Tässä pelissä on paljon hyviä aineksia

Rohkenen sanoa, kun näin politiikan palstalla ollaan, että tämä MM voitto tulee suoraan keskustan laariin. Ei voi pelaajia ja juhlivaa kansaa yhdistää kuin keskustaan, henki juuri sitä. Kun katsellut vaikkapa tältä sivulta mitä toimittajat ansiokkaasti tehneet, miten henki on taian`omainen kuin jossain keskustan talkoissa. Eikä nyt talkoita yksin ottaa, on niitä muitakin tilaisuuksia joissa yhteishenki on näin hyvä ja korkealla. Sen heti aistii ja kokee kun puuttuu "minä minä" tyypit tyystin tuosta kokoonpanosta.
https://www.is.fi/mmkiekko/art-2000006122178.html

Jotkut jo sanoneet, että se on talvisodan henkeä ! Kun noin sankarin vastaanoton saivat kyllä siinä tosiaan on keskusta henki ollut korkealla.
Näin minä tämän näkisin, te jotkut voitte nähdä erilailla. Te muutamat "minä minä" TYYPIT ETTE EHKÄ EDES OSAA TÄTÄ, ETTÄ NÄINKIN VOIDAAN TOIMIA, ILMAN ETTÄ TUODAAN " MINÄÄ" ESILLE, VAAN ME " KAIKKI SE TEHTIIN. Kuten huomataan haastatteluistakin, siinä korosteaan "me" -henkeä.
Kukan ei tuo esille, että minulla on paras todistus, kun sekin tiedetään ettei edes parasta ole olemassakaan. Vaan kaikki teot tulee aina siihen mitä nyt tehdäänkään, ja yhteishengellä ne laitetaan puikkoihin.

Tätä nyt voisi yleistää vaikka mihin, että jos joku tai jotkut noussee esille, ja sanoo että minä sen tein, ei sellaista tekemistä edes ole olemassakaan. Kaikki teot aina liittyy isoon henkilö määrään, siinä tekijöitä laidasta lukien, kuten tuokin jääkiekko, ihan hierojasta lähtien kuuluu kettingin lenkkeihin. Ihan kuten kuka tahansa yhteiskunanssakin, toiset vain tehneet erilailla, että osata arvo antaa kaikille. Me kaikki ollaan oltu yhteiskuntaa rakentamassa, kuka tavallaan. Eikä niin että katso todistukseni -olen paras, ja osaan tehdä paremmin kuin muut -ei sellaista olekkaan.

Tällainen pieni ripitys, ja ihan ehtaa oma mieltä. Vaikka nyt äänestin eduskuntavaalissa kokoomuksen ehdokasta, mutta se äänestys oli ihan henkilöön menevä, kun ehdokkaani olen niin pitkään tuntenut ja samoilla " tantereilla" ollaan sanoisko liioitellen " TAISTELTU". mm levottomassa Kashmirin ja Jammun maakunnissa Pakistanin ja Intian rajaalueella, sotilastarkkailijana YK:n UNMOGIP -operaatiossa. Tämä vain yksi piste jossa Suomalaisia upseereja muiden valtioiden tapaan toimii aseettomina sotilastarkkailijoina. Tämäkin Yk operaatio jo kestänyt pitkään. Elämä sielläkin niin erilaista mitä totuttu kotimaassamme. Edes kenkiä ei kaikki omista.

Sepä siitä !

Kotimaan kamaralla ihan toista kuin esim. Yk tehtävissä niissä kohdemaissa, täällä kaikki on niin mallillaan. Siltikin valituksia kuuluuu miten joillain menee heikosti, heitäkin pitää rikkaan Suomen osata paremmin auttaa. Ei ne " herrat " osaa sitä, kun eivät ole itse sellaista koskaan kokeneet. Liian monia tullut politiikakan pysyvästii lähtökohdista, jossa ns synnytty kultalusikka suussa, ainakin hopealusikka. Siitä tultu jopa työlaisjohtajiksi, tietämättä oikeaa luonnetta työnteosta.

Sellasta sanoisko "rutinaa nyt tahollani.

Öitä !.

86

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä minulla ole tuohon muuhun sanomaasi mitään lisättävää tai siitä pois otettavaa, mutta kiinnostuin avauksestasi siksi, kun kerrot olleesi sotilastarkkailijana Jammu-Kashmir-alueella. Siellähän meiltäkin oli osallistujia hyvin kauan aina toissavuoteen saakka, jolloin Suomi osallistumisensa lopetti.

Tunnen muutaman siellä UNMOGIP-joukoissa tarkkailijana palvelleen. Heitä oli mukana myös niissä YK:n rauhanturvajoukoissa, joissa minäkin palvelin kolmella reissulla yhteensä 3,5 vuotta, en tosin siellä Jammu-Kashmirissa. Ainakin yksi heistä on käynyt myös noissa Helsingin rauhanturvaajailloissa, joissa käyn minäkin, nyt jo harventuen, mutta silloin tällöin, kun olen yhdistyksemme jäsen ja myös v. 1968 perustetun liittomme perustajajäsen ja sen ensimmäisen hallituksen jäsen.

Olen heiltäkin kuullut yhtä ja toista niistä Jammu-Kashmirin tilanteista ja olen niistä tietysti myös lukenut mm. Rauhanturvaaja-lehdestä - aiemmalta nimeltään lehti oli Sinibaretti. Mielelläni kuulisin lisääkin. Kertoisitko jotakin, kokemuksistasi tai yleisemminkin! Toivottavasti teet niin, ettei vahvistuisi tuo jonkun edellä olettama käsitys, että olisit se täällä pankkomajuriksi ristitty henkilö, joka on kertoillut maatiloistaan, matkoistaan ja muusta kertomalleen todisteeksi jopa kuvia laittamalla ja on aina paljastunut satuilijaksi, kun ne hänen ”todisteensa” on joku heti näyttänyt googlettamalla netistä poimituiksi.

• Vastaan nyt pikaisesti kun kysyt.
        Olen tässä rantasaunalla juuri toin puita sisään valmiiksi seuraavaa kertaa varten. Milloin sitten lieneekään, kun savossa menee jokunen päivä. Olemme nimittäin juuri lähdössä savoon, anoppi ja poikansa palaa kyydissä kotiinsa, saatiin heidät tänne asti pitkitettyä, vaikka alkuun aikoi anoppi olevansa vain viikon. Se siitä kohtaa.

Diana on useitakin sarjoja kysymältäsi alueelta, myös sain aikanaan maan majoille syksyllä menneen everstiluutnantin kuvista jäljennöksiä, hän oli vastaavissa tehtävissä 70 -luvulla. Toki niistä ajoista muuttunut maailma, muttei tuolla niinkään, kyllä se sitä samaa köyhää elämää on kylissä. Niin, tämä Evl on jotakuinkin ikäisesi "Kalevi". Hän palveli myöhemmin sotakorkeasta tultuaan pohjoispohjanmaalla eläkkeeseensä asti. RaaSpE:ssä, ja ja myös PohPr:ssa pataljoonan komentajana everstiluutnanttina, josta palasi takaisin RaaSpe päälliköksi eläkkeeseensä asti. Nämähän sotilaspiirit lakkautettiin sittemmin, yhdistäen toimintoja, mitä jätettiin jäljelle, lähinnä nyt oli sotilastoimistoja, ja missä materiaalia varastoituna, niitä pidettiin yllä -asti ? -supistaen suurempiin yksiköihin. No..nyt meni ehkä vähän sivukkin, mutta kun tapana kertoa pohjiakin.

Paljon olisi kerrottavaa ja näytettävää siitäkin Yk komennus paikasta, kuten meillä monilla oli se tapa kerätä tietoa valokuvin, jota dioina sitten eri tilaisuuksissa esitettiin. Tämä ei liene sopiva paikka niitä esitellä.

Nyt syömään, ja sitten baanalle.
        Hyvää päivän jatkoa.

• Mari_ kirjoitti:

Vastaan nyt pikaisesti kun kysyt.
        Olen tässä rantasaunalla juuri toin puita sisään valmiiksi seuraavaa kertaa varten. Milloin sitten lieneekään, kun savossa menee jokunen päivä. Olemme nimittäin juuri lähdössä savoon, anoppi ja poikansa palaa kyydissä kotiinsa, saatiin heidät tänne asti pitkitettyä, vaikka alkuun aikoi anoppi olevansa vain viikon. Se siitä kohtaa.

Diana on useitakin sarjoja kysymältäsi alueelta, myös sain aikanaan maan majoille syksyllä menneen everstiluutnantin kuvista jäljennöksiä, hän oli vastaavissa tehtävissä 70 -luvulla. Toki niistä ajoista muuttunut maailma, muttei tuolla niinkään, kyllä se sitä samaa köyhää elämää on kylissä. Niin, tämä Evl on jotakuinkin ikäisesi "Kalevi". Hän palveli myöhemmin sotakorkeasta tultuaan pohjoispohjanmaalla eläkkeeseensä asti. RaaSpE:ssä, ja ja myös PohPr:ssa pataljoonan komentajana everstiluutnanttina, josta palasi takaisin RaaSpe päälliköksi eläkkeeseensä asti. Nämähän sotilaspiirit lakkautettiin sittemmin, yhdistäen toimintoja, mitä jätettiin jäljelle, lähinnä nyt oli sotilastoimistoja, ja missä materiaalia varastoituna, niitä pidettiin yllä -asti ? -supistaen suurempiin yksiköihin. No..nyt meni ehkä vähän sivukkin, mutta kun tapana kertoa pohjiakin.

Paljon olisi kerrottavaa ja näytettävää siitäkin Yk komennus paikasta, kuten meillä monilla oli se tapa kerätä tietoa valokuvin, jota dioina sitten eri tilaisuuksissa esitettiin. Tämä ei liene sopiva paikka niitä esitellä.

Nyt syömään, ja sitten baanalle.
        Hyvää päivän jatkoa.

Vai on Kalevi M jo edesmennyt. Tunsin miehen jotenkuten.

Olin oppilaana RUK:ssa 1963-64, kurssilla 114. Menin sinne "jälkijunassa", 28-vuotiaana ylikersanttina (v. 1964 minusta tosin tuli jo vääpeli ). Kalevi M oli siellä kouluttajana, taisi olla joukkueenjohtaja 3.komppaniassa, meidän "yläkerrassamme" RUK:n päärakennuksessa, jossa minä palvelin 2.komppaniassa. Hän oli tuolloin vielä nuori luutnantti, minua hieman nuorempi hän oli.

Olen tavannut hänet myöhemminkin, ainakin kerran, lähemmäs 10 vuotta sitten Lappeenrannassa, jossa Rauhanturvaajaliittomme silloin järjesti vuosikokouksensa, jossa minäkin olin mukana. Kalevi M asui tuolloin Lappeenrannassa, kävi ilmi, kun hiukan keskustelimme.

Rauha hänen sielulleen!

• Anonyymi

Kuka tulee perjantaina eroavan A.B:n tilalle toimitusministeriksi. Joko olisi aika antaa vastuuta Kaikkoselle.

• Anonyymi

Vehviläinen tuli tilalleen.
        Jos se niin tärkeää on sulle !

• AITORehtiSOTILAS

Kullakin, meistä sotilaista on omanlaisensa ura ollut. Minä keskityin varusmiesten kouluttamiseen. Tuloksia tulee kun asiaan paneutuu ilman jokapäiväistä oman uran ajattelua.
      Eräs tehtäväni oli aikoinaan PvVmSK:n perustaminen. Suunnittelin sen sotilaskoulutuksen.

• Anonyymi

Ai että aikoinaan PvVmSK:n olet perustanut.

Nyt kun nykytehtäväsi on munakarva-au:n jahtaaminen onko tästä PvVmSK:sta ollut hyötyä?

• AITORehtiSOTILAS
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun nykytehtäväsi on munakarva-au:n jahtaaminen onko tästä PvVmSK:sta ollut hyötyä?

Musiikkipuolen hoitelivat muut kapellin johdolla.
        Minä pidin parin muun kanssa huolen sotilaskoulutuksesta ja siihen oleellisesti liittyvästä kurista ja järjestyksestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivari ottaa kantaa ymmärtämättä itse armeijan asioista mitään.

• Anonyymi

Ei perustettu 1991 Parolaan vaan ihan muualle.

AITO Rehti SOTILAS

• AITORehtiSOTILAS

Ei tullut minkään valtakunnan ohjeita korkeita eikä matalemmiltakaan upseereilta. Ei kai olisi löytynyt välttämättä kovin hyvin kykyäkään.
        Itse piti sotilaskoulutuksen suunnitelma tehdä räätälöidysti nimen omaan PvVmSK:n tarpeisiin.

• Anonyymi

Hitler sai samoin joukkohurmioitumista aiheutetuksi.

• Anonyymi

ihme länkyttäjiä nämä eläköityneet toimiupseerit
      ihan tyhjää puhkumista täysin ilman laajempaa merkityksellistä asiasisältöä.

parhaimmillaan pystytään jopa jäsenneltyyn kuvaukseen omien elämänvaiheiden kertaamisessa, mutta ketä oikeasti kiinnostaa toimiupseerien elämänvaiheet?

antakaa armoa palstalaisille... taakse poistu!

• Anonyymi

Yksi tykkää kertoa keksittyjä tarinoita omasta armeija- ja YK-toiminnasta, toinen tykkää jaaritella turhankin pitkästi aitoja tarinoita samasta aiheesta. Olipa pötyä tai aitoa, niin kiitos, nyt riittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi tykkää kertoa keksittyjä tarinoita omasta armeija- ja YK-toiminnasta, toinen tykkää jaaritella turhankin pitkästi aitoja tarinoita samasta aiheesta. Olipa pötyä tai aitoa, niin kiitos, nyt riittää.

Herrajjumala sentään. Onko sun S24:ssa toiminto joka pakottaa sut lukemaan näiden kahden kirjoituksia sotilasuristaan, vaikka toisella se pitääkin paikkansa.

Onko se ylivoimaista sinulle välttää näiden kahden kirjoituksia? Vaikka niin, että käännät katseen toisaalle tai välittömästi sulkemalla kirjoitusketju jos klikkaat sen auki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herrajjumala sentään. Onko sun S24:ssa toiminto joka pakottaa sut lukemaan näiden kahden kirjoituksia sotilasuristaan, vaikka toisella se pitääkin paikkansa.

Onko se ylivoimaista sinulle välttää näiden kahden kirjoituksia? Vaikka niin, että käännät katseen toisaalle tai välittömästi sulkemalla kirjoitusketju jos klikkaat sen auki.

No katsos tämän palstan ideana kun on käsitellä keskustan tekemisiä.

Varmaan jossain on palsta eläköityneiden toimiupseerien muisteloille.
        Mutta tämä se ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No katsos tämän palstan ideana kun on käsitellä keskustan tekemisiä.

Varmaan jossain on palsta eläköityneiden toimiupseerien muisteloille.
        Mutta tämä se ei ole.

"Varmaan jossain on palsta eläköityneiden toimiupseerien muisteloille"

Ei voi olla eläköitynyt kun käyttää nikkiä AITOrehtiSOTILAS. Ainakin hän elää edelleen sotilaselämää. Varmaan syö pakista lusikka-haarukka-yhdistelmällä ja vessanaan on riuku takapihallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla eläköitynyt kun käyttää nikkiä AITOrehtiSOTILAS. Ainakin hän elää edelleen sotilaselämää. Varmaan syö pakista lusikka-haarukka-yhdistelmällä ja vessanaan on riuku takapihallaan.

Oletko sivari ?
        Et tunne yhtä suurinta elämän kokemusta, eli armeijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumangegga! Nyt sä oot asian ytimessä! Toi sun lukuohje "käännä katse toisaalle" ja "sulje kirjoitusketju välittömästi jos klikkaat sen auki" on parasta A-ryhmää. Pidä toi ja pysy uskossasi lujana!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sivari ?
        Et tunne yhtä suurinta elämän kokemusta, eli armeijaa.

Armeija on kokemus, mutta ei lähelläkään suurta ellei siellä turhaan vietettyä aikaa sellaiseksi lueta. Kuri, järjestys ja rivissä kulkeminen opitaan jo alakoulussa, ja useat myöskin oppivat joko lapsena tai teininä ampumaan. Armeijassa oppii parissa kuukaudessa sen mitä siellä pitääkin oppia ja siksi normaaliälyisten inttiaika voidaankin lyhentää 2 - 3 kk mittaiseksi. Hierokoot siellä ne, jotka ei vähemmällä opi.

• AITORehtiSOTILAS
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea sotilas on aina sitä, loppuun saakka.

Aito Rehti SOTILAS

• Anonyymi

Silloin kun minä palvelin rynnäkkökorpraalina, silloin kaikki pantiin puhaltamaan yhteen hiileen. Kerrankin rintamalla sattui, että vihollinen käyttäytyi sopimattomasti, ampui kohti. Silloin kimpaannuin, siis todella kimpaannuin. Huusin tutut tulikomennot: " Rynnäkköprikaati asento, rynnäkköön mars mars !" Niin voitimme koko sodan ja siitä asti olenkin ollut kahden leijonan korpraali.

• Anonyymi

Ajatelkaapa kapia, mies on syntynyt aviottomana poikana Rautavaaralla. Karjakko äitinsä hylkäsi lapsensa pienenä, lahjakkuus riitti vain kansakoulun ja kanta-aliupseerikoulun käyntiin.
      On hyvinkin kunnioitettavaa miehen saavutuksia aliupseeriurallaan ja aiheesta hän on palstalla ylpeä.

• Niin, ajatelkaapa! Tuollaisesta lapsuusasemasta lähdin elämäntaipaleelle, jo 16-vuotiaana omille teilleni leipääni tienaamaan ja sitten sinne sotaväkeen. Sielläkin minusta tuli varusmieskersantti, läpäisin kaikki sotakouluni kiitettävällä, useimmat priimuksena ja ylenin 22 vuodessa korkeimpaan toimiupseeriarvoon, kapteeniksi ensimmäisessä neljän erässä ylennettynä. Sitten 45-vuotiaana täydelle eläkkeelle ja välittömästi siviilitöihin, eikä niissäkään hassummin mennyt, mukava palkkakin oli suurfirman isännöitsijänä. Nyt olen pällistellyt jo 21 vuotta eläkeläisenä, ja edelleen on mennyt hyvin, olen saanut kokea kaikkea kivaa, jos myös suruakin, kun vaimoni kuoli 14 vuotta sitten.

Tässä kuitenkin edelleen keikun ja ihan hyvin menee, niin hyvin, että minun ei tarvitse tuon erään toisen tavoin elää enää sitä sotilaselämääni, vaikka se sotilasaika olikin minulla paljon ansiokkaampia kuin tuolla toisella.

Tasan ei käy onnen lahjat, mutta onhan tulos toki paljolti riippuvainen omasta itsestäänkin.

(Enpä tällaisiin yleensä puutu, mutta oli tuo niin hauska, että ilo oli siihen vastata;))

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Niin, ajatelkaapa! Tuollaisesta lapsuusasemasta lähdin elämäntaipaleelle, jo 16-vuotiaana omille teilleni leipääni tienaamaan ja sitten sinne sotaväkeen. Sielläkin minusta tuli varusmieskersantti, läpäisin kaikki sotakouluni kiitettävällä, useimmat priimuksena ja ylenin 22 vuodessa korkeimpaan toimiupseeriarvoon, kapteeniksi ensimmäisessä neljän erässä ylennettynä. Sitten 45-vuotiaana täydelle eläkkeelle ja välittömästi siviilitöihin, eikä niissäkään hassummin mennyt, mukava palkkakin oli suurfirman isännöitsijänä. Nyt olen pällistellyt jo 21 vuotta eläkeläisenä, ja edelleen on mennyt hyvin, olen saanut kokea kaikkea kivaa, jos myös suruakin, kun vaimoni kuoli 14 vuotta sitten.

Tässä kuitenkin edelleen keikun ja ihan hyvin menee, niin hyvin, että minun ei tarvitse tuon erään toisen tavoin elää enää sitä sotilaselämääni, vaikka se sotilasaika olikin minulla paljon ansiokkaampia kuin tuolla toisella.

Tasan ei käy onnen lahjat, mutta onhan tulos toki paljolti riippuvainen omasta itsestäänkin.

(Enpä tällaisiin yleensä puutu, mutta oli tuo niin hauska, että ilo oli siihen vastata;))

Kapi olet ihan mukava evp aliupseeri, mutta omakehu haisee tänne asti.
        Elämässä paremminkin pärjänneitä on pilvin pimein.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Niin, ajatelkaapa! Tuollaisesta lapsuusasemasta lähdin elämäntaipaleelle, jo 16-vuotiaana omille teilleni leipääni tienaamaan ja sitten sinne sotaväkeen. Sielläkin minusta tuli varusmieskersantti, läpäisin kaikki sotakouluni kiitettävällä, useimmat priimuksena ja ylenin 22 vuodessa korkeimpaan toimiupseeriarvoon, kapteeniksi ensimmäisessä neljän erässä ylennettynä. Sitten 45-vuotiaana täydelle eläkkeelle ja välittömästi siviilitöihin, eikä niissäkään hassummin mennyt, mukava palkkakin oli suurfirman isännöitsijänä. Nyt olen pällistellyt jo 21 vuotta eläkeläisenä, ja edelleen on mennyt hyvin, olen saanut kokea kaikkea kivaa, jos myös suruakin, kun vaimoni kuoli 14 vuotta sitten.

Sait hyvän syötön ja hyvin iskit vastapalloon. Rispektit!

• Anonyymi kirjoitti:

Kapi olet ihan mukava evp aliupseeri, mutta omakehu haisee tänne asti.
        Elämässä paremminkin pärjänneitä on pilvin pimein.

Liian paljon olen täällä kertoillut itsestäni ja tekemisistäni, mutta niin yleensä olen joutunut tekemään minusta esitettyä törkyä totuudella oikaistakseni. Usein sitten olen myös todisteet kertomalleni esittänyt. Nyt tuli kiusaus esittää tuo syystä, jonka eräs välkky on jo oivaltanut: sain kovin hyvän syötön, joten täytyihän minun vastapalloon kajauttaa;))

Voi, voi - toki on pilvin pimein minua paremminkin elämässään menestyneitä, on läheisissänikin, jälkikasvussanikin, josta olen onnellinen, mutta en voi valittaa omaltakaan kohdaltani, sillä onhan minulla mennyt paremmin kuin lähtökohtani lupasivat.

Enempään tuosta ei kuitenkaan ole aihetta nyt, toivottavasti ei myöhemminkään, ainakaan vähään aikaan.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Liian paljon olen täällä kertoillut itsestäni ja tekemisistäni, mutta niin yleensä olen joutunut tekemään minusta esitettyä törkyä totuudella oikaistakseni. Usein sitten olen myös todisteet kertomalleni esittänyt. Nyt tuli kiusaus esittää tuo syystä, jonka eräs välkky on jo oivaltanut: sain kovin hyvän syötön, joten täytyihän minun vastapalloon kajauttaa;))

Voi, voi - toki on pilvin pimein minua paremminkin elämässään menestyneitä, on läheisissänikin, jälkikasvussanikin, josta olen onnellinen, mutta en voi valittaa omaltakaan kohdaltani, sillä onhan minulla mennyt paremmin kuin lähtökohtani lupasivat.

Enempään tuosta ei kuitenkaan ole aihetta nyt, toivottavasti ei myöhemminkään, ainakaan vähään aikaan.

Ehken kymmenesosa polvelevista pölinöistäsi liittyy palstan aihepiiriin.

• KALAKUKKO ! Sanotaan se kun ollaan täällä kalakukkojen Kuopiossa. Varmaan perinne siihen syvästi keskustalainen.
      Ja kätevä valmistaa, kun ajattelee entisaikojakin. Leipätaikinaan muikkua ym kalaa, vahän sianlihaa, ennen ollutkin rasvaista, tullut se puoli siihen, nykyisin joutuu vähän rasvaa lisäämään "ihraa" tai korvaako voi ?

Pieni muheva kalakukko, se herkkua arvoisat palstalaiset, jos olette sitä maistaneet, siihen ei voi olla ihastumatta. Sitä nyt on tarjolla anopin reseptin mukaan. Ja olen anopin kanssa mieltänsä, että kun tekee kalakukon pienehköksi, se on enemmän suussa sulavampi. Paisto on tärkeä ettei laita liian kuumana uuniin, ettei pintä pala liian kovaksi. Sen nyt saa kierelltyä pois, jos käy niin.
      Siinä aloituskuvassa pienen pienet kalakukot joita anoppi teki 10 kpl, jotka pellille sopi. Siitä itsekukin saa omansa, ja kyllä on maistuvaista.

Asia 2> Kulttuuristamme pitää tietenkin olla ja mainita myös sauna, avantouinti ja järvessä uinti yleensä.
      Turistit hämmästelevät usein, että miksi pitää olla erikseen kesämökki, kun asutaan omakotitalossa. Myös monet turistit pitävät saunomisesta, kunhan vain alkuun uskaltavat kokeilla. Myös lavatanssit ja eritoten naistentanssit ovat ilmiöinä sellaisia, että niiden tyyppisiä tapahtumia nähdään harvoin muualla maailmassa, joten sinne vielä tällä matkalla onneaan kokeilemaan.
      http://www.nmt.fi/fi/artikkeli/ostos-matka/matkamuistoja-ja-elamyksia

Asia3 Hyvältä näyttää hallituksen muodostaminen, Rinne lupaili jo listaa ministereistä lähipäiville. Näillä mennään seuraavat 4 -vuotta, jossa keskusta näyttää häviöstään huolimatta olevan keskeisessä asemassa, kun kokemus kokomaan asioihin on näpeissä. Voisiko edes kuvitella jos Helsinki-vihreät alkaisi mallillaan hoitamaan kokomaan asioita. Toivotamme uudelle hallitukselle menestystä, ja että kaikki pyisisi kasassa loppuun saakka, kun pari sellaista puoluetta, joihin ei niin luottamista kokokauden " kuntoon.

Sää täällä Kuopiossa tuhnuisen sateinen 15 astetta, siksipä päätettiinkin ulkoilla huomenissa, autolla pääosin käydä mielenkiintoisissa paikoissa. Kaunista on Kuopion seutu!.

Hyvää paivänjatkoa itse kullekkin !

• Anonyymi

Näkyy anoppi paistaneen kalakukkojen myötä uuden puukokardin.

• Anonyymi

"pintä, kierelltyä , itsekukin,kokomaan, pyisisi, kokokauden"

On taas niin selkeää "majurin" pankkolängvitsiä kuin olla ja voi. Samaa valehtelua jota olet erityyppisillä majuriin viittaavilla nikeillä harrastanut jo vuosia. Älä suotta kieltele selvää asiaa sillä kukaan muu ei osaa raiskata isänmaamme rakasta äidinkieltä kuten sinä teet.

Aina välillä valheista olet kiinni jäänyt jolloin olet häpeissäsi poistunut palstalta ja tullut jonkin ajan kuluttua takaisin kun luulet ettei vanhoja valheitasi kukaan enää muista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkyy anoppi paistaneen kalakukkojen myötä uuden puukokardin.

Kyllä noita napsisi.Kerta-annos niin ei jää kuivettumaan.Ja muikku--aaaahhh...leipäkin herkullisen muikun maun saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"pintä, kierelltyä , itsekukin,kokomaan, pyisisi, kokokauden"

On taas niin selkeää "majurin" pankkolängvitsiä kuin olla ja voi. Samaa valehtelua jota olet erityyppisillä majuriin viittaavilla nikeillä harrastanut jo vuosia. Älä suotta kieltele selvää asiaa sillä kukaan muu ei osaa raiskata isänmaamme rakasta äidinkieltä kuten sinä teet.

Aina välillä valheista olet kiinni jäänyt jolloin olet häpeissäsi poistunut palstalta ja tullut jonkin ajan kuluttua takaisin kun luulet ettei vanhoja valheitasi kukaan enää muista.

Ei täällä kukaan näitä "majurin" hölpötyksiä ota todesta. Pikemminkin huvittaa, kun yrittää kirjoittaa politiikasta tuolla onnettomalla kirjoitustaidollaan vaikka kaikki näkevät sata metriä vastatuuleen minkälainen on "majurin" kompetenssi.

Samoin nuo kerskailut matkoistaan joita huvittavasti kuvittaa googlekuvillaan. HOHHOOHHOO.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä kukaan näitä "majurin" hölpötyksiä ota todesta. Pikemminkin huvittaa, kun yrittää kirjoittaa politiikasta tuolla onnettomalla kirjoitustaidollaan vaikka kaikki näkevät sata metriä vastatuuleen minkälainen on "majurin" kompetenssi.

Samoin nuo kerskailut matkoistaan joita huvittavasti kuvittaa googlekuvillaan. HOHHOOHHOO.

Mutta fanerista väkerretty kokardi on hälle rakas, kun mukana on anoppilassakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta fanerista väkerretty kokardi on hälle rakas, kun mukana on anoppilassakin.

Ei se ole kokardi.
        Et vissiin ole armeijaa käynyt tai et kelvannut, kun et kokardia tunne. Oletko se sotilasläänin komenttajan everstin autokuljettaja, kun sellaisia ei komentajina siellä ole ollutkaan, he kaikki kenraaleja.

Sivarina jää paljosta vaille. Umpi puukin on vaneria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole kokardi.
        Et vissiin ole armeijaa käynyt tai et kelvannut, kun et kokardia tunne. Oletko se sotilasläänin komenttajan everstin autokuljettaja, kun sellaisia ei komentajina siellä ole ollutkaan, he kaikki kenraaleja.

Sivarina jää paljosta vaille. Umpi puukin on vaneria.

Mitä muuta "majurin" travel surviving kit sisältää kuin tuon puukokardin, kun aina näyttää mukana kulkevan, niin Espanjassa kuin anoppilassakin.

• Täällä on kauan irvailtu Sinulle tuosta profiilikuvassasi usein käyttämästäsi puolustusvoimain tornitunnuksesta. Irvailijat tosin ovat tainneet olla niitä, joilla ei ole riittänyt rohkeus edes rekisteröitymiseen. Kysäisenpähän vain, että miksi tuota tornia käytät profiilikuvassasi? Palvelitko puolustusvoimissa kenties vahtimestarina tai autonkuljettajana? Niiden palveluspuvussa tuo tornitunnus on, ei upseerien tai muiden:

https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2796318/PEVIESTOS-virkapuvut-vahtimestarit-20160706.pdf/71add4fe-b6bb-4158-a824-3bb0af6185ab/PEVIESTOS-virkapuvut-vahtimestarit-20160706.pdf.pdf

Tosin sen tornitunnuksen voi ostaa kuka tahansa, ei näy paljon maksavankaan:

https://www.hastur.fi/fi/tuote/16789209

Profiilikuvassa on tietenkin hyvä käyttää jotakin itseen liittyvää. Omaa ”pärstää”, jos rohkeus siihen riittää. Onhan Sinullakin ollut muutamassa profiilikuvassasi ilmeisesti oma ”naamasi”, eikä se pahannäköinen ollut, joten miksi et käytä mieluummin sitä. Mutta omapahan on asiasi, tee toki niin kuin tahdot.

• Anonyymi

Nyt se selkis. "Majuri" on ollut vahtimestari tai autonkuljettaja. Kunnon töitä nekin. Niissä pärjää huonollakin kirjoitustaidolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt se selkis. "Majuri" on ollut vahtimestari tai autonkuljettaja. Kunnon töitä nekin. Niissä pärjää huonollakin kirjoitustaidolla.

"Niissä pärjää huonollakin kirjoitustaidolla"

En minä noinkaan sanoisi. Ainakin Pääesikunnan vahtimestari joutui pitämään tapahtumakirjaa, samaan tapaan kuin päivystävä upseeri joukko-osastossa.
        Valiollahan minulla oli alaisinanikin vahtimestareita ja autonkuljettajia. Ihan fiksuja miehiä - ja muutama nainenkin ehti aikanani vahtimestarina olla, Tutkimus- ja tuotekehityskeskus- ja ATK-keskus-rakennusten "vakseina".

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

"Niissä pärjää huonollakin kirjoitustaidolla"

En minä noinkaan sanoisi. Ainakin Pääesikunnan vahtimestari joutui pitämään tapahtumakirjaa, samaan tapaan kuin päivystävä upseeri joukko-osastossa.
        Valiollahan minulla oli alaisinanikin vahtimestareita ja autonkuljettajia. Ihan fiksuja miehiä - ja muutama nainenkin ehti aikanani vahtimestarina olla, Tutkimus- ja tuotekehityskeskus- ja ATK-keskus-rakennusten "vakseina".

Aliupseeri pääesikunnassa, mitä siellä? Valiolla sitten kuormakirjurina. Kauheat jutut kuin olisi suurikin johtaja ollut.. hehheh. Ainakin itse uskoo juttunsa.

• Anonyymi

Majuri kirjoittaa hyvää ja ymmärrettävää tekstiä, paljon parempaa uin kapi.
      Kapin teksti on jäykkää aliupseeri tuotosta, jota on oppinut kansa- ja rottakoulussa.
      Aliupseerimme innostui kirjoitutaidostaan voitettuaan palkinnon aliupseerien kirjoituskilpailussa, että mainosti itseään "Wikissä"muistelmakirjailijana…:)

• Mitä sinä nyt noin? Minähän yritin puolustaa ”majuria” toteamalla, että vahtimestarin ja varsinkin autonkuljettajan hommissa pärjää hyvinkin hänen kirjoitustaidollaan. Ei tietenkään majurin tehtävissä, kun majurit toimivat esikunnissa. Mutta ei kirjoitustaito ole ainoa tärkeä taito kaikissa tehtävissä, mm. hyvältä autonkuljettajalta edellytetään aivan muita taitoja.

Olen jäävi arvioimaan omaa kirjallista esitystaitoani, mutta kyllä minä kaikissa kouluissani - siis muuallakin kuin vain kansakoulussa ja rottakoulussa - aina kiitettävän arvioinnin aineesta sain. Myönnän toki, että taitoni ei enää -84-vuotiaana - ole sillä tasolla, jolla sen täytyi olla aikoinaan kouluissani. Kai taitoni oli kohdallaan myös vielä toimiessani opettajana ja niissä esikunnissa, koskapa eräät korkeammatkin upseerit turvautuivat joskus minuun kirjallisten esitystensä stilisoimisessa.

Varmaan se esitystaitoni oli kohtuullinen vielä eläkeläisvaarinakin vuosituhannen vaihteessa, jolloin kirjoitin yli 300-sivuiset muistelmani, joilla siis voitin Päällystöliiton ja Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran yhdessä toimeenpaneman ammatillisen perinteen keräyskilpailun - johon viitannet. Taantunut olen tuostakin ajasta, sen myönnän, olen itsekin huomannut.

Mutta kyllä taitoni edelleen riittää tuottamaan "tälle areenalle" toisenlaista kuin sinä. Sinuun verrattuna ”majuri” on kyllä mestari täälläkin, on hän usein ainakin hauska - tahtoen tai tahtomattaan - sinä olet vain - no, jääköön sanomatta…

• Anonyymi

Haluaisin kuulla erityisesti yk- vuosistasi. Voisitko käydä läpi noita vuosia yksityiskohtaisten anekdoottien kera.

• Anonyymi

Kapi on ne jo kertonut kymmmeniä kertoja. Älä enään vaadi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muttal miehellähän on ollut kiinnostava elämänkaari ja osaa varmasti kertoa monia mielenkiintoisia juttuja elämästään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muttal miehellähän on ollut kiinnostava elämänkaari ja osaa varmasti kertoa monia mielenkiintoisia juttuja elämästään.

OO joo !
        Kansakoulustakin suoraan johtajaksi Metsähallitukselle...hehe..
        Kyllä vastuu on kuulijalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi on ne jo kertonut, joten olisi vaihteeksi mukava lukea "majurin" YK-vuosista ja tehtävistä. Voisi alkajaisiksi laittaa luettavaksi sen YK-raportin, jonka joku vuosi sitten laati ollessaan siellä eläkekomennuksella. Niin ikään eläkkeellä suoritettu Ruotsin armeijan koulutuskertomus olisi sekin lukuhetken väärti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi on ne jo kertonut, joten olisi vaihteeksi mukava lukea "majurin" YK-vuosista ja tehtävistä. Voisi alkajaisiksi laittaa luettavaksi sen YK-raportin, jonka joku vuosi sitten laati ollessaan siellä eläkekomennuksella. Niin ikään eläkkeellä suoritettu Ruotsin armeijan koulutuskertomus olisi sekin lukuhetken väärti.

Metsähallituksen johtajat, Kapin nimi puuttuu.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Metsähallituksen_johtajat

Oliko Kapi maitotila yrittäjä? Kun kehunut olleensa johtajana Valiolla. Keksi juttunsa kuormakirjuri kopissaan, sepitti tarinaansa olleensa johtajana.
        "Valio Oy:n hallituksessa on neljä jäsentä. He kaikki ovat maitotilayrittäjiä. "

• Anonyymi

Kapia vituttaa kuin liito-oravaa hakkuuaukean reunassa. Koetata kapi kestää loppuvuodet ei niitä monta enää ole ja munis pääsee unohdettuna mullan alle.

• Anonyymi

Kerroppa kapi millainen oli mustalaisvaimo sängyssä? Muistan, että Lappeenrannassa oli peruskurssin aikana komeita mustalaistyttöjä. Löysitkö kumppanisi sieltä?

• Anonyymi

Kerro lisää Rautavaaran ajoista. Olitko primus myös kansakoulussa?

• Anonyymi

Taitaa kapi olla niin, että sait lempinimen "priimus", koska olit kova juomaan tenttua ja muita korvikeaineita.

• Anonyymi

Kapi kerroit Wikipediassa olevasi muistelmakirjailija ja Suomen kuuluisimpia Korhosia. Mitä olet julkaissut, olisi mukava lueskella.

• Tervehdys palstalaisille ! Kovin on näköjään tullut puolesta että vastaan ! Niin sitä pitääkin, antaa oman mielipiteen tulla ulos. Enkä pahaksi laita moittimistanikin, kun siltä tuntuu, se oma mielipiteenne, annan arvoa sille. Maita joissa ei paljoa saa omia mielipiteitään tuoda julki, meillä ei tätä rajaa ei ole, saamme jokainen olla oma itsemme.

Tässä Kuopiossa vietetty helatorstaita, ja ihan päivä mennyt kuin siivillä, ollut tuota vaimon puoleista sukua enemmälti käymässä. Nyt hiljennyt, ollaan viidestään enään täällä. Tekisi mieleni kertoa ruokailu joka päätettiin, tuossa puoliviiden - viiden maissa; lounas ja ihan ihan itse sain kunnian olla siinä kokkina. Toin hirvenliha aikamoisen köntin anopille, ja siitä laitoin ihan mukiin menevän sopan. Muistelisin kouluajoilta, ja myös myöhemmissä koulutuksissa, missä raja lounas - illallinen. Jäänyt mieleen, että illallinen olisi siinä illan tunteina, olikohan ihan ilta kahdeksan jälkeen. Ennen sitä on päivällinen, ja lounas päivällä, myös ilmansuunta on lounas. Joka ollut kiinnostunut vanhan ajan metodeista, niin lounaan vanha nimitys on "puolinen", kuten nimikin kertoo se oli puolenpäivän aikaan, puolilta päivin. Ja aamiaista nyt unohtamatta, jolla moottori laitetaan käyntiin päivän arkareisiin.

Ja sitten itse ruuan laitoon tänään jossa sain olla pääosassa. Hirvenlihaperunat, se ei välttämättä kaipaa mitään muuta lihan puolta lisäksi, mutta hyvin käy esim. sianliha kyljyksiä joukkoon esi käristettynä. Oli tänään pelkkä hirvi. Hirvenlihan voi paistaa uunissa kuten tapana on useimmiten. Mutta voi myös, kuten tänäänkin tein, kun ei ollut uunihirveä, niin kyljyksiä siitä ja paistaminen voissa paistinpannulla. Kun meitä enään viisi paikalla, niin riitti hyvin 3 litraa. Tein kuitenkin 5 l kattilalla, lihasoppa kun paranee vain huomiseksi.
      -perunaa, oli laadukasta Noblesse uutta perunalaatua.
      -porkanaa, ja sekavihanneksia, ihan kaupan pussista.
      -lihaliemikuutio pari kipaletta, samoin vihanneskuutio. Pari sipulia.
      Lanttuakin vähän.
      -jotain muutakin vähän mausteena. Voita pari ruokalusikkallista lopussa.
      Suurustaa ei ole tarvis erikseen, liemestä tulee hyvää ilmankin.

Perunat ja porkkanat kiehumaan, siihen lihakyljykset sellaisinaan, saa sitten itse kukanenkin siitä pieniä itselleen sopivasti, kun lautaselleen laittaa.

Oikein mukavan vähä rasvaista ruokaa, maukastakin, kun hirvenliha näinkin laitettuna antaa mukavan aromin joka poikkeaa totutusta esim ravintolan pihvistä. Hirvenliha muhii siinä pehmeäksi vaikka olisi eläke ikäistä sonniakin.

Sellasta !

Ja lopuksi kyllä vielä kehun eilistä kalakukkoa.

• Anonyymi

Onks toi kepulaisen elämää vai miksi tälle palstalle moista korjoittelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onks toi kepulaisen elämää vai miksi tälle palstalle moista korjoittelet?

juurikin sitä

• Anonyymi

Kumpi olit armeijan palveluksessa, autonkuljettaja vai vahtimestari? Vain niillä on virkapuvussa tunnuksena se puutorni. Kapi siitä eilen laittoi tiedoston joka on ylempänä. Kerro, ole hyvä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpi olit armeijan palveluksessa, autonkuljettaja vai vahtimestari? Vain niillä on virkapuvussa tunnuksena se puutorni. Kapi siitä eilen laittoi tiedoston joka on ylempänä. Kerro, ole hyvä!

" puutorni "
        Eipä ole kyllä koskaan sellaista näkynyt.Taitaa Kapillasi olla vihne silmässä.Eikös tuo samainen Kapi ole ollut armeijan palveluksessa,ja ei tuota tiedä?Mitähän puita Kapi on nyt nähnyt ?.Ettei vain jo houraa?

• Anonyymi kirjoitti:

" puutorni "
        Eipä ole kyllä koskaan sellaista näkynyt.Taitaa Kapillasi olla vihne silmässä.Eikös tuo samainen Kapi ole ollut armeijan palveluksessa,ja ei tuota tiedä?Mitähän puita Kapi on nyt nähnyt ?.Ettei vain jo houraa?

Sorry, tarkoitukseni ei ollut loukata Sinua tuolla eilisellä. Olin vain utelias näin:

xxxxxxxxxxxx

kapi_
        29.5.2019 19:09

Täällä on kauan irvailtu Sinulle tuosta profiilikuvassasi usein käyttämästäsi puolustusvoimain tornitunnuksesta. Irvailijat tosin ovat tainneet olla niitä, joilla ei ole riittänyt rohkeus edes rekisteröitymiseen. Kysäisenpähän vain, että miksi tuota tornia käytät profiilikuvassasi? Palvelitko puolustusvoimissa kenties vahtimestarina tai autonkuljettajana? Niiden palveluspuvussa tuo tornitunnus on, ei upseerien tai muiden:

https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2796318/PEVIESTOS-virkapuvut-vahtimestarit-20160706.pdf/71add4fe-b6bb-4158-a824-3bb0af6185ab/PEVIESTOS-virkapuvut-vahtimestarit-20160706.pdf.pdf

Profiilikuvassa on tietenkin hyvä käyttää jotakin itseen liittyvää. Omaa ”pärstää”, jos rohkeus siihen riittää. Onhan Sinullakin ollut muutamassa profiilikuvassasi ilmeisesti oma ”naamasi”, eikä se pahannäköinen ollut, joten miksi et käytä mieluummin sitä. Mutta omapahan on asiasi, tee toki niin kuin tahdot.

xxxxxxx

Ei Sinun toki tarvitse kertoa, jos et jostakin syystä niin halua tehdä. Sorry vielä, että utelin asiasta, joka ei minulle mitenkään kuulu.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Sorry, tarkoitukseni ei ollut loukata Sinua tuolla eilisellä. Olin vain utelias näin:

xxxxxxxxxxxx

kapi_
        29.5.2019 19:09

Täällä on kauan irvailtu Sinulle tuosta profiilikuvassasi usein käyttämästäsi puolustusvoimain tornitunnuksesta. Irvailijat tosin ovat tainneet olla niitä, joilla ei ole riittänyt rohkeus edes rekisteröitymiseen. Kysäisenpähän vain, että miksi tuota tornia käytät profiilikuvassasi? Palvelitko puolustusvoimissa kenties vahtimestarina tai autonkuljettajana? Niiden palveluspuvussa tuo tornitunnus on, ei upseerien tai muiden:

xxxxxxx

Ei Sinun toki tarvitse kertoa, jos et jostakin syystä niin halua tehdä. Sorry vielä, että utelin asiasta, joka ei minulle mitenkään kuulu.

Älä minulle valita,en ole kohteesi.Houraatko sinä?
        Minulle puhuttelet kuin tutullesi?.Et sinä ole minua loukannut mitenkään.Oletko tosiaan noin tyhmä,että pidät minua hänenä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä minulle valita,en ole kohteesi.Houraatko sinä?
        Minulle puhuttelet kuin tutullesi?.Et sinä ole minua loukannut mitenkään.Oletko tosiaan noin tyhmä,että pidät minua hänenä?

Kapin lyhyt matikka 1 1 jo tekee vaikeuksia.

• Anonyymi

Ovatko profiilikuvan pallukat todellakin kalakukkoja? Näyttävät kovin pieniltä kun vertaa niitä puukokardiin. Jospa ne ovatkin voisilmäpullia.

• Anonyymi

**Pieni muheva kalakukko, se herkkua arvoisat palstalaiset, jos olette sitä maistaneet, siihen ei voi olla ihastumatta. Sitä nyt on tarjolla anopin reseptin mukaan. Ja olen anopin kanssa mieltänsä, että kun tekee kalakukon pienehköksi, se on enemmän suussa sulavampi. Paisto on tärkeä ettei laita liian kuumana uuniin, ettei pintä pala liian kovaksi. Sen nyt saa kierelltyä pois, jos käy niin.
        Siinä aloituskuvassa pienen pienet kalakukot joita anoppi teki 10 kpl, jotka pellille sopi. Siitä itsekukin saa omansa, ja kyllä on maistuvaista.**

Kaippa majuri itse sen paremmin taitaa.Älä minua sano majuriksi,kun en ole.
        Kyllä näitä palleroita voi pieniäkin tehdä.Kertalaaki syömiseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

**Pieni muheva kalakukko, se herkkua arvoisat palstalaiset, jos olette sitä maistaneet, siihen ei voi olla ihastumatta. Sitä nyt on tarjolla anopin reseptin mukaan. Ja olen anopin kanssa mieltänsä, että kun tekee kalakukon pienehköksi, se on enemmän suussa sulavampi. Paisto on tärkeä ettei laita liian kuumana uuniin, ettei pintä pala liian kovaksi. Sen nyt saa kierelltyä pois, jos käy niin.
        Siinä aloituskuvassa pienen pienet kalakukot joita anoppi teki 10 kpl, jotka pellille sopi. Siitä itsekukin saa omansa, ja kyllä on maistuvaista.**

Kaippa majuri itse sen paremmin taitaa.Älä minua sano majuriksi,kun en ole.
        Kyllä näitä palleroita voi pieniäkin tehdä.Kertalaaki syömiseen!

Kummallisemmaksi vain menee. "majuri" ei enää olekaan "majuri", vaan jotain muuta. Olisiko taas kyseessä uusi persoona- ja tittelileikki, ja pian näemme jotain uutta sekä mullistavaa?

• Anonyymi

Voisilmäpullissa muikkuja sisällä ? Ei ole kyllä ennen tullut edes mieleen mitä esität. Tuo Kapin mainitsema vahtimestarin puinen plätkä, ei ole syötävä. Eipä ole kyllä valtion vahtimestareilla tuollaista näkynyt, vaan punaisella leijona pohjainen vaate ommeltu pukuun. Kaippa Kapi sitten tuollaisen nähnyt vahtimestarilla ?hehe. Ainakin totena sen kertoi, ja kuvankin näytti, muttei se kuvassakaan ollut puinen. Varmaan joillekkin täydestä meni Kapin tietonsa.

• Anonyymi

Minunkin pelissäni on kosolti hyviä aineksia... kassit ja kaikki. Soiro suortuu ja lasti lentää.

• Anonyymi

Puhut vaan

• Anonyymi

Koska saamme taas lukea elämäsi käänteistä ?

• Tervehdys taas palstalaisille !
      Varmaan teilläkin monilla sukua -tuttavia ym jotka saa tänään ylioppilaslakin päähänsä. Ja unohtamatta myös muiden koulutuksen päättäjäisiä, joita useitakin. Me nyt kuitenkin ollaan tänään kahden ylioppilaan juhlassa.
      Meillä tämän savon matkan kohokohta on tänään kun vaimon sukua parikin pääsee tänään ylioppilaaksi. Tämäpäivä on erittäin tärkeä heille, valmistuville ylioppilaille, siitä alkaa pitkäkin koulutus monilla. Useat suorittaa armeijan tässä vaiheessa, myös naiset. Se sittan alta pois kun elämän tehtävään kukanenkin valitsee alansa jatko opinnoista.

Me käymme ip:llä sitten parissakin paikassa tervehtimässä vaimon sukua ja tuttavia.

Eipä pidempään, kun tässä jo ollaan parasta laittamassa päälle, ja juhlakansan luokse.

Hyvää päivän jatkoa.
      Emmehän niin valita maailman parhaimpiin kuuluvassa valtiossa, kun ei ole niin aihetta siihen. Aina pikku aiheita tietenkin on, muttei isoja aiheita kuitenkaan.

• Anonyymi

"Ja unohtamatta myös muiden koulutuksen päättäjäisiä, joita useitakin."

Tämän lauseen nähdessään "majurin" äidinkielen maikka puhkeaa onnenkyyneliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja unohtamatta myös muiden koulutuksen päättäjäisiä, joita useitakin."

Tämän lauseen nähdessään "majurin" äidinkielen maikka puhkeaa onnenkyyneliin.

HOHHOHHOO. Ihan on samaa "maj" tekstiä jota tänne jo vuosia mongertanut. On ollut milloin metsätilallisena joka kuntalaisille tehnyt pururadan tiluksilleen (kunnes erehtyi julkaisemaan kuvan), milloin matkaillut Australiassa, Espanjassa ja Saksassa jossa omistaa osakkeen, on myös sotilas-asiantuntijana ollut kuten tässäkin ketjussa milloin missäkin. Samoin nämä savon anopin tekemiset ovat tuttuja vanhoista jorinoistaan.

Mutta tuo käyttämänsä pankkolängvits vain kertoo lahjomattoman totuuden. Kukaan muu kuin tämä "majuri" ei kirjoita: "Tämäpäivä, Tämäpäivä, korosteaan, pintä, kierelltyä , itsekukin,kokomaan, pyisisi, kokokauden".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

HOHHOHHOO. Ihan on samaa "maj" tekstiä jota tänne jo vuosia mongertanut. On ollut milloin metsätilallisena joka kuntalaisille tehnyt pururadan tiluksilleen (kunnes erehtyi julkaisemaan kuvan), milloin matkaillut Australiassa, Espanjassa ja Saksassa jossa omistaa osakkeen, on myös sotilas-asiantuntijana ollut kuten tässäkin ketjussa milloin missäkin. Samoin nämä savon anopin tekemiset ovat tuttuja vanhoista jorinoistaan.

Mutta tuo käyttämänsä pankkolängvits vain kertoo lahjomattoman totuuden. Kukaan muu kuin tämä "majuri" ei kirjoita: "Tämäpäivä, Tämäpäivä, korosteaan, pintä, kierelltyä , itsekukin,kokomaan, pyisisi, kokokauden".

susta vain tuntuu kun et muuta osaa.Asiat sulla ihan hukassa,siksi kai vasuri oletkin.Kai kansakoulun olet läpäissyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

susta vain tuntuu kun et muuta osaa.Asiat sulla ihan hukassa,siksi kai vasuri oletkin.Kai kansakoulun olet läpäissyt?

Tietysti sinua "majuri" harmittaa kun vanhat valheesi tuodaan tänne esiin. Luuletko aikuisten oikeasti, että joku uskoo jorinoihisi. Kuten huomaat virheettömästä tekstistäni, olen kaikki kouluni käynyt.

Sinulta sen sijaan voi oikeasti kysyä, miksi kirjoitustaitosi on niin surkea. Samaan hengenvetoon voi ihmetellä, miksi sinä yrität feikata olevasi upseeri. Selvästi on havaittavissa, että älyllinen tasosi on niin matala, että todennäköisesti et ole kunnolla edes kansakoulua läpäissyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti sinua "majuri" harmittaa kun vanhat valheesi tuodaan tänne esiin. Luuletko aikuisten oikeasti, että joku uskoo jorinoihisi. Kuten huomaat virheettömästä tekstistäni, olen kaikki kouluni käynyt.

Sinulta sen sijaan voi oikeasti kysyä, miksi kirjoitustaitosi on niin surkea. Samaan hengenvetoon voi ihmetellä, miksi sinä yrität feikata olevasi upseeri. Selvästi on havaittavissa, että älyllinen tasosi on niin matala, että todennäköisesti et ole kunnolla edes kansakoulua läpäissyt.

Ookko Kapi? samaa kieltä.

• Anonyymi

Miksi kapi ei ole upseeri? No siksi että hän ei ole ylioppilas ja punikkeja ei oteta kadettikouluun, vaikka olisikin.

• Tervehdys palstalaislle !
      Hyvää kesäkauden alkua.
      https://www.youtube.com/watch?v=ZgA_tC0x1j4

Tässä alamme pikku hiljaa valmistautua kotimatkalle puoliaurinkoisessa Kuopion säässä. Esa tulkitsee tämän matkan peilikuvana, me ei nyt rautakiskoilla, vaan autoillen.
      https://www.youtube.com/watch?v=EQ7xKWZOzRs

Matka n 400 km, alle 1/3 osa pitkän isänmaamme pituudesta. Yläpää on Nuorgamissa.
      Joka käynyt Nuorgamissa ja siitä edelleen, nähnyt unohtumattomat, jylhät, karutkin maisemat. Jonne 4-tie vie, E75 jatkuu vielä Norjan puolelle Utsjoen kunnassa Tenon yli jatkuen E75. Pääsee alaspäin Tenon kylästä Norjan puolta...pitkä riippusilta varmaan 200 m pitkänä.
      Jos jatkaa Nuorgamista ylöspäin, seuraava silta on Norjan Tenon kylässä
      n 35 km Nuorgamista. E75 jatkuu vielä Nuorgam-Tana tieltä n 5 km ennen Tanaa oikealle. esim. jos tulee alaspäin sitä kautta, Jäämerta mukaellen, pitkästi yli 100 km ja Suomen Näätämöä kohti, yhdytään E75:een -Kaamasen tiehen vajaat 200 km Suomen puolta ajaen.
      https://www.youtube.com/watch?v=tGhLfiW1noY

Mainitaan nyt kun alueella ollaan, Jäämerelle- Golfvirran lämmittämän Pohjoisen jäämeren rannalle- jäätön talvisin. Ollut kaun rata suunnittelua. Ilmeisesti kun jäämurtaja kalusto niin kehittynyttä, jäänyt rata sen varjoon.
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/Moskovan_rauha.png
      -aikanaan oli kuvasta katsoen oikea käsivarsi Suomen puolta, jossa oli meri auki läpivuoden, josta huolto tapahtui pohjois-suomeen, kun Perämeri oli paksussa -kulkemattomassa jäässä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luovutetut_alueet

Siinä vähän seikkaperäisemmin alueista. Jospa vielä lopuksi Google kuvaa ....hetkonen sanoi Putkonen....Nuogramista, niin näkee käymätön miten pohjoisen luonto on karua, ja havumetsä ei kasva kuin etelämpänä lappia.
      https://www.google.fi/maps/@70.080951,27.87321,3a,35y,55.84h,90.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRgEPP6cPqkRCgdsMo6mbMw!2e0!7i13312!8i6656

Se siitä !.
      Ei muuta kuin kohta baanalle...

• Anonyymi

Näitä ei enään ole matkakertomuksia ?
      Punikit niin majurin sääressä kiinni olleet.

• Anonyymi

• Anonyymi

Punikit räksyttää, osaaminen nollassa.

• Anonyymi

Sepä siitä ja sitten saunaan, sanoo "enään" mies.

• Anonyymi

Majuri ripittää Kapia>ym sossuja joukkue hengestä, ja ihan oikein.

>Kukaan ei tuo esille, että minulla on paras todistus, kun sekin tiedetään ettei edes parasta ole olemassakaan. Vaan kaikki teot tulee aina siihen mitä nyt tehdäänkään, ja yhteishengellä ne laitetaan puikkoihin.

Tätä nyt voisi yleistää vaikka mihin, että jos joku tai jotkut noussee esille, ja sanoo että minä sen tein, ei sellaista tekemistä edes ole olemassakaan. Kaikki teot aina liittyy isoon henkilö määrään, siinä tekijöitä laidasta lukien, kuten tuokin jääkiekko, ihan hierojasta lähtien kuuluu kettingin lenkkeihin. Ihan kuten kuka tahansa yhteiskunanssakin, toiset vain tehneet erilailla, että osata arvo antaa kaikille. Me kaikki ollaan oltu yhteiskuntaa rakentamassa, kuka tavallaan. Eikä niin että katso todistukseni -olen paras, ja osaan tehdä paremmin kuin muut -ei sellaista olekkaan.<

• Anonyymi

• Anonyymi

Kummasta päästä tuolla vasuri torvensoittajalla turahtaa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummasta päästä tuolla vasuri torvensoittajalla turahtaa ?

Kummastakin ! Eikä voi eroa sanoa kumpi parempaa musiikkia.

• Anonyymi

Mukavaa jutustelua tälläkin sivulla.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1393
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1360
    3. 76
      1155
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1096
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      941
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      935
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      36
      889
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      855
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      825
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      821
    Aihe