maallinen isä

Anonyymi

Hänellä on poispääsemätön sairaus. Onko mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen että hautaansiunaamiseen ei tule paikalle naispaimenta tai liberaalia paimenta?

Muuten kieltäydyn menemästä siunaustilaisuuteen ja hautaanlaskuun.

En voi näistä asioista kunnolla puhua maallisen isän kanssa niin koen.

Minulla on hermo kireällä kun ajattelen että olisin pakotettu siinä tilassa olemaan tekemisissä sellaisten kanssa joita kartan muutenkin samaan tapaan: Jos sellainen paikalla niin lähden pois. Sanaakaan en heille sano enkä tervehdi.

Jos summan mutikassa hautaansiunaukseen mennään niin viimeisin tätini siunaustilaisuus oli sellainen että siellä oli naispaimen juontamassa tilaisuuden ja puhui omiaan esittäen kuin Raamattuun perustaisi, jota välillä väljästi tekikin mutta ei totuudessa pysyen. Kiakki pelastuvat sun muuta mutta sukulaiseni , joissa on uudestisyntyneitä kristittyjäkin olivat siellä niin olin sitten minäkin mutta vatsassa oli paha olo ja naispaimen silloin istui penkkirivistössä ihan just mun takana. Oloni oli kireä ja ilmeeni olivat kireät naispaimenen suuntaan ja en oikein osannut hallita ilmeitäni. En halunnut olla niin tuimailmeinenkään mutta en pystynyt oikein hallitsemaan sitä mitä sisälläni tunsin kuohuntaa.

Olin siihen asti ne vuodet uskoontultuani kartellut suurimman osan ajasta nk. avoimesti synninpuolella olevia, mutta tilanne oli sellainen silloin että kun olin heikkokuntoisen isäni avustajana niin siitä tilanteesta ei ollut liukeneminen kun isäni sietokyky on parempi kuin minulla. Muta olen valmis jättäömään siunaustilaisuuteen menemisen väliin jos en voi vaikuttaa asiaan ja kerron tämän ajoissa hautajaisväellekin että en paikalle tule.

Olisiko sinulla tietoa tähän asiaan?

Mies Helsingistä

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Minulla on hermo kireällä kun ajattelen että olisin pakotettu siinä tilassa olemaan tekemisissä sellaisten kanssa joita kartan muutenkin samaan tapaan: Jos sellainen paikalla niin lähden pois. Sanaakaan en heille sano enkä tervehdi."

      Et sitten mahdu myöskään taivaaseen, sillä siellä on kaikenlaisia epämääräisiä ja hermostuttavia armahdettuja syntisiä.

      • Anonyymi

        Sinulla on kieroutunut käsitys Taivaasta? Vai etkö oikeasti tiedä?

        Mies Helsingistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kieroutunut käsitys Taivaasta? Vai etkö oikeasti tiedä?

        Mies Helsingistä

        Olen kahdesti kieltäytynyt menemästä haudalle olin vain kuski. Toisen kerran en mennyt edes hautajaisiin. Molemmat olivat maallisia veljiäni. En ole missään tekemisissä toisen veljen vaimon kanssa joka ehdottomasti vaati jonkun ämmän hautajaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kahdesti kieltäytynyt menemästä haudalle olin vain kuski. Toisen kerran en mennyt edes hautajaisiin. Molemmat olivat maallisia veljiäni. En ole missään tekemisissä toisen veljen vaimon kanssa joka ehdottomasti vaati jonkun ämmän hautajaisiin.

        ...ja vielä. Antakaa kuolleiden haudata kuolleensa seuraa sinä Herraa.


      • Anonyymi

        Tiedoksi sinulle: Taivaassa ei ole yhtään syntistä. Siellä on vain Jumalan vanhurskauttamia ja pyhittämiä vanhurskaita ja pyhiä. Syntisille on toinen paikka.
        1 Piet 4:18 "Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?" Vanhurskaat pelastuvat, eivät syntiset.

        Matt 13:43 "Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon." Syntiset eivät ole Jumalan valtakunnassa, he ovat muualla.

        Matt 25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Syntiset eivät mene iankaikkiseen elämään vaan ikuiseen rangaistukseen. Vain vanhurskaat menevät iankaikkiseen elämään.

        Mikäli sinä olet syntinen, sinun on välttämättä tultava vanhurskaaksi, jotta perisit ikuisen elämän. Taivaspaikkaan ei riitä mikään vähempi vanhurskaus kuin Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus. Se sinun on saatava, jos mielit päästä taivaaseen.

        Sinä saat Jumalalta lahjana Jeesuksen vanhurskauden uskomalla Häneen ja ottamalla Hänet elämääsi Herraksesi ja Vapahtajaksesi (Joh 1:9-12, 3:16-18, 1 Kor 1:30-31.
        Silloin sinä otat Jeesuksessa Kristuksessa vastaan Hänen ansionsa ja vanhurskautensa. Silloin sinä omistat heti Jumalan vanhurskauden. Tällä vanhurskaudella, ja vain tällä vanhurskaudella, ihminen pääsee ikuiseen elämään Jumalan luokse. Room 3:21-26, 5:1-2, Gal 2:16, 3:1-14, 4:4-7, 2 Kor 5:21.

        Vanhurskautemme tulee siis olla paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, jotka pyrkivät kaikessa noudattamaan lakia ja jopa luulivat siinä onnistuneensa ja olevansa lain noudattamisellaan vanhurskaita. Mitkään hyvät tekomme eivät kuitenkaan riitä vanhurskauttamaan meitä. Vanhurskautemme tulee olla Jeesuksen Kristuksen vanhurskaus.

        Matt 5:20 "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."

        https://www.youtube.com/watch?v=2BUsLLowRWY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kahdesti kieltäytynyt menemästä haudalle olin vain kuski. Toisen kerran en mennyt edes hautajaisiin. Molemmat olivat maallisia veljiäni. En ole missään tekemisissä toisen veljen vaimon kanssa joka ehdottomasti vaati jonkun ämmän hautajaisiin.

        Oikein kehuskellaan huonolla käytöksellä. Mistä teitä itsekeskeisiä luonnevikaisia oikein sikiää.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kehuskellaan huonolla käytöksellä. Mistä teitä itsekeskeisiä luonnevikaisia oikein sikiää.?

        Rakkaus Jumalan sanaa kohtaan tekee meidät uskolliseksi sanalle. Te jotka olette siinneet pirun kusesta ja sen hengestä olette luonteeltanne sodomiitteja ja eläinten kaltaisia "puolijohdannaisia"


    • Anonyymi

      Jos kirkossa siunataan, omaisilla on aina oikeus pyytää haluamaansa pappia siunaamaan vainajan. Miehistäkin voi valita sen joka oli vainajalle mieluisin.

      • Anonyymi

        Tämä oli asiallinen vastaus jota odotin. Eli tulee olla yhteydessä siunaustilaisuuden järjestävään tahoon. En ole ennen ollut asioihin vaikuttamassa mutta nyt se tilanne näyttää eteen tulevan kun en halua jättää vaikutusmahdollisuuttani käyttämättä. Kirkossahan ne on siunaustilaisuudet poikkeuksetta lähipiirissäni toimitettu. En ole muista vaihtoehdoista kuullut.

        Kiitos sinulle ja anteeksi tuolle toiselle henkilölle vastaamaani turhan ärhäkkä vastaus.

        Mies Helsingistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli asiallinen vastaus jota odotin. Eli tulee olla yhteydessä siunaustilaisuuden järjestävään tahoon. En ole ennen ollut asioihin vaikuttamassa mutta nyt se tilanne näyttää eteen tulevan kun en halua jättää vaikutusmahdollisuuttani käyttämättä. Kirkossahan ne on siunaustilaisuudet poikkeuksetta lähipiirissäni toimitettu. En ole muista vaihtoehdoista kuullut.

        Kiitos sinulle ja anteeksi tuolle toiselle henkilölle vastaamaani turhan ärhäkkä vastaus.

        Mies Helsingistä

        Miksi sinä fanitat miestä haudalle?
        Siellähän epäraamatullisesti manataa ja hiekkaa mätetään arkulle!
        Jaellaan taivasosuuksia, vaikka tuomioistuin ei ole istunut taivaissa paikoilleen. Monet ovat määräilleet ihmisiä täällä taivaaseen ja helvettiin, sekä ikäänkuin päästelleet muotouskonnollisesti toisia taivaspaikoille, suomeksisanottuna, ovat muka Sanasta ottaneet tuomarinpaikan ja julistaneet vaikka miespapit väärää rauhaa saarnapöntöstä.
        Ja sinä olet aloittaja hapattunut tähän ja juuri se on ikäänkuin niin pyhää, että tuohon manaamistilanteeseen sanot aamenesi.

        Taitaa olla niin, että olkoon siinä vaikka siivoojanainen, ei hän ole sen vähempiarvoinen, kuin sinun killuttimesi omaava, pitkälipereinen miespappi, jotka ovat Suomen Siionin hapattaneet vuosisatojen saatossa, tähän muotouskonnolliseen suuntaan.
        Ja tässä hapatteessa on kaikki - vapaat suunnatkin.

        Siis- kuis pyhä ajattelit olla Jumalasi edessä, kun suusi puhuu noin suuria?

        Hapatekirkot, eri papein ja puhein esiintulleina, on samaa kauraa, kuin tiedemaailmakin.
        Sielläkin on erimääräinen ja näköisten suuntausten kirjo ja kuka ikäänkuin säätää heitinkin leipäpappeuden mitat, on yliopistojen pappiskirkot, tiedekunnat, eri älypiispojensa kirjo, jotka pitävät harhaista valtaa ja maailma mantraa evoluutiotakin saman virrenveisuun jutuissa, mutta eri pöntöistä. Se otsakoidaan sitten yliopistojen alttaritaululle, tieteen jumalan nimellä.

        Ja kansa polluroi aivan samalla tavalla, kuin sinäkin aloittaja.

        Luullaan olevansa pyhiä, tai pyhepiä, kuin toiset.

        Teet viisaasti jos menet sinne hautajaisiin, vaikka sinne tulisi kaniturkkinen poppaukko ja kertoo, että tässä hää nyt sukulaisesi makoo.
        Kuallu, mikä kuoallu, eikä ruumis nouse haudasta, se maatuu ja mättäkää se sora sitten mihinkohtaa vaan. jne.

        Eli laitattaisin sinulla jalat maahan, äläkä luule olevasi sen pyhempi, kuin toinen. Hapan, se on hapan, vaikka kuinka sitä yrittäsi maistaa.

        Me olemme -tämänpuoleisessa- ja turhaa on vääntää omaveistoista jumalaa Jumalaksi tuonpuoleisesta.


    • Anonyymi

      Kyllä kirkolta voi pyytää miespappia siunaamaan, mutta onko sellaisia juuri sille päivälle löydettävissä? Kun asia on ajankohtainen, ota heti yhteys seurakuntaan. Kyllä papin saa valita.

      Itse en enää kuulu kirkkoon, mutta muutoin luterilaisittain uskoen, toiveeni on, jos mahdollista, saada luterilainen miespappi siunaamaan itseni. Olen kieltänyt, että missään tapauksessa en halua "hyväntuulista", vitsejä kertoilevaa helluntailaista kauhomaan hiekkaa arkulleni. En ole uskoltani helluntailainen enkä perusta iankaikkisuuttani näille opeille ja asenteille. Olen aivan erityisesti kieltänyt hellareita lähestymässä itseäni kun siirryn ajasta iäisyyteen. Helluntailaisuus tuli rasitteena kristilliseen sukuumme ulkopuolelta ja näen itseni ainoastaan sen rikoksenuhrina.

      • Anonyymi

        Voi, voi, kun sinulla on se kristillinen suku. Kuis pyhää se on?
        Onko se kultaisempi, kuin toinen? Ihan helluntalaisuus on niin epäpyhää, että karvas nousee pintaan. Onpa joon näitä pyhiä kovasti.
        Kas, kun minä katselen teitin pyhään, en löydä niistä mitään eroa, samaa epäpyhää hapatetta kummassakin ja aivan riittävästi.
        No, ei minun haudalleni tosin tule ketään pappia, ettei senpuoleen.
        Mutta, katselen, kuinka te pyhittelette keskenänne alttareita ja ähisette, kuis meill on tämä alttarikivi kiillotumpi, kui sulla. jne.

        Jos euron pitäisi välistää, niin hukkaan menee. Kummallakin on välimieheiä pilvinpimein Jumalan ja ihmisen välissä.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään matraamiset, olkoon niin tieteen mantraajat, eri professuureina, nekin on myynnin tulosta, kuin pappien nimikyltitkin kirkkojen ohjekirjan muotoisessa arvoasteikossa, jossa kukin vahtaa, että tieteensä malli säilyy sopivan hapatteisena.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä kanssasi. Helluntailaisuudesta olen kirjoittanut paljon. Mitään myönteistä en ole löytänyt vain sen hengen joka heitä uudistaa(helluntailaisiksi) ja pistää vapisemaan kuten nähty on minä varoitan ihmisiä menemästä siihen lahkoon.


    • Anonyymi

      Hassuihan sinä olet, nauraa.

    • Anonyymi

      Itselläni kuoali maallinen isä - lähes 40- vuotta sitten.
      Ei ollut pappia, eikä lukkaria. Eikä mätetty kuolleen arkulle hiekkaa, ja manattu.
      Ei isä sitä halunnut ja kunnioitettiin hänen toivomustaan.
      Siellä oli matkassa kyllä saattoporukassa vauvavaleltuja ja uskovana kastettuja, eikä kukaan ylenkatsonut toistaan.

      Kun sitten tulee aika, tuon suoraselkäisen miehen kohdalla, jonka kirkolliset haukkui, pappia myöten kylällä, eihän hän viinapullolla myynyt vilunkikirkolliselle metsäjuttuja, niin Jumala tuntee hänet.
      Ja viimeinen tuomio, se on jokaiselle tasapuolinen.
      Todellinen usko näkyy siellä, ei niitä täällä lopsittu toisten olkapäille "Jeesuksen nimessä ja veressä", vaikka äidiltäni varastivat hääastiaston.

      Kaikki saavat mitan mukaan, vaikka joillekin on olkapää kenossa kaikki anteeksiannettu takomalla harteita. Herra tuntee, onko ne anteeksiannettu vai ei! Onko muisto-aterialta palattu ennen syöntiä veljen ja sisaren luo ja pyydetty vääryys anteeksi. Siitähän on kyse.
      Kyllä papit osaavat väärää rahaa jakaa ja vaatia ikääkuin sen pakko ottamista.
      Ja jos ei ota, haukkuvat.

      Siitä lähti tuo isäpappa kirkosta, ja äitini. Ajettiin ikäänkuin ulos siitä synakoogasta, perinteinen syntiläjästä, vääränopin mekasta.
      Ja hyvä näin. Ei päässyt 50- luvulla hapatemantteli niskaanpuetuksi, pyhäkouluissa, kun en niihin tarvinnut mennä.

      Mutta se mies - joka isäni arkun äärellä oli, oli tunnustettu suoraselkäinen mies. Kylällä, jopa mustalaiset saivat ohikulkiessa oikeamielisen kohtelun.
      Oikeat vangit, vankilassa kunnioittivat isääni, kun hän vartioi heitä, hän ei simputtanut. Ja vanginvartija- työkaverit kunnioitti tätä miestä.

      Oli hänellä puutteensakin, mutta - Herra sen tietää, harhaa hän ei jakanut.
      Minua hän opetti - jopa siinä, että jos omin silmin et jotain ole nähnyt, älä usko. No, se opetus oli maallisiin. Siksi, ettei väärää valaa vanno, vaan olkoon puheenne -on, on, tahi ei, ei!
      Siitä hän piti kiinni.

      Eli pappi ei ollut isän haudalla, mutta lepoon pääsi, ja vieläkin muistamme häntä kunnioittaen.

    • Joskus henkien eroittamisen lahja on niin voimkas ,että vaikea on olla vaan .
      Siunaustilaisuuteen voi varata papin ja kun esittää kantansa niin varmaan asia tulee ymmärretyksi .Sama siis jokaiselle yleisellä tasolla .Ajoissa kannattaa olla liikkeellä ja kysellä.

    • Anonyymi

      Oletpa herkkä jos et kestä naispapin lähellä.

      • Anonyymi

        Raamatun uskossa, Raamatun Jumalan edessä ei ole olemassa naispappeja. Naispappeus on harhaluulo, harhaoppi. Nk. "naispapin" suorittamat sakramentit eivät ole pätevät Jumalan edessä. Esim. "naispapin" kastama lapsi ei ole kristillisesti kastettu.

        Raamattu ei tunnusta nk. naispappeutta, näillä naisilla ei ole Jumalan kutsua eikä siunausta tehtävässään. Naispapittaret ovat ainoastaan vahingoittaneet kristillistä kirkkoa. Heidän hengellinen rikoksensa on valtava, enkä usko, että sille on edes anteeksiantamusta. Se on rikos suoraan Jumalaa, Pyhää Henkeä ja Jumalan seurakuntaa vastaan.

        En ole koskaan kuullut nk. naispapin saarnaavan Pyhässä Hengessä. Yleensä he puhuvat sukupuoliasioita, kuten seksuaaliperverssioiden hyväksynnästä tai, kun ei ole, eikä ilman Pyhää Henkeä voi ollakaan mitään hengellistä sanottavaa, mahd. lausuvat maallisia runoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun uskossa, Raamatun Jumalan edessä ei ole olemassa naispappeja. Naispappeus on harhaluulo, harhaoppi. Nk. "naispapin" suorittamat sakramentit eivät ole pätevät Jumalan edessä. Esim. "naispapin" kastama lapsi ei ole kristillisesti kastettu.

        Raamattu ei tunnusta nk. naispappeutta, näillä naisilla ei ole Jumalan kutsua eikä siunausta tehtävässään. Naispapittaret ovat ainoastaan vahingoittaneet kristillistä kirkkoa. Heidän hengellinen rikoksensa on valtava, enkä usko, että sille on edes anteeksiantamusta. Se on rikos suoraan Jumalaa, Pyhää Henkeä ja Jumalan seurakuntaa vastaan.

        En ole koskaan kuullut nk. naispapin saarnaavan Pyhässä Hengessä. Yleensä he puhuvat sukupuoliasioita, kuten seksuaaliperverssioiden hyväksynnästä tai, kun ei ole, eikä ilman Pyhää Henkeä voi ollakaan mitään hengellistä sanottavaa, mahd. lausuvat maallisia runoja.

        Kun Jumala kutsui minua niin selvästi etten enää voinut sanoa etten ymmärrä mistä tässä on kysymys kun Hän teki minulle rukoukseni aikana Pyhällä Hengellä täyttäessä tai Pyhän Hengen koskettaessa minua. En tiedä mikä on oikea nimitys vaikka olen asiaa pohtinut. Kaipa se kumpi tahansa ilmaus ajaa asiansa totuudessa.

        Rukoilin ja sitten Voima tuli luokseni kuinka muutenkaan sen sanoisin. Aloin nauramaan, aloin itkemään, aloin kiittämään Jumalaa, oloni oli paras koskaan kokemani, toivo joka siinä heräsi kun ymmärsin kaiken Raamatussa totuudeksi oli älllistyttävää. Elämäni suurin yllätys on se että Jumala on olemassa. Uskon sen, tiedän sen. Minulla ei ole siitä enää mitään epäselvää.

        Mutta asiaan nyt. Kun tulin uskoon ja tutkin Raamattua niin aloin tuumimaan seurakuntayhteyttä ja otin puhelinsoiton Helsingissä olevaan seurakuntaan ja juttelin eri asioita hänen kanssaan. Hän oli nauravainen, iloisen kuuloinen persoona mutta kun kysyin toimiiko Pyhän Henki heidän seurakunnassaan niin hänen äänensä muuttui ei-iloiseksi ja hän vastasi että toimii. Vaistosin jotain. Ajatuksiin tuli ettei toimi ja tuohan taitaa valehdella.

        Se oli sitä aikaa kun kunnioitin paimenenvirassa olevia. Jos muistan oikein niin minulla ei ollut oikein erotusta päässäni mikä on liberaali ja mikä konservatiivi vaan asiat opin hissukseen. Olen aikanaan ollut myöhemmin painostettavana että mene Herzogin tilaisuuksiin Helsingissä mutta en mennyt vaikka jotkut menivät ja sain kehotuksen suoraan Martilta mennä mutta joitakin videoita oli netissä ja tunsin taas sen tuntemuksen että eksytystäkö mutta kun Martti O. itse suosittelee ja on ollut uskossa jo pitkään niin kaipa sitä voisi mennä.

        Mutta en mennyt ja koin loukkaavani Marttia kun en mennyt ja yhteydenpidot jäivät. En tiedä mitä Martti nykyään ajattelee David Herzogista mutta itse en voi mennä sellaista opetusta kuulemaan mitä hän opetti. Mutta koin että ei ole hyvä mennä.

        Seiskan arkistossa on vielä Herzogin opetuksia ja toivon että ne poistetaan sieltä.


    • Anonyymi

      " En voi näistä asioista kunnolla puhua maallisen isän kanssa niin koen."

      Sellaista se toisinaan on. Kaikki ihmiset eivät osaa ymmärtää millä tavoin toiset ovat herkkiä kuuliaisuudessa Jumalaa kohtaan ja kuinka pahalta joistakin tuntuu kun paimennenvirkaa hoitaa siihen täysin Raamatun mukaan kuulumaton usein jumalaton ihminen. Aivan täyttä pahuutta että tämä on mahdollista eikä pyhät pysty asialle tekemään mitään sellaista mitä ehdottomasti pitäisi tehdä: heittää naispaimenet pois heille kuulumattomasta paimenentehtävästä.

      Samoin nämä virkaheitot liberaalit jumalattomat irvokkaat liberaaliukot, jotka teeskentelevät Jumalan paimenia ulkokultaisuudessaan ja ovat avoimesti puheensa puolesta kuin avoin hauta.

      perkeleen asialla olevat eivät kuulu kirkon paimeniksi Jumalan palvelijoina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe