Adamin houkuttelija

Anonyymi

Kuka houkutteli Adamin?
Iisebelin henki on Iisebelistä lähtöisin.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

IIsebelillä oli IIsebelin henki, Aahabilla oli Aahabin henki. Kullakin ihmisellä on hänen oma henkensä jota ei voi toiselle antaa. ( 1.Kor.2:1.-16.) 1.Kor.2: 11.".. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki..."

Epä Raamatullista selittää jotakin "Iisebelin henkeä" nykypäivän ilmiöihin. Tulee pysyä Kirjoituksissa, niiden asiayhteyksissä eikä eksyä omapäiseen mielikuvitus juttuihin, joiden TUNNE LUMOISSA vielä jotkut luulevat Jumalan läsnäoloksi? Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa , eikä tunteissa! Sanaa ja Henkeä ei tule eroitttaa toisistaan . Jumala on YKSI, Jumala on "Henki", Jumala on "Sana". Jumalan Sana on Hengen ilmoitusta.

JUMALA ON "HENKI" (Joh.4:1.- 45.) Joh.4:23.".. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. 24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.".."

JUMALA ON "SANA" Joh.1:1."..Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. ........... 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta..."

JUMALA ON ILMOITTANUT ITSENSÄ LIHAKSI TULLEEN SANAN KAUTTA Joh.17:6.".. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. 7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. 8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt..."

Helluntalaisuudessa usein kuulee seliteltävän "viisaista ja tyhmistä neitsyiestä" varsinaisen tekstin sisällön asiayhteyksistä irroitettuna ( Matt.24.-25.) että "viisailla oli öljyä " joka omapäisen selittelyn mukaan sanotaan tarkoittavan Pyhää Henkeä !! Ja "tyhmillä" ei ollut "Pyhää Henkeä"!!!

Tosin totta Raamatun kontekstin mukaan ymmärrettynä että ei "viisailla" eikä "tyhmilläkään" tainnut olla Jumalan Henkeä ts. "Pyhää Henkeä". Jeesus kertoessaan em. ei vielä ollut , kuollut ristillä ihmisten syntien tähden ja kuoloon nukkuneiden esikoisena herätetty , ja "kirkastettu" (JKR- Joh.7:38.".. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja." Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu...")

Mutta "viisaiden ja tyhmien neitsyeiden" kertomuksessa ei ole mitään Pyhään Henkeen viittaavaa, vaan asiayhteyksissän siinä kerrotaan palvelu valmiudesta , tuli se tilaisuus milloin tahansa. Lisäksi em. "neitsyet" olivat "morsius neitoja" joiden tehtävänä oli palvella lampuillaan valon näyttäjinä Lähi idän "säkkipimessä " illassa saapuvalle hääseurueelle, ja "ylkä ja morsian" olivat tulossa ( yljän palatessa morsiamen haku matkaltaan morsiamensa kanssa) kohti häätaloa jossa juhlien oli määrä alkaa . Omapäinen selittely että Jeesus tulemuksessaan ( srk:nsa ylkänä ) noutaisi morsiamensa ( muka nämä ) "viisaaat netsyet" , tyhmien jäädessä "vaivan aikaan", on todella ajattelematonta puhetta. Järjen käyttö ei ole kielettyä , vaan se on jopa suositeltavaa. Ylkä ja morsian ovat "hääpari ", morsius neidot ovat hääseremoniaan kuuluvia, kuten hääjuhlallisuus paikan muukin palveluväki, eikä "ylkä " heidän " neitsyeiden" kanssaan naimisiin mene !

• Anonyymi

Aadamin houkutteli hänen oma himonsa ja halunsa. Eeva näytti esimerkkiä mutta tästä on enää nykyään turha etsiä asiaa naisia vastaan, koska uusi Eeva, Jumalansynnyttäjä ja ainainen neitsyt Maria toi elämän kohdussaan.

• Anonyymi

Aijai, mitä kirjoitit. Nykyään se joku hurskas aatami synnyttäisi ja kehuisi, sekä kiroaisi eevan. ; )
        Onneksi se tuli ajoissa, ettei nykypäivänä. Siinä se seurakunta menisi sekaaaasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe