Metsään meni!

Erkki

Ajoin asuntoautollani mäkeä ylös, en tajunnut liukkaaksi ja etupyörät alkoivat sutimaan, auto pysähtyi ja vaikka painoin jarrut kiinni niin liukui takaperin n. 20m kaatuen oikealle kyljelleen ojaan. Ruttua tuli kunnolla, sisusta kuin pommin jäljiltä. VaKuutus korvaa mutta omavastuu kirpaisee, tuo oli omaa hölmöyttä. Asun pikkutien varrella ja mietin nyt josko vaihtaisi takavetoiseen sillä tämän etuvetoisen kanssa on ollut vaikeuksia päästä kotiin kun se paino on siellä taka-akselin päällä.

11

2019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jore

      Jos niitä asunto-autoja saisi nelivetoina tuntuisi talvikin ihan erilaiselta.

    • Huippukuski

      Jospa opettelisit ajamaan tai ostaisit autoosi kunnon renkaat. Jos alla on hyvät nastat niin ei se mihinkään lähden liusumaan vaikka meno hyytyisikin.

      • Erkki

        On kunnon nastarenkaat ja usein jopa etuakselin päällä oleva vesisäiliökin täynnä(110litr.) sekä vaimo ja kakarat seisomassa hytässä että painoa olis vetävien päällä mahdollisimman paljon. Näin on menty monet kerrat rimaa hipoen kotiin, meillä kun tuo kaupunki hiekoittaa pari päivää myöhässä niin nollakelit ovat pahimmat. kettinkien kanssa en ala pelaamaan sillä ennen vaihdan koko auton takavetoiseen. Äläkä puhu ajamisen opettelusta enempää.


      • Erkki kirjoitti:

        On kunnon nastarenkaat ja usein jopa etuakselin päällä oleva vesisäiliökin täynnä(110litr.) sekä vaimo ja kakarat seisomassa hytässä että painoa olis vetävien päällä mahdollisimman paljon. Näin on menty monet kerrat rimaa hipoen kotiin, meillä kun tuo kaupunki hiekoittaa pari päivää myöhässä niin nollakelit ovat pahimmat. kettinkien kanssa en ala pelaamaan sillä ennen vaihdan koko auton takavetoiseen. Äläkä puhu ajamisen opettelusta enempää.

        renkaat?Jos se auto kerran jarrut lukossa lähtee alaspäin ei siinä auta on se sitten etu tai takaveto eikä nelikko, no se kyllä varmaankin menis sinne mäelle asti,ehkä.Onnea matkassa oli jos hytti täynnä seisovaa purukkaa ja vaan auto sai kolhuja,valitettavaa sekin tietenkin on. Renkaista vielä ,onko ne minkä ikäset? Nimittäin kummasti vanhemmiten niiden pito huononee vaikka pintaa on kuinka jäljellä,ja jos ongelmia ollut aikaisemminkin mäelle pääsyssä kokeilisin UUSIA talvirenkaita ne nimittäin kehittyy vaan kummasti lähes vuosittain,ja on halvempi kuin nelikkoalustainen auto.Hyvää kevään jatkoa kaikille,myös noille valitettavasti "asiaan" kuulumattomille kommentoijille.Jotka osaa ajaa?


      • Hyvä
        kawasaki250 kirjoitti:

        renkaat?Jos se auto kerran jarrut lukossa lähtee alaspäin ei siinä auta on se sitten etu tai takaveto eikä nelikko, no se kyllä varmaankin menis sinne mäelle asti,ehkä.Onnea matkassa oli jos hytti täynnä seisovaa purukkaa ja vaan auto sai kolhuja,valitettavaa sekin tietenkin on. Renkaista vielä ,onko ne minkä ikäset? Nimittäin kummasti vanhemmiten niiden pito huononee vaikka pintaa on kuinka jäljellä,ja jos ongelmia ollut aikaisemminkin mäelle pääsyssä kokeilisin UUSIA talvirenkaita ne nimittäin kehittyy vaan kummasti lähes vuosittain,ja on halvempi kuin nelikkoalustainen auto.Hyvää kevään jatkoa kaikille,myös noille valitettavasti "asiaan" kuulumattomille kommentoijille.Jotka osaa ajaa?

        Mies ketjut ja käytä järkeä seuraavan kerran


    • lahjomaton

      Tuli mieleen kysyä, että olisko eritavalla lastattuna onnettomuus vältetty?

      Minun etuvetoisen lastaan tietoisesti niin, että painopiste tulee alas ja niin eteen kuin se on mahdollista. Raskaimmat kamat etusohvan alla jne. Muuten hiekka- ja sorateillä ajaominaisuudet ovat epävarmat jyrkässä vastamäessä etenkin jos ihan takana olevat käyttövesi- ja WC:n tankki ovat täynnä.

    • Kek1

      Ja taitaa olla kyseessä surullisen kuuluisa talviauto fiat ducato?

      • Yksi

        Idioottikin liikenteessä


    • kari

      Harmittava juttu,mutta tuskimpa takavetoinen auto olisi pysynyt liukkaassa mäessä yhtään sen paremmin,saatika sitten kiivennyt ylös. Oma takatuupparini ei meinaa selvitä lumisestakaan mäestä kunnialla, vaikka kytkee luistoestojärjestelmän pois käytöstä. Aiemman kokemukseni perusteella talavetoinen ei ole juurikaan parempi etenijä,muuten kuin raskaissa malleissa. Itse olen kyllä tilannut NELIVETOISEN peltikuorisen, jolla jään syksyllä kiinni varmasti pahoihin paikkoihin.

    • jupsku

      Etuvetoinen on ylämäessä vähän kinkkinen luikkailla. Kokeilehan seuraavan kerran jos ko ylämäki ei ole kovin pitkä, että ajat peruuttamalla ylös. Etuvetoinen meinaan kulkee ylämäkeen (ja hangessa) paremmin peruuttaen. Ja tapaukseen soveltaen olisi ollut helppo ohjailla takaisin, kun nokka olisi ollut valmiiksi menosuuntaan.

      • jupsku

        Kokemusta meinaan on: asun kanssa paikassa jossa viimeinen 80 metriä on ylämäkeen. Olen usean kerran päässyt sen ylös peruuttaen, kun etuperin ajaen on matka tyssäännyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe