkeellä ja pieni osa työssä pienellä palkalla, määräaikistöissä työkokeiluissa osapäivätöissä... jne. Ei sen kummempaa, siihen on totuttu ja sillälailla menee jatkossakin.

        Niinpä, sun tuloista suuri osa menee vuokraan joten käyttörahasi on minimaallinen kun laskut ja maksettu.
        Toisin työtön, pieni osa menee vuokraan tai vastikkeeseen niinkuin minulla ja loput tulee tukina. I h a n s am a summa lähes kuin olisit töissä. Toinen vaan raataa sen eteen ja toinen saa sen mitään tekemättä. Ihan sama summa. Kannattaako se työn teko? No ei kannata jos ei käteen jää enempää kuin työsskäkään.

        Työtön on ihan samanarvoinen kuin kuka tahansa, et edes tiedä kuka on työtön ja kuka työssä jos vastaan tulee, et voi arvailemalla arvostaa toista yhtään enempää. Sun teoria hapuilee niin paljon ettet itsekkään usko omaan sepustukseen, muutakun itsepäisesti kinaamalla. Jos mynnät väärän käsityksesi, helpotat jo omaa elämääsi paljon.

        Jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, ei niin kuin sinä haluat heidän tekevän. Jos noin paljon harmittaa ja kadehdituttaa, niin ryhdy työttömäksi. Kuka estää?
        Kyllä sinä sen ymmärrät että jos tukea tulee enempi kuin palkkaa, niin onhan se äärimmäisen idioottimaista mennä töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä on käynyt? V 1990 lama pisti työnteon kannattamattomaksi ja työttömiä on ollut siitä asti paljon. Osa on edelleen työtön, osa on eläkkeellä ja pieni osa työssä pienellä palkalla, määräaikistöissä työkokeiluissa osapäivätöissä... jne. Ei sen kummempaa, siihen on totuttu ja sillälailla menee jatkossakin.

        Niinpä, sun tuloista suuri osa menee vuokraan joten käyttörahasi on minimaallinen kun laskut ja maksettu.
        Toisin työtön, pieni osa menee vuokraan tai vastikkeeseen niinkuin minulla ja loput tulee tukina. I h a n s am a summa lähes kuin olisit töissä. Toinen vaan raataa sen eteen ja toinen saa sen mitään tekemättä. Ihan sama summa. Kannattaako se työn teko? No ei kannata jos ei käteen jää enempää kuin työsskäkään.

        Työtön on ihan samanarvoinen kuin kuka tahansa, et edes tiedä kuka on työtön ja kuka työssä jos vastaan tulee, et voi arvailemalla arvostaa toista yhtään enempää. Sun teoria hapuilee niin paljon ettet itsekkään usko omaan sepustukseen, muutakun itsepäisesti kinaamalla. Jos mynnät väärän käsityksesi, helpotat jo omaa elämääsi paljon.

        Jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, ei niin kuin sinä haluat heidän tekevän. Jos noin paljon harmittaa ja kadehdituttaa, niin ryhdy työttömäksi. Kuka estää?
        Kyllä sinä sen ymmärrät että jos tukea tulee enempi kuin palkkaa, niin onhan se äärimmäisen idioottimaista mennä töihin.

        Se tulee muuttumaan, sillä nyt mukaan on tullut eläkepommi ja hälyttävästi laskeva syntyvyys. Lisäksi maahanmuutto joka on hyvä asia siinämielessä että se viimeistäänylikuormittaa ja romuttaa sosiaalihuoltojärjestelmän. Jolloin työnteko alkaa kannattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki haluaa tehdä töitä siitä ei ole yse. Kyse on siitä että millä hinnalla niitä tehdään!!!! Se on tullut kaikille selväksi, niin paljon isitä on puhuttu, mutta on sitten näitä jotka tahalteen eivät sitä halua ymmärtää.

        Laitetas vielä kerran rautalangasta:

        1. Kukaan ei lähde töihin ilmaiseksi.
        2. Kukaan ei lähde töihin palkalla jos etuuksia ja tukia saa enemepi.
        3. Töihin lähdetään vasta sitten kun saadaa palkkaa.

        Meneeköhän nyt kaaliin???? Epäilen, on niitä idiotteja jotka hannaa kaikkeen lapsellisesti. Tai sitten he vaan ovat idiootteja jotka ovat sivistymättömiä ja idiootteja.

        "1. Kukaan ei lähde töihin ilmaiseksi."

        Moni tekee ilmaiseksi töitä ihan vapaaehtoisesti ja jopa maksaa siitä, että pääsee töihin. Esimerkiksi monet ovat ulkomailla töissä ja maksavat vielä matkansa. Monesta työstä saa arvokasta kokemusta ja kielitaitokin kehittyy, joka helpottaa työn hakemista myöhemmin.

        "2. Kukaan ei lähde töihin palkalla jos etuuksia ja tukia saa enemepi."

        Vastasin jo edelliseen, että työkokemus on tärkeää. Moni lähtee jo työnteon mielekkyyden vuoksi tekemään töitä, vaikka siitä saa vähemmän ansiota, kuin tuilla elämisestä. Lisäksi sosiaalinen arvostus painaa monella paljon, että ollaan ansiotöissä. Monet tekevät ansiotyötä, vaikka tuilla eläminen olisi kannattavampaa. Useilla työnteossa painavat myös sosiaaliset suhteet ja työn teon mielekkyys päivärytmin säilyttämisessä.

        "3. Töihin lähdetään vasta sitten kun saadaa palkkaa."

        Edellisissä vastauksissa jo vastasin tähänkin. Moni lähtee töihin ilman palkkaakin, esim. oppiakseen jotain uutta ja saadakseen siitä työkokemusta ja tietty työtodistuksen. Ilman palkkaa tehty työ voi johtaa tulevaisuudessa hyvinkin hyvään ansiotyöhön. Esimerkkinä, kaverini teki käännöstöitä ilmaiseksi pidemmän aikaa eräälle yritykselle ja tuo työtehtävä johti siihen, että hän sai töitä ulkoministeriössä todella hyvin palkattuna.

        tekevällelöytyytöitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tulee muuttumaan, sillä nyt mukaan on tullut eläkepommi ja hälyttävästi laskeva syntyvyys. Lisäksi maahanmuutto joka on hyvä asia siinämielessä että se viimeistäänylikuormittaa ja romuttaa sosiaalihuoltojärjestelmän. Jolloin työnteko alkaa kannattamaan.

        No siinäpä se. Maahanmuutto on aiheuttanut tämän palkkojen polkemisen. Kun muut tevät halvemmalla niin oletetaan etttä suomalaisetkin tekevät.

        Maahanmuuttajien sosiaaliavustukset ym ylläpito hyväksytään eikä kukaan edes kyseenalaista sitä. Mutta auta armias jos suomalainen sanoo olevansa työtön ja elelevänsä tuilla, se on joidenki mielestä hirveän hirveetä. Maahanmuuttajat ovat parempia ihmisiä kuin oma kansa, omaa kansaa ei saisi auttaa mutta matuille rahaa pitäisi singota tuosta noin vaan ja paljon! Vaikkei ole tehneet sen eteen yhtään mitään niinkuin oma kansa. Miksi?
        En ymmärrä en.
        Sen ymmärrän että ihmisiä pitää auttaa, mutta sitä en ymmärrä ettei omaa kansaa saisi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1. Kukaan ei lähde töihin ilmaiseksi."

        Moni tekee ilmaiseksi töitä ihan vapaaehtoisesti ja jopa maksaa siitä, että pääsee töihin. Esimerkiksi monet ovat ulkomailla töissä ja maksavat vielä matkansa. Monesta työstä saa arvokasta kokemusta ja kielitaitokin kehittyy, joka helpottaa työn hakemista myöhemmin.

        "2. Kukaan ei lähde töihin palkalla jos etuuksia ja tukia saa enemepi."

        Vastasin jo edelliseen, että työkokemus on tärkeää. Moni lähtee jo työnteon mielekkyyden vuoksi tekemään töitä, vaikka siitä saa vähemmän ansiota, kuin tuilla elämisestä. Lisäksi sosiaalinen arvostus painaa monella paljon, että ollaan ansiotöissä. Monet tekevät ansiotyötä, vaikka tuilla eläminen olisi kannattavampaa. Useilla työnteossa painavat myös sosiaaliset suhteet ja työn teon mielekkyys päivärytmin säilyttämisessä.

        "3. Töihin lähdetään vasta sitten kun saadaa palkkaa."

        Edellisissä vastauksissa jo vastasin tähänkin. Moni lähtee töihin ilman palkkaakin, esim. oppiakseen jotain uutta ja saadakseen siitä työkokemusta ja tietty työtodistuksen. Ilman palkkaa tehty työ voi johtaa tulevaisuudessa hyvinkin hyvään ansiotyöhön. Esimerkkinä, kaverini teki käännöstöitä ilmaiseksi pidemmän aikaa eräälle yritykselle ja tuo työtehtävä johti siihen, että hän sai töitä ulkoministeriössä todella hyvin palkattuna.

        tekevällelöytyytöitä

        Hyväntekeäisyys työ on eri asia kuin palkaton työ. Hyväntekeväisyys työtä voit tehdä niin paljon kun lystäät jos et ota palkkaa vastaan tai mennä vaikka kerran kuussa, miten itse haluat. Ja silti saat korvauksia.

        Palkaton työ on että menet joka päivä ja olet tietyn ajan, päivästä, muuten saat karenssin. Etkä saa korvauksia.

        Jos sinulle työkokemus on tärkeempää kuin toimeen tulo palkalla, niin se on sun asia, älä muita siitä arvostele. Toiset haluaa elättää perheensä palkalla, ettei tarvis niitä tukia hakea.

        Jos joku haluaa rikastuttaa työnantia ja firmoja omalla kustannuksella niin tehkööt sen. Minä ja monet muut eivät halua. Kyllä se oma etu palkka asioissa on ensisijainen. Työ ei koskaan ole niin tärkeä että kriakstutat firmoja sillä.
        Tietysti jos itse olisin firman pomo niin tottakai ottaisin vaan ihmisiä joille ei tarvi maksaa palkkaa ja itse keräisin ja rikastuttaisin elämääni. Kierrättäisin harjoittelijoita, tet koululaisia, tyäkokeilijoita ym joille muut maksaa korvauksia mutta minä en.
        Olisihan se kiva kun rahaa tulisi kun muut tekevt työt ja minä nettoan tulot. Ihanne tilanne. Viis heistä tehkööt työt kunhan ei tarvi palkkaa maksaa.
        Mutta kun en ole niin minun työpanostani en anna ilamsieksi kenellekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväntekeäisyys työ on eri asia kuin palkaton työ. Hyväntekeväisyys työtä voit tehdä niin paljon kun lystäät jos et ota palkkaa vastaan tai mennä vaikka kerran kuussa, miten itse haluat. Ja silti saat korvauksia.

        Palkaton työ on että menet joka päivä ja olet tietyn ajan, päivästä, muuten saat karenssin. Etkä saa korvauksia.

        Jos sinulle työkokemus on tärkeempää kuin toimeen tulo palkalla, niin se on sun asia, älä muita siitä arvostele. Toiset haluaa elättää perheensä palkalla, ettei tarvis niitä tukia hakea.

        Jos joku haluaa rikastuttaa työnantia ja firmoja omalla kustannuksella niin tehkööt sen. Minä ja monet muut eivät halua. Kyllä se oma etu palkka asioissa on ensisijainen. Työ ei koskaan ole niin tärkeä että kriakstutat firmoja sillä.
        Tietysti jos itse olisin firman pomo niin tottakai ottaisin vaan ihmisiä joille ei tarvi maksaa palkkaa ja itse keräisin ja rikastuttaisin elämääni. Kierrättäisin harjoittelijoita, tet koululaisia, tyäkokeilijoita ym joille muut maksaa korvauksia mutta minä en.
        Olisihan se kiva kun rahaa tulisi kun muut tekevt työt ja minä nettoan tulot. Ihanne tilanne. Viis heistä tehkööt työt kunhan ei tarvi palkkaa maksaa.
        Mutta kun en ole niin minun työpanostani en anna ilamsieksi kenellekkään.

        No, minä nyt olen elättänyt perheeni aina ansiotyöllä. Vaan olen paljon tehnyt ilmaistakin työtä, enkä ole kuittaillut mistään tukia. Jos toisten rikastumista kadehdit ja et sen vuoksi voi olla töissä, niin voi voi. Ryhdy itse rikastumaan ja alat yrittäjäksi, siinähän sitten rikastut! Mikään ei estä alkamasta rikastumaan, niin ei tarvitse toisia rikastuttaa.

        tekevällelöytyytöitä


    • Anonyymi

      Voi rassukkaa. Jos sä olet ollut vuosia työtön, niin ei sulla mikään ansiosidonnainen juokse, tai sitten sä olet vähän väliä puolivuotta töissä, joten tämä provo ei nyt kyllä mene läpi, ei sitten millään.

    • Anonyymi

      Ketjussa on monia kouluja käymättömiä ja harvinaisen yksinkertaisia kirjoittajia julistamassa työttömyyden autuutta.

      Lukuisat tutkimustulokset kyllä kertovat päinvastaista: työttömyys nakertaa sekä fyysistä että psyykkistä terveyttä, romuttaa talouden ja laskee odotettavissa olevaa elinikää.

      Käsitteinä nuo vain taitavat olla jo liian haastavia ymmärrettäviä tämän ketjun työttömille.

      • Anonyymi

        Onko sinulle käynyt niin? Puhut siis omasta tilanteestasi. Ethän aravaile muiden? Hyvä, sulla on istten asiat huonosti. Sun pitää alkaa tarkkailemaan omaa rahankäyttöäsi ja mielenterveyttä. Siitä se lähtee. Mikä tahansa asia vaikuttaa noihin. Mutta kun tiedostat omat heikot puolet niin voit alkaa korjaamaan niitä. Tsemppiä sulle.

        Minä itse olen hyvässä fyysisessä kunnossa, rahatilanteeni on hyvä, ei velkaa yhtään. Koti on oma samoin auto ja nälkää en näe. Töissä en ole olen työtön ollut todella kauan.
        Joten en tiedä mitä tutkimustuloksia sinä olet seuraillut vai omastapäästäsikö keksit että kaikki ihmiset on kuin sinä????
        Sinä voisi puhua pelkästään omasta kokemuksesta mutta eikäs olekkin mukava puhua vain muista ei itsestä? Tuntuu paremmalta kun syyllistää ja haukkuu muut ja itse on se paras????
        Muuten minä lähden, työtön kun olen parin viikon päästä käväseen Austraaliassa, nyt kun on aikaa, ja sitten vetäydyn kesämökilleni, työtön kun olen. Terveys riitää ja rahaa. Mitä en saa sitä en tarvitse. En muutenkaan ole kaupan orja.
        Muistathan: Kerro vaan omista kokemuksista ja tilanteista, älä arvaile toisten asioita.


      • Anonyymi

        Juuri noin. Ei ole työttömät naapurini mitään iloisia veikkosia, vaan on siellä syrjäytymistä, yksinäisyyttä, masennusta, katkeruutta ja alkoholismia suurimmassa osassa.


      • Anonyymi

        Vai että oikeen omaisuutta- autot,kesämökit ja lähtee Australiaan niin miks sitten seurailee köyhyyspalstan kirjoituksia-. Taas oikeen reteily että ollut pitkään työtön.
        Ei se kuulkaa työttömyys mikään reteilyn aihe ole, hyvin pian syrjäytyy kuvioista ja monella alkoholin käyttö lisääntyy ja voi syyllistyä vaikka rikokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikeen omaisuutta- autot,kesämökit ja lähtee Australiaan niin miks sitten seurailee köyhyyspalstan kirjoituksia-. Taas oikeen reteily että ollut pitkään työtön.
        Ei se kuulkaa työttömyys mikään reteilyn aihe ole, hyvin pian syrjäytyy kuvioista ja monella alkoholin käyttö lisääntyy ja voi syyllistyä vaikka rikokseen.

        Juuri tätä tarkoitin. Katkeria ihmisiä jolla itsellään menee todella huonosti niin ei voi ajatella ettei kailla mene huonosti.

        Ei todellakaan ole reteilyn aihe kuin ei ole työssäolokaan, mutta siitä ihmiset vaan reteilee. Miksi ehua että onpalkattomassa työssä? Onko se eteily aihe? Ei minusta. Kyllä työtön on samassa tialssa työllisen kanssa, ei sitä palkkkaa enää kaikki saa.

        Minulla on asiat hyvin, olen osannut oman raha talouteni hoitaa kunnialla. Aina. En kehu sillä ,mutta kerron kun et näytä ymmärtävän, että kaikki ihmiset on saman arvoisia oli köyhiä tai rikkaita.
        Alkoholia käyttä työliset siinä missä muut työttömätkäin. Minä en en edes polta. Sekän ei ole reteilyn aihe, sillä se on vaan mun tapani, etten käytä.

        Kyllä oma asunto on velaton, ollut jo vuosia. Kyllä autokin on, velaton myös, ja kesämkkikin on. Matkustammekin, ja käymme kaupassa siinä missä muutkin. Miksi sinusta on tärkeää laittaa raha työllisten ja työttömän välille, kun tilanne on heillä kuitenkin sama.
        Minä en ole omaisuuttani saanut vuodessa enkä kahdessa, vaan se on pitkän ajan tulos.
        Kaikki ihmiset voisivat olla onnellisia kun elävät elämänsä hyvin. Minun elämäni on onnistunut meille, joillekin ei, enkä minä siitä ole katkera kenellekkään. Elän niinkuin itse näen parhaaksi.

        Sinusta vaan toisten hyvä elämä on kateuden paikka, jokaiselle se on mahdollista. Eikä sillä tarvi rehennellä.
        Koita sinäkin elää ilman katkeruutta ja alkoholi, tuhlaamista ja surkuttelua. Ei se rikkauskaan ole reteilyn aihe, siinä on moni pudonnut korkeelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitin. Katkeria ihmisiä jolla itsellään menee todella huonosti niin ei voi ajatella ettei kailla mene huonosti.

        Ei todellakaan ole reteilyn aihe kuin ei ole työssäolokaan, mutta siitä ihmiset vaan reteilee. Miksi ehua että onpalkattomassa työssä? Onko se eteily aihe? Ei minusta. Kyllä työtön on samassa tialssa työllisen kanssa, ei sitä palkkkaa enää kaikki saa.

        Minulla on asiat hyvin, olen osannut oman raha talouteni hoitaa kunnialla. Aina. En kehu sillä ,mutta kerron kun et näytä ymmärtävän, että kaikki ihmiset on saman arvoisia oli köyhiä tai rikkaita.
        Alkoholia käyttä työliset siinä missä muut työttömätkäin. Minä en en edes polta. Sekän ei ole reteilyn aihe, sillä se on vaan mun tapani, etten käytä.

        Kyllä oma asunto on velaton, ollut jo vuosia. Kyllä autokin on, velaton myös, ja kesämkkikin on. Matkustammekin, ja käymme kaupassa siinä missä muutkin. Miksi sinusta on tärkeää laittaa raha työllisten ja työttömän välille, kun tilanne on heillä kuitenkin sama.
        Minä en ole omaisuuttani saanut vuodessa enkä kahdessa, vaan se on pitkän ajan tulos.
        Kaikki ihmiset voisivat olla onnellisia kun elävät elämänsä hyvin. Minun elämäni on onnistunut meille, joillekin ei, enkä minä siitä ole katkera kenellekkään. Elän niinkuin itse näen parhaaksi.

        Sinusta vaan toisten hyvä elämä on kateuden paikka, jokaiselle se on mahdollista. Eikä sillä tarvi rehennellä.
        Koita sinäkin elää ilman katkeruutta ja alkoholi, tuhlaamista ja surkuttelua. Ei se rikkauskaan ole reteilyn aihe, siinä on moni pudonnut korkeelta.

        "Alkoholia käyttä työliset siinä missä muut työttömätkäin. "

        HAHHHHAAAHHHHHHAHHHHHH


    • Anonyymi

      Kaveripiirissäni oli näitä "fiksuja" ihmisiä ja jokunen on vielä hengissäkin.
      Ko. kaverit eivät koskaan valittaneet vaan tyytyivät elämäntapaansa ja -tasoonsa.
      "Fiksuutta" oli myös se, etteivät rasittaneet tukijärjestelmiämme kovin pitkään.

      Luumuilen itse tällä köyhyyspalstalla koska olen virallisen köyhyysmääritelmän rajoilla vaikka en tunne itseäni köyhäksi.

      Olen useampaan kertaan suositellut näille köyhille työttömille, jos joku sattuisi olemaan anssin piirissä, "työnhakua" vaikkapa Espanjassa. 3kk:n suoja hassuilta ehdotuksilta ja mahdollisuus yrittää tuon ajan puitteissa ryyppäämistä hengiltä.
      Havin keppana 0,18€/ tölkki. San Miguel 0,41€/ tölkki. Step vodka 1l maksaa 5,58€/pullo. Litran viinitölkin saa eurolla jne.
      Sapuskat pystyy tekemään hyvin halvalla kunhan miettii ja näkee hieman vaivaa.

      Keittelin reilun kokoisilla, laadullailla vehkeillä pontikkaa 16 vuotta ja myös myin sitä jonkin verran. Uuteolutta kaupallisten panimoiden tuotteiden asemesta.
      Noille mainitsemilleni kavereilleni tuotteeni kyllä maistuivat mutta en saanut heitä kiinnostumaan valmistuksesta vaikka lupasin antaa välineet käyttöön ja opastaa prosessissa.

    • Anonyymi

      Kyllä työtön on fiksumpi kuin työllinen. Jo senkin takia että arvostaa itseään enempi kuin se joka raataa pienellä palkalla jonka voi saada kotonakin olosta, tai korvauksetta. Eikaikista olisi itsensä kiusaamiseen että auttaisi firmoja pärjäämään jos ei itsekkään pärjäisi.
      Karkeria saa olla ja heitähän riittää. Kukapa sitä töitä haluisi tehdä ilmaiseksi, mutta jos lähdet palkattomasta työsä saat karenssin.
      Työttömällä ei sitä uhkaa ole, korvaukset juoksee täsmällisesti, eikä tarvi kun nettiin mennä ja painaa ilmoituksen menemään ja taas tulee rahaa. Kätevää. Kun on kaksi työtöntä, niin toinen maksaa laskut ja toisen tuloilla eletään, ja kelasta loput. Kätevää ja fiksua elämää.
      No nytpä saatte työlliset lisää veroja kun Antti poika alkaa hääräämään. Työtöntähän se ei haittaa, tt tukea saa aina sen verran enempi mikä lähtee. Aktiivimallikaan ei haittaa koska tt tukea tulee lisää sen verran kun lähtee.
      Kuka se olikaan fiksu???? Hihiiiiii.... Huomenna kylpylään.

    • Anonyymi

      No ei käy, itse saan nettona 1900 e ansiosidonnaista, jee. Sillä elelen pitkään, kaikki ei edes kulu kuukaudessa. Olen erittäin nuuka ihminen. Nautiskellaan ensivuoden puolelle asti, sitten vois mennä 6 kk hanttihommiin ja taas tulee rahhoo! Puol vuotta on hyvä aika olla duunissa kun saa olla sitten melkein kaks vuotta kotona !!! Ihan kiva systeemi.

      • Anonyymi

        Aika hyvin kun saat hanttihommista noin 7000€:n bruttoa kuukaudessa! Karkeasti laskien mutta suuruusluokka on tuo! Anssiaika ei ulotu kahteen vuoteen.


    • Anonyymi

      Sähkötukiaiset saattaa mennä muuten homojen taskuun.

    • Anonyymi

      Työttömänä useita vuosia ja ansiosidonnainen juoksee?

    • Anonyymi

      Vituttaa töissä radion ääni. Ja ihmisten höpötys.

    • Anonyymi

      Todella fiksut kävi töissä 40 vuotta ja nyt ne nauttii siitä työeläkkeestä.

    • Anonyymi

      Kyllä kultalusikka hanurissa syntyminen tekee ihmisestä Suomessa rikkaan, ei mikään 2000 - 3000 euron kk palkka.

      Toinen asia on iso perintö

      Jos näitä ei löydy elämässä niin perseaukiseksi jäät koko elämäsi ajaksi, poikkeuksena ne muutamat jotka alkoivat yrittäjäksi ja menestyivät mutta niistä yrittäjistäkin 99% ei pärjää sen paremmin...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe