Todella kipeät sanat

Anonyymi

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni." Luuk.14:26-27

Nämä sanat mietityttää todella. Löydän itsestäni vain pelkuruutta ja arkuutta ja itserakkautta. En pysty tätä Jeesuksen pyyntöä täyttämään. Pystyttekö te?

Miten nämä sanat tulisi ottaa vastaan? Miten näihin pitäisi suhtautua?

Toivon asiallisia vastauksia.

Aina aika ajoin nämä sanat uudelleen ja uudelleen hämmentää. Herra auta ja armahda!

15

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei noissa sanoissa ole mitään epäselvää jos on sisällä asioissa.

      ulkopuolelta ikkunasta katsottuna monikin rakennus saattaa vaikuttaa omituiselta, siällä asukkaan mielestä se on sataselvä ja käytännöllinen.

    • Anonyymi

      Joo, aika sairaita on useimmat fiktiojeesuksen suuhun laitetut sanat.
      Hanki parempaa ja kehittävämpää lukemista.

    • Anonyymi

      Jokainen mielesfään ylpeä saa kantaa pridesynnit päällään. Muuten Jeesus olisi ne ottanut pois.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuon kanssa on hyvä muistaa, Jeesus kuitenkin käskee myös rakastamaan jopa vihollista. Mielestäni tuossa on kyse siitä, mikä on arvojärjestys. Jos haluaa seurata Jeesusta, maalliset asiat toimivat jarruna ja siten ovat vihattavia. Jos lähimmäisten vuoksi ei tee sitä mikä on oikein ja hyvä, lähimmäiset ovat pahaksi.

      Toisaalta, on myös kyseenalaista, jos rakkaus riippuu siitä, onko kyse sukulaisesta.

      • Anonyymi

        Jeesustelija rakastaa murhamiestä enemmän kun vaimoaan.
        Jeesus oli pahempi kuin sosialistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesustelija rakastaa murhamiestä enemmän kun vaimoaan.
        Jeesus oli pahempi kuin sosialistit.

        > Jeesustelija rakastaa murhamiestä enemmän kun vaimoaan.

        Ei vaan totuutta, oikeutta ja hyvyyttä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jees. Mihin hittoon täysälyinen ihminen uskontoa tarvitsisi. Tyydy todellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jees. Mihin hittoon täysälyinen ihminen uskontoa tarvitsisi. Tyydy todellisuuteen.

        KR 1933/-38 Ap.t. 4:10-13
        olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä,
        että Jeesuksen Kristuksen,
        Nasaretilaisen,
        nimen kautta,
        hänen,
        jonka te ristiinnaulitsitte,
        mutta jonka Jumala kuolleista herätti,
        hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

        Hän on 'se kivi,
        jonka te,
        rakentajat,
        hylkäsitte,
        mutta joka on kulmakiveksi tullut.'

        Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
        sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
        jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Mutta kun he näkivät Pietarin
        ja Johanneksen rohkeuden
        ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä
        ja oppimattomia miehiä,
        he ihmettelivät;
        ja he tunsivat heidät niiksi,
        jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa.

        Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
        sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
        jossa meidän pitäisi pelastuman."

        (Joten tyydytään tähän totuuteen - Amen!


    • Anonyymi

      Suosittelisin seulomaan Raamatusta, mikä on lakia ja mikä evankeliumia, armoa. Jeesus oli juutalainen lain saarnaaja. Siinä mielessä aivan oikein suhtautua tietyllä kriittisyydellä Jeesuksen julistuksiin. Paavali julisti kristinuskoa myöhemmin. Mikään liha ei tule vanhurskaaksi lain teoista, liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa, jne.

      Pitäisikö teidän herätä, ja huomata, että Jumala on perkele?

      Matteuksen evankeliumi:
      10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
      10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
      10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

      10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
      10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

      2.Timoteuksen kirje:
      3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

      Jaakobin kirje:
      2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
      2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
      2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

      1.Mooseksen kirja:
      22:1 Näiden tapausten jälkeen Jumala koetteli Aabrahamia ja sanoi hänelle: "Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen."
      22:2 Ja hän sanoi: "Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."

      • Anonyymi

        Samaan kasaan historian tunkiolle joutaa koko raamattu ihan erottelematta. No ehkä kannet pois ja paperinkeräykseen.


    • Anonyymi

      Te olette isästä perkeleestä

      Efesolaiskirje:
      4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      Jeesuksen opetuksia:

      Matteuksen evankeliumi:
      23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

      Johanneksen evankeliumi:
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      • Anonyymi

        Sairasta tekstiä.
        En jaksa kyllä uskoa että jumalallasi on sellainen potenssi että ehtii joka sarkaa kyntämään. Onneksi tiede ja tietämys on noiden loitsujen kirjoittamisen jälkeen merkittävästi lisääntynyt.


    • Anonyymi

      Joh.13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. 1Joh.2:7-8

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe