Enää ei helluntaiseurakuntien nimissä mainita helluntaita.
Olisi hyvä tietää mennessään mitä ko. seurakunta edustaa.
Edustaako ao. suunta pimennetyin valoin ajaminen Babylonin kirkon esiastetta?
"Häpeän helluntailaisuutta"
15
149
Vastaukset
- Anonyymi
Ennen helluntaiseurakunnan nimet viitasivat valejuutalaisuuteen.
- Anonyymi
Maanantaitrolli. Ajat itse parkkivaloilla.
- Anonyymi
Helluntaitemppelin Siion Temppeli nimi viittaa valhejuutalaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaitemppelin Siion Temppeli nimi viittaa valhejuutalaisuuteen.
Aiemmin ainakin näistä nimistä tunnisti helluntaiseurakunnan: "Saalem", "Siion", "Betania". Mahd. muutama muukin yksittäinen seurakunnan nimi. Nimet tulevat Raamatun paikannimistä, eivätkä kyllä tiettävästi alun perin yrittäneet olla valhejuutalaisia, vaikka mistä tuon tietää.
Sitten, joskus 1960-70-luvulla rinnalle ilmaantui uusi "Siiloan"-srk, joka ei ollut helluntaiseurakunta, vaikka nimi antoi niin olettaa. Tätä on sitten seuranneet kaikenlaiset Henotes-seurakunnat, joista en tiedä yhtään mitään, mitä ovat, mutta helluntaiseurakuntia ne eivät ole.
Kyllä, jos seurakunta kuuluu Helluntaiherätyksen alaisuuteen, silloin seurakunnan nimen vierellä tulisi olla maininta "helluntaiseurakunta". Jos joku Siiloan tai Livets ord tai Uskon sana merkitsisi itsensä nimellä' "helluntaiseurakunta", kyseessä olisi selkeä huijaus. Ne eivät ole helluntaiseurakuntia sen enempää kuin Nokia Missiokaan, vaikka sekin huijaus on kai yrittänyt mainostaa itseään helluntaiseurakuntana.
Suurin huijaus on kuitenkin nk. Helluntaikirkko, joka ei ole perinteinen helluntaiseurakunta, vaan ihan muuta.
Ei helluntai-nimityksessä mitään pahaa ole. Sillä nimellä ihmiset tuntevat tuon tietyn seurakuntayhteisön ja jenkeissä se on Pentecostal tai vaikeammin Assemblies of God, jonka oppeja Suomen helluntaiseurakunnat opettavat.
Mulla on kaikkien kirja- ja vihkopinojen seassa ollut helluntailaisten Raamattukoulu-kirjekurssi. Muistan silloin sitä selatessani, että onpa kummallista oppia. Sen kun luki ihan kirjoitettuna, mitä se todella on, eikä usko, mitä hellarit päivää kätellessään väittävät uskontonsa muka olevan. Siinä vihossa on hellareiden oppi, eikä se ole kristinoppia. Löysin sen taas tuolta kirjakasasta, mutta toisin kuin jo, jostain itselleni tyrkytetyt Jehovan todistajien kirjat, se ei vielä lentänyt roskiin, sillä se on hellareiden itse kirjoittamaa faktaa, mitä helluntailaisuus todellisuudessa opillisesti on. Mitä he opettavat "raamattukouluissaan".
- Anonyymi
se on kyllä "merkitty" lahko.
- Anonyymi
Siion, Eelim, Saalem - eivät nämäkään vanhat helluntaiseurakuntien nimet varsinaisesti helluntailaisuuteen viitanneet. Mutta ne oli lyhyempänä helpompi kirjoittaa rukoushuoneen oven yläpuolelle kuin Pihtiputaan helluntaiseurakunta. Ja kyllä se helluntailaisuus nettisivuilla tai oven sisäpuolella paljastuu.
- Anonyymi
Helluntaiseurakuntien tulisi koko maassa lanseerata Helluntaijuhlat juuri helluntaiviikonlopuksi toukokuulle. Ei mitään ylikarismaattisia, yliäänekkäitä juhlia, vaan sellaiset kuin Pyhä Henki on, hiljainen tuulen hyminä. Tällainen juhlaperinne profiloisi hyvin helluntaiseurakunnat muista , mutta olisi samalla rajoja ylittävä, sillä "Henki on sama". Ehdottakaapa tätä omissa seurakunnissanne.
- Anonyymi
Helluntailaisuus, vaikkakin käyttää tuon pyhäpäivän nimeä, ei ole sen enempää helluntai-uskoinen kuin kristilliset kirkotkaan. Kyseessä on alunperin ollut jonkinlainen pilkkanimi tai nimitys tälle lahkolle, jotka nostivat helluntaipäivän tapahtumat ohi muun kristillisen, korottivat helluntaipäivää, saarnasivat vain "helluntaita".
Vaikka helluntailaiset luulevat omineensa koko Jumalan Pyhän Hengen, tämä on valhe ja harha. Kristinusko julistaa myös helluntain tapahtumia. Kristinuskossa on aina ilmennyt Hengen vuodatusta, helluntailaiset eivät sitä "keksineet" vaikka kovasti näin opettavat. Se, että joku esim. rukoilee kielillä, ei tarkoita, että rukoilija välttämättä olisi helluntailainen. Pyhä Henki kuuluu koko kristikunnalle, eikä asu minkään uususkontoisen lahkon omassa takataskussa, jos asuu siellä ollenkaan.
Kristinusko on keskitetymmin Kristuksen ylösnousemus-uskoa. Pääsiäinen on kristinuskon suurin juhla-aika: Kristuksen kuolema, sovitustyö ja ylösnousemus. Tätä kristinusko korostaa, muttei meitä sentään tästä syystä kutsuta "pääsiäisiksi". Siksi kristityt viettävät pyhäpäivänään Kristuksen ylösnousemuspäivää, sunnuntaita, eikä tämä ole sapatin korvike, ei liity sapattiin ja sapattikäskyihin mitenkään. Sapattina Jumala lepäsi, Kristus oli kuollut, haudassa. Sapatti on kuoleman päivä, täynnä kieltoja. Sunnuntaina Hän ylösnousi. Sunnuntai on ylösnousemuksen, elämän ja uudestisyntymän, kristinuskon synnyinpäivä.
Kristinuskon katsotaan syntyneen Kristuksen ylösnousemuksesta 9.4. vuonna 30, juutalaisena viikon ensimmäisenä päivänä / Jom rison: länsimaissa vanhalla nimellä "sunnuntai", sillä me länsimaalaiset olemme gojimeja, eikä meidän Kristus-uskomme vastaa juutalaista messias-uskoa. Emme ole juutalaisia, tämän jo apostoli Paavalikin meille opetti.
Helluntaipäivä on kristinuskossa omalla paikallaan, osana Jumalan: Isän / Jeesuksen / Pyhän Hengen sovitustyötä ja lahjavanhurskautusta, mutta ei korostu yli muun Jumalan työn.
En tiedä maailmassa olevan myöskään kristityiksi itseään väittäviä "joululaisia" tai juhannuslaisia. Ehkä on, mutta aidosti kristittyjä nuo yhden päivän korottajat eivät varmasti olisi. Kristinuskossa ei palvota sunnuntaita. Se vain on meidän pyhäpäivämme, jatkuvan, uuden elämän päivä.
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus, vaikkakin käyttää tuon pyhäpäivän nimeä, ei ole sen enempää helluntai-uskoinen kuin kristilliset kirkotkaan. Kyseessä on alunperin ollut jonkinlainen pilkkanimi tai nimitys tälle lahkolle, jotka nostivat helluntaipäivän tapahtumat ohi muun kristillisen, korottivat helluntaipäivää, saarnasivat vain "helluntaita".
Vaikka helluntailaiset luulevat omineensa koko Jumalan Pyhän Hengen, tämä on valhe ja harha. Kristinusko julistaa myös helluntain tapahtumia. Kristinuskossa on aina ilmennyt Hengen vuodatusta, helluntailaiset eivät sitä "keksineet" vaikka kovasti näin opettavat. Se, että joku esim. rukoilee kielillä, ei tarkoita, että rukoilija välttämättä olisi helluntailainen. Pyhä Henki kuuluu koko kristikunnalle, eikä asu minkään uususkontoisen lahkon omassa takataskussa, jos asuu siellä ollenkaan.
Kristinusko on keskitetymmin Kristuksen ylösnousemus-uskoa. Pääsiäinen on kristinuskon suurin juhla-aika: Kristuksen kuolema, sovitustyö ja ylösnousemus. Tätä kristinusko korostaa, muttei meitä sentään tästä syystä kutsuta "pääsiäisiksi". Siksi kristityt viettävät pyhäpäivänään Kristuksen ylösnousemuspäivää, sunnuntaita, eikä tämä ole sapatin korvike, ei liity sapattiin ja sapattikäskyihin mitenkään. Sapattina Jumala lepäsi, Kristus oli kuollut, haudassa. Sapatti on kuoleman päivä, täynnä kieltoja. Sunnuntaina Hän ylösnousi. Sunnuntai on ylösnousemuksen, elämän ja uudestisyntymän, kristinuskon synnyinpäivä.
Kristinuskon katsotaan syntyneen Kristuksen ylösnousemuksesta 9.4. vuonna 30, juutalaisena viikon ensimmäisenä päivänä / Jom rison: länsimaissa vanhalla nimellä "sunnuntai", sillä me länsimaalaiset olemme gojimeja, eikä meidän Kristus-uskomme vastaa juutalaista messias-uskoa. Emme ole juutalaisia, tämän jo apostoli Paavalikin meille opetti.
Helluntaipäivä on kristinuskossa omalla paikallaan, osana Jumalan: Isän / Jeesuksen / Pyhän Hengen sovitustyötä ja lahjavanhurskautusta, mutta ei korostu yli muun Jumalan työn.
En tiedä maailmassa olevan myöskään kristityiksi itseään väittäviä "joululaisia" tai juhannuslaisia. Ehkä on, mutta aidosti kristittyjä nuo yhden päivän korottajat eivät varmasti olisi. Kristinuskossa ei palvota sunnuntaita. Se vain on meidän pyhäpäivämme, jatkuvan, uuden elämän päivä.
~suurin osa tekstistäsi on pelkkääö ropaskaa valetta ja vääristelyä!
eli helluntai pysyttelee kaukana tuollamenolla.
- Anonyymi
tarkoitatko että, helluntailaisuudesta olisi jäljellä ainoastaan tuo loppu = tailaisuus?
- Anonyymi
Kristinuskon suuntauksilla kaikilla on tunnuspiirteensä ja korostuksensa, eihän se tarkoita sitä, että korotettaisiin itseään muiden kustannuksella. On suuri rikkaus kristikunnalle, että erilaisia korostuksia on olemassa. Samoin eri liikkeiden juuret ja syntyhistoria, identiteetti on hyvä tietää.
Olen kuullut että nimitus helluntailainen olisi maailman taholta tullut nimitys. Pääasia on että on uudestisyntyyt uskova.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne mitään toista helluntaita.
- Anonyymi
"toinen siunaus",?? ..........."tuli kaste"??? sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 )
Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa Ef. 5:18. "...Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.." Kol.3:16. "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..."
Mikä toinen "siunaus"?? Uskoon tullut ihminen on jo siunattu , heti uskoon tullessa so. uudestisyntyessä Ef.1:13. "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.." 2.Piet.1:2.".. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. 3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,.."
TIE JUMALAN YHTEYTEEN ( läsnäoloon ) ON HETI IHMISEN USKOON TULLESSA so. uudestisyntyessä.
Ihmisellä on pääsy Jumalan läsnä oloon "Jeesuksen veren kautta " so .uskomalla evankeliumi, Jumala vanhurskauttaa ihmisen Room.5:1. "..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.."
Hepr.10:9.".. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,.." Ef.2:17.".. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla( pakanat ja juutalaiset) pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..."
"... meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään.......meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.." Siinäpä sitä funtsaamista "kahden siunauksen" tavoitteleville miten voi olla että "veren kautta tai "yhdessä Hengessä" kummassakin pääsy Jumalan läsnäoloon ? Kun evankeliumi on "Hengen " ilmoitusta so Jumalan sanaa ei siinä pitäsi olla vaikeuksia ymmärtää? Jumala itse vanhurskauttaa "jumalattoman ihmisen " uskosta , ja siten ihmisellä on Jumala yhteys "Hengessä" . Jumalan Henki on tullut ihmiseen asumaan. Uskoon tulleen ihmisen on tarpeen lukea Raamattua ja olla uskovien yhteydessä vahvistuakseen Kristuksen tuntemuksessa ( 2.Piet.2:1: 2.-11.) Jumalan voima ilmenee evankeliumissa sen julistamisen myötä Jumala antaa tahtonsa mukaan voimavaikutuksia Sanansa vahvistukseksi.
"JUMALAN VOIMA" on apostoli Paavalin mukaan evankeliumi, eikä mikään "tunne kokemus" !
Room.1:6."... Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."
1.Kor.1: 18. "..Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. .........., 23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,( ts. evankeliumia joka on Jumalan voima ) joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus."
1.Kor.2:1."..Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan..."
"JUMALAN VOIMA" on myös apostoli Pietarin mukaan evankeliumi, eikä mikään "tunne kokemus" !
1.Piet.1:3.-5. "...... 5. jotka Jumalan voimasta (Rm.1:16. evankeliumi on Jumalan voima". uskon kautta evankeliumin sanomaan ) uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.." - Anonyymi
Kaikki on Pyhän Hengen työtä, " Hänessä me elämme, liikumme ja olemme" . Sitähän sinä tarkoitit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1151036
- 491015
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856