Aion tänään leikata pihanurmikkoni leikkurilla, jossa on Briggs & Stratton-polttomoottori. Täytyy sanoa, että nyt jo etukäteen tunnen valtavaa syyllisyyttä ja häpeää. Häpeä on suunnilleen samaa luokkaa, kuin lentokoneella matkustaessani. Olenkin suunnitellut hankkivani vanhan hyvän ajan lihasvoimalla toimivan, työnnettävän leikkurin, jotta ei enää tarvitse kärvistellä omantunnon tuskissa.
Tässä ei kuitenkaan vielä kaikki. Olen nimittäin varannut itselleni ja vaimolleni etelän matkan syyskuulle, joten mielen ahdistuneisuutta riittää.
Nurmikonleikkaushäpeä
58
126
Vastaukset
- Anonyymi
Saat luvan parturoida minunkin tonttini, ettei minun tarvitse alkaa teroittaa viikatetta. Jos kone hirttää juntturaan, voin tarjota kättä pitempää ja timanttikovasimen.
- Anonyymi
Minulla on kelaleikkuri. Ei kehtaa ajaa enää muulla.
- Anonyymi
Keväänkorvalla olen vedellyt haravalla enimmät luonnonpihasta. Naapureilla on toisenlainen maku, kuulosuojaimet ja alituinen hiki.
- Anonyymi
Koskenkorvalla olen leikannut halvalla kiinarikoneella, Halpahallista ostettu ....
- Anonyymi
Itse en kamppaile ilmastonmuutoksen kourissa sillä se ei ole kamppailulaji.
Muutenkin poseeraava elämänmuoto ja ajattelumalli on kaukana minusta !
Siksi ajelen tänään pihanurmikkoa hymyssä suin ja lentelen Välimeren lämpöön syyskuussa vailla huolen häivää.
Virtaan myös lyhtypylväiden juurelle aitoon pystykarva-malliin. - Anonyymi
Kaikkea paskaa ne luuserit jaksavatkin kirjoitella.
- Anonyymi
osu ja upposi puniikkiin HEHEHEHEHEHEHEHEHEHE
- Anonyymi
Ei suomessa ole varaa asua kuin kesäkuukaudet ( kesä-heinä-elo ) lämmitys tulee nousemaan 250 % kiitos uuden hallituksen ja puniikki Rinteen ! ja
autoilun kustannukset pompsahtaa pilviin ..siksi lentäminen on halvempaa ja pilvissä on tilaa >>>>>>> - Anonyymi
Naapuriin hommasivat kelalekkurin jolla ovat pihaansa nysvänneet. Kun emäntä lähti viikonlopuksi reissuun tuli isännän isäukko heti aamusta pihaan päältäajettavan kanssa. Ristus mitä leikkimistä...
- Anonyymi
"päältäajettavan"? Onko niitä alta-ajettavinakin?
- Anonyymi
KIVA KYTÄTÄ NAAPUREIDEN MEININKIÄ.. ITSE RYÖMIN MARJAPUSKAAN KIIKAREINEINENI JA KIRJAAN YLÖS KAIKEN MITÄ NAAPURI TEKEE.
illalla sitten vaimon kanssa teekupin äärellä luemme päivän " käsikirjan "
Kivaa ! - Anonyymi
Mihinkähän kävisivät verkkosähköllä toimivat nurmikonleikkurit?
Akkukäyttöiset ovat aluksi kivoja mutta akut vanhenevat ongelmajätteeksi
Onko ongelma, että sähköjohdon käyttö vaatii hieman järjenkäyttöä?
Bullshit&Stratton?
Jo kolmas magneetto lakannut antamasta kipinää. Sähkökäyttöisen ostan- Anonyymi
akku leikuri on ollut 3 kesää akun teho pikkasen huonontunut ehkä noin puoli tuntia käyttö kerta , muuten padenpi kuin entinen polttomoottori malli,
- Anonyymi
Muistelen 70-alkua, kun oli sellaisia valovirtajohdon päässä olevia BLACK&DECKER -ruohonleikkureita, sellainen yhden käden malli oli ja myös tavallisella työntötangolla.
Olivat vähän ufon näköisiä sähkömoottorokoneita.
- Anonyymi
2t bensalla toimivalla raivaussahalla olen aikani kuluksi leikellyt,tarpeeksi vahvalla seoksella ja paksulla pakokaasullakun pysyy itikat ja muut verenimijät kauempana
- Anonyymi
Joko niitä päältäajettavia, pienen traktorin tapaisia leikkureita saa akkukäyttöisenä?
- Anonyymi
Jos olet vihervasuri, kuten ajatuksistasi voisi päätellä, niin ainut oikea leikkuri on auttomaattinen sähköleikkuri. Lentomatkustelu ei ole niinkään pahasta, sillä kun kone putoaa aina pienin väliajoin, niin saastuttajat vähenevät kertaheitolla paljon.
- Anonyymi
Älä ota sitä noin henkilökohtaiset. Olemme kaikki tänne syntyneet jollaintapaa syyllisiä. Pierussakin on kaasuja.
- Anonyymi
Näille ruohonleikkurin ulkoiluttajille suositelen koiran hankkimista. Lähtee hvetillinen mökä noista härpäkkeistä. Melusaasta on pahempaa kuin hiilidioksidi.
Tunnonvaivoista pääsee kun lakkaa kokonaan leikkaamasta nurmikkoa. Nimimerkillä: "Ei Se Määräänsä Pidemmäksi Kasva".
- Anonyymi
"leikkurilla, jossa on Briggs & Stratton-polttomoottori"
Sivuventtiilikone, joka on suunniteltu 1930-luvulla ja joka saastuttaa kaikin tavoin. - Anonyymi
Persujuntit taas selittelemässä. Juntti saa joitakin vaikeaan lapsuuteen liittyviä "nyt olen tosimies" tuntemuksia, kun vetäisee vanhan pärisevän leikkurin käytiin vaikka pihaa on sata neliötä ja tietenkään ei ymmärrä että aurinkoisena sunnuntaina naapurissa on ulkoruokailu tai mukava kahvittelu, joten sen läven voi aja myöhemminkin pilvisenä päivänäkin ja siihen riittää akkuleikkuri, mutta junttilippis ei näytä sitten enää "uskottavalta".
- Anonyymi
Vetäsin taloyhtiön leikkurin käyntiin, niin sellanen savu lähti, että joku juntti oli sen putsannut niin, että öljyt oli pakoputkessa.
- Anonyymi
sitä ei saa kallistaa jyrkästi, nostaa tasaisena ylös ja raapia alta roskia
öljyt jotenkin valuu kaasuttimeen tms.. luin aikoinaan asisasta ku ihmettelin miks savutti
- Anonyymi
Onneksi, kun ei ole Akkaa komentamassa, niin Ite omakotitaloasujana vetäisen pari-kolme kertaa kesässä raivaus-sahalla, jossa siimaleikkuri. Aika iso alue on. Perinteisen ruohonleikkurin hankintaa en ole edes pohtinut. Inhoan lyhyeksi leikattua ruoho-aavikkoa, joka on ruma eikä siinä viihdy edes hyönteiset.
- Anonyymi
eikö nyt ole jotain sähkömoottori leikkureita? semoset ei savuta varmaan tai voi savuttaa yhtä lailla, jos erehtyi kallistamaan alta roskia puhdistaessa, ku öljyt valuu kaasuttimeen tai mihin suuttimeen ne ny valuu.. siksi bensamoottori leikkuria ei saisi kallistaa jyrkästi, kohta laite savuaa rutosti ja rikki
- Anonyymi
Olen ratkaissut pulman ryömimällä nurtsilla ja syömällä ruohon mitä eteen tulee. Ei lihaa jos ei satu mato hampaiden väliin. Ilmasto kiittää ja on ihana kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta olo.
- Anonyymi
Tulin just 3 h sessiosta jossa ison tontin nurmi lyheni ja kuva on nyt kuin postikortista !
Jutun pointti on s iinä , että bensamoottorilla varustettu n 10 v vanha kone toimii aoerobik-kuntouttajana kunnostaa huoltapitävälle ( 1200 kcal ) paloi ja päivän lenkki on heitety nyt näin..
suosittelen - Anonyymi
Itse olen vähentänyt molempien talojeni nurmikon leikuuta alle puoleen .
Samoin en käy mökillä sehän on ympäristörikos.
Samo i n teh t iin viimeinen etelän matka mutta kummasti vaan nuokeneet tosta yli menee ja lentoasemaakin v aan laajennetaan t aas - Anonyymi
Nyt kun on lämmintä ja kuivaa on nurmikkoa tullut kasteltua päivittäin lähdevedellä monta tuntia.
Sitten se kasvaa niin että vähintään joka toinen päivä on ajettava ruohonleikkurilla joten 98-bensaa menee ajoleikkureissa kanisterikaupalla ja trimmereissä 2-t öljyä samoin.
Täytyy sanoa että kun ajelee koivukujaa pitkin avoautolla päärakennusta kohti niin hoidettu nurmikko näyttää hienolle ja tuoksuu - no, kuin vain vastaleikattu ruoho tuoksuu.- Anonyymi
avoosastolla Riihimäen vankilassa pääsee näköjään avoimesti nettiinkin ?
- Anonyymi
Ja punkitkin tykkää tuollaisesta nurmikonsuojelu meiningistä. Eläinten ystävä.
- Anonyymi
Ettet, olisi vaan meidän naapuri Pena? Yhteen sattumia.
- Anonyymi
Miehet, jotka leikkaavat nurmikoitaan, kiinnostaa tietää että vaimonneko, eli akkaväkikö patistaa teitä ruohonleikkuuseen ?
- Anonyymi
Helpompaa kuin kirjolohen C- tai D-leikkuu..
- Anonyymi
Vähän vanhempi ukkeli olen ja mulle se on niinkuin sellaista kuntoilua. Ja naapuri saa käydä uusine Adidas-asuissaan lenkkeilemässä missä tykkää.
- Anonyymi
Miksi ei saisi ruohomaat kasvaa ja rehottaa? Niin, kun hallinnointi-ihmisen ideaalimieli ei salli mitään hallitsematonta jota rikkaruohokin edustaa! stalingrad hans...
- Anonyymi
No se on edes yksi asia minkä pystyy itse pitämään hallinnassa haluamallaan tavalla. Aloittaja esittää aivan oikean huomion että siitäkin halutaan syyllistää ja leimata huonoksi ihmiseksi.
Mikä noita arkielämän inkvisiittoreita oikein vaivaa?
Kaiken he kieltäisivät ja kaikesta pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa.
Jos ajatellaan järjellä niin ne jotka hoitavat nurmikoitaan ovat kaikkein eniten yhteiskuntaa hyödyttäviä ihmisiä ja joiden tekemiset eivät ole vähääkään vaikuttamassa maailman mittakaavan ongelmiin.
Ikänsä tehneet työtä ja säästäneet kiinteistönsä hinnat ja maksaneet ja maksavat veroja kaikesta mitä tekevät, jopa moninkertaisesti.
Ja niiden kimpussa ovat nämä tuomionpasuunat jotka todennäköisesti eivät itse ole itseään elättäneet millään tuottavalla työllä.
Syökää, juokaa ja iloitkaa kaksitahtistenne papatuksesta niin kuin vain voitte ja antakaa valepiiskureiden puheiden peittyä sinertävän savun autereeseen!
- Anonyymi
Nurmikko sitoo hiilidioksidia eli oikea piipertäjä antaa heinän kasvaa.
- Anonyymi
Täällä taas aloittaja. Tervehdys vaan taas kaikille ja kiitokset asiallisesta keskustelusta!
Nyt on työ tehty ja edelleenkin tuntuu pahalta. Vaan ei enää niin pahalta, koska nurmikkoa leikatessani totesin Flightradar 24:stä, että pääni päältä yläilmoissa lensi sinä aikana ainakin 4 kappaletta Emirates-yhtiön Airbus A380-861-konetta. Mietin, että kuinka kauan saan työnnellä nurmikkoa vanhan hyvän ajan käsikäyttöisellä leikkurilla kompensoidakseni noiden koneiden aiheuttamat hiilijalanjäljet.
Johtopäätökseni on, että aika kauan, joten edelleenkin jatkossa ajelen nurmikkoni Briggs & Strattonillani. Kaiken lisäksi nehän kusee ja paskoo päälle ja varmaan vielä näyttävät pitkää nenääkin tuolta yläilmoista, joten mulle riitti. Maltan tuskin odottaa syyskuuta ja etelän matkaamme, jolloin itsekin pääsen lentämään.- Anonyymi
Kaksi ja puoli litraa/100km (hieman konetyypistä riippuen) vie kun kyydissä istuu ja tilaa konjakin. Eukko ei tuo edes kolmoskaljaa riks-rattonilla ajellessa. On siinä eroa, kun yrität leikkurilla paahtaa 100 kilometriä, eikä lentokonetta edes työntää tarvii.
- Anonyymi
Lennät syksyllä, sitten varmaan Telhiin? Matkailu avaa silmiä.
- Anonyymi
Delhi?
- Anonyymi
Nurmikkoa ei pidä leikata vaan antaa kasvaa vapaana. Kaikki puutarhurin toiminnat ovat epäluonnollista ja energiaa tuhlaavaa ja siten hiilidioksidipäästöjä aiheuttavaa.
Siksi esim. yhteiskunta voisi näyttää esimerkkiä ja lopettaa koko puutarhuritoiminta kaupungeissa. Puistot saisivat kukoistaa vapaina kukkaismerinä ja syksyn tullen lakastua pois alkaen uuden kasvun taas keväällä.
Pajut kasvaisivat vapaina, samoin horsmat ja nokkoset.
Ilma olisi puhdas ja raikas eikä siellä leijailisi nurmikon leikkurin polttomoottorin katkua.- Anonyymi
Käärmeet luikertelisivat vapaana puistoissa, asfaltit olisivat täynnä kuolleita käärmeitä, joita varikset söisivät. Myös myyrät ja muut jyrsijät tykkäisivät. Kaupunkilaisten suurin ongelma olis punkit ja mäkäräiset. Eivät siis näytä luonnonkaupunkilaiset tietävän mitä vapaus merkitsee tässä asiassa. Lisää punkkipiikkejä ja hyttysmyrkkyjä. Pian koko kaupunki myrkytettäisiin lentokoneella kun se tulisi halvemmaksi kuin puutarhureiden pito.
Suosittelen mieluummin paremmin rakennettuja pihoja ja pihaharrastusta ihmisille. Salkkarit ja muut hömpät unholaan ja kuokat käsiin ja ulos.
Jokaiselle tontille marjapensaat ja omenapuut. Puiden ympärille kuorike. Pihoille kävelykujat puu- tai betonielementeistä. Jos käyttää sepeliä, tulisi se eristää kankaalla kasvumaasta. Helpompi pitää puhtaana rikkaruohoista. Nurmen käyttö minimiin ja tilalle myöhemmin pientä ja matalaa pienikukkaista kasvustoa.
Myös perunat ja porkkanat kerrostalojen pihamaille. Ei tarvitse leikata nurmea.
Kurtturuusu tuottaa maukkaan hedelmän, ja lehdistä voi uuttaa hajuveden. Kirkemisvillit ihmiset voivat käydä tieturva 1 kortin ja porukassa puhdistaa teiden varret horsmista käsin kitkemällä.
Kyllä riittää puuhaa kunhan uskaltaa laittaa tv:n kiinni.
- Anonyymi
Mie lähe ekyptii niil päästäkaupparahol jotka tiennaan ko työnnän isältä perittyä lihasvoimalla toimivaa " räpsytintä " jonka pyörivä teräkonaisuus leikkaa nurmen kuin Sevillan parturi parran.
- Anonyymi
Juuri hain sadettimen pihalle ja toivottavasti sinne kuivaan Afrikkaakin siitä pääty osa.
- Anonyymi
Ei lihasvoimalla työnnettävä nurmikon leikkuri pienrnnä energian kulutusta. Se muuttaa vain energian luonnetta.
Lihasvoimalla nurmikon leikkaus vastii lisää kaloreja, joita saadaan syömällä enemmän.
Ruuan tuotto aiheuttaa noin kolmanneksen maailman ilmastokaasujen tuotosta. Siten on suorastaan ilmastorikollista tehdä työtä, joka vaatii suurempia ruoka-annoksia.
Polttomoottorileikkuristakin jää pienempi ilmastojalanjälki. - Anonyymi
Pitkän heinikon uumenista häpeä ei näy.
- Anonyymi
Minä olen ammattiruohonleikkaaja ja meillä liksat on niin avuttomat ,että söin viimeiksi Tyrnävällä Pääsiäisenä v 1967 kilohailia ½-kiloa.
- Anonyymi
Kannattaa vaihtaa ilmasuodatin, niin ei savuta niin tajuttomasti.
- Anonyymi
Muistakaa kylvää apulantaa paljon ja kastella runsaasti. Sitten saa ajella pari kertaa viikossa keräävällä leikkurilla ja viedä auton/peräkärryn kanssa leikkuujätteen 10 km:n päässä olevalle hyötyjäte-asemalle. Ja tuntee tekevänsä ekoteon :) Ainakin tuo naapuri tekee niin.
- Anonyymi
Vaihdoin ruohonleikkuriin uuden moottorin, 15 hp B&S sähköstartilla entisen 8,5 heppaisen tilalle joka meni väljäksi. Kyllä nyt heinä katkeaa ja silppu lentää.
- Anonyymi
Hirvittävä häpeä painaa etelänmatkoilla--polttoaineita meni hirvittävät määrät ja vihreitä matkustajista suurin osa. Oi näitä aikoja........
- Anonyymi
Nurmikon leikkaus polttomoottoria käyttävällä leikkurilla on heti kiellettävä.
Onneksi monet kaupungit ovat esikyvallisesti jättäneetkin puistojensa nurmen leikkaamatta.
Puutarhurin virka on joutavin virka maailmassa. Luonnollisuus ei tarhureita tarvitsa: heinä kasvaa itsekseen . - Anonyymi
Minulla on 4 sähkökäyttöistä robortti-leikkuria.. Kun lomailen maaseudulla niin sillä aikaa hevostilani päärakennuksen nurmitontti lyhenee automaattisesti noin 1 vrk:ssa.
- Anonyymi
Robottileikkuri on hieno keksintö! Ei tiedä naapurit eikä oikein itsekään, koska ruoho leikkaantuu, mutta piha on aina siisti. Kolmas kesä menossa, ei mitään vikoja eikä mitään huoltoja.
- Anonyymi
Parempi tuokin kuin että pumppaa itensä täyteen energiaa ja menee sitten salille tuhlaamaan sen poijes. Nuorilla tytöillä muuten tosi rumat ja isot perseet. Kannattaisko keskittyä olennaisempiin juttuihin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904403
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?583082Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132521Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182358- 402023
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281977Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki781912Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241733Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608