Miksi kukaan ei rakasta minua?

Olen tehnyt paljon työtä ateististen vankien ja mielenterveyden häiriöistä kärsivien potilaiden kanssa. Heille on yhteistä se, että he kokevat rakkauden puutetta. Kukaan ei rakasta heitä heidän omasta mielestään. Mistä tämä voisi johtua?

Tämä tuntuu jopa oudolta sitä taustaa vasten, että ateistit antavat itsestään poikkeuksetta kuvan rakastavana ja lähimmäisestä huolta pitävänä ihmisenä. Missä ne lähimmäistä rakastavat ateistit ovat, kun heitä ei näy vankiloissa eikä mielisairaaloissa?

Fakta on nimittäin se, että yli 90 % vangeista on ollut ateisteja tai uskonnottomia rikosten tekemisen hetkellä ja siten ateismi lisää riskiä rikollisuuteen tieteellisten todisteiden perusteella.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Missä ne lähimmäistä rakastavat ateistit ovat, kun heitä ei näy vankiloissa eikä mielisairaaloissa?"

      Jossain muualla!

      "Fakta on nimittäin se, että yli 90 % vangeista on ollut ateisteja tai uskonnottomia rikosten tekemisen hetkellä ja siten ateismi lisää riskiä rikollisuuteen tieteellisten todisteiden perusteella."

      Tuo ei ole faktaa vaan ääriuskovaisten levittämää mustamaalausta. Lue aiheesta faktaa vaikkapa:
      https://www.psychologytoday.com/intl/blog/our-humanity-naturally/201103/misinformation-and-facts-about-secularism-and-religion

      - AteistiVaan

    • Anonyymi

      Katsos ateistit rakastavat itsensä kaltaisia tai itseään korkeampia eli parempia.
      Jeesustelija rakastaa kaikkia niin kutsuttuja "ihmisiä" eli kaikkia vajaita.

      • Anonyymi

        Ovatko ateistit siis kansallissosialisteja?


      • Anonyymi

        Kristityt ovat, sama punainen värikin muodissa - lisään edelliseeni


    • Anonyymi

      Jos ei saa rakkautta, niin ei osaa sitä itsekään antaa. Vaikkakin, kyllä narsisteillakin on rakastajia, vaikka he ovat yleensä osittain tai täydellisen tunnekylmiä. Tämä on kovasti fundamentaalisten ihmisten ongelma ja niitähän riittää. Kokonaiskuva ateisteista kallistuu neutraalista negatiiviseen suuntaan niitä harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, jotka ovat auttavaisia. Yleisesti uskovia pidetään kuitenkin puolihulluina ja vajaina. Mutta ei tunnustava ihminen tee rikoksia.

      • Anonyymi

        Jos rakastaa Jumalaa täydestä sydämestään, niin Pyhä Henki sytyttää ja auttaa sytyttämään rakkauden liekin myös muita ihmisiä kohtaan. No, ateistit eivät rakasta Jumalaa, vaan pilkkaavat häntä kuten myös Pyhää Henkeä. Tämä on ihmiskunnan suurin rikos ja vain Jumala tietää minkälainen liekki syttyy tällaisesta pilkasta.


    • Anonyymi

      Johtuisiko siitä että olet valehteleva itsekäs p*kiainen?

    • Etsi rakkautta hihhuleiden parista. Hehän sanot uskontoaan rakkauden uskonnosksi. He tuomitsevat sinut mielellään Helvettiin ihan puhtaasta rakkaudesta.

    • Anonyymi

      Jeesus rakastaa jokaista lastenraiskaajaakin, joten miksi ei sinuakin? Eikö se riitä?

    • Onko pointtisi, että mielikuvitusystävältä saatu kuvitteellinen rakkaus on hyvä asia? Mielestäni se on puhdasta eskapismia. Murhamies itkee kuinka Jeesus rakastaa häntä, siten välttää vastuun omista teoistaan, koska sielunvihollinen sai ne aikaan.

      • Anonyymi

        Uskova pyytää teot anteeksi jumalaltaan ja välttää siten syyllisyyden tunteet, joita pitäisi tuntea, että ihminen tulisi terveeksi, ja jatkaa sitten eteenpäin puhtaalta pöydältä.
        t.uskoonpakopaikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskova pyytää teot anteeksi jumalaltaan ja välttää siten syyllisyyden tunteet, joita pitäisi tuntea, että ihminen tulisi terveeksi, ja jatkaa sitten eteenpäin puhtaalta pöydältä.
        t.uskoonpakopaikka

        Syyllisyyden tunne voi tehdä ihmisen mielisairaaksi. Etkö tätä asiaa tiedä?

        Unohditko kaikki ne uskontojen uhrit, joita on peloteltu helvetillä lapsesta asti ja sanottu heidän olevan pahoja ja syntisiä ihmisiä?

        Vain syntien anteeksisaamisen kokemus ja sitä seuraava mielenrauha ovat pitäneet nämä ihmiset terveinä. Ne, jotka eivät ole kokeneet syntien anteeksisaamista ovat sairastuneet mieleltään ja tarvitsevat hoitoa.

        Ne, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi, ovat yhteiskuntakelpoisia tuottavia kansalaisia, työläisiä ja korkeasti koulutettuja neroja. Syntien anteeksisaamisen kokemus on siten tervehdyttävä ja positiivinen asia, vaikka esität sen olevan vahingollinen ja sairautta aiheuttava.

        Siis: ensin tulee syyllisyyden tunto, mikä on terve asia, jos on jotakin pahaa tehnyt. Paatunut ja sydämensä kovettanut ihminen ei tunne syyllisyyttä, vaikka olisi tappanut läjittäin ihmisiä tai kiusannut uskovaisia koko ikänsä. Jos joku kuitenkin pyytää etsikonaikanaan syntejään anteeksi Jumalalta, kokee hän mielenrauhan ja iloa sen vuoksi, että ei tullut tuomituksi vaan sai uuden mahdollisuuden hyvään elämään. Hän ei tietenkään jatka pahan tekemistä niin kuin ateistit, joten tämä on pelkästään hyvä asia kansantalouden ja terveyden kannalta, vaikka vänkäätkin totuutta vastaan.

        En nyt väitä totuudeksi sitä, että Jumala on olemassa vaan sitä, että syntien anteeksisaamisen kokemus on seurauksiltaan pelkästään positiivinen ja johtaa mielenterveyteen sekä tuottavuuteen sen sijaan, että toimisi päinvastaisella tavalla niin kuin väität sydämesi pahuudesta tai ymmärtämättömyydestä.


    • Tutustuin eilen kolmeen ateistiin, jotka tekevät vapaaehtoisina auttamistyötä ja partioivat kaupunkimme kaduilla. He auttavat kodittomia ja alkoholisteja ja suojelevat nuoria naisia muslimiraiskaajilta. Olen positiivisesti yllättynyt siitä, että ateistit tekevät sitä työtä, jota useimmin vain kristityt tekevät!

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Olet pelkkä typerä trolli eikä sinun jutuissa ole mitään totuutta. Kunhan kulutat sossunrahoja ja makaat sohvalla päivät pitkät kaljaa juoden ja kadehdit ateisteja joilla on oikea elämä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Olet pelkkä typerä trolli eikä sinun jutuissa ole mitään totuutta. Kunhan kulutat sossunrahoja ja makaat sohvalla päivät pitkät kaljaa juoden ja kadehdit ateisteja joilla on oikea elämä :)

        Trolli tai ei, mutta typerä en ole. Stupid is what stupid does enkä minä tee koskaan mitään typerää. Alkoholia käytän vain kohtuudella: ruokajuomana tai seurustelujuomana. Keittelen välillä härän sisäfilettä ja kulautan palan painikkeeksi kallista valkoviiniä. Pitäisihän sinun tämä tietää, jos olet palstaa seurannut!


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Trolli tai ei, mutta typerä en ole. Stupid is what stupid does enkä minä tee koskaan mitään typerää. Alkoholia käytän vain kohtuudella: ruokajuomana tai seurustelujuomana. Keittelen välillä härän sisäfilettä ja kulautan palan painikkeeksi kallista valkoviiniä. Pitäisihän sinun tämä tietää, jos olet palstaa seurannut!

        No ainakin sinun tekstien peruustella itsestäsi aika typerän kuvan. Ja näytät olevan vielä köyhäkin, kun joudut tekemään ruokasi itse ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin sinun tekstien peruustella itsestäsi aika typerän kuvan. Ja näytät olevan vielä köyhäkin, kun joudut tekemään ruokasi itse ;)

        Henkilökunta ei ole aina paikalla. Tekevät töitä viisi päivää viikossa ja kahdeksan tuntia päivässä. On pakko tehdä ruokaa välillä itse, kun henkilökunta on vapaalla. Ei tässä sen kummempaa selitystä tarvita sille, että teen välillä itse ruokaa. Olen sitä paitsi älyttömän hyvä gourmet-kokki, joten vaimo ja lapset lapsenlapsineen tykkäävät kovin siitä, kun pappa köksää. Eikä ihme! Njam!


    • Anonyymi

      Olet varmaan antanut vertaistukea. Harva sellaista työksi sanoisi, että kertoo omista linnareissuistaan tai mielenterveysongelmistaan toisille reppanoille.

      • Olen pistänyt piikkejä ateisteihin ja antanut heille reseptinä rauhoittavia lääkkeitä.

        Kerran yksi ateisti esitti kuvan omasta vaimostaan. Oli niin nätti vaimo, että kirjoitin itselleni reseptin, jossa oli mainittu hänen nimensä. Ja hyvältä maistui!

        Njam! Hehhah! Söin paperia. ;)


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Olen pistänyt piikkejä ateisteihin ja antanut heille reseptinä rauhoittavia lääkkeitä.

        Kerran yksi ateisti esitti kuvan omasta vaimostaan. Oli niin nätti vaimo, että kirjoitin itselleni reseptin, jossa oli mainittu hänen nimensä. Ja hyvältä maistui!

        Njam! Hehhah! Söin paperia. ;)

        Niin varmaan siellä sinun mielikuvitusmaailmassasi, mutta todellisuuden kanssa sinun jutuilla ei ole mitään tekemistä.


    • Anonyymi

      Peiliin katsominen on jalo taito. Sitä syypäätä ei ole vaikea löytää, kun Suomessa vielä arvostetaan rehellisyyttä. Jossain pinnallisemmassa maassa olisit varmaankin suosittu.

      • Olen erittäin suosittu ateismi palstalla. Moni fanittaa minua täysillä ja odottaa, mitä mukavaa taas kirjoitan. Muuten tämä palsta on tylsä ja kuollut, mutta minä tuon tänne väriä älykkäillä sutkauksillani. Ateisteilta onnistuu lähinnä pään aukominen ja v-sanojen käyttö, mutta mitään kovin järkevää ei heidän kynästään paperille tartu. Pitäisi teroittaa mieli sen sijaan, että veivaa kampea ja terottaa kynäänsä...


    • Musti.Hintikka

      Jokainen ateisti on on potentiaalinen uskova.

      • Jokainen uskova on potentiaalinen ateisti.


    • Anonyymi

      Raamatussa lukee että pakanat osaa kyllä rakastaa niitä jotka pakanaa rakastavat, mutta uskovien täytyykin rakastaa myös niitä jotka "eivät sitä ansaitse". Eli siis jotenki noin se meni, ei ihan sanasta sanaan.

      • Jeesus sanoi, että rakastakaa niitä, jotka vihaavat ja vainoavat teitä, vaikka ei tuokaan ihan sanasta sanaan oikein mennyt. Idea on kuitenkin se, että ateistia tulisi rakastaa, vaikka ateisti ei ansaitse sitä. Koska en ole kristitty, niin olen päättänyt maksaa ateistille sillä mitalla, jolla he ovat mitanneet minulle ja lisätä siihen mittaan! Jeesuksen sanoja nämäkin.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Markuksen evankeliumi:
        4:24 Ja hän sanoi heille: "Ottakaa vaari siitä, mitä kuulette; millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan, vieläpä teille lisätäänkin.

        Rakkaus sulattaa vihan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe