Oi ihminen minnekä kulkusi vie?

Anonyymi

Kun nykyaikana tarkastelee maailman menoa niin usein tulee surullinen mieli sillä koko maailma näyttää olevan synnin ja pahuuden vallassa, kieltämässä Jumalaa ja rikkoen Hänen käskyjään vastaan jotka ovat hyvät ja oikeat elämän ajo-ohjeet. Ne ovat kuin liikennesäännöt jotka on tarkoitettu turvaamaan tiellä liikkujia sillä jos kukin tekee niinkuin itse tahtoo, seuraa siitä kaaos ja sekamelska minkä jokainen ymmärtää tästä arkipäivän esimerkistä.

10 käskyä sisältää ne hyvän elämän ohjeet joissa toteutuu rauha ja rakkaus sekä kiitos Kaikkivaltiaalle, kunhan niitä vain noudatettaisiin. Ymmärrämme että ihminen on maan tomusta tehty ja perisynnin tähden ihmiskunta on ymmärrystä vailla. Siksi maa on täynnä pahuutta ja kärsimystä, ihmisen oman toiminnan takia. Ihmiskunta siis kärsii oman pahuutensa hedelmiä sodissa, luonnonmullistuksissa, nälänhädässä, sairauksissa, kuolemassa... -kaikki ne ovat maailmaan tulleet ihmisen synnin tähden ja ihmiskunta on itse niitä pyytänyt eikä ihminen voikaan olla ilman syntiä sillä synti ei ole vain jotain ulkouolellamme olevaa joka meitä kietoo ja houkuttelee, vaan synti on syvällä meidän olemuksessamme, me olemme syntisiä, ikäänkuin sieni joka on imenyt itsensä täyteen likavettä.

Yksittäisen ihmisen, kansakuntien ja koko ihmiskunnan suurin ongelma on synti. Jos synnin ongelma ratkaistaisiin niin että ihmiset pääsisivät syntisyydestään, maailma olisi hyvä ja onnellinen paikka jossa kaikkien olisi hyvä olla. Hyvin suuro osa ihmisistä ei kuitenkaan ensinnäkään tahdo uskoaettä on Kaikkivaltias Jumala joka on kaiken luonut ja meitä vielä armossaan, syntisyydestämme huolimatta ylläpöitää armossaan joka päivä eikä ole vielä meitä perin juurin hävittänyt vaikka olisimme sen kyllä ansaineet. Raamattu sanoo ettei ole yhtäkään ihmistä koko maan päällä joka ei ole syntinen. Kaikki ovat ansainneet Jumalan vihan synneillään, jopa se kaikkein kiltein ja kristillisin rakas mummokin josta luulimme ettei änessä voisi olla mitään pahaa ainakaan.

Kuitenkin on Jumala kaiken tämän nähdessään säälinyt meitä ja armahtavassa rakkaudessaan lähettänyt oman Poikansa, Jeesuksen kärsimään puolestamme synnin rangaistuksen, joka otti itse päälleen kaikkien meidän syntimme ja sovitti meidät Jumalan edessä maksaen verellään kaikkien maailman ihmisten kaikki synnit. Näin kenenkään ei enää , olkoon kuinka syntinen tahansa, -tarvitse jäädä synnin ja kuoleman alle vaan nyt saadaan uskoa että Jumala on armahtanut koko maailman kun Jeesus ristillä kuollessaan tuli synniksi (=imi itseensä meidän syntimme ja kantoi ne Jumalan eteen) ja tuli kirotuksi meidän puolestamme, kuoli ja astui alas helvettiin. Hukuttaen sinne synnin ja kuoleman vallan joka meidät kahlitsi.

Se on lahjana annettu kaikille eikä yhtäkään ole siitä pois suljettu. Kristus on noussut kuolleista ja astunut ylös taivaaseen, istuu Isän Jumalan oikealla puolella ja Häntä me taivaasta odotamme tuomitsemaan kerran eläviä ja kuolleita kun maa ja taivas kerran saavat loppunsa ja tulee ikuinen tuomio.

Jeesus opetti että jokainen joka uskoo Hänen päällensä, se saa armosta synnit anteeksi, pääsee vapaaksi Jumalan edessä syyllisyyden taakoista ja hänen kaikki pahat tekonsa unpohdetaan Vapahtajan veren takia. Näin on Isä Jumala hyväksi nähnyt ja armopäätöksessään päättänyt ettei yksikään joka Häneen (Jeesukseen) uskoo, hukkuisi vaan että hänellä olisi iankaikkinen elämä ja autuus!

Halusin kertoa sinulle tänään tämän evankeliumin, ilosanoman!

117

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tee vaikutusta.

      Ja mistä tiedämme kuinka paljon syntiä ja pahuutta on aiemmin tehty.

      • Anonyymi

        Niin, evankeliumi ei tee kaikkiin- itse asiassa ei edes kovinkaan moniin vaikutusta ja tätä asiaa surraan viimeisellä tuomiolla enemmän kuin mitään muuta koko maailmankaikkeudessa:

        Ihminen joka sovitetuilla synneillä ehdoin tahdoin tahtoi mennä kadotukseen eikä ottanut vastaan ilosanomaa. Ikuisesti syntiensä tähden kadotetuksi tuleminen on suurempi onnettomuus kuin mikään mitä inhimillisessä maanpäällisessä elossa voi ihmistä kohdata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, evankeliumi ei tee kaikkiin- itse asiassa ei edes kovinkaan moniin vaikutusta ja tätä asiaa surraan viimeisellä tuomiolla enemmän kuin mitään muuta koko maailmankaikkeudessa:

        Ihminen joka sovitetuilla synneillä ehdoin tahdoin tahtoi mennä kadotukseen eikä ottanut vastaan ilosanomaa. Ikuisesti syntiensä tähden kadotetuksi tuleminen on suurempi onnettomuus kuin mikään mitä inhimillisessä maanpäällisessä elossa voi ihmistä kohdata.

        Ja Raamatunkin mukaan jo silloin sodittiin ja tapettiin.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Ja Raamatunkin mukaan jo silloin sodittiin ja tapettiin.

        Kieltääkö joku sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, evankeliumi ei tee kaikkiin- itse asiassa ei edes kovinkaan moniin vaikutusta ja tätä asiaa surraan viimeisellä tuomiolla enemmän kuin mitään muuta koko maailmankaikkeudessa:

        Ihminen joka sovitetuilla synneillä ehdoin tahdoin tahtoi mennä kadotukseen eikä ottanut vastaan ilosanomaa. Ikuisesti syntiensä tähden kadotetuksi tuleminen on suurempi onnettomuus kuin mikään mitä inhimillisessä maanpäällisessä elossa voi ihmistä kohdata.

        Olet paavaliin asti ajasta jäljessä - koko kristillisen kirkon pää on ilmoittanut, että mitään viimeistä tuomiota tai helvettiä ei ole.

        Teidät pitäisi saada pikku hiljaa jo tuosta viharikoksesta tuomiolle oikeuslaitokseen asti, että loppuisi tuo paskanjauhanta ja koko uskonnon pilaaminen (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).

        Ainoa kompassi ihmisen elämässä on omatunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet paavaliin asti ajasta jäljessä - koko kristillisen kirkon pää on ilmoittanut, että mitään viimeistä tuomiota tai helvettiä ei ole.

        Teidät pitäisi saada pikku hiljaa jo tuosta viharikoksesta tuomiolle oikeuslaitokseen asti, että loppuisi tuo paskanjauhanta ja koko uskonnon pilaaminen (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).

        Ainoa kompassi ihmisen elämässä on omatunto.

        Millä sinun omatuntosi on valmennettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet paavaliin asti ajasta jäljessä - koko kristillisen kirkon pää on ilmoittanut, että mitään viimeistä tuomiota tai helvettiä ei ole.

        Teidät pitäisi saada pikku hiljaa jo tuosta viharikoksesta tuomiolle oikeuslaitokseen asti, että loppuisi tuo paskanjauhanta ja koko uskonnon pilaaminen (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).

        Ainoa kompassi ihmisen elämässä on omatunto.

        (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).


        Kyllä sinä olet ateisti. Syntisyyden kieltäminen eli antinomismi on eräs ateismin muoto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).


        Kyllä sinä olet ateisti. Syntisyyden kieltäminen eli antinomismi on eräs ateismin muoto.

        >Kyllä sinä olet ateisti. Syntisyyden kieltäminen eli antinomismi on eräs ateismin muoto.

        No eipähän taatusti ole. Nämä teidän aitouskovaisten sekoilut yleisesti tunnettujen käsitteiden kanssa ovat kyllä huippua. 😅

        Aivan kuin ette lainkaan tajuaisi, että olette nyt vapaassa maailmassa ettekä toisillenne nyökyttelemässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, evankeliumi ei tee kaikkiin- itse asiassa ei edes kovinkaan moniin vaikutusta ja tätä asiaa surraan viimeisellä tuomiolla enemmän kuin mitään muuta koko maailmankaikkeudessa:

        Ihminen joka sovitetuilla synneillä ehdoin tahdoin tahtoi mennä kadotukseen eikä ottanut vastaan ilosanomaa. Ikuisesti syntiensä tähden kadotetuksi tuleminen on suurempi onnettomuus kuin mikään mitä inhimillisessä maanpäällisessä elossa voi ihmistä kohdata.

        >Niin, evankeliumi ei tee kaikkiin- itse asiassa ei edes kovinkaan moniin vaikutusta ja tätä asiaa surraan viimeisellä tuomiolla enemmän kuin mitään muuta koko maailmankaikkeudessa:

        Voisiko viestissä olla jotain vikaa, jos se ei tehoa useimpiin normaaleihin ihmisiin lainkaan? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet paavaliin asti ajasta jäljessä - koko kristillisen kirkon pää on ilmoittanut, että mitään viimeistä tuomiota tai helvettiä ei ole.

        Teidät pitäisi saada pikku hiljaa jo tuosta viharikoksesta tuomiolle oikeuslaitokseen asti, että loppuisi tuo paskanjauhanta ja koko uskonnon pilaaminen (huom. minä en ole ateisti, mutta tuo teidän sairas Jumalan-kuvanne on iljettävä).

        Ainoa kompassi ihmisen elämässä on omatunto.

        Missähän sellaista on ilmoitettu? Ei ainkaan Raamatussa, Ei kai viimeistä tuomiota ole peruttu. Jos sanoma ei toimi ihmisiin, kyse voi olla ihmisissä ei sanomassa. Uskovat lähtevät kuitenkin lähtöoletukselta, että Jumala on, kuten minäkin, ja kysymys miksi lähden, on Jumalan antama henkilöhohtainen todistus itsestänsä. Olen varma, että se kuulostaa kummalliselta, mutta toivottavasti se antaa uutta perspektiiviä ajatella ja kyseenalaistaa atesmia,. Raamatun totuus on hyvin looginen, kunhan siihen pääsee sisään, mutta ilman uskoa siihen ei pääse, joka on myös perusteltavissa filosofisesti, eli jos ei vain usko, jonkin asian olevan totta, vaikka se olisi, se on tälle henkilölle epätosi. Sen tähden usko on perustava prinsiippi, että ihminen sen voi löytää. Se tietämättömyys, ja siitä juonnettu logiikka, ei voi Jumalaa löytää, sillä ihminen ei voi löytää Jumalaa viisautensa avulla vaan pelkän uskon. Se ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi tulla tietämään onko Jumala olemassa vai ei. Sillä juuri uskon hypyn , kuten Kirgegaard sanoi, ja Jeesus, että jos te otatte tämän opin vastaan, te tulette tietämään puhunko minä omiani vai onko oppini Jumalasta. Seuraajillensa hän sanoi, että te tulette olemaan todistajiani siitä, että Hän puhui totta. On se melkoinen myllerrys ihmiselle. Mutta myös tulee huomata, että siitä saarnaajat ovat ihmisiä, ja ( tämä ei koske kirjoituksen alulle panijaa), heidän tietonsa tai motiivinsa voivat olla myös osaltaan vääriä, kuten meillä kaikilla ihmisillä. Sen tähden on jokaisen ihmisen luotava oma henkilökohtainen suhde Jumalaan, muuten asia ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän sellaista on ilmoitettu? Ei ainkaan Raamatussa, Ei kai viimeistä tuomiota ole peruttu. Jos sanoma ei toimi ihmisiin, kyse voi olla ihmisissä ei sanomassa. Uskovat lähtevät kuitenkin lähtöoletukselta, että Jumala on, kuten minäkin, ja kysymys miksi lähden, on Jumalan antama henkilöhohtainen todistus itsestänsä. Olen varma, että se kuulostaa kummalliselta, mutta toivottavasti se antaa uutta perspektiiviä ajatella ja kyseenalaistaa atesmia,. Raamatun totuus on hyvin looginen, kunhan siihen pääsee sisään, mutta ilman uskoa siihen ei pääse, joka on myös perusteltavissa filosofisesti, eli jos ei vain usko, jonkin asian olevan totta, vaikka se olisi, se on tälle henkilölle epätosi. Sen tähden usko on perustava prinsiippi, että ihminen sen voi löytää. Se tietämättömyys, ja siitä juonnettu logiikka, ei voi Jumalaa löytää, sillä ihminen ei voi löytää Jumalaa viisautensa avulla vaan pelkän uskon. Se ei tarkoita sitä, etteikö ihminen voisi tulla tietämään onko Jumala olemassa vai ei. Sillä juuri uskon hypyn , kuten Kirgegaard sanoi, ja Jeesus, että jos te otatte tämän opin vastaan, te tulette tietämään puhunko minä omiani vai onko oppini Jumalasta. Seuraajillensa hän sanoi, että te tulette olemaan todistajiani siitä, että Hän puhui totta. On se melkoinen myllerrys ihmiselle. Mutta myös tulee huomata, että siitä saarnaajat ovat ihmisiä, ja ( tämä ei koske kirjoituksen alulle panijaa), heidän tietonsa tai motiivinsa voivat olla myös osaltaan vääriä, kuten meillä kaikilla ihmisillä. Sen tähden on jokaisen ihmisen luotava oma henkilökohtainen suhde Jumalaan, muuten asia ei toimi.

        Eli kristinusko ei tarjoa sinänsä oppia vaan jokaisen ihmisen henkilökohtaista suhdetta Jumalaan. Ja sen saa ottaa vastaan tai olla vastaanottamatta. Päätöksen tekee ihminen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kristinusko ei tarjoa sinänsä oppia vaan jokaisen ihmisen henkilökohtaista suhdetta Jumalaan. Ja sen saa ottaa vastaan tai olla vastaanottamatta. Päätöksen tekee ihminen itse.

        Jeesuksen pelastussanoman ymmärtäminen vaatii siis uskoa mutta antaa myös tietoa siitä missä me ollaan. Minua viisaammat voivat niitä asioita pohtia uskonnonfilosofisesti, sillä Jumalan viisaus ei lopu koskaan, siitä löytyy tutkittavaa, kuka sille tielle tahtoo lähteä. Kysymys on kuitenkin äärettömyydestä, joka on yksi Jumalan olemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen pelastussanoman ymmärtäminen vaatii siis uskoa mutta antaa myös tietoa siitä missä me ollaan. Minua viisaammat voivat niitä asioita pohtia uskonnonfilosofisesti, sillä Jumalan viisaus ei lopu koskaan, siitä löytyy tutkittavaa, kuka sille tielle tahtoo lähteä. Kysymys on kuitenkin äärettömyydestä, joka on yksi Jumalan olemus.

        Joka on olemassa, ja miksi ei olisi, jos jotain edes yleensä on olemassa. Se, että jotain yleensä on olemassa on suurin ihme, ja vielä ihminen, joka ymmärtää olevaisuutensa, jos ajattelemme asiaa näin kaikilta perusfilosofisilta pöydiltä. Ettemme ota premissiksi olevaisuutta, kuten Enquist tahtoo tekevän vaan sen taaakse johdettua filosofisia kykymyksenasettelejuja, joille he tahtovat sanoa näistä me emme tiedä mitään, siis ohittakkaamme ne, vaikka ne ovat juuri perustavanlaatuisia kysymyksiä. Kari Enquistin ja Dawkinsin , vaikka ovat viisaapia kuin minä, virhepäätelmältä, että jotain on maailmankaikkeuteen sattuman kautta annettu, joka kuulostaa mielettömältä suhteessa olemattomuuteen, jonka kautta he rakentavat teoriansa.


    • >Halusin kertoa sinulle tänään tämän evankeliumin, ilosanoman!

      No eipä oo ennen kuultukaan! Voi kiitos!

      Maailma ei suinkaan ole sen enempää pahuuden vallassa kuin ennenkään vaan vähemmän. Ihmiset tappavat toisiaan vähemmän kuin koskaan, ja sinä se vaan valitat etkä ole mihinkään tyytyväinen.

      • Sulla on ne halvat huvit. Pakkaa naurattamaan.


      • Anonyymi

        Onko Seinäjoella vai Vantaalla?


      • Tollo. Minä kun jouduin opettamaan hänelle seksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Seinäjoella vai Vantaalla?

        Seinäjoella.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Tollo. Minä kun jouduin opettamaan hänelle seksiä.

        Mitä sitten. Nyt rakastelee exänsä kanssa ihanasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten. Nyt rakastelee exänsä kanssa ihanasti.

        Miksi he nyt harrastaisivat seksiä, kun eivät ennenkään?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Miksi he nyt harrastaisivat seksiä, kun eivät ennenkään?

        Koska he nauttivat toistaan ja nauravat sinulle.


      • Anonyymi

        Älä sitten lyö lyötyä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska he nauttivat toistaan ja nauravat sinulle.

        Mikä tollo. Kuka nauttii juoppolallin seurasta? Sinäkö?


    • Anonyymi

      Minä halusin kysyä sinulta sen saman kysymyksen jonka olen kysynyt useilta palstalle kirjoittavilta funduilta. Kerro toki historiallinen valtio jossa sinun mielestäsi uskovaisen on ajan kuluessa ollut parempi asua / elää kuin nykyisissä länsimaissa?

      PS. Veikkaus joka ei ole koskaan vielä pettänyt. Yksikään jolta olen tätä kysynyt ei ole pystynyt nimeämään yhtäkään valtiota jossa olot olisivat fundujen kannalta olleet paremmat kuin nykyisissä länsimaissa.

      Ttämäkin aloittaja jättää taatusti vastaamatta kuten monet muut. Tai myöntää rehellisesti että koskaan asiat eivät ole olleet funduille niin hyvin kuin nyt länsimaisissa valtioissa. Ei vainota, ei kiduteta eikä ketään panna vankilaan uskonsa vuoksi.

      • Anonyymi

        Viisastelusi on turhaa.

        Jumalan viha on päällämme, sillä olemme kaikki syntistä saastaa.

        Kaikein kiltein mummokin on tuomittu ikuiseen tuskaan.

        Olisi siis syytä ottaa vastaan Jumalan rakkaus! Tai muuten tulee pahasti turpaan.


      • Aha. Aika pieni alue maailmassa. Eikä sielläkään ole juuri muita kuin juutalaisia.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Aha. Aika pieni alue maailmassa. Eikä sielläkään ole juuri muita kuin juutalaisia.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi

        Israel on täynnä.

        Toki juutalaisille voidaan aina paikka jotenkin järjestää. Mutta kristityt voivat poistua jonosta ja mennä kotiinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Että hyvin on pieni alue, jossa kristityt viihtyisivät.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Että hyvin on pieni alue, jossa kristityt viihtyisivät.

        Niin, mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on täynnä.

        Toki juutalaisille voidaan aina paikka jotenkin järjestää. Mutta kristityt voivat poistua jonosta ja mennä kotiinsa.

        Ei Israel ole täynnä. Ja lisää tilaa tulisi kun arabit ja muslimit lähtisivät omiin maihinsa.


      • Anonyymi

        Just joo ja miten tehtiin/saatiin sionistijuutalaisille ja sionistikristityille oma valtio? - Kaikki juutalaisethan eivät ole koskaan kannattaneet nationalismia ja Israelia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Israel ole täynnä. Ja lisää tilaa tulisi kun arabit ja muslimit lähtisivät omiin maihinsa.

        Edelleen hyvin kuvaavaa kansallissosialismia.


      • Anonyymi

        Ja hankittu kansallissosialismilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hankittu kansallissosialismilla.

        Sitten on kaikki muutkin valtiot.


      • Anonyymi

        Millä perusteella muutkin valtiot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella muutkin valtiot?

        Israel on perustettu ihan samoilla perusteilla kuin muutkin valtiot.
        Onko sinulla jotain Israelin valtiota vastaan?


      • Anonyymi

        Miten perustettiin Ruotsin valtio, miten perustettiin Suomen valtio, miten Tanskan valtio ja miten Israelin valtio perustettiin?


      • Anonyymi

        Vertaa vaikka Suomen valtion perustamista ja Israelin juutalaisvaltion perustamista. Tietoa löytyy googlaamalla.


      • Mutta ei esim. Syyrian, Iranin eikä Libanonin valtioita vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaa vaikka Suomen valtion perustamista ja Israelin juutalaisvaltion perustamista. Tietoa löytyy googlaamalla.

        Vertaa Israelin valtion perustamista sen naapurivaltioiden perustamiseen. Miksi muuten Israel on edelleen ainoa Lähi-idän demokratia?


      • Anonyymi

        <<<Sionististen aatteiden innostamana nykyisen Israelin alueelle, joka silloin kuului Turkkiin, alkoi muuttaa juutalaisia vuosina 1881–1914. Noin puolet toisen alijan aikana alueelle muuttaneista juutalaisista poistui vuoteen 1914 mennessä, jolloin ensimmäinen maailmansota keskeytti maahanmuuton.

        Ensimmäisessä maailmansodassa Iso-Britannia otti alueen hallintaansa. Alueelle oli muuttanut sionisteja Theodor Herzlin kehotuksesta jo 1800-luvulta lähtien, mutta muutto kiihtyi erityisesti ensimmäisen maailmansodan jälkeen, koska tulijoita houkutti Britannian Balfourin julistuksessa lupaama oikeus perustaa "kansalliskoti" PALESTIINAAN.

        Vuonna 1922 Palestiinasta tehtiin Kansainliiton päätöksellä Britannian mandaattialue, ja holokaustin juuriltaan ajamia Euroopan juutalaisia saapui suurena aaltona perustamaan uutta valtiota.

        Arabien vaatimuksesta mandaattihallinto kielsi lopulta juutalaisten maahanmuuton lähes kokonaan.[19] YK:n yleiskokouksessa annettiin esitys alueen jakamisesta arabi- ja juutalaisvaltioihin.

        Suunnitelman hyväksymisen jälkeisenä aamuna 30. marraskuuta 1947 väkivaltaisuudet kiihtyivät entisestään,

        Israelilaisten aseellisten järjestöjen onnistui vallata koko YK:n Israelille myöntämä alue ja osa palestiinalaisille määrättyä aluetta ennen brittihallinnon päättymistä. Palestiinalaiset syyttivät näitä useista siviilien joukkomurhista, kuten yli sadan ihmisen surmaamisesta Deir Yassinin verilöylyssä 9.-11. huhtikuuta 1948.[20] Taistelujen seurauksena sadat tuhannet palestiinalaiset joutuivat lähtemään pakolaisiksi. Oli puhjennut avoin sota.<<<

        Lähde: wikpedia, Israel

        Ja sota jatkuu edelleen. Voimme verrata tilanne Suomen valtion perustamiseen siinä tapauksessa, jos Suomen pakolaiset nyt vaativat Suomesta ensin osaa itselleen perustaakseen siihen islamilaisen valtion, ja kun Suomi jaetaan heidän kesken puoliksi YK:n mandaatilla, niin islamistit kaivavatkin pyssyt esiin, ampuvat Suomi-nimisessä verilöylyssä suomalaiset ja valtaavatkin koko alueen, jonka jälkeen loput suomalaiset lähtevät Venäjän puolelle maanpakoon.

        Ja teidän mielestä Israel perustettiin kuten mikä valtio tahansa?! Voi tätä tietämättömyyden määrää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<<Sionististen aatteiden innostamana nykyisen Israelin alueelle, joka silloin kuului Turkkiin, alkoi muuttaa juutalaisia vuosina 1881–1914. Noin puolet toisen alijan aikana alueelle muuttaneista juutalaisista poistui vuoteen 1914 mennessä, jolloin ensimmäinen maailmansota keskeytti maahanmuuton.

        Ensimmäisessä maailmansodassa Iso-Britannia otti alueen hallintaansa. Alueelle oli muuttanut sionisteja Theodor Herzlin kehotuksesta jo 1800-luvulta lähtien, mutta muutto kiihtyi erityisesti ensimmäisen maailmansodan jälkeen, koska tulijoita houkutti Britannian Balfourin julistuksessa lupaama oikeus perustaa "kansalliskoti" PALESTIINAAN.

        Vuonna 1922 Palestiinasta tehtiin Kansainliiton päätöksellä Britannian mandaattialue, ja holokaustin juuriltaan ajamia Euroopan juutalaisia saapui suurena aaltona perustamaan uutta valtiota.

        Arabien vaatimuksesta mandaattihallinto kielsi lopulta juutalaisten maahanmuuton lähes kokonaan.[19] YK:n yleiskokouksessa annettiin esitys alueen jakamisesta arabi- ja juutalaisvaltioihin.

        Suunnitelman hyväksymisen jälkeisenä aamuna 30. marraskuuta 1947 väkivaltaisuudet kiihtyivät entisestään,

        Israelilaisten aseellisten järjestöjen onnistui vallata koko YK:n Israelille myöntämä alue ja osa palestiinalaisille määrättyä aluetta ennen brittihallinnon päättymistä. Palestiinalaiset syyttivät näitä useista siviilien joukkomurhista, kuten yli sadan ihmisen surmaamisesta Deir Yassinin verilöylyssä 9.-11. huhtikuuta 1948.[20] Taistelujen seurauksena sadat tuhannet palestiinalaiset joutuivat lähtemään pakolaisiksi. Oli puhjennut avoin sota.<<<

        Lähde: wikpedia, Israel

        Ja sota jatkuu edelleen. Voimme verrata tilanne Suomen valtion perustamiseen siinä tapauksessa, jos Suomen pakolaiset nyt vaativat Suomesta ensin osaa itselleen perustaakseen siihen islamilaisen valtion, ja kun Suomi jaetaan heidän kesken puoliksi YK:n mandaatilla, niin islamistit kaivavatkin pyssyt esiin, ampuvat Suomi-nimisessä verilöylyssä suomalaiset ja valtaavatkin koko alueen, jonka jälkeen loput suomalaiset lähtevät Venäjän puolelle maanpakoon.

        Ja teidän mielestä Israel perustettiin kuten mikä valtio tahansa?! Voi tätä tietämättömyyden määrää!

        Ei se ole Israelin syy, että sen naapurit eivät hyväksy juutalaisvaltiota alueella missä israelilaiset ovat asuneet jo tuhansia vuosia. Tottakia he puolustavat itseään ja olemassaoloaan.
        Israelin maa on ollut jatkuvan arabiterrorismin kohteena, joista osa iskuista tehdään ”Palestiinan” kautta, siksi Israel joutuu pitämään tiukan valvonnan ”Palestiinan” arabien, viimeksi Gazan alueen suhteen. Ongelma poistuisi, jos arabit uskoisivat koraania, joka sanoo Allahin antaneen Israelin maan juutalaisille. Monimiljonääri arabien olisi helppo uudelleen asuttaa ”palestiinalaiset” – kuten aikoinaan karjalaiset - eri arabimaihin, josta he ovat alunperinkin kotoisin.

        Historiasta, myös muista kuin islamilaisista lähteistä, ei löydy mistään valtiota nimeltä ”Palestiina” saati sitten Jerusalemia sellaisen pääkaupunkina. ”Palestiina”- nimistä valtiota ei ole ollut olemassa ennen Israelin valtion syntymistä 1948. Käsite ”Palestiinan valtio” tuli Israelin valtion syntymisen jälkeen -48. Käsite ”Palestiinan valtio” perustettiin ainoastaan
        siitä syystä, että sen avulla koetetaan tuhota Israel ja saada maailman sympatiat arabien puolelle.

        Sitten vuoden 70 jKr., jolloin Jerusalemin temppeli tuhottiin ja Israelin kansa joutui hajaannukseen kaikkien kansojen sekaan, ei Lähi-idässä ole ollut ”Palestiinan valtiota” eikä sitä ennen. Lähi-idässä ei ole ollut ennen Israelin valtion perustamista ”Palestiinan valtiota”, jolla olisi ollut oma raha, omat selkeät kansakunnan rajat, valtion omat johtajat tai hallitsijat
        tai oma valuutta. Vuoden 70 jKr. jälkeen Israelin maa oli roomalaisten, bysanttilaisten, arabien, seljukkien, ristiretkeläisten, ammelukkien, turkkilaisen ottomaanien ja brittiläisten mandaattihallinnon alaisuudessa.

        Juutalaiset ajettiin maanpakoon, diasporaan v.135 jKr silloisen Rooman keisarin Hadrianuksen toimesta. Tuo vaihe kesti lähes 1900 vuotta, ja päättyi todellisesti vasta 15.5.1948 jolloin nykyinen Israelin valtio perustettiin ja julistettiin itsenäiseksi ja jonka myös silloin YK hyväksyi
        jäsenekseen. Kysymys kuuluukin: ovatko nykyisen Israelin rajat samat kuin ne olivat aikanaan jolloin Daavidin ja Salomon kuningaskunnat olivat laajimmillaan (kts. ko. kartat)?

        Alkujaan juutalaisten kansalliseksi kodiksi tarkoitettu ja osoitettu Kansainliiton v.1920 päättämä Iso-Britannian mandaattialue käsitti sekä nykyisen koko Israelin, siis myös Gazan, Länsirannan, Golanin sekä Jordanian kuningaskunnan. Siitäkin huolimatta, että kyseinen alue pilkottiin usean otteeseen yhä pienemmäksi ja pienemmäksi, ensin brittien toimesta kahdesti, sitten myös YK:n suosituksesta ja sitä yritetään pienentää edelleen, se ei poista sitä tosiasiaa, että nykyinen Israel on edelleen ainoa itsenäinen valtio, joka tuolla alueella on milloinkaan ollut, samoin Jerusalem on ollut vain ja ainoastaan juutalaisvaltion pääkaupunki, ei arabien tai
        ”palestiinalaisten”.

        Arabitkaan eivät puhuneet ” Palestiinan valtiosta” mitään ennen kuin vasta Israelin valtion perustamisen jälkeen. Israelin maan historia todistaa, että se ei ole koskaan kuulunut Palestiinan valtiolle. Raamatun todistuksen mukaan Israelin maa kuuluu juutalaisille, jotka
        saivat sen virallisesti haltuunsa vuonna 1948. Palestiinan arabit ovat Egyptin, Libanonin, Syyrian, Jordanian ja Irakin arabien jälkeläisiä, jotka ovat asettuneet Israelin maalle.

        ”Palestiinalaisten” ihmiskilvet

        Se, että Israelilla on omia, juutalaisia ”ihmiskilpiä” kaikkialla omalla maaperällään, ei merkitse vielä tosiasiallista, todellisten ihmiskilpien käyttöä. Sensijaan ”palestiinalaisten terroristien soluttautuminen siviilien joukkoon, siis käyttämistä siviilejä rakettialustojensa ja
        tukikohtiensa ”suojana” sitä todella on.

        Varsin outoa on taas se, että arabiterroristit ampuilevat epätarkkoja rakettejaan ja osuvat siten omiensakin joukkoon.

        "Palestiinan valtio" on koraanin opetuksia kirjaimellisesti uskovien arabien suunnitelma ja siksi maailman ihmisistä suuri osa ei tiedä sitä kenelle Israel todella kuuluu, vaan he ovat uskoneet
        vääristetyn version, joka koettaa uskotella maailmalle, että Israel toimii aina väärin ja palestiinalaiset ovat uhreja, ”marttyyreja”. ”Palestiinalaiset” ovat islamin kannattajien uhreja, ei Israelin, joka puolustaa omaa kansaansa, taistelee olemassaolonsa puolesta sitä mereen suistoon yritteleviä terroristeja vastaan. - Kaikkia Israelin toimia Israelissa ei suinkaan voida puolustaa, päinvastoin, mutta monet siviiliuhritkin ovat arabiterroristien siviilien joukkoon soluttautumisen ainoata ”tulosta” .


      • Anonyymi

        Mistä te olette kuvitelleet, että siellä on tapeltu ja sodittu tuosta ajasta - vuodesta 1948 - lähtien?

        Kuka aseisti israelilaiset tuota verilöylyä varten? Miksi he valtasivat itselleen koko alueen - myös sen joka oli luvattu alkuperäselle väestölle?

        Suosittelisin samaa nyt tapahtuvaksi ihan esimerkin vuoksi Suomessakin maahanmuuttajien toimesta, niin näkisitte ihan konkreettisesti, että mistä se Palestiinan sota oikein syttyi.

        Tosin Israelilaisilla riittää kyllä aseita jatkoonkin - me nimittäin EU-tuilla pidämme yhdessä Yhdysvaltojen kanssa puoliksi Israelin talousavulla pystyssä.

        Siinä missä syntyi Israelin valtio, siinä samassa syntyi myös Euroopan Unioni samojen tahojen luomana, ja Konrad Adenauer lähetti Saksasta rahat Israelin valtion perustamiseen vuonna 1952 ikään kuin korvauksena kansanmurhasta.

        Minusta ne juutalaisilta takavarikoidut rahat ja varat olisivat kuuluneet tapettujen perillisille, jotka nämä varat menettivät - mutta ehkä ne kuten 6 miljoona polttouhria vain katsottiin uhrilahjoiksi juutalaisille, kuten Jeesuskin kristityille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole Israelin syy, että sen naapurit eivät hyväksy juutalaisvaltiota alueella missä israelilaiset ovat asuneet jo tuhansia vuosia. Tottakia he puolustavat itseään ja olemassaoloaan.
        Israelin maa on ollut jatkuvan arabiterrorismin kohteena, joista osa iskuista tehdään ”Palestiinan” kautta, siksi Israel joutuu pitämään tiukan valvonnan ”Palestiinan” arabien, viimeksi Gazan alueen suhteen. Ongelma poistuisi, jos arabit uskoisivat koraania, joka sanoo Allahin antaneen Israelin maan juutalaisille. Monimiljonääri arabien olisi helppo uudelleen asuttaa ”palestiinalaiset” – kuten aikoinaan karjalaiset - eri arabimaihin, josta he ovat alunperinkin kotoisin.

        Historiasta, myös muista kuin islamilaisista lähteistä, ei löydy mistään valtiota nimeltä ”Palestiina” saati sitten Jerusalemia sellaisen pääkaupunkina. ”Palestiina”- nimistä valtiota ei ole ollut olemassa ennen Israelin valtion syntymistä 1948. Käsite ”Palestiinan valtio” tuli Israelin valtion syntymisen jälkeen -48. Käsite ”Palestiinan valtio” perustettiin ainoastaan
        siitä syystä, että sen avulla koetetaan tuhota Israel ja saada maailman sympatiat arabien puolelle.

        Sitten vuoden 70 jKr., jolloin Jerusalemin temppeli tuhottiin ja Israelin kansa joutui hajaannukseen kaikkien kansojen sekaan, ei Lähi-idässä ole ollut ”Palestiinan valtiota” eikä sitä ennen. Lähi-idässä ei ole ollut ennen Israelin valtion perustamista ”Palestiinan valtiota”, jolla olisi ollut oma raha, omat selkeät kansakunnan rajat, valtion omat johtajat tai hallitsijat
        tai oma valuutta. Vuoden 70 jKr. jälkeen Israelin maa oli roomalaisten, bysanttilaisten, arabien, seljukkien, ristiretkeläisten, ammelukkien, turkkilaisen ottomaanien ja brittiläisten mandaattihallinnon alaisuudessa.

        Juutalaiset ajettiin maanpakoon, diasporaan v.135 jKr silloisen Rooman keisarin Hadrianuksen toimesta. Tuo vaihe kesti lähes 1900 vuotta, ja päättyi todellisesti vasta 15.5.1948 jolloin nykyinen Israelin valtio perustettiin ja julistettiin itsenäiseksi ja jonka myös silloin YK hyväksyi
        jäsenekseen. Kysymys kuuluukin: ovatko nykyisen Israelin rajat samat kuin ne olivat aikanaan jolloin Daavidin ja Salomon kuningaskunnat olivat laajimmillaan (kts. ko. kartat)?

        Alkujaan juutalaisten kansalliseksi kodiksi tarkoitettu ja osoitettu Kansainliiton v.1920 päättämä Iso-Britannian mandaattialue käsitti sekä nykyisen koko Israelin, siis myös Gazan, Länsirannan, Golanin sekä Jordanian kuningaskunnan. Siitäkin huolimatta, että kyseinen alue pilkottiin usean otteeseen yhä pienemmäksi ja pienemmäksi, ensin brittien toimesta kahdesti, sitten myös YK:n suosituksesta ja sitä yritetään pienentää edelleen, se ei poista sitä tosiasiaa, että nykyinen Israel on edelleen ainoa itsenäinen valtio, joka tuolla alueella on milloinkaan ollut, samoin Jerusalem on ollut vain ja ainoastaan juutalaisvaltion pääkaupunki, ei arabien tai
        ”palestiinalaisten”.

        Arabitkaan eivät puhuneet ” Palestiinan valtiosta” mitään ennen kuin vasta Israelin valtion perustamisen jälkeen. Israelin maan historia todistaa, että se ei ole koskaan kuulunut Palestiinan valtiolle. Raamatun todistuksen mukaan Israelin maa kuuluu juutalaisille, jotka
        saivat sen virallisesti haltuunsa vuonna 1948. Palestiinan arabit ovat Egyptin, Libanonin, Syyrian, Jordanian ja Irakin arabien jälkeläisiä, jotka ovat asettuneet Israelin maalle.

        ”Palestiinalaisten” ihmiskilvet

        Se, että Israelilla on omia, juutalaisia ”ihmiskilpiä” kaikkialla omalla maaperällään, ei merkitse vielä tosiasiallista, todellisten ihmiskilpien käyttöä. Sensijaan ”palestiinalaisten terroristien soluttautuminen siviilien joukkoon, siis käyttämistä siviilejä rakettialustojensa ja
        tukikohtiensa ”suojana” sitä todella on.

        Varsin outoa on taas se, että arabiterroristit ampuilevat epätarkkoja rakettejaan ja osuvat siten omiensakin joukkoon.

        "Palestiinan valtio" on koraanin opetuksia kirjaimellisesti uskovien arabien suunnitelma ja siksi maailman ihmisistä suuri osa ei tiedä sitä kenelle Israel todella kuuluu, vaan he ovat uskoneet
        vääristetyn version, joka koettaa uskotella maailmalle, että Israel toimii aina väärin ja palestiinalaiset ovat uhreja, ”marttyyreja”. ”Palestiinalaiset” ovat islamin kannattajien uhreja, ei Israelin, joka puolustaa omaa kansaansa, taistelee olemassaolonsa puolesta sitä mereen suistoon yritteleviä terroristeja vastaan. - Kaikkia Israelin toimia Israelissa ei suinkaan voida puolustaa, päinvastoin, mutta monet siviiliuhritkin ovat arabiterroristien siviilien joukkoon soluttautumisen ainoata ”tulosta” .

        MITÄH?! Eikö Israelia nyt perustettukaan kuten kaikki muutkin valtiot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄH?! Eikö Israelia nyt perustettukaan kuten kaikki muutkin valtiot?

        Ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin aluen valtiot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        MITÄH?! Eikö Israelia nyt perustettukaan kuten kaikki muutkin valtiot?

        Heh. Näin ne puheet muuttuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viisastelusi on turhaa.

        Jumalan viha on päällämme, sillä olemme kaikki syntistä saastaa.

        Kaikein kiltein mummokin on tuomittu ikuiseen tuskaan.

        Olisi siis syytä ottaa vastaan Jumalan rakkaus! Tai muuten tulee pahasti turpaan.

        >Kaikein kiltein mummokin on tuomittu ikuiseen tuskaan.

        Juuri tätä on fundisjumalan "rakkaus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisastelusi on turhaa.

        Jumalan viha on päällämme, sillä olemme kaikki syntistä saastaa.

        Kaikein kiltein mummokin on tuomittu ikuiseen tuskaan.

        Olisi siis syytä ottaa vastaan Jumalan rakkaus! Tai muuten tulee pahasti turpaan.

        Jumala ei ole sanonut, että kiltit pelastuu.


      • Sinä saat orgasmeja pelkästä haaveilusta.


      • Sinulla on huonommat tiedot kuin minulla.


      • Ai. Haluat esitellä huonoja tietojasi.


      • Anonyymi

        Jopas on typeriä vastauksia. Tuohon oli joku ilmeisesti nimennyt Israelin että siellä olisi fundun hyvä elää. Vastaaja ei ilmeisesti ollenkaan tajua, että Israel luetaan kyllä länsimaihin kuuluvaksi valtioksi. Siellä on demokratia, sananvapaus ja vapaat vaalit. Ynnä että tietääkseni maassa järjestetään myös pride-festivaali...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on typeriä vastauksia. Tuohon oli joku ilmeisesti nimennyt Israelin että siellä olisi fundun hyvä elää. Vastaaja ei ilmeisesti ollenkaan tajua, että Israel luetaan kyllä länsimaihin kuuluvaksi valtioksi. Siellä on demokratia, sananvapaus ja vapaat vaalit. Ynnä että tietääkseni maassa järjestetään myös pride-festivaali...

        Ei palstan kristittyjen ole hyvä olla missään.


    • Anonyymi

      Olisi tämä helppoa, kun elämän voisi elää vain kymmenellä käskyllä... Tai jospa kristityt ovat sitä yrittäneekin, kun maailma on mennyt näin sekaisin? EU:kin hehkuttaa koko ajan kristillistä arvomaailmaa, ja missä se näkyy - vallankäytössä, ei muussa

      • Anonyymi

        Moni kuvittelee että kymmenen käskyn täyttäminen olisi tullut tehdyksi, tai olisi jotenkin tehtävissä jos oikein yrittäisi. Se osoittaa ettei ymmärretä asiaa eikä tunneta käskyjä oikein.

        Ei ole kyse vain jostain tietyn säännön ulkokohtaisesta täyttämisestä vaikka tosin yksikään ihminen ei kykene siihenkään, vaan 1. käsky jo vaatii: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia!" !. käsky vaatii jo aivan uskovaista sydäntä joka ei epäile vaan luottaa kaikessa yksin Jumalaan, ei hae turvaa mistään mikä on maan päällä, vaan luottaa yhtä täydellisesti hädässä kuin yltäkyläisyydessä yksin Jumalan apuun.

        Kukaan ihminen ei kykene tähän. Meistä jokainen hätääntyy hädän tullen ja etsii turvaa mistä vain saa, vaikka sitten pakanauskonnoista kuten luolaan jääneet pojat. Kukaan meistä ei jaksa koettelemuksissa luottaa täysin Jumalan apuun.

        Lisäksi käskyt eivät ainoastaan vaadi jonkin asian täyttämistä vaan myös sen tekemättä jättäminen mikä olisi tullut tehdä, luetaan yhtä pahaksi synniksi kuin tietoinen rikkominen. Oletko siis jaellut omaisuutesi köyhille? Sinä joka sanot käskyjen täyttämisen olevan helppoa? Oletko luopunut kaikesta mitä sinulla on ja antanut tarvitseville? Sinä joka sanoit käskyjen täyttämisen olevan helppoa? Oletko tehnyt kaikkesi auttaaksesi hädänalaista vai oletko sulkenut usein silmäsi? Oletko sulkenut usein kukkarosi? Oletko usein toivonut lähimmäisellesi pahaa etkä ole tahtonut antaa anteeksi mitä sinua vastaan on rikottu, niinkuin sinullekin annetaan anteeksi mitä itse olet rikkonut Jumalaa ja lähimmäisiä vastaan? Vai oletko kantanut sisälläsi nateeksiantamattomuutta?

        Listaa voisi jatkaa loputtomiin ja kyllä! Ne kaikki on kirjoitettuna taivaan kirjassa joka kerran, viimeisenä' päivänä avataan ja kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Jopa jokaisesta turhasta sanastakin maksetaan kerran hinta:

        "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. " (Raamattu)

        Ja oliko yhtäkään joka olisi käskyt täyttänyt?:

        " niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. " (Raamattu)


        EI! Vaan jokainen joka taivaaseen on pääsevä, pääsee sinne ARMOSTA, uskomalla syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön takia! Yksikään ihminen ei ole niin hyvä että täyttäisi 10 käskyä. Et sinäkään vaan syntisi huutavat taivaaseen asti.


      • Anonyymi

        <<EI! Vaan jokainen JOKA TAIVAASEEN ON PÄÄSEVÄ, pääsee sinne ARMOSTA, uskomalla syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön takia!<<

        Osoitatko minulle tästä kristinuskon oppinormistosta sen taivaskohdan, johon olemme Jeesuksen sovitustyön ja armon kautta (samaa oppinormistoa) menossa, ja välittömästi olen kanssasi samaa mieltä. Kiitän etukäteen?

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ja jos sinä et löydä sitä kohtaa tuosta, niin minä haastan sinut uhkailusta ja viharikoksesta oikeuteen!


      • Anonyymi

        Muutkin saa etsiä - nyt on hakusessa se luvattu taivaspaikka, missä se siinä on?


      • Anonyymi

        Te ette löydä sieltä, kuin hautojen aukeamisen ja zombi-ihmisten maailmanvaltaamisen.

        Tämä johtuu siitä - käsiteltiin jokin aika sitten ja perusteellisesti! - koska Paavalin opissa ei ole ollenkaan sielua, joka sinne taivaaseen edes menisi, koska Paavalin opissa Pyhä henki repii sielun irti ja se tuhotaan, koska Paavalin Jumalalle sielu on kauhistus!

        Eikö teille mene mikään oppi perille - ja tuo on teidän ihan omasta Raamatustanne ja Paavalin sanoin. Minäkin sen jo opin yhdellä opetuskerralla täällä.

        Tikuttaa tää yletön tyhmyys!


      • Anonyymi

        Hautaan siunaaminen, Luterilainen kirkko:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

        Taivaastako hän herättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hautaan siunaaminen, Luterilainen kirkko:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

        Taivaastako hän herättää?

        Ei vaan sielu on taivaassa ja ruumis maassa. Ruumis herätetään tuomiolle viimeisenä päivänä ja sielu palaa siihen.


      • Anonyymi

        Kuulepa, kun tässä opissa ei ole taivasta eikä sielua, kun tässä odotellaan fyysistä ruumiin ylösnousemusta sanoi minulle teologi, kun kyselin tuota sieluasiaa kirjanoppineelta. Ja minä ryhdyin niitä etsiään, enkä minäkään löytänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan sielu on taivaassa ja ruumis maassa. Ruumis herätetään tuomiolle viimeisenä päivänä ja sielu palaa siihen.

        On niin paljon kuvitelmia.


    • Aika sairas tuo ap:n "ilosanoma". Usko Jeesukseen, tai Jeesus ampuu sinua ohimoon, äärettömän monta kertaa.

      • Anonyymi

        Niinpä, siinä näyttäytyy koko kristinuskon ääriraakuus, joka sitten kultin verisissä riiteissä korostuu entisestään. Tuollainen voi vedota vain sadistiseen ja masokistiseen luonteeseen, mutta ilon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä - paitsi ilmeisesti em. luonnehäiriöisille.


      • Anonyymi

        Niinkö uskovainen vaimosi on sanonut?


      • Anonyymi

        Näin sitä vääristellään, puhutaan valheita ja ymmärretään tahallaan väärin mitä on sanottu. Paha ihminen puhuu pahasta sydämestään pahuutta.


      • Anonyymi

        Näytä se taivaspaikka nyt tästä opista. Kiitän, niin ryhdyn myös juomaan verta ja syömään Jumalan ruumista välittömästi!

        25.5.2019 20:41

        <<EI! Vaan jokainen JOKA TAIVAASEEN ON PÄÄSEVÄ, pääsee sinne ARMOSTA, uskomalla syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön takia!<<

        Osoitatko minulle tästä kristinuskon oppinormistosta sen taivaskohdan, johon olemme Jeesuksen sovitustyön ja armon kautta (samaa oppinormistoa) menossa, ja välittömästi olen kanssasi samaa mieltä. Kiitän etukäteen?

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ja jos sinä et löydä sitä kohtaa tuosta, niin minä haastan sinut uhkailusta ja viharikoksesta oikeuteen!


    • Anonyymi

      Tahtoisin uskoa, yritän, tahtoa on, mutta silti en ole uudestisyntynyt kaikkea yritetty

      • Anonyymi

        Et sinä omasta tahdostasi tai yrityksestäsi uudestisynnykään. Vain Jumala voi sen sinulle tehdä.


      • Anonyymi

        Ensin täytyy sanoa:

        Ei ihminen voi itseään uudestisynnyttää omalla tahdollaan, ratkaisuillaan vaikka kuinka haluaisi.

        Moni sanoo: tahtoisin uskoa... olen rukoillut... olen tehnyt kaikkeni... monesti kysymys on kuitenkin siitä että vaikka on kuultu ja ymmärretty Jumalan sana, niin jokin asia on siellä jota vastaan pannaan. Suurin osa ihmisistä sanoo "haluavansa uskoa" ja panee samanaikaisesti erilaisia ehtoja Jumalalle, ikäänkuin ihminen olisi siinä asemassa että voisi puhutella tai arvioida Jumalaa näin. Sellainen elää hulluudessa ja itsepetoksessa.

        Tunnustatko esim. koko Pyhän raamatun erehtymättömäksi Jumalan sanaksi joka kaikkina aikoina sitoo kaikkia maailman ihmisiä?

        Jos et, olet vilpistelijä. Toivottavasti sinulla ei ole näin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä omasta tahdostasi tai yrityksestäsi uudestisynnykään. Vain Jumala voi sen sinulle tehdä.

        No eipä Jumala ole ainakaan minun uudestisynnyttänyt. Turha sellaista on mainostaa


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No eipä Jumala ole ainakaan minun uudestisynnyttänyt. Turha sellaista on mainostaa

        Ei olekaan. Mitä kitiset?


      • Anonyymi

        Paavalin Jumala uudestisynnyttää Paavalin termillä Pyhä henki leikkaamalla sielun irti ruumiista, koska Paavalin sanoin se on kauhistus Jumalalle, joten ole onnellinen, että olet säästynyt. Niin minäkin olen.


      • Anonyymi

        Paavali-uskonnossa ei ole sielua ollenkaan, vaan tämä on se lopputulos - ei taivas - fyysinen ruumiin ylösnousemus, ja kun tällä ruumiilla ei ole ollenkaan sielua, niin kyseessä on zombie:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

        Teitä on huijattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Mitä kitiset?

        En kai kitise, mutta mielestäni on turha mainostaa asiaa, joka on noin epämääräinen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        En kai kitise, mutta mielestäni on turha mainostaa asiaa, joka on noin epämääräinen.

        Mikä siinä muka on epämääräistä?


      • Anonyymi

        Paavalin Jumala ei ole millään tavalla epämääräinen - päinvastoin erittäin hyvin tunnistettavissa. Kertoohan nämä kirkon uumenista revityt luurangot, lasten hyväksikäytöt, seksiorgiat, alistetut nunnat, heidän laittomat abortit ja kaikki mikä uskonnon ympärillä on tuo mielisairas saasta erittäin selvästi heidän Jumalastaan - sillä on nyt kaikki valta Jumalan verenjuonnilla ja ruuminsyönnillä ja sielun irti repäisyillä, ja hedelmistään puu tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin Jumala ei ole millään tavalla epämääräinen - päinvastoin erittäin hyvin tunnistettavissa. Kertoohan nämä kirkon uumenista revityt luurangot, lasten hyväksikäytöt, seksiorgiat, alistetut nunnat, heidän laittomat abortit ja kaikki mikä uskonnon ympärillä on tuo mielisairas saasta erittäin selvästi heidän Jumalastaan - sillä on nyt kaikki valta Jumalan verenjuonnilla ja ruuminsyönnillä ja sielun irti repäisyillä, ja hedelmistään puu tunnetaan.

        Noin puhuu ihminen jola ei ymmärrä yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä muka on epämääräistä?

        Se uudestisyntyminen. Tuntemani uskovat ovat kuten muutkin. Kukaan ei näytä uudestisyntyneeltä.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Se uudestisyntyminen. Tuntemani uskovat ovat kuten muutkin. Kukaan ei näytä uudestisyntyneeltä.

        Mitä sinä ymmärrät uudestisyntymisellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puhuu ihminen jola ei ymmärrä yhtään mitään.

        Miten asiat pitäisi ymmärtää eri tavalla kuin ne on ja opetetaan: Tuossa ei ole yhtäkään kohtaa väärin opetuksen perusteella - jos vääntää sen mielessään sitten joksikin muuksi, on toinen juttu.

        <<Kirjoitin näin:

        Paavalin Jumala ei ole millään tavalla epämääräinen - päinvastoin erittäin hyvin tunnistettavissa. Kertoohan nämä kirkon uumenista revityt luurangot, lasten hyväksikäytöt, seksiorgiat, alistetut nunnat, heidän laittomat abortit ja kaikki mikä uskonnon ympärillä on tuo mielisairas saasta erittäin selvästi heidän Jumalastaan - sillä on nyt kaikki valta Jumalan verenjuonnilla ja ruuminsyönnillä ja sielun irti repäisyillä, ja hedelmistään puu tunnetaan.<<

        Koska Paavalin opissa ei ole sielua, vaan se leikataan irti, ja vain ruumis siunataan maahan, ja Herran kuolemaa julistetaan syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan - Paavalin sanoin - on kyseessä Saatanan palvonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä ymmärrät uudestisyntymisellä?

        En kai mitään. Se on varmaan sellaista mitä muut eivät näe.


      • Anonyymi

        Se löytyy korintolaiskirjeestä Paavalin sanomana:

        5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se löytyy korintolaiskirjeestä Paavalin sanomana:

        5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

        Mitä sotkua! Tollous huipussaan.


    • Hyvä aloitus, kunpa vain löytyisi vielä niitä jotka kuulisivat, vielä tänään on pelastuksen päivä.

      • Anonyymi

        Mistä pelastutaan? Mihin pelastutaan?


      • Mutta jo Raamatun aikaan "maa on tullut täyteen väkivaltaa ja ihmisten ajatukset ovat vain pahoja".

        Nyt on varmaan parempi tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä pelastutaan? Mihin pelastutaan?

        Helvetiltä pelastutaan taivaaseen.


      • Anonyymi

        Kiva, näytätkö nyt sen taivaspaikan tästä oppinormistosta, johon pelastutaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ei kuollessakaan mihinkään taivaaseen siunata, vaan maan alle:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, näytätkö nyt sen taivaspaikan tästä oppinormistosta, johon pelastutaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ei kuollessakaan mihinkään taivaaseen siunata, vaan maan alle:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

        Ei sielua siunata vaan ruumis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, näytätkö nyt sen taivaspaikan tästä oppinormistosta, johon pelastutaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Ei kuollessakaan mihinkään taivaaseen siunata, vaan maan alle:

        "Maasta sinä olet tullut,
        maaksi sinun pitää jälleen tulla.
        Jeesus Kristus, Vapahtajamme, herättää sinut viimeisenä päivänä."

        Rippikoulu kannataisi käydä ihan yleissivistyksen takiakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helvetiltä pelastutaan taivaaseen.

        Paavali opettaa, että voi periä Jumalan valtakunnan tai sitten ei. Eli mitään rangaistusta ei olisi.


      • 1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh.3 )


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Paavali opettaa, että voi periä Jumalan valtakunnan tai sitten ei. Eli mitään rangaistusta ei olisi.

        Missä tällainen Paavalin oppi on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä tällainen Paavalin oppi on?

        Kirjeessä korinttolaisille. Paavali ei uhkaa ketään helvetillä. Hän ei anna mitään rangaistusta.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh.3 )

        Tuosta näkee, ettei edes Israelin opettaja tiennyt kuinka synnytään uudelleen.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kirjeessä korinttolaisille. Paavali ei uhkaa ketään helvetillä. Hän ei anna mitään rangaistusta.

        Kysyin sitä Jumalan valtakunnan perimistä? Jumalahan on Paavali-opissa kuollut ja astunut ristiltä helvettiin. Kristuskultti ja ylösnousemus vastaavasti tulevat kreikkalaisesta mysteeriuskonnosta, jossa tuskin on mitään syntioppia edes. Eikä koko opista löydy mitään taivaspaikkaa edes, valtakunnan perimisestä puhumattakaan. Jeesuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme.


      • Anonyymi

        Ainakin piispatasoisen henkilön voidaan olettaa tietävän nämä opit ja hän vastaavasti sanoo näin:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        Lähde: Kirkko- ja kaupunkilehti.

        Sol Invictus oli Rooman vallanaikana - kolminaisuusopin tehnyt keisari Konstantinus palvoi kuolemaansa asti ja sanotaan ensimmäiseksi kristityksi keisariksi - pakanajumala Baalin nimi.


      • Anonyymi

        Minulle on ihan yks ja hailee ketä palvotte, mutta että väitätte kristinuskon opilla vielä saatavan sielulle taivapaikka, jotta ei ole koko opissa - kuten ei sieluakaan - niin tuo hyödyn maksimointi kyllä ärsyttää. Ei kaikkea voi saada - palvokaa Jumalan kuolemaa, saatte sillä sitten ihan sitä mitä tilaatte. Kuolleella Jumalalla nimittäin ei ole ollenkaan taivasta, tai jos seuraa samaan paikkaan mihin Paavali Jeesuksen kirosi (Gal. 3:13), niin päätyy helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin sitä Jumalan valtakunnan perimistä? Jumalahan on Paavali-opissa kuollut ja astunut ristiltä helvettiin. Kristuskultti ja ylösnousemus vastaavasti tulevat kreikkalaisesta mysteeriuskonnosta, jossa tuskin on mitään syntioppia edes. Eikä koko opista löydy mitään taivaspaikkaa edes, valtakunnan perimisestä puhumattakaan. Jeesuksen mukaan taivasten valtakunta on meissä ja meidän ympärillämme.

        Aivan. Paavalin mukaan joko peritään Jumalan valtakunta tai sitten ei. Siinä vaihtoehdot.

        Ja tosiaan joka muuta opettaa, on kirottu.


      • Anonyymi

        Siinä korinttolaskirjeessäkö puhutaan? Ryhdyin lukemaan sitä, mutta tökkäsi jo tähän riitakohtaan, että jokuko oli Jeesuksen puolella ja joku Paavalin puolella.... ei ollut oppi oikein hallussa.

        1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."

        Pelkkää tökkimistä tämä lukeminen:

        1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi

        Ja kuitenkin Apostolien teoissa:

        19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan." >> Jakeen lisätiedot
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.

        No, Paavalin muisti varmaan hapertunut.


      • Anonyymi

        Kumma tyyppi, ja itse määräsi tuon ristiinnaulitsemisen...

        2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet

        4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
        4:21 Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?

        Täältä löytyi se uudestisyntyminenkin:

        5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuosta näkee, ettei edes Israelin opettaja tiennyt kuinka synnytään uudelleen.

        11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh.1 )

        Fariseukset, joihin Nikodemuskin kuului, eivät ottaneet vastaan Jeesusta, eivätkä tunnustaneet Häntä Kristukseksi. He eivät uskoneet Hänen nimeensä. Näin ollen he eivät olleet saaneet uudestisyntyä ylhäältä Jumalan lapsiksi.
        He olivat hengellisesti sokeita niinkuin ovat kaikki ihmiset, jotka eivät ole sydämestään kääntyneet Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen eivätkä ole huutaneet Hänen nimeään avukseen/turvanneet Hänen nimeensä.

        Tulla Jumalan lapseksi on saada uudestisyntyä ylhäältä Jumalan Hengestä.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
        Ja tuon uskon on Jumala synnyttänyt ihmiseen, kun tämä on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh.1 )

        Fariseukset, joihin Nikodemuskin kuului, eivät ottaneet vastaan Jeesusta, eivätkä tunnustaneet Häntä Kristukseksi. He eivät uskoneet Hänen nimeensä. Näin ollen he eivät olleet saaneet uudestisyntyä ylhäältä Jumalan lapsiksi.
        He olivat hengellisesti sokeita niinkuin ovat kaikki ihmiset, jotka eivät ole sydämestään kääntyneet Herran Jeesuksen Kristuksen puoleen eivätkä ole huutaneet Hänen nimeään avukseen/turvanneet Hänen nimeensä.

        Tulla Jumalan lapseksi on saada uudestisyntyä ylhäältä Jumalan Hengestä.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
        Ja tuon uskon on Jumala synnyttänyt ihmiseen, kun tämä on ottanut vastaan Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan.

        Jeesus tuli siis juutalaisten tykö. Mutta he eivät ottaneet häntä vastaan.

        Jos joku syntyy uudesti Jumalan hengestä, niin menee jo tosi oudoksi. Ei ihme, että kristinusko hiipuu.


      • torre12 kirjoitti:

        Jeesus tuli siis juutalaisten tykö. Mutta he eivät ottaneet häntä vastaan.

        Jos joku syntyy uudesti Jumalan hengestä, niin menee jo tosi oudoksi. Ei ihme, että kristinusko hiipuu.

        Taisi aloitus innostaa taas pilkkaajia?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Taisi aloitus innostaa taas pilkkaajia?

        Minä katson vaan mitä on kirjoitettu. Onko se pilkkaa, kun ottaa niihin kantaa?


      • torre12 kirjoitti:

        Minä katson vaan mitä on kirjoitettu. Onko se pilkkaa, kun ottaa niihin kantaa?

        Sinä siis katsot olevasi pilkkaaja.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Sinä siis katsot olevasi pilkkaaja.

        Tollo. Minä ihmettelen jos joku jotain kirjoittaa, ja otan kantaa, ja tulkitset sen pilkaksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Edelleen - mistä löytyy opissa taivas ja sielun sinne meno? Te uskovaiset tarjoatte täällä taivaspaikkaa sielun myynnistä (pois leikaamisesta Paavalin opilla), niin vastatkaa huutonne - missä se taivaspaikka on tässä opissa?


      • Anonyymi

        Olen kyllä Jeesuksen kanssa täysin samaa mieltä luettuani tuota korinttolaiskirjettä, että nämä juutalaiset fariseukset ovat kyllä suoraan isästä perkeleestä. Vai että teurastettu pääsiäislammas... uskomaton tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä Jeesuksen kanssa täysin samaa mieltä luettuani tuota korinttolaiskirjettä, että nämä juutalaiset fariseukset ovat kyllä suoraan isästä perkeleestä. Vai että teurastettu pääsiäislammas... uskomaton tapaus.

        Aivan. Nimenomaan ne juutaliset fariseukset joille Jeesus sanansa osoitti, eivät kaikki. mm. Nikodemus oli fariseus ja Jeesuksen opetuslapsi,


    • Mihinkään Jumalan ylitsevuotavaan rakkauteen on vaikea uskoa ihmisen joka lukee vaikkapa Joosuan seikkailuista: massamurhasta jossa vain neitsyet säästetään ja otetaan omaksi (tarkoittanee raiskattaviksi) ja kaikki muut julistetaan Herralle kuuluviksi (ihmis)uhreiksi eikä Herra ole milläsänkään vaan on Joosuan kanssa.

      Aika monelle tämän kaltainen tarina aiheuttaa kysymyksiä joita ei vain voi kuitata hokemalla:"Tutkimattomat ovat Herran tiet."

      • Kun lukuisat Raamatun epäloogisuudet ja ristiriitaisuudet ovat havaittavissa alkeellisellakin järjellä mutta eivät selitettävissä pois millään keinoin on luonnollista ettei tarinoihin voida uskoa.


    • Anonyymi

      Minullakin on surullinen olo tästä nykymaailman menosta. Just viime viikolla eräänä yönä nukuin huonosti ja satuin avaamaan telkkarin niin sieltä tuli ihan pornoa, joltain ilmaiskanavalta jolta päiväaikaan on vaan tekstitystä, oksetti joten vaihdoin kanavaa. Surullista. Kyllä tällainen varmasti lapsia hämmentää, jos sattuvat katselemaan. Ehkä tuokin kanava sitten helpottaa jonkun paineita. Mutta vanhemilla on enempi työtä valvoa ja suojella lapsiaan ja käsitellä heidän kanssaan näitä kaikenlaisia vaikutteita ja infosotkua mitä tajuntaan tulee joka puolelta ja helposti saattaa vääristää lapsen käsitystä terveestä hyvästä tavallisesta elämästä, jos hän ei saa aikuisen tukea näidenasioiden käsittelemiseen. Mutta ainahan kaikenlaista on maailmassa ollut niinkuin Raamattukin kertoo. Kansakuntia kukoistaa ja tuhoutuu, kansat vaeltavat. Hyväähän tässä on se että kun monista tabuista ja hankalista asioista ja erilaisista kuin itse puhutaan ja näytetään niin silloin myönnetään että tällaista ja tuollaista on olemassa ja on aina ollut. Että siis ei aina vaan kuitata että eihän meillä..Ja sitten katselija voi sulatella näitä asioita ja miettiä että pidänkö tuollaisesta ja onko tuo arvojeni mukaista ja onko tuo hyväksi haluanko tuollaista omaan elämääni vai enkö pidä ja en halua tuollaista. Sitten kun kaikki saavat pitää siitä mistä pitävät ja olla pitämättä siitä mistä eivät pidä ja sanoa sen ääneen -enemmistökin kuitenkaan ketään loukkaamatta, kiusaamatta ja sortamatta niin ollaan jo aika pitkällä. Eli kun jokainen hoitaa omat asiansa ja antaa muiden hoitaa omansa ja sossun ja poliisin loput. siinä se.

    • ”Kun nykyaikana tarkastelee maailman menoa niin usein tulee surullinen mieli sillä koko maailma näyttää olevan synnin ja pahuuden vallassa…”

      Kun maailman menoa tarkastelee pitkällä aikavälillä taaksepäin, näinhän on aina ollutkin. Tosin nyt olemme saaneet elää rauhanaikaa yllättävän pitkään. Samoin olemme saaneet nauttia sellaista yltäkylläisyydestä, josta aateliset vain aikoinaan uneksivat.

      ”Siksi maa on täynnä pahuutta ja kärsimystä, ihmisen oman toiminnan takia.”

      Tässä olet oikeassa. Meissä ihmisissä on kyky niin hyvään kuin pahaan. Kun ahneus ja itsekkyys ottavat vallan, väistämättä siitä ei hyvää seuraa. Voimme kuitenkin jokainen pyrkiä siiten hyvää, vaikkei koskaan mitään täydellisyyttä saavutettaisikaan.

      ”Jos synnin ongelma ratkaistaisiin niin että ihmiset pääsisivät syntisyydestään, maailma olisi hyvä ja onnellinen paikka…”

      Niin kauan kun olemme ihmisiä, emme tuohon kykene. Siksi kannattaa asettaa ne tavoitteet tämän elämän aikana hiukan alemmas.

      Mutta kiitos kerrankin tällaisesta positiivisesta sanomasta.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe