Kuinka saavuttaa yläluokkainen ulkonäkö ja tyyli?

Anonyymi

41

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yläluokkaiset naiset eivät kessuttele ja/tai juo olutta suoraan pullon suusta. Tuohon kiinnittäisin huomiota.

      Syljeksiminen ja kiroileminen ovat myös rahvaanomaisia piirteitä. Piereskelemisestä puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa mitään luokkia

      • Anonyymi

        Ainakin alaluokka (WT) on, Yläluokasta en o.isi niin varma


    • Mjoo

      Toi ensimmäinen kuva horsetytsystä oli aivan saamarin hieno. Ehkä vähän liian lavastettu, mutta juuri sillä tiellä millä olla pitää.

      (Hihitystä)

      • By the way!

        Katsokaas padia satulan alla. Eikö ole hieno?

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        By the way!

        Katsokaas padia satulan alla. Eikö ole hieno?

        (Naurua)

        Mjoo

        Mun piti ihan palata tähän aiheeseen fiilistelemään, sillä kuvan malli on asettunut hevosen selkään, joka kaikilla tavoilla edustaa valtarakenteiden huipentumaa. Hevonen on vallan tae, ja hevonen on luontaisesti apinalajillemme juuri se olento, jota pelonsekaisin tuntein väistetään. Tämä varmaan johtuu hevosten pitkistä jaloista, sekä mielettömän isosta päästä. Oikeastaan kaikki hevosessa on suurta, valtavaa ja voimakasta. Jousisoittimiakaan ei olisi ilman hevosta, eli Bachin olisi ollut tyytyminen nokkahuiluun tai peltirumpuun, jos hevonen ei olisi luovuttanut muutamaa jouhta hännästään.

        Tytsy ei vaikuta ketunmetsästäjältä, mutta on varmaan sitä luonnostaan.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Mun piti ihan palata tähän aiheeseen fiilistelemään, sillä kuvan malli on asettunut hevosen selkään, joka kaikilla tavoilla edustaa valtarakenteiden huipentumaa. Hevonen on vallan tae, ja hevonen on luontaisesti apinalajillemme juuri se olento, jota pelonsekaisin tuntein väistetään. Tämä varmaan johtuu hevosten pitkistä jaloista, sekä mielettömän isosta päästä. Oikeastaan kaikki hevosessa on suurta, valtavaa ja voimakasta. Jousisoittimiakaan ei olisi ilman hevosta, eli Bachin olisi ollut tyytyminen nokkahuiluun tai peltirumpuun, jos hevonen ei olisi luovuttanut muutamaa jouhta hännästään.

        Tytsy ei vaikuta ketunmetsästäjältä, mutta on varmaan sitä luonnostaan.

        (Hihitystä)

        Mjoo

        Tissit on kyllä aika pienet.

        Siitä miinus.

        (Reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tissit on kyllä aika pienet.

        Siitä miinus.

        (Reps)

        Sitä en tiedä miksi Englannissa kutsutaan tuollaista hattua, joka kuitenkin korostaa elitismin korkealentoisuutta, ja yhdistää hienosti nuoruuden ja kauneuden lievään burleskiin brassailuun, jota kaikki naiset harrastavat.

        Luonnostaan.

        (HIhitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Sitä en tiedä miksi Englannissa kutsutaan tuollaista hattua, joka kuitenkin korostaa elitismin korkealentoisuutta, ja yhdistää hienosti nuoruuden ja kauneuden lievään burleskiin brassailuun, jota kaikki naiset harrastavat.

        Luonnostaan.

        (HIhitystä)

        Asukokonaisuus on harkittu, vähäeleinen ja periaatteessa jopa uneliaan köyhä. Tätä kompensoimaan on käyty Tiffanyn lasialtaassa noukkimassa parasta päälle, jotta kimallusta saadaan näyttävällä tavalla aikaan.

        Niin kuin sormia napsauttaisi pimeässä ja hiljaisessa elokuvateatterissa.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Mun piti ihan palata tähän aiheeseen fiilistelemään, sillä kuvan malli on asettunut hevosen selkään, joka kaikilla tavoilla edustaa valtarakenteiden huipentumaa. Hevonen on vallan tae, ja hevonen on luontaisesti apinalajillemme juuri se olento, jota pelonsekaisin tuntein väistetään. Tämä varmaan johtuu hevosten pitkistä jaloista, sekä mielettömän isosta päästä. Oikeastaan kaikki hevosessa on suurta, valtavaa ja voimakasta. Jousisoittimiakaan ei olisi ilman hevosta, eli Bachin olisi ollut tyytyminen nokkahuiluun tai peltirumpuun, jos hevonen ei olisi luovuttanut muutamaa jouhta hännästään.

        Tytsy ei vaikuta ketunmetsästäjältä, mutta on varmaan sitä luonnostaan.

        (Hihitystä)

        Ei jumalauta! Hevosia rääkätään huvitarkoituksiin.

        Menen heti tekemään kansalaisaloitteen, jossa vaaditaan Radion Sinfoniaorkesterilta ja kaikilta kunnallisilta orkestereilta aluksi yhtä vegaanimusiikkipäivää viikossa.


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tissit on kyllä aika pienet.

        Siitä miinus.

        (Reps)

        Isot olisivatkin rahvaanomaiset, ei siis yläluokkaiset.


      • scrg kirjoitti:

        Ei jumalauta! Hevosia rääkätään huvitarkoituksiin.

        Menen heti tekemään kansalaisaloitteen, jossa vaaditaan Radion Sinfoniaorkesterilta ja kaikilta kunnallisilta orkestereilta aluksi yhtä vegaanimusiikkipäivää viikossa.

        Mjaa

        Soitetaanko porkkanapäivillä sellerisalaattia?

        (Hihitystä)


    • No varmaan kallis tai kalliin näköinen vaatetus, huolliteltu hiuskuontalo ja kuontalo muutenkin, sivistynyt käytös ja etikettien ymmärrys.

      Arvovaltainen liikkuminen ja miten itsensä kantaa..

      Toisaalta nykyään arvovaltaiset ihmisetkin ovat enemmän nk. tavistyyppisiä...rennompaa, casuaalia olemista. Ei oo niin p.skantärkeetä etiketteillä ja olla sofisticattia..

      • Anonyymi

        Kenkiin tuhansia euroja ja huulipunat kuin mainoksessa... ampuvat kuin ohjustopatteristo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenkiin tuhansia euroja ja huulipunat kuin mainoksessa... ampuvat kuin ohjustopatteristo.

        Ai kauhiaa, ei raattis. :)


      • Itse onnistuin kerran näyttämään yläluokalta. Sanomalehti, jossa olin töissä, määräsi minut pukupäällä kutsuvierasmerkki rinnassa yhteen tilaisuuteen. Siellä oli läsnä ortodoksien arkkipiispa ja vieraiten joukossa muun muassa Eduskunnan varapuhemies. Se puhemies sanoi minusta yhdelle, yli 1000 ihmisen tilaisuudessa, että "tuossa olisi mallia mieskansanedustajille" tarkoittaen pukeutumistani. Minulla oli päällä harmaahousut, sininen klubitakki, valkoinen kauluspaita ja mahdollisimman konservatiivinen sekä porvarillinen solmio. Tiesin tuolloin näyttäneeni yläluokalta, mutta minulla ei ollut kuin kolme pukua, joten turvauduin omasta mielestäni sanomalehteni käskystä kaikkein sopivampaan vaihtoehtoon. Jossain vaiheessa en laittanut niitä pukuja päälle, sillä kiinitin monessa ympäristössä huomiota ylipukeutumisella.

        Sanomalehti muuten luotti minuun, sillä juttu tilaisuudesta oli lehden ykkösuutinen ja alkoi etusivulta sekä oli kokonaisen sivun kokoinen.

        Nykyään en halua pukeutua pukuun, sillä minulla on vähän vasemmistolaisia arvoja ja en enää halua näyttää herralta, vaikka voisin kolmella ja puolella puvulla.


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Itse onnistuin kerran näyttämään yläluokalta. Sanomalehti, jossa olin töissä, määräsi minut pukupäällä kutsuvierasmerkki rinnassa yhteen tilaisuuteen. Siellä oli läsnä ortodoksien arkkipiispa ja vieraiten joukossa muun muassa Eduskunnan varapuhemies. Se puhemies sanoi minusta yhdelle, yli 1000 ihmisen tilaisuudessa, että "tuossa olisi mallia mieskansanedustajille" tarkoittaen pukeutumistani. Minulla oli päällä harmaahousut, sininen klubitakki, valkoinen kauluspaita ja mahdollisimman konservatiivinen sekä porvarillinen solmio. Tiesin tuolloin näyttäneeni yläluokalta, mutta minulla ei ollut kuin kolme pukua, joten turvauduin omasta mielestäni sanomalehteni käskystä kaikkein sopivampaan vaihtoehtoon. Jossain vaiheessa en laittanut niitä pukuja päälle, sillä kiinitin monessa ympäristössä huomiota ylipukeutumisella.

        Sanomalehti muuten luotti minuun, sillä juttu tilaisuudesta oli lehden ykkösuutinen ja alkoi etusivulta sekä oli kokonaisen sivun kokoinen.

        Nykyään en halua pukeutua pukuun, sillä minulla on vähän vasemmistolaisia arvoja ja en enää halua näyttää herralta, vaikka voisin kolmella ja puolella puvulla.

        Miehet nyt hoitaa homman helposti, puku pykälässä. Miehillä kun ei hirveästi ole tuota skaalaa edustuskamppeissa.

        Tuntuu, että naisilla on pikkasen liikaakin kaikenlaista asustetta ja hilua helyineen. Kyllähän tietynlainen arvostus ja arvovaltaisuus tulee ihmisen luontaisesta karismasta. Sitä joko on tahi ei ole, eikä sitä voi ostaa. ☺️

        Siis mun mielestä. Miten ittensä kantaa on iso osa sitä.


      • HortenMarket kirjoitti:

        Miehet nyt hoitaa homman helposti, puku pykälässä. Miehillä kun ei hirveästi ole tuota skaalaa edustuskamppeissa.

        Tuntuu, että naisilla on pikkasen liikaakin kaikenlaista asustetta ja hilua helyineen. Kyllähän tietynlainen arvostus ja arvovaltaisuus tulee ihmisen luontaisesta karismasta. Sitä joko on tahi ei ole, eikä sitä voi ostaa. ☺️

        Siis mun mielestä. Miten ittensä kantaa on iso osa sitä.

        Ehkä niin. En jaksa enää tänä iltana aihetta miettiä vaan toivotan hyvää yötä!

        Hyvää yötä! Törmätään viikonloppuna!


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Ehkä niin. En jaksa enää tänä iltana aihetta miettiä vaan toivotan hyvää yötä!

        Hyvää yötä! Törmätään viikonloppuna!

        Hyvää yötä! Mäkin menen nukkumaan. 😴


      • HortenMarket kirjoitti:

        Hyvää yötä! Mäkin menen nukkumaan. 😴

        Tekstien perusteella et jaksanutkaan mennä
        nukkumaan heti - vaan kirjoittelit yli puolen yön? Itse menin ajoissa nukkumaan, miksi jaksan kirjoitella nyt ennen kello 8:aa aamulla.

        Hyvää päivänalkua tai päivää silloin, kun heräät! :)


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Tekstien perusteella et jaksanutkaan mennä
        nukkumaan heti - vaan kirjoittelit yli puolen yön? Itse menin ajoissa nukkumaan, miksi jaksan kirjoitella nyt ennen kello 8:aa aamulla.

        Hyvää päivänalkua tai päivää silloin, kun heräät! :)

        Huomenta! Juu jäin vielä toisella silmällä lukemaan. Ei pitäis avata enää yhtään otsikkoa ja kurkistaa aloitusta, kun nukkumaan pitäisi mennä.

        Käy äkkiä niin, että tekeekin mieli vielä kommentoida. 😃

        Mutta nukuin kyllä makeesti yli 8 .

        Jackpotti piti tarkistaa ja eihän se vieläkään tärpännyt. Kouvolaan meni yli 4 sataa tuhatta.

        No ens viikolla sitten uus yritys.😋

        Hyvää päivänalkua myös!🤗


      • HortenMarket kirjoitti:

        Huomenta! Juu jäin vielä toisella silmällä lukemaan. Ei pitäis avata enää yhtään otsikkoa ja kurkistaa aloitusta, kun nukkumaan pitäisi mennä.

        Käy äkkiä niin, että tekeekin mieli vielä kommentoida. 😃

        Mutta nukuin kyllä makeesti yli 8 .

        Jackpotti piti tarkistaa ja eihän se vieläkään tärpännyt. Kouvolaan meni yli 4 sataa tuhatta.

        No ens viikolla sitten uus yritys.😋

        Hyvää päivänalkua myös!🤗

        Itse en meinaa enää eurojackpotata, sillä sain juuri suurimman voittoni Veikkauksesta. Sain tällä kierroksella Viking-Lotosta 56 euroa. Tuli jo tilille perjantaina. Haluan lopettaa Veikkaus-urani voittajana.

        Hyvää päivänalkua myös sinnekin!


      • kiva.nähdä kirjoitti:

        Itse en meinaa enää eurojackpotata, sillä sain juuri suurimman voittoni Veikkauksesta. Sain tällä kierroksella Viking-Lotosta 56 euroa. Tuli jo tilille perjantaina. Haluan lopettaa Veikkaus-urani voittajana.

        Hyvää päivänalkua myös sinnekin!

        Juu, kyllä sieltä joskus voittojakin tulee. Isojakin. 😃

        See ya!!


    • Anonyymi

      Miksi haluat olla hienostop*llu? Ei sellaisella mies tee mitään, kun p*lluakin pitäisi pyytää kirjakielellä.

      • Anonyymi

        Ei hän sinua haluakaan.


    • Kaikki on niin suhteellista. Minulla on Englannissa käydessäni ja jopa brittituristien keskuudessa ollut ajoittain ja paikoittain hyvin yläluokkainen tai vähintään keskiluokkainen olo. Jotenkin se tulee kuin itsestään, kun ympärillä on pari tusinaa Vicky Pollardia.

      • yeah but no but yeah but no but..

        mun suosikkeja oli Daffyd ja Carol Beer,


      • m.wurst kirjoitti:

        yeah but no but yeah but no but..

        mun suosikkeja oli Daffyd ja Carol Beer,

        Köh.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Köh.

        computer says no.


    • Anonyymi

      Tässäkin on erkoinen levy, kun ostelen mitä ostelen, rokkia tämäkin: Black Sabbath - Never Say Die. Tässä on myös kappale Johnny Blade.

    • Anonyymi

      Kaikenlainen yrittäminen on yläluokkaisen käytöksen vastaista. Yläluokkainen ei yritä olla yläluokkainen, hän vain on. Tavis paljastuu armotta juuri liiasta yrittämisestä. Eli unohda koko juttu.

      • Eikös yläluokkaisuus perustu juuri yrittämiseen. Kuninkaallisetkin unohtavat joskus innostuessaan roolinsa ja käyttäytyvät kuten tavikset.


      • Vihertäjä kirjoitti:

        Eikös yläluokkaisuus perustu juuri yrittämiseen. Kuninkaallisetkin unohtavat joskus innostuessaan roolinsa ja käyttäytyvät kuten tavikset.

        Ei, yläluokkaisuus ei perustu yrittämiseen vaan verenperintöön. Yrittäminen on nousukasmaista. Helppo huomata, että Suomessa ei todellisia luokkaeroja ole, kun ei kyetä tunnistamaan ominaispiirteitä.


      • DoubtofOrder kirjoitti:

        Ei, yläluokkaisuus ei perustu yrittämiseen vaan verenperintöön. Yrittäminen on nousukasmaista. Helppo huomata, että Suomessa ei todellisia luokkaeroja ole, kun ei kyetä tunnistamaan ominaispiirteitä.

        Ilmaisin huonosti. Tarkoitin yläluokkamaista käytöstä.


    • Porvari!

      ei vaan, kuten yllä on jo todettu, liika yrittäminen näkyy.
      siistit, ehjät, puhtaat ja hyvin istuvat vaatteet mun mielestä. eikä näkyviä tuotemerkkejä, oli ne merkit kuinka kalliita hyvänsä.. (se vaan jos joka vaate ja asuste erikseen huutaa ja alleviivaa et "nämä on nyt tosi tunnettua ja kallista merkkiä!", näyttää ainakin mun silmissä lähinnä nololta ja feikiltä.)

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole hienostunutta yläluokkaa. Suomen rikkaat ovat varsin rahvaanomaisia kyöstikakkosia ja eerolehtiä

      • Anonyymi

        On meillä jonkin verran hienistunutta ruotsinkielistä aatelia, mutta he asuvat hiljakseen kartanoissaan eivätkä pidä itsestään meteliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On meillä jonkin verran hienistunutta ruotsinkielistä aatelia, mutta he asuvat hiljakseen kartanoissaan eivätkä pidä itsestään meteliä.

        Jå, ruåtsinkielisyys on aika hyvä keino vaikuttaa yläluokkaiselta. Tai sitten täytyy opetella tekemään samanlaiset kielioppivirheet suomeksi kuin svenskspråkiga (kuten tässä).


    • Anonyymi

      Jos olet perinyt vanhaa rahaa huomattavaan varallisuuteen (ja ainakin kuudennessa polvessa) ja et tunne ketään jokaa ei olisi vanhan rahan perheestä (palvelusväkeä ei lasketa, mutta ethän sinä heitä tunne...), niin voit mahdollisesti alkaa vaikuttamaan yläluokkaan kuuluvalta. Ilman tuota taustaa se ei ole mahdollista.

    • Vähemmän on enemmän. Esimerkkikuvistasi yläluokkaisen vaikutelman antavat kaksi ensimmäistä. Kolmas alkaa mennä yliyrittämiseksi, on pitsiä ja laahusta, prätkärotsia, hiukset boheemisti valloillaan..nousukashan tuo onkin.

    • Anonyymi

      Lähinnä huvittaisi, jos tuollaisia hienostelijoita tulisi kylän raitilla vastaan :) Jos paikka on sopiva (mikähän se sitten olisi, linnan juhlat?) niin sinne ehkä sulautuisi.

      Hienostelu lähtee ihan nakukropasta. Tukka, iho, kynnet, karvat, meikki, kaikki kunnossa kaiken aikaa. Stylisti valitsee vaatteet ja asukokonaisuudet tilaisuuden ja tilanteiden mukaan...

      Loppupeleissä on aika vähän merkitystä sillä mitä on päällä, kunhan on. Enemmän ihmisiin vaikuttaa se miten ne rytkynsä kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe