Eurooppamyönteinen suomalainen valtalehdistö levittää vaatimusta, että Suomen oma maanviljelyon lopetettava. Kotimainen ruoantuotanto on ylikallista ja kannattamattomatonta. Vain erikoistuotteita ja jotakin pientä perheviljelyä sallittaisiin jatkossa.
Jatkossa Suomen elintarvike- ja ruokahuolto on kannattavampaa järjestellä yhdessä EU:n kanssa. Pitempiaikaisissa, vuosia kestävissäkin kriisitilanteissa EU:n laajoista ruokavarastoista tuodaan ruokaa Suomeen.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005809710.html
HS:Suomen on heittäydyttävä EU-ruokahuollon varaan. Se on halvempaa
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
EU kaatuu 5 vuoden sisällä mitä sitten syödään?
- Anonyymi
Kaivellaan vaan ne raktorit esille varastosuuleiltansa. Sitten aletaan taas viljellä maata Suomessa. Ei ole vaikeeta aloittaa uudestansa viljelyt takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivellaan vaan ne raktorit esille varastosuuleiltansa. Sitten aletaan taas viljellä maata Suomessa. Ei ole vaikeeta aloittaa uudestansa viljelyt takaisin.
Monelle outo sana, varastosuuli... https://fi.wikipedia.org/wiki/Suuli
- Anonyymi
Minä olen haja.asutusalueella syntynyt ihminen. En minä voi kaikkia tuttuja lapsuuden sajoja alkaa stadilaismukuloille selittään. Kyllä se suuli sieltä löytyy, kun hiukan gogeltaa asian kanssa.
Ei raktoreita ainakaan ladossa säilytetä, varastolato olisi väärä sana.
Uustilalliset puhuu tietenkin konehalleista, jossa kaikki vehkeet on suojassa. Mutta suulit on monessa talossa tyhjillään ollut jo vuosikymmeniä kun kaikki kerätään paalaamalla. Suulissa raktorin on hyvä olla lumelta ja sateelta turvassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen haja.asutusalueella syntynyt ihminen. En minä voi kaikkia tuttuja lapsuuden sajoja alkaa stadilaismukuloille selittään. Kyllä se suuli sieltä löytyy, kun hiukan gogeltaa asian kanssa.
Ei raktoreita ainakaan ladossa säilytetä, varastolato olisi väärä sana.
Uustilalliset puhuu tietenkin konehalleista, jossa kaikki vehkeet on suojassa. Mutta suulit on monessa talossa tyhjillään ollut jo vuosikymmeniä kun kaikki kerätään paalaamalla. Suulissa raktorin on hyvä olla lumelta ja sateelta turvassa.Tuossahan ylempänähän se on, jos viitsii katsoa.
"Suuli on länsisuomalainen murresana, joka tarkoittaa puurakenteista latoa, heinäsuojaa, työkalu- tai venevajaa tai muuta vastaavaa varasto- ja piharakennusta. Sanan alkuperänä on ruotsin kielen suojaa ja katosta tarkoittava sana skjul. "
Meillä maalla puhuttiin ulkokartanosta esim.
- Anonyymi
Niinkö harva tässä maassa osaa edes viljellä tai ajaa sitä konetta vai meinaatko pistää matut pellolle?
- Anonyymi
Taisi olla enemmän vitsi se, että noin vaan voitais aloittaa maanviljely uudestaan. Esimerkkinä Venezuela oli omavarainen elintarvikkeissaan vuosisatoja.
Noin 30 vuotta sitten maatalous ajettiin likimain alas, kun öljytuloista saatiin kaikki tarvittava. Nyt Venezuelassa on edelleen samat peltoalueet olemassa.
Mutta kukaan ei osaa niitä maita viljellä, eikä ole kalustoakaan enää olemassa. Maassa on jo useita vuosia ollut aivan hirmuinen nälänhätä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/04/10/suuri-kaniinisuunnitelma-eli-miten-venezuelan-vallankumous-muuttui-ensin
Jos omavaraisesta ruoantuotannosta kerran luopuu, sitä ei saada enää takaisin.
- Anonyymi
Yritä noita sitten selittää porkkanan purijoille joilla aivot ei ole kehittyny tarpeeksi.
- Anonyymi
Suomen omavarainen elintarviketuotanto tuhottiin nimenomaan Keskustapuolueen Juha Sipilän hallituskaudella. Nyt maatiloja menee konkurssiin 1 tila/viikko.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a16dd0c1-c693-4ad6-9e0c-b00b7b9acc35
Maailmalla suuret osapuolet käyvät jo keskenään kauppasotaa, ja tämä voi eskaloitua kuumaksi sodaksi koska tahansa.
Jos koskaan niin nyt olisi tärkeää, että Suomi ja suomalaiset pitävät huolta että saavat omasta maasta keskeiset elintarvikkeet, leivän lihan ja maidon. Vaikka maailma menisi vielä paljonkin tästä hullummaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807