Unohdin viimeviikolla ottaa lääkkeen parina päivänä. Torstaina lääkkeet loppuivat, ja sain haettua lisää vasta tänään.
Minulla on nyt parin päivän sisällä ollut kamala olo. On ahdistanut, paleltaa, kylmä hiki, oksettaa ja maha sekaisin, saan niitä "sähköiskuja" päähän, on ollut itsemurha-ajatuksia, vapisuttaa, painajaisia ja tuntuu kuin rinnan päällä olisi kasa tiiliskiviä.
Voiko muutamien päivien tauko lääkkeessä saada oikeasti aikaan näin pahat vieroitusoireet, vai olenko tulossa hulluksi?
Kuinka nopeasti oireet häviävät, kun lääkitystä jatketaan?
Paroksetiinin vieroitusoireet
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Moi!
Paroksetiinista saatava vaste vaihtelee käyttäjästä ja annoskoosta riippuen. On hyvin mahdollista, että nuo oireet ovat ns. vieroitusoireita. Olen itse syönyt paroksetiinia vuosia ja yrittänyt muutaman kerran pienentää annostusta. Sain itse kuvailemasi kaltaisia oireita, joten palasin normaaliin annosrytmiin. Oletettavasti oireet häviävät muutaman päivän sisällä, kun jatkat lääkkeen ottamista normaalin annoskoon muodossa. Koeta siihen asti rentoutua ja välttää stressaavia tilanteita. - Anonyymi
SSRI-lääkkeissä vieroitusoireet voivat alkaa lääkkeen puoliintumisajasta riippuen 1-2 vuorokauden sisällä ja oireet ovat tyypillisesti kuvaamasi kaltaisia. Vieroitusoireet vähenevät ja loppuvat kuitenkin usein varsin nopeasti, kun jatkaa lääkkeen ottamista lääkärin määräyksen mukaisesti heti kun mahdollista. SSRI vieroitusoireet eivät ole vaarallisia, mutta ovat toki ikäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996074
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv973049Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282853Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262115Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774