Elokuva, Häjyt.

Anonyymi

Elokuva Häjyt, on tietääkseni kuvattu kauhavalla. Pääosissa samuli edelman ja juha veijonen ja kalevi haapoja.. Aattelin vaan kysyä että perustuuko edes hitusen tosielämään ? Eli onko siellä ollut tuollaista trokari öykkäri kaksikkoa lähiaikoina väkeä terrorisoimassa.. En nyt tarkoita niitä "wanhanajan häjyjä". (kysyy miäs hämeestä)

27

1381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän siinä elokuvas ollu tarkootus esittää nykyajan Isoontaloon Anttia ja Rannanjärviä.
      Ei Kauhavalla nykyää oikias elämäs aivan tuallaasia.Vissihi..?

      • Anonyymi

        No eipä oo aikoohin ollu tuallaasta. Ei kauhava oo sen kummempi paikkakunta kun muutkaan.


    • Anonyymi

      Oon kuullu notta olis teon päällä elokuva nimeltä Harma. Pääosiin on kuulemma saatu Abdul Jahamed sekä Ahmed Alharged. Elokuva tulee tulee sijoittumaan 1900 luvun alun kauhavan elämään. Tuottaja tiedetään oleman joku teatterikorkeakoulun käynyt juhana hakola. Jos tieto pitää paikkaansa tämähän on taas elokuva kaupunki!

    • Anonyymi

      Surkia elokuva, myötähäpeää tuntien kerran katsottu, toista kertaa ei tarvi. Muutama hauska kohta, muutoin liian paljon kiroamista ja öykkäröintiä. Häpeällistä, täysin vääristävä kuva todellisista pohjalaisista, jotka eivät todellakaan käyttäydy noin öykkärimäisesti. En tunnista tuollaista uhoa nykyisyydestä enkä menneisyydestä.

      • Anonyymi

        Taidat valehdella rajusti.


      • Anonyymi

        No ei sen tarkoitus varmaan ollukaan olla mikään dokumentti vaan fiktioelokuva.


      • Anonyymi

        NIINPÄ !! viihdetta vain ja nämä puupäät ottavat todesta.. Minusta "isoisä" kalevi haapoja on paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIINPÄ !! viihdetta vain ja nämä puupäät ottavat todesta.. Minusta "isoisä" kalevi haapoja on paras.

        Haapojan suoritus myös "natalia" elokuvan citikkakuskina on loistava, löytyy youtubesta.


      • Anonyymi

        Juu, Ja TV-sarjassa hyvien ihmisten kylä !! PS, löytyy tubesta.


      • Anonyymi

        hieno tv-sarja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NIINPÄ !! viihdetta vain ja nämä puupäät ottavat todesta.. Minusta "isoisä" kalevi haapoja on paras.

        Elokuva POHJANMAA on aivan helmi. Todella yksi suomen parhaista elokuvista. Tässäkin on Kalevi Haapojalla rooli. . . .


    • Anonyymi

      Olikos ne häijyt häijyilemässä vain tuolla Kauhavalla, vai olikos niitä muuallakin. Täällä Koskueella niitä ei varmaankaan ollut, kun täällä ollaan vain tehty sahtia ja pontikkaa. Vaikka häijyä sekin välillä teki.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä häjyjä oli Härmissäkin.
        Esim. Isontalon Antti ja Rannanjärvi.
        Em lauluistakin tuttuja nimiä.
        Alkoholi on valitettavasti suomalaisten peruspahe - niin ennen vanhaan kuin nykyisinkin.
        Raittiit ihmiset? Kyllä heitäkin löytyy, myös Pohjanmaalta. Ja kohtuukäyttäjiä.
        MUTTA se mikä erottaa eteläpohjalaisen muista heimoista, on UHO! Ja SUORUUS. Sanotahan suarahan asioota, jottei jää epäseleväksi.
        Eikä tällainen tapakulttuuri ole kadonnut Härmistä eikä Kauhavalta.
        Kauhavalla on maltillisempaa.
        Sen väestössä on karjalaisia, aikoinaan
        evakoina muuttaneita ja heidän jälkeläisiään. Lentosotakoulu toi mukanaan henkilökuntaa paikkakunnalle muualta maasta.
        Tosin tähän on tullut muutos.
        En itse ihannoi uhoa ja suoruutta, vaan moitin. Ja silloin "poltetaan siltoja takanaan". Öykkäri huutelee ihan yksikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä häjyjä oli Härmissäkin.
        Esim. Isontalon Antti ja Rannanjärvi.
        Em lauluistakin tuttuja nimiä.
        Alkoholi on valitettavasti suomalaisten peruspahe - niin ennen vanhaan kuin nykyisinkin.
        Raittiit ihmiset? Kyllä heitäkin löytyy, myös Pohjanmaalta. Ja kohtuukäyttäjiä.
        MUTTA se mikä erottaa eteläpohjalaisen muista heimoista, on UHO! Ja SUORUUS. Sanotahan suarahan asioota, jottei jää epäseleväksi.
        Eikä tällainen tapakulttuuri ole kadonnut Härmistä eikä Kauhavalta.
        Kauhavalla on maltillisempaa.
        Sen väestössä on karjalaisia, aikoinaan
        evakoina muuttaneita ja heidän jälkeläisiään. Lentosotakoulu toi mukanaan henkilökuntaa paikkakunnalle muualta maasta.
        Tosin tähän on tullut muutos.
        En itse ihannoi uhoa ja suoruutta, vaan moitin. Ja silloin "poltetaan siltoja takanaan". Öykkäri huutelee ihan yksikseen.

        Muistan kerran tapauksen, kun oltiin häissä jossain pirkanmaalla. Eräs pohjalainen rupesi kännipäissään uhoamaan, ja sanoi härmän murteella suoria sanoja. Pirkanmaalaiset eivät tästä hätkähtäneet, vaan kepittivät verbaalisesti pohjalaisen. Pohjalainen ei pärjännyt verbaalisesti, meni ns jauhot suuhun. Yritti sitten hokea pohjalaiseen tyyliin samaa asiaa uudestaan, mutta keskustelun aihe oli jo vaihtunut ja tilanne ohi. Pohjalainen lähinnä munasi ittensä, uhos ja teki ittestään naurunalaisen, kun uholle ei löytynytkään katetta.

        Että se siitä suoruudesta. Suoruus jää siihen pariin sanaan, mitkä suusta syljetään, ja siihen se sitten jää. Verbalisesti ei pohjalainen pärjää.


    • Anonyymi

      Hyvä elokuva, Kävin aikanaan elokuvissakin sen katsomassa.

      • Anonyymi

        Mukava kattoa, ku näkee kuinka kylänraitti on muuttunu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukava kattoa, ku näkee kuinka kylänraitti on muuttunu

        Paljon on muuttunu


    • Anonyymi

      Antti Tuurin kirjailija-ansiot eivät ole kovin hääppösiä. On yrittänyt monilla Pohjanmaa-, ja Kauhava-aiheisilla elokuvillaan tehdä itselleen nimeä mutta ei ole oikein onnistunut mitenkään. Todellisuuden kanssa noilla elokuvilla on hyvin vähän tekemistä.

      • Anonyymi

        Oliko tarkoituskaa ? Tuskin..


    • Melkoisia velli housuja verrattuna nyky päivän terroristeihin

    • Anonyymi

      Kovaan ääneen pohjalaiset huutaa kuinka rehellisiä ja suoria ne on. Siitä puhe mistä puute. Näin se vaan on!

    • Anonyymi

      Härmä-elokuva oli Pamela Tolallaan

    • Anonyymi

      "Puhutaan suoraan!"

      On sitten semmonen hallusinaatio että huhheijaa. Ollaan röyhkeitä ja epäkohteliaita kun muuhun ei kotona opetettu. Mouhotetaan omia päähänpinttyneitä mielipiteitä totuuksina ja ollaan miestä kun osataan olla "oman asian takana". Puupäisyyttä ja kyvyttömyyttä sopia se on. Kattokaa ny vaikka siltaprojektija tai kuntaliitostouhua.

      Tarttis tulla Kauhavan (ml Härmä) nykyaikaan pikkuhiljaa.

    • Anonyymi

      Lapsellista sakkia!! Miähet eritoten!!
      Oikiasti nii vellihousuja mutta ollahan olovana nii kovanluanteesia!
      Ja pyh pyh!!
      Antti Tuuri on erittäin hyvä kirjailija,mutta elokuva ohjaukset vähä niinku ontuus..varsinki Ameriikan raitti!
      Kirjoona priimaa luettavaa

    • Anonyymi

      Pohjalaaset ei pärjää eres matuille. Eivät saa niitä kuriin !! Pelkäävät. . .

      • Anonyymi

        Mitä ihmeen kuriin saamista niissä on?
        Eipä ne ole normaalia elämää häirinnyt mitenkään.

        Te niitä pelkureita olette jotka nyrkit pystyssä olette joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen kuriin saamista niissä on?
        Eipä ne ole normaalia elämää häirinnyt mitenkään.

        Te niitä pelkureita olette jotka nyrkit pystyssä olette joka paikassa.

        Olishan se hyvä vähä kurmoottaa terroristia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe