Pattaya hiljentyy... Juhannus rauhaan

Anonyymi

Pattaya on hiljentynyt aika paljon näinä viimevuosina ja talot on
jäänyt rakentamatta loppuun. Syy ei ole Pattaya pojissa, vaan syy on
Thaimaan bathin ulkoisessa arvossa. Thaimaan Bathia saa eurolla
33/34 bathia ja viime vuosina niitä sai liki 50 ja ylikin. Hinnat on noussu
ja Lassin baarissa olut jo 80 bathia ja oliko Bläkkärissä 90 bathia.. Ei
happy hour hinta aikaan. Huomaa jos nostat rahaa kortilla suomesta tai
vaihdat turvallisia batheja suomessa, niin saattaa batheja jäädä käteen
tästä edellissestä määrästä huomattavasti vähemmän.

Eli kaljat lassin baarissa on 2.50 - 3,00 euroa.. vaihtopaikasta riippuen.
Katuruoka on myös sitten jo kalliimpaa myös ja aika yleisesti katuruoka
60 - 100 TBH. Siihen juoma. Venäläisiä matkailjoita alkaa myös olemaan
paljon vähemmän ja sekin johtuu ruplan kurssista.

Olen miettinyt Thaimaan taloutta ja onko nyt niin, että Thaimaa on taas
kasvanut velkasijoitusten varjolla? Asuntojen hinnanromahdus ja
matkailijamäärän hiipumuminen voi johtaa suureen romahdukseen
Thaimaassa. Olisiko Thaimaan poliittinen järjestelmä tehnyt taas virheen?
Maailman kauppasodat eivät todellakaan ainakaan helpota sitä.

Turisteista Thaimaassa voin, kertoa ihan paikallistason tietoa ja olen
huomannut, että Cambodia vetää turisteja tällä hetkellä, kuin sieni ja monet
tulevat juuri Thaimaan ja Pattayan kautta Cambodiaan ja rakennusbuumi ja
viisumijonot kasvavat koko ajan. mikä puhuu kasvavista turistimääristä
Cambodiassa. Nyt kesälläkin joutuu odottamaan 15 vuorokautta vuoden
viisumia ja aikaisemmin sen on saanut 5 vuorokaudessa ja kirjoitusten
mukaan 10 vuorokautta... Myös hotellien kysyntä on suurta eri juhlien
alla ja voi joutua majoittumaan hyvin surkeisiin olosuhteisiin ja kalliisti.

Mikä sen parempi mittari, kuin rakennustyömaat sihanoukvillessä ja
hotellien saatavuus sesonkina ja oluen hinta ... Puhuu omaa kieltään.
0,50 dollaria tuoppi olutta noin yleisesti ja uusia baareja ja ravintoloita
nousee, kuin sieniä sateeella. Myös Pattayan baareissa on tämä suuntaus
ollut hyvin julkisesti tiedossa, että porukka painaa nykyään Cambodiaan.

Ottakaappa kantaa tähän kehitykseen... muutkin kuin sika-rikkaat Lärpät
ja risupetterit.

36

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ottaisin kokemuksesta enemmän kantaa mutta en lähde tarinaasi ruokkimaan, joka perustuu kaljan hintaan, koska matkailu on muutakin kuin alituista kaljan kittaamista ja sen hintaseurantaa.

Pattaysta koska Pattayan palstalle kirjoitit, kerron Pattayan olevan alituinen keskeneräinen rakennustyömaa, eikä koskaan valmistu.

• Anonyymi

Myös Pattayan baareissa on tämä suuntaus
      ollut hyvin julkisesti tiedossa, että porukka painaa nykyään Cambodiaan. 

T Julkista tietoa Vuosaari-Muuga

• Anonyymi

Lerpsa. Suomen kieltä kun puhutaan niin se on Kamputsea.

Aloitus on täyttä roskaa. Thaimaaan turismi on kasvanut rajusti viidessä vuodessa. Jopa yli 36%, joka on valtava lukema. Bangkok noussut samalla maailman suosituimmaksi kaupunkikohteeksi.

Pattayan kasvu ollut puolen miljoonan vuosivauhtia ja kapasiteettia kasvatetaan. En tykkää, mutta vielä mahtuu.

Venäläisiä on enemmän kuin koskaan ja Kiinan jälkeen ovat kakkosia Pattayalla.

Asuntojen hinnat ei ole millään tavalla romahtaneet. Asuntojen hinnat on tuplaantuneet Pattayallakin vuodesta 2006.

Oluen hinnalla ei ole normaalille farangille mitään merkitystä. Tuodaan vaan lisää rahaa maahan niin Thaimaa voi aina vaan paremmin.

Porukka ei todellakaan paina mihinkään "Cambodiaan". Mistä ihmeestä sinä kehittelet näitä järjettömiä kommenttejasi? Onko ne toiveajattelua, koska jouduit Suomeen palaamaan?

Muutama tuttu ravintoloitsija jäivät tänä vuonna Pattayalle, koska kauppa käy kesälläkin. Porukkaa on enemmän kuin koskaan.

Velalla kasvu tapahtuu kaikkialla. Suursijoittajat ei omia rahojaan paljoa niihin laita. Matalat korot mahdollistaa edelleen sen että kasvu jatkuu hyvää vauhtia Thaimaassa.

Olipas erityisen surkea vuodatus, Lerpsa.

T 2010

• Anonyymi

Mitä mitä kummaa, muutama jo saanut pisneksensä toimimaan koko vuoden, hienoa kehitystä.

• Anonyymi

Ihmettelen miksi numeromies toivoo Thaimaalle pahaa ja keksii siitä kaikenlaisia tarinoita kuinka Thaimaalla menee huonosti ja kuinka kukaan ei siellä käy ja vaikka mitä. Mikä syy?

• Anonyymi

Terdelle jakuzzi, voi jumalauta taas, ettäkö oikein jakuzzi, kopioi poju itselles jakuzzi sieltä kylpyläesitteestä äläkä missään tapauksessa rakenna uima-allasta persaukinen.........Puppe nauraa ja perskärpänen jo ihmetteli numeromiestä.......menkää ny Soimannin kanssa rillaan krokotiilia ja rauhittukaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen miksi numeromies toivoo Thaimaalle pahaa ja keksii siitä kaikenlaisia tarinoita kuinka Thaimaalla menee huonosti ja kuinka kukaan ei siellä käy ja vaikka mitä. Mikä syy?

En ole pahemmin Thaimaalle toivonut pahaa, todennut vain miten on käynyt, laadukas elämä Thaimaassa ei ole juurikaan halvempaa kuin missään muuallakaan, asuminen on hieman Suomea halvempaa, ruoka samoin jos syö riisikuppeja, alkoholi ja tupakka ei vaikuta elämääni mitenkään, paitsi muutama päivä sitten ostin tupakanlehtiä kotiin, pitäisi pitää hyttyset loitolla.

Liikenne on perseestä, ihan kuin aikuisten ajoharjoittelurata, tiet pääosin liian kapeita ja huonokuntoisia...

Paljon hyvää täällä on myös paljon taas ei niin hyvää, mutta paratiisista tämä on helvetin kaukana, täällä voi tehdä mitä haluaa jos on massia, kansasta valtaosalla ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on että numeromies ei enää koskaan thaikkuihin pääse..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole pahemmin Thaimaalle toivonut pahaa, todennut vain miten on käynyt, laadukas elämä Thaimaassa ei ole juurikaan halvempaa kuin missään muuallakaan, asuminen on hieman Suomea halvempaa, ruoka samoin jos syö riisikuppeja, alkoholi ja tupakka ei vaikuta elämääni mitenkään, paitsi muutama päivä sitten ostin tupakanlehtiä kotiin, pitäisi pitää hyttyset loitolla.

Liikenne on perseestä, ihan kuin aikuisten ajoharjoittelurata, tiet pääosin liian kapeita ja huonokuntoisia...

Paljon hyvää täällä on myös paljon taas ei niin hyvää, mutta paratiisista tämä on helvetin kaukana, täällä voi tehdä mitä haluaa jos on massia, kansasta valtaosalla ei ole.

Sulla kun taas tänään tuntuu tuota "massia" löytyvän niin älä unohda hakea niitä paaterokääretorttuja..

• Anonyymi

Mistäkö minä näitä keksin ?
      Siitä, kun minä täällä asun ja júttelen ihmisten kanssa. Minäkin olen
      Thaimaan turisti, koska tulin Cambodiaan Thaimaan ja Pattayan kautta.
      Toki menen asioita katsomaan Pattayalle, kun minä asun täällä nyt pysyvästi.
      Kahdesti saan mennä maitse ja lentämällä noin 40- 50 euroa, vaikka kuinka
      monta kertaa.

Pattaya on aika hiljainnen juuri nyt myös. Illalla hiljenee lisää.
      Thaimaan tytöt yrittää tosissaan saada mua ja se puhuu, että ei ole pokaa.
      Minä en tiedä, mutta liikenne täältä Cambodiasta aina vientamiin ja
      Thaimaaseen on hyvin vilkasta. Hotellien käyttöaste on liki 60% koko ajan
      ja talvella on vaikea saada hyvää asuntoa täältä. Kaikki länsimaalaiset, mitä
      olen jutellut... Myös ruotsin kaverini kanssa .. Menee täältä ensin Bangkokiin
      ja sieltä lentää Tukholmaan.

• Anonyymi

Ari D:hän se siellä juttelikin? Anteeksi, sekoitin sinut Lerpsaan. Puhuit kyllä höpöjä siltikin aloituksessa. On totta että Kamputsea nousee, mutta niin nousee Thaimaakin.

T 2010

• Anonyymi

Apuaaaaaa !!!!!!

Suomen rakennusproooooo on katsellut luonnoksia.

• Anonyymi

Näin se rakennusammattitaito suomesta, siis paras mahdollinen tietotaito tietysti avustavana henkilönä asiamies työpäällikkö 44, viedään ulkomaille tuloksena kantti kertaa kontti ja jakuzzi.

T Rakennusmestari

• Anonyymi

Voi hyvänen aika että mulla on hauskaa sun kanssa, jatka ihmeessä, älä lopeta, mutta tiedoksi näin rakennusmestarina, että oletko unohtanut olevasi huippurakennusammattilainen, uusi pientalollishenkilöprofiilisi tökkii.
        Katsele luonnoksia, meikä nauraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika että mulla on hauskaa sun kanssa, jatka ihmeessä, älä lopeta, mutta tiedoksi näin rakennusmestarina, että oletko unohtanut olevasi huippurakennusammattilainen, uusi pientalollishenkilöprofiilisi tökkii.

Kuulostaa itkulta tuo sinun naurusi lerppis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä arkkitehti piirtää, onko pojun penaali kateissa hehhee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa itkulta tuo sinun naurusi lerppis.

Kirjeenvaihtoarkkitehti etäkasvattajalla.

• Anonyymi

Senssullakin oli joskus vuosia sitten mahdollisuutensa, mutta isanin eukko ja suku käänsi senssun taskut ylösalaisin.. kotisuomeen häpeämään viha ja katkeruus kaikkia kohtaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi mukava kuulla mielipiteitä joltakin Thaimaahan rakentaneelta / rakennuttaneelta suomalaiselta, eikä näitä räkänokkasensein lällättelyjä.

Rakennusmestarin paperit ei tee arkkitehtia minustakaan eikä suunnittelijaa.

Suomessa molemmat talomme ja huvila tehtiin samalla tavalla, eli selailimme talotehtaiden kirjoja, valkattiin sieltä mieleiset mallit, muokattiin niitä makumme ja mittojemme mukaan ja vietiin puhtaaksi piirrettäväksi.

Toisen talomme ja huvilan sisätyöt tein käytännössä kokonaan itse. Toisen talon rakentamisen aikoihin olin liian kiireinen. Maksoin timpureille, maalareille, muurarille, laattamiehille, sähkäreille, putkimiehille ja muille sen talon töistä jotakin 160 tuhatta euroa.

Työmäärissä kostautui siinä jälkimmäisessä talossa se että siellä oli diagonaalissa yli puolet seinistä. Julkisivussa oli 13 kulmaa ja neliöitä liki 300.

Silti tehtiin silläkin torpalla 80 tonnin tili vaikka rakentaminen tuli kalliiksi.

Idean kaltaisen talon rakentaminen tulee maksamaan arvioni mukaan tänne tällä porukalla halutuista materiaaleista sellaiset 120 tuhatta euroa, eli ei paljon mitään.

Laatoitukset ja saunan teen itse. Katto tehdään talkoilla. Kaivuuhommelit ja pihat teen itse lainakoneilla. Olen ajankuluksi kaivellut joskus muutaman talon ja yhden lentokonehallin pohjat entisen appiukon kaivureilla.

T 2010

PS: Lerpsa, ota lisää hotaa ja mene metsään huutamaan. Sinun katkerat kommenttisi ja puheesi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kerrp jotakin rakentavaa tai pidä pää yksinkertaisesti kiinni.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tältä päivältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi mukava kuulla mielipiteitä joltakin Thaimaahan rakentaneelta / rakennuttaneelta suomalaiselta, eikä näitä räkänokkasensein lällättelyjä.

Suomessa molemmat talomme ja huvila tehtiin samalla tavalla, eli selailimme talotehtaiden kirjoja, valkattiin sieltä mieleiset mallit, muokattiin niitä makumme ja mittojemme mukaan ja vietiin puhtaaksi piirrettäväksi.

Toisen talomme ja huvilan sisätyöt tein käytännössä kokonaan itse. Toisen talon rakentamisen aikoihin olin liian kiireinen. Maksoin timpureille, maalareille, muurarille, laattamiehille, sähkäreille, putkimiehille ja muille sen talon töistä jotakin 160 tuhatta euroa.

Työmäärissä kostautui siinä jälkimmäisessä talossa se että siellä oli diagonaalissa yli puolet seinistä. Julkisivussa oli 13 kulmaa ja neliöitä liki 300.

Silti tehtiin silläkin torpalla 80 tonnin tili vaikka rakentaminen tuli kalliiksi.

Idean kaltaisen talon rakentaminen tulee maksamaan arvioni mukaan tänne tällä porukalla halutuista materiaaleista sellaiset 120 tuhatta euroa, eli ei paljon mitään.

Laatoitukset ja saunan teen itse. Katto tehdään talkoilla. Kaivuuhommelit ja pihat teen itse lainakoneilla. Olen ajankuluksi kaivellut joskus muutaman talon ja yhden lentokonehallin pohjat entisen appiukon kaivureilla.

T 2010

PS: Lerpsa, ota lisää hotaa ja mene metsään huutamaan. Sinun katkerat kommenttisi ja puheesi on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kerrp jotakin rakentavaa tai pidä pää yksinkertaisesti kiinni.

Höpöjä Neiti.
        Nyt oletkin talokirjojen selaaja.

Oletkos unohtanut olevasi Thaimaasta Suomeen rakennusalan maailman ainoa etäkonsultti hoitaen kaiken laaduntarkkailuista lopputarkastuksiin ja materiaalihankintoihin?

T Senssu rakennusmestari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Jotain tiedän kun ole tänne rakennuttanut, hyvä idea on kierrellä talonrakentajia enemmänkin ongelmana on saada osaava työnjohtaja tai mestari, lisäksi ongelmia tulee sopimuksista jotka on poikkeuksetta thaikielisiä, eli luotettava lakimies joka tulee toimeen kanssasi, kaikki pitää kirjata paperille, ihan kaikki toimitus aikataulut, sanktiot, viisainta on ostaa valmis talo, huomattavasti riskialttiimpaa rakentaa, ja vielä tuo mestari on kaiken a ja o jolle maksamisessa älä säästä
        By NumBall

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T 2010

Siis meinaat käyttää rakentamiseen aika paljon massia, rakentaminen ei täällä maksa oikeastaan mitään, oma talo maksoi noin 55.000 euroa, ilman tonttia, ja talo on todella hieno, siis vielä kerran tontti maksaa täällä todella paljon, rakentaminen, ei oikeastaan mitään, ostat sitten paketin tai väsäät itse mitä en suosittele täällä eivät päde suomalaiset rakennustaidot, pelkästään aurinko aiheuttaa huomattavaa tarvetta, tiedostaa sen olemassa olo jokaisena vuorokauden aikana, toinen iso ongelma on monsuunisateet ja niiden aiheuttamat tulvat, tuo korkeiden betonipalkkien päälle rakentaminen on yleistä mutta ei erityisen kaunista,

• Anonyymi

Minusta paras vaihtoehto on juuri asua Cambodiassa vai pitääkö
      sanoa Kambodžassa? Asuminen on todella edullista ja jää rahaa säästöön.

Voi sitten matkustaa täältä minne vain, vaikka Pattayalle ja Vietnamiin
      ja Laon eri paikkoihin. Kambodian kuningaskunnan viisumi maksoi
      vuodeksi 295 dollaria toitettuna. Multi entry! Pattayalle voi mennä ja
      tuhlata rahaa kalliisiin kaljoihin Lassin baarissa ja Bläkkärissä ja tietenkin
      unohtamatta Bamboo baaria.

Mutta totuus on tämä, että porukka muuttaa oikeasti Kambodžaan
      asumaan juuri hintatason vuoksi. Toki Jengi käy täältä usein Thaimaassa
      ja Pattayalla. Oliko Bussi Pattayalta Siem Reappiin joku 1000 Bathia.
      Minä en tiedä sitten mitä joku suomi-turisti ajattelee suomessa ja
      siellä kait on omia käsityksiä... Minä myös aikaisemmin ajattelin eri
      tavalla, kun olin suomessa ja nyt pidän itseäni tyhmänä sen asian suhteen.
      Moni asia muuttuu oikeasti, kun tulee tänne ja joutuu miettimään sitten
      asioita todellisuudessa, eikä pää pääse enään samalla lailla pyörimään ja
      isopyörä vetämään, kuin suomessa.

• Anonyymi

Eräs ravintoloitsija laski jo vuosia sitten että 60 patin oluen myyntihinta on omakustannehinta, kun otetaan huomioon sen hankintahinta, kuljetukset, kylmäkaapit, sähkö ja se kauanko se seisoo hyllyssä ja sitten vielä tarjoillaan. Siitä hinnasta ei jää patiakaan baarin omistajalle. Minun puolestani saa maksaa sen 100 patia jotta suomibaarin pitäjillekin jää jotakin. Jos loman aikana juon 50 olutta, niin se 20 patin lisähinta ei tee minulle kuin 1000 patin kustannusta. Sillä ei ole mulle mitään merkitystä mutta baarinpitäjälle sillä on merkitystä kun hän myy 30 000 olutta vuodessa.

• Anonyymi

Tuo on totta, ajattelen samoin mutta monelle jopa 10 kymmenen patia on iso juttu.. jos jossain baarissa on 10 patia halvempi kalja niin sinne mennään... uskomatonta.

• Anonyymi

Pitää paikkansa... Jos on kymmenen Bathia halvempaa, niin siellä
      porukat istuu ja juo kaljaa,,, Samoin ruuat... Jos Ravintola vieressä on
      tyhjä, niin vastaus löytyy menusta ja hinnoista. Tämän sanon itse myös
      nähneenä ja tehneenä, sillä se ruoka on myös tuoreempaa siinä missä
      sitä syödään.

Suomi-turistille asia on ihan sama, mihin viikon tai kahden aikana
      rahasa ja miljoonansa tuhlaa.. Mutta Pattayalla ja Aasiassa asuu paljon
      ihmisiä ja yleensä ne on niitä vanhempia ihmisiä.

Kolmas asia mikä tuli mieleen tällä palstalla, että ei saa Pill** suomessa.
      Minä ainakin katson millaisen varren varassa se on täälläkin ja katson
      myös suomessa se kukkanen. Miksi sitten asun ja olen täällä aasiassa?
      Olen täällä sen vuoksi, koska täällä on niin jännää ja paljon mukavia ja
      erilaisia asioita koettavana... Mahdollisuudet todella moneen asiaan mitä
      ei suomessa saanut kokea joko rahan tai ympäristön puolesta.

Kiva, kun kirjoitan kavereille suomeen, että miten täällä menee, niin
      kuin aistii sen, että eikö sinulta tule yhtään huonoa uutista, kuin sitä
      odotettaisiin kovinkin mielenkiinnolla, että oli sittenkin minulla parempi,
      kun en itse lähtenyt Thaimaahan ja aasiaan. Todellisuudessa monet minun
      kavereista on sellaisia paskho*** *** . Olisivat heti näykkimässä takaisin ja
      niitä vituttaa ja välistä ne ei sitten vastaa mitään, kun niitä vituttaa suomessa.

• Anonyymi

Tärkeä elämänohje palstakinastelijoille.
      https://aijaa.com/fHMrMx
      Eihän siinä sitten mitään jos kinastelu ja kettuilu on se suurin onnen tuoja, mutta hieman epäilen sitä koska katkeruutta on selkeästi ilmassa. Katkeruutta naamioidaan useimmiten halveksunnaksi, ylimielisyydeksi ja naureskeluksi, mutta se on varsin läpinäkyvää ja turhaa. Oma pätevyys ilmaistaan omalla pätevyydellä eikä muita dissaamalla. Tämä tiedoksi etenkin nimimerkki senseille.

• Anonyymi

Jep, palstalla tunkua pätevistä talokataloogiselaajista, jotka lääkityksen puutteessa rakennusalan mikroyrittäjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, palstalla tunkua pätevistä talokataloogiselaajista, jotka lääkityksen puutteessa rakennusalan mikroyrittäjiä.

Ookko sie sensei rakastunut tähän palstaan vai johonkin sen kirjoittajaan? Onko tää ainoa hobby sulle? Kärsitkö muista pakkomielteistä? Ootko hakenut apua tähän vai nautitko oikeassti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ookko sie sensei rakastunut tähän palstaan vai johonkin sen kirjoittajaan? Onko tää ainoa hobby sulle? Kärsitkö muista pakkomielteistä? Ootko hakenut apua tähän vai nautitko oikeassti?

Kysyppä tuolta mahasara-tyypiltä kuinka pitkän senssu tilauksen on tehnyt.

Mutta aiheeseen.
        Nyt Neiti palautui kahden ok talon rakentaneeksi.
        Missä vuosikymmenien rakennustietoisuus nyt.

Hoplop

• Anonyymi

Sensei, ex mahasarakham sai eukolta kenkää jokunen vuosi sitten kun rahat loppui. Nyt kukkoilee täällä suomi24 miljonäärinä...

• Vai on "viimevuosina" Eur:Thb vaihtokurssi ollut 1:50 tai päälle, no tietysti tuo "viimevuosina" on joustava käsite, mutta todellisuudessa viimeksi on kyseinen vaihtokurssi ollut tuolla tasolla loppuvuodesta 2009 eli siitä on kohta se kymmenen vuotta jota en itse enään lukisi "viimevuosiksi".
      Valuuttakurssit (siis kaikkien valuuttojen väliset yleisestikkin ottaen) ovat kautta aikojen vaihdelleen (siis vapaassa vaihdannassa olevien valuuttojen kohdalla) ja nyt Thaimaan kohdalla on tuo kyseinen tilanne, eli Euron ja vaihtokurssi on hyvin alhainen, mutta esimerkiksi viiden vuoden päästä olevaa tilannetta kukaan ei voi vielä ennustaa, näin vain kansainvälisillä valuuttamarkkinoilla tilanne vain menee.

• Anonyymi

Paljonkos euroissa maksaa *****
      Pattayalla ja paljonkos Kamtzatsassa?
      Kummassa laatu parempi?

• Anonyymi

En tiiä mutta numbalin entinen koti ja naapuri löytyi. Vuokralla oli asunut jokusen vuoden tällä alueella Hua Hinissa.
        https://aijaa.com/Dci9wj

• Anonyymi

Tavarat ja kukkaset osittain samoja. Varret ja kukkaset samaa
      lajiketta. Kukkaset maksaa aika lailla samaa ja käyttö sopimuksia
      voi tehdä monen laisia...

• Anonyymi

Kambodian kukkaset, hiukan pitempi vartisisia vietnamin rajan
      suunnalla ja joku tykkää silloin enemmän.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      8417
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      89
      3883
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      82
      3315
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      342
      3131
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      46
      2463
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      56
      2311
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1710
    8. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      36
      1586
    9. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1564
    10. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      56
      1515
    Aihe