Olen mt-kuntoutuja. Mielenterveyspuolelta on käynyt kutsu tulla juttelemaan asumisesta. He haluavat tietää kykenenkö asumaan itsenäisesti. On tullut mieleen, että he haluaisivat minut asumaan jonnekin asuntolaan? Taikka vuokralle, jolloin joku kävisi kurkkimassa aina jääkaapilleni ja puhumassa asunnollani ympäripyöreitä.
Osaako kukaan sanoa, vaikkapa omasta kokemuksesta, miten tässä käy? Pahimmassa tapauksessa olen laitoksessa.
tuettu asuminen
5
389
Vastaukset
- Anonyymi
Tälläst ei olemas mut on tulos. Tos ovest ulos.
- Anonyymi
Jos valitset ensin laitoksen, hoitajat käyvät päivittäin huoneessasi.
Jos valitset itsenäisen vuokra-asunnon, soteviranomaiset käskevät poliisin ja vuokranantajasi käydä huoneistossasi poissaollessasi. Heillä on käytössään CIA:n ja FBI:n tekniikat. Et pääse pakoon valvontaa.- Anonyymi
Pistä luukut kiinni heidän puoleen, olet aika lailla tavallinen kansalainen.
Itse pistin kans välit, siis yhteydet ja luvat poikki (hekin lupasivat ens alkuun, etteivät tule, jotta ottaisin asunnottomana asunnon), koska yht´äkkiä alkoi intressejä heillä visiitteihin olla, vaikkei ollut mitään syytä.
Ihmisillä on oikeus elää omaa elämäänsä rauhassa, jos täyttää lain määritelmät, siis ei riko lakia ja on kunnossa! Älä suostu käynteihin, jos tuntuu siltä, että pärjäät itseksesi oikein hyvin. Kyllä ihmiset sitten ymäristössä ja naapurustossakin ilmoittavat viranomaisille,. jos jonkun kohdalla on syytä huoleen!
Älä sinä huoli, luu kurkkuun vaan niille ja perustele kantasi: voit hakea myös kaupungin/kunnan vuokra-asuntoa, ei sinubn tarvitse tyytyä johonkin avoimien ovien kotiin, jossa lukollinen ovi ja yksityisyys ovat vain periaatteellisia! Pidä ja vaadi oikeutesi!
Tsemppiä, yhdessä tässä taistellaan kaiknemaailman tahoja vastaan! Ihmisoikeudet ja kunnollisuus menee kaiken edelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä luukut kiinni heidän puoleen, olet aika lailla tavallinen kansalainen.
Itse pistin kans välit, siis yhteydet ja luvat poikki (hekin lupasivat ens alkuun, etteivät tule, jotta ottaisin asunnottomana asunnon), koska yht´äkkiä alkoi intressejä heillä visiitteihin olla, vaikkei ollut mitään syytä.
Ihmisillä on oikeus elää omaa elämäänsä rauhassa, jos täyttää lain määritelmät, siis ei riko lakia ja on kunnossa! Älä suostu käynteihin, jos tuntuu siltä, että pärjäät itseksesi oikein hyvin. Kyllä ihmiset sitten ymäristössä ja naapurustossakin ilmoittavat viranomaisille,. jos jonkun kohdalla on syytä huoleen!
Älä sinä huoli, luu kurkkuun vaan niille ja perustele kantasi: voit hakea myös kaupungin/kunnan vuokra-asuntoa, ei sinubn tarvitse tyytyä johonkin avoimien ovien kotiin, jossa lukollinen ovi ja yksityisyys ovat vain periaatteellisia! Pidä ja vaadi oikeutesi!
Tsemppiä, yhdessä tässä taistellaan kaiknemaailman tahoja vastaan! Ihmisoikeudet ja kunnollisuus menee kaiken edelle!Yhdessä taistellaan. Pistän luukut kiinni heti kun voin. Annan niitten käydä pari kertaa, sitten katkaisen välit. kiitti tuestas
- Anonyymi
Ei ole kokemusta, mutta mielipiteitä ja näkemyksiä sitäkin enemmän.
Jos olet jossakin laitoksessa, varmaan kysellen tunnustelevat voitko asua tai asuisitko mieluummin hoitokodissa, tuetussa asumisessa vai aivan yksin itse hankkimassa vuokra-asunnossa.
Jos haluat itsenäisyyttä ei se kävele luoksesi ilman tekoja. Silloin ainut vaihtoehto on vähentää riippuvuussuhteita sossuista ja etsiä itse itselle oma vuokra-asunto. Oikotiellähän niitä on.
Jos asut jo nyt yksin vuokralla, etkä ole ilmaissut kantaa heikentyneestä kyvystä asua yksin, tuskin sinua pakotetaan minnekään asuntolaan.
Jos asut yksin vuokralla isossa ja kalliissa vuokra-asunnossa, johon asumistuki ei riitä ja nostat vielä toimeentulotukea, yrittävät saada sinut muuttamaan pienempään, vaikka yksiöön. Sinällään yksiössä ei mitään vikaa, mutta jos nykyisessä asunnossasi on sauna, kaikissa yksiöissä sitä ei ole.
Jos asut omistusasunnossa tai asumisoikeusasunnossa ja olet jollain tavalla kertonut että tiskit jää välillä tiskaamatta jne. yrittävät varmaan vakuuttaa sinulle ettet näytä pärjäävän itse ja ehdottavat tuettua asumista tai hoitokotia. Tässä piilee se ongelma että jos luovut omasta oikeudestasi asua omistamassasi kodissa ja muutat osoitteesi ”asuntolaan” ei omistusasunto ole enää kotisi vaan sijoitusasunto, joka voidaan ulosmitata hoitokulujesi vastineeksi. Siksi siis omasta kodista ei pitäisi koskaan luopua vaan mieluummin pitää siitä huolta. Jos on ehdottomasti elettävä yhteiskunnan holhottina, kannattaa ehdottaa että sopii arkisin 8-16, mutta sen jälkeen haluat omaan kotiisi. Eli voit käydä virka-aikana leikkimässä omaa kotia sossuilla kuten työikäiset käyntöissä, mutta varsinaisesti et muuta etkä asu muualla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2916357Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652009- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141225Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181671141Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411001RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962