Sitä kun on kerran päässyt nauttimaan hiljaisesta sähköajoneuvosta, ei tulisi enää mieleenkään hankkia pelkällä polttomoottorilla varustettua autoa. Ne eivät enää kiinnosta!
Sähköllä liikenteessä
20
56
Vastaukset
- Anonyymi
Otan osaa. Moottorin ääni on juuri se upea asia minkä kunnollinen auto voi tarjota.
Tietysti jos olet ajanut jollain onnettomalla tuhnulla, niin ethän sinä raukka voi sitä tietää.Näin minäkin joskus ajattelin, ja onhan V8:n murina ja tärinä upea kokea.
Mutta sitten kun kokee sähkömoottorin äänettömän ja vaivattoman voiman, jolla voisi niin halutessaan jättää lähes kaikki muut tienkäyttäjät kauas taakseen, ymmärtää, ettei se voiman tunne enää ole äänistä kiinni, eikä niitä enää kaipaa.
- Anonyymi
Uudella Corollallako hiljaista ajoa?
- Anonyymi
Olisko edes sähköcorolla hiljainen, kun rengasmelu on korvia huumaava ?
- Anonyymi
Taitaa vaan V8:n äänet peittää ne helvetilliset rengasmelut alleen!
Oksettaa - Anonyymi
"Sitä kun on kerran päässyt nauttimaan hiljaisesta sähköajoneuvosta, "
Minä taas nautin rennosta ajamisesta kunnollisella autolla, jossa on kunnolliset ajo-ominaisuudet ja ei tarvitse hötkyillä ja räpeltää turhantakia tankkaamisen/lataamisen kanssa!- Anonyymi
No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.
Sitten joutuisikin matkalla pysähtymään PIIIITTTKÄÄÄÄÄÄLLLE tauolle lataamaan kulkinetta.
Tällä hetkellä ei vielä farkkua tarjolla ole johon romut mahtuisi mukaan joten pitäisi viedä erikseen laukut matkahuoltoon kuskattaviksi.
Lisäksi hinnan erotuksella ostaa sen verran paljon haisevaa dieseliä ettei halpa sähkö sitä kompensoi.
Kyllähän sähkäri ihan varteenotettava peli on kun kylän pinnassa pysyy ja joillekin sopii. Vielä liian haastavaa omille kilometreille mutta joskus kaukana tulevaisuudessa voi olla jo vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten joutuisikin matkalla pysähtymään PIIIITTTKÄÄÄÄÄÄLLLE tauolle lataamaan kulkinetta.
Tällä hetkellä ei vielä farkkua tarjolla ole johon romut mahtuisi mukaan joten pitäisi viedä erikseen laukut matkahuoltoon kuskattaviksi.
Lisäksi hinnan erotuksella ostaa sen verran paljon haisevaa dieseliä ettei halpa sähkö sitä kompensoi.
Kyllähän sähkäri ihan varteenotettava peli on kun kylän pinnassa pysyy ja joillekin sopii. Vielä liian haastavaa omille kilometreille mutta joskus kaukana tulevaisuudessa voi olla jo vaihtoehto.Paljonko ajat päivässä, etkö pysähdy matkallasi syömään tai kahville, sillä aikaa autosikin on ladattu? Kyllä Teslaan mahtuu kamaa enemmän kuin farkkuun. Paljon ajavalle sähköauto on paras mahdollinen peli kokonaishinnan suhteen kun lasketaan polttoainekulut, huollot ja verot.
Ja ehdottomasti mukavampi ajella kuin mikään diesel. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko ajat päivässä, etkö pysähdy matkallasi syömään tai kahville, sillä aikaa autosikin on ladattu? Kyllä Teslaan mahtuu kamaa enemmän kuin farkkuun. Paljon ajavalle sähköauto on paras mahdollinen peli kokonaishinnan suhteen kun lasketaan polttoainekulut, huollot ja verot.
Ja ehdottomasti mukavampi ajella kuin mikään diesel.Viimeisen 12 vuoden aikana tullut vuodessa 60-70 tkm mittariin.
Toki pysähdyn syömään ja välissä kahville mutta ajan ajan myös 1-2 kertaa viikossa kerralla 400 km ja yli ilman pysähdyksiä. Ei yksinkertaisesti ehtisi tehdä matkasuunnitelma auton ehdoilla. Sanokaa vain että jokaisesta rakennuksesta löytyy sähköt ja niin löytyykin mutta menee jo mahdottomaksi alkaa asiakkaan luona neuvottelemaan heti saavuttua auton latauksesta.
Sähköauto on itselle vaihtoehto siinä vaiheessa kun sillä kykenee kulkemaan muilla kuin auton ehdoilla, lataus paikkoja on huomattavasti nykyistä enemmän ja ne toimisivat yhtä varmasti kuin bensapumput.
Sähköauto riittäisi varmaan n. 100 000 Suomen autoilijoista mutta suhteettoman kallis hankintahinta rajoittaa tätä vielä pitkään ja menee vielä vuosia kunnes niitä käytettynä parilla tonnilla saa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.
"eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa."
Et taida olla autoilija?
En ole tavannut montakaan tankkausasemaa missä ei olisi katosta sääsuojana!
Itselläsi on likainen haiseva letku kädessä joka aamu ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.
Tuo haiseva letku - juttu on naurettava. Polttomoottoriauton tankkaus kestää noin 90 sekuntia (aika jona polttoainetta tankkiin pumpataan), eikä ne letkut normaalisti haise eivätkä kahvat ole likaisia. Eikä tankkausta tarvitse tehdä räntäsateessa, vaan tankkauspaikat ovat normaalisti katettuja. Tämä operaatio tarvitsee tehdä kaiken lisäksi vain ehkä kerran viikossa.
Sähköauto sen sijaan pitää saada lataukseen päivittäin. Ja niiden latauskaapelit ne kuraisia usein ovatkin, kun niitä pitää vetää pitkin maata ja sateessa ne vähintään kastuvat. Katettujahan latausasemat eivät yleensä ole, vaan kaapelit on kaivettava kontista ja kytkettävä räntäsateessa paljaan taivaan alla. Sitten on heräteltävä latausasemaa lätkillä ja apeilla ja tekstiviesteillä ja puheluilla. Sitten latauksen ajaksi juomaan kahvia lukemattomine santsikuppeineen, syömään läjä hampurilaisia tai kömmitään takapenkille nukkumaan. Latauksen jälkeen sitten keräillään taas märät ja kuraiset kaapelit takakonttiin. Kunhan on välillä käyty sateessa käynnistämässä pariin kertaan uudestaan keskeytynyt lataus.
Kyllähän sähköautolla on etunsa, mutta se käyttövoiman siirto autoon ei suinkaan ole yksi niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo haiseva letku - juttu on naurettava. Polttomoottoriauton tankkaus kestää noin 90 sekuntia (aika jona polttoainetta tankkiin pumpataan), eikä ne letkut normaalisti haise eivätkä kahvat ole likaisia. Eikä tankkausta tarvitse tehdä räntäsateessa, vaan tankkauspaikat ovat normaalisti katettuja. Tämä operaatio tarvitsee tehdä kaiken lisäksi vain ehkä kerran viikossa.
Sähköauto sen sijaan pitää saada lataukseen päivittäin. Ja niiden latauskaapelit ne kuraisia usein ovatkin, kun niitä pitää vetää pitkin maata ja sateessa ne vähintään kastuvat. Katettujahan latausasemat eivät yleensä ole, vaan kaapelit on kaivettava kontista ja kytkettävä räntäsateessa paljaan taivaan alla. Sitten on heräteltävä latausasemaa lätkillä ja apeilla ja tekstiviesteillä ja puheluilla. Sitten latauksen ajaksi juomaan kahvia lukemattomine santsikuppeineen, syömään läjä hampurilaisia tai kömmitään takapenkille nukkumaan. Latauksen jälkeen sitten keräillään taas märät ja kuraiset kaapelit takakonttiin. Kunhan on välillä käyty sateessa käynnistämässä pariin kertaan uudestaan keskeytynyt lataus.
Kyllähän sähköautolla on etunsa, mutta se käyttövoiman siirto autoon ei suinkaan ole yksi niistä.Aina ihmetyttää miten helppoa ihmisille on laittaa autonsa lohkolämppäri piuhan päähän mutta samalle jampalle on tosi vaikeaa laittaa sähköauto lataukseen. Missä ero noin tekemisen kannalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina ihmetyttää miten helppoa ihmisille on laittaa autonsa lohkolämppäri piuhan päähän mutta samalle jampalle on tosi vaikeaa laittaa sähköauto lataukseen. Missä ero noin tekemisen kannalta?
Ero on siinä, että
a) Lohkolämmittimen päivittäinen käyttäminen ei ole välttämätöntä. Lataaminen on.
b) Lohkolämmitintä käytetään jos halutaan pieni osa vuodesta. Lataaminen on tehtävä päivittäin ympäri vuoden
c) Lohkolämmitykseen sähköllä on vaihtoehtoja, kuten polttoainelämmittimet, jotka ovat riippumattomia sähkön saatavuudesta
d) Lohkolämmitykseen, silloin kuin sitä talvisin tarvitaan, riittää pari tuntia. Lataukseeen vastaavasta pistorasiasta tarvitaan koko yö, jos riittääkään.
e) Lohkolämmityksen käynnistämiseen ei tarvita erillisiä tunnisteita, sovelluksia tai tekstiviestejä tai maksukortteja, eikä siitä yleensä erikseen veloiteta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ero on siinä, että
a) Lohkolämmittimen päivittäinen käyttäminen ei ole välttämätöntä. Lataaminen on.
b) Lohkolämmitintä käytetään jos halutaan pieni osa vuodesta. Lataaminen on tehtävä päivittäin ympäri vuoden
c) Lohkolämmitykseen sähköllä on vaihtoehtoja, kuten polttoainelämmittimet, jotka ovat riippumattomia sähkön saatavuudesta
d) Lohkolämmitykseen, silloin kuin sitä talvisin tarvitaan, riittää pari tuntia. Lataukseeen vastaavasta pistorasiasta tarvitaan koko yö, jos riittääkään.
e) Lohkolämmityksen käynnistämiseen ei tarvita erillisiä tunnisteita, sovelluksia tai tekstiviestejä tai maksukortteja, eikä siitä yleensä erikseen veloiteta.Aika iso meteli hommasta joka kestää noin 10 sekuntia päivittäin. Hyötypuolella kuitenkin se että kilometrikustannus on vain yksi viidesosa pottiksen kustannuksista. Hyvä tuntipalkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siksi sinunkin kannattaa kokeilla sähköautoa! Mikä on hienompaa kun joka aamu on tankki täynnä, eikä karvii seista räntäsateessa useita minuutteja haiseva letku kädessä kengänpohjat tahmassa.
Pitäähän sitä sähköautoa tankata. Minulla on aina generaattori mukana jolla teen akkuun virtaa kun se tämän tästä loppuu kesken. Kerran loppui löpö agregatitsa , bensan tarjoajia oli mutta ei yhtään löpä eikä sähköä, Ei muuta kuin taxia oottamaan 7,5 odotin taxia , 11 tuntia että akkuun tuli virtaa sen verran että pääsin hotelliin. Siellä sitten lymysin vuorokauden ja maksoin kahdesta vuorokaudesta . Naurutti kaiken aikaa niin vietävästi mutta nauru oli vesinaurua . Ei ole enää sähköautoa eikä taxia tilata koskaan. Ostin ladan.
- Anonyymi
"Viimeisen 12 vuoden aikana tullut vuodessa 60-70 tkm mittariin."
Edustat hyvin pientä osaa kansalaisista. Keskimääräinen ajomatka on kai jotain 17.000 km. Mitä luulet, Ratkaiseeko sähköautojen menestyksen sinunlaisesi pieni vähemmistö vai isot kuluttajamassat?- Anonyymi
Oletko sjatellut sitä kuinka iso osa ihmisistä ei aja kuin muutaman tuhannen km vuodessa.
Nehän tiputtaa keskiarvoa aika paljon.
Sitten on ihmisiä jotka ei aja päivittäin mutta kun ajavat niin kertyy päivälle useita satoja kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sjatellut sitä kuinka iso osa ihmisistä ei aja kuin muutaman tuhannen km vuodessa.
Nehän tiputtaa keskiarvoa aika paljon.
Sitten on ihmisiä jotka ei aja päivittäin mutta kun ajavat niin kertyy päivälle useita satoja kilometrejä.Olen ajatellut. Muutaman tuhatta kilometriä ajavat ihmiset pärjäävät sähköautolla oikein mainiosti.
Sellaisia ihmisiä jotka ajavat harvoin mutta useita satoja kilometrejä päivässä on niin vähän ettei heillä ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Plutonium ei kai enää nykyään olekkaan mikään uhka . Sitähän voi muutaman vuoden päästä käyttää auton pottoaineena. Uraani vaan pakkaa loppumaan kun tavivaaran liotuskin kestää ja kestää kuin sidoste sukka. Nyt kun Olkiluoto 3 jauhaa täydellä teholla niin mistä saadaan kaikelle sähkölle kulutusta, kun on ledit ja inverterit joka vempaimessa. Sähköautoon pitää laittaa takakonttiin niin iso generaattori että se tekee itselleen tavitsemansa sähkön. Eikö niitä ledimoottoreitakin pian ala tulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042