Rakenteiden ylläpito liian kallista

Anonyymi

Helluntaikirkon rakenteiden, organisaation ja palkkapapiston ylläpito on liian kallista. Hyöty ja tulosvastuu on negatiivista myös hengellisillä mittareilla.
Kuinka kauan tälläinen tuhoon vievä taloudenhoito onnistuu?

Maailmalliset arvot seurakunnissa osoittaa neitsyiden tyhmyyttä.
Srk koostuu viisaista ja tyhmistä neitsyistä.
Jeesus suhtautui rahaan negatiivisesti.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      IHan tosiko?
      Taitaa olla jotain 1€/vuosi/jäsen..... tosikallista

      Mistä näitä höpöjuttuja sikiää?

    • Anonyymi

      Pienet seurakunnat kovilla jos maksetaan kiinteistömenot ja saarnaajan palkat pienellä porukalla. Ei tulevaisuutta jos ei siirrytä vapaaehtöistyöhön . Maallinen tulosvastuu helposti mitattavissa. Hengellinen taas vaihtelee jäsenen mukaan.

    • Anonyymi

      1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä ole rakentanut! 2Aik.6:18. Job.11:7

    • Anonyymi

      Ap.t.17:24-25 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikään kuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken. Ap.t.7:48. Ps.33:6. Jes.66:1

    • Anonyymi

      Kun olet hyvä arvostelemaan, osoita parempi järjestelmä. Arvostelu on maailman helpoin työ. Kun srk on yhdistyspohjainen, viranomaisten ei tarvitse edes kuunnella srk:aa tässä tapauksessa. Kun on kyse yhteiskunallisista asioista. Monet uskovat arvostelevat uskonnon opetusta, aborttia, maahanmuuttoa, päiväkotien toimintaa, ym ym. Joten aloittaja, mietippä uudelleen ajatuksiasi. Et esittänyt yhtään mitään vaihtoehtoa. Tyydy siis siihen mitä muut päättävät puolestasi.

      • Anonyymi

        Viranomaisten ei tarvitse kuunnella mitään kirkkoa tai uskontokuntaa missään asiassa.

        Viranomainen päättää itse mitä se katsoo tarvitsevansa kuunnella ja mitä se antaa kuulemiensa asioiden päätöksiinsä vaikuttaa.

        Viranomaiset voivat halutessaan kysyä ja kuunnella vaikka ihan tavallista yksilöihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisten ei tarvitse kuunnella mitään kirkkoa tai uskontokuntaa missään asiassa.

        Viranomainen päättää itse mitä se katsoo tarvitsevansa kuunnella ja mitä se antaa kuulemiensa asioiden päätöksiinsä vaikuttaa.

        Viranomaiset voivat halutessaan kysyä ja kuunnella vaikka ihan tavallista yksilöihmistä.

        Asia ei ole näin sivistysvaltiossa. Et tunne lainsäädäntöä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia ei ole näin sivistysvaltiossa. Et tunne lainsäädäntöä lainkaan.

        Edellisen edellisen edellisessä viestissä kun on viitattu " yhteiskunnallisiin asioihin" , kuten "uskonnon opetusta, aborttia, maahanmuuttoa, päiväkotien toimintaa", on kysymys poliittisista päätöksistä.

        Viranomaiset eivät niitä ratkaise lainkaan vaan toteuttavat.
        Viranomaisten kontakteissa ovat ne joita kuuluu ko. aiheessa kuulla. Uskontokunnat eivät ole em. poliittisissa asioissa viranomaisten kanssa tekemisissä sen enempää kuin aatteelliset yhdistykset. Yhteisöt ovat samalla viivalla aiheesta riippuen.

        Poliitikot ja ministerit päättävät itse ketä he kuulevat.


    • Kirkkorakennusten ja temppelien omistaminen on kyseenalaista. Jos jonkun suuren kaupungin uskovaiset tahtovat kokoontua yhteen säännöllisesti yhtenä laumana, niin sitä varten voitaisiin vuokrata tilat muilta ja sellainen kokoontuminen ei ole tarpeen kovin monta kertaa vuodessa.

      Apostolien aikana kokoonnuttiin kodeissa, koska uskovia oli niin vähän. Nykyäänkin voitaisiin kokoontua kodeissa pienryhmissä, mutta se ei sovi ylhäältä alaspäin johdetussa seurakuntamallissa, koska vanhimmat tahtovat kontrolloida sitä, mitä kokouksissa puhutaan ja tapahtuu.

      Jos luottamusta Jumalaan olisi enemmän, niin uskovien voitaisiin antaa kokoontua keskenään pienissä ryhmissä, joissa jokainen saisi puhua omalla vuorollaan. Nyt kokoukset ovat suurtapahtumia, joissa vain valitut puhelahjaiset ihmiset esittävät saarnojaan ja vuorovaikutus on sitä luokkaa, että sanotaan käskystä päivää naapurille.

      Tämä on irvikuva siitä, millainen seurakunnan kokoontuminen oli Paavalin aikana. Tyrannuksen koulussa pidettiin keskusteluja ja tilaisuudet olivat vuorovaikutteisia sen sijaan, että yksi puhuu ja muut kuuntelevat tai kaksi laulaa ja muut ihailevat.

      On toki vaarallista, jos seurakunnan jäsenet saavat esittää kiusallisia kysymyksiä ja tuoda esille omia mielipiteitään. Sen vuoksi seurakunta kokoontuukin suurena ryhmänä, jossa vain tarkoin valitut esiintyjät saavat tuoda julki omia mielipiteitään. Muut istuvat passiivisina hiljaa penkeissään ja ihailevat oppineita puhujia tai sitten eivät (joukossa on järkeviä uskovia, jotka lopulta hylkäävät helluntaiseurakunnan ja...)

      • Anonyymi

        Eipä taida kiinnostaa uskovia kokoontua vuokratiloissa. Epävarmaa, vuokrasopimus voi päättyä milloin vaan. Se vasta kallista on. Todella huono ehdotus. Kodeissa kokoontuminen on hankalaa. On 1-5 vuorotyötä. Ei onnistu. Asutko itse vuokralla vuosikymmeniä?


      • Anonyymi

        Paras kommentti seurakunta-asiassa, jonka olen kuunaaan lukenut!


      • Anonyymi

        Pieleen meni G4G !

        Raamatullisesti on niin suurempia kokoontumisia ja opetus tilaisuuksia, kuin myös pienryhmätoimintaa !

        Toinen ei tee toista väräksi, eikä tarpeettomaksi !

        Siis Raamatussa kerrotaan kotikokoontumisista pienissä ryhmissä !

        Filem. 1:2 ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.

        Tälläisissä varmasti yhdessä rakennuttiin, ja kaikki osallistuivat, ihan kuten Sana opettaakin:

        1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Mutta sitten on myös niitä kokoontumisia, jossa vain yksi tai pari opettaa !

        7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
        8 Ja monta lamppua oli palamassa yläsalissa, jossa me olimme koolla.
        9 Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena

        Siis tässä on opetustilaisuus, jossa opettaja ohjaa muita, eli ihan eri toimintamalli kuin tuossa yhdessä rakentumisessa !

        Pitää siis olla niin yhdessä rakentumisen mahdollisuuksia ja tilaisuuksia, kuin myös siis opetustilaisuuksia, joissa vain yksi tai muutama puhuu ja opettaa Seurakuntaa !

        Nämä siis eivät ole toinen toistaan pois sulkevia tapoja rakentua ja rakentaa Seurakuntaa !

        Eikä siten pelkästään ja yksipuolisesti tule suosia väärin kumpaakaan tapaa !


    • Miehet ovat viisaita neitsyitä ja naiset ovat tyhmiä neitsyitä.

    • Kaikki kallistuu koko ajan ,mutta se rahavirta tuntuu sisäänpäin pienentyvän .Toivoa toivottavasti vielä on ,mutta kristittyjen kannattaa alkaa pitämään ääntä ,että rahaa virtaisi ja toimintaa olisi eritavoilla,että olisi ateisteilla ,jotka yrittävät tehdä parannusta edes ,jossain kristillistä toimintaa paikka siis johon mennä.
      Monella se viimeinen kortti kun katsotaan on kuitenkin Jeesus ,jonka kainaloon yritetään turvaan .
      Siksi toivottavasti rakenteet ei ole liian kalliita tulevaisuudessa.Toki pitää se opetuskin olla laadukasta.

      • Anonyymi

        Se ,että olen aikuinen ja osaan ajatella omilla aivoilla on täyttä totta ja kun olen uskova ihminen niin osaan nähdä myös Hengellä .Siinä on ero minun uskovan ja sinun ateistin välillä .Minä tiedän Hengen kautta ,että miten asiat on ja ne minulle myös näytetään.Siinä siis ero kun joku tietää asian niin se ei ole päättelyä uskossa vaan Hengen kautta tulevaa tietoa ja senkin tiedän ,että sinä et ole uskossa ,etkä pelastunut ja lähinnä säälin sinua .


    • Anonyymi

      Aloittaja. Olet epäuskon apostoli. No entä viinan käyttö maassamme. Sekö on edullista ja terveydelle hyvää? Tulihan se sieltä taas: viikonlopun trolli. Et ole esittänyt mitään vaihtoehtoa. Se on vallan helppoa.

      • Anonyymi

        Lue hyvä ihminen Raamattuasi edes vähän, niin löydät itse vaihtoehdon ja sen oikean toimintatavan !

        Apostolien teot 4
        32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
        35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.

        Room. 16:23 Gaius, minun ja koko seurakunnan majanantaja, tervehtii teitä. Erastus, kaupungin rahainhoitaja, ja veli Kvartus tervehtivät teitä.

        Uskovat olivat suosiossa ja siten he saivat käyttää eri tiloja toimintaansa, mutta missään Raamatussa ei puhuta sellaista, että Seurakunnan varoilla olisi rakennettu kirkkoja tai vuokrattu tiloja !

        Ei siis missään !

        Seurakunnan varoja ei vain ollut lupa käyttää maalliseen eli rakentamiseen ja rakennuksiin, ne oli tarkoitettu evankeliumin julistuksen tukemiseen ja köyhille !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue hyvä ihminen Raamattuasi edes vähän, niin löydät itse vaihtoehdon ja sen oikean toimintatavan !

        Apostolien teot 4
        32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
        33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
        34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
        35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.

        Room. 16:23 Gaius, minun ja koko seurakunnan majanantaja, tervehtii teitä. Erastus, kaupungin rahainhoitaja, ja veli Kvartus tervehtivät teitä.

        Uskovat olivat suosiossa ja siten he saivat käyttää eri tiloja toimintaansa, mutta missään Raamatussa ei puhuta sellaista, että Seurakunnan varoilla olisi rakennettu kirkkoja tai vuokrattu tiloja !

        Ei siis missään !

        Seurakunnan varoja ei vain ollut lupa käyttää maalliseen eli rakentamiseen ja rakennuksiin, ne oli tarkoitettu evankeliumin julistuksen tukemiseen ja köyhille !

        " .....ö missään Raamatussa ei puhuta sellaista, että seurakunnan varoilla olisi rakennettu kirkkoja tai vuokrattu tiloja" !

        Ja mikä olikaan tämän elämälle vieraan hurskastelun pointti, kun sen yhteiskunnan ehdoilla on aina toimittava missä kulloinkin eletään? Suomessa joka neliömetri on jonkun omistuksessa ja omistajalle on maksettava vähintäänkin vuokraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " .....ö missään Raamatussa ei puhuta sellaista, että seurakunnan varoilla olisi rakennettu kirkkoja tai vuokrattu tiloja" !

        Ja mikä olikaan tämän elämälle vieraan hurskastelun pointti, kun sen yhteiskunnan ehdoilla on aina toimittava missä kulloinkin eletään? Suomessa joka neliömetri on jonkun omistuksessa ja omistajalle on maksettava vähintäänkin vuokraa.

        Eikö samoin ole ollut ihan aina ?

        Siis myös alkuseurakunnan aikana !

        Oliko silloin jotain jonkun omistamattomia tiloja ?

        Oletko tyhmä vai heittäännytkö tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi vain ?


    • Anonyymi

      Vai ei voi , eikä saa nykyaikana Pohjolassa ja Keski-Euroopassa rakentaa rukoushuoneita ja kirkkoja Jumalan valtakunnan työhön. Kummallista trollausta. Edes joka kesä Suomessa ei oikein hyvin onnistu telttakokoukset sään puolesta. Vartiointi iso urakka. Siitä huolimatta telttoja on poltettu Suomessa. Kokoonnutaanko syksyllä, talvella ja keväällä teltoissa? Kaikki harjoitukset,kerhot lapsityö talvella.? Yhtälö on mahdoton. Toiveajattelua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ps.112:9. 2Kor.9:9 niinkuin kirjoitettu on: Hän siroitelee, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti.

    • Anonyymi

      Olisi ihan mukava kuulla 1. kirjoittaja missä on se täydellinen seurakunta? Toijalassako vai missä? Sinä kun ruikutat vaan. Se on helpointa maailmassa. ESITÄ vaihtoehto. Ei ole kuulunut.

    • Anonyymi

      Matt.25:27 Sinun olisi pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen. Luuk.19:23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen. Vaikea laittaa kun Jeesus kaatoi nämä pöydät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe