Hydrex semi 25mg

Anonyymi

Eli käyttö kokemuksia kaipaan tänään ottanut yhden ja huimaa kauheesti.Onko tämä alku vaikutus joka menee ohi vai merkki siitä että lääke ei sovi ollenkaan!voiko sen 25 mg puolittaa että ottaisin kaksi kertaa päivässä?Kiva jos joku vastaisi nopeasti kiitos!

27

24338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jospa verenpaine laskee tuolla annoksella liikaa. Mittaa verenpaine silloin kun huimaa niin tiedät johtuuko se siitä.

• Anonyymi

Minä mittasi ja oli 154/77/62 eli siitä ei ilmeisesti ole kyse.Käytätkö samaa lääkettä? Kiitos kun vaivaiduit kirjoittamaan..Ei taida paikalla olla ketään jolla omia kokemuksia tästä lääkkeestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä mittasi ja oli 154/77/62 eli siitä ei ilmeisesti ole kyse.Käytätkö samaa lääkettä? Kiitos kun vaivaiduit kirjoittamaan..Ei taida paikalla olla ketään jolla omia kokemuksia tästä lääkkeestä.

Minä olen syönyt viikon ,otan puolikkaan eikä ole mitään huimausta , pissalla saa käydä useammin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen syönyt viikon ,otan puolikkaan eikä ole mitään huimausta , pissalla saa käydä useammin.

Minäkin syön puolikkaan verran, mutta pissaamiseen se ei vaikuta, eli ei lisää virtsaamisen tarvetta. Ilmeisesti sitten ei kohdallani poista nestettä.

• Anonyymi

Onkohan huimaukseesi jo löytyny syytä? Isälläni on tuo sama lääke ollut pitkää muiden lääkkeiden kanssa ja oikeastaan on jo muutaman vuoden ollut huimaus ja ajoittainen päänsärky sekä lihaskipu ongelmana mutta hän ei itse ole siitä lääkärille ilmoittanut mutta itse olen nyt pohtinut, että voisiko tuo olla syynä noihin jatkuviin oireisiin.... ja tietty öisin ravaa vessassa kun tuo lääke poistaa nestettä jonka juominen muutenkin tahtoo jäädä vähille isälläni.

• Anonyymi

Lääke kannattaa ottaa päivällä. Illalla otettuna se juoksuttaa vessassa.

• Anonyymi

Kyllä on samoja oireita,huimaa kovasti.
      Saa puolittaa ja itse puolitin vielä puolenkin,sittekin meinaa huimata.
      Nyt kokeilen ilman huimaus loppui heti,saa nähdä mitä paineet näyttää.

• Anonyymi

Minulla sama,neljäsosakin tuntuu olevan liikaa,jos en ota pilleriä olenkaan,paineet nousee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla sama,neljäsosakin tuntuu olevan liikaa,jos en ota pilleriä olenkaan,paineet nousee.

Olisiko hyvä kysellä lääkäriltä lääkkeen vaihtoa?
        Verenpaineen hoitoon on olemassa monia eri valmisteita, ja joskus voi mennä aikaa, että löytyy se sopiva.

• Anonyymi

Käytän myös Hydrex Semiä, 25 mg:n pilleristä puolikkaan päivässä.
      Lisänä on ihan verenpainelääkkeet, kahta erilaista.
      Itse en ole kokenut huimausta missään vaiheessa, vaikka olen jo useamman vuoden lääkettä käyttänyt.

Sehän on nesteenpoistoon käytettävä lääke, itse sain sen korkean verenpaineen takia. Ja puolikkaan kun vain otan, ei se vaikuta nesteen kulkuun millään tavalla, ei aiheuta vessassa juoksemista.

• Anonyymi

0len iäkäs ja aivan vaikea lähteä kotoa minnekkään ulos on niin huimaava ja huono olo kun on muitakin lääkeitä 25 mg tabletti Aiheuttaa että näköön vaikuttaa että sekin heikentyi ja lisäksi kun ihosairauksia on ollut Okasolu ja tyvisolusyövät ja määrätty ja tämä lääke voi aiheuttaa ko. syöpiä Vielä lisää Mainittu lääke voi myös aiheuttaa kuulon menetyksenkin, Siitä Laakson lääkäri sanoi että ottaa terkkariin siitä yhteyttä että voi aiheuttaa kokonaan kuulon. Näin minulle yli 80 v on tätä lääkettä kirjoitettu. Mitä pitäisi tehdä ?

• Anonyymi

Saakeli tänään aamusta tokkura olo ja hartiat jumissa,hydrex 25mg käytössä,lähellä oli ettei tullu ylös.Eilen oli juhlat ni melko kuuma tiedä häntä vaiks vaikutusta.

• Anonyymi

Nyt kun on kuuma ilma, kannattaa huolehtia, että saa tarpeeksi nestettä.
        Vettä kannattaa juoda reilusti, vaikkei olisi edes janon tunnetta.
        Nesteen vähäisyys aiheuttaa kaikenlaista oireilua, huonoa oloa, huimausta, päänsärkyä, ym.
        Hydrex Semillä on myös nestettä poistava vaikutus, eli juominen on tosi tärkeää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun on kuuma ilma, kannattaa huolehtia, että saa tarpeeksi nestettä.
        Vettä kannattaa juoda reilusti, vaikkei olisi edes janon tunnetta.
        Nesteen vähäisyys aiheuttaa kaikenlaista oireilua, huonoa oloa, huimausta, päänsärkyä, ym.
        Hydrex Semillä on myös nestettä poistava vaikutus, eli juominen on tosi tärkeää.

Varsinkin helteillä saattaa tulla huimausta, jos ei huolehdi tarpeeksi nesteytyksestä. Ei tarvitse edes olla nesteenpoistolääke käytössä.

• Anonyymi

Aloitin tämän pari päivää sitten. Leposärkyö huomannut polvissa ja levottomat jalat. Tätä ei ole ennen ollut ja mietinkin johtuuko tästä lääkkeestä vai mahdollisesti jostain muusta. Pitää katsoa. Paineet laskee näemmä ja vettä pitänee juoda reippaasti. Harrastan reipasta liikuntaa, jossa lähtee myös rajusti nesteitä saas nähdä miten tämän lääkkeen kanssa treenit kulkee vai tuleeko ongelmia

• Anonyymi

Kaikki mitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan sen jälkeen, kun aloitit lääkkeen, johtuu tietysti siitä lääkkeestä.

• Anonyymi

Kun ko. lääke poistaa nesteitä, niin sen myötä poistuu myös suoloja elimistöstä. Oireesi vaikuttavat siltä, että suolaa ehkä tarvitset hieman lisää. Nesteeksi voisi kivennäisvesi tai vichy tarpeellista.

• Anonyymi

Vatsa meni sekaisin 25mg.tabletista. Lääkäri läski puolittaa mutta unohdin. Ei ole poistanut nestettä vaan enemmänkin ylivireä olo. Tuli tehtyä Inventaario, leivottua ja laitettu ruokaa ja 6 tuntia katosi johonkin noin vain kun en osannut lopettaa. 😅 Vatsa pitää meteliä. Vähän sekava olo. Piti lopettaa ja pyytää toinen lääke. Eihän noita ole pakko syödä. On muitakin lääkkeitä. Nyt lääkäri kirjoitti tavallisen Furesis kuurin. Se sopii. 😊

• Anonyymi

Minulle lääkäri määräsi puolikkaan tabletin. Ainoa haitta oli ihottuma, joka tuli auringon osuessa käsivarsiin istuessani autossa. Apteekissa neuvoivat käyttämään aurinkorasvaa.

• Anonyymi

Pitää olla pidempi kokemus. Huimaus voi johtua muustakin ja jotta elimistö tottuu lääkkeeseen ei yksi pv mitään kerro. Niin mulla yks pv takana ja paineet on heti järkevär n. 117/75 3krt mitannut ainemmin oli korkealla 159/95. Wessassa saa pissiä useasti ja paino heti kilon alle vaikka juonut nesteitä normaalia enemmin.

• Anonyymi

Huimaa tosi rankasti/huimaushan kuuluu lääkkeen haittavaikutuksiin/tietysti yksilöllistä kaikille ei tule samoja vaikutuksia.

• Anonyymi

Hei, mulla tosi huonoja kokemuksia, huimausta, heikkoutta, lihaskipuja. Ei vitään voimaa lihaksessa.Vaan puolikkaalla olen ollut kolmisen viikkoa.
      Se lääke lopetettiin lääkärin määräyksestä.
      Tämä on minun kokemus, ei kaikilla.

• Anonyymi

Yleiset (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 10:stä):

huimaus, päänsärky, heikotus, väsymys.

• Anonyymi

Impotenssi iskee yleensä, kun saa naisen alleen,

• Anonyymi

Kova niskakipu ja huimaus tuon lääkkeen seurauksena.

• Anonyymi

Minulla on verenpaineeseen kolme lääkettä, Losartan, Felodipin ja Bisoprolol. Siitä huolimatta yläpaineeni on koko ajan koholla ollen noin 145-165. Alapianeet 60 luokkaa, samoin pulssi. Nyt lääkäri määräsi tuon Hydrex semin, koska yläpaine liian koholla, se ei saisi olla yli 135, koska minulla on myös sepelvaltimotauti ja alaraajojen valtimonkovettumatauti eli ateroskleroosi. Eteisvärinän takia minulla on myös verenohennuslääke apixabaani sekä nivelreumaan kortisonia. Olen siis monisairas ja joka paikkaa kolottaa jatkuvasti.

Reumaan en saa enää syödä tulehduskipulääkkeitäkään juuri verenpaine- ja -ohennuslääkkeiden takia, joten saan vain Panadol extendiä tai yleensä parasetamolia, joka ei kyllä auta kipuihini. Salazopyriini lääkityksenikin lopetettiin sen takia, joten nyt on selkä- ja kaularanka olkapäiden lisäksi aivan jumissa ja arat.

Kun luin tuosta Hydrex semin haittavaikutuksista, niin kirjoitin jo lääkärlle Maisassa, että onko jokin muu vaihtoehto mahdollinen, minulla kun vaivaa myös tiheävirtsaisuus jo ilman diureetteja. Kahden - kolme tunnin välein käytävä pissalla, myös yöllä. En saa varmaan koskaan nukuttua tarpeeksi kun aina väsyttää, en ehdi syvään uneen päästä kun on jo vessaan asiaa.

Onko jollain kokemuksia jostain muista lääkkeistä kuin täällä mainituista, josta olisi apua. Esim alapaineeni ei saisi tästä nykyisestä enää alentua.

• Anonyymi

HEJ ! Minä en ole lääkäri mutta minä käytän sama lääke. Mulla alkoj kanssa huimata jos nousin liian äkkiä tuolista tai kyykistyin kun laitoin kengännauhat kiinni.Sitten mittasin verenpaine niin se oli vain 90 ylipaine. Lopetin niitä niin nytt on veripaine hyvä, Eikä huimaa.Joss sitten veripaine nousee liika niin otan puoli tabl. Ej aina tarvi juosta lääkärissä täytyy vaankäyttää aivot joskus! Terveisiä mieheltä joka on ollut muutama vuosi veripainen kanssa tapellut !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe