verenpaine kuriin banaanilla. toimii!!

Anonyymi

olen keski-ikäinen mies jolla on sitä haitallista vatsaa. verenpaineet oli tuossa vielä kuukaus sitten sellaisia lukuja kuin 150-160 ja alapainekin lähes 100. ihan joka mittauksella noita lukuja..

sitten aloin syömään terveellisemmin ja lisäsin ravintoon mm baanaanin ja jogurtin sekä hunajan. en syö enää pitsoja vaan kalaa ja myös kasviksia. joskus toki lihaa.

muuttama viikko ja nyut verenpaineet ei ole enää sellaisia jotka pelottaisi hengenlähdön vuoksi eli lukemat oli äsken 139/80. ei se ole vielä priimaa mutta on tuota vatsaakin. todella mukavaa kun ei tarvi pelätä enää kohtausta joka hetki ja sellainen jumputtava olo päässä on poissa. sellainen paineen tunne katosi.

päätin jo aiemmin että lääkäriin en mene vaan teen itse muutokset ja seuraan paineitani. sillä linjalla näyttäs tulevan tuloksia. jos nimittäin olisin lääkäriin menyt se olisi määrännyt verenpainelääkkeet ja sen seurauksena motiivini tehdä oikeita pysyviä muutoksia tapoihini olisi laskenut koska lääke olisi laskenut paineet. nyt suunta on oikea ja se on rehellistä muutosta kehossa eikä mitään lääkepelleilyä.

silti sanon että ne joilla verenpainelääkkeet on, ottakaa ne ja hakemaa lääkkeet jos ette pelkää lääkäriä kuten minä mutta tehkää silti elintapoihin muutoksia.

minä kiitän ja kuittaan onnellisena siitä että hengenvaaralliset paineet on nyt muuttuneet lievästi kohola oleviksi ja tiedän että kun otan liikunnan mukaan ja vatsaa pois, olen ok kuosissa

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verenpaine on salakavala sairaus, se hiipii huomaamatta. Välillä on paremmin ja sitten taas tekee tuhojaan mm. sydämeen. Kannattaa seurata hyvin ja mentävä ajoissa lääkäriin. Kokemusta on , joten tiedän mistä kirjoitan.

    • Anonyymi

      Itse sain aikoinaan verenpaineen laskemaan valkosipulikapseleilla 3kpl/pvä. Oli siinä hoitaja ihmeissään.

    • Anonyymi

      Pizzoissa, sipseissä yms. mätöissä on hirvittävän paljon suolaa.
      Kuten salmiakissa ja lakussa.
      Kun suolan käyttö vähenee (ja painokin alenee) verenpaine laskee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe