Suolen biopalautehoito

Anonyymi

Löytyisikö täältä ketään, joka olisi käynyt suolen biopalautehoidossa? Minkä vaivan vuoksi kävit? Oliko hoidosta apua? Mitä kautta hakeuduit hoitoon?

Itse haluaisin hakeutua biopalautehoitoon vähentyneen ulostusrefleksin vuoksi. En tunne kovinkaan hyvin milloin olisi mentävä vessaan, vaan vessassa tarvitsee käydä "varmuuden vuoksi", jos vaikka olisikin hätä. Jos täältä löytyy joku kohtalotoveri, olisi mukava kuulla miten hoidatit vaivaasi.

5

1466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se"biopalaute" pullahtaa sinne pönttöön,
      kun hetken maltat istua.

      Liikunta tekee suoliston toiminnalle.
      "Biopalaute" alkaa tulla säännöllisemmin joka aamu.

      • Anonyymi

        No kuule, kiitos viestistäsi. Jos ei ole mitään hyödyllistä sanottavaa asiaan, niin kannattaako edes kirjoittaa? Harrastan päivittäin liikuntaa ja syön lisäkuitua, mutta se suoli ei silti toimi niin kuin sen pitäisi, eli tässä on ihan oikeasta terveysongelmasta kyse, ei mistään väliaikaisesta ummetuksesta. Ei se liikunta sitä suolen refleksituntemusta tuo takaisin, suosittelen googlettamaan tämän kyseisen ongelman ja miettimään kannattaako antaa tuollaisia "neuvoja" toisille. Pahoittelut kärkevästä vastauksesta, mutta haluaisin ihan oikeita vastauksia asiaan, huoli on tällä hetkellä suuri asian suhteen, enkä jaksa tällaisia vitsivastauksia. Siellä pöntöllä on kokeiltu istua jo ihan riittävästi.


    • Anonyymi

      Hei! Mietin ihan samoja asioita. Itselläni suoli toimii päivittäin mutta suoli ei työnnä ulostetta enää joka kerta samaan tapaan ulos vaan saattaa jäädä tunne että osa ulosteesta (tai pahimmassa tapauksessa kaikki) jää sisälle ja sitten oon joutunut sormin avustamaan kaivamalla… Välillä olen kokeillut sormin peräsuolesta että siellä on jnkv ulostetta vaikka en ole sitätuntenut. Olisikohan biopalautehoidosta apua? Kokemuksia?

    • Anonyymi

      Minulla on jo pari vuotta ollut käytössä pumppu, kun uloste ei älyä tulla, vaikkei olisi erikoisen kovaakaan.
      On pitänyt taistella, että ottaisivat edes jotenkin vakavasti.
      Hirveä turvotus on koko ajan päällä.
      Nyt pääsen kai siihen biopalautehoitoon minäkin.

      • Anonyymi

        Eipä ole uusia kirjoituksia tullut vuosiin.
        Nyt joku kai pääsemässä hoitoon. Olen lukenut kaikkia mahdollisia kirjoituksia ummetuksesta. Jospa tälle sivulle eksyisi uusia.
        Minä vuosikymmeniä kärsinyt kovasta vatsasta. Pellavansiemenet, leseet, ViSiblinit. ym kokeillut. Nyt diabeteksen vuoksi syönyt terveellisesti. Ei mitään parempaan suuntaan.
        Keplotellut, että jotenkin saanut kovaa ulos. Ei mitään tunnetta wc menosta. Sitten pitänyt väkisin ponnistaa, tuntuu liikkuvan alaspäin, muttei mahdu tulemaan. Kädellä joudun painamaan sivusta, joten kivun vuoksi litteänpänä ulos. Kovaa kun on.

        Syyskuussa meni sitten siihen, että sain terveyskeskuksesta (olin siellä fysioterapeutilla, valitin ummetusta, kehoitti kysymään) kaksi pussia jauhetta. Luukulla käski laittamaan litraan vettä.

        Illalla ajattelin ottaa sen toisen vaan. ( Olenhan juonut joskus tyhjennystä varten, viisikin litraa vesien kanssa) Kuvittelin pehmentävän vaan sen verran, mahtuisi tulemaan ulos.
        Aamulla otin toisen. Sitten wc mennessä tunne, että tulossa olisi. Mutta heti alkoikin valtavat kivut. En pystynyt mitään. Sohvalle vaan.
        Sitten taas uudelleen, mutta siinä vaiheessa, että piti istua lämpimään pesuveteen.
        Tätä koko päivän, ei ollut pehmennyt, mutta ponnistuskivut kamalat. Taas välillä sohvalle.
        Puolenpv aikaan soitin tk. oli vielä sama henkilö, joka antoi pussit. Kuulemma olisi pitänyt molemmat laittaa litraan vettä!
        Olisihan minun pitänyt itse jo ajatella juoda vettä, mutta en käynyt edes keittiössä. Meni tuskissa vaan pytyllä, vadissa ja sihvalla. Viiden aikoihon iltapv pystyin vihdoin ponnistamaan kaikin voimin ulos. Vähän pehmenneenä.
        Kai synnytyspoltot ja supistukset yhtä pahat. Tai lopuksi minulla keisarileikkaus.
        Nyt pidettävä vara, etten kohta samassa jamassa. Onneksi on tuota Laxoberonia.
        Tai sitä ei kai jatkuvasti käyttää.
        Kun tulisi uusia kirjoituksia samoista vaivoista kärsiviltä, ja jos uudelleen -21 kirjoittanut!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe