Sähköllä liikenteessä

Anonyymi

Sitä kun on kerran päässyt nauttimaan hiljaisesta sähköajoneuvosta, ei tulisi enää mieleenkään hankkia pelkällä polttomoottorilla varustettua autoa. Ne eivät enää kiinnosta!

20

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan osaa. Moottorin ääni on juuri se upea asia minkä kunnollinen auto voi tarjota.
      Tietysti jos olet ajanut jollain onnettomalla tuhnulla, niin ethän sinä raukka voi sitä tietää.

      • Näin minäkin joskus ajattelin, ja onhan V8:n murina ja tärinä upea kokea.

        Mutta sitten kun kokee sähkömoottorin äänettömän ja vaivattoman voiman, jolla voisi niin halutessaan jättää lähes kaikki muut tienkäyttäjät kauas taakseen, ymmärtää, ettei se voiman tunne enää ole äänistä kiinni, eikä niitä enää kaipaa.


    • Anonyymi

      Uudella Corollallako hiljaista ajoa?

      • Anonyymi

        Olisko edes sähköcorolla hiljainen, kun rengasmelu on korvia huumaava ?


    • Anonyymi

      Taitaa vaan V8:n äänet peittää ne helvetilliset rengasmelut alleen!
      Oksettaa

    • Anonyymi

      "Sitä kun on kerran päässyt nauttimaan hiljaisesta sähköajoneuvosta, "

      Minä taas nautin rennosta ajamisesta kunnollisella autolla, jossa on kunnolliset ajo-ominaisuudet ja ei tarvitse hötkyillä ja räpeltää turhantakia tankkaamisen/lataamisen kanssa!

      • Anonyymi

        No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.

        Sitten joutuisikin matkalla pysähtymään PIIIITTTKÄÄÄÄÄÄLLLE tauolle lataamaan kulkinetta.
        Tällä hetkellä ei vielä farkkua tarjolla ole johon romut mahtuisi mukaan joten pitäisi viedä erikseen laukut matkahuoltoon kuskattaviksi.
        Lisäksi hinnan erotuksella ostaa sen verran paljon haisevaa dieseliä ettei halpa sähkö sitä kompensoi.
        Kyllähän sähkäri ihan varteenotettava peli on kun kylän pinnassa pysyy ja joillekin sopii. Vielä liian haastavaa omille kilometreille mutta joskus kaukana tulevaisuudessa voi olla jo vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten joutuisikin matkalla pysähtymään PIIIITTTKÄÄÄÄÄÄLLLE tauolle lataamaan kulkinetta.
        Tällä hetkellä ei vielä farkkua tarjolla ole johon romut mahtuisi mukaan joten pitäisi viedä erikseen laukut matkahuoltoon kuskattaviksi.
        Lisäksi hinnan erotuksella ostaa sen verran paljon haisevaa dieseliä ettei halpa sähkö sitä kompensoi.
        Kyllähän sähkäri ihan varteenotettava peli on kun kylän pinnassa pysyy ja joillekin sopii. Vielä liian haastavaa omille kilometreille mutta joskus kaukana tulevaisuudessa voi olla jo vaihtoehto.

        Paljonko ajat päivässä, etkö pysähdy matkallasi syömään tai kahville, sillä aikaa autosikin on ladattu? Kyllä Teslaan mahtuu kamaa enemmän kuin farkkuun. Paljon ajavalle sähköauto on paras mahdollinen peli kokonaishinnan suhteen kun lasketaan polttoainekulut, huollot ja verot.
        Ja ehdottomasti mukavampi ajella kuin mikään diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko ajat päivässä, etkö pysähdy matkallasi syömään tai kahville, sillä aikaa autosikin on ladattu? Kyllä Teslaan mahtuu kamaa enemmän kuin farkkuun. Paljon ajavalle sähköauto on paras mahdollinen peli kokonaishinnan suhteen kun lasketaan polttoainekulut, huollot ja verot.
        Ja ehdottomasti mukavampi ajella kuin mikään diesel.

        Viimeisen 12 vuoden aikana tullut vuodessa 60-70 tkm mittariin.
        Toki pysähdyn syömään ja välissä kahville mutta ajan ajan myös 1-2 kertaa viikossa kerralla 400 km ja yli ilman pysähdyksiä. Ei yksinkertaisesti ehtisi tehdä matkasuunnitelma auton ehdoilla. Sanokaa vain että jokaisesta rakennuksesta löytyy sähköt ja niin löytyykin mutta menee jo mahdottomaksi alkaa asiakkaan luona neuvottelemaan heti saavuttua auton latauksesta.
        Sähköauto on itselle vaihtoehto siinä vaiheessa kun sillä kykenee kulkemaan muilla kuin auton ehdoilla, lataus paikkoja on huomattavasti nykyistä enemmän ja ne toimisivat yhtä varmasti kuin bensapumput.
        Sähköauto riittäisi varmaan n. 100 000 Suomen autoilijoista mutta suhteettoman kallis hankintahinta rajoittaa tätä vielä pitkään ja menee vielä vuosia kunnes niitä käytettynä parilla tonnilla saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.

        "eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa."

        Et taida olla autoilija?
        En ole tavannut montakaan tankkausasemaa missä ei olisi katosta sääsuojana!

        Itselläsi on likainen haiseva letku kädessä joka aamu ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.

        Tuo haiseva letku - juttu on naurettava. Polttomoottoriauton tankkaus kestää noin 90 sekuntia (aika jona polttoainetta tankkiin pumpataan), eikä ne letkut normaalisti haise eivätkä kahvat ole likaisia. Eikä tankkausta tarvitse tehdä räntäsateessa, vaan tankkauspaikat ovat normaalisti katettuja. Tämä operaatio tarvitsee tehdä kaiken lisäksi vain ehkä kerran viikossa.
        Sähköauto sen sijaan pitää saada lataukseen päivittäin. Ja niiden latauskaapelit ne kuraisia usein ovatkin, kun niitä pitää vetää pitkin maata ja sateessa ne vähintään kastuvat. Katettujahan latausasemat eivät yleensä ole, vaan kaapelit on kaivettava kontista ja kytkettävä räntäsateessa paljaan taivaan alla. Sitten on heräteltävä latausasemaa lätkillä ja apeilla ja tekstiviesteillä ja puheluilla. Sitten latauksen ajaksi juomaan kahvia lukemattomine santsikuppeineen, syömään läjä hampurilaisia tai kömmitään takapenkille nukkumaan. Latauksen jälkeen sitten keräillään taas märät ja kuraiset kaapelit takakonttiin. Kunhan on välillä käyty sateessa käynnistämässä pariin kertaan uudestaan keskeytynyt lataus.
        Kyllähän sähköautolla on etunsa, mutta se käyttövoiman siirto autoon ei suinkaan ole yksi niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo haiseva letku - juttu on naurettava. Polttomoottoriauton tankkaus kestää noin 90 sekuntia (aika jona polttoainetta tankkiin pumpataan), eikä ne letkut normaalisti haise eivätkä kahvat ole likaisia. Eikä tankkausta tarvitse tehdä räntäsateessa, vaan tankkauspaikat ovat normaalisti katettuja. Tämä operaatio tarvitsee tehdä kaiken lisäksi vain ehkä kerran viikossa.
        Sähköauto sen sijaan pitää saada lataukseen päivittäin. Ja niiden latauskaapelit ne kuraisia usein ovatkin, kun niitä pitää vetää pitkin maata ja sateessa ne vähintään kastuvat. Katettujahan latausasemat eivät yleensä ole, vaan kaapelit on kaivettava kontista ja kytkettävä räntäsateessa paljaan taivaan alla. Sitten on heräteltävä latausasemaa lätkillä ja apeilla ja tekstiviesteillä ja puheluilla. Sitten latauksen ajaksi juomaan kahvia lukemattomine santsikuppeineen, syömään läjä hampurilaisia tai kömmitään takapenkille nukkumaan. Latauksen jälkeen sitten keräillään taas märät ja kuraiset kaapelit takakonttiin. Kunhan on välillä käyty sateessa käynnistämässä pariin kertaan uudestaan keskeytynyt lataus.
        Kyllähän sähköautolla on etunsa, mutta se käyttövoiman siirto autoon ei suinkaan ole yksi niistä.

        Aina ihmetyttää miten helppoa ihmisille on laittaa autonsa lohkolämppäri piuhan päähän mutta samalle jampalle on tosi vaikeaa laittaa sähköauto lataukseen. Missä ero noin tekemisen kannalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ihmetyttää miten helppoa ihmisille on laittaa autonsa lohkolämppäri piuhan päähän mutta samalle jampalle on tosi vaikeaa laittaa sähköauto lataukseen. Missä ero noin tekemisen kannalta?

        Ero on siinä, että
        a) Lohkolämmittimen päivittäinen käyttäminen ei ole välttämätöntä. Lataaminen on.
        b) Lohkolämmitintä käytetään jos halutaan pieni osa vuodesta. Lataaminen on tehtävä päivittäin ympäri vuoden
        c) Lohkolämmitykseen sähköllä on vaihtoehtoja, kuten polttoainelämmittimet, jotka ovat riippumattomia sähkön saatavuudesta
        d) Lohkolämmitykseen, silloin kuin sitä talvisin tarvitaan, riittää pari tuntia. Lataukseeen vastaavasta pistorasiasta tarvitaan koko yö, jos riittääkään.
        e) Lohkolämmityksen käynnistämiseen ei tarvita erillisiä tunnisteita, sovelluksia tai tekstiviestejä tai maksukortteja, eikä siitä yleensä erikseen veloiteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero on siinä, että
        a) Lohkolämmittimen päivittäinen käyttäminen ei ole välttämätöntä. Lataaminen on.
        b) Lohkolämmitintä käytetään jos halutaan pieni osa vuodesta. Lataaminen on tehtävä päivittäin ympäri vuoden
        c) Lohkolämmitykseen sähköllä on vaihtoehtoja, kuten polttoainelämmittimet, jotka ovat riippumattomia sähkön saatavuudesta
        d) Lohkolämmitykseen, silloin kuin sitä talvisin tarvitaan, riittää pari tuntia. Lataukseeen vastaavasta pistorasiasta tarvitaan koko yö, jos riittääkään.
        e) Lohkolämmityksen käynnistämiseen ei tarvita erillisiä tunnisteita, sovelluksia tai tekstiviestejä tai maksukortteja, eikä siitä yleensä erikseen veloiteta.

        Aika iso meteli hommasta joka kestää noin 10 sekuntia päivittäin. Hyötypuolella kuitenkin se että kilometrikustannus on vain yksi viidesosa pottiksen kustannuksista. Hyvä tuntipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.

        Pitäähän sitä sähköautoa tankata. Minulla on aina generaattori mukana jolla teen akkuun virtaa kun se tämän tästä loppuu kesken. Kerran loppui löpö agregatitsa , bensan tarjoajia oli mutta ei yhtään löpä eikä sähköä, Ei muuta kuin taxia oottamaan 7,5 odotin taxia , 11 tuntia että akkuun tuli virtaa sen verran että pääsin hotelliin. Siellä sitten lymysin vuorokauden ja maksoin kahdesta vuorokaudesta . Naurutti kaiken aikaa niin vietävästi mutta nauru oli vesinaurua . Ei ole enää sähköautoa eikä taxia tilata koskaan. Ostin ladan.


    • Anonyymi

      "Viimeisen 12 vuoden aikana tullut vuodessa 60-70 tkm mittariin."

      Edustat hyvin pientä osaa kansalaisista. Keskimääräinen ajomatka on kai jotain 17.000 km. Mitä luulet, Ratkaiseeko sähköautojen menestyksen sinunlaisesi pieni vähemmistö vai isot kuluttajamassat?

      • Anonyymi

        Oletko sjatellut sitä kuinka iso osa ihmisistä ei aja kuin muutaman tuhannen km vuodessa.
        Nehän tiputtaa keskiarvoa aika paljon.
        Sitten on ihmisiä jotka ei aja päivittäin mutta kun ajavat niin kertyy päivälle useita satoja kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sjatellut sitä kuinka iso osa ihmisistä ei aja kuin muutaman tuhannen km vuodessa.
        Nehän tiputtaa keskiarvoa aika paljon.
        Sitten on ihmisiä jotka ei aja päivittäin mutta kun ajavat niin kertyy päivälle useita satoja kilometrejä.

        Olen ajatellut. Muutaman tuhatta kilometriä ajavat ihmiset pärjäävät sähköautolla oikein mainiosti.
        Sellaisia ihmisiä jotka ajavat harvoin mutta useita satoja kilometrejä päivässä on niin vähän ettei heillä ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Plutonium ei kai enää nykyään olekkaan mikään uhka . Sitähän voi muutaman vuoden päästä käyttää auton pottoaineena. Uraani vaan pakkaa loppumaan kun tavivaaran liotuskin kestää ja kestää kuin sidoste sukka. Nyt kun Olkiluoto 3 jauhaa täydellä teholla niin mistä saadaan kaikelle sähkölle kulutusta, kun on ledit ja inverterit joka vempaimessa. Sähköautoon pitää laittaa takakonttiin niin iso generaattori että se tekee itselleen tavitsemansa sähkön. Eikö niitä ledimoottoreitakin pian ala tulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

      – Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      419
      41442
    2. Särkynyt sydän

      Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      119
      9984
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

      Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6330
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

      Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      5208
    5. Paskakaivo Kuhmo

      Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3965
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

      Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      56
      3949
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

      Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3598
    8. Miten sinut

      Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      40
      3087
    9. Mitä kuuluu?

      Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2518
    10. Keilahalli

      Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      21
      2358
    Aihe