ajelet jotain formula rataa ympäri ja ympäri tai pelaat jääkiekkoa ulkomailla jonkun tyhmän kiekon perässä luistelet sinusta tulee miljonääri. Näistä ei ole mitään yleishyötyä kenellekkään kaikki voivat elää ilman näitä. Kukaan ei elä sillä että joku ajaa ympyrää tai luistelee kiekon perässä.
Kun hoidat sairaita ihmisiä, ja leikkaat ja parannat, tuotat ihmisille ruokaa ja rakennat taloja, olet käyhä. Jotenkin tuo palkkaus on p...tä! Ihmiset paranevat, saavat kodin missä asua ja ruokaa että elää, näistä on ihmisille hyötyä ja kaikki tarvivat näitä asiita.
Kyllä palkkaus pitäisi olla toisin päin. formuloista ja jääkiekosta normi palkka ja muut ammatit miljoonien korvaus.
On se kumma et kun
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Se on kuule ammatinvalintakysymys! Tiedät tasan tarkkaan, että lähtiessä opiskelemaan jotain hanttihommaa, et tule sillä rikastumaan miljonääriksi, ellet tee jotain poikkeuksellista siinä ammatissa. Ja vielä varmemmin et päädy miljonääriksi, jot et ole töistä kiinnostunut lainkaan.
yrittäjänämenestynyt- Anonyymi
Niimpä mutta aloittajalle sen verran tiedoksi ettei noihin formuloihin tai rahakentille pääse pelaan tuosta vaan kova homma takana. Se että mistä urheilulajeista maksetaan niin paljonko tienaa hiihtäjä.
- Anonyymi
Miksi pitää kerätä sitä rahaa???? Eikö se voisi olla niin että maksetaan palkkaa sen verran että sillä tulee toimeen. Tietysti ammatin mukaan, mutta ei formulat tai jääkiekko ole ammatti, enempi harrastus.
- Anonyymi
Kummasti nuo jotkut "harrastelijat" tienaavat aika mukavasti, ei esm. Räikkönen tai Selänne tarvitse kaupoissa katsella -30% tarroilla olevia ruokia eikä heidän ole pakko mitään "töitä" tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää kerätä sitä rahaa???? Eikö se voisi olla niin että maksetaan palkkaa sen verran että sillä tulee toimeen. Tietysti ammatin mukaan, mutta ei formulat tai jääkiekko ole ammatti, enempi harrastus.
Sekin on ihan valintakysymys, että miten tienaa. Minä ainakin otan ansiotuloja vain sen verran, mitä tarvitsee. Ja monet rikkaat ja miljonääritkin tekee juuri niin, niin miksi köyhä ei sitä voi toteuttaa?
Ja kyllä formula tai jääkiekko on ihan ammatti, kun sillä tienaa elantonsa. Ja moni ammatti on vuorostaan harrastus, kun niillä ei tienaa. Ihan esimerkkinä ruuantuotanto on pitkälti monella harrastus, ihan muulla eletään, eli todellinen ansio tulee muusta ammatista, joko metsätaloudesta, palkkatuloista tai sijoitustoiminnasta. Maamme historiassa ruuantuotanto on ollut harrastusta vuosikymmeniä, ellei vuosisatoja.
Onhan autourheilu monelle harrastus, mutta kyllä siitä harrastuksesta rahaakin tulee. Kaverin lapset ajaa formulaa, heillä on oma autotehdaskin ja oma talli näihin kilpailuihin. Se on heille harrastus, joka tuottaakin.
rikkaidenkaveri
- Anonyymi
Ammattiurheilu ja siinä vaurastuneet ovat kuin bitcoin, ammattipokerinpeluu, huippumallius, huippublogisti tai kinteistösijoittaja;
vailla johdonmukaista selitystä panoksettomasta arvonnoususta, suoritetun työn dadaistisesta ja kafkamaisesta käänteistaloudellisesta tapahtumaketjusta jolle on yhtä typerin johdonmukaisuuksin ilmaantunut vastapuolirahoittaja, yleensä nekin rahoilla, joiden varsinainen ansaitsija on alunperin joku muu kuin niiden käytöstä vastaava. Mitä suurempi sponsori, sitä löyhempi sidos tosielämän ansaintalogiikkaan rahoilla on. - Anonyymi
Niin jos ihmiset seuraavat formuloita ja sponsorit mukana ja esimerkkinä vaikka hyvä rengasmerkki tai joku juoma, etteikö esillä olo lisäis myyntiä tai tunnettavuutta.
Miksei sitten vaikka esim, jotkut juosijat ole miljonäärejä kun kova fyysinen harjoittelu niin menee toisaalta väärinpäin että tienaa formulaa ajaen tai jääkiekkoa pelaten. - Anonyymi
Kuinka pöljä on ihminen, joka nähtyään jonkun rengasmainoksen kaukalossa kipittää ostamaan sen merkkiset renkaat ?
Koulutuksen puolesta olen kyllä lukenut brändäyksestä ja kulutustottumuksista, mutta niissäkin lähtökohtana vaikuttaa olevan se että ihmiseltä puuttuu lähes täysin oma arviointikyky.
Adhd ihmisiä sentään on vain se 2 prosenttia väestöstä joiden käytös voi olla impulsiivista. Impulsiivisuuteenhan koko mainoksen ajatus rakentuu.
Katsoisin että kyse on koko kiekkopiirien mainonnan ja palkkauksen osalta toisten rahojen välinpitämättömästä käytöstä, silloinkin kun johonkin vanerikaukaloon liimataan 10000 euron kissankokoista tekstiä.- Anonyymi
Kyllä mainokset tutkitusti vaikuttavat ostopäätöksiin. On oikeastaan aika yllättävää, miten paljon mainos vaikuttaa monen henkilön ostopäätöksiin. Eikä tarviste olla mikään ADHD .
Olen itse myös saannut kaupallisenkoulutuksen ja siihen liittyen vielä muutakin koulutusta juuri siihen, että miten saadaan asiakkaat ostamaan ja miten voidaan ohjata asiakkaiden ostokäyttäytymistä.
yrittäjänämenestynyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mainokset tutkitusti vaikuttavat ostopäätöksiin. On oikeastaan aika yllättävää, miten paljon mainos vaikuttaa monen henkilön ostopäätöksiin. Eikä tarviste olla mikään ADHD .
Olen itse myös saannut kaupallisenkoulutuksen ja siihen liittyen vielä muutakin koulutusta juuri siihen, että miten saadaan asiakkaat ostamaan ja miten voidaan ohjata asiakkaiden ostokäyttäytymistä.
yrittäjänämenestynytHöpö höpö!!! Mainokset on mainoksia ja kyllä ihmiset muutenkin ostaa asioita joten mistä ne mainostajat tai tilastoijat tietää kuinka moni on mainoksen takia ostanut ja kuka ei????
Itse en koskaan osta mainoksen takia yhtään mitään, vaan siksi kun tarvin. Mainoksia katson mutten ikin ole antanut niiden vaikuttaa päätöksiini.
Jos ostan joulukinkun jouluna ostan sen koska olen niin tehnyt aina, en osta siksi että sitä jouluna mainostetaan. Tai jos ostan uuden takin tai auton, ostan siksi kun tarvin, en skisi että sitä mainostetaan.
Kyllähän kaikesta saa kaunista asiaa varsinin ne jotka tilastoi, kun luulevat että mainos vaikuttaa, tosiasiassa se ei vaikuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö!!! Mainokset on mainoksia ja kyllä ihmiset muutenkin ostaa asioita joten mistä ne mainostajat tai tilastoijat tietää kuinka moni on mainoksen takia ostanut ja kuka ei????
Itse en koskaan osta mainoksen takia yhtään mitään, vaan siksi kun tarvin. Mainoksia katson mutten ikin ole antanut niiden vaikuttaa päätöksiini.
Jos ostan joulukinkun jouluna ostan sen koska olen niin tehnyt aina, en osta siksi että sitä jouluna mainostetaan. Tai jos ostan uuden takin tai auton, ostan siksi kun tarvin, en skisi että sitä mainostetaan.
Kyllähän kaikesta saa kaunista asiaa varsinin ne jotka tilastoi, kun luulevat että mainos vaikuttaa, tosiasiassa se ei vaikuta.Sama täällä
Itseasiassa inhoni mainoksiin menee jopa niin pitkälle etten osta tuotteita, joiden mainoksen takia olen joutunut laittamaan äänimykistyksen tv tä katsoessa.
Täyttä potaskaa nämä mainosalan tyyppien väitteet heidän itsensä tilaamista ns kuluttajatutkimuksista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä
Itseasiassa inhoni mainoksiin menee jopa niin pitkälle etten osta tuotteita, joiden mainoksen takia olen joutunut laittamaan äänimykistyksen tv tä katsoessa.
Täyttä potaskaa nämä mainosalan tyyppien väitteet heidän itsensä tilaamista ns kuluttajatutkimuksistaEipä siinä tarvitse mitään tilattuja kuluttajatutkimuksia, kun homman näkee suoraan liikevaihdossa mainostamisen tehossa.
yrittäjänämenestynyt
- Anonyymi
Niin ette tee ostoksia mitä mainostetaan mutta tunnettu perintäyhtiö ottaa teihin yhteyttä ja tuon yhtiön nimi kaukalossa hmmmmm..vaihto nimeä jonkin aikaa sitten.
Tennis ja golf olis sellaisia lajeja misssä saa kans hyvin rahnua. - Anonyymi
Pikavipin otto, samanlainen "älykkyystestisuodatin", mainokset niistä samaa sarjaa visvalääketuubien ja vessaharjamainosten kanssa. Vain johonkin riippuvuuteen koukussa oleva marginaalisegmentti otollinen maaperä, ja vielä vähemmistö joka kaatuu; yllätys yllätys tahon syliin joka ei osallinen ansaintaan eli veronmaksajien syliin. Sama mekanismi kuin formulakuskin palkassa ; maksumiehellä ja rahan ansaitsijalla ei loogista yhteyttä
- Anonyymi
Ralli ehkäpä siis taas poiketen kun kaikilla olisi sellaiset ajotaidot ja suojaukset autossa kun mettikköön ajetaan. Aloitus toisaalta ihan järkiperäinen niin itse sanoisin etten edes 1 centtiä laittais formuloiden tukemisee,mutta jääkiekossa ehkäpä joku urheiluvaatteen nimi voi kiinnostaa.
- Anonyymi
Mainosrahalla luksuslaiffia elävät ja "työntekoa esittävät ammattiurheilijat" pitäisi viedä saunan taa, samoin kuin mainoksilla rahaa tahkoavat. Mainonnan kriminalisointi ja tai verotus tappiin, sanotaanko 97 % bruttotuloista
- Anonyymi
Kuules nyt jopa Neuvostoliitossa aikoinaan oli virallista mainostamista. Moni saa leipänsä mainostamisen ansiosta kaupoissa ja tehtaissa, kun tuotteet käyvät kaupaksi. Mainostamisella on tosi suuri vaikutus tuotteiden kysyntään.
kaupassatöissäollutköyhä
- Anonyymi
Ihmisiä kiehtoo henkilöt jotka ovat jossain maailman parhaita ja haluavat seurata heidän uraansa. Mainostajat maksaa tähdille ruhtinaallisesti koska heidän kauttaan voidaan mainostaa omia tuotteita ja palveluita.
Ei ihmiset viisisi seurata jotain rivitalossa asuvaa tavallista markkua, joka töistä tullessa vain istuu ja katsoo televisiota ja syö ehkä palan makkaraa ja juo oluen.- Anonyymi
Kuin nii? Katseleehan ne Sohvaperunoitakin, Selviytyjiä, Big Brohersia, ja Temppareita! Sitähän ne on, syömistä.... istumista ja juopottelua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760