Paljonko työsuhdeauto maksaa työantajalle?

Anonyymi

Työsuhdeauton vaihto on kohta edessä mutta en ole oikein perillä siitä kuinka paljon auton hankintahinta vaikuttaa työnantajan kuluihin? Minkälaisia rahoitussopimuksia näihin yleensä tehdään? Esim. jos verrataan 30 Keur ja 50 Keur autoa.

Ymmärrän toki, että "kalliimpi auto on kalliimpi" mutta jos kuukausierä on vaikka työnantajalle muutaman sata euroa kalliimpi, niin ei se välttämättä ole enää niin suuri juttu.

2

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No eikös tuo ole asia jonka vain ja ainoastaan työantaja päättää. Että onko se iso vai pieni juttu sille, ja mihin työnantaja haluaa rahansa käyttää.

Työnantaja sitten kertoo autopolitiikkansa perusteella millaiseen työsuhdeautoon kukin työntekijä on työtehtävänsä ja asemansa mukaan oikeutettu. Ja koska työsuhdeauto on myös osa yrityksen maineenhallintaa, niin hinnan lisäksi annettavaan autoon vaikuttaa moni muu asia. Nykyisin yhä useammin päästöt ja ympäristöasiat.

Hintakaan ei ole yksiselitteinen. Käytännössä jokainen työnantaja saa auton liisauksesta yksilöllisen tarjouksen, joka riippuu paitsi ko. auton merkistä/mallista niin myös mm työnantajan liisausvolyymeistä, ja asiakkuudesta kokonaisuudessaan. Jotkut on liisausfirmoille parempia asiakkaita kuin toiset, ja se vaikuttaa hintaan.

• Anonyymi

Niin. Ei niitä osteta,vaan liisataan!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2507
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      2277
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe