"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon"
Vihapuhetta mieheltä joka sanoi että sinun ajatuksesikin ovat syntiä.
Ei näin,ei enään tänäpäivänä.Käärmehän antoi ihmiselle kyvyn ajatella ja käydä kaikki vaihtoehdot läpi, ne negatiivisetkin vaihtoehdot ja ajatukset.
Jeesus,vihapuheen isä
55
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja Luther toinen.
Lue Martti Lutheruksen vihapuheet:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=4133&hilit=vihapuhetta- Anonyymi
miksi hän on kiinnostunut köyhistä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15714622/koyhyystutkija-ohisalo
- Anonyymi
Käärme ei antanut yhtään mitään. Hän vain petti. Ja on pettänyt sinutkin.
- Anonyymi
Käärme antoi sinnullekin kyvyn nähdä ja ajatella itsenäisesti,mutta sinä haluat pystellä sokeana.
Anonyymi kirjoitti:
Käärme antoi sinnullekin kyvyn nähdä ja ajatella itsenäisesti,mutta sinä haluat pystellä sokeana.
Mitä helvettiä. Käärme on yksi otus, joka keskittyy saamaan syötävää ja jälkikasvua.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Mitä helvettiä. Käärme on yksi otus, joka keskittyy saamaan syötävää ja jälkikasvua.
Onko noin vaikea ymmärtää kuvaannollista ja vertauskuvallista kieltä?
Anonyymi kirjoitti:
No sanoit että käärmeeltä on jotain saatu.
Etkö voi käyttää normaalia termistöä? Sitä ymmärrän paremmin kuin Raamattua.- Anonyymi
"Onko noin vaikea ymmärtää kuvaannollista ja vertauskuvallista kieltä?"
Mikä oli luomiskertomuksessa kuvainnollista ja mikä ei, käärme oli kuvainnollinen mutta 7 päivää ei(kö)? - Eli se lienee just niin miten mistäkin asiast ajattelee.
(kui2) Anonyymi kirjoitti:
Todetaan, että koko luomiskertomus on kuvainnollista.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Todetaan, että koko luomiskertomus on kuvainnollista.
Suunsoittoa ja tyhjänpuhumista tuollainen jatkuva omien väärien uskomustensa vänkääminen ja tuputtaminen toisinajattelevien aiheisilla nettipalstoilla... huoh, no, sitähän kyllä riittää tässä maailmassa... 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Suunsoittoa ja tyhjänpuhumista tuollainen jatkuva omien väärien uskomustensa vänkääminen ja tuputtaminen toisinajattelevien aiheisilla nettipalstoilla... huoh, no, sitähän kyllä riittää tässä maailmassa... 🙄
No mikä sitten on kuvaannollinen ja mikä todellinen Raamatussa?
- Anonyymi
No ei sentään, Jeesus ja opetuslapset eivät harjoittaneet vihapuhetta, kivittämistä, "vihollisten" ilmiantamista viranomaisille eivätkä ristiinnaulitsemista. Jeesus kyllä reagoi ankarin sanoin tällaisen harjoittamiseen ja arvosteli kovasanaisesti ja totuudellisesti sellaisen harjoittajia.
Kertoo kyllä aloittajasta paljon, että tällä tavalla kääntää vihapuheen ja vihapuhujien kritisoinnin vihapuheeksi. Mutta näinhän jumalattomien on kirjoitettukin tekevän; kääntävän valkoisen mustaksi ja toisinpäin, totuuden valheeksi jne. ...- Anonyymi
Eli et pysty ajattelemaan ja ratkomaan ongelmiasi itsenäisesti koska osa ajatuksistasi olisi silloin syntiä ja ne johtaisivat sinut kuolemaan.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Se on valetta.
Olen täysin jumalaton, mutta vihaan valheita yli kaiken.
Älä luota Raamattuun.Voi voi, ei - ei ole valetta. Ainakin minä luotan kyllä paljon enämpi ja mieluummin Raamattuun kuin tällaisilla nettipalstoilla ikään kuin työkseen pyöriviin tyhjänpuhujiin ja jumalattomiin suunsoittajiin 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi, ei - ei ole valetta. Ainakin minä luotan kyllä paljon enämpi ja mieluummin Raamattuun kuin tällaisilla nettipalstoilla ikään kuin työkseen pyöriviin tyhjänpuhujiin ja jumalattomiin suunsoittajiin 🙄
Surkeaa. Minä puhun totta, mutta Raamatussa sanotaan, että Jeesus meni synnyttyään Egyptiin kunnes Herodes kuoli, mutta myös niin, että kuuden päivän ikäisenä Jeesus vietiin Jerusalemiin.
Eli minä en valehtele, mutta Raamattu kyllä.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Surkeaa. Minä puhun totta, mutta Raamatussa sanotaan, että Jeesus meni synnyttyään Egyptiin kunnes Herodes kuoli, mutta myös niin, että kuuden päivän ikäisenä Jeesus vietiin Jerusalemiin.
Eli minä en valehtele, mutta Raamattu kyllä.Höpö höpö. Sotket vain parhaan kykysi mukaan niin paljon kuin kerkiät selkeitä ja yksinkertaisiakin asioita, jos ne vain on kirjoitettuna Raamatussa, jota niin kovin inhoat, koska sen teksteissä ei hyväksytä seksiä samaa sukupuolta olevien välillä. 🙄
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Sotket vain parhaan kykysi mukaan niin paljon kuin kerkiät selkeitä ja yksinkertaisiakin asioita, jos ne vain on kirjoitettuna Raamatussa, jota niin kovin inhoat, koska sen teksteissä ei hyväksytä seksiä samaa sukupuolta olevien välillä. 🙄
En sotke.
Raamatussa ei puhuta mitään lesboista, ja homot eivät makaa miehen kanssa kuten naisten kanssa maataan.
Tämä on niin yksinkertaista.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
En sotke.
Raamatussa ei puhuta mitään lesboista, ja homot eivät makaa miehen kanssa kuten naisten kanssa maataan.
Tämä on niin yksinkertaista.Hohhoijaa tosiaan 🙄
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Aivan. Uskovat ovat aivan ulalla.
Huoh, yritä nyt hyvä mies hillitä itseäsi 🙄 Muiden kirjoittajien loukkaaminen on palstan säännöissä kielletty 😑
Anonyymi kirjoitti:
Huoh, yritä nyt hyvä mies hillitä itseäsi 🙄 Muiden kirjoittajien loukkaaminen on palstan säännöissä kielletty 😑
No ei kai tosiasiat ole pannassa?
Minua on paneteltu vaikka millä mitalla. Ja ne eivät ole edes totta.- Anonyymi
Tämän kyllä allekirjoitan, ja olen ihmetellyt. Minä kun näen mielesi kyllä ihan vilpittömänä.
- Anonyymi
Jumalattomat?! Mikä uskovaisille sellainen sana on, jos koko maailman ja kaiken on luonut Jumala?
Tämä kuulostaa ihan salaliittoteorioiden äidiltä, jollainen oli, kun käskettiin pistää foliohattu päähän, jos arvosteli päättäjiä tai löysi totuuksia, jotka eivät välttämättä trimmaanneetkaan jukituotuun.
Folio, alumiini nimittäin eristää tiedonvälitystä.
- Anonyymi
Kyllä on kieroutunutta tahallaan valheellista soopaa. Raamatun mukaan saatana on vihan lietsoja.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Missä se saatana on? Ei minulla ole hajuakaan.
Se iso saatana on atlantin tuolla puolen ja pienempi rajan takaa.-
- Anonyymi
Aloitus on mielenkiintoinen ja vaikuttaa tarkoitushakuisesti otetuksi Raamattuun, mutta miksi? En menisi jälleenkään allekirjoittamaan, että on mitään todellista, että Jeesus olisi näin sanonut, ja kuten evankeliumeista sanotaan, niin ne on saarnaajien ja evankelistojen luomuksia. Miksi he loivat tällaisen kohdan?
Yksi mielenkiintoinen tuossa Johanneksen evankeliumin 8. luvun kohdassa on myös se, että Jeesus sanoo, ettei hän tuomitse ketään ja jo parin jakeen jälkeen on tuomitsemassa. Toinen mielenkiintoinen kohta on se, että Jeesus sanoo tuossa luvussa hänet lähettäneen Isän olevan ihminen. Ja kolmas on se, että siinä paljastetaan, etteivät juutalaiset itse tiedä olleensa Egyptin orjuudessa, johon perustuu koko Israel -nimisen miehen tarina pojistaan ja Mooseksen kirjat. Ja neljänneksi kerrotaan, että Jeesus lupaa lähettää Totuuden hengen, eikä puhuta mitään Pyhästä hengestä.
Minun arvio on se, että tämä kohta on luotu evankeliumeihin sitä varten, että jos juttu kärähtää - koko uskonnon tarkoitushakuinen tekeminen - niin voidaan ristiinnaulitsemista perustella sillä, että kun se Jeesus oli niin törkeä, niin hänen tapponsa oli täysin aiheellinen viharikoksen perusteella.
Ja kun uskonnon perusta on kärähtänyt, niin Jeesuksen Isähän oli ihminen, eikä mikään Jumala - siellä lukee. Mutta jos nyt menitte sen Pyhän hengen kanssa halpaan, joka leikkaa sielunkin irti - niin oma vikanne - Jeesushan sanoi lähettäneensä Totuuden hengen.
Samaa tarkoitushakuista tekemistä kaikki, millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja totuuden kanssa, ja Jeesuksessa on ainoastaan ja vain mielenkiintoista hänen ajattelunsa taso, joka tulee esille hänen alkuperäisten kirjoitustensa kohdalla.
Ja parisen tuhatta vuotta sitten häntä ei voida pitää uskovaisena ihmisenä, jos hän silloin jo vastusti Mooseksen Jumalaa - joka on vielä 2000 vuotta myöhemminkin uskonnon määrittelemä Jumala - sekä Mooseksen uhrikulttia, joka uhrikultti on edelleen voimassa Jeesuksen oman kuoleman kautta (kuin kostoksi).
Mutta mielenkiintoisin kysymys on se, että miksi muutaman vuoden julkisen esiintymisen jälkeen - jos evankeliumeiden tarinoissa on pientäkään totuuden poikasta - kyseinen henkilö on maailmassa noussut siihen asemaan jossa hän tälläkin hetkellä on?- Anonyymi
Minä kyllä oletan, että Jeesus on ollut historiallinen henkilö, jos kerran Paavalin kirje on löytynyt Nag Hammadin papyruskääröistä, joissa hän puhuu Jeesuksen lapsesta/lapsista, joista Lutherkin on kiertotietä maininnut, ja myös Lyonin piispa toisella vuosisadalla tunsi henkilökohtaisesti henkilön, joka vastaavasti oli tuntenut Jeesuksen. Mutta - edelleen - se Einsteinin tasoinen ajattelukyky hämmästyttää - ei siksi, etteivätkö ihmiset olisi nimenomaan olleet silloin viisaampia kuin tänä päivänä, jolloin on (luki uutisessa) suomalaisiakin tietoisesti tyhmistetty, vaan se sisältää niin paljon tieteen tänä päivänä tietämiä pointteja esimerkiksi ajankäsitteeseen liittyen. Joka tapauksessa kummallinen juttu ilman uskontoakin.
Anonyymi kirjoitti:
Minä kyllä oletan, että Jeesus on ollut historiallinen henkilö, jos kerran Paavalin kirje on löytynyt Nag Hammadin papyruskääröistä, joissa hän puhuu Jeesuksen lapsesta/lapsista, joista Lutherkin on kiertotietä maininnut, ja myös Lyonin piispa toisella vuosisadalla tunsi henkilökohtaisesti henkilön, joka vastaavasti oli tuntenut Jeesuksen. Mutta - edelleen - se Einsteinin tasoinen ajattelukyky hämmästyttää - ei siksi, etteivätkö ihmiset olisi nimenomaan olleet silloin viisaampia kuin tänä päivänä, jolloin on (luki uutisessa) suomalaisiakin tietoisesti tyhmistetty, vaan se sisältää niin paljon tieteen tänä päivänä tietämiä pointteja esimerkiksi ajankäsitteeseen liittyen. Joka tapauksessa kummallinen juttu ilman uskontoakin.
Miksi sitten uskovat eivät kykene tekemään sitä mitä Jeesus sanoi?
Kaikelta putoaa pohja.- Anonyymi
Oliko apostoli Johannes sama kuin kirjeiden kirjoittaja Johannes ja ilmestyskirjan kirjoittanut Johannes - tästä ei kait ole mitään viimeistä selvyyttä?
Mutta miten ainakin Johanneksen kakkoskirjeessä puhuttaisiin Jeesuksesta Kristuksesta, kun alkuperäisten tekstien mukaan Jeesusta ei puhuteltu sen enempää Jumalan poikana tai Kristuksena kuin Herranakaan, jos kyseessä olisi ollut apostoli Johannes?
Oletan, luulen, että meillä on vielä paljon tietämättä siitä, että mitä ne ihmiset ja tutkijat tietävät, joille nämä totuudet kuuluvat. Anonyymi kirjoitti:
Oliko apostoli Johannes sama kuin kirjeiden kirjoittaja Johannes ja ilmestyskirjan kirjoittanut Johannes - tästä ei kait ole mitään viimeistä selvyyttä?
Mutta miten ainakin Johanneksen kakkoskirjeessä puhuttaisiin Jeesuksesta Kristuksesta, kun alkuperäisten tekstien mukaan Jeesusta ei puhuteltu sen enempää Jumalan poikana tai Kristuksena kuin Herranakaan, jos kyseessä olisi ollut apostoli Johannes?
Oletan, luulen, että meillä on vielä paljon tietämättä siitä, että mitä ne ihmiset ja tutkijat tietävät, joille nämä totuudet kuuluvat.Eipä meille taida olla mitään hyötyä tietää tämän enempää. Koko juttu on aivan liian epäuskottava.
Sellaisia uskonnot ovat.- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Miksi sitten uskovat eivät kykene tekemään sitä mitä Jeesus sanoi?
Kaikelta putoaa pohja.Mitä sinä puhut? Eihän uskontoa ole tehty Jeesukseen - siis siihen mitä Jeesus on opettanut, vaan hänen kuolemana Kristuksena, perusteettomana armona, kun Jumala on kuollut. Ei uskovaisilla ole Jeesuksen opetusten kanssa mitään tekemistä.
Ihmettelin aikoinaan, kun huomasin, että pahimmat nettikiusaajat ja muiden tuomitsijat olivat uskovaisia - en silloin ollut edes vilkaissut Raamattuun - niin kysyin heiltä, etteä eikö teidän Isossa Kirjassanne sanota, että kuka on se synnittömin heittämään sen ensimmäisen kiven.
Sain vastaukseksi, että he voivat tehdä mitään vaan, koska Jeesus on kuollut heidän puolesta.
Ajattelin tuolloin, että eihän tuo voi olla totta, en todellakaan ollut mieltänyt uskontoa sellaiseksi silloin, ja oli pakko ryhtyä lukemaan kannesta kanteen Raamattu, että mikä tuo juttu on. Ja näinhän se todella Paavalin mukaan olikin.
Joten Jeesuksen opetuksilla ei ole uskovaisille mitään käyttöä. - Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eipä meille taida olla mitään hyötyä tietää tämän enempää. Koko juttu on aivan liian epäuskottava.
Sellaisia uskonnot ovat.Miksi hylkäisit asian, joka juuri on muuttumassa mielenkiintoiseksi, mutta koittelee tietysti aivoja, kun pitää ajatella? Minä odotan paavin salaisten arkistojen aukaisua kuten teki CIA ja 13 miljoonaa salaista asiakirjaa aukaistiin - mm. siellä on tutkimus Uri Gelleristä, erittäin mielenkiintoinen. Oletko nähnyt?
- Anonyymi
Paavali on muuten 13. opetuslapsi - tosin itse itsensä apostoliksi julistama. Hän ei eläessään tavannut Jeesusta.
- Anonyymi
Ja maailmanloppukin alkoi, kun 13. mayaintiaanien kalenterijakso päättyi, se viimeinen nimeltään baktun. Baktun on kestoltaan 144.000 vuorokautta. Sama luku, kun lukee ilmestyskirjassa, että kun 144.000 maastaostetun lukumäärä tulee täyteen, niin alkaa tapahtua. Ongelma oli vaan se, että ilmestyskirja väitetään kirjoitettun viimeistään toisella vuosisadalla ja mayaintiaanit löydettiin Amerikan löytymisen myötä 1500 myöhemmin. Miten tämä on mahdollista? Kyllä minua kiinnostaa tällaiset Raamattuun liittyvät merkillisyydet.
- Anonyymi
Ja sitten kun katsot Ramatusta numerolla 13 eri lukuja, niin löydätkin kummallisen tarinan - mm. Davidin suvusta syntyvän miehen, joka on uhkaran uhrikukkulapapeille, jotka polttavat alttarilla ihmisten luita, tarinan kuningas Salomosta, joka kokosi kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenntia kultaa veroina tai Mooseksen Jumalan määräyksen tappaa ihmeidentekijä tai vaikkapa ilmestyskirjan 13. luku, joka kertoo pedon tuntomerkit, joista taas löydät VT:sta luvulla 13 sen kuka saa tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hylkäisit asian, joka juuri on muuttumassa mielenkiintoiseksi, mutta koittelee tietysti aivoja, kun pitää ajatella? Minä odotan paavin salaisten arkistojen aukaisua kuten teki CIA ja 13 miljoonaa salaista asiakirjaa aukaistiin - mm. siellä on tutkimus Uri Gelleristä, erittäin mielenkiintoinen. Oletko nähnyt?
Hylkään joo asiat, jotka ovat epämääräisiä. Pitää olla jotain varmaa.
En tiedä Uri Gelleristä muuta kuin että hän on eräänlainen huijari.
Itse kävin lapsena Kittilässä Tivolissa, ja tein samoja temppuja siskoilleni. Nielin tulta, kävelin paljain jaloin lasinsirujen päällä ym. Niitä piti harjoitella.Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten kun katsot Ramatusta numerolla 13 eri lukuja, niin löydätkin kummallisen tarinan - mm. Davidin suvusta syntyvän miehen, joka on uhkaran uhrikukkulapapeille, jotka polttavat alttarilla ihmisten luita, tarinan kuningas Salomosta, joka kokosi kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenntia kultaa veroina tai Mooseksen Jumalan määräyksen tappaa ihmeidentekijä tai vaikkapa ilmestyskirjan 13. luku, joka kertoo pedon tuntomerkit, joista taas löydät VT:sta luvulla 13 sen kuka saa tulenkin laskeutumaan taivaasta maanpäälle.
Täysin keksittyjä tarinoita?
- Anonyymi
Ja tämä oli aivan käsittämätön, kun JIM-kanavalta tuli dokumenttisarja Epätavalliset epäillyt, jossa oli mukana vuonna 1997 tapahtunutta 10-vuotiaan Joel Kirkpatrickin raaka murha Yhdysvalloissa, niin sekin perustui pelkkään numeroon 13, ja kun joku oli katsonut sen, niin sanoi, että se oli kuin Suomessa käsitelty tapaus Ulvilasta? Miten voi olla?
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Hylkään joo asiat, jotka ovat epämääräisiä. Pitää olla jotain varmaa.
En tiedä Uri Gelleristä muuta kuin että hän on eräänlainen huijari.
Itse kävin lapsena Kittilässä Tivolissa, ja tein samoja temppuja siskoilleni. Nielin tulta, kävelin paljain jaloin lasinsirujen päällä ym. Niitä piti harjoitella.Jos sinä sanot, että Uri Geller oli huijari, niin et ole lukenut niitä CIA:n tutkimuksia Uri Gelleristä - löytyy nimellä varmaan, koska oli hiljattain uutinen Iltalehdessä. Aivan merkillistä.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Täysin keksittyjä tarinoita?
Sanopa se, että mistä on kyse.
”Vihapuhetta mieheltä joka sanoi että sinun ajatuksesikin ovat syntiä.”
Missä kohtaa Jeesus opettaa meitä lietsomaan tai edistämään juutalaisvastaisuutta, ulkomaalaisvihaa, tai syrjimään muun uskonnon edustajia? Tai erottelemaan heitä ihonvärin, etnisyyden tai kiistämään tietyn ryhmän oikeutta olla ihminen? Tai käske meitä toimimaan epäoikeuden mukaisesti kaikkia erilaisia kohtaan? Vainoamaan, valehtelemaan heistä tai käymään heidän kimppuunsa kaikin tavoin?
Ei vihapuhetta ole se, mitä Jeesus tuossa sanoo.- Anonyymi
Ei Jumala antanut ihmiselle itsenäisen ajattelun kykyä,itsenäisen ajattelun kyvyn ihmiselle antoi käärme. Luomistyössä ensin Jumala esti tämän ajattelun kyvyn ihmiseltä.Jeesus jatkoi Jumalan linjalla rajoittaakseen myös meidän itsenäistä ajattelua .
VT:n puolella syntiä oli lain kieltämät teot ja niistä oli säädetyt rangaistukset.Jeesus sanoo tästä että hän ei tullut lakia muuttamaan.
Jeesus menee opetuksessaan kuitenkin VT:n lakia pidemmälle ja antaa UT:n puolella kovennettua lakia sanomalla että nyt sinun tietyt ajatuksesikin ovat synnin tekoa.
Vastauksesi ei ole vastaus mihinkään edellä mainittuun.Itsenäiseen ajatteluun kuuluu käydä läpi myös ns. negatiivisia ajatuksia,tuntemuksia ja niihin liittyvien tekojen mahdollisia seurauksia.
Mitä muuta itsenäisen ajattelun kieltäminen voisi olla kuin vihapuhetta,tyranniaako? Hyvin monessa kohtaa jeesus on vihapuheinen ja pitää veljiään kaiken väärän esikuvana. Apostolien teoissa taas syytettään Jeesuksen kuolemasta, vaikka itse halusi antaa henkensä.
Käärmeestä puheen ollen, ei käärmeessä eläimenä ole sen enempää pahaa kuin ihmisessäkään, mutta käärmeestä tuli epäjumala, kuten raamattu kertoo ja Kuningas Hiskia, siis tämä mies, joka syntyi Jesajan sanoilla; 'Katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan.'
Hiskia hävitti kaikki epäjumien kuvat, myös ne vaskikärmeet.
Jeesus taas sanoo; " Ihmisen poika ylennetään niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa "
Ketä hän tarkoittaa, itseäänkö ?Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala antanut ihmiselle itsenäisen ajattelun kykyä,itsenäisen ajattelun kyvyn ihmiselle antoi käärme. Luomistyössä ensin Jumala esti tämän ajattelun kyvyn ihmiseltä.Jeesus jatkoi Jumalan linjalla rajoittaakseen myös meidän itsenäistä ajattelua .
VT:n puolella syntiä oli lain kieltämät teot ja niistä oli säädetyt rangaistukset.Jeesus sanoo tästä että hän ei tullut lakia muuttamaan.
Jeesus menee opetuksessaan kuitenkin VT:n lakia pidemmälle ja antaa UT:n puolella kovennettua lakia sanomalla että nyt sinun tietyt ajatuksesikin ovat synnin tekoa.
Vastauksesi ei ole vastaus mihinkään edellä mainittuun.Itsenäiseen ajatteluun kuuluu käydä läpi myös ns. negatiivisia ajatuksia,tuntemuksia ja niihin liittyvien tekojen mahdollisia seurauksia.
Mitä muuta itsenäisen ajattelun kieltäminen voisi olla kuin vihapuhetta,tyranniaako?”Ei Jumala antanut ihmiselle itsenäisen ajattelun kykyä,itsenäisen ajattelun kyvyn ihmiselle antoi käärme. Luomistyössä ensin Jumala esti tämän ajattelun kyvyn ihmiseltä.”
Onpa hyvin erikoinen näkemys! Onhan eläimilläkin tietynlaista ajattelun taitoa ja itsenäistä sellaista.
”Mitä muuta itsenäisen ajattelun kieltäminen voisi olla kuin vihapuhetta,tyranniaako?”
Päättelysi taitaa nyt mennä metsään ja pahasti.fari.g kirjoitti:
Hyvin monessa kohtaa jeesus on vihapuheinen ja pitää veljiään kaiken väärän esikuvana. Apostolien teoissa taas syytettään Jeesuksen kuolemasta, vaikka itse halusi antaa henkensä.
Käärmeestä puheen ollen, ei käärmeessä eläimenä ole sen enempää pahaa kuin ihmisessäkään, mutta käärmeestä tuli epäjumala, kuten raamattu kertoo ja Kuningas Hiskia, siis tämä mies, joka syntyi Jesajan sanoilla; 'Katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan.'
Hiskia hävitti kaikki epäjumien kuvat, myös ne vaskikärmeet.
Jeesus taas sanoo; " Ihmisen poika ylennetään niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa "
Ketä hän tarkoittaa, itseäänkö ?"Hyvin monessa kohtaa jeesus on vihapuheinen..."
En kyllä ole löytänyt sellaisia kohtia.Miten elämä paratiisissa onnistui Aadamilta ja Eevalta ilman kykyä itsenäiseen ajatteluun alusta saakka ?
Käärme ei antanut ihmisille paratiisissa mitään kykyä, vaan käärme petti ihmisen, ja tästä petoksesta kärsitään edelleen. Hyvän- ja pahantiedon puun hedelmä, jota Jumala kielsi syömästä, antoi ihmiselle tiedon hyvästä ja pahasta.- Anonyymi
mun.nimimerkki kirjoitti:
Miten elämä paratiisissa onnistui Aadamilta ja Eevalta ilman kykyä itsenäiseen ajatteluun alusta saakka ?
Käärme ei antanut ihmisille paratiisissa mitään kykyä, vaan käärme petti ihmisen, ja tästä petoksesta kärsitään edelleen. Hyvän- ja pahantiedon puun hedelmä, jota Jumala kielsi syömästä, antoi ihmiselle tiedon hyvästä ja pahasta.Ei paratiisissa elo vaatinut yhtään kykyä itsenäiseen ajatteluun,siellä vain oleiltiin yltäkylläisyyden mannasateessa. Adam ja Eeva olivat Jumalan luomistyön jäljiltä lähes autistisia sukupuolettomia kehitysvammaisia jotka eivät tajunneet edes mitä sukupuolisuus tarkoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei paratiisissa elo vaatinut yhtään kykyä itsenäiseen ajatteluun,siellä vain oleiltiin yltäkylläisyyden mannasateessa. Adam ja Eeva olivat Jumalan luomistyön jäljiltä lähes autistisia sukupuolettomia kehitysvammaisia jotka eivät tajunneet edes mitä sukupuolisuus tarkoittaa.
:D No jaa, huumoria pitää olla.
- Anonyymi
Te olette isästä perkeleestä
Efesolaiskirje:
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Jeesuksen opetuksia:
Matteuksen evankeliumi:
23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
Johanneksen evankeliumi:
8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.Tuo on ote tilanteesta, jossa juutalaiset eivät oikein otaltauneet uudelle opetukselle:
Joh.
8:19 Niin he sanoivat hänelle: "Missä sinun isäsi on?" Jeesus vastasi: "Te ette tunne minua ettekä minun Isääni; jos te tuntisitte minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni."
8:20 Nämä sanat Jeesus puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hänen hetkensä ei ollut vielä tullut.
8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala."
8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Kukaan ei tiedä, mitä Jeesus on oikeasti sanonut. Siitä ovat raamatuntutkijatkin tätä mieltä yleisesti.
- Anonyymi
Lue kokonaan kun alkuun pääsit.
Sanoihan Jeesus paljon muutakin opiksi meille: Tästedes ette näe minua ennen kuin sanotte: siunattu on Hän joka tulee Herran nimeen.
Ehkä juuri samassa keskustelussa!
Joten armo on pohjaton.
Apostoleille annettiin tuomiovalta vaikka he olivat ihmisiä: Jonka synnit te pidätätte heiltä ne ovat pidätetyt.
Miten sitten Jeesus ei olisi voinut sanoa! - Anonyymi
Pitäisikö teidän herätä, ja huomata, että Jumala on perkele?
Matteuksen evankeliumi:
10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
2.Timoteuksen kirje:
3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
Jaakobin kirje:
2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
1.Mooseksen kirja:
22:1 Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle: "Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen."
22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872