Työttömän syönti ja ruokailu

Anonyymi

Haen kaupasta aina juuston, maidon ,makkaran ja leivän
juusto maksaa alle 4e 1kg prismasssa kermajuustoa
muut maksaa alle euron .
Syön nämä aina kylmänä enkä käytä sähköä !

21

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten keripukki pysyy poissa tuolla ruokavaliolla?
      Ei kunnon kotiruoka työttömälle(kään) maksa mahdottomia. Aamulla lautasellinen kaurapuuroa mikrossa tehtynä suoraa lautasella maksaa 0,03€ sähköineen ja kaurahiutaleineen, ei ole kallis. https://aijaa.com/Hl8SMB Soijamakaronilaatikkoa tehtynä isoon uunivuokaan maksaa alle 1€, josta syö monta päivää, annoksen hinnaksi alle 0,20€. Hernekeittoa keitettynä kuivatuista herneistä, jää annokselle hintaa n. 0,10€. Hapankaalia itse tehtynä syksyllä keräkaalista, porkkanoista ja valkosipulista, on C-vitamiinit, ei tule keripukki. Pannaria voi tehdä jälkiruuaksi, on edullista. https://aijaa.com/IWfDsb

      eurollapäivässä

    • Anonyymi

      Minulla ei ole aikaa alkaa väsäämään mitään , ensiksi en osaa ja toiseksi en jaksa /viitsi !

      • Anonyymi

        No ei ihme, että olet köyhä!

        tuetvoihyvinpuolittaa


      • Anonyymi

        Tarvii ollakin koko töppö, jos ei osaa yksinkertaisiakaan ruokia itse valmistaa. Kaurapuuro mikrossa tehtynä on niin yksinkertainen ja nopea valmistaa, että ei luulisi olevan vaikeaa. Soijamakaronilaatikko on tosi helppo valmistaa, ei ole rakettitiedettä, jos osaa keittää makaronit, niin osaa paistaa uunissa sen lopunkin siitä ruuasta. Kyllä tukien maksatus pitäisi sitoa johonkin pakolliseen kotitalouskurssiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvii ollakin koko töppö, jos ei osaa yksinkertaisiakaan ruokia itse valmistaa. Kaurapuuro mikrossa tehtynä on niin yksinkertainen ja nopea valmistaa, että ei luulisi olevan vaikeaa. Soijamakaronilaatikko on tosi helppo valmistaa, ei ole rakettitiedettä, jos osaa keittää makaronit, niin osaa paistaa uunissa sen lopunkin siitä ruuasta. Kyllä tukien maksatus pitäisi sitoa johonkin pakolliseen kotitalouskurssiin!

        Antti vois patistaa köyhät ja työttömät aktiivimallin sijaan pakolliselle kotitalouskurssille, muuten tuet puolitettaisiin tai tukia ei maksettaisi lainkaan. Niinhän on muidenkin tukien kanssa, että pitää käydä kurssit ja hoitaa muut velvoitteet, että tuet maksetaan (vrt. viljelijät). Ei liene kovin vaikeaa!


    • Anonyymi

      oon makaryynejä keitelly ja dippasin niitä nam nam nam. Kokeilkaa halpaa ja hyväää

      • Anonyymi

        Kasvatan pihassani porkkanoita ja herneitä. Saan satoa jos jänöpuput ei kerkeä syömään minua ennen. Mami nami


    • Anonyymi

      Etteikö ihmisillä jäis 100euroa kuukaudessa käyttöön niin se laittaa ruokaan ja kahviin-teehen.
      Mutta tuokin raha mikä jää niin laittaa tupakkiin, kaljaan. Aloittaja unohti mainita aloituksessa kaljan.
      Eikä aikuisen muuten tarvi hörppiä 1 litraa maitoa päivässä niin pelkästään siihenkin jo menee rahaa liikaa.
      Makkarapaketti viikossa täytyy riittää.
      Kaurapuuro kyllä hiton hyvä aloitus päivään eikä paljoa maksa.

      • Anonyymi

        Unohdit varmaan rahapelit.


    • Anonyymi

      Syökää vaan juustoa niin kohta on suonet tukossa.
      Juusto on tärkein kovan rasvan lähde suomalaisille.

      • Anonyymi

        Jostakinhan se kalsium on saatava , juusto on vielä lisäksi herkullistakin.


    • Anonyymi

      Antakaa jo edes syömisen ilo työttömälle, joka tinkii sähkön käytöstäkin. Jos ei ole tarjota työtä, olkaa hiljaa

      • Anonyymi

        Ei nämä törkytyrvat mitään tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nämä törkytyrvat mitään tajua.

        Kyllä me tajutaan, ei vaan mitää ymmärrystä turhasta sähkönsäästöstä. Ruuanvalmistukseen menee vähän sähköä ja mikrolla lämmittämiseen vielä vähempi.
        Meikäläisellä mikron teho 800W ja teen sillä joka aamu lautasellisen kaurapuuroa 3minuuttia = n. 40W , eli tekee rahassa vuodessa 1,75€ sähkölaskua (sähkö siirtomaksu).

        Teen myös kerran viikossa ison satsin ruokaa uunissa, jonka teho 1700W, 2 tuntia on 3400W, eli tekee rahassa vuodessa n. 21€ sähkölaskua (sähkö siirtomaksu).

        Lämmitän ruokaa mikrossa päivittäin annoksen kaksi kertaa päivässä , siitä sähkölaskua kertyy n. 2€, eli n. 25€ vuodessa saan tehtyä ja lämmitettyä ruokani, myös sen lautasellisen aamupuuroa. Ei mielestäni kohtuuton kustannus kolmesta lämpimästä ruuasta joka päivä sähkölaskun osalta vuoden aikana.


      • Anonyymi

        SOssuhan maksaa sähkönkin.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt ainkin puuro kannattaa keittää. Se on halpaa ja helppo tehdä.
      Muutama tomaatti ja kurkunpala ja raejuustoa. Siinä on jo aluksi, ja helppo laittaa.

      • Anonyymi

        En syö tomaattia . Oon nähnyt ku ihmiset aivastelee niihin ja niistää nokkaa likaseen paperiin ja nokkaa kaivetaan ja käet paskaset. Sitte valkaillaan tomatteja. Pakteereja täynnä tomaatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syö tomaattia . Oon nähnyt ku ihmiset aivastelee niihin ja niistää nokkaa likaseen paperiin ja nokkaa kaivetaan ja käet paskaset. Sitte valkaillaan tomatteja. Pakteereja täynnä tomaatit.

        Tomaatit kuten muutkin kasvikset täytyy tietysti pestä kotona. Kaikkiinhan ne ihmiset aivastelee ja lääppii. Kai nyt sen verran vettä löytyy että voi tomaatin pestä.


    • Anonyymi

      Juuri sunnuntaina tultiin Venetsiasta. Perkele ei edes vaimon antaneet jäädä ilman iltaruokaa hotellilla, vaikka sanoin että on väsynyt ja on nukkumassa. No toivat sitten safkat huoneeseen. 3 ateriaa päivässä, 4 tähden hotellissa. 13 maata 8 vuoden sisään, italiassa ja tsekissä 2 kertaa. Kumpikin ihan tavallisia duunareita. Velkaa toki on 50000 euroa talosta, mutta kk erä varmaan vähemmän kuin jossain vuokramurjussa vuokra, jonka minäkin veronmaksajana teille pummeille osittain maksan jostain ihme asumistuista. Eronnut mies,kaksi lasta kasvattanut, jotka erossa jäivät minulle ja upeet mihet kasvoi, toinen nyt yliopistossa, toinen valmistui merkonomiksi. Vanhemmat olivat töissä kaupassa ha tehdastöissä. Itsekään en ole kuin ammattikoulun käynyt ja mopot, ajokortin ja kaikki itse maksanut omilla rahoillani, jotka itse tienannut. Siis oikeesti, mikä vittu teitä nykynuoria vaivaa??? Ei kiinnosta työt, pleikkari kivempi. Pelasin tietty itsekin 80-90 luvulla kaikki call of dytyt tms mutta rahaa en ole edes yhteenkään autoon lainannut. Ainoa velka on jo velattomasta, eron jälkeen ex akalle tästä talosta. Silti 23 maass käynyt, muutamassa parikin kertaa. Ihanvaan ammattikoulupohjalla..... Saatanan pikavippi, luuseri sukupolvi. Ja joka vitun sana on totta. Siis mee edes johonkin töihin. Ei muuta. Moi idiootit.

      • Anonyymi

        Oon seurannut tätä köyhyyspalstaa niin omituista kun ihmiset joilla rahasta tiukkaa niin kirjoittavat että ei huvita tehdä mitään kun luulis että jotain tekis niin rahatilanne paranis.


      • Anonyymi

        On teillä puupäillä komea talo, kun velkaakin peräti 50 000.
        Itsellä on enemmän käyttövaroja, vaikka köyhä olenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe